Forum >> Dízelmánia
Alfa GT-Csaba19-03-2013 13:46:39 // 23002
Lehet hogy az lmm-et is ki kéne pucolni!
Föckös19-03-2013 13:39:06 // 23001
köszi! sajna nekem ilyen, hogy advanced nincsen, csak az, hogy speciális. azon belül meg csak a port számát lehet beállítani, illetve a buffereket.
(na és most mi a répát kezdjek... ringyóz hét van egyébként a gépen.)
(na és most mi a répát kezdjek... ringyóz hét van egyébként a gépen.)
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 13:23:11 // 23000
mostmár nincs. és így is torpan.nem mindig randomban csinálja....
gecsa19-03-2013 13:18:00 // 22999
egr van?
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 13:16:35 // 22998
hát igen megtaláltam a szellőzőt,kifújtam. ha nem csavarom rá akkor is torpan...:(
gecsa19-03-2013 13:15:33 // 22997
egyébként a fes által telepített mappában is van egy pdf amiben le van írva, és képekkel illusztrálva..nevét nem tudom, manual, vagy ilyesmi..
Föckös19-03-2013 13:12:25 // 22995
akkor mutasd meg lszi, hogy hol, mert nekem a port beállításoknál nincs ilyen.
gecsa19-03-2013 13:10:43 // 22994
de van olyan opció..win xp-win7-win8-ban is..nekem eddig mindegyikkel ment, és mindegyiknél megvolt az állítási lehetőség..
ott lesz az..:)
ott lesz az..:)
Föckös19-03-2013 13:02:30 // 22993
vag segítséget kérek.
driver telepítve, abs-t, légzsákot tudok kiolvasni, ecut viszont nem,
no ecu response üzenetet kaptam.
többen tanácsolták a latency timer átállítását, de NINCS ilyen opció...
:-S
driver telepítve, abs-t, légzsákot tudok kiolvasni, ecut viszont nem,
no ecu response üzenetet kaptam.
többen tanácsolták a latency timer átállítását, de NINCS ilyen opció...
:-S
Alfa GT-Csaba19-03-2013 12:51:21 // 22992
Ne húzd rá a tanksapkát ,nem fog elpárologni a gázolaj!Ha az után is torpan ,akkor más baja van !
gecsa19-03-2013 12:47:11 // 22991
azért, ha lesz időm, kutakodok egy kicsit a témában... ;)
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 08:09:53 // 22990
Urak !
145 TD-ban a tankszellőztető szelepet,vagy valami hasonlót ami a tankban uralkodó nyomásért felel,hol találom? sapka levételkor brutálisat szisszen,összeszívja a tankot és 3000-től torpan és erőtlen. Szóval valami ötlet?
145 TD-ban a tankszellőztető szelepet,vagy valami hasonlót ami a tankban uralkodó nyomásért felel,hol találom? sapka levételkor brutálisat szisszen,összeszívja a tankot és 3000-től torpan és erőtlen. Szóval valami ötlet?
DieselManiaco(NagyVad)19-03-2013 07:57:55 // 22989
jahh vagy ha esetleg tudod a számát rá is csöröghetünk:D:D de szerintem elégedjünk meg annyival hogy valamiért a hőmérséklet függvényében így történik a dolog:)
gecsa18-03-2013 17:53:51 // 22988
írjunk neki??:D
DieselManiaco(NagyVad)18-03-2013 12:32:15 // 22987
hát ő valószínűleg kielégítően tudna nekünk választ adni a témakörben:D
WarbiRunner (Gyuri)18-03-2013 12:09:36 // 22986
A TD-nél ennyire erős különbséget nem éreztem még. Pont az tűnt fel, hogy az a motor -18 ban is ugyanolyan kemény olaszos hangon kattog mint 30 fokban. Ha bemelegedett, onnantól is mindíg ugyanolyan a hangja, a reakciója. A jtd ennél hisztisebb. Ha fázik morog, ha túl meleg van nem strapálja magát, de ha pont jó hűvös levegőt kap, akkor megy mint a bolond, érzed a pedálon, hogy hozzáérsz és már menne. Úgyhogy szerintem a lentebb leírtak kombinációjából jön ki ez a viselkedés. A jtd-nél erősen azt gondolom hogy köze van a programhoz. vagy olyan módon hogy tényleg csak pl 10 fokról indul a programozása, vagy a turbo előtt lévő hőfokmérés miatt nem ideálisan változik a befecskendezés időzítése.
