Forum >> Dízelmánia

159 Indigo Gray 2.4 Monster29-12-2012 12:19:21 // 21952
Én is javasoltam a tulajnak miközben az egr ét tisztogattam hogy ezt nem tisztítani hanem ki iktatni kéne :) A dpf-et hogy lehet ki herélni? ott ki kell iratni a programjábol hogy ne dobáljon hibát ha jól gondolom.
'''''29-12-2012 07:49:24 // 21951
Nekem,mikor el volt tömődve a dpf,még a compal sem tudták tisztítani a szervizben.A két kipuffon nem jött annyi ki,hogy egy gyertyát elfújjon.Kukás lett.Azóta nincs is gondom vele. :-)
droberto29-12-2012 00:44:55 // 21950
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-12-2012 21:33:05 // 21947
Ma tisztítottam egy 159 en nagyon retkes volt. De nem ez a hibája ki olvastuk részecske szűrő hibát ír meg hogy 103% gondolom a telítetsége. Menet közbe dob egy hibát és nem megy az autó mint kb egy 1,6 szívó diesel. Turbó nyomás van. A comp szerint 130c fokos volt a dpf olvasgattam a 159 fórumot hogy 600-650c kellene hogy legyen a tisztításhoz. A termosztátja szar neki mert 50c fölé nem megy a víz még ilyen taposós tesztelős próbautakon sem. Az lehet hogy mivel nem éri el az üzemi hőt ezért nem tud fel melegedni a dpf és tisztulni?
Alfa GT-Csaba28-12-2012 21:28:30 // 21946
És amikor dobja a hibát,nem áll vészüzem módba??Értem ez alatt hogy letiltja a turbót !
mreni28-12-2012 21:27:15 // 21945
Én elhiszem,vannak érdekességek Alfáéknál :))
Ha jól emlékszem két faceliftes 8v-n is csináltam egr offolást,tudtommal egyik sem dobott hibát,de ha törli magától akkor mindegy is :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-12-2012 21:24:43 // 21944
Igen 8-v 115 paci. Ne értsd férre nem akarok veszekedni vagy okoskodni, te biztos jobban értesz hozzá meg többet is láttál csináltál, én csak 1,5 éve ismerkedek vele. De nekem ez a tapasztalat amit írtam lefalaztam közbe dob hibát de kitörli ha csati lehúz akkor nem törli. Érdekesség hogy mindig akkor dob hibát ha meg kergetem kicsit és pl megyek 100km/h tempóval elérek lakott területet kidobom üresbe és lassítok vissza rakom 4 be 60km/h és dobja is. De úgy néz ki jó lesz a ecu scan ma próbáltuk egy 159 1,9 mjeten szépn olvasta mindent faszán. Holnap ki próbálom az enyémen és ha dobja majd a hibát ki olvasom.
Alfa GT-Csaba28-12-2012 21:20:47 // 21943
Ha már csak azt megelőzzük hogy a szutyok vissza menjen ami idővel eltömít dolgokat,akkor már megéri lezárni!
mreni28-12-2012 21:18:33 // 21942
azon kívül,hogy friss levegőt szív nem sok minden :D de ez épp elég.
Fogyasztás is szokott esni minimálisat,meg talán picit dinamikusabb,de lehet csak képzelgés :)
Alfa GT-Csaba28-12-2012 21:14:58 // 21941
Mi változik az egr falazása után azon kívül hogy a szutyok nem megy vissza a szívó sorba?
mreni28-12-2012 21:11:25 // 21940
csináltam már párat de egyik sem jelezte.
8v a tiéd is? 115 lovas?
Svéd28-12-2012 20:49:09 // 21939
Köszi.
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-12-2012 20:44:47 // 21938
De igen gyújt. Nekem tutira mivel azóta csinálja mióta le lett falazva, és ha lehúzom róla csatlakozót akkor nem törli a hibát ha vissza rakom rá 6 indítás és nincs hiba.
mreni28-12-2012 20:42:09 // 21937
ja a szívósorban van :)
Svéd28-12-2012 20:41:14 // 21936
Az EGR környékén keressem majd?:)
mreni28-12-2012 17:46:21 // 21935
így van
mreni28-12-2012 17:45:54 // 21934
Ő az :)
mreni28-12-2012 17:43:34 // 21933
8v-nél nem gyújt hibalámpát egyik sem.
