Forum >> Automata vs kézi váltó

osee_selespeed17-02-2011 20:17:47 // 8473
Hát az a gázfröccs, amint látom nem csak engem varázsol el. Ahogy mondod... ha még hangosabb is lenne. Mondjuk egy Supersprint, netán Ragazzon rendszerrel... :)
Imyx17-02-2011 20:01:19 // 8472
:). Jó ez a váltó, főleg akkor, ha majd beáll, és nem lesz különösebb gondom vele :D. Meg kellene valami hangosabb kipuff, így nem igazán hallani amint duplakuplungol visszaváltásnál :).
osee_selespeed17-02-2011 19:48:36 // 8471
Én nem. :)
Imyx17-02-2011 19:46:37 // 8470
Selespeedesek, amikor manuál módban használjátok a váltót, váltáskor visszavesztek a gázból, vagy nem? Úgy érzem, mintha jobban esne a váltónak, ha visszaveszem a pedált :)). A könyv szerint nem kell visszavenni.
joe7517-02-2011 11:56:42 // 8469
Sziasztok.
Én jártam most úgy, hogy betegesen vonakodtam az automata váltós autóktól, és tessék most ilyet hajtok. Hihetetlen miként tud változni az ember. 10 éve még teli torokból kiabáltam hogy csak benzines, és kézi váltós, és most itt ülök egy diesel automatában....:)
Amiért "tollat ragadtam" az sokkal inkább információ éhség, mit az hogy ezt a fent említett tényt megosszam veletek. Legújabb szerzeményem ugyanis a 6 fokozatú Q-tronic váltóval van szerelve. Az eddig közösen megtett kb. 2000 km alatt, csak dicsérni tudom a váltót, de elkiabálni se szeretnék semmit. Mivel ezen váltóval viszonylag fiatal autók, 2008-as és az utániak vannak szerelve, nem tudom van-e itt a topicban olyan aki huzamosabb ideje hajt ilyet, esetleg pár tízezer km-t ment volna már vele. A tartóssága, a szerviz igényessége, az esetleges meghibásodásra való hajlama érdekelne.....Vissza olvastam jó pár oldalt, de nem találtam erre utaló bejegyzéseket.
Szóval ha lennének tapasztalatok szívesen venném ha megosztanátok....
Köszi előre is.
osee_selespeed16-02-2011 10:32:52 // 8468
Nekem is volt ilyen, 1-2 alkalommal, nagy hidegben. De én úgy éreztem, hogy a kuplungot csúsztatja, nem engedi rá egyből. Amikor kicsit melegedett a motor, már minden rendbe volt.
csocsi10-02-2011 18:36:00 // 8467
Reméljük.

De bízom benne, hogy nem az isten műve volt :))
Imyx10-02-2011 18:28:39 // 8466
Mit ad Isten, ma már tökéletesen működött! :)). Azaz most nem ad plusz gázt le és fel váltásnál. Remélem, így is marad :-). Azért köszi az infót.
csocsi09-02-2011 20:36:42 // 8465
Hali :))

Azért ne hamarkodd el a döntést.

Már 6 éve hajtom az enyémet, viszont ilyen problémával még nem akadtam össze.

