Forum >> Dízelmánia

Ferke18-09-2012 16:44:04 // 20652
Már írtam a másikba, hogy egyikse:DD
Laurent18-09-2012 16:12:51 // 20651
Hali urak!

A jtd-be melyik Selenia olaj tiíus a jó? Thx.
GTPeti16-09-2012 20:49:03 // 20650
Vízbül veszi ki a zokszigént - ECUból veszi ki a zegéert. :)
Ferke16-09-2012 20:45:03 // 20649
Naja, csak hogy hogyan szedték ki az ecuból?? Szoftveresen, vagy hardveresen?:)
Föckös15-09-2012 22:26:08 // 20648
több, mint egy másodperc? húúú az ott nemjónemjónemjó
(ehhez persze, hogy nem jó az air quantity, de te jóóééég)

biztos nem adta meg magát az a 200 km es jeladó?
WarbiRunner (Gyuri)15-09-2012 21:56:27 // 20647
1200ms az rengeteg. Ha addig tényleg nyitva van a porlasztó, akkor az locsolja be a naftát. 250-es fordulattal tekerve kb 3.5 fordulaton keresztül folyamatosan.
Viszont az nem felel meg 3200 foknak, csak 1260-nak! Ez mindenképp fura. A fokokat a főtengely jeladó számolja ha jól tudom, és a vez tengely jeladó adja a nullpontját (1.henger FHP).
Gtaati15-09-2012 17:07:07 // 20646
A következő dolgokra jutottam: indítózáskor 250-255-ös fordulat van stabilan tehát ez a jeladó jó és lát fordulatszámot, indítózáskor rail nyomás 375 bar ami szerintem szintén jó , ami számomra érdekes h a befecskendezési fok 3200 köröl volt és a nyitási idő 1200 ms FES szerint! A kérdés az lenne h itt a sima 10 fok körül értéket kellene látni vagy a fokot osszam el a fordulattal úgy nézi-e? valaki akinek esetleg ilyen motorja van és van kábele megnézné e injection timeing (deg) asszem ez volt, hogy hány fokot ír ki indítózáskor vagy alapjáraton! Köszi!
Gtaati15-09-2012 09:36:47 // 20645
Lendkerék alatt mit értesz milyen problémára gondolsz? Egyébként kb 8 ezer km-el ezelőtt lett cserélve komplett kuplung és lendkerék újra...
Gtaati15-09-2012 09:35:35 // 20644
Le lett vakolva az egr illetve az ecuból ki lett szedve az ezt kezelő rutinok, Tehát nem is keresi és nem is kezeli!
Ferke15-09-2012 09:26:21 // 20643
Erre én is próbálok rájönni, de nem megy:)
Föckös15-09-2012 08:33:52 // 20642
öö itt nem a falrafestésre gondoltam, hanem hogy hogyan okozhat a lendkerék ilyen hibát?
atis_166jtd14-09-2012 22:18:39 // 20640
nem akarom az ördögöt a falra festeni, de lehet a lendkeréktöl is. Ismerösnek a mercivel volt így. Sajna ott is mindent kipróbáltunk mire ráleltünk a hibára.
Csak azért mondom hogy esetleg azt is valahogy meg kéne nézni.
Ferke14-09-2012 20:45:40 // 20639
Hoppá...az mit jelent, hogy ki lett írva az agyából? Itt valami nem stimmel....
Ferke14-09-2012 20:39:08 // 20638
Oppardon..:) Figyelmesebben is olvashatnék...én átnézném az összes stekkert, annyira vészesen sok nincs a dízelen...
Tentacle14-09-2012 16:29:35 // 20637
Megtette: "Vezérlés burkolat stb szétszed a mi jelölésünk szerint minden ott van ahol volt cserekor aszerint minden jó"
Ferke14-09-2012 16:04:23 // 20636
Miért nem veszed le a burkolatot, és látod, hogy fenn van-e a vezérlés???
Liquid14-09-2012 15:48:31 // 20635
az ám de nagyon :) eddig nem sokat tettem hozzá a kapitalizmus fejlődéséhez ma :)
lakosg0114-09-2012 14:41:03 // 20634
Van ez így néha. Péntek van. :)
Liquid14-09-2012 13:57:49 // 20633