Svéd28-12-2012 17:21:03 // 21932
Mivel teljesen autodidakta módon probálom tanulni ezt a diesel dolgot,valaki dobna egy képet a Map-ról?:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster28-12-2012 17:17:21 // 21931
Nekem alfa talin azt mondták többen is, hogy a faceliftes 156 kiabáll érte mindegy hogy 8-16v. Így is van nekem is dobálja a hibát és tőri.
Alfa GT-Csaba28-12-2012 16:19:59 // 21930
Igérem meglesz!!!!
Fairlane28-12-2012 15:08:27 // 21929
Kicsit belekavarodtam ebbe az egerezésbe. :S

Én eddig az olvasataimból úgy tudtam, hogy
- a 8v JTD lefalazott egr-el nem gyújt hibalámpát.
- a 16v JTD viszont igen.
Valaki kijavítana, ha nem így van?

Csaba, ha megléped, majd írd meg a konklúziót légyszi :)
eldiablo15628-12-2012 14:23:31 // 21928
Rágom. Okés. én pont az ellenkezőjére gondoltam igazábol , de ígyis jó..:)
Wickey28-12-2012 13:38:51 // 21927
én most azon vagyok, hogy a 145 jtd-ről a fricc elhagyta a generátor szíjtárcsát.
Oszt szétszedtem az összes generátort amit találtam a polcon, és egyiknek se megy fel a tárcsája. Nem úszom meg, vehetem le a generátort megnézni, mi a lócsöcs van vele, és felmegy-e a helyére a sima, nem szabadonfutós TS generátor. :)
GTPeti28-12-2012 13:20:04 // 21926
A hűtővízzel hűtöd az EGR-be áramló gázt. (És persze fordítva.)
eldiablo15628-12-2012 13:17:14 // 21925
Megjött az új termo , hétvégén berakom. Kérdés amit már megakartam kérdezni csak mindig elfelejtem:) hogy ugyebár az egr hűtőből megy egy cső a termóba. Annak mi a szerepe? Kipufogó gáz megy a termóba!? Mi értelme ? csak azért is kérdem mert nekem csonknál is levan falazva így kizárva azt h a hűtőbe is menjen kipuffgáz ezálta azon a csövön se megy be semmi.
Alfa GT-Csaba28-12-2012 12:08:24 // 21924
Biztos sokkal tisztább lesz mivel nem kapja a sok szutykot az egr-től!Kiváncsi lennék a szívósor szétszedve mit tartogatna de eltudom képzelni!!Sajnos nem egyszerű szétszedni
GTPeti28-12-2012 12:06:35 // 21923
Egyébként teljesen igazad van, én sem értem ezt a dolgot. Vagyis igen... a mérnökök kínjukban nem tudtak mit tenni és behódoltak az EU-bürokratákak. Afelől nincs kétségem, hogy nekik a saját autójukon az első dolguk ennek orvoslása (volt).
GTPeti28-12-2012 12:04:55 // 21922
A napokban én is kiveszem a MAP-ot. Az én autóm már 4 éves kora előtt is "EGR-optimalizáltan" futott, kiváncsi leszek, nálam, hogy néz ki a MAP.
Alfa GT-Csaba28-12-2012 11:59:11 // 21921
Kiváncsi leszek ha a gt-nél lefalazom az egr-t dobja e a hibát!!Azért az vicc hogy az ember cserélgeti a levegő szűrőt hogy a kocsi elegendő és tiszta levegőt kapjon ,de ez a sok barom meg visszavezette a kipufogó gázt a szívó sorba !Kivettem a map szenzort és nem lehetett ráismerni a gyári alakjára csak egy nagy kormos olajsár gombóc csöngött a végén!
GTPeti28-12-2012 11:54:52 // 21920
...aminek valószínűleg semmi köze az EGR-hez.
Kicsu28-12-2012 11:49:44 // 21919
Értem.Nem piszkáltam az elektromos részét,törlés után szinte azonnal jön a hibakód.
GTPeti28-12-2012 11:18:27 // 21918
Ha az EGR csatiját lehúzod, azt természetesen észre veszi az ECU, de ennyi. Eltárol egy hibakódot, de nincs semmi hatása.
Kicsu28-12-2012 10:28:53 // 21917
lámpát nem gyújt! de a p0704 MIL bekapcsolt, hiba néha van. bár lehet ennek semmi köze az egr-nek.
mreni28-12-2012 08:38:52 // 21916
a hibát dobja,de MIL lámpát nem gyújt..
alfa147,Gt28-12-2012 01:36:10 // 21915
Köszi igy hamar megtaláltam.
