Forum >> Automata vs kézi váltó

KGBMAN19-02-2010 20:07:06 // 8223
Lehet azért mert azt abba rendesen megtervezték. A svédek meg örüljenek oszt kuss. Érdekes, hogy a régi Toyola hiace 1.000.000km után méééé nem esik szét? Abban milyen a váltó, nem tudod?
És a Yaris Versoban is volt 480.000 amikor döngettem vele 160-at. És még utána elment vagy 250.000km-t hiba nélkül.
Akkor egy prémium autót miért nem lehet így megcsinálni?
Hozzáteszem a volvo váltó olyan durván váltott vissza, hogy néha azt hittem szétszakítja saját magát... Olyat rántott a kasznin, hogy a fejtámla fogta meg a fejem... :((((
gabi alfa3319-02-2010 19:58:32 // 8222
Az igy ebben a formában nagyon fasza! Gondolom örültél nagyon. Én csak azért mondtam azt neked amit mondtam mert csináltam 400000 km-es aisin váltot ami Payeron volt. Abba az utolso teflongyürüig kuka volt minden. Cseréltem az egész belét a kuplungházakra uj teflongyürü hornyok lettek esztergálva és csont hibátlan lett a válto
KGBMAN19-02-2010 19:46:59 // 8221
nem tudom mi volt. Azt meg hogy javítható vagy nem javítható lesz..tam, mert rávertem az egészet a Zay utcai Volvora. Tuti, hogy másik váltó lett beletéve. Ugyanis szépen ráfestettem az új váltóra az aláírásom olyan helyre, amit beszerelés után is lehetett látni. Így muszáj volt cserélni. És a kiszerelt darabot is láttam, amiben amúgy eldurrant a 3ik fokozat.
cseréltek ebben szenzort, szivattyút, szoftvert vagy 10x és mindent amit csak lehet. A volvo meg olyan fasza, hogy nem hivatkozik a hibára a computerben, csak annyit mondott mikor kiolvasták, hogy "váltóhiba"... Kössz... :( Én meg megkérdeztem tőle: anyád hogy van? Ráment 6 hónap a 12-ből amíg megvolt a kocsi. Mikor meg váltócsere megvolt és a kocsi jó lett ellopták...
gabi alfa3319-02-2010 19:36:33 // 8220
Mi volt a váltonak a száma? Akkor nem jo szakihoz vitted. Olyan nincs hogy nem lehet javitani
KGBMAN19-02-2010 19:29:26 // 8219
Régi? Mit értesz régi alatt? 2003-as darab. Vittem mindenféle volvo szervízbe, majd egy automata specialistához, stb.. Aztán csere lett a vége.. Úgyhogy nem attól lesz jó vmi, mert japán. Azok is egyre több vackot gyártanak. Próbálnak anyagot és időt spórolni. Van amikor nem sikerül.. Sőőőt..
gabi alfa3319-02-2010 19:09:34 // 8218
Azok a régi aisinek voltak. Tegnap éppen egy Volvoét raktam össze. Az ujak már sokkal jobbak. Ezt a hatsebeségest teszik az opel vectrába is ott is bevált. Az a helyzet hogy ezekben idöben kell olajat cserélni és nem mindegy hogy milyet teszel bele
KGBMAN19-02-2010 19:06:27 // 8217
Nahh ezt a hagyjuk.. Attól jó mert japán? A volvomban anno a príma japán váltó döglött meg és kiderült, hogy típushiba. Minden volvoban döglöttek meg a japán váltók. Kb 300e cserélni használtban is. Attól mert japán, nem biztos hogy jó is...
gabi alfa3319-02-2010 18:50:56 // 8216
Szia! Szerintem Aisin warner tF-80 sc vagy tf-81 sc. Nagyon jo váltok mert japán
gabi alfa3319-02-2010 18:45:14 // 8215
Az az igazság hogy a vezérlése nagyon gyenge. Hamar meghal és nagyon drága kb 3 kilo a javitása
pe-Ti19-02-2010 18:09:10 // 8214
Üdv!
Meg tudja valaki mondani, hogy ki gyártja a 159-es Q-tronic 6 seb. autómatáját....ZF vagy Getrag? Érdekelne 1,9-2,4 JTD-ben hogyan viselkedik....vkinek tapasztalat?
Wickey19-02-2010 17:44:16 // 8213
A franc tudja, én azért éreztem benne a potenciát, igaz nem is próbáltam meg zavarbahozni olyasmivel pl, hogy előzéskor kettőt vissza, na az elvileg neki se megy olyan frankón.
gabi alfa3319-02-2010 17:17:31 // 8212
Troger szemét a dsg-is
Wickey19-02-2010 17:07:58 // 8211
Szubjektív dolgokat megcáfolhatatlan okokkal támadni amúgy sem lehet. Ha egy durva hasonlattal akarok élni: a tehénszar is undorító, de ezt egy légynek sosem magyaráznád el.

