Forum >> Alfa történelem, híres alfások
count M05-04-2006 19:05:05 // 476
És az SZ/RZ? Il Mostro... :)
Gábor16605-04-2006 19:04:35 // 475
Az 54 - 70 közötti hozzászólások amire gondoltam.
kando.05-04-2006 19:01:33 // 474
Esetleg:
33 MK-1, -2, -3 (csíklámpás)
75, (America, Milano)
Talán a múzeumban kéne megnézni :))
Gábor16605-04-2006 18:59:09 // 470
Cgo:
Én is gondolkodtam, sőt bele is fogtam. Hidd el szinte reménytelen. Kb. egy éve volt ITT egy ilyen kezdeményezés, de érdektelenségbe fúlt. :-(
Ha fel tudod villanyozni a társaságot rám számíthattok.
Megkeresem a hozzászólásokat....
ystuc05-04-2006 18:58:21 // 469
Alfa 6??? Az hun van? ;-)
Cgo05-04-2006 18:56:46 // 468
az esztergomi talalkozon megragadta a figyelmem egy kerdes:
Hany Alfa Romeo tipus volt eddig?
Oszinten szolva meg soha nem talalkoztam ilyen listaval, viszont tudom, hogy az utobbi par evben milyen autok keszultek:
- Giulia
- Giulia GTA
- Giulia TZ
- 1750
- TI Super
- Spider Duetto
- 33/2
- 33/3
- 33 TT
- 2600
- Montreal
- Alfasud
- Alfetta
- ARNA
- 33
- 75
- 164
- 155
- 145
- 146
- 156
- 156 SW
- 166
- Spider
- GTV
- 147
- Crosswagon
- GT
- Brera
- 159
ez minden a 60-as evek ota, ezert termeszetesen 300 a helyes valasz... Ossze is tudjuk irni a teljes listat?
Lobot22-03-2006 20:24:39 // 467
Üvegtigris22-03-2006 12:15:30 // 466
Ja, bocsi most olvastam tovább és látom, hogy ystuc és Halesz is szólt neki, de nem baj így sem : )
Üvegtigris22-03-2006 12:12:41 // 465
Egy kis alfabemutató 3
A háború és az újrakezdés
Olaszország háborúba lépése után az Alfa Romeo is megpróbál talpon maradni, ezért átállnak háborús termelésre. A társaság háborús célponttá vált. Az üzemeket 1940-ben, 1943-ban és 1944-ben is bombatámadás éri. Az utolsó támadás hatalmas pusztítást végez és Portelloban leáll a termelés. A béke aláírása után lassan újraindul az élet. Az újjáépítéshez szükséges eszközöket gyártottak az Alfa Romeonál. Nyolcezer munkás tűzhelyeket, fémbútorokat és alkatrészeket készít. Először hajó- illetve repülőgépmotorok, majd 1946-ban az autók gyártása is elkezdődik. A 6C 2500-ast és a rozsdamentes acélból készült 158-ast gyártották, melyek még a háború előtti modellek voltak. Ennek ellenére a 158-as rengeteg Grand Prix-t nyer. Sikereinek megkoronázásaképpen 1950-ben az első Forma 1-es világbajnoki címet is elhódítja Farinával a volánnál. Farina társai a versenypályákon Fangio és Fagioli voltak. Ők voltak a legendás három F3
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042479t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042480t.jpg)
Az új modellekre sem kellett sokáig várni. A 6C 2500-as változatai a Villa d'Este és a Freccia d'oro (Arany nyíl) gyönyörű autók voltak. Utóbbi típusból volt Ranieri monacói hercegnek és az egyiptomi királynak is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042481t.jpg)
Az Alfa Romeo címere megint kisebb lett, 54 mm lett az új átmérője. A köztársaság kikiáltása után az emblémáról eltűntek a Savoyai-dinasztiára jellemző csomók, helyüket két hullámos vonal viszi át.
