Forum >> Dízelmánia

Ferke01-03-2013 20:37:06 // 22852
Én nem látom visszahűlni őket, a sajátom sem nem hűl vissza lényegesen, a régi talán egy 3mm-t, az újabb semennyit sem. Mondjuk ez azóta van csak így, amióta nem behr-ezek:D
mreni01-03-2013 19:19:51 // 22851
alapjáraton mindenképp vissza fog hűlni,főleg ha rátekered a fűtést is,csak az nem mindegy mennyi idő kell hozzá
Ferke01-03-2013 19:14:04 // 22850
Igen, és azt mondta, hogy alapjáraton elkezd hűlni. Magyarán nem zár be a termo...
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 18:43:18 // 22849
igen hozzál. csak előtte be ugrok egy bankba fejemen egy sísapkával az áráért :) mert gondolom annyiba kerülhet mint a NASA nak az űrprogramja :D
mreni01-03-2013 16:12:32 // 22847
nem hiszem hogy fogsz gyárit találni,ezért gondolkozunk többen is felújításon,egyébként igen a gyári is valeo
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 16:02:25 // 22846
És gyárit lehet venni valahol? :D A gyári is Valeó ugye? létezik még olyan ami gyári és nem után gyártott? :)
mreni01-03-2013 15:56:41 // 22845
gyári :D után gyártottak nem igazán váltak be egyikből sem
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 15:50:53 // 22844
Akkor mi a jó? Lassan sajnos az én vasamat is el éri a kuplungcsere :(
mreni01-03-2013 15:36:50 // 22843
Sachs sem egy álom sajnos :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 15:15:11 // 22842
Hát igen ránk nézve mindegy mert nem germánt hajtunk :) Tegnap éjjel azért irigykedtem a germánokra sétálgattam szereldék fele ott álltak hegyekbe a kuplungok- lendkerekek mindegyik Sach volt. Mi meg itt pipázunk szarabnál szarabb Valeokkal.
mreni01-03-2013 15:04:53 // 22841
azt gondoltam hogy nem a portán viszi ki,tudok én is dolgokat,de mindegy is :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 14:55:20 // 22840
Én is ott dolgozok.. :D Az biztos hogy nem lehet ki sétálni a pórtán a táskában egy kettős tömegüvel, de nem is ott jutnak ki ezek a holmik. Ha nem nyílvános fórum lenne írnék pár dolgot meg lepődnél mi minden el tűnt már ott :D
mreni01-03-2013 14:51:00 // 22839
sok mindent nem tudnak kihozni,van pár ismerősöm akik dolgoznak ott.
egy két "leselejtezett" alkatrészt kicsempésznek,de lendkereket biztos nem :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 14:44:31 // 22838
Látom nem érted :) nem bolti árakra gondoltam. Szerinted Győr kőrnyékén miért van annyi tuning fosvágen golf? Nagyobb túrbó, porlasztók stb mert ólcsó ? V
agy mert ott az Audi gyár :D
mreni01-03-2013 14:12:34 // 22837
kuplungszett pedig kb egy árban van
mreni01-03-2013 14:11:21 // 22836
szerintem nem
pl egy 1.9jtd és 1.9 tdi lendkerék között kb 10e különbség van...
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 13:45:22 // 22835
Az összesé :D A jtd hez is olcsón hozzá lehetne jutni ha a mi kis hazánkba lenne egy Fiat-Alfa autógyár :)
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2013 13:43:00 // 22834
Ez idáig okés, én is így tudtam. Csak körbejárom a témát. Nem vitát akarok én, csak ha már úgyis utánnaolvastam, megosztom amire jutok. Többek közt azért, mert érdekel a Ti véleményetek is. Pro és kontra, így van értelme.
mreni01-03-2013 13:41:05 // 22833
melyik audié olcsóbb? :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 13:38:04 // 22832
Elég szomorú. Mert olcsóbb lenne, és nem Valeo :)
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2013 12:54:04 // 22831
az miért is lenne jó? egyébként nincs
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 12:19:55 // 22830
Nincs olyan audi motor aminek a kettőstömegűje kompatibilis lenne a jtd vel? :)
Attika0101-03-2013 12:00:52 // 22829
Szia! Ezt a manualt esetleg magyarul le lehet tölteni valahonnan?
