Forum >> Sprint

krecsi30-03-2010 18:56:48 // 27273
Nekem meg behalt az aksim. Reggel még semmi probléma nem volt, délután már be kellett tolni. Feltettem tölteni, de nem tartja meg a feszültséget.
krecsi30-03-2010 18:52:21 // 27272
kesát kérdezd, ő a lengéscsillapítós mágus:)
Atttis30-03-2010 16:35:08 // 27271
Van egy is para. Tegnap észrevettem, hogy el van törve a jobb első lengéscsillapítón a rugó. Az alsó kör letört. Na már most van 2 rugóm, de az küsőfékesé. Technikai kérdés: A külső és belsőfékes első futómű rugók megeggyeznek? tudja valaki?
krecsi29-03-2010 17:57:13 // 27270
Test? Most már nem kell a hátsóablak fűtés, de télen nagyon is jó az. Nekem egyetlen egy szál működik. Mondanom se kell, az szart se ér. A felújítása pedig nem olcsó. Inkább kicserélem majd az üveget.
Atttis29-03-2010 16:01:56 // 27269
Ajánlom neki hogy helyreálljon. Másik elektromos hiba a hátsóablak fűtés, pedig az nem nagy was ist das, és m,égsem tudok rájönni mi a hiba, a fűtőszálak meg melegítenek akksitöltőről. már nem is foglalkozok ezekkel, csak lámpa, tankjelző, meg olajnyomásmérő működjön.
krecsi28-03-2010 21:11:05 // 27268
Ha egyszer megpiszkálsz vmit, akkor tuti hogy előjön minden elektromos hiba. Néha még X-aktások is:) Aztán majd szépen helyre áll minden:)
krecsi28-03-2010 21:08:20 // 27267
Most hogy már mér a km órám, így már tudok az arányokkal játszani. Eddig csak nagyon kb.-ra tippeltem, hogy mennyi lehet benne. De még várok vele, mert a reggelek még hidegek.
krecsi28-03-2010 21:02:06 // 27266
Pedig aznap napközben még nem mért. Nem sokkal előtte értem haza, mikor először hívtál. Este beálltam a garázsba, másnap jó volt:) De most már maradjon is így.
Atttis28-03-2010 20:58:57 // 27265
Bár a kanna néha be-be villan. Természetesen nem járó motornál.
Atttis28-03-2010 20:58:01 // 27264
Nekem meg most a nincs olajnyomás és index visszajelzőm akar nyári álmot aludni, eddig a töltés lámpám aludt télen, most cseréltek. A töltés lámpa visszajött az olajoskanna, meg az indexvisszajelző nem működik. Bár a kanna néha be-be villan. És ugyanúgy hiába szopok vele mint a szivargyújtóval, órával.
Atttis28-03-2010 20:53:56 // 27263
Tavaly nyáron én is kipróbáltam 50-50% ban. Semmi problémája nem volt. Max annyi hogy kicsit lomhább volt, de alig észrevehetően. Most épp megint így fogok tankolni, aztán kiderül hogy lesz e több alkalom rá.
sprint8328-03-2010 20:47:49 // 27262
Szerintem kérdezd meg Face-t a kézifékről, biztos tud valamit jót mondani.
Jó hatással voltam az autódra azért lett jó a km óra:))))
krecsi28-03-2010 20:05:59 // 27261
Nem tud vki egy jó taktikát, hogy lehet könnyen beakasztani a kézifék bowdent? Belső fékesnél. Úgy hogy helyén van a motor. Ma fél órát szórakoztunk vele, de feladtuk. Múltkor csak fél nap után sikerült. De vmi taktikája biztos van.
Tegnap fél év után minden előzmény nélkül működésbe lépett a km órám. Azóta mér. Pedig nem egyszer basztattam, de sikertelenül. Lehet, hogy téli álmot aludt?:)
Alfa156SW27-03-2010 14:37:04 // 27260
Sziasztok.
Ez csak egy különálló megjegyzés.
Nem tudom, ki hogy van a fényezéssel, ki mennyire elégedett a fényezőjével. Nekem sajnos mindig el.aszták a fényezést eddig. Most viszont a bp-iek figyelmébe tudok ajánlani egy fényezőt, aki végre normális, tiszta, pontos, szép munkát végzett, korrekt áron. Alfa-Fiat szakszervizben dolgozik, pontosan tudja, hogy az igazi Alfások mennyire igényesek, és mennyire odafigyelnek az autóra:) Mindent csinálnak, karosszériát, műanyagozást, stb. Szóval ha valakit érdekel, annak privátban szívesen megadom a telszámát.
pb_27-03-2010 00:28:28 // 27259
Igen, szinkron, gyújtás természetesen.
Kacorka26-03-2010 23:31:10 // 27258
Igen, de azért gondolom az előgyújtás állítás is beleszól a dologba.
pb_26-03-2010 10:43:34 // 27257
Azt azért nem hiszem, hogy a gyári érték fölé mentek volna a motorfelújítással. Azt csak halkan jegyzem +, hogy a 16vnek a legmagasabb a kompresszió viszonya, és a gyári üzemanyag fajta a 95ös.
krecsi26-03-2010 10:21:06 // 27256
Egyszer én is tankoltam bele. Méghozzá úgy, hogy előtte le volt szedve a tank, tehát csak az volt benne. De én semmi különbséget nem éreztem, de még a fogyasztáson se.
Persze, nyilván a kompresszióhoz is köze van.
Ha én is annyit használnám, mint te, akkor én se sajnálnám bele:)) De ha már fel lenne újítva, nem is használnám ennyit:)
kesa25-03-2010 23:55:14 // 27255
Kicsit mindenkinek igaza van.
Magasabb kompresszióhoz kellhet a jobb benya, és úgy persze, hogy jobban is megy a vas. De nem a benyától, hanem a kompressziótól. Az oktánszám kompressziótűrést takar, tehát ha nem emeled a kompressziót, nincs is szükség a jobb benyára. 95-ös tökéletesen megfelel egy 95-ösre, vagy gyengébbre megtervezett, beállított motorba!
pb_25-03-2010 23:47:30 // 27254
Sztem, ez ilyen urban legend. Én is próbáltam már 98assal, semmi változást nem éreztem, pedig néhányx kitoltam már a szemét is.)
Kacorka25-03-2010 22:39:08 // 27253
Nem bemagyarázod, tényleg jobban megy. Legalábbis én is így érzem.