Folyt köv:)
A háború és az újrakezdés
Olaszország háborúba lépése után az Alfa Romeo is megpróbál talpon maradni, ezért átállnak háborús termelésre. A társaság háborús célponttá vált. Az üzemeket 1940-ben, 1943-ban és 1944-ben is bombatámadás éri. Az utolsó támadás hatalmas pusztítást végez és Portelloban leáll a termelés. A béke aláírása után lassan újraindul az élet. Az újjáépítéshez szükséges eszközöket gyártottak az Alfa Romeonál. Nyolcezer munkás tűzhelyeket, fémbútorokat és alkatrészeket készít. Először hajó- illetve repülőgépmotorok, majd 1946-ban az autók gyártása is elkezdődik. A 6C 2500-ast és a rozsdamentes acélból készült 158-ast gyártották, melyek még a háború előtti modellek voltak. Ennek ellenére a 158-as rengeteg Grand Prix-t nyer. Sikereinek megkoronázásaképpen 1950-ben az első Forma 1-es világbajnoki címet is elhódítja Farinával a volánnál. Farina társai a versenypályákon Fangio és Fagioli voltak. Ők voltak a legendás három F3
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042479t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042480t.jpg)
Az új modellekre sem kellett sokáig várni. A 6C 2500-as változatai a Villa d'Este és a Freccia d'oro (Arany nyíl) gyönyörű autók voltak. Utóbbi típusból volt Ranieri monacói hercegnek és az egyiptomi királynak is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042481t.jpg)
Az Alfa Romeo címere megint kisebb lett, 54 mm lett az új átmérője. A köztársaság kikiáltása után az emblémáról eltűntek a Savoyai-dinasztiára jellemző csomók, helyüket két hullámos vonal viszi át.
Folyt köv:)
Üvegtigris22-03-2006 12:10:08 // 464
Egy kis alfabemutató 2
Ferrari nem csak a versenypályákon segítette az Alfa Romeot. Közreműködésével 1923-ban sikerült elcsábítani a Fiattól Vittorio Jano tervezőt, aki három világhírű autót tervezett az Alfa Romeo számára. A hét éven keresztül verhetetlen P2-t, az 1929-ben és 1930-ban a Mille Miglia-n diadalmaskodó 1750-t és a P3-t, amely a pilóták kedvencévé vált.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042476t.jpg)
1923-ban két legendás címer is születik. Ekkor jelenik meg először Sivocci autóján a Quadrofoglio, a fehér háromszögbe zárt zöld négylevelű lóhere, mely később az Alfa versenyistálló jelképévé válik. A másik esemény Enzo Ferrari június 17-én, a Savio körversenyen aratott győzelméhez fűződik. A versenyen jelen voltak Francesco Baracca világháborús hős szülei, akik egy pajzs alakú címerrel ajándékozták meg az Alfa Romeo pilótáját. Ferrari így emlékszik vissza: ?Amikor 1923-ban az első, Ravennában rendezett Savio körversenyt megnyertem, találkoztam Enrico Baracca gróffal, a háborús hős apjával, és édesanyjával, Paolina grófnéval. A grófné volt az, aki egyik napon így szólt hozzám: ?Ferrari, miért nem teszi fel fiam ágaskodó lovát az autójára? Szerencsét hozhat." Még mindig őrzöm Baracca fotóját a szülei aláírásával, akik átadták nekem az emblémát. A ló, miként most, akkor is fekete volt; én tettem hozzá a kanárisárga hátteret, ami Modena színe."
1926-ban Merosi, két évvel később Nicola Romeo is elhagyta a céget. A főtervező Jano lett. Ugyanebben az évben indul meg a tömegtermelés. Az Alfa Romeo egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, évente ezer autót épített. Abban az időben az olasz össztermelés körülbelül 15 ezer volt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042477t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042478t.jpg)
Ferrari nem csak a versenypályákon segítette az Alfa Romeot. Közreműködésével 1923-ban sikerült elcsábítani a Fiattól Vittorio Jano tervezőt, aki három világhírű autót tervezett az Alfa Romeo számára. A hét éven keresztül verhetetlen P2-t, az 1929-ben és 1930-ban a Mille Miglia-n diadalmaskodó 1750-t és a P3-t, amely a pilóták kedvencévé vált.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042476t.jpg)
1923-ban két legendás címer is születik. Ekkor jelenik meg először Sivocci autóján a Quadrofoglio, a fehér háromszögbe zárt zöld négylevelű lóhere, mely később az Alfa versenyistálló jelképévé válik. A másik esemény Enzo Ferrari június 17-én, a Savio körversenyen aratott győzelméhez fűződik. A versenyen jelen voltak Francesco Baracca világháborús hős szülei, akik egy pajzs alakú címerrel ajándékozták meg az Alfa Romeo pilótáját. Ferrari így emlékszik vissza: ?Amikor 1923-ban az első, Ravennában rendezett Savio körversenyt megnyertem, találkoztam Enrico Baracca gróffal, a háborús hős apjával, és édesanyjával, Paolina grófnéval. A grófné volt az, aki egyik napon így szólt hozzám: ?Ferrari, miért nem teszi fel fiam ágaskodó lovát az autójára? Szerencsét hozhat." Még mindig őrzöm Baracca fotóját a szülei aláírásával, akik átadták nekem az emblémát. A ló, miként most, akkor is fekete volt; én tettem hozzá a kanárisárga hátteret, ami Modena színe."
