Forum >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)12-09-2012 13:39:06 // 20602
Ja, de attól be kéne indulnia nem? Le kell húzni a LMM csatit és úgy mennie kell. Ha nem, akkor más a gond. Akár valami idegen objektum, legutóbbi szerelésnél bennhagyott rongy a légszűrő elé beszippantva...bármilyen banálisan hangzik simán lehet.
Vagy rossz esetben turbo megragadás. Alfánál még nem hallottam ilyet, 1.6 PSA dízelnél már több az ilyen sztori. Autópályán hajtás után nem lett visszahűtve, csak kiáll, leállít..bár attól még szintén be kéne indulnia (?)
mreni12-09-2012 12:19:36 // 20601
jah,ezen átsiklottam,csak a kódot nézem,akkor légtömegmérő gyanús,első körben. :)
mreni12-09-2012 12:18:38 // 20600
néhány hete egy tdci focus is ezt dobta nekem,üzemanyag szivattyú volt a ludas,érdemes megnézni,hogy nálad feltermeli-e a nyálat a pumpa,vagy sem.
Gtaati12-09-2012 12:13:34 // 20599
Köszi! Hát igen ahány gyártó szinte annyi féle...., de köszönöm, nálam az air qualtity az a levegő menyiségre panaszkodik.... de hogy miért az a kérdés... Köszi!
lakosg0112-09-2012 12:01:17 // 20598
Erre a hibakódra én ezt találtam:
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/P1237/Diagnostics/Alfa-Romeo/Default.aspx
Gtaati12-09-2012 11:34:52 // 20597
Este tudok nekifogni akkor okosabbak leszünk! Egy hiba van benne a P1237 Air Quantity 1 de az is hogy miér meg honnan......?
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2012 11:09:10 // 20596
Más: megtankoltam Lukoilnál. Előzőleg pár tank OMV Maxx prémiumot próbáltam. 250km alatt eddig semmi különbséget nem érzek, csak hogy az OMV qvadrága.
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2012 11:06:22 // 20595
Ha nem csattant, akkor nagy gáz nincs. Ha elmegy a vezérlés akkor hallod a csattanást amikor a szelepek a dugattyúhoz ütődnek. De ez a legrosszabb feltételezés, nem valószínű hogy egy indítózástól ilyen történjen. Szemre nem tudod ellenőrizni a vezérlést, gondolom mint a 8v-nél szerszám kell hozzá. Hacsak valami előző szerelő nem jelölte fel.
Semmi hibajel nincs?
A főtengely jeladó hibánál tipikusan menetközben leáll, majd ha vársz míg visszahül, megint indítható. A vez.tengely jeladó tud olyat, hogy gond nélkül megy az autó, leállítod és nem indul többet. De akkor hibalámpa is van.
Ha egyáltalán nincs hibajelzés, az érdekes volna. Akkor üres a tank :-)
Ki kell olvasni mielőtt bármi mást kezdenél vele.
Gtaati12-09-2012 09:29:01 // 20594
Helló Mindneki! Sajnos megint sajnálatos problémát kell megosztanom veletek! Nem volt elég a jeladó probléma stb, most 200km-es úton haladva minden rendben jól megy az autó kuton megállunk kávézni semmi baj! Indulás indítás beindúl mint egy traktor össze vissza jár majd pár méter után megállt és be nem indúlt többet! Indítózásnál kapodja de mintha rossz helyen fecskendezne be.... gondoltam főtengely jeladóra vagy h element a vezérlés! Kérdezem h a jtd 16v-n vakablak stb vagy valami jel hol van amihez képest a vezérlést be lehet állítani! Illetve másik kérdés hogy hallotatok e olyanról h a jtd vezérműkerekei kupon vannak illesztve tehát nincs ék és el tud a kupon a kerék fordúlni? Mert egy ismerős már ilyennel ilyesztgetett? Valaki hallott-e vagy találkozott-e ilyennel? Köszönöm! Válaszotokat várom!
Ferke11-09-2012 21:35:38 // 20593
Azért a 383 meg az 500 között van egy óvatos 120ezer, ami egy német autótulajnál már az a km mennyiség, amivel már a boltig sem mer elmenni:)
András bácsi11-09-2012 21:24:02 // 20592
Vitatkoznék: láttam 383e km-rel 1.9-est, amin nem volt mérhető kopás sem a főtengelyen, sem a hengerfalon. Használat és kenésfüggő.
Laurent11-09-2012 21:09:59 // 20591
Köszönöm a választ.
Ferke11-09-2012 21:07:37 // 20590
Elég pontosan lehet tudni, 400-500e.Tovább is elmegy, de 500 körül már van olyan válla a hengerfalnak, hogy jöhet a hidegindítási probléma, olajevés, füstölés.
eldiablo15611-09-2012 18:06:44 // 20587
Igazából mint ahogy néztem is amit beraktam, az nem padlón volt, mert 72% os gázpedál állásnál produkálta ezeket, nektek 100% on, majd a hétvégén ha lessz időm, megint megpróbálom de most teljes gázon kiolvasni, úgyis kivettük a katalizátort, és lefalaztam az egrt a turbo csonknál is, kiváncsi vagyok változott e valamit, bár nem hiszem. de azóta viszont alacsony fordulaton nyomatékosabb lett picit.
Laurent11-09-2012 17:13:42 // 20586
Hali uraim.