Oknak meg elég nekem az, hogy ha már nem kéziváltó, akkor:
1. egy hagyományos 6-7-8 fokozatú ZF sokkal kifinomultabban teszi a dolgát, ha már automata váltó kell. Városban, országúton, autópályán, lényegében bárhol jobb a selespeednél.
2. sportolni meg ott vannak a kétkuplungos félautomaták. Akárhol megeszik a selespeedet.

Az meg erős túlzás, hogy fogalmam sincs, miről beszélek. A robotizált kéziváltóról beszélek. Az mondjuk meg igaz, hogy határozott ellenszenvvel bírok velük kapcsolatban: a DSG-féle kétkuplungosokat leszámítva tróger szerkezet az összes. :-)
mesa19-02-2010 16:57:13 // 8210
Úgy legyen! :)))
KGBMAN19-02-2010 16:49:11 // 8209
Nekem PC-n volt 2 pedálos, rugós, 1+1 potistól kezdve a mostani G25 3 pedálos, FF-es H váltós sokpotis és gombosig minden.
Érdekes hogy ott pl hagyom automatán, de mióta megvan a kuplungos azóta néha azt is használom. De élőben meg jobb szeretem a kuplungost :)
Ja... A csiga kényes.. De egye fene ha majd nyerek a lottón építtetek egy Q4-es hajtású GTA mocis + Selespeed váltós pókot, csak a hecc végett, amit még majd jól meg is fogok túrósíttatni :)
mesa19-02-2010 16:37:41 // 8208
Nekem ilyen problémám sosem volt! Sosem kuplungoltam a fékbe. Mielőtt a Selest megvettem, jó párszáz kilométert vezettem a PC-s kormánnyal, ami pont ugyanilyen :) De tudom, hogy egyébként ez szokott probléma lenni, ha kétpedálosba átülnek

A csiga kényes jószág. Több törődést és pénzt igényel, mint a nő :)
KGBMAN19-02-2010 16:31:32 // 8207
Hát ezért talán nem vennék egy GTA mocit és váltót.. Mondhatnám úgy is: annyit nem ér. Lóerőre meg ott a turbó, bár az is legalább annyiba van, sőőőőt :)
És tegyük hozzá, hogy a 3.2-es mocinak az elektronikája, elektromos gázpedálja, szinte mindene kellene ehhez. Nagyobb átépítés mint ferrarit faragni belőle. :)
Na igen.. Az emberi tényező..
Azt elfelejtetted odaírni (nem csoda, én is cikinek tartanám :))) ) amikor a tag belekuplungol a fékbe :DDDDDD

Javasolnék egy sw frissítést.. nem, nem a váltón.. a biosoftodon :) Hátha az segít :)
mesa19-02-2010 16:25:02 // 8206
a simán túlzás,de fejből mondok egy nagyon egyszerű megoldást, ami még lóerővel is gazdagít:
156 3.2 GTA Seespeed motor + a hozzávaló elektronika komplett váltóval ;-)

Egyébként hogy őszinte legyek, árnyoldalai is vannak.

