Nem vicc egyszerűen nem találtam embert aki megjavítaná az egységet.
Most egy bontott van fent ha fogyna is belőle az olaj addig nem nyugszom míg fel nem tudom újitattni a régit.
Az ebay-on 180körül van felújított tehát meg lehet csinálni valahogy.
Kunati cartárs is átalakította.
Forum >> Automata vs kézi váltó
Vili10-07-2009 21:18:45 // 8023
csocsi10-07-2009 21:07:36 // 8022
Ez most komoly??????
Bár úgy tudom, hogy Kezso cartárs megcsinálta ezt.
Bár úgy tudom, hogy Kezso cartárs megcsinálta ezt.
Vili10-07-2009 21:06:43 // 8021
Má'majdnem átalakíttattam manuálisra!
csocsi10-07-2009 21:05:11 // 8020
Hát ha nekem gondom van vele akkor Pirihez fordulok. Ő szerelte már az előző tulajnál is. Ismeri a gépet alaposan.
Akkor akár pénzt is kérhetnél tőlük, hogy a gépeden tanulhattak :))
Akkor akár pénzt is kérhetnél tőlük, hogy a gépeden tanulhattak :))
Vili10-07-2009 21:02:17 // 8019
Én sem állnék neki ha a közelemben lenne olyan szerelő akinek van gépe hozzá,de mivel csak a szervizben van ilyen inkább nekiállok és csak hibaolvasásra viszem be.Most is ott voltam szinte végig míg csinálták,sosem szedtek szét még ilyen egységet,kíváncsi voltam:-)
csocsi10-07-2009 20:57:41 // 8018
Egyetértünk ebben.
Egyenlőre nálam rendben van a váltó mióta a fogaskerék cserlve lett. Bízom benne, hogy még egy jó darabig ennyivel elgurulok.
Egyenlőre nálam rendben van a váltó mióta a fogaskerék cserlve lett. Bízom benne, hogy még egy jó darabig ennyivel elgurulok.
Vili10-07-2009 20:55:52 // 8017
Addig jó míg nem kell hozzá semmi:-))
csocsi10-07-2009 20:03:39 // 8016
Hát nekem semmim sincs hozzá. Mondjuk én nem is állnék neki szerelni ha egy mód van rá.
csocsi10-07-2009 20:02:50 // 8015
Gratulálok cartárs a teljesítményhez.
mesa10-07-2009 19:56:12 // 8014
Tegyél! ;-) Sok embernek nincs kézikönyve sem, a gyári vonalas rajznál pedig a fotó mindig többet ér!
Vili10-07-2009 09:03:30 // 8013
Este teszek fel képeket,hátha valakit érdekell,hogy melyik érzékelő micsoda.
Vili10-07-2009 09:00:35 // 8012
Az Actuatort:-)saxerűen:-)
mesa10-07-2009 08:55:47 // 8011
Örülök, hogy végül megoldódott! :)
Akkor összességében melyik részt is cserélted? A fenti szívattyúst, az alsó léptető hidraulikát a tárólótartállyal ?
Akkor összességében melyik részt is cserélted? A fenti szívattyúst, az alsó léptető hidraulikát a tárólótartállyal ?
Vili10-07-2009 08:31:02 // 8010
Lecseréltem a seles egységet mert engedte az olajat,+villogott az 3.és5.fokozat,és nem váltott vissza 4-ből 3ba,hanem vissza dobta a 4et vagy 5öt vagy ha annyira lelassult akkor szépen 2be.
Nagy lendülettel neki ugrottam este 10-től 2ig végeztem is.Na gyerünk próba és azt hittem felrobbanok!Csak 1-2 és hátramenet van és az is villogva!Másnap szervíz gépre rakás eredmény:váltás érzékelő szakadás vagy zárlat!Ó ez nem gond érzékelő le másik fel!Hiba ugyanaz!Egész vezeték csere.Hiba ugyanaz!