Van-e esetleg valakinek olyanról tudomása, hogy meddig él egy 1.9 vagy 2 .4 jtd motor normális használat, odafigyelés mellett. Mert pl. a német dieselekről tudható, a sima td-kről, hogy biza több százezer kilométert elmentek minden baj nélkül.

Sok e pl egy jtd. motorban a 300 ezer vagy a 400 ezer. Thx az infókat.
Zoli198011-09-2012 16:33:06 // 20585
Sziasztok.

Ha én az EGR-ről (pneumatikus) lehúzom a levegőcsövet, mi történik azon kívül, hogy nem működik többé?

Zoli
droberto11-09-2012 16:22:25 // 20584
Szerintem nálad is elég a haspáncélt lekapni!
Föckös11-09-2012 16:08:43 // 20583
házastul cserélnéd? ;-)
gecsa11-09-2012 15:21:03 // 20582
van egyszerű megoldás a légszűrő cseréjére? ha jól emlékszem,lökhárítót is kell hozzá bontani,vagy az hülyeség?
WarbiRunner (Gyuri)11-09-2012 14:15:10 // 20581
Lehet hogy az egr átereszt, kezdd ott szerintem. Meg pillanatnyi adatok helyett próbálj grafikont felvenni pár paraméterrel, jobban kiadja hogy mi történik.
WarbiRunner (Gyuri)11-09-2012 14:13:31 // 20580
Viszont hogy így elnézem, nekem az alapjárati üa. értékek jó nagyok. Nem tudom mi a különbség a fuel metering és a total quantity közt, de alapjáraton nálam a "mért" 6.3-6.5 közt van, egész egyenletes, a teljes mennyiség pedig 8.9mg/i körül, és néha nagyobb fűrészfog szerű ingadozások vannak benne (7 - 9.3 közt akár). A nyomás 330Bar, ezt érintette a remap, előte 300 volt szinte kereken.
JCsabi11-09-2012 14:11:13 // 20579
Nem füstöl a kocsi. De ha hibás a LMM akkor miért nem dob hibát?
WarbiRunner (Gyuri)11-09-2012 14:03:37 // 20578
A 416mg/i pl láthatóan kevés 55.68mg/i üzemanyaghoz, legalább 800 körül kéne lennie hogy ne füstöljön. Ha füstölt az autó rendesen amikor ezt mérted, akkor tényleg nincs levegője, és jó lehet a LMM. Ha nem füstölt, akkor átverés van, van levegője, de ennek csak fele megy a LMM-en keresztül, vagy rossz a LMM.
WarbiRunner (Gyuri)11-09-2012 13:59:07 // 20577
Nyilván amíg van elég levegő (kb 14.5-ször annyi mint amennyi üzemanyag). Nálam 950mg/i a max levegő. A 870-et nagyon hamar eléri, úgyhogy ezzel ha számolok, akkor 870/14.5=60mg/i üzemanyag befecskendezésig kb füstmentes. A FES meg szépen visszaigazolja, a max üzemanyag mennyiségem 58.2mg/i. Vagyis ha normálisan vezetem, nem füstöl. Persze elő lehet idézni olyat hogy nyomjon egy adag cuccot, mert a rail nyomás azonnal követi az igényt, nem vár a turbonyomásra, mondjuk 1700-nál 4-esben jó hirtelen le kell tiporni...
Amúgy az is igaz, hogy nem csak a mennyiség, hanem a befecskendezés időzítése is nagyon számít.
DieselManiaco(NagyVad)11-09-2012 12:52:09 // 20576
hát ezzel a megállapítással lehetne vitatkozni.Akkor teljesen betekerhetem a TD-n a füstcsavart?:D
WarbiRunner (Gyuri)11-09-2012 12:35:45 // 20575
Az enyém chippelve van, a turbonyomáshoz viszont nem nyúltak, a légmennyiségek nem nagyon változtak.
Az hogy hogy megy, az üzemanyag mennyiségeken múlik egy dízelnél.
JCsabi11-09-2012 12:22:15 // 20574
Alapjáraton:

Jármű sebesség: 0,00km/h
Motor fordulatszám: 851 rpm
Gázolaj mennyiség: 3,69 mg/i
Teljes gázolaj menny.: 5,60 mg/i
Mért levegô mennyiség: 234,8 mg/i
Névl. levegő mennyiség: 285,8mg/l
Mért turbónyomás: 988 mBar
Névl. turbónyomás: 998 mBar
Nyomásszabályozó nyitás: 17,75 %
Vízhômérséklet: 82,9 °C
Gázpedál állás: 0,00 %

Terhelésen (80km/h -ál padlógáz):

Jármű sebesség: 86,28km/h
Motor fordulatszám: 3479 rpm
Gázolaj mennyiség: 55,83 mg/i
Teljes gázolaj menny.: 55,68 mg/i
Mért levegô mennyiség: 416,0 mg/i
Névl. levegő mennyiség: 1200,2mg/l
Mért turbónyomás: 2282 mBar
Névl. turbónyomás: 2145 mBar
Nyomásszabályozó nyitás: 46,06 %
Vízhômérséklet: 88,8 °C
Gázpedál állás: 100,00 %
gecsa11-09-2012 12:20:36 // 20573
ha megjön a kábelem,én is bedobom egy elemzésre az adatokat..:D
van valami,ahol meg lehet lesni a gyári adatokat?
mreni11-09-2012 11:45:39 // 20572
szerintem másold be ide az adatokat Te is.

115lovas a Tiéd?
JCsabi11-09-2012 10:05:46 // 20571
Hali!