A helyedben beszélnék Pirivel (Kulcson lakik, tag itt és ért az alfákhoz).
Az enyémet is ő javítja.
Imyx09-02-2011 18:28:21 // 8464
Ma beindítom a gépet (természetesen selespeed), a helyzet a következő: nincs erő a gépben, illetve minden fel - le váltás után gázt ad. Ismerős ez valakinek? :) Még jó, hogy jövő hétre már ezt megelőzően beregisztráltam :-). Isten bizony, ha sokat szaraxik, kuplunggal, mindenestül kicserélem az egész váltót :D.
Azzurro11-01-2011 11:24:48 // 8463
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Imyx29-12-2010 10:43:55 // 8462
Ok, megkeresem őket. Köszi.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((29-12-2010 09:28:10 // 8461
Én az albaautonál vettem mindent hozzá .
Keresd erhard242-t ő segit mindenben .
A szervizkönyvben van a telefonszámuk , vagy az adok veszek rovatban .
Imyx28-12-2010 19:18:33 // 8460
Nagy nyomású csövet keresek a Selespeedhez, esetleg van valakinek? :)
Imyx25-12-2010 13:15:00 // 8459
Bocs, rosszul írtam, nem olajvisszajelző, hanem Selespeed rendszer működéséről a visszajelző. Azért írtam olajvisszajelzőt, mert nekem elméletileg az olaj miatt villogott már 2x. Lehet, hogy mással is gond van, de akkor miért nincs olaj a tartályban? :). Alap esetben a pálca vége olajos egy picit, a min. szintet nem éri el. Vagy lehet, hogy ez nem gond? De ha feltöltöm max.-ig, utána enged felváltani, és van erő a kocsiban.
Kösz, elolvasom a linkeket :).
RB25-12-2010 12:26:02 // 8458
Még egy kis olvasnivaló itt!!:-)
RB25-12-2010 11:24:10 // 8457
Még egy kis segítség itt meg itt!Ezen oldalakon kicsit hitelesebbek az adatok, mint nálam!:-))
RB25-12-2010 10:46:07 // 8456
De persze tévedhetek, mivel nem vagyok műszaki szaki!:-))))
RB25-12-2010 10:37:55 // 8455
Az érdekes mert én úgy tudom nincs selespeed olajvisszajelző!Ha a váltóval van baj akkor a váltó ikon villog, nem a motoré!!A váltónál is csak akkor ha mechanikus vagy elektromos hiba van.
Akkor lehet a váltódnak is baja van, de nem olajhiány...sztem.
Imyx24-12-2010 17:23:35 // 8454
Visszajelző van a műszerfalon, elkezd villogni, és csak 2-esig lehet felváltani, és nincs meg a min. szint se a tartályban :). Ha utántöltök, minden ok, megy ezerrel a gép :). A motorlolaj ok. Kedden viszem szervizbe.
Boldog Karácsonyt a topic olvasóinak!! :-).
RB24-12-2010 15:24:42 // 8453
Nem a selespeed olajadat jelzi, az inkább a motorolaj lesz, inkább azt nézd meg!A seles olajtartályban nincs visszajelző, csak manuálisan tudod megnézni.Lehet tönkrement az olajszivattyúd, és nincs elég olajnyomás.
Mikor kinyitod az ajtót akkor indul a szivattyú és szippantja be az olajat a tartályból, ami marad benne ilyenkor annak kell a min-max között lennie.Ne töltsd túl mert az csak pocsékolás, meg ahogy írtad összemocskol mindent!:-)
Imyx23-12-2010 21:22:01 // 8452
Ma újra előfordult, hogy leállt a motor, és villogott az olaj jelző lámpa. Utána rögtön elkezdett világítani a sárga motor-t ábrázoló lámpa is. Valahol elmegy az olaj. Lejárnak az Ünnepek, elviszem, nézzenek rá :).
Kösz az infókat.
csocsi23-12-2010 20:20:09 // 8451
A felesleget mindig kinyomja.
Imyx23-12-2010 14:32:05 // 8450
Értem. Azért gondoltam erre, mert minap villogott az olajlámpa a műszerfalon, csak 2000-ig engedte pörgetni a motort, és max. kettőig váltott fel. Emiatt gyanakodtam arra, hogy ott jött ki az olaj, mivel elfogyott a tartályból :). Este feltöltöm max-ig, másik nap megyek vele, utána megnézem, és a minimum alatt van a szint. Vagy az olajszivattyú felszívja, és azért látok "kevés" olajat a tartályban? Ilyenkor feltöltöm teljesen, és akkor ezek szerint ezért nyomja ki :).
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((23-12-2010 14:20:42 // 8449
valószinüleg túltöltötted a tartályt és a felesleget nyomta ki .
egyszer én is igy jártam , ne izgulj .
ha kevés lenne a rendszerben , akkor azonnal kiirja a computer .
összesen 0.7 l van csak a tartályban és a rendszerben .
Imyx23-12-2010 13:39:55 // 8448
Üdv Urak!
A következő a problémám: a kocsi selespeed tartályából eltfoly az olaj. Pár nap után rájöttem, hogy hol). A légtelenítő csövön keresztül! A légtelenítő cső lóg össze-vissza, ez normális? Tegnap este a cső végét ráirányítottam az akksira, ma mentem a géppel, haza jövök, és az akksi úszik az olajban. Mit csináljak? Segítsetek! :).
csocsi07-11-2010 10:38:41 // 8447
Akkor nem az én "készülékemben" van a hiba :))
selespeed05-11-2010 23:27:12 // 8446
Igen,50km-ren;-DDDDDDD
GEORGE01-11-2010 21:03:44 // 8445
De ez egy másfajta nézegetés :-)
csocsi01-11-2010 20:54:01 // 8444
Köszi az infót, azt a részt kerülni fogom amíg nincs segítségem.
csocsi01-11-2010 20:53:26 // 8443
Pedig nézem, mikor kell tankolni :))
hl7401-11-2010 20:51:43 // 8442
Amúgy a 2A "autóút", Budapest - Rétság távon pl. ideális tesztpálya. :)
Végig kint a 90-es tábla, egy-egy csábító emelkedő legtetején pedig 60-as! És méregetnek szorgosan.
GEORGE01-11-2010 19:48:30 // 8441
Semmi sem lehetetten.
Fix 90 és óvatos gázpedál kezeléssel megközelíthető lehet.....na de ki az aki egy már innen kitörölt tagunkon kívül a fogyasztást nézi??
Az Alfát élvezni kell.
Téged sem úgy ismerlek, hogy a benzinszintjelzőt lesnéd :-)
csocsi01-11-2010 19:48:23 // 8440
Igaz, nem azért vettük :)
Csak mikor ráakadtam az adatlapra kicsit meglepődtem, ezért is intéztem a körkérdést.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((01-11-2010 19:45:43 // 8439
igen nem erre van kitalálva :)
de nem is foglalkoztat a fogyasztása .
csocsi01-11-2010 19:42:22 // 8438
Ja, mondjuk én még 90-el soesem tudtam menni. A minimum 100-as tempo volt. Akkor viszont 8,3 kötül volt a fogyi. De hát ezt épp ésszel nem lehet tartani sokáig.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((01-11-2010 19:39:58 // 8437
nekem 90-nél is csak 7 lityót evett tempomattal , de szerintem az remek egy 2 literes motortól :)
csocsi01-11-2010 19:29:45 // 8436
Akkor valszeg nem csinálok valamit jól :))))))))))))))))))))
Wickey01-11-2010 17:13:33 // 8435
Nem kizárt. 90 tempomatnál 7 liternél többet nem szabad kajálnia, az országút meg nagyjából azt jelenti. A selespeed meg kréziváltó, csak robotizált, tehát még csak azt se mondhatod, hogy hajtási veszteség.
hl7401-11-2010 16:52:13 // 8434
* kézzel még nem számoltam ki.
hl7401-11-2010 16:51:13 // 8433
Országúton korrekt adat! Nekem pl. a 2A-n, egy kb. 70 km-es szakaszon, kis városozással együtt sikerült már 6.4-et is (a navi "trip" adatai szerint). Persze elég idegörlő a szinte állandó 90-es tempó. És kézzel még számoltam ki :)
csocsi30-10-2010 05:29:10 // 8432

