A szinkronizáció hiba nem csak főtengely jeladó lehet, hanem holtponti (vezérműtengely) jeladó is. A két jeladót próbálja összeszinkronizálni. A holtponti jeladó ad egy nulla pozíciót (1.henger FHP), a fordulatszám jeladó (főtengely szenzor) pedig ettől a 0-ától kezd el számolni. Ha nem jön ki neki a következő FHP-ig 1 fordfulatnyi jel, akkor panaszkodik. Indítási problémát inkább a vezérműtengely jeladó okoz, a főtengely jeladótól inkább leállogat menetközben. Élőadatosan meg kéne nézni egy indítást, vagy szkóppal rámérni a jeladóra. Hibaüzenetet nem dob néha menetközben?
Mellesleg a vezérműkerékre, szíjra is ránéznék, hogy ott rendben van e minden.
Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)04-12-2012 10:24:11 // 21452
Goodboy04-12-2012 08:44:14 // 21451
Csao fiuk.56 2.4 jtd 10 v nehezen indul .hiba :fötengely szinkronizàcio nem jo.cseréltem főtengely jeladot de nem oldotta meg.talàlkoztatok mâr ilyennel.? Kőszi
gecsa04-12-2012 08:09:14 // 21450
azért annyira csak nem..olvasgass utána, meg mondom, hogy a lyutábon egy rakás videó van róla, hogy minek hogyan kell működnie...
Föckös03-12-2012 16:09:47 // 21449
ajajjj
ééés ez esetben apukám autójánál is ajajjj
ééés ez esetben apukám autójánál is ajajjj
gecsa03-12-2012 15:00:06 // 21448
van róla egy rakás videó a neten..:D
elméletileg annyira egyenletesen, mint amennyire egyenletesen jön a kipufogógáz..
elméletileg annyira egyenletesen, mint amennyire egyenletesen jön a kipufogógáz..
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-12-2012 12:17:48 // 21447
10.000km van az olajba. 15 nél szoktam cserélni. Megnézem akkor a jeladónál a kábeleket, Idáig nem csinált ilyesmit :(
gecsa03-12-2012 12:08:45 // 21446
ha olajpumpa, akkor az elég nagy szívás..
meg a jelenség állandó lenne szerintem..
meg a jelenség állandó lenne szerintem..
.......................03-12-2012 11:49:21 // 21445
mérni kellene valós olajnyomást,
de lehet csak a jeladója rossz
olajat mikor cseréltél?
de lehet csak a jeladója rossz
olajat mikor cseréltél?
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-12-2012 11:31:12 // 21444
Heló. Megint stresszel a traktor. Ma reggel első indítás, ketyereg alapjáraton addig szélvédő kapargatás a 5cm hótol kb 10 perc. Indulnék 1800- as fordulatnál nekiállt kiabálni hogy nincs olaj vagy kevés az olajnyomás vagy hasonló és leállt. 10x indításra sem indult be. 1 óra eltelt újra próba pöc röff. Mi a k annya baja lehet? Hétvégén is csinált ilyet ott üzemmeleg volt a motor beértem lakott területre lassítok erre megint olajhiba és leáll, akkor egyből újra indult. Olajszint maxon van. Valakinek valami tipp? Köszi
gecsa30-11-2012 12:33:05 // 21443
értem...
köszi! :D
köszi! :D
Föckös30-11-2012 12:32:42 // 21442
lehet, h nekem is meg kéne kukkantanom a turbót, mert néha (mostanában) alul nem annyira indul meg, aztán hirtelenebben jön meg az ereje.
vizuálisan ellenőrizve kívülről, úgy mozog.
(ki tudja, hogy mennyire darabosan kell ennek mozognia, vagy teljesen egyenletesen? na meg állóhelyzetben nézve sokat nem ér, terhelés nélkül...)
vizuálisan ellenőrizve kívülről, úgy mozog.
(ki tudja, hogy mennyire darabosan kell ennek mozognia, vagy teljesen egyenletesen? na meg állóhelyzetben nézve sokat nem ér, terhelés nélkül...)