na ez az apró dolog elkerülte a figyelmem :)
Föckös14-09-2012 13:57:48 // 20632
az hogy kézzel át lett forgatva, az nagyon jó, érezhetően akkor nem üt bele a szelep a dugattyúba.
ez korántsem jelenti azt hogy a vezérlés rendben van...
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2012 13:56:19 // 20631
Engem se dobott még ki sose a FES indítózáskor. Szinte mindíg gyújtáson de álló motornál csatlakozok, és már úgy indítom be, hogy előbb kiválasztom a paramétereket amit figyelni akarok.
.......................14-09-2012 12:29:14 // 20630
motorban kompresszió van?
nekem úgy tünik a befecskendezés rendben az alapján amit leírtál
Gtaati14-09-2012 12:01:44 // 20629
Nem, megállt és se kép se hang mintha kapkodná és minth arossz helyen fecskendezne be vagy nem tom, mihez hasonlítani a jelenséget....
.......................14-09-2012 11:57:38 // 20628
ja ,értem,nem is indul be a moci
azóta egyszer sem indult be?
Gtaati14-09-2012 11:50:03 // 20627
Igen lehet újra kapcsolódni utána csak nem akartam addig kínozni az aksit meg az indítót meg a motort sem! Direktbe bekötök egy szálat az indítóhoz és majd onnan indítok és közben gyújtáson meg majd látom az adatokat! Azért köszi mindenkinek!
lakosg0114-09-2012 11:49:19 // 20626
Csak itt tudtommal nem indul az autó. :S
Liquid14-09-2012 11:42:46 // 20625
így van, simán lehet kapcsolódni járó motornál is
.......................14-09-2012 11:39:41 // 20624
a fiat ECU Scan nal nézzétek meg ,hibakód stb?
ha intítózáskor kidob,újra kell csatlakozni,utána jónak kell lennie a kapcsolatnak
lakosg0114-09-2012 11:24:15 // 20623
Ha megszakad az OBD kapcsolat indítózáskor, akkor nem lehet valami érintkezési probléma, elektronikus gond?
ECU felé\felől tippelném a hibát. Aztán lehet nagyon mellélövök...
Gtaati14-09-2012 11:15:35 // 20622
Igen kulccsal átforgattam, átfordul, megpróbálom légtömegmérő lehúzásával h mit csinál! Köszi! Majd megírom a fejleményeket!
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2012 11:08:09 // 20621
Én is úgy tudom, ezért húznám le. Ha légtömegmérő nélkül beindul, az nem jelenti hogy rossz légtömegmérővel is. Ha bármi esélye hogy ez lehet a baj, én lehúznám és úgy próbálkoznék. Ha a vezérlés gyanús, akkor nyilván indítózás előtt kézzel átforgatnám a motort, de írod hogy már indítóztatok, úgyhogy átforog ezekszerint.
Gtaati14-09-2012 10:48:40 // 20620
Helló köszi! Múlt hétvégén lett ledugózva az egr és kiírva az agyából! Légtömegmérő nélkül is be kéne indulnia tudtommal!
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2012 10:42:10 // 20619
Huhh..mielőtt mégjobban szétszeditek az EGR-re és LMM-re tényleg nézzetek rá..
Gtaati14-09-2012 10:00:30 // 20618