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2013 10:59:24 // 22828
jtd-hez csak kettőstömegű létezik sosem gyártották sima lendkerékkel
Wickey01-03-2013 10:44:16 // 22827
én nem mondok, mivel szar a kuplung is a 145-ben, meg a kinyomócsapágy is kolompol, hozok bele egy LUK kuplungszettet egy gyári felújított (ha még létezik, 2008-ban volt ilyen egész jó áron), vagy egy Valeo új lendkerékkel, még nemtudom, amelyik olcsóbb lesz. :-)
Wickey01-03-2013 10:42:41 // 22826
Naja. Ez mondjuk nem azt mondja kifejezetten, hogy ez NEM kéttömegű, egész egyszerűen csak annyit mond, hogy lendkerék, vasbó', rajta van a fogaskoszorú. Erről ez még nyugodtan lehet kéttömegű. Mellesleg megnéztem, a legöregebb, 1997-es 105 lovas CF2-es dízel 156-osokon is kéttömegű lendkereket hoz az eper. A 145/146-ban pedig "csak" 1999-től van CF2 JTD
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2013 10:40:15 // 22825
A DMF szerkezetéből adódóan nem tud akkorát visszahatni, de ha bármi miatt is kiegyensúlyozatlan, akkor szerintem igen. Kiegyensúlyozatlansága pedig több okból is lehet.
Ez egyelőre a kiolvasás nyomás egy teória csak, mondj jobb ötletet, hogy mi tud főtengelyfordulatonkénti korrekciót provokálni az ECU-n. A nagynyomású szivattyú sem 1:1-ben hajtott, gondoltam én már minden egyébre. Egyelőre ez az egyetlen valamelyest indokolható magyarázat.
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2013 10:31:16 // 22823
Ááá. gyors cikkolvasás (átfutás) és gyors infó gyüjtés a munkám alapja, ez eddig 2 órahosszámba ha volt összesen a sok kisregény hozzászólással együtt. :-) Érdekel a téma, mert mindenki mást mond, kíváncsi vagyok mi az igazság. A DMF egy fogyasztói termék csak, vagy nélkülözhetetlen alkatrész? A marketingje csillagos ötös az tuti, hasznosnak hasznos amíg hibátlan, de a továbbiakról nem vagyok meggyőzve.
Wickey01-03-2013 10:29:46 // 22822
az ECU mire tud rákorrigálni? Igaz, elvileg figyel fordulatszámingadozást, és hengerenkénti delta befecskendezés mennyiséggel próbál korrigálni, legalábbis még anno 2006-ban amikor examineren lógott a gép, ilyesmit magyarázott az ember, amikor delta befecsi mennyiségeket kérdezte le belőle. Viszont mivel emlékeim szerint a lendkerék fixen főtengelyhez csavarozott részén van a jeladó, nagyon nem tud mit ártani neki az, hogy lengedezik a hajtáslánc a másik végén, már csak az időállandó miatt sem: a főtengely 15-20-at fordul másodpercenként, a hajtáslánc pedig egy igazán lógó DMF miatt 1-2Hz-es időállandóval lambadázik.
Wickey01-03-2013 10:26:44 // 22821
Még jó, hogy MY99-től raktak csak JTD-t a 145-be. Addig a TD-t futtatták.
Az EPER is csak egyetlen lendkerékről tud JTD(CF2) esetén, az pedig a 73502831-es.
