generátor szabadonfutó?
most nekem is aktuális a cseréje már,14e a ruville... :/
Forum >> Dízelmánia
mreni16-06-2012 17:49:14 // 19352
GTPeti16-06-2012 17:32:14 // 19351
Kiszereltem a turbóig vezető cuccokat. Az alsó rezonátortól (10) jövő cső határozottan gyanús, mert ez belül a legkoszosabb. (Igaz, ezt nem szoktam kiszedni légszűrőcserekor minden mást általában kiszedek és átmosok.) Bp-n kiszedem a légszűrőházat és átvizsgálom majd a rezonátort.
Remélem nem gond, ha ideiglenesen ledugózom a rezonátor-felé vezető ágat. (Rezonátor csak az Euro 3-asokban van.) Ezt a szakaszt majd csak alulról tudom alaposabban szemügyre venni. Félek a rezonátor gumicsövének alsó bilincsét nem tudnám visszatenni, ha most leszedném a csövet.
Meglötyögtettem a turbó tengelyét, éppenhogy érezhető a játéka. (Nagyon kell koncentrálni, hogy érezzem.) Persze gondolom kézzel erről nem is lehet diagnózist felállítani, csak ha nagyon extrém már a dolog.
A pedált kitámasztva és kb. 2500-as fordulaton járatva a motort, pont a vezérlés oldalról véltem hallani a nyüszítést. Lehet, hogy a klímakomp. csapágya hallatszik?
Remélem nem gond, ha ideiglenesen ledugózom a rezonátor-felé vezető ágat. (Rezonátor csak az Euro 3-asokban van.) Ezt a szakaszt majd csak alulról tudom alaposabban szemügyre venni. Félek a rezonátor gumicsövének alsó bilincsét nem tudnám visszatenni, ha most leszedném a csövet.
Meglötyögtettem a turbó tengelyét, éppenhogy érezhető a játéka. (Nagyon kell koncentrálni, hogy érezzem.) Persze gondolom kézzel erről nem is lehet diagnózist felállítani, csak ha nagyon extrém már a dolog.
A pedált kitámasztva és kb. 2500-as fordulaton járatva a motort, pont a vezérlés oldalról véltem hallani a nyüszítést. Lehet, hogy a klímakomp. csapágya hallatszik?
GTPeti16-06-2012 16:47:02 // 19350
Amennyire hozzáférek most szemügyre veszem.
Selmak16-06-2012 11:55:32 // 19349
A turbó előtti oldalon is nézted, mert akkor is nyüszíteni fog ha ott lyukas.
GTPeti15-06-2012 22:18:13 // 19348
Már egy ideje feltűnt, hogy kis gáztól is már "nyüszít" az autó. Olyan hangja van, mint régen a sportlégszűrővel. Jól hallható. Nem tudom mitől lehet.
Szerintem nem turbócső-lyuk lehet, mert tökéletesen húz.)
Tippek?
Szerintem nem turbócső-lyuk lehet, mert tökéletesen húz.)
Tippek?
Dömpi (il dottore)15-06-2012 11:07:41 // 19347
Egyetértek!
Erhard 242 (Pure Energy)15-06-2012 07:24:19 // 19346
59-ből azt is kihagyták :P bár inkább a dpf-et hagyták volna ki
Wickey15-06-2012 07:20:10 // 19345
hja, a billenésgátló, az alap, azt 150 de legkésőbb 200ezer kilométer után illik cserélni, az enyém is nagyon gatya volt már 200 körül. Filléres alkatrész. De ha stimmel, már sokat jelent.
Viszont plötty érzésem van a 156-ban a 145 (új bakok) után, szóval az alsó bakok sem biztos, hogy pénzkidobás. Azzal hergelem magam, hogy ha patent állapotban vannak, az a kuplungnak és a kettőstömegűnek se fog fájni.
Viszont plötty érzésem van a 156-ban a 145 (új bakok) után, szóval az alsó bakok sem biztos, hogy pénzkidobás. Azzal hergelem magam, hogy ha patent állapotban vannak, az a kuplungnak és a kettőstömegűnek se fog fájni.
Piritu - 1.000.00015-06-2012 00:37:14 // 19344
...ezt a hírt csak megerősíteni tudom :-))
GTPeti14-06-2012 23:18:10 // 19343
OK, köszi. Akkor alakul a "nyári lista"...
Fairlane14-06-2012 23:02:14 // 19342
Na nekem induláskor rángatott a GT rendesen. A felső kitámasztó láthatóan feladta, de utólag az alsó hátsó bak is.
Mivel ezek "együtt" dolgoznak, ha az egyik elhal, megy utána a másik is, a motor billenése kinyírja... Zé mondta...
Mivel ezek "együtt" dolgoznak, ha az egyik elhal, megy utána a másik is, a motor billenése kinyírja... Zé mondta...