Kicsu27-12-2012 22:41:42 // 21914
Az enyém nem újabb,egr falazva és dobja a hibát.
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-12-2012 19:35:45 // 21913
Aha gondolom ez nem cm3 függő. Tehát ha sógornőm meg haverom 1,3 m jet grandepuntójába lefalaznám azok is kiabálnának. Ilyen kiírást az ilyen tuning cégek csinálnak mint pl Kollárék?
GTPeti27-12-2012 15:23:20 // 21912
Sajnos az újabbaknál már csak a falazással egybekötött kiírás a tökéletes megoldás.
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-12-2012 15:21:12 // 21911
Én úgy dugóztam le hogy a Egr-be már nem jut el a füst, valaki a pillangó szelepnél szokta, szerintem mindegy. Hibát fog dobni sajnos nekem is dobálja de utána 6 indítás és tőrli egy ideig.
Piritu - 1.000.00027-12-2012 07:37:37 // 21910
"Lehet valahol olvasni az EGR müködéséröl magyarul?" - a google jó barát :-)
alfa147,Gt27-12-2012 00:10:23 // 21909
Köszönöm a segitségeteket. Ma megejtettem az "egér" tisztítását,igazán nem volt szutykos.Ha már kiszedve akkor biztos ami biztos lefalaztam.Melyik részen szoktátok ledugozni?Az alsó részét találtam a legkönnyebben kivitelehetönek.Az normális hogy a kocsi semilyen hibát nem irt ki a lefalazás után?A Járgány most szuper,stabil az alapjárat megy rendesen és nem torpanik.Lehet valahol olvasni az EGR müködéséröl magyarul?Köszi Zoli
mreni26-12-2012 19:05:22 // 21908
58as a gyári,ha jól emlékszem,szóval szerintem az elég ha kiveszed a sallangokat belőle.
DieselManiaco(NagyVad)26-12-2012 18:56:49 // 21907
akkor nem is értem mi a kérdés a méterrel kapcsolatban,az olaj az csak tömítetlenség,bent nincs váltóbúgás akkor nem is búg a váltód:D a nyelestengely kérdéses csak,ha a bele jó akkor hagy menjen még:D
DieselManiaco(NagyVad)26-12-2012 18:53:06 // 21906
szerintem nézd meg hogy hanyas a gyári cső a turbo után,vagy az a vastagság vagy annál nagyobb....kiürített rendszer,egydobbal vagy dob nélkül....
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-12-2012 18:33:47 // 21905
Heló még mindig küszködök a progi beállítással. Néztem azt a pdf fájlos segítséget odáig el is jutottam hogy a Latency Timer-t visszavettem 16-ról 1-re. Csak innen nem tudok tovább lépni :(
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2012 15:26:19 // 21904
Itt azt mondja, hogypl a 147 jtd 8v 100 lovasba nem megy bele a q2 difi, de ezek szerint a 115 pacisba már beépíthető. Arra semmi utalást sehol nem találok, hogy a 105 lovas jtd váltója milyen, belerakható-e, vagy nem. Jól rápörögtem erre már megint...:-) Pedig eredetileg csak kuplungon agyaltam. A jelenlegi kombó ami fejben összeállt, az a 140 lovas jtd kettőstömegűje(bontott gyári) és kuplungja és egy difi csere.
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2012 15:00:29 // 21903
Nem dobja ki, veszi, nem recseg. :-) De...kottyan a difi, kissé lóg a kihajtás, cseppenként ugyan de hagyogatja el az olajat, és haloványan búg a csapágy benne. Egyik sem komoly még, 1 deci olajat töltöttünk után nemrég, ezt 1-2 év alatt csepegtette el. A búgást a kerék mellől lehet kihallani, ha odahajolok, egyértelmű. Bent még nincs tipikus váltóbúgás hang. Az is kérdés, hogy nem kottyan e a nyelestengely, nem az okozza e a kuplungom ropogását (pl félre kopott) Az is opció, hogy szétborítani, megcsapágyazni, visco vagy q2 difit belerakni, új szimeringek bele, aztán mehet amíg bírja. Szétesni nem fog, el kéne annyit mennie mint amit a motor elfut. A szinkronok szerencsére nem kopottak, ennek semmi jele.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.