Forum >> Dízelmánia

gecsa02-10-2012 12:18:42 // 20802
és akkor még nem hegyvidéken laksz, ahol azok a "gonosz" szerpentinek vannak! :D
WarbiRunner (Gyuri)02-10-2012 11:35:29 // 20800
Ja, lehet annak az eredménye nálam is. Az egérfalazás plusz 0 klíma használat. De mennyi lenne ha nyugisan közlekednék? :-)
Dehát az Alfa vir(t)us mindíg dolgozik, mindíg akad valami olyan szituáció amit gázzal ésszerűbbnek tűnik megoldani mint fékkel, mindíg akad egy zöldhullám ami még elérhető, mindíg akad egy "lyuk" a forgalomban ahova be lehet nagy gázzal sorolni, és azok a szemét körforgalmak... :-)
Tentacle02-10-2012 08:30:37 // 20799
Nem feltétlenül, ez nem adagoló, hogy szinkronban kelljen lennie :)
Gtaati02-10-2012 08:04:57 // 20798
Helló Mindenki! Egy olyan kérdésem lenne 1.9 jtd mjet 150 le euro 3 és euro 4 között az euro 3 nak 198 fogas a vez szíja az euro 4-é 199, euro 3 vezérmű kerekei főtengelyen 25 vezérműtengelyen 50 fogas, euro 4-nél ez 26 és 52, euro 3-nál 38 fogas a magasnyomású kereke az euro 4-é az mennyi lehet? ezt valaki megtudná mondani? Ha jól sejtem kevesebb mint 38 köszönöm!
gecsa02-10-2012 07:48:52 // 20797
100ft/km mint a taxiknál??:D
Föckös02-10-2012 06:04:32 // 20796
hát én már csak forintban mérem...
gecsa01-10-2012 20:23:49 // 20795
ez is teljesen jó..:D
Erhard 242 (Pure Energy)01-10-2012 20:16:12 // 20794
nekem 7L mostanában hogy vége a klímás időszaknak egy szavam sem lehet
Wickey01-10-2012 19:00:26 // 20793
hadd áruljam el, hogy a harmadannyiba kerülőt én két hét után kivettem az autóból és inkább visszatettem a boscht miután megáztattam a féktisztítóban.
Mellesleg még mindig a gyári LMM (vagy becézzük MAF-nak?) van benne 350ezer km után... az ciki? :-P
gecsa01-10-2012 10:56:01 // 20792
én általában agipot tolok bele...megy is,nem is füstöl, és nem is eszik sokat..:D
WarbiRunner (Gyuri)01-10-2012 10:07:31 // 20791
Aztaku..tyamindenségit, tegnap tankoltam 555km full városozás után. 6.9 lett úgy, hogy enyhén szólva nem figyeltem a jobblábamra mostanában. Mellémég az óccsó Lukoil nyállal. Ilyen még nem volt, asszem 7.3 volt a legjobb eddig.
A promó bögre miatt a kagylóson kellett most tankolnom sajna (külső befolyásra)...de ma kifüstölöm belőle, aztán szerdán megöntöm megint Luk-os lével.
Azt figyeltem, hogy kicsit füstölősebb a Luk-tól. Telitalp gyorsításra lök akkora ködöt, hogy szégyen, de megy is akkorát hogy jíííííííhááá :-) Mint régen a bludiesel, az volt ilyen, csak ez még olcsó is.
[k i z z o]30-09-2012 23:00:30 // 20790
Egy próbát megérhet:

http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/8670112_1324369080_836584_citroen_jumper_hyundai_h_1_sorento_saab_9_3_boxer_volvo_xc90_13250_ft
GTPeti30-09-2012 21:24:45 // 20789
Amikor az én lengőkarjaimmal volt gond, akkor is nagyon korrektül működött az Alba-garancia.