Szóval most már jó lenne, ha megosztanád ezt a dokumentumot, meg hogy ezt hol olvastad benne, mert bizisten érdekel. :)
Ha létezett, akkor cikkszám szerint rendelhetőnek kell lennie, a hozzátartozó kuplungszettel együtt.
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2013 10:24:51 // 22820
Kivéve ha rákorrigál az ECU a lendkerék miatt. Végiggondoltam, nem biztos persze, de esélyes hogy az az ok.
Nem zárok ki mást sem, ami biztos, hogy a lendkerék nem jó, ennek megvannak a "szokásos" jelei.
.......................01-03-2013 10:02:34 // 22819
Szerintem a motor hangjàhoz semmi köze a lendkeréknek,
Alapvetően a robbanàsok szabàlyossàga az egyes hengerekben befolyàsolja a sima vagy darabos jàràst
.......................01-03-2013 09:52:54 // 22818
A résolaj mérés csak a totàl rossz porlasztóra ad képet,
Ki kéne venni azokat az injektorokat és próbapadra velük..
Fairlane01-03-2013 09:39:16 // 22817
Lassan ledoktorálhanál ebből a témából. :P
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2013 09:21:10 // 22816
ott írtam pár sorral lejjebb van olyan szerelő aki rengeteget épített be ott nincs baj érdekes módon, igen filléres megoldás egy Merci Vito-hoz a 4db-os szett 140e, a normális meg 240e...
Piritu - 1.000.00028-02-2013 22:59:45 // 22815
Szerinte a vizes úttól. Meg kell mozgatni pár liter vizet.
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2013 22:52:22 // 22814
Ezt el tudom képzelni hogy így van már egy m-jet nél. A Luk a gyártóknak javasolja a főtengely anyagán való spórolást a kisebb főtengelyterhelés miatt...vicces merre tart az autótechnika. Ami nekem bíztató támpont, az a 1997/12- es manuál, ami szerint SMF van a jtd motoron. Vagyis eredendően valószínű nem DMF-hez tervezték az egész motort. Ha igaz, akkor az jó hír. A váltónak kb 10% könnyítés a DMF, amíg jó, és amíg a megfelelően hosszú kuplungolással használjuk. Túl rövid kuplungoláskor a motornyomaték 20x-osa juthat impulzus szerűen a váltóra. 1.3x-os nyomatékot a DMF felvesz, aztán felkoppan és odab..sz. Ennek elkerülésére direkt próbálják lassítani a kuplungolást.
Ettől függetlenül még nem tudom mi lesz, de ha DMF, akkor sem a gyári változatban, mert chip nélkül sem bírta semeddig. Lehet csak nekem jutott pont gagyi darab, de mi a biztosíték rá, hogy másodszorra jobban járok?
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2013 21:36:41 // 22813
Fillérb*szós? Vagy nem pénzt az ablakon kidobós? :-P Tudod Te is, hogy inkább a ló másik oldala ahogy én az autómat szervízelem, nem sajnálom bele a rendes alkatrészt. Amivel viszont egyszer szívok, azt nincs kedvem mégegyszer kifizetni. A 200e-ért rendberakott kuplungom miért lett 10k alatt rossz? Nekem nincs semmi kedvem újabb 200e Ft-ért újabb 100e km-t ilyen nulla komfortszinten végigvezetni. A chipre ne is gondolj, akkor még nem volt benne. :-) Mire megírattam, már bőven klattyogott, rázkódott, felkeményedett.
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 18:34:21 // 22812
próbáld ki, szerintem egy fillérb*szós megoldás garanciát meg senki sem vállal rá, ennyi :)
Wickey28-02-2013 18:14:07 // 22811
a fócvágeneknek minden mindegy. Abba hadd rakják. Nem mellesleg VW lendkerék tud úgy szétrepülni, hogy terített betliként mindent visz, váltóháztól elkezdve. VW szakszervizesek tudnának mesélni a legelső DMF-es postás Transitokról pl. :)
Namost komplett váltócserénél tényleg minden jobb, a morgás meg a vibráció is. :)))
Wickey28-02-2013 18:11:30 // 22810
gyakorlatilag az szól ellene, hogy minden egyéb, másodlagos és harmadlagos tömegerőket egy (jól működő) DMF-et feltételezve raktak ki. A motor alternáló mozgást végez, az egész nem más, mint egy rohadt bonyolult rezgőkör mindenféle sokadrangú tömegerőkkel.