Seles egység hátulja szét és itt volt a hiba!3tengely kapcsolódik egymásba viszont az egyik (valószínű felrakáskor elmozdult a helyéről)leakadt a helyéről.
Ügyes volt a szerelő srác célszerszám nélkül mint egy legót összerakta!
Láss csodát minden műxik ahogy mag van írva!!
Nagy lendülettel neki ugrottam este 10-től 2ig végeztem is.Na gyerünk próba és azt hittem felrobbanok!Csak 1-2 és hátramenet van és az is villogva!Másnap szervíz gépre rakás eredmény:váltás érzékelő szakadás vagy zárlat!Ó ez nem gond érzékelő le másik fel!Hiba ugyanaz!Egész vezeték csere.Hiba ugyanaz!
Seles egység hátulja szét és itt volt a hiba!3tengely kapcsolódik egymásba viszont az egyik (valószínű felrakáskor elmozdult a helyéről)leakadt a helyéről.
Ügyes volt a szerelő srác célszerszám nélkül mint egy legót összerakta!
Láss csodát minden műxik ahogy mag van írva!!
mesa07-07-2009 16:40:29 // 8009
Okosabbak nem lettünk :)
selespeed02-07-2009 20:17:18 // 8008
Hali!:-)
Ilyenkor "kihagyja"a 3.-t,tehát 4.-be vált vagy egyáltalán nem vált feljebb?
Imo vagy RB gyulai cartársaknál kérdezz rá a szerelő témában(ha véletlenül nem jelentkeznek itt)!:-)
Ilyenkor "kihagyja"a 3.-t,tehát 4.-be vált vagy egyáltalán nem vált feljebb?
Imo vagy RB gyulai cartársaknál kérdezz rá a szerelő témában(ha véletlenül nem jelentkeznek itt)!:-)
mesa02-07-2009 09:58:59 // 8007
szia
az olvasottak alapján nem selespeed (tehát elektromos) probléma, hanem váltó.
első körben azért egy konkatspray-s takarítást ajánlanék a kábelcsatikra, jeladókra. ha így sem működik a 2->3 akkor szerelő.
mi a helyzet 3->2 váltásnál? az működik?
az olvasottak alapján nem selespeed (tehát elektromos) probléma, hanem váltó.
első körben azért egy konkatspray-s takarítást ajánlanék a kábelcsatikra, jeladókra. ha így sem működik a 2->3 akkor szerelő.
mi a helyzet 3->2 váltásnál? az működik?
stos01-07-2009 16:33:13 // 8006
sziasztok!előfordul,hogy a sele nem enged 2.-ból 3.-ba váltani>>a magam hülyegyerek módján ezt úgy tudom 1enlőre orvosolni,hogy visszaváltok 1.-be aztán hibátlanul funkcionál.tudtok segíteni,mi lehet a gond??tud vki jó szerelőt(nem márkaszervíz)kecskemét környékén??
zentaierika16-01-2009 19:38:12 // 8005
Szia! A szervízkönyvbe végül azt találtuk, hogy az automata olyan olajjal van feltöltve, amit sose kell cserélni.( háát ?) viszontlehet hogy melegszik. Egyenlőre azt a tanácsot kaptam, hogy nézessük meg egy komputerrel, hátha kiadja hol a hiba.De köszi az infót.
mesa15-01-2009 16:36:20 // 8004
Szia!
164 3.0.V6 24V adatai vannak meg:
pl. Castrol ATF TQ-D III , 4.2 - 4.8 L
166-osét nem találtam :( De szerintem ua.