Néhány napja téma volt itt mindenféle motordiagnosztikai adat.
Csináltam én is egy élőadatos mérést.
Az itteni beírt adatokhoz képest nekem a mért levegőmennyiség nekem sokkal kevesebb volt. Alapjáraton hasonló eredményeket produkált, viszont fordulaton kb. a felét.
Lehetséges hogy légmennyiség mérőt kell cserélni?
Motorlámpa nem világít, és a hibakódok közt is csak néha hozza fel a levegőhőmérséklet érzékelő hibát.
Összehasonlítási alapon nincs, de alacsony fordulaton egy kicsit erőtlennek érzem a gépet. Fogyasztással nincs baj. Városba 6-6,2L.
Ma ledugózom az EGR szelepet, hátha az segít a problémán.
gecsa11-09-2012 07:58:16 // 20570
de legalább az 2 évesen már nem lesz autó...
Föckös11-09-2012 06:11:26 // 20569
cégnél egyik autó egy 4éves,15 e km-es auris, nem tudom, hogy milyen motor van benne, dízel, és olyan kopogósan jár mint valami régi szívó 1es golf...
GTPeti10-09-2012 22:53:07 // 20568
Igaz, ilyenek tényleg vannak. "Mit kell azt a motort nézegetni, megy és kész." :))
Zsolt8510-09-2012 22:40:20 // 20567
várjál mondok jobbat:
Rokonom Hollandiába dolgozik, belgáknál vett autót, egy 1 éves 520d -t. Hazajött, mondom neki nyisd fel a motorháztetőt. Erre várjak megnézi hol kell mert még ő se nyitotta fel mióta megvette :))
Ekkor én meg bátyám hirtelen ledöbbentünk egymásra néztünk, fejet megráztuk és hagytuk szó nélkül az egészet:)
csak azért mondtam "a kifigyel oda" dolgot, mert még vannak súlyosabbak is.
GTPeti10-09-2012 22:07:48 // 20566
"hogy milyen elektronika van kocsiban ki figyel oda" Hátazért... :)))))
Zsolt8510-09-2012 22:06:00 // 20565
A corolla verso-ban még nem ültem, az avensis versoba ilyen kellemetlen dolgokat nem találtunk. Azon egyetértek hogy annak corolla verso-nak giccses a műszerfala az nekem is sok. Nekünk még egy jó darabig meglesz gigantikus méretei miatt.
A motorra térve erre, hogy milyen elektronika van kocsiban ki figyel oda: senki, ki mondja el ezt a vevőnek: senki. Ez a legtöbb autó-vétel estre igaz.
Nem tudtam én se erről ami ide be lett linkelve, na jó okosabb lettem :)
Nálunk "motorikus" hiba "csak" a légtömegmérő volt, ami ennél a típusnál tipikus, más nem.
droberto10-09-2012 21:43:14 // 20563
Szerintem meg egy lelketlen gép, csupa 20 Ft-os sorjás műanyagokkal a fedélzetén. Tiszta giccsparádé a műszerfal és a felső ajtó - a műszerfal csere után is - ugyan úgy elhalálozott a nap sugaraitól, gyakorlatilag lecsukhatatlan. Ha még megtartanánk egy darabig, akkor szerintem a befecskendező rendszer lenne a következő áldozat...
GTPeti10-09-2012 21:37:33 // 20562
"főleg a d-4d motor, azt eltalálták." Nem annál van szuper Denso CR rendszer?...
droberto10-09-2012 21:36:48 // 20561
Ez így van! Anno én mentem le az autóért az első hf csere után. Szabadkoztak, hogy legkésőbb délre elkészül, aztán mikor 3-ra leértem, még nézhettem, ahogyan másfél órát kapkodva szerencsétlenkedtek! Nálam meg ugye elgurult a gyógyszer!
Mikorra szépen összerakták, valahogy még is olaj került a hűtővízbe. 4x mosták át trisóval. Szerinted? Ettől akkor megjavult?
Zsolt8510-09-2012 21:30:55 // 20560
Nem figyelnek az emberek ilyenekre oda vagy csak nem érdeklik a részletek.
Nekünk is van egy d-4d motoros avensis verso a 156 mellett abban sincs vízhőfok mérő :) amit mi is furcsálltunk.
Amúgy rohadt jó autók ezek, főleg a d-4d motor, azt eltalálták.
Ferke10-09-2012 21:29:28 // 20559
Azért a realitás talaján maradva: nem biztos, hogy olyan faxán lett az a hf megcsinálva, ha összesen 42ezret ment el, nem mindig az autó a hibás:)
Gtaati10-09-2012 18:11:35 // 20558
Helló mindenki! Meg van az egyik bajom, igen a mapba építet hőfok jeladó volt a ludas a régi mapom úgy néz ki mint ami szétégett vagy szétrobbant! Lehet az egr szorúlt meg és olvad szét az egész de az is levakolva kiíktatva! Új kérdés valakinek ismerős-e a p1237 air quality hibakód ez mi lehet? Mert sajnos most ezt írja ki valakinek ötlete? Köszönöm!
eldiablo15610-09-2012 16:08:23 // 20557
Akkor 2 lehetőség van. Vagy a tiéd megy nagyon jól, vagy az enyém megy valamiért szarabbul:-))
gecsa10-09-2012 15:17:37 // 20556
nekem is volt...hosszú lenne a lista...
droberto10-09-2012 14:09:15 // 20555
Nem:
- Kerékcsapágycsere 20 ezernél.
- Hengerfejtömítés és hengerfejcsere 96 ezernél.
- Fűzött blokk és hengerfejcsere 138 ezernél.
- Műszerfal csere.
- BT kihangosító csere.
A kisebbről nem is beszélve...
GTPeti10-09-2012 13:08:00 // 20554
Japán autó sosem romlik el. :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.