Egy fix lendkerekes megoldásnál lehet, hogy még az is jobb, ha - feltéve, ha technológiailag megbízhatóan megoldható - felújítják a lendkereket, de a gyáritól picivel eltérő rugóállandójú cuccokkal.
Wickey28-02-2013 18:05:24 // 22809
úgy, hogy te 90 fokos termosztátot raktál bele, a többiek meg 82 fokosat, ezért áll nekik (nekem is, mindkét JTD-mben) a 90-es előtti jelöletlen osztáson vagy afölött egy lehelletnyivel.
Ha szar lenne a termosztát, nem kezdene el 2-3 km után fűteni, majd 5-6km után felszaladni és megállni a fent említett osztásnál. :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2013 16:51:05 // 22808
Ez se ilyen egyértelmű, nem véletlenül használják jtd-hez a Coupe Turbo 20V cuccait. Az nem kettőstömegűvel dolgozik, és 310nm 2500-as fordulatnál. Ugyanígy a GTA kuplungot (ez a másik jtd-nél használt verzió) sem érzem kókány megoldásnak, az is 300Nm, igaz magasabb fordulaton. Azok a rugók kell hogy csillapítsanak, pont ekkora nyomatékra vannak tervezve.
Ilyen szempontból a Coupe Turboét jobb megoldásnak érzem, mert ott 4 és 5 hengeres motorokról van szó, alacsonyan leadott nyomatékkal. A dízel vibrációja nagyobb, ez alapjáraton nyilván érződik, de a nyomaték lekezelésében nem szabad hogy különbség legyen. Egyértelmű előny, hogy az életben nem megy tönkre többet, nem kell 100e-nként emiatt szétszedni az autót. Ha nem vibrál és morog az autó, akkor még egy előny, soha nem is fog. A DMF jó amíg új, és borzalmasan rossz ahogy használódik.
Kíváncsi lennék pl arra, hogy mi terheli jobban a főtengelyt. Egy fix lendkerék, ami lényegében továbblendíti a motort a munkaütemek közt, vagy egy kottyanó DMF, ami továbblendíti, majd visszapofoz rajta egyet, folyamatosan ide oda terheli a főtengelyt.
Szóval itt is inkább attól tartok, hogy a hamar elhulló DMF károsítja a motort és egyéb alkatrészeket, a sima lendkerék+rugós kuplungtárcsa már pár évtizedet bizonyított.
A TD kompressziója hangyányival nagyobb a jtd-nél, a befecskendezés a jtd-nél kelle hogy finomabb járást eredményezzen. A TD fix lendkerekes, és nem rezeg, sőt kifejezetten kultúráltan jár, és halk, nem rázza a kormányt.
Szóval ELVILEG nem sok minden szól az átalakítás ellen, viszont nem szeretnék beleszaladni váratlan dolgokba, jobb valna legalább beszélni olyannal akinek már van ilyen.
mizooo28-02-2013 16:15:47 // 22807
Piritu
mizooo28-02-2013 16:14:41 // 22805
Piritiu többször is írt róla, hogy esőben többet fogyaszt a gép :)
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 16:14:12 // 22804
ennyi erővel hülyeség megvenni ezt le kell hegeszteni a kettőstömegűt és az ingyé van
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 15:26:48 // 22803
mellette? azért 300nm nyomatéknál ez egy kókány megoldás maradjunk ennyiben, a tárcsában lévő 4 rugó gondolhatod mennyit csillapít
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.