TD-nél nincs nagy variáció. Ott megmagyarázható úgy, hogy hűl a levegő, több az oxigén, jobban menne. Egy adott hőfok alatt viszont elkezd az ideálisnál picit később meggyulladni az anyag.
Jobb ötletem nincs, kíváncsi lennék mondjuk Anisits Ferenc magyarázatára :-)))
TD-nél nincs nagy variáció. Ott megmagyarázható úgy, hogy hűl a levegő, több az oxigén, jobban menne. Egy adott hőfok alatt viszont elkezd az ideálisnál picit később meggyulladni az anyag.
Jobb ötletem nincs, kíváncsi lennék mondjuk Anisits Ferenc magyarázatára :-)))
Gtaati17-03-2013 17:08:06 // 22985
Helló, oké értem és köszönöm, te hogyan döntötted el h melyik volt a rossz? Mert most szétszedtem, de volt olyan ami alapból kemény volt és alapból puhák is voltak, eztán fogóval átnyomkodtam őket, ezután volt olyan mai kemény volt és nyomás után is az maradt, ez után volt olyan ami kemény volt és összenyomásra el is engedte oldalt ahol megkpja az olajat ott visszafolyt, és volt olyan is ami puha volt és megnyomva szintén oldalt visszaengedett nem felül. Köszi!
mreni17-03-2013 16:58:11 // 22984
Hali!
Kb két hete cseréltem egy 150lovasban, nem emlékszem pontosan de vagy ruville vagy ina került be,3250Ft volt darabja.
Kb két hete cseréltem egy 150lovasban, nem emlékszem pontosan de vagy ruville vagy ina került be,3250Ft volt darabja.
Gtaati17-03-2013 16:54:33 // 22983
Helló Mindneki érdeklődni szeretnék, hogy valaki tudna-e segíteni abban h hol lehetne 1.9 mjet 150le 937A5000-es motorhoz hidrotőkét szerezni esetleg aki tud konkrét ajánlatot márka/db ár azt megköszönném jöhet az oldalamra is! Köszönöm előre is!
DieselManiaco(NagyVad)16-03-2013 08:57:09 // 22982
én is most tanulom:) csak nekem még sajna nincs,de olyanra gyúrok mint a tiéd:)
atis_166jtd15-03-2013 22:57:41 // 22981
Nem én kérek elnézést mert a jtd most tanulom ki teljesen eddig csak elméletben érdekelt mig nem lett. A többi megy rendesen mert ugye az egyszerübb. Szeretek tanulni és elolvasok mindent ami ezzel érintett.
DieselManiaco(NagyVad)15-03-2013 10:33:39 // 22980
jajj nem gondoltam komolyan ez csak ilyen Warbival kötözködés volt:D tudom,bár azt nem tudtam hogy a JTD pontosan hányszor fecskendez:)
Selmak15-03-2013 09:18:09 // 22979
Inkább 2x.
atis_166jtd15-03-2013 09:11:41 // 22978
Azt tudom hogy a 0 fokos levegö lenne a leg ideálisabb a turbó után. A befecskendezési fokot pedig a fö befecskendezéshez kell nézni. Az elsö három az égés kialakulásának egyenletességéröl gondoskodik az utolsó emissziócsókkentés. Viszont én ugy tudom ajtd csak 3 szor fecskendez.
DieselManiaco(NagyVad)15-03-2013 08:07:16 // 22977
ebben az az érdekes hogy az olyan dízel motor is ebben a hőmérséklet tartományban megy a legjobban ami nem tudja hány fokos levegőt szív be.:) lásd tádé,szóval szerintem nincs köze a programhoz. a válaszodban elég egyszerűen mondtad azt az akár 5 vagy több befecskendezést,és melyiktől számoljuk az időt?:D valószínűleg ez a tartomány a legjobb az öngyulladás-égéstér hűtés,töltő levegő hűtés szempontjából,és valószínűleg a páratartalom is sokat számít. ez egy érdekes kérdés kíváncsi lennék valami tudományos magyarázatra:)
atis_166jtd14-03-2013 23:24:30 // 22976
Nem minden diesel müködik légfelesleggel vannak kivételek.