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2012 12:29:58 // 21441
Nem most dolgozok, most székből :-))
A chiptuningot tudom javasolni ha viszonylag egyszerűen szeretnél érezhető
különbséget. A fix turbonak lent még segít egy áteresztőbb kipufogórendszer ha érted mire gondolok :-)
A chiptuningot tudom javasolni ha viszonylag egyszerűen szeretnél érezhető
különbséget. A fix turbonak lent még segít egy áteresztőbb kipufogórendszer ha érted mire gondolok :-)
gecsa30-11-2012 12:02:22 // 21440
gondolatbn a fotelből??:D:D:D
köszi a választ! :D ennyire nem nyúlok bele...
köszi a választ! :D ennyire nem nyúlok bele...
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2012 11:44:29 // 21439
Gyakorlatilag nem fog működni, a geometriát állítgatni kell valaminek, különben bajokat okoz. Már el vagyok keveredve hogy kinek van 110 lovas vgt-s motorja (piszok ritka lehet az ilyen), de ha jól rémlik teljesen ugyanazokat a légszállítási adatokat hozta mint az én kiolvasásomban a fix turbos.
Miért is jó a változó geometria?
1. Alul nyerhetünk vele, hogy hamarabb szállít nagyobb mennyiségű levegőt.
2. fent is nagyobb légmennyiséget tud biztosítani.
Az átépítésnek gyári program mellett eleve semmi értelme, hiszen a gyári program szerint minden üzemállapotban megvan a légfelesleg. Merthogy a dízelnek az kell. Mégtöbb légfelesleg kis túlzással csak annyit jelentene, hogy több levegőt pumpálsz át fölöslegesen a motoron.
vagyis egy ilyen cseréhez hozzá kell írni az ECU-t is. Nagyrészt annyit érnél el vele, hogy kicsit lentebbről megindulna, és esetleg tovább forogna. De ha a sajátomból indulok ki, ami meg van chippelve, végképp fölösleges vgt-n gondolkozni.
1600-tól érezhetően dolgozik a fix turbo (merthogy viszonylag pici), füstölés nincs, ergo megvan a légfelesleg. 4500-ig vígan forog, 5200-nál szabályoz, nem füstöl. Vagyis fent is megvan a légfelesleg még úgy is, hogy bőven izmosabb a gép mint gyárilag, tehát elég rendesen van tartalék benne.
A vgt-vel biztos el lehetne érni, hogy lentebbről induljon és fent mégjobban húzzon, de ahhoz már lehet porlasztót is cserélnék legalább a 115 lovaséra és itt már 150 ló felett és bőven 300Nm felett járunk gondolatban.
Miért is jó a változó geometria?
1. Alul nyerhetünk vele, hogy hamarabb szállít nagyobb mennyiségű levegőt.
2. fent is nagyobb légmennyiséget tud biztosítani.
Az átépítésnek gyári program mellett eleve semmi értelme, hiszen a gyári program szerint minden üzemállapotban megvan a légfelesleg. Merthogy a dízelnek az kell. Mégtöbb légfelesleg kis túlzással csak annyit jelentene, hogy több levegőt pumpálsz át fölöslegesen a motoron.
vagyis egy ilyen cseréhez hozzá kell írni az ECU-t is. Nagyrészt annyit érnél el vele, hogy kicsit lentebbről megindulna, és esetleg tovább forogna. De ha a sajátomból indulok ki, ami meg van chippelve, végképp fölösleges vgt-n gondolkozni.
1600-tól érezhetően dolgozik a fix turbo (merthogy viszonylag pici), füstölés nincs, ergo megvan a légfelesleg. 4500-ig vígan forog, 5200-nál szabályoz, nem füstöl. Vagyis fent is megvan a légfelesleg még úgy is, hogy bőven izmosabb a gép mint gyárilag, tehát elég rendesen van tartalék benne.
A vgt-vel biztos el lehetne érni, hogy lentebbről induljon és fent mégjobban húzzon, de ahhoz már lehet porlasztót is cserélnék legalább a 115 lovaséra és itt már 150 ló felett és bőven 300Nm felett járunk gondolatban.