- Néha megcsúszik a lábam kanyar előtt és több gázt ad, pont mikor épp egyet levált, akkor lehet kettő is lesz az. Ez még nem lenne probléma, csak az eredetihez mért gázpedál-állással kigyorsítva meglepheti az embert az alacsonyabb fokozat :) Nem kellemetlen, csak meglepő
- kéziváltósból való átüléskor, kézi váltó üzemmódban néha elfelejtek le- vagy felváltani :)
- kéziváltós autóba ülve gyakran nem tudom elindítani, aztán kiderül, hogy sebességben maradt, és be kéne nyomni a kuplungot :)
- kéziváltósnak benyomom a Kickdown-t és nem történik semmi (előzéskor azért nem olyan vicces)
- kéziváltósnál lefullad a motor, mert vissza kellett volna a terhelés függvényében váltani, de elméláztam :)

Szóval az emberi tényez a kétfajta autóval való közlekedéskor tud bonyodalmat okozni ... Gyenge a biohardware-em, vagy csak öregszem, de ez van! :)
KGBMAN19-02-2010 16:08:52 // 8205
Én is cseréltem már. Csak a gyári helyett kapott egy kevlárosat :)
Az meglepne, ha az én váltómat át lehetne építeni selespeed-re. De nagyon szívesen kipróbálnám, úgyis lesz +1 váltóm hamarosan :DDD
De igen erős kételkedés lesz rajtam úrrá, ha valaki most rávágja: "Simán megoldható" :DDD
mesa19-02-2010 16:06:56 // 8204
Nálam kompletten a kuplungot kell hamarosan cserélni. Azért azt a luxust, hogy egyszer sem fullad le a kocsi, meg kell valahol fizetni ... A sok csúsztatás, ugye! :D
mesa19-02-2010 15:56:50 // 8202
Nos ha elolvasod a cikket, akkor megvilágosodsz! :)

Vegyük úgy, hogy a Selespeed nem automata. Ő nem vált

( Illetve két esetben, a motor érdekében 7000-nél feljebb vált, illetve nagyobb lassuláskor / lejtmenetben vissza)

Megpróbálom leegyszerűsíteni a képletet: ugyanaz a váltómű, csak a váltórúdak helyett kábel, a kuplungpedál helyett léptető van. Sőt hogy még tisztább legyen a kép: ugyanaz a kuplung+kinyomócsapágy is benne van, mint minden kéziváltósban. Egy robotváltósra bármikor rakhatsz botváltót és működik azzal is, fordítva ez nem igaz, volt pár ember aki átépítete H-kulisszásra

(De ha valaki nagyon szaki, akkor vezérlőelektronika + pár szenzor + új kijelző áthelyezésével akár a tiedből is összerakhat egy nap alatt robotváltóst)


Kérdésedre válaszolva:

ha te beteszed egyesbe Budapesten és Balatonszéplakig nem pörgeted 6900 fölé, akkor addig mész egyesben :D
Pont ugyanúgy mintha a kézi váltósoddal tennéd meg ugyanezt. Persze nem biztos hogy épségben odaérne bármelyik esetben az autó, lévén a hűtés nem lenne arányos a leadott teljesítménnyel

Ha viszont benyomod a City nevű programot, akkor fel-le váltogat mintha automata lenne, mindaddig, amíg kézzel nem váltasz egyet, és átveszed a robotpilótától az irányítást :) vagy nem nyomsz neki egy Kick-downt ;-)

