Így-így. Ennek a motor+váltó kombónak határozottan ez a kedvelt fsz.tartománya.
(Az enyém [ezen tartomány használatával] az imént abszolválta n+1-edszer a Bp.-No távot.
Elsőre furcsa volt 3 hét Uno-zás után, hogy meglátják a visszapillantóban és lehúzódnak.
B)
Forum >> Dízelmánia
GTPeti31-07-2012 00:47:14 // 19852
Liquid30-07-2012 23:41:15 // 19851
nem vagy elég ügyes :D
Alfa GT-Csaba30-07-2012 23:12:43 // 19850
Nekem szívó diesel lancia prismám van 13 éve és azzal sem sikerült ,pedig minden nap használom :-)!!!!
Liquid30-07-2012 22:53:31 // 19849
mindkettőnek van előnye és hátránya, nem érdemes ezen lovagolni szerintem, ha már itt tartunk, egy szívódízel UNOis elég, mert azzal is tudsz bírságot gyűjteni :)
Föckös30-07-2012 22:43:57 // 19848
kb totál mindegy, h 1,9 vagy 2,4
mindegyik megvan, hogy miért jó. mindegyik jó
mindegyik megvan, hogy miért jó. mindegyik jó
Alfa GT-Csaba30-07-2012 22:05:34 // 19847
Nekem is volt pár olyan szituációm amikor hirtelen azt hittem hogy a héten a hatóságnak kerestem ,de szerencsémre a 3-ból egy sem jött az 1 év alatt meg!!!!
Adrián30-07-2012 22:03:56 // 19846
Amennyit itt lehet menni ahhoz az 1.9 is sok! ;) Most figyelgetem megint a postát Vas megyéből! ;)
Alfa GT-Csaba30-07-2012 21:59:53 // 19845
Elég ide az 1,9 jtdm .Megy az is amennyit itt lehet ,sőt többet is!!!210nél forog 3600-at és még hol van a piros mező az órában :-)!!!fogyasztása is baráti és az sem hátrány hogy talán az alkatrész is olcsóbb és javításnál egy fokkal jobban hozzá férhető!
Adrián30-07-2012 21:42:20 // 19844
Nem erőtlen az 1.9 csak teljesen más!;)az is 1 jó kis moci mondjuk!
A 2.4 156 elég rugalmas és 160 tól nyomatékból megy tol még ott is rendesen és ott is jól fogyaszt! Szerintem nagyobb tartós tempónál kevsebbet fogyaszt mint az 1.9!
Jó lassan 8 éves a technika de azért még nincs szégyenkezni valója a mai vasakkal szemben pedig húzgálják őket rendesen! Az én szívem még mindig ide húz most is 2.4 et vennék! ;)
A 2.4 156 elég rugalmas és 160 tól nyomatékból megy tol még ott is rendesen és ott is jól fogyaszt! Szerintem nagyobb tartós tempónál kevsebbet fogyaszt mint az 1.9!
Jó lassan 8 éves a technika de azért még nincs szégyenkezni valója a mai vasakkal szemben pedig húzgálják őket rendesen! Az én szívem még mindig ide húz most is 2.4 et vennék! ;)
Föckös30-07-2012 19:24:05 // 19843
csak kuplung, a kettőstömegűnek nincs baja ;-)
mreni30-07-2012 16:26:30 // 19842
ez pedig egyértelmű ;)
.......................30-07-2012 16:15:16 // 19841
hanem a teljesítmény / fogyasztás aránya
a GP 75le diesel 160nál 7 et eszik
a Mito 120le diesel 160 nál 6 ot
a GP 75le diesel 160nál 7 et eszik
a Mito 120le diesel 160 nál 6 ot
mreni30-07-2012 16:13:34 // 19840
nem az volt a kérdés,hogy megy-e annyit.
gecsa30-07-2012 15:28:18 // 19839
magyarországon az még sok is..főleg ilyen minőségű utakon...:(
de majd 100 év múlva..:D:D
de majd 100 év múlva..:D:D
gecsa30-07-2012 15:26:57 // 19838
valamitől azért mennie kell annak is..olyan nincs,hogy kis köbcenti nagy erő és kis fogyasztás..legalábbis a mai fejlettségi szinten...:D
.......................30-07-2012 15:08:36 // 19837
az 1,3 MJTDas GPunto (bérauto)is ment 170et,+ be is vett 7,5 dieselt is
..ennyit a kis motorokról..
..ennyit a kis motorokról..