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2012 11:28:01 // 21438
Fotelből amúgy...hogy teljes legyen a kép :-)
gecsa30-11-2012 11:11:26 // 21437
az igaz...és a fogyasztás is ugrik..:D
Föckös30-11-2012 11:02:56 // 21436
a költségei nem arányosak azzal, hogy mennyivel lesz erősebb.
gecsa30-11-2012 10:06:15 // 21435
akkor szerintem nem bántom a dolgokat...
Föckös30-11-2012 09:28:10 // 21434
hát azért ez a "csak simán" elég erős!
mondom, meg lehet oldani, én már találkoztam ilyen cf2essel. viszont fogalmam sincs, hogy mi vezérelte a vgt-t. nagyobb turbót kapott, meg átírt komjútert
mondom, meg lehet oldani, én már találkoztam ilyen cf2essel. viszont fogalmam sincs, hogy mi vezérelte a vgt-t. nagyobb turbót kapott, meg átírt komjútert
gecsa30-11-2012 09:16:59 // 21433
tehát, ha csak simán berakok egy vgt-t, akkor gyakorlatilag nem történik semmi?
Föckös30-11-2012 09:08:25 // 21432
én már láttam cf2es 2,4est vgt turbóval!
Tentacle30-11-2012 08:54:38 // 21431
Inkább olyan ez, hogy megcsinálod, de gyereket már nem akarsz tőle ;)
Tentacle30-11-2012 08:53:31 // 21430
A vgt-t az ECU szabályozza, nem tudom hogy tudna hozzászokni, hogy nem csak ki-be van ...
gecsa30-11-2012 08:04:38 // 21429
ha csak a turbot kicserélném egy gyári 1.9jtd vgt-re, akkor mit szólna hozzá az autó? hozzáigazodik a változáshoz, vagy meg kell túrni kicsit az ecu-t is?
Föckös30-11-2012 06:37:25 // 21428
beszólt az igazi fizikus :-)))
lakosg0130-11-2012 06:03:40 // 21427
lelőtted a bulit :D
gecsa29-11-2012 20:57:20 // 21426
nagy gól...:D
WarbiRunner (Gyuri)29-11-2012 16:53:39 // 21425
Ecsém mennyi elméleti szakember :-)) A nőkkel is így vagytok? Elvben tudjátok hogy kell, és így már nem érdekes? :-D
Tentacle29-11-2012 15:45:59 // 21424
Fotelfizikus ;)
Föckös29-11-2012 15:44:44 // 21423
áhhá! Na én ezt úgy csinálom, h e learnben megnézem, aztán még ráguglizok, így megtudom, de szét nem szedem azt ami jó:-)
lakosg0129-11-2012 15:25:46 // 21422
neked sikerült megmagyarázni :)
ez a lényeg
ez a lényeg
gecsa29-11-2012 12:55:57 // 21421
a tudás már az összerakás előtt megvan, így az maradhat..:D
Tentacle29-11-2012 12:48:47 // 21420
Ha szétszedte, akkor már tudja hogy működik, és mit lehetne ratja :"tuningolni", de csak szépen összerakja, tuningot már nem csinálja meg, mert annyira nem fontos, csak a tudás számít, amit szerzett azzal, hogy megnézte hogyan is néz ki ... szerintem :)
Föckös29-11-2012 12:45:22 // 21419
nem vagytok ti olaszok? :-)
Föckös29-11-2012 12:44:57 // 21418
na csak azért mert szeretsz szétszedni összerakni dolgokat, de a gyakorlati megoldás nem köt le.
ebből az jött nekem, le, hogy szétszeded, de már nincs kedved összerakni :-))))))))))))
ebből az jött nekem, le, hogy szétszeded, de már nincs kedved összerakni :-))))))))))))
Tentacle29-11-2012 11:59:34 // 21417
Én tökéletesen értelek, a probléma addig kihívás, amíg agyalni kell rajta. Ha már tudod hogyan kell, és csak "rabszolgamunka", akkor már nem érdekes.
lakosg0129-11-2012 10:57:36 // 21416
Igen, de így kezdtem a mondókámat: "Ezt nehéz elmagyarázni." ;)
Föckös29-11-2012 09:55:56 // 21415
:-) van itt némi ellentmondás abban amit írsz :-)
gecsa29-11-2012 09:52:03 // 21414
pedig az elmélet csak akkor ér valamit, ha gyakorlatba is át tudod ültetni..:D
lakosg0129-11-2012 09:24:31 // 21413
Ezt nehéz elmagyarázni. Teljesen mind1 mennyi van benne.