Még valami: nem kúszik és lehet vontatni, sőt még betolni is pont ugyanúgy, mint bármely hárompedálost, nem vonatkozik rá semmiféle automataváltós korlátozás :)
KGBMAN19-02-2010 15:41:10 // 8201
Nem tudom tényleg milyen az elektronika. Ollah mintha azt mondta volna, hogy az enyémben még vmi régebbi, de megbízhatóbb egység van.
A kuplungot aláírom, kellett főhengert cserélnem már és 1x volt egy kis apróság, de azt ott helyben megjavítottam befeküdve az utastérbe.
A munkahenger meg nem nyomta vissza a pedált, tehát 2way direct control volt a lábammal a pedálnak :D
mesa19-02-2010 15:38:28 // 8200
Te hoztad bele a (nem) megbízható elektronikát. BOSCHban az nem nyerő. A Selespeedeseknek ugyanaz van mint a Népautókban is: Magnetti Marelli :)

De azt sem említettem fel a hódrágta kábel ellenében, hogy nem egyszer kiakadt/eltörött -másik autónál- a kuplungpedál vagy elszakadt a bowden, mert ez is legalább annyira sűrű program egy kéziváltósnál, mint amennyire megbízhatatlan egy Selespeed :)
KGBMAN19-02-2010 15:38:17 // 8199
Nekem maga az autózás az öröm. Mikor éppen mivel.. Pl amikor terepen vagyok akkor alfa kiesett, nincs terepjárója. :(
De azt hozzáteszem, hogy a pók máshol rendesen kárpótol :)
mesa19-02-2010 15:34:04 // 8198
Mindenki annak örül, amilye van. Főként boldogok az emberek, ha Alfával örömködhetnek, nem igaz ? ;-)
KGBMAN19-02-2010 15:33:52 // 8197
Kíváncsi vagyok, hogy a Te váltód mikor okoskodik bele abba, hogy milyen fordulaton használod.. Ergo alacsonynál visszavált-e, illetve túl magasnál x idő után fel.
Csak azért kérdezem mert nekem a horvát hegyekben 5ik fokozatban volt a váltó és itt-ott 1000-et forgott kb a motor (benzineg, 6500-as felső tiltással), illetve 500-tól már húz 5ikben és nyugodtan egyes után betehetem, nem bírál felül senki. Ez a selespeedben hogy megy? Érdekelne miként működik. Puszta kíváncsiság.
KGBMAN19-02-2010 15:31:11 // 8196
Nem tudom milyen vezérlőelektronikám van. 96-os 3.0 V6 12, legelső vezérléssel. Lehet Te ebből tudod, nekem nem mond semmit. Sőt, arról sem tudtam, hogy van ilyen.
Ha igen, akkor evvan :) De most a váltóról volt szó, ha emlékeim nem csalnak :)
KGBMAN19-02-2010 15:28:20 // 8195
Én vagyok a barbár harcos és nekem bőven megfelel :D
Kipörgésgátlóm nincs és van egy gyanúm, hogy az ABS-em sem megy :DDDD
Úgyhogy én vagyok az egyik ősbarbár, aki élvezi ezt az őstulok megoldást.
És személy szerint 1 tized vagy 4 század.. Nem ezen fog múlni egy 3 órás élményautózásom :)
mesa19-02-2010 15:22:12 // 8194
Mondj egy olyan kocsit, hift, tévét vagy mosógépet, aminek nincs nyűg az elektronikájával ? :)

Visszakérdezek: nem az a rossz hírű BOSCH a vezérlőelektronika az autódban?
Akkor most ki parázzon ? :))
mesa19-02-2010 15:19:30 // 8193
Úgy látom téged nem érdekelnek tények! :))

Ismerek olyan embert aki legszívesebben kiköttetné az ABS-t is a kocsijából, mert nehogy már az elektronika csináljon bármit is helyette :D

Szóval továbbra sem értem az érveidet, de nincs kedvem elbeszélni egymás mellett ;-)

Rugdosd a bal lábaddal a kuplungpedált, nyúlj le a váltókarig, keresd meg a fokozatot a H-kulisszába, majd engedd fel a helyzetnek megfelelően a kuplungot, mindezt úgy hogy nem hibázol, és megvagy 4 századmásodperc alatt, mert nekem ez csak egy pöckölés vagy gombnyomás vagy gázfröccs.