Szerintem meg meg kéne nézni egy programot a vezérlöben honnantol vagyis milyen levegö hömérséklettöl van irva. Nekem a skodrit át kellett irni mert csak 20 fokos levegöhömérsékletröl indúlt a mennyiségszámitás. Viszont nekem 0 foktol kellett.
Lehet hogy csak azért nem érezni hogy hidegebben nem megy megy jobban mert nem ad többet neki.
Szerintem meg meg kéne nézni egy programot a vezérlöben honnantol vagyis milyen levegö hömérséklettöl van irva. Nekem a skodrit át kellett irni mert csak 20 fokos levegöhömérsékletröl indúlt a mennyiségszámitás. Viszont nekem 0 foktol kellett.
Lehet hogy csak azért nem érezni hogy hidegebben nem megy megy jobban mert nem ad többet neki.
WarbiRunner (Gyuri)14-03-2013 22:34:29 // 22975
Olyan nem nagyon van. A dízel mindíg légfelesleggel működik, vagyis sosem veszi fel az összes oxigént. Ha nincs légfelesleg, akkor történik a kormolás.
Elgondolkodtató, hogy mégis miért a 10 fok tűnik jónak. Elvileg a hidegebb jobb, oxigén szempontból biztosan.
Amire gondolni tudok, az az, hogy a dízel a kompresszió során melegíti fel a levegő-gázolaj elegyet gyulladáspontig. Emiatt az eltelt idő a befecskendezés és a gyulladás közt biztos függ a beszívott levegő hőmérsékletétől. Hogy ez számít e annyit hogy érezhető legyen, az kérdéses.
Másik ötlet: Meg kéne azt is nézni, hogy ez a viselkedés a 16v-knél is így van e, ahol a MAP szenzor is mér hőmérsékletet. Lehet hogy a töltőlevegő hűtő működésével is összefügg a dolog. A LMM-nél veszi a hőmérsékletet, ehhez számolja a gázolajat, de igazából nem tudja, hogy valójában milyen hőmérsékletű levegőt kap végül a hengerbe. Így előfordulhat, hogy van olyan hőmérséklet tartomány ahol a LMM hőmérséklet alapján hidegebb beérkező levegőre számít az ecu mint amit valójában kap.
Több ötletem nincs, lehet egyik sem az igazi megoldás :-)
Elgondolkodtató, hogy mégis miért a 10 fok tűnik jónak. Elvileg a hidegebb jobb, oxigén szempontból biztosan.
Amire gondolni tudok, az az, hogy a dízel a kompresszió során melegíti fel a levegő-gázolaj elegyet gyulladáspontig. Emiatt az eltelt idő a befecskendezés és a gyulladás közt biztos függ a beszívott levegő hőmérsékletétől. Hogy ez számít e annyit hogy érezhető legyen, az kérdéses.
Másik ötlet: Meg kéne azt is nézni, hogy ez a viselkedés a 16v-knél is így van e, ahol a MAP szenzor is mér hőmérsékletet. Lehet hogy a töltőlevegő hűtő működésével is összefügg a dolog. A LMM-nél veszi a hőmérsékletet, ehhez számolja a gázolajat, de igazából nem tudja, hogy valójában milyen hőmérsékletű levegőt kap végül a hengerbe. Így előfordulhat, hogy van olyan hőmérséklet tartomány ahol a LMM hőmérséklet alapján hidegebb beérkező levegőre számít az ecu mint amit valójában kap.