Én mivel elég ritkán megyek vele ezért csak shell 100-as megy bele. Mondjuk nekem a motorfelújításnál kicsit a vártnál jobban sikerült a kompresszió ezért kell is bele a nagyobb oktánszám.

Annó beszéltem egy autószerelő sráccal, azt mondta ő azért is tankol 100-ast mert drágább ugyan, de kisebb a fogyasztás is.
krecsi25-03-2010 21:09:32 // 27252
Az egyik haverom puntoba használja, ő neki semmi problémája. A másik srác ladában próbálta, neki is szar volt, de állított a karbin és a gyújtáson és jó lett. Újabb autóban viszont már én se próbálnám. Max. átalakítóval. Anélkül könnyen bekattan a computer.
sprint8325-03-2010 20:45:59 // 27251
Persze ez igaz amit írsz, meg nem minden motor egyforma. Az egyiknek nem tettszik a másikkal észre sem veszed. A Sprint azért elég "igénytelen" konstrukció ezért lehet, hogy nála nem is feltűnő.
krecsi25-03-2010 20:39:46 // 27250
De ettől függetlenül én is tartok tőle egy kicsit:)
krecsi25-03-2010 20:38:30 // 27249
Mindenről terjednek regék, akik ettől-attól hallották. A prolong adalékról is azt hallod, hogy tönkre teszi a kocsit, a másiktól meg hogy sokkal jobban megy tőle. Akkor melyik az igaz? Szerintem ha annyira szar lenne, akkor néhány országban már nem használnák évek óta. Ez olyan, mint a H1N1 volt. Akit elütött az autó és benne volt a vírus, akkor már az is attól hallt meg.
sprint8325-03-2010 20:28:52 // 27248
Ha más kárt nem okoz akkor megérheti, de hallottam már elég sok negatívumot róla.
krecsi25-03-2010 20:26:21 // 27247
Az ár elég csábító, mert én min. havi 5e-t is spórolnék 50-50%-al. Ezért majd jobb időben visszatérek rá. De ha nem fogja bírni az 50-50-et, akkor hagyom, mert más arányban már nem érdemes szórakozni vele
sprint8325-03-2010 19:56:46 // 27246
Én az etanollal nem fogok kínlódni az tuti, semelyik kocsinkba. Pont ma mentem az egyik haverom fordjával, abban 50-50%os arányban volt keverve. De akkorákat torpant hidegen az autó, alig tudtam normálisan elindulni vele. Pedig nem karbis. Melegen már jobb volt a helyzet, de érezni a teljesítményen a vissza esést.
krecsi25-03-2010 19:46:42 // 27245
Én múltkor kipróbáltam az E85-öt. Kapható itt a kúton, 100ft-al olcsóbb, mint a benzin. kb. 10l benzinre tankoltam 8.8l E85-öt. Az eredmény nem túl hiteles, mert mhol azt írják, hogy hidegben nem jó, akkor meg még 0 fok körül volt reggelente. De amit többen írtak, hogy még 50-50% keverésnél is reggelente többszöri indításra indul csak, az a sprintnél nem igaz:) Nekem azzal is pöcre indult. Ami nagy gond volt, hogy hidegen gázadásra egy kicsit megtorpant, ill. rángatott.
De ez nekem a kicsit befogó első fék miatt is csinálja sima benzinnel is, csak azzal nem annyira.
Hidegen alapjárat is alig volt, de az egyik henger dúsításával javítottam rajta. Melegnek 80 fokos vízhőnél volt mondható, akkor már nem volt semmi gond. Vagyis volt. Váltásnál, ahogy benyomtam a kuplungot, magától még feljebb pörgött a motor. 1-2 másodpercig, utána esett vissza. Csak kicsit ciki, más azt hiszi, hogy amatőr vagyok és még nyomom a gázt.:) Hallhatóan a gyújtáson is kellett volna állítani, de azt már nem akartam eltekerni. Azóta tankoltam rá 7l benzint, így már visszaállt minden a régibe.
sprint8325-03-2010 19:15:09 // 27244
Ki milyen benzint tankol a Sprintbe?