Aki meg Ferrarit , Maseratit, M3-ast, Lambot, Paganit vagy WRC-t, WTCC-t, DTM vagy Forma1-es versenyautót használ, neki ugyanolyan megfelelő a robotizált váltó, mert tudják, hogy megbízható és gyors.

Én nem akarok senkit meggyőzni, egyszerűen csak a félreértéseket akarom elkerülni, mielőtt valaki lesajnálja a világon a legjobban terjedő rendszert, és összekuszálja valami Smart vagy ősrégi tulok megoldással ;-)
KGBMAN19-02-2010 15:10:01 // 8192
Jut eszembe nem ez az a "selespeed" váltó amivel anno elég sok nyűg volt? Mintha rémlene vmi ilyen az olvasott műszaki anyagban régről.
KGBMAN19-02-2010 15:08:25 // 8191
Tehát mégiscsak van benne elektricska :)))
Úgyhogy ez már nem manuál az én szememben :))
Az én váltómon nincs "cici" opció és nincs meghibásodható compunit sem.
Csak egy bal és egy jobb láb, egy kéz és a feeling.
Biztos jó ez a ferraris motyó, de maradok a sajátomnál :) Majd ha ferrarim lesz abban lehet ilyen :)
Tudom, elszakadhat a bowden, de a kábelt is elrághatja vmi pocok :) Utóbbit könnyen el tudom képzelni. :)))
Nomeg szvsz kisebb a meghibásodási lehetőség ésszerű használatnál. :)
Andy19-02-2010 14:59:02 // 8190
Jó az automata. Még senki nem panaszkodott akit vittem. Inkább kapaszkodni szoktak! :))
mesa19-02-2010 14:56:12 // 8189
Na szóval így egyszerűbb : Selespeed: a nem automata automata
mesa19-02-2010 14:50:07 // 8188
Ha már annyira mindegy neked, hogy váltórúd vagy bowden, akkor miért ne lehetne elektromos kábel? :)

Pont akkor vált a Seles, amikor akarod!

Bocsánat, kiegészítem: Pont akkor vált a Selespeed, amikor akarod, csak sokkal gyorsabban, mint a kézi váltó :D

Ez egyáltalán nem olyan, mint a pöckölgetős német automata. Ez azért készült, hogy gyorsabb legyen a váltás

Az adatlapomon az Üzenőfal alatt megtalálod a cikket, amit a Ferrari fejlesztette Selespeedről tudni édemes.

A Seles nem vált magától, de van automata emulációja (City) is

Az viszont tény, hogy nincs kuplungpedál! ( Hála a tervező mérnököknek! )

De az is tény, hogy nincs olyan feelingje, mikor nagyon akar az ember és mellé vált vagy hogy induláskor lefullad, vagy csak simán szétforgatja a motort :))
KGBMAN19-02-2010 14:03:55 // 8187
Robotizált alatt mit értesz? Csak hogy tisztán lássak..
Alapvetően az "Én váltok kézzel vs. a computer vált helyettem" megoldásokra értem.
És ez utóbbi felőlem lehet d-be rakott és elfelejtett automata vagy elektromos, kormányról kapcsolt, pöcögtetős, stb. Mindegyikkel volt dolgom már. És mindegyikre érvényes a véleményem.
Felőlem lehet gombnyomkodós, az sem kézi, nem ugyanaz a feeling.
Manuális váltó alatt azt értem ami kuplung be, váltókar tologat, az meg direktben vagy bowdenesen kapcsolja a váltót, közben nuku elektronika.
Automata alatt azt, ami ettől eltérő és amibe valahol valamiért beleugat egy computer.

