Forum >> GTV-GTA

Seriff14-05-2014 10:19:12 // 98164
Egy szép OT-t pont annyira féltenél jobban, hogy nem mernéd kiélvezni a magyar utakon...
BeeGee14-05-2014 08:59:25 // 98163
Mostanában nem tervezem. De ha oda jutok, akkor valami OT lesz a cél, 105 GT vagy GTV :) Modern autó hobbiból biztos, hogy nem kell még egy. Bár mondtam már annyi mindent, ami végül nem úgy lett.. Majd ahogy hozza az élet :)
Ollah14-05-2014 08:46:32 // 98162
Ha tyúkketrecnek használod, akkor elég letámasztani a kert végébe. ;P

Neked lesz valami Lola helyett?
BeeGee13-05-2014 09:50:09 // 98161
Ja, széttörik benne minden tojás :D
Ha "modern" és megfizethető árakról beszélünk, akkor igen :)
Ollah13-05-2014 09:43:18 // 98160
Legjobb kombó a 3.2 GTA motor + 156 kombi bódé. ;)
Ollah13-05-2014 09:42:37 // 98159
Nem nagyon kanyarogtam a MiTo-val, amikor nálam volt egy hétvégére, de egyenesen menni tudott rendesen. Nekem bejött a kis gyösz. (Ja és bazinagy fékek is voltak rajta, ha jól rémlik.)
Egy jó chip + kipuff, és nem kell gyorsabb autó jövés-menéshez. :)
Ollah13-05-2014 09:39:11 // 98158
Nem magyar pénztárcához szabják a német, angol és holland tuningcuccokat, de nem is a magyar a célközönség.
És ha tuti helyről veszi az ember a cuccokat, akkor jó eséllyel megússza azt a mérhetetlen szopást (ti. idő és pénz), ami egy komoly projektben simán benne van...
BeeGee13-05-2014 08:49:19 // 98157
Legjobb kombó az ami V8 + olasz bódé. Csak azok már kimentek a divatból :)
BeeGee13-05-2014 08:46:15 // 98156
Ha egy germán/japán/francia fosról lenne szó egyet értenék. De mivel olaszról van szó.. :)

Ha számokban nem is, de élményben több a MiTo. Mikor megjelentek és teszteltük a kis 1.4TB-t, nagyon vicces kanyarokat lehetett vele venni. Kis tömegnek az az előnye, hogy primkó futóművel is hatalmas élményt ad.
100HP-m kb ugyanilyen buta, ráadásul még kényelmetlen is, de az MX5 nem megy el kanyarban előle :)
Ollah13-05-2014 08:18:42 // 98155
Ha megkönnyeznék, ha nem, bokafosás lenne mindenkinél. :)
Persze nem feltétlenül egy gyári, papíron sok lóerős, olcsó műanyagból tákolt amcsi gépben, de egy rendesen "beállított" vasban mindenképpen. Az egy másik kategória.
Éppen tegnap hazafelé volt komoly hangélményben részem, amikor egy babakék :), új Mustang kigyorsított egy picit a teljesen nem gyári kipufogójával. Remegett a föld. Azt a hangot szerintem nem lehet nem szeretni.
Gyári alkatrészekből építkezve is brutális teljesítményt tudnak csiholni ezekből a vackokból, úgyhogy ha a teljesítmény a cél, akkor csakis amcsi vényóc.
Ollah13-05-2014 08:07:40 // 98154
Én inkább sajnálom, de persze nem az eladást. Érted. :)
quasimoto13-05-2014 01:02:03 // 98153
Csak nem fordul egy McPherson elejű merev hátsótengelyes Punto nagyobbat mint egy 159/Brera. Akkor ott árulás van.
quasimoto13-05-2014 00:39:25 // 98152
Én olyasmiket olvastam, hogy a szívócső tökéletes de a 24v esetében van 2 féle átmérő. Az angol ( és sok más ) szupercuccok esetében nem vagyok feltétlenül bekakálva, motoroknál rendszeresen látok vakító valójában semmit vagy nevetséges pluszt hozó cuccokat méregdrágán. Nem tudom mi a nyavaját tud egy ilyen 6 kilós szívósor. Igazábol kiakaszt ez az árképzés, csont hülyének nézik az embert.
.......................12-05-2014 22:18:34 // 98151
akkor nem ültél még rendes Mito ban,
1,05 G oldalgyorsulást tud
quasimoto12-05-2014 22:14:07 // 98150
Hát, engem nem az elismerés, hanem az eredmény motívál. Mellesleg bármilyen snassz is egy erős V8, azért itt a legtöbben megkönnyeznénk amikor olyan motor megindul, de ez nem ide való téma. Ezzel a V8 -cal csak azt akartam ábrázolni, hogy hatalmas alkatrészválaszték + csapból folyó információ birtokában azért szívesebben esnék neki egy tuningnak mint a kuriózumszámba menő Alfa motorokkal, amikhez szinte semmi sem kapható ( tuningcucc ). Nyilván ebben vastagon benne van az, hogy a motorok elég rendesen készen vannak gyárilag.
BeeGee12-05-2014 16:09:42 // 98149
Most örülök, jövőhéten biztos hiányozni fog :)