Én eddig csak 95öst használtam, de a múltkor szinte mindet leszívtam a kocsiból és át tankoltam az off-ba, mert nem volt lóvém kútra menni:)) Így szinte nullára kiürült a Sprint, hoztam bele kannába. Gondoltam megpróbálom a 99-est, azóta rátankoltam 20 litert, így gyakorlatilag csak az van már benne. És lehet, hogy csak bebeszélem magamnak, de nem úgy viselkedik vele a kocsi. Nem durrog akkorákat gáz elvételkor, alapjáraton volt egy pici kopogása az is megszűnt, pedig nem alacsony az alapjárat. Inkább picit 1000 fölé szoktam beállítani. Azt nem mondom, hogy jobban vagy egyáltalán máshogy megy de van kicsi különbség. Majd kiderül, lehet, hogy mostanában csak ezt rakok bele.
Végül is amennyit megy nem nagy különbség van árba így...

Ma meló után kerülgettem kicsit vele, nagyon jó volt. A rendőrök nem díjazták csak, szerintük nem kellene így menni vele:)) De a hangja tettszett nekik:))
A benzinkúton is odajött egy csóka megint és kérdezgetett az autóról. Egyre nagyobb feltűnést kelt, tényleg nem sok rohangál már az utakon. Én pl. a tavalyi komáromi tali óta nem láttam egyet se a sajátomon kívül.
Ékszij21-03-2010 21:55:38 // 27243
Hát ha kevesebből kijön az csak jó :) Mindenféleképpen valami sötét színre gondoltam de még nem végleges semmi . Még az is lehet hogy nem metál lesz .
sprint8321-03-2010 21:41:22 // 27242
Én szeretném kevesebből kihozni. A rosso 130-as festéknek nem olyan sok az ára. A csiszoló anyagokat nem számolom, így marad még a gitt meg a többi kellék az meg már nem olyan vészes. Nekem a Sprinté is megvolt úgy emlékszek 60-70-ből. Az pedig metál szín.
Milyenre fújjátok amúgy?
Ékszij21-03-2010 21:17:14 // 27241
kb. 100 -at számolok mindenestől
sprint8321-03-2010 21:10:58 // 27240
Jó kis meló lesz:)) Még szerencse, hogy csak az anyag árba kerül:))
Ékszij21-03-2010 21:08:49 // 27239
Nem irigyellek :D
sprint8321-03-2010 21:05:51 // 27238
Teli fény a falcokkal és az ajtó belsőkkel együtt.
Ékszij21-03-2010 21:04:46 // 27237
Külső és teli v. részleges ?
sprint8321-03-2010 21:02:58 // 27236
Én is arra majd ha leműszakizik a 155. Mármint azt fényezzük.
Ékszij21-03-2010 20:59:32 // 27235
Mondjuk nekem sincs, most a festésre gyűjtök pontosabban az anyagra :)
sprint8321-03-2010 20:40:04 // 27234
Gondolom ez sem lehet valami olcsó. Egyenlőre nincs lóvém most az ilyenekre így marad a gyári megoldás:))
Ékszij21-03-2010 20:13:39 // 27233
Az árról ők tudnak valamit mondani :www.dreamtuning.hu
Ékszij21-03-2010 20:11:15 // 27232
Hát ez az . Ha meg nem rögzítem a csövet csak oda vezetem a hideget akkor keveredni fog a levegő , lesz ugyan hang de a jelenség amit írtál majdnem ugyanúgy megmarad
sprint8321-03-2010 20:10:54 // 27231
De nem akkora mint a kivágott légszűrő házzal:)))
sprint8321-03-2010 20:10:11 // 27230
Ja megvan. Lényegében úgy néz ki mint a K&N. De árat nem találok.
pb_21-03-2010 20:09:23 // 27229
Dehogy nem.)))
sprint8321-03-2010 20:08:02 // 27228
De a papírszűrőtől nem lesz szép hang:) A másik megoldás meg felejtős.
pb_21-03-2010 20:07:59 // 27227
Minden +old6ó valahogy.)))
Ékszij21-03-2010 20:07:39 // 27226
a tuning szűrőt ill. a króm házat is
sprint8321-03-2010 20:06:53 // 27225
De így nem sok hanghatást érsz el szerintem, és felesleges is akkor így bonyolítani.
sprint8321-03-2010 20:05:32 // 27224
Itt mit kell nézni? Vagy csak én nem látom?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.