Több ötletem nincs, lehet egyik sem az igazi megoldás :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-03-2013 22:11:17 // 22974
igen ott mind 16v
mreni14-03-2013 22:04:55 // 22973
teljesen más tészta
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-03-2013 22:04:17 // 22972
Sajnos én nem értek hozzá de azt tudom hogy pl 90-105-116-132 pacis 1.9 Pdtdi-k nél a turbó ugyan az meg végülis minden, csak más progi van írva rájuk
mreni14-03-2013 22:01:21 // 22971
fel lehet,mivel tudtommal ugyanaz a kettő :P
ha jól emlékszem 1749V van mindkettőn
ha jól emlékszem 1749V van mindkettőn
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-03-2013 21:46:03 // 22970
Faragás nélkül kéne :D
gecsa14-03-2013 21:23:18 // 22969
bizonyos kereteken belül..
gecsa14-03-2013 21:22:46 // 22968
feltételezhetően..elméletileg bármilyen turbót fel lehet faragni...
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-03-2013 21:18:34 // 22967
sziasztok az 1,9 8v turbója jó az 1,916v re?
gecsa14-03-2013 20:53:29 // 22966
ezaz.... de lehet, hogy hiába van több zoxigén, nem kér többet a gázolaj?
Föckös14-03-2013 11:36:56 // 22965
a hidegebb levegő sűrűbb, adott térfogatra nézve abban több az oxigén. ezen a logikán menve viszont nem 12-13 fokban kéne jobban mennie, hanem annál hidegebben (vagy hidegebb-ben? esetleg hidegebbben? na szóval hidegebb időben...)
mreni13-03-2013 21:25:00 // 22964
több a levegőben a zoxigén :P :D
gecsa13-03-2013 21:18:56 // 22963
feltételezem, ilyen időben több gázolajat tud elégetni (ideálisabb az égés?), így jobban megy, és több gázolaj=több korom...:D
Föckös13-03-2013 20:40:34 // 22962
Peti írta anno, hogy neki 12-13 fokban, na nekem is ekkor megy a legjobban, ellenben jobban kormol
gecsa13-03-2013 20:21:08 // 22961
egyszer régebben beszéltünk az ideális beszívott levegő hőmérsékletről, ami benzinesnél olyan -20C körül van..
akkor többen mondták, hogy a diesel +10c körüli időben megy érezhetően a legjobban..
szerintem erről az oldalról lehetne közelíteni a kérdést..:)
akkor többen mondták, hogy a diesel +10c körüli időben megy érezhetően a legjobban..
szerintem erről az oldalról lehetne közelíteni a kérdést..:)
Föckös13-03-2013 20:13:51 // 22960
pár napja, amióta tartósan melegebb van, feltűnt, hogy az autóm klasszisokkal jobban húz, de jobban kormol is. Utolsó két teletank agip illetve omw volt, és nem nagyon ment az autó városon kívül.
Na
ötletek?
(qvajól megy:-))
Na
ötletek?
(qvajól megy:-))
Föckös13-03-2013 20:10:06 // 22959
nem gyengén vészüzembe rakja, ha nem reális a nagynyomású jeladónál vmi, no klima, no tempomat, és a 140 paciból lesz vagy 50... 3500ig forog el kb fél óra alatt...
Kimis11113-03-2013 19:33:28 // 22958
Köszi,majd alkalmazkodom
mreni13-03-2013 19:07:42 // 22957
rendben,bár hétfőtől össze vissza dolgozok,majd egyeztetünk
mreni13-03-2013 19:07:14 // 22956
attól elvileg nem állhat le,max vészüzembe rakja ha kontaktos
Kimis11113-03-2013 18:18:34 // 22955
Akkor gondoskodom egy jeladóról....
Mindenesetre meglepett a dolog.De azóta sincs semmi,pedig mentem vagy 300 kmtert...
Amit még akkor megbiszkáltam,illetve csak a csatit mozgattam meg,a tuning box...ezután azonnal indult,de nem tudom van-e össze függés....
Mindenesetre meglepett a dolog.De azóta sincs semmi,pedig mentem vagy 300 kmtert...
Amit még akkor megbiszkáltam,illetve csak a csatit mozgattam meg,a tuning box...ezután azonnal indult,de nem tudom van-e össze függés....
Kimis11113-03-2013 18:15:23 // 22954
Szoktam menni arra,majd hívlak és egyeztetünk.Köszönöm előre is.
padand13-03-2013 16:23:24 // 22953
Nekem is dettó ugyanez volt. Hidegen egy kicsit ment, aztán ha bemelegedett leállt. Fordulatszá jeladó volt nekem is
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
422
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?