Minden esetre jó helye lesz, egy Thaiföldön dolgozó belga Alfa fan nyaralós autója lesz Ausztiában :D Egy Duettó és egy 105 GT mellett.
Seriff12-05-2014 15:58:06 // 98148
Sok sikert a magasabb szintű célok megvalósításához! :)
SKrisz12-05-2014 15:56:13 // 98147
Akkor most gratulálni kell, vagy inkább sajnálkozzunk? :-)
Martika8312-05-2014 14:41:47 // 98146
Forget it my friend.
BeeGee12-05-2014 14:07:10 // 98145
No, Lola a héten elhagyja az országot...
Ollah12-05-2014 08:32:12 // 98144
5-600 lovas USA V8 hallatán fel sem kapja az ember a fejét. (Az újak gyárilag is tudják.) Bezzeg egy 300 lovas Alfára! :D
Ollah12-05-2014 08:14:42 // 98143
Koryy is azt mondta, hogy szerinte a 159 jobban kanyarodik, mint bármelyik - újkori - Alfa. Szóval már hárman vagytok. :)
Ollah12-05-2014 08:12:06 // 98142
GTA-ból... :)
GTPeti12-05-2014 00:27:25 // 98141
Az eredeti kérdés ugye az volt, hogy annak mi értelme, csak hátra berakni ültetőrugót. Mert én így vettem ki a szövegből, hogy csak oda kerülne.
Erre a kérdésre továbbra is jöhet a válasz.
LacUS11-05-2014 22:49:18 // 98140
Az eddigi hozzászólásaid alapján sanszos volt,hogy komolyan gondolod. Legközelebb az online kommunikációban alkalmazott hangulatjelzések használatával egyértelművé teheted a mondandód. ;-)
BeeGee11-05-2014 22:42:44 // 98139
Az a komoly, hogy belőled kinézik :)
Martika8311-05-2014 22:24:59 // 98138
Ez de kemény. Nem hittem volna, hogy valaki tényleg meg fogja magyarázni. :-)
GTVili11-05-2014 19:24:58 // 98137
Nem csak szerinted......hanem egyszerűen nem egyforma és kész. Azért azt megnézném,hogy a progresszívre tekert szűkített véget hogyan húzza rá a gólyalábra.....?
LacUS11-05-2014 18:21:58 // 98136
Ehhez inkább hülyének kéne lenni. Ugyanis nem felcserélhető,más a rugóállandó, és szerintem a hosszúság sem stimmel..
Martika8311-05-2014 16:52:24 // 98135
Nem, mert ha ügyes vagy, akkor be tudod rakni előre is.
GTPeti11-05-2014 13:11:47 // 98134
Csak hátra?
Martika8311-05-2014 11:41:03 // 98133
Eibach ProKit hátsó 20mm ültető rugó párt érdekel valaki, zsír új..? Ha nem, akkor jövőhéten beépítem.
Barni10-05-2014 10:30:19 // 98132
Oks, köszönöm
SKrisz10-05-2014 08:57:42 // 98131
BMC F1 szerintem is nyugdt szívvel mehet bele.