1926-ban Merosi, két évvel később Nicola Romeo is elhagyta a céget. A főtervező Jano lett. Ugyanebben az évben indul meg a tömegtermelés. Az Alfa Romeo egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, évente ezer autót épített. Abban az időben az olasz össztermelés körülbelül 15 ezer volt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042477t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042478t.jpg)
Üvegtigris22-03-2006 12:08:05 // 463
Most találtam ezeket a hozzászólásokat az Off-os verdák, tapasztalatok topicban, amiket pikado tagunk írt, de szerintem ide jobban illik: )
Egy kis alfabemutató:)
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042473t.jpg)
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042474t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042475t.jpg)
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
A cégalapításNagyszerű versenyzőkA fejlődésA háború és az újrakezdésNövekvő népszerűségA terjeszkedésGazdasági mélypont, sikerek a versenypályákonA Fiat konszernAz újjászületésA legenda folytatódik
1. oldal
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
A márka emblémáján a kezdetektől fogva a két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt volt a fő motívum. Ezeket fémes karima vette körül, melyen az ALFA és MILANO szavak voltak olvashatóak. Nicola Romeo érkezése után ez a felirat megváltozott: ALFA ROMEO – MILANO díszelgett az emblémán. 1920-ban készült el az első, Alfa Romeo emblémával díszített modell, a Torpedo 20-20 HP.
Egy kis alfabemutató:)
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042473t.jpg)
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042474t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00042/00042475t.jpg)
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
A cégalapításNagyszerű versenyzőkA fejlődésA háború és az újrakezdésNövekvő népszerűségA terjeszkedésGazdasági mélypont, sikerek a versenypályákonA Fiat konszernAz újjászületésA legenda folytatódik
1. oldal
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
A márka emblémáján a kezdetektől fogva a két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt volt a fő motívum. Ezeket fémes karima vette körül, melyen az ALFA és MILANO szavak voltak olvashatóak. Nicola Romeo érkezése után ez a felirat megváltozott: ALFA ROMEO – MILANO díszelgett az emblémán. 1920-ban készült el az első, Alfa Romeo emblémával díszített modell, a Torpedo 20-20 HP.
Ruszi14-03-2006 21:19:12 // 462
Csak szex és más semmi.
Bg.13-03-2006 23:44:58 // 460
Azért remélem mielőtt bekerül a kérdések közé, valaki tényleg utánna olvas...
kando.13-03-2006 23:18:02 // 459
Helyes!
Látom, ez a B igencsak elszállt.. :(
mesa13-03-2006 23:15:36 // 458
Ez nem a diesel, hanem a common rail diesel.
Tommi13-03-2006 23:05:53 // 457
Jaja, van pár egomi és környéki "okostóni", de szépen odagyűlt az alfás csapat és elmagyaráztuk nekik a frankót :)
Poló13-03-2006 23:02:33 // 456
A diesellel kapcsolatos dolgok nem úgy voltak, hogy a Fiat kifejlesztette és eladta a Boschnak?
kando.13-03-2006 23:01:04 // 455
Köszi, megnéztem! ;-))
Látom, azért érdekes fórum az is.. :)
Tommi13-03-2006 22:56:43 // 454
Nem OFF ez :) Vagy csak félig :) És tény, hogy sokmindent adtak az autóiparnak az elmúlt 100 évben.
Bg.13-03-2006 22:54:51 // 453
Ezt nem vitatje senki.
A Bosch nagyon sok szabadalmat dologzott ki. Nem tudom tudjátok-e de pld a ködlámpa a fűtőszálas üveg és sereg ma már hétköznapi dolog az ő fejlesztésük volt. Vocs az off-ért:)
Tommi13-03-2006 22:50:19 // 452
De akkor is mi voltunk ott először, nem? :)
Bg.13-03-2006 22:47:47 // 451
A diesel szabadalomról pontosabban, A Fiat és a Bosch közösen fejlesztette ki, és mint sok Bosch szabadalom ez is elterjedt, de az együttműködés miatt a többi gyártó csak később használhatta fel. Tudtommal a következő 2 évvel rá a Mercedes volt - ekkor jött ki a CDI -vel jelzett diesel motor. Aztán mindenkinél kapott nevet. HDI, TDCI...