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 14:24:35 // 19836
Igen, kb ebben a tartományban használom én is. Volt pár alkalom hogy 170 körül mentem tartósan, szerintem még az se gond neki. Az M35-M3 viszonylatban ez is több mint elég. Ha meg race van, akkor kipöffen belőle a 200 is, de ritka az aki hosszabb távon ennyivel tolja a verseny kedvéért. A múltkor egy ismeretlen köbcentis benzines 156 tett ilyet, amögött vagy 10km-t mentem 200-al, utánna a hatvani letérőn eltért :-)
mreni30-07-2012 13:56:19 // 19835
140-160 at tud kényelmesen az 1.9 8v tartósan is,szerintem :)
GTPeti30-07-2012 13:07:36 // 19834
Én sem mennék, főleg nem 5 sebességes váltóval.
A tartós szerintem is egyértelműen 200kmh-ra más motor való.
A tartós szerintem is egyértelműen 200kmh-ra más motor való.
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 12:19:00 // 19833
Jah, akkor sima ügy. Az nekem a mindennapi használat :-) Az 5 sebességes 8v 150 fölött picivel forog 3400-at. A 200 valahol 4500 környéke.
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 11:58:15 // 19832
tartósan 600km-et mentem vele így jól viselte :)
Tentacle30-07-2012 11:49:39 // 19831
3400 lenne nálam 200nál a fordulat 6.ban (1.9 16V) ... az nem olyan vészes, max kicsit jobban ki lenne kormolva :)
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 11:40:26 // 19830
Én is így sejtem :-) Pár km-t én is eltologatom 200-al, de nem mernék egy Debrecen Bp-t végigtolni úgy, és nem a trafipax miatt...:-) Mondjuk az enyém 5 sebességes, nem tudom a 6-os váltó mennyivel hosszabb.
.......................30-07-2012 11:33:06 // 19829
rosszul,mert ottt már kormol,romlik az égés
csak kinlódik
tapasztalat szerint 2500-3500 az optimális fordulatszám
alatta felette kínozás csak
csak kinlódik
tapasztalat szerint 2500-3500 az optimális fordulatszám
alatta felette kínozás csak
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 11:30:36 // 19828
Ez úgytűnik a tipikus. 250-nél kettőstömegű+ kupplung csere.
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 11:29:38 // 19827
Hát tartós 200-220-ra már tényleg nem való az 1.9..:-)
Nem tudom mennyire szeretnek a dízelek 4500 fölött forogni
tartósan...engem anno ijesztgettek azzal is, hogy 3000 fölött ne használjam,
mert elkopik. Ez tuti hülyeség, mert 3200 alatt nálam nem sűrűn áll a mutató. és még nem nagyon akar elkopni, csak egyre jobban megy :-) . De kíváncsi lennék, hogy a 4000 fölötti tartományt hogy viselik tartós használatban.
Nem tudom mennyire szeretnek a dízelek 4500 fölött forogni
tartósan...engem anno ijesztgettek azzal is, hogy 3000 fölött ne használjam,
mert elkopik. Ez tuti hülyeség, mert 3200 alatt nálam nem sűrűn áll a mutató. és még nem nagyon akar elkopni, csak egyre jobban megy :-) . De kíváncsi lennék, hogy a 4000 fölötti tartományt hogy viselik tartós használatban.
Föckös30-07-2012 11:27:59 // 19826
248000nél cseréltem, bírt volna még vagy 50 000et.
.......................30-07-2012 11:11:06 // 19825
valszeg,
a 2,4 a Bre ben 170 kmh val vidáman kényelmesen szalad(200 ig)
a Mito 160 kmh felett kényelmetlen,felette pedig fogy az erö
én ezt is figyelembe vanném
a 2,4 a Bre ben 170 kmh val vidáman kényelmesen szalad(200 ig)
a Mito 160 kmh felett kényelmetlen,felette pedig fogy az erö
én ezt is figyelembe vanném
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 11:09:47 // 19824
azért egy 2,4-es blokk sosem fog annyit enni mint egy 1,6 dejzel mito :)
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 11:08:20 // 19823
9-10 eszik az enyém is tartós 200-220-nál ott az 1.9 szerintem többet zabrál ...
.......................30-07-2012 10:57:04 // 19822
az én se tudom
csak hogy a Bre ahogy én járok ,9-10
ugyanaz a temppo a Mito val 5,5-6,2
csak hogy a Bre ahogy én járok ,9-10
ugyanaz a temppo a Mito val 5,5-6,2
Coolby30-07-2012 10:53:37 // 19821
Én amúgy 159-nél is úgy választottam, hogy melyikből találok jobb vételt... 2.4 többet eszik, de nem olyan vészes és hát 159-be el is kél szerintem a nagyobb...