Szeretek szétszedni, összerakni, módosítani (főleg szoftveresen) dolgokat. Ez az ECU-s probléma pedig felkeltette az érdeklődésem :)
Az ilyen lehetőségek keresésével, tervezésével, foglalkoztatom az agyam. Ha már tudom, hogyan kell, a gyakorlati megvalósítás kevésbé köt le, általában nem is foglalkozom vele.
Szeretek szétszedni, összerakni, módosítani (főleg szoftveresen) dolgokat. Ez az ECU-s probléma pedig felkeltette az érdeklődésem :)
Az ilyen lehetőségek keresésével, tervezésével, foglalkoztatom az agyam. Ha már tudom, hogyan kell, a gyakorlati megvalósítás kevésbé köt le, általában nem is foglalkozom vele.
gecsa29-11-2012 08:50:05 // 21412
nem, én szeretnék az enyémről még képet 500000nél, meg amikor átfordul...:D
Föckös29-11-2012 06:42:43 // 21411
nem qvamindegy hány km van benne? :-)))
mreni28-11-2012 21:52:40 // 21409
legálisan is vehetsz olyan szoftvert illetve "interface-t" amivel megoldható.(nekem VW konszernhez van is 2007ig)
GTPeti28-11-2012 21:32:11 // 21408
"Logikusan végiggondolva vissza."
Így van. Legrosszabb esetben komplett újra kell flashelni. Ha nincs erre is valami spec. védelem (értsd: külön modul a controllerben)... ami könnyen lehet.
Másrészről vagy Stuttgartban tudnának segíteni (a Bosch bennfentesek), vagy olyan tekerők, akik pl. a Bosch-tól szerezték be (nem egészen legális csatornákon keresztül) a szoftvereket. Még mindig utóbbi az egyszerű út (vagyis találni egy olyan tekerőt, aki saját bevallása szerint képes erre). De a piszkálás rizikós még így is.
Így van. Legrosszabb esetben komplett újra kell flashelni. Ha nincs erre is valami spec. védelem (értsd: külön modul a controllerben)... ami könnyen lehet.
Másrészről vagy Stuttgartban tudnának segíteni (a Bosch bennfentesek), vagy olyan tekerők, akik pl. a Bosch-tól szerezték be (nem egészen legális csatornákon keresztül) a szoftvereket. Még mindig utóbbi az egyszerű út (vagyis találni egy olyan tekerőt, aki saját bevallása szerint képes erre). De a piszkálás rizikós még így is.
lakosg0128-11-2012 21:12:16 // 21407
Jaaa, biztos, hogy nem a valós lesz. Engem (egyelőre) elméleti síkon most az érdekel, hogy egy ilyen megpiszkált ECU, ami nem számol, visszaállítható-e. Logikusan végiggondolva vissza. Értelme persze nincs...
mreni28-11-2012 21:11:40 // 21406
max 50%ot adok neki,hogy sikerül,de inkább annyit se
gecsa28-11-2012 21:09:32 // 21405
valószínű meg lehet oldani, hogy legyen egy szám, ahonnan számol tovább, de hogy az a valós lesz-e, azt nem tudni...
mreni28-11-2012 21:07:25 // 21404
elméletileg meg lehet próbálni,de két esélyes a dolog,ez ott dől el
lakosg0128-11-2012 21:06:33 // 21403
nem akarok belenyúlni, nem is erről van szó. De azt, hogy nem lehet, nem tudom elfogadni :)
Elméleti síkon foglalkozom a dologgal.
Elméleti síkon foglalkozom a dologgal.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
519
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?