Tommi13-03-2006 22:42:01 // 450
Jaja, nero 166 és rosso GT :)
ystuc13-03-2006 22:34:08 // 449
És ha már filmek. A Csak szex és más semmi című magyar filmben is Alfa van!!! :-)
Tommi13-03-2006 22:29:10 // 448
Igazad van, ezt elírtam :)
Poló13-03-2006 22:23:58 // 447
Az első közvetlen befecskendezéses diesel motorról annyit:
nem a 156-ban volt először, hanem 1988(?)-ban a Fiat Croma-ban. A 156-ban a közösnyomócsöves (common rail) technológia mutatkozott be.
Mindegy. Olasz mindkettő :)))
kando.13-03-2006 22:19:56 // 445
Jó, persze, persze :)))
Csak azt majd írd meg, Tommi, ez melyik fórumban volt, mert kerestem, de nem találtam.. (biztos rossz helyen kerestem, meg rosszul is... :))
ystuc13-03-2006 22:17:55 // 444
Azért ezt nem volt nehéz kitalálni... :-)
kando.13-03-2006 22:13:33 // 442
Akkor Te írtad a hozzászólást ? :))
Tommi13-03-2006 22:12:41 // 441
Ja, ehhez még annyit tudajtok, hogy a srác aki kötekedett, nagy Pug fanatikus.
Tommi13-03-2006 22:04:32 // 440
Akkor íme az eredeti wiw-es hozzászólás:
Sziasztok!
Végigolvastam ezt az egymást és egymás autóját anyázó vitát, komolyan nem értelek Titeket. Anyázással meg fikázással mire mentek? Tessék ÉRVEKKEL alátámasztani a mondanivalót, mert olyat leírni, hogy szar ez vagy az az autó és ezt a szomszédom mesélte, aki látott már olyan embert, aki beszélt olyannal, aki olvasta, nos ez elég gáz. Nem titkolom, hogy nekem is a digókhoz húz a szívem :) Érdekességként szeretnék pár adatot megosztani Veletek és várom a cáfolatokat az "ellentábortól"...
Az Alfa Romeo versenymúltjáról néhány info:
- már az 1900-as évek legelején ott volt minden fontosabb versenyen, ekkor pl a Peugeot még csak bicikliket gyártott, ha jól tudom
- az 1927-1957 között rendezett Mille Miglia versenyeken máig az Alfa az abszolút csúcstartó, maga mögé utasította a Mercit, a BMW-t, a Jaguárt, az Auto Uniont (gyengébbek kedvéért az Audi ősét) és sok más márkát
- a Forma-1-es világbajnokság indulásakor rögtön az első két évben világbajnokok lettek és később csak azért szálltak ki, mert a kisebb kategóriás túraautó futamokon kívántak indulni
- a Ferrari az Alfa Romeoból nőtte ki magát, Enzo Ferrari eleinte versenyzett, majd autókat készített fel az Alfa Corse-nak (ez az Alfa Romeo gyári versenycsapata közel 100 éves múlttal) és az első Ferrarik is Alfa alapra épültek. A legenda szerint Enzo elsírta magát, amikor sikerült megvernie az Alfákat
- a Le Mans-i 24 órás versenyen is sokszor indultak és amelyik kategóriában neveztek, mindig nyertek
- a 60-as évek legendás GTA típusai összesen több, mint 300 versenyt nyertek világszerte, ennyi győzelemmel egyetlen más márka típusa sem büszkélkedhet
- a 90-es években a DTM-ben (német túraautó bajnokság) a 155-ös Alfák mindenkit aláztak és a Mercedesnek a mai napig nagy szívfájdalma, hogy saját, hazai, német bajnokságában nem tudta megszorítani az olasz autókat. És nyílt titok, hogy pár évre ezért is szüntették be a sorozatot, mert képtelenek voltak elviselni, hogy a saját, német sorozatukban holmi "szar digók" rendre elverik őket
- az elmúlt néhány év ETCC, illetve WTCC szezonját végignézve: az Alfa Romeo hosszú éveken keresztül nyert egyéniben és csapatban is, asszem összesen 4 vagy 5 éven keresztül uralták a mezőnyt, a BMW-nek pedig ez csak 2004-ben sikerült egyéniben, illetve tavaly egyéniben és csapatban
És néhány más olasz vonatkozású info:
Forma-1:
A Ferrari máig toronymagasan a legsikeresebb Forma-1-es csapat, sok rekordjukat még csak megközelíteni sem tudták a többiek. És most senki ne jöjjön azzal, hogy „persze, mert régóta ott vannak”. Az Arrows és a Minardi is több, mint 20 évig voltak a Cirkuszban, de még csak egy futamgyőzelemre sem telt nekik… :)
Rali:
Az istenített Peugeot-hoz kapcsolódva… Aki kicsit is járatos a rali világbajnokság történetében, az pontosan tudja, hogy a máig legsikeresebb raliautót Lancia Deltának hívják, 74 futamgyőzelemmel és 7, azaz HÉT világbajnoki címmel a tarsolyban. Ezt még csak megközelíteni sem sikerült a többieknek.