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 10:50:35 // 19820
tartós 150-re kivi lennék mennyit eszik az 1.9 59 nem hinném hogy 5-6l inkább a 6-7l
.......................30-07-2012 10:47:35 // 19819
én más szemszögböl közelítettem meg,
fogyi / lóerö arány
a 156 ban a 175 lovas 2,4 nél a legjobb
a 159 nél nem ajánlanám a 2,4 et,mert SOKAT eszik külfödre kijárni
oda a 1,9 vagy a 2,0 JTDMkell
fogyi / lóerö arány
a 156 ban a 175 lovas 2,4 nél a legjobb
a 159 nél nem ajánlanám a 2,4 et,mert SOKAT eszik külfödre kijárni
oda a 1,9 vagy a 2,0 JTDMkell
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2012 10:42:13 // 19818
Annyira durva különbség azért nincs egy 2.4 és egy 1.9 közt, főleg ha 150 pacis mjtd az utóbbi. A hang az egy dolog, az 5 hengeresé tényleg szép. De nekem pl nagyon bejött az 1.9 pörgése. A 150 pacist egyszer pár km-re próbáltam. Ami nekem megmaradt róla, hogy nagyon pörög, könnyedén szalad végig a fordulatmérő. Én nem tudnék ilyen egyértelműen dönteni, inkább azalapján választanék, hogy melyikből találok jobb állapotú, illetve ár-érték arányú példányt. 159-nél mást írnék, de 156-nál nem olyan erőtlen az az 1.9 :-)
.......................30-07-2012 10:16:05 // 19817
szerintem külföldre járni a 2,4 kell,ha 156..
haverom 2,4 e 6,2 öt eszik,végig tolja németböl 150..160 al
(ja és csak ö 300 ezret hajtott bele)
otthon OK elég az 1,9 is
haverom 2,4 e 6,2 öt eszik,végig tolja németböl 150..160 al
(ja és csak ö 300 ezret hajtott bele)
otthon OK elég az 1,9 is
Erhard 242 (Pure Energy)30-07-2012 09:53:58 // 19816
azért az 1.9 150 lovas nem éppen sótlan
gecsa30-07-2012 09:51:44 // 19815
nekem a 8v 5.5 körül eszik átlagban..és hajtom is,pakolom is..hosszabb úton egy kupac ezrest is meg lehet így spórolni ám..:D és annyira azért nem erőtlen.. nyugaton meg nem ilyen "olcsó" a gázolaj.. persze,mikor elkap a hév,akkor jól jönne egy kis plussz erő,de alapjáraton meg vagyok elégedve vele...a 2.4 jtdm meg eszik 7 alatt,ha tojás van a lábad alatt.:D:D
ha jó hangot akar,akkor meg beül az egyik ts-be...:D:D:D
ha jó hangot akar,akkor meg beül az egyik ts-be...:D:D:D
.......................30-07-2012 09:45:41 // 19814
a 2,4 szereti a nagy nyomaték miatt a váltót + kuplungot kinyirni,
egyébként az Alfa egyik legjobb motorja erös és keveset fogyaszt
én csak EZT ajánlom
az 1,9 sótlan egy sportos autóba
egyébként az Alfa egyik legjobb motorja erös és keveset fogyaszt
én csak EZT ajánlom
az 1,9 sótlan egy sportos autóba
.......................30-07-2012 09:39:18 // 19813
nem befolyásolja,ha a gáz még el tud menni
acetonnal ki tudod járó motornál is egy kicsit tisztítani
szivócsö tisztító
acetonnal ki tudod járó motornál is egy kicsit tisztítani
szivócsö tisztító
.......................30-07-2012 09:33:46 // 19812
a 156 ban a 2,4 175 lóval 7 alatt eszik,és megy mint a disznó
én azt venném,az 1,9 jtdm 1 literrel kevesebbet fogyaszt ,de
nincs 5 hengeres hang
nem megy úgy
külföldre kell a kraft,az autóbahnon,föleg ha 4 en ülnek majd
én azt venném,az 1,9 jtdm 1 literrel kevesebbet fogyaszt ,de
nincs 5 hengeres hang
nem megy úgy
külföldre kell a kraft,az autóbahnon,föleg ha 4 en ülnek majd
gecsa30-07-2012 09:04:03 // 19811
ha nem száguldozásra kell,akkor szerintem elég az 1.9... olcsóbb a fenntartása,és a fogyasztása kifejezetten pénztárcabarát..az átírás sem vészes összeg,majdnem a fele a 2.4nek.. lehet vele dinamikusan autózni,de nem egy szupersport kategória..:D
Svéd29-07-2012 21:09:48 // 19810
Aha,értem köszi.A pill.szelepben lerakodott nagy mennyiségű korom befolyásolhatja a motor teljesitményét?