fogyi


Kedves cartársak valaki tudott már kihozni a selespeedből 6.6l fogyit????????
mesa21-09-2010 14:29:29 // 8431
Meg kell mondjam, ügyes vagy! :)

Ezt az érzést még nem ismerem, az enyémben még csak gombok vannak.
hl7420-09-2010 17:19:10 // 8430
Helló,
ha valakit érdekel a rokkant Selespeed váltófüllel vívott (eredményes!) harcom története és tanulságai, nézze meg a blogomat! Ha kérdés van, szívesen válaszolok.
A lényeg: NEM fizettem ki 50 fontot + postaköltséget egy pár újért.
csocsi19-09-2010 23:58:32 // 8429
Mit lehet tudni ezeknél az olaszoknál :))
Bár nekem már lett cserélve.
selespeed19-09-2010 22:55:29 // 8428
A számok számbelileg megvannak,csak kicsit mások mint az enyémek.
Arra gondolok,hogy egy rakás autónál ugyan az az LMM,csak más kóddal és más árral adják.
csocsi19-09-2010 22:51:34 // 8427
A gyerek nézte mivel szemüveg nélkül már nem látok.
selespeed19-09-2010 22:46:12 // 8426
Lehet,hogy lesznek érdekes dolgok;-)))
selespeed19-09-2010 22:44:52 // 8425
Az enyémbe 0281 002 180as számú van.A katalógus szerint ez az opelekre való,de ezzel müködik legalább5éve.
GTPeti19-09-2010 18:55:13 // 8424
Megnéztem a katalógust. Egyes 2.0TS-ekbe a 0 281 002 309-et is írja. Ilyen van az enyémben is (1.9/115LE).
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.