Év Autója:
A Fiat Auto összesen eddig 11 alkalommal zsebelte be a címet, második a PSA konszern 6 győzelemmel. Érdekességként: Audi kétszer, Merci és VW egyszer-egyszer nyertek…
És végül néhány utcai autós érdekesség:
- az Alfa Romeo már 1913-ban készített Twin Spark, azaz dupla gyújtógyertyás motorokat, ki és mikor volt a második? Valamikor pár éve jött ki a Honda ilyesmivel
- ja, Hondához kapcsolódóan, változó szelepvezérlést már a 20-as években csinált az Alfa, a VTEC mikor született?
- az első közvetlen befecskendezéses dízelmotor a 156-osban mutatkozott be 1998-ban. Azóta több autógyártó is átvette a technikát és jelenleg kb 30 más autóban is ez a motor ketyeg. Az össze többi überfasza dízel erre a Fiat által kitalált technológiára épül
- az Alfa Romeok hány szépségdíjat, kitüntetést, közönségdíjat, regionális Év Autója címet, legszebb autó címet nyertek? És a többiek mennyit?
- Pininfarina, Bertone, Zagato, Italdesign – mond valakinek valamit? A világ leghíresebb autótervezői és számtalan Alfán ott van a logójuk…
- hány világhírű filmben szerepelt az Alfa? Pl James Bond "Polipka" epizódja, legutóbb a "36" című francia film, a "Diploma előtt" Dustin Hoffmannal, mellesleg a fiatal színészt ez a film tette ismertté, aztán az eredeti "A Sakál napja" című filmben a bérgyilkos egy Alfa kardánjában csempészte át a fegyvert a határon, a "mai" filmek közül Matula felügyelő, Rex felügyelő (amik NÉMET filmek)
És akkor még nem beszéltünk DeDion-ról, transaxle-ről és hasonlókról...
ystuc13-03-2006 22:01:08 // 439
Jah... OK! Vágom már. Olvasom a cikket. :-)
Poló13-03-2006 22:00:40 // 438
Először volt a Giulietta, abból lett a Giulia. Amit a 70-es évek végén, 80-as évek elején gyártottak az ismét Giulietta lett.
Tommi13-03-2006 21:57:45 // 437
ystuc13-03-2006 21:57:14 // 436
Ahogy gondolod. Szerintem nagyon jól összeszedted a lényeget.
Tommi13-03-2006 21:55:48 // 435
Azt az írásomat én is elmentettem :) Feltegyem ide?
ystuc13-03-2006 21:53:14 // 434
De mondjuk akkor már volt Giulia, nem...?
Poló13-03-2006 21:48:06 // 432
Az AR 4 vezetője egy kocsmában üldögélt, az orosz herceg meg ott hencegett. Egyszercsak megszólalt:
Itt van négy Rómeó és nincs velük egyetlen Júlia sem!?
Négy évvel később az Alfa Romeo bemutatta a Giuliettát.
GEORGE13-03-2006 21:45:36 // 431
Ezt birom én is!!!!
Ha számukra a megdöbentő valóságot látják, akkor azt kiabálja, hogy hazugság!!
Ezeket mind lelkiszegényeknek hivom csak!
ystuc13-03-2006 21:43:44 // 430
Azzal nem vagyok képben teljesen.
Poló13-03-2006 21:41:20 // 429
Nekem a Giulietta névválasztásának legendája tetszik a legjobban :))
ystuc13-03-2006 21:39:24 // 428
Tényleg?
Amúgy van egy-két hitetlen munkatársam. Mikor a múltkor az iwiw-en az Alfa hőskoráról, eredményeiről, stb... írtál, azt lementettem, és az orruk alá dugtam. Az egyik nyelni nem tudott, annyira meglepődött, hogy ilyenek voltak, a másik meg azt mondta, hogy a fele hazugság... Persze ez nem igaz, de ő egy igazi hülye... Ez van... :-)
Poló13-03-2006 21:35:56 // 427
Én meg azt hittem, hogy az én autóm Milánóban készült...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
346
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?