Sporter29-07-2012 20:46:37 // 19809
Első körbe azt tanácsolnám, használj a gázolajba valamilyen tisztító adalékot (akár több félét is külön-külön). Igaz nem alfába használtam, de nekem bevált :)
Wickey29-07-2012 20:21:52 // 19808
az a pillangószelep pont fordítva működik, mint benzinmotornál.
Bengásnál a pillangószeleppel szabályozod a levegő mennyiségét, tehát a motor hangját (na jó, a teljesítményét is).
Dejzelnél meg, hogy egyáltalán esélye legyen kipufogógázt visszavezetni muszáj a turbó felől érkező nagynyomású levegőt lefalazni valamivel (erre van ez a pillangó szelep, hogy elzárja a frisslevegő útját), különben az életben meg nem enné a saját kipufogógázát a motor.
Bengásnál a pillangószeleppel szabályozod a levegő mennyiségét, tehát a motor hangját (na jó, a teljesítményét is).
Dejzelnél meg, hogy egyáltalán esélye legyen kipufogógázt visszavezetni muszáj a turbó felől érkező nagynyomású levegőt lefalazni valamivel (erre van ez a pillangó szelep, hogy elzárja a frisslevegő útját), különben az életben meg nem enné a saját kipufogógázát a motor.
Bgabor29-07-2012 17:41:06 // 19807
1,6 Ts hez képest az 1.9 Jtd az egy versenyautó ,sokkal jobb párosítás.
Bgabor29-07-2012 17:39:29 // 19806
Hali . 1,9 JTD ha nem nagyon akarsz száguldozni(keveset fogyaszt ,elég jól megy),Mire kell figyelne ?Ne eregessen szép kék füstöt,turbó ne egye az olajat,kettös tömegű ne legyen szétesve. 2,4 jobban megy ,több a biztosítás,átíratás kb ennyi.
Zoli198029-07-2012 17:02:11 // 19805
A 2500-as torpanás megvan nekem is :(. Ma csinálta először, de a torpanást már észleltem előtte is. Igaz, 1 hete van nálam a kocsi, azt hittem, ez ilyen.
Akkor most mi a teendő, és mennyibe fáj?
Üdv: Zoli
Akkor most mi a teendő, és mennyibe fáj?
Üdv: Zoli
Svéd29-07-2012 16:37:53 // 19804
Tegnap haladok a pályán,egyszer csak picit rángat a kocsi,utána látom,hogy irtózatos fekete füst felleg halad mögöttem,megállok megnézem,látom hogy a fékfolyadék tartály és környéke tiszta fekete,azt hittem,hogy az EGR-be nem lett vissza rakva a tőmités,vagy valamelyik csavar nem lett meghúzva,ellenörzöm,minden rendben,utána látom hogy a nagy levegő csövön,közvetlenül a pillangó szelep elött,van egy jó 10 centis hasadás.Kapott idegilenes szigetelő szalagot,és megszünt a probléma.Kérdés:ha áll a motor,akkor a pillangó szelep nyitott állásban van?Mert nekem ugy áll,a TS-ben zárva volt.A pillszelepet is ki kell majd takaritanom,mert rengeteg korom van benne.
Ade29-07-2012 13:54:30 // 19803
Sziasztok!!!
Tanácsot kérnék!
Most készülök a harmadik 156-os vásárlására, de ezúttal benzines helyett dízelben gondolkozok, mivel külföldre járáshoz kellene. Kíváncsi lennék érvekre, illetve ellenérvekre ( 1,9 / 2,4 ), mire figyeljek oda, stb.
Válaszokat előre is köszönöm!!!
Tanácsot kérnék!
Most készülök a harmadik 156-os vásárlására, de ezúttal benzines helyett dízelben gondolkozok, mivel külföldre járáshoz kellene. Kíváncsi lennék érvekre, illetve ellenérvekre ( 1,9 / 2,4 ), mire figyeljek oda, stb.
Válaszokat előre is köszönöm!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
516
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?