164 3.0.V6 24V adatai vannak meg:
pl. Castrol ATF TQ-D III , 4.2 - 4.8 L
166-osét nem találtam :( De szerintem ua.
zentaierika13-01-2009 12:38:31 // 8003
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni: tudja-e valaki milyen és mennyi váltóolaj kell az ALFA 166 3.0 24V automata váltóba, és milyen szűrő. Valószínűleg cserélni kellene, mert kb. 4-5 km után kidobja üresbe és a műszerfalon a lámpa "váltóolaj melegedést" jelez ( legalábbis a kézi könyv szerint). A választ előre is köszönöm!
mesa12-01-2009 09:00:49 // 8002
Most erre neked mit mondjak ? :))
csocsi10-01-2009 11:15:17 // 8001
Vaze, de nem volt kellemetlen az eset? :))
mesa09-01-2009 10:04:59 // 7998
Seriff03-01-2009 16:54:26 // 7997
Seriff03-01-2009 16:52:00 // 7996
csak úgy :)
mesa31-12-2008 13:13:30 // 7995
Nézd meg ezt a linket!
mesa30-12-2008 21:49:44 // 7994
Szia! A 6 deci TS Speed a Selespeed kiegyenlítő tartályába kell!
(Gyakorlatilag ez végzi a váltást)
(Gyakorlatilag ez végzi a váltást)
Vili17-12-2008 17:30:57 // 7993
Köszi,a kuplung érdekelt.Gondolom ez a 0.6l.
Wickey17-12-2008 15:13:31 // 7992
A váltóba 2 liter Tutela Car CZ 75 Synth megy, a selespeed ezenfelül kér 0.6 litert (asszem valami Tutela Car CS Speed nevű cuccból).
Vili17-12-2008 10:20:07 // 7991
Tudja valaki mennyi tutela megy a selesbe?
Arno16619-11-2008 16:30:53 // 7990
Népek, volt része vkinek abban a szerencsében h automata váltó javítóval közelebbi ismerettségbe került?!
Kellene tipp hova ne, hova igen.
Csórikám haldoklik eléggé...lóg a difi eléggé... Sokat nem jósolok neki hátra.
Köszi!
Kellene tipp hova ne, hova igen.
Csórikám haldoklik eléggé...lóg a difi eléggé... Sokat nem jósolok neki hátra.
Köszi!
mesa23-05-2008 11:32:07 // 7989
Egyértelműen kevesebbet, mivel nem az automatiksa sosem vált mellé :))
csocsi21-05-2008 14:58:43 // 7988
Írj be magadnak egy piros pontot :))
Kn[.]xX21-05-2008 14:53:57 // 7987
már megoldottam, köszi:)
Kn[.]xX21-05-2008 08:33:46 // 7986
Cserélt-e már valaki első szériás 156-oson váltógombot? Ha igen, akkor megoszthatná, hogyan kell leszedni a gyárit :) Egyelőre nem megy..
csocsi18-05-2008 15:37:54 // 7985
Tudod egyes opelekben a 150 LE disel alfa szerű motor kerül. Az már eléggé versenytárs.
De akadnak még mások is akik okozhatnak fjtörést egy gyenge 155 lónak.
De akadnak még mások is akik okozhatnak fjtörést egy gyenge 155 lónak.
Wickey18-05-2008 13:00:32 // 7984
Azért nem ilyen egyértelmű a helyzet.
Ellenben az elmúlt 5-6 évben elterjedtek a 130-150 lovas turbódízelek, amivel főleg egy kis csippelés után az utak királyának érzi magát a popperköcsög. Szintén elterjedtek az 1.0-1.2 literes "70" - "80" lóerős csudaverdák eletronyos gázpedállal, ami kis fordulaton kis gázállásnál egész jól "harap", de a csalás az, hogy ilyenkor is padlógázt ad az elektronika, amikor meg meghajtanád, kiderül hogy sehovasenemmegy, mert olyan nehéz és gyenge.
Azért azt szoktam szeretni, amikor egy 1.7 tonnás 130 lovas dízel keménykedik. Kíváncsi leszek mit fog szólni az 1200 kilós 210 lóerős gtv-mhez :-)))
Ellenben az elmúlt 5-6 évben elterjedtek a 130-150 lovas turbódízelek, amivel főleg egy kis csippelés után az utak királyának érzi magát a popperköcsög. Szintén elterjedtek az 1.0-1.2 literes "70" - "80" lóerős csudaverdák eletronyos gázpedállal, ami kis fordulaton kis gázállásnál egész jól "harap", de a csalás az, hogy ilyenkor is padlógázt ad az elektronika, amikor meg meghajtanád, kiderül hogy sehovasenemmegy, mert olyan nehéz és gyenge.