@Erhard: Az. ;)
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2012 20:50:40 // 20787
Hát nem reklámozni akarom, de Erharnál kérdezz rá a gyárira. Én tőle vettem vagy 100e-rel ezelőtt, egy garis ügyet is megoldott nekem és azóta is jó. Pár ezresért nem rizikóznék.
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2012 20:19:01 // 20786
Hát én konkrétan csak arra gondoltam, hogy amit mérőszámmal mérünk, az mennyiség. Legyen az tömeg, vagy áramási sebesség, vagy nem tudom miket szoktak még ilyen szenzoroknál, pont ahogy mondod arányosítani a jellel.
Bgabor30-09-2012 19:57:36 // 20785
Szakik . Egy ilyen kb mennyit bírhat kis 1-2 év ,50-80ezer kilométer ,van esetleg tapasztalata?
http://www.maf-shop.com/en/maf-sensor-pierburg-7-22701-05-0-alfa-romeo-fiat-hyundai-lancia-opel-volvo/air-mass-meter/opel-vauxhall/a-1273004861/
JCsabi30-09-2012 19:51:48 // 20784
OK! ha addig nem oldom meg mindenképp élnék a lehetőséggel.
eldiablo15630-09-2012 19:36:50 // 20783
Kb két hét múlva veszek LMM-et ha összejön úgy a pénzem ,és ha még mindig fenáll ez a hiba nálad, szólj és megpróbáljuk az én régimmel. Az enyém alapjáraton bolondul meg, de terhelésen jó, és a légmennyiséget is jól méri.
JCsabi30-09-2012 19:16:06 // 20782
Update:
A "nekem új" LMM-el alacsony fordulaton visszajött a nyomaték viszont 3000 felett eltűnt a turbó. Úgy látszik jó helyen kutakodok, de szerintem ezt az LMM-et vissza kell cserélnem.
GTPeti30-09-2012 17:38:43 // 20780
Oké, ezekszerint "megváltozott a véleményük". :))
eldiablo15630-09-2012 17:38:19 // 20779
akarom mondani drágább!!! :-)
eldiablo15630-09-2012 17:37:31 // 20778
Nem feltétlenül. itt ház nélkül
olcsóbb mint

házzal
eldiablo15630-09-2012 17:32:36 // 20777
Az is egyfajta cikkszáma a boschnak. F 00C 2G2 030 szenzor van a tiédbe elvileg.
de a jtdbe jó minden 30,33,44 es végződésű.
GTPeti30-09-2012 16:06:58 // 20776
Boschéknak van egy olyan politikájuk, hogy a szenzort leginkább csak házzal együtt árulják. Ezt mindenhol azzal magyarázzák, hogy a házban történik a kalibrálása, ezért. Persze arról lehetne vitázni, hogy egy tizedmm pontos ház tűrése érdemben befolyásolja-e a mérést... A többi gyártó szerint nem. (Gondolom azért erőltetik ezt a ház dolgot, mert a "nagyobb több", többet lehet elkérni érte. Ennek ellenére még ők a legmegbízhatóbb gyártó. ...vagy?)
GTPeti30-09-2012 16:04:26 // 20775
"Ennyi erővel a légtömeg részbe is bele lehet kötni, hiszen sehol nem mér tömeget"

Persze, csak a kimenőjel valamelyik mennyiséggel arányos. És ennél a szenzornál a "hivatalos" angol megnevezése szerint a "tömeg légárammal". Bár az is lehet, hogy "tömeg légáram" = mennyiség? Te vagy a fizikus, mondd el te! :))

"Szerintem LMM és kész." Jól van. A lényeg, a lényeg, ez igaz. :)
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2012 15:26:52 // 20774
Ez érdekes, nekem komplett part no. van csak, ami 0 280 218 019. Ez van a házon. a gyári szenzoron egy 027291 számot látok, de igazából a Bosch adatlap se hozza külön a szenzort, csak egyben. 5 félét hoz, 5 féle méréstartománnyal.
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2012 15:19:38 // 20773
Miért? A tömeg nem mennyiség? :-)
Air quantity-ként (mg/i) dolgozza fel az ECU, vagyis légmennyiséget mér. Hogy milyen elven, az más kérdés szerintem a légáramlás mérőt és a légtömegmérőt is nyugodtan hívhatjuk LMM-nek.
Ennyi erővel a légtömeg részbe is bele lehet kötni, hiszen sehol nem mér tömeget :-) Megméri, hogy mekkora fűtőárammal lehet tartani a fűtött vékonyréteg film hőmérsékletét adott légáram mellett.Vagy valami hasonló. Akkor ez mi mérő? :-) Szerintem LMM és kész.
JCsabi30-09-2012 13:17:06 // 20772
Igazából semmi.
Talán annyi, hogy alacsony fordulaton lehetne erősebb.
Bgabor30-09-2012 12:56:07 // 20771
Mi a hibajelenség a kocsinál?
Bgabor30-09-2012 12:54:24 // 20770
Igen,pont festem a fürdőszobát ,ahogy megunom jövök a gép elé :-) (elég sokat itt vagyok :-) )
eldiablo15630-09-2012 12:31:20 // 20769
Erre jó a hétvége :]
JCsabi30-09-2012 12:21:51 // 20768
Hamár légtömegmérőnél tartunk.
Szerintetek mitől lehet az, hogy a mért levegőmennyiség nagyon kevés. Alapjáraton kb 60-80 mg/i. EGR le lett dugózva, légtömegmérő ki lett cserélve(igaz, hhogy nem újra hanem bontottra) A régi légtömegmérő nem hozott hibakódot, csak a levegőhőmérséklet jeladó. Az új még tesztelés alatt van. Eddig semmi hibakód, csak kevés a légmennyiség.
GTPeti30-09-2012 11:56:33 // 20767
Eléggé elmélyültél a témában. B)
eldiablo15630-09-2012 09:50:00 // 20766
alfa156 maf forum