Tudom, ez sarkos, de a vélemény ettől még vélemény.
mesa19-02-2010 13:49:44 // 8186
Robotizált váltóról volt szó, de sebaj, legalább elmondtad a BMW-s automatáról véleményed :))
Soti19-02-2010 12:59:24 // 8185
Mozogtam már én is sokféle szekérrel, de teljes mértékben egyet értek veled!DDDDD
KGBMAN19-02-2010 12:58:10 // 8184
Na jahh.. De azért egy élményautózásnál az én kezem vagy a váltón van, vagy a térdén. És ha nem a térdén, akkor az ő keze nyugszik éppen az enyémen. Vagy az én lábamon.
És bár Ő megrögzött automatás, de osztja a nézetem :)
csocsi19-02-2010 12:54:05 // 8183
Ráadásul pihen a bal lábam, a jobb kezem pedig szabad és pihentethetem nőm formás térdén (is).

Na látod ez sok mindenre magyarázat :))
KGBMAN19-02-2010 12:52:13 // 8182
Nos akkor itt egy ember neked aki mindkét oldalon sűrűn megfordul..
Bár az automata offos 525tds.. A lényeg.. Elvetemült szar alaknak tartanám magam, ha a Spiderben automata váltó lenne a 3 lityós mocihoz. Minden alkalommal úgy tennék mint aki vált, csakhogy a sportautós társadalom ne vessen meg. :) Lássuk be egy ilyen vehemens, élményautóba, ilyen benzinmotor mellé ne legyen automata. Dunaparti vagy hegyi autózásnál kifejezett élmény ötödikben caplatni vagy sűrűn gangolva a hegyek között autózni és élvezni minden visszaváltáskor a keletkező, kiszámítható erőtöbbletet.

Ám városban egy komplett kondiedzés a kuplungolás és mérleges elindulás, hogy ne az előttem haladó seggét torpedózzam meg. Városban az elnyűhetetlen dízel és a megölhetetlen kuplungú automata jobb. Ráadásul pihen a bal lábam, a jobb kezem pedig szabad és pihentethetem nőm formás térdén (is). Kényelmes, pihentető, tuti, mert ha felengedem a féket elindul szép lassan gurulva. Nem fosok, hogy kinyírom a kuplungot, mert azért ebben a kocsiban is van kraft. De ha az előző pontban említett események jönnek szóba, akkor a neve sem merül fel. Szóba sem jöhet szegény. Olyankor pók elő, teteő nyit, motorhang élvez, kuplungolás-váltás élvez. Nő is élvez.. :)

Szóval mindkettő pro és kontra. Mindkettőt megvan miért szeretem és miért nem. Kiegészítik egymást. Úgyhogy vegyetek ilyet is-olyat is és használjátok annak megfelelően, hogy milyen út vár rá :)
mesa19-02-2010 11:19:38 // 8181
Megcáfolhatatlan indokot egyet sem bírnál mondani azon kívül, hogy nem kéne

Pont ilyen embereket tárgyaltunk ki lentebb, akiknek fogalma sincs miről beszélnek, de határozott ellenszenvvel bírnak :D
selespeed18-02-2010 22:24:37 // 8180
Gyúrjál már,mert igy azt sem tudod,mikor-hol vagy!!:-DDDDDDDDDDDD
Whiteskull18-02-2010 22:21:41 // 8179
Ja, ezt a jóslásra akartam írni, a másik topicba. :)))))))))
Whiteskull18-02-2010 22:20:35 // 8178
Akkor egy hsz. számot írj, segítség képpen. :)))
selespeed18-02-2010 22:18:44 // 8177
Nem!!!!!!!:-DDDDDDDDDDD



Most már igen,de legközelebb gondold meg miket irsz ide!!:-DDDDDDDDDDD
Whiteskull18-02-2010 22:17:03 // 8176
Már mozdulhatok? :)))))))
selespeed18-02-2010 22:10:30 // 8175
Maradjál már,Te!!!:-DDDDDDDDDDD
osee_selespeed18-02-2010 22:08:59 // 8174
De azok nagyon...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.