Helló! Akkor megosztanám az eddigi infókat! Vezérlés burkolat stb szétszed a mi jelölésünk szerint minden ott van ahol volt cserekor aszerint minden jó, fent a két tengelynek van két furata a szelepfedélbe ott össze lehet őket nézni és a két tengely szinkronban van jelen ott sincs gond! A porlasztok résolaja teljesen egyforma, ki is vettük őket hát az életben nem volt még hozzányúlva.... nem volt egyszerű kivéve ráraktuk a rail csőre őket csatlakozók rá indítás, tápszivattyú nyom a magasnyomásúhoz a magasnyomású is nyom mivel mind a 4 db porlasztóhoz eljut a kaja és szépen porlasztanak porlasztási kép jó, mennyiség h mennyinek kell lennie illetve meg van-e az kérdés! Fiat ecu scan meg inditózáskor ledobja kommunikációt így nem tudom megnézni h jól látja e fordulatszám jelet illetve h mekkora rail nyomás, majd az indítót kívülről direktbe kötöm és majd úgy megnézem. A felsőholtponti jeladón ellenállás mérhető a váltol felöli oldalon a blokkban lévő főtengely jeladón is mérhető ellenállás ergo nem szakadtak mondjuk attol nem biztos h jók!!! röviden ennyi a hiba konkrétan nincs még meg! Hétfőn kapunk gyári szerszámot a vezérléshez azzal is összenézzük! Egyenlőre ennyi :(
Ferke14-09-2012 09:54:23 // 20617
A kúpos cucc nem szokott elmászkálni, hacsak nem cseszte el a szerelő.
A vezérlésed erősen gyanús, meg kéne mutatni valakinek, aki ért hozzá, addig ne nagyon indítgasd szerintem...
Piritu - 1.000.00012-09-2012 23:06:19 // 20616
Az E85 használata felesben.
GTPeti12-09-2012 22:26:08 // 20615
Mi is volt az oka?
mreni12-09-2012 22:25:13 // 20614
ez a legritkább esetekben van így...
Piritu - 1.000.00012-09-2012 22:16:38 // 20613
"És amit kiírt kicseréltük,és jó lett"
Nekem a Spider TRA hibát dobált, ott igencsak sokáig tartott, mire meglett az oka. Könnyű lett volna a TRA alkatrészt kicserélni, csak olyan nincs a kocsiban :-DD
.......................12-09-2012 22:14:08 // 20612
Füstöl?
Ha igen akkor nyitva maradt az EGR mert megszorult
Pucold ki,vagy csere egy jóra
.......................12-09-2012 22:10:21 // 20611
Nekem eddig a hibaokok stimmeltek,
És amit kiírt kicseréltük,és jó lett
Nincs is szükség szakszervízre,tapasztalatom szerint ők is csak találgatnak,ha nem tudják a hiba okát
Föckös12-09-2012 21:00:53 // 20610
like;-)
GTPeti12-09-2012 20:26:47 // 20609
Jaaa... az más. Szerintem simán lehetnek eltérések a típusoknál. Nem tudok róla, hogy az engedélyeztetés során ezt is vizsgálnák. Bár ajánlások kétségkívül vannak.
mreni12-09-2012 19:43:05 // 20608
bár eddig én is úgy tudtam,hogy egy adott kódhoz egy adott hibaüzenet tartozik
mreni12-09-2012 19:42:09 // 20607
szerintem a kolléga arra gondolt hogy egy adott(jelen esetben P1237) kódra több féle "kódértelmezés" létezik.(jelen esetben fordnál ü.a szivattyú gondot jelez,alfánál ezek szerint légmennyiséget)
GTPeti12-09-2012 19:35:11 // 20606
Naná... Ha a motorvezérlő egyértelműen meg tudná mondani a hibákat, akkor (kis túlzással) nem lenne szükség szakértő szervízesekre...

A motorvezérlő azt mondja, amit érez és rendhagyónak talál (a gyári sw alapján). Ez csak egy támpont, semmi esetre sem kész diagnózis.

A tapasztalat azért fontos, mert az alapján már be lehet korlátozni, hogy az ECU síralmait milyen hiba okozhatja.
mreni12-09-2012 18:51:31 // 20605
szerintem lehúzott lmm-el nem indul be,azért tippeltem erre
Föckös12-09-2012 17:50:25 // 20604
sajnos a kódok nem mindig egyértelműen a hibára utalnak:-(
lakosg0112-09-2012 13:52:52 // 20603
Ugyanahhoz a kódhoz tartozhat több hiba is? Ez olyan furcsa nekem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.