Dömpi (il dottore)14-06-2012 22:20:16 // 19341
"csatlakozom a 120-asokhoz"
159 1.9 jtdm 8v, 122e km-nél cseréltem (ruville+ dayco), és elvileg annyi is volt a kocsiban, de ki tudja...manapság sok gerinctelen szemétláda él a világban :(
159 1.9 jtdm 8v, 122e km-nél cseréltem (ruville+ dayco), és elvileg annyi is volt a kocsiban, de ki tudja...manapság sok gerinctelen szemétláda él a világban :(
Csöri14-06-2012 22:03:55 // 19340
Ha megnyugtat én a 115 lovas dízelemben 80-nál dobtam ki a vezérlést.:-)
GTPeti14-06-2012 21:59:44 // 19339
Azt én is cseréltem. Semmi változás nem volt anno.
mreni14-06-2012 21:54:41 // 19338
én is arra tippelnék inkább,nekem is el van szakadva de különösebb hibát nem észlelek,kicsit intenzívebb a rázkódás, ennyi
Rizzo14-06-2012 21:44:27 // 19337
Nem tudom ,teljesen nekem se szünt meg a rángatás most akkor jön elő ha patkára
akarok felállni, főleg ha farral.De már olvastam valakinél hogy a felső kitámasztója(
ami a hengerfej és a torony között van) volt elszakadva és az hozott ilyen hibát.
akarok felállni, főleg ha farral.De már olvastam valakinél hogy a felső kitámasztója(
ami a hengerfej és a torony között van) volt elszakadva és az hozott ilyen hibát.
Wickey14-06-2012 21:38:08 // 19336
bőven. Én a 145TD-n cserélgettem motortartó bakokat, és rábeszéltem magam arra, hogy a 156-ból is kidobom az összeset. 350ezer km az 350ezer km. :-)
GTPeti14-06-2012 21:26:03 // 19335
Engem meggyőztetek feljebb megyek az intervallumban.
Csöri14-06-2012 21:09:36 // 19334
Én elég sok OFF Opelt ON csinálok az olasz motorral. Ott szinte mindig 120 ezrenként hozzák a vezérműszíj cserére, és eddig nem találkoztam idő előtti szíjszakadással.
GTPeti14-06-2012 20:54:22 // 19333
Olvastam, hogy cserélted már a váltótartó-bakot. Nálam terherlésváltáskor van egy enyhe rántás, vajon okozhatja-e az?
Rizzo14-06-2012 20:44:29 // 19332
gecsa14-06-2012 20:35:51 // 19330
Jol is nez ki...:-)
Tentacle14-06-2012 20:26:40 // 19329
Akkor nálam is az lesz a nyerő :-) Egyébként ma csatlakoztam a klubhoz, átálltam a kormos oldalra, egy 156sw-vel :-)
GTPeti14-06-2012 19:44:49 // 19328
A forrásból adódóan úgyszintén. :))
Erhard 242 (Pure Energy)14-06-2012 19:39:24 // 19327
szintén zenész :)
mreni14-06-2012 19:30:22 // 19326
nálam Dayco Ruville páros a nyerő
Erhard 242 (Pure Energy)14-06-2012 19:26:37 // 19325
váltottam 80-90re én 1x beszoptam a gyári feszítővel soha többet gyári
GTPeti14-06-2012 18:46:27 // 19324
"No mindegy, lehet túlaggódom.." Egyszerűen csak tiszteled és óvod a technikát. B)
GTPeti14-06-2012 18:35:28 // 19323
Jó, de te mondtad anno a 60-at.
@szosza "utángyártott cuccoknál valóban illik rövidíteni"
Nálam Dayco szíj van bent, asszem Marelli vízpumpa és Erhard által ajánlott görgő. :)
@szosza "utángyártott cuccoknál valóban illik rövidíteni"
Nálam Dayco szíj van bent, asszem Marelli vízpumpa és Erhard által ajánlott görgő. :)
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2012 16:16:21 // 19322
A hibás görgőt és a szenzort kellett volna csak cserélni. A vezérműkerék ékje tuti hogy szereléskor szakadt le, nem tipikus hogy légkulccsal kell leszedni egy vezérműkereket. Tény, hogy vagy így, vagy úgy le kellett jönnie, és hát elnyíródott. Kb ennyire is számítottam reálisan.
Aminek nem örülök, hogy kivették az 1.es henger porlasztóját és dróttal méregették a holtpontot. Mármint végül gyári szerszámmal állították be a vezérlést, de amíg ezzel kínlódtak, ott volt nyitva a nagynyomású rendszer. Még jól oda is fújkált sűrített levegővel. Ez kicsit nem tetszett, de remélem nem koszoltak el ott semmit.
Én légszűrőcserekor is bedugaszolom még a szívócsövet is amíg szabadon van és a légszűrőházat tisztítom, nemhogy egy nagynyomású rendszert így kezelnék. No mindegy, lehet túlaggódom..