Tudom, tudom TS, nem V6, de nekem is 11 éve szolgál hibátlanul :-))

LacUS09-05-2014 23:57:53 // 98130
Konkrétan a V6nál egyből azzal érdemes kezdeni, noha nem is drasztikusan de átmérő változtatással érezhető lóerőket lehet kisajtolni. :)ITB, meg kapható is hozzá, igaz 1500GBP+Vat. :)
quasimoto09-05-2014 23:30:45 // 98129
Igen van egy ilyen általános nézet, valójában nem ilyen egyszerű. A gázlengések gyakorlatilag a motor összes faktorától függenek, a szívócső hosszának ( és átmérőjének ) változtatásával valóban el lehet tolni az optimális fordulatszám tartományt, ezért vannak változtatható hosszúságú szívócsövek. A szívócsövet az airboxtól számítjuk nem a fojtószeleptől. Ennek az airboxban lévő tölcsérnek a hosszát változtatja pl. a yamaha R1. Autóknál ritka a komoly airbox. Ezek a légszűrő, dobozok szirszarok komoly vakítócuccok, a mi kis kocsiinknál kakát se érnek. Egy durván megtuningolt motornál érdemes lenne elkezdeni játszani a témával de akkor onnan indulnak a móka, hogy hengerenkéti fojtószelep, kis trombiták gyártása megfelelő hosszal átmérővel és akkor is mennyi szívás lenne mire kész. Motoroknál már annyi ilyet láttam aki kitalálja, hogy faszábbat épít a mérnököknél aztán végül kiprésel 6 lóerőt, az is a pados gyerek csalja el neki, hogy ne sírjon a mérés után a tulaj...

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy engem nem vonz a cucc, de hamarabb kezdenék el faragni egy USA V8 - at mint Alfát. Ezek az Alfa motorok nagyon finom cuccok. Látványos eredeményt szerintem csak látványos pénzekkel lehetne elérni. Én azt hiszem, hogy a szívócső lenne az utolsó eleme a motornak amihez hozzányúlnék.
LacUS09-05-2014 21:09:06 // 98128
BMCben egy kis fing szűrő van a felület talán ha fele a gyárinak, az F1 viszont elég korrekt cucc, ha már direkszűrő.

A tölcsér talán valami venturi hatást jelenthet. Hangolt szívósor pedig általában minden motornak van,de a elsősorban a pillangó utáni rész ami jelentősen befolyásolja a karakterisztikát. Rövid csövek pörgős, hosszú nyomatékos eredményeznek nagyon nagyon leegyszerűsítve. :)
Barni09-05-2014 21:06:18 // 98127
Értem. Nem tudtok véletlenül eladó szűrőházat?
Egészen a légtömeg mérőig meg van minden, továbbá a keret is rajt van a kasznin, csak maga a dob/ház hiányzik.
GTPeti09-05-2014 20:57:49 // 98126
És a szűrő alatti tölcsér?
[k i z z o]09-05-2014 20:42:24 // 98125
A dudor szívási zajt csökkent.
GTPeti09-05-2014 20:34:44 // 98124
Nem. Egyrészt nem tesz jót a motornak, másrészt könnyen lehet, hogy még kevesebb is lesz a LE... Hagyjuk meg ezt a suzukisoknak.
Piritu - 1.000.00009-05-2014 20:31:57 // 98123
pl. ezt a dudort:

de szerintem erről te többet tudnál mesélni.
[k i z z o]09-05-2014 19:28:13 // 98122
Mit értesz hangolt alatt?
Piritu - 1.000.00009-05-2014 13:22:35 // 98121
A TS-nek hangolt a szívórendszere, ha bármit változtatsz a mechanikáján, számolj teljesítmény csökkenéssel. Személy szerint csak gyárit használnék.
Barni09-05-2014 09:25:36 // 98120
2.0 TS GTV-be érdemes lenne a gyári szűrőházat vennem + szűrőt, vagy venni egy BMC Carbon dynamic aribox filtert? (Mivel egyenlőre nem találtam jobb áron bontott gyári házat, ezért árban ugyanúgy jönnék ki)

http://www.bmcairfilters.com/alfa-romeo/gtv-916c_sra_sa1_11632_1.aspx
GTPeti08-05-2014 19:55:21 // 98119
Ennyiért már patika darabokat lehet kapni.
Seriff08-05-2014 18:07:54 // 98118
Lehet, a motortér fotójából gondoltam, de biztos csak a fények
BeeGee08-05-2014 17:22:13 // 98117
A Sienák mondjuk nem rosszak.. :)
F4108-05-2014 17:22:01 // 98116
A GTV-ben mennyi idő után kell vezérlést cserélni (ha nincs meg a km.)?
BeeGee08-05-2014 17:21:04 // 98115
Sztem sima rosso volt, FL3ban nem volt Proteo
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.