ezen a fórumon is érdemes olvasgatni.
Bgabor30-09-2012 09:39:52 // 20765
Bár ezen az áron szerintem max Starline lehet ,tehát szerintem még mindig a Bosch éri meg a legjobban.
Bgabor30-09-2012 09:33:12 // 20764
"0280218037" lada cikkszám "http://www.autoalkatreszposta.eu/content/alkatreszek/850"
eldiablo15630-09-2012 09:30:27 // 20763
Hol nézted 12e ért?
eldiablo15630-09-2012 09:25:38 // 20762
Erről van szó lényegében igen. tovább olvasgatok , biztosra nem tudok menni ,de ha több helyről is pozitív vélemény jön, akkor veszek ilyet, ha nem jó akkor buktam, de legalább tudjuk hogy nem működik ez a vonal..
Bgabor30-09-2012 09:17:37 // 20760
"F00C 2G2 044 " ez egy Lada légtömegmérő cikkszám ,elvileg megegyezik netto 12000-ft :-)
Bgabor30-09-2012 08:47:20 // 20759
Pont ilyen problémám van 1,9 jtd --nél ,de egyszerűen oda lyukadok ki,hogy csak a Bosch éri meg a legjobban . Pierburg 22000-ft ,Bosch 30000-ft de ez tuti, sokáig jó.
GTPeti29-09-2012 21:07:25 // 20758
Nincs mit megbocsátanom, hiszen te írtad jól, és én rosszul. ;)

És kifejezetten érdekes, amit írsz!!
eldiablo15629-09-2012 20:16:22 // 20757
Bocsásd meg tudatlanságomat, de ettől függetlenül mindenki tudja miről beszélek..ez a lényeg. :)
Dupla annyiba kerül a bosch mint a pierburg , viszont sok más autóba is belerakták ezt a légTÖMEGmérő szenzort. (F00C 2G2 044 ) cikkszámú van elvileg az 1.9 jtd be. 0281 002 309 csz-ú foglalattal. Végigkell nézni hogy melyikbe mennyi , és a csak a szenzort kell átrakni a foglalatba.
Maf database forum

Ezen az oldalon arról írkálnak hogy mivel helyettesíthető a meglévő szenzor, érdekes mert van nem egy olyan ember aki a F00C 2G2 044 helyett az F00C 2G2 030 ast rakta bele ami a benzinesbe kell és amit amúgy meglehet már venni 20e körül és semmi különbséget nem érez.

Jtdhez amúgyis
F00C 2G2 030
F00C 2G2 033
F00C 2G2 044
ezt a három szenzort írja, hogy mindegyik jó, ez a három szenzor pedig rengeteg autóba megtalálható, csak lekell seggelni és megkeresni melyik autóé a legolcsóbb...
Erhard 242 (Pure Energy)29-09-2012 19:06:01 // 20756
a bosch kibír 150e km-et több ügyfelemnek a német 1-2 év alatt behalt sajnos az Alfa csak a Boscht-t bírja, jó a Pierburg pl a Mercibe annak a gyárija
Ferke29-09-2012 17:41:28 // 20755
Nem is a jtd-re jellemző, hogy meghal a lmm:)
Ferke29-09-2012 17:40:31 // 20754
Nem. Van most egy másik is. Nem tudom a nevét:)
Zoli198029-09-2012 16:15:47 // 20753
Egy kis szombat délutáni fejtörő.

LMM állandó hibakódot dobál. Csatlakozó lehúz, mondván ha rossz, akkor lehúzott csatinál valami változásnak kellene történnie+hibajel a műszerfalon.
És a meglepi..... nem történt semmi. Ugyanolyan volt minden mint azelőtt.
Zümi166 kartársnak hasonló jelenségei voltak, mint nekem, nála motorvezérlőt is kellett javítani, és megoldódott a probléma. Sanszos, hogy nálam is ugyanez lenne a gond!?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.