Aminek nem örülök, hogy kivették az 1.es henger porlasztóját és dróttal méregették a holtpontot. Mármint végül gyári szerszámmal állították be a vezérlést, de amíg ezzel kínlódtak, ott volt nyitva a nagynyomású rendszer. Még jól oda is fújkált sűrített levegővel. Ez kicsit nem tetszett, de remélem nem koszoltak el ott semmit.
Én légszűrőcserekor is bedugaszolom még a szívócsövet is amíg szabadon van és a légszűrőházat tisztítom, nemhogy egy nagynyomású rendszert így kezelnék. No mindegy, lehet túlaggódom..
Erhard 242 (Pure Energy)14-06-2012 15:59:29 // 19321
nálam is 80-90e-nél cserés
gecsa14-06-2012 15:53:25 // 19320
akkor hál' istennek nem volt akkora a baj,ha ilyen hamar elkészült..:D
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2012 15:21:48 // 19319
jtd 8v - 120e km
.......................14-06-2012 15:19:26 // 19318
a mito 140ezer km re irja a cserét
a Bré (talán) 120ra
a Bré (talán) 120ra
DieselManiaco(NagyVad)14-06-2012 15:09:53 // 19317
esetetekben (jtd) mennyi a gyári előírás? utángyártott cuccoknál valóban illik rövidíteni,mondjuk nálunk egy vezérlésszett mandátuma 80ekm,anyagi megfontolásokból. Azért a 60ekm az elég kevésnek tűnik.
Erhard 242 (Pure Energy)14-06-2012 15:06:25 // 19316
Piritu betartja
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2012 15:06:23 // 19315
Friss infó: kész a verda, holnap megyek érte! Ahogy sejtettem és reméltem, nem ugrott át a vezérlés (mert mitől is ugrott volna), szerelés közben tettek arrébb valamit. gyári szerszámmal összerakták, működik. :-)
.......................14-06-2012 14:46:57 // 19314
mindenképpen,és a Fiatos korszakom után rájöttem ,hogy a vezérmüszíjon nem szabad spórolni
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2012 14:41:38 // 19313
hosszbordáson keresztben repedés, nem hosszanti...az csúnya lenne :-)
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2012 14:40:54 // 19312
Az én konklúzióm kicsit árnyaltabb:
1 - Nem gyári alkatrésszel ne próbáljuk meg betartani a gyári intervallumot, és sűrűn ellenőrizzük. A 60e-t ezesetben sem érzem reálisnak, egyszerűen nem szabad mellényúlni az alkatrész márkával. A Ruville cuccoknak kutya bajuk nincs még 60e-nél, a feszítő görgő és a hosszbordás görgői még tökéletesek, illetve a vezérmű szíjnak sincs baja (Dayco). A hosszbordáson van egy hosszanti repedés, azt indokolt cserélni ha már lent van, de ettől se hullott volna szét semmi.
2 - lehet érdemes szalonból gyári alkatrészekben gondolkozni itt is.
1 - Nem gyári alkatrésszel ne próbáljuk meg betartani a gyári intervallumot, és sűrűn ellenőrizzük. A 60e-t ezesetben sem érzem reálisnak, egyszerűen nem szabad mellényúlni az alkatrész márkával. A Ruville cuccoknak kutya bajuk nincs még 60e-nél, a feszítő görgő és a hosszbordás görgői még tökéletesek, illetve a vezérmű szíjnak sincs baja (Dayco). A hosszbordáson van egy hosszanti repedés, azt indokolt cserélni ha már lent van, de ettől se hullott volna szét semmi.
2 - lehet érdemes szalonból gyári alkatrészekben gondolkozni itt is.
GTPeti14-06-2012 14:24:58 // 19311
Veheted úgy, hogy Warbi megpróbálta betartani. És 90-nél már problémák voltak.
Te ettől még betarthatod, én inkább hallgatok a tapasztalt cartársakra, nekem jobban megéri gyakrabban cserélni, mintha esetleg mégis beállna...
(Erhard cartárs boltos, és elég sok tapasztalat "csapódik le" nála. Márpedig okos ember ugye nem a saját kárán tanul.) Csak egy vélemény.
Te ettől még betarthatod, én inkább hallgatok a tapasztalt cartársakra, nekem jobban megéri gyakrabban cserélni, mintha esetleg mégis beállna...
(Erhard cartárs boltos, és elég sok tapasztalat "csapódik le" nála. Márpedig okos ember ugye nem a saját kárán tanul.) Csak egy vélemény.
DieselManiaco(NagyVad)14-06-2012 14:18:35 // 19310
gyári intervallumot próbált már valaki betartani? vagy mindenki konstruktőr?:D
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2012 14:17:16 // 19309
A szervízkönyvem 120e-t ír, ezidáig nekem nem nagyon javasolt mást senki sem. Benzinesnél igen, hallottam hogy érdemes hamarabb. De dízelnél a 60e-t irreálisan kevésnek gondolom. A szerelőm még a