Azért azt szoktam szeretni, amikor egy 1.7 tonnás 130 lovas dízel keménykedik. Kíváncsi leszek mit fog szólni az 1200 kilós 210 lóerős gtv-mhez :-)))
csocsi18-05-2008 12:23:10 // 7983
Csak sajna az újabbak már simán tudnak annyit, mint a miénk. Már nem érdemes akárkivel leállni.
Brad 15618-05-2008 12:18:32 // 7982
hát igen akik az alfákat kóstolgatják azoknak meg kell mutatni mit is tudnak:D
csocsi18-05-2008 12:10:05 // 7981
Mivel city-ben használom és ilyenkor 6850-nél elvát, az naggggyonnnnn jó élmény :))))
Főleg ha valaki piszkoskodik, ilyenkor előbújik az állat :))
Főleg ha valaki piszkoskodik, ilyenkor előbújik az állat :))
Brad 15618-05-2008 12:04:44 // 7980
Elég kevés van a használtautón...
Ez a 1 liter feletti fogyaztás visszajön élményben gondolom :D
Ez a 1 liter feletti fogyaztás visszajön élményben gondolom :D
csocsi18-05-2008 12:02:33 // 7979
Mint írtam ez átlag. A legkevesebb 8,4 a legtöbb 11.8 volt.
Ja, és majdnem 3 év adatait tükrözi az átlag.
Ja, és majdnem 3 év adatait tükrözi az átlag.
Brad 15618-05-2008 12:01:26 // 7978
Az jóóó én azthittem bőven 10 felett van (min 12 városban)
csocsi18-05-2008 11:58:44 // 7977
Nekem az eddigi átlag 9,8l és nem kíméletes üzemmódban.
Wickey18-05-2008 11:58:28 // 7976
A 2 literes motor kevesebbet eszik azzal a dögnehéz kasztnival mint az 1.6... Kevésbé erőlködik, nem kell annyira forgatni. :-)
Mellesleg minden viszonylagos. Kispolszki motorral se enne 3 litereket a 156, egész egyszerűen 1.4 tonnát mozgatni benzinből legalább 8 liter kell.
147seles a 147GTA-val elmászkált 10-11 literekkel, mert abban a teljesítmény és méretkategóriában már a tempó határozza meg a fogyasztást. Nekem is elment az America 193 liter benzinnel 1780 km-et, ebben pedig Esztergom benne volt. Az pedig akármerről nézem, egy bő 20 éves 3.0 V6... :-)
Mellesleg minden viszonylagos. Kispolszki motorral se enne 3 litereket a 156, egész egyszerűen 1.4 tonnát mozgatni benzinből legalább 8 liter kell.
147seles a 147GTA-val elmászkált 10-11 literekkel, mert abban a teljesítmény és méretkategóriában már a tempó határozza meg a fogyasztást. Nekem is elment az America 193 liter benzinnel 1780 km-et, ebben pedig Esztergom benne volt. Az pedig akármerről nézem, egy bő 20 éves 3.0 V6... :-)
RB18-05-2008 11:55:48 // 7975
Pontosan nem tom mennyit fogyaszt, mert nem igazán szoktam nézni, no meg olyan városban sem szoktam használni ahol sokat kell megállni gyorsítani!:-))
Én úgy gondolom ez a 8-9 vegyes használatnál lehetséges!:-)
De biztos van olyan aki már pontosan lemérte hogy mikor hol mennyit fogyaszt a 2 ezres moci!:-)
Én úgy gondolom ez a 8-9 vegyes használatnál lehetséges!:-)
De biztos van olyan aki már pontosan lemérte hogy mikor hol mennyit fogyaszt a 2 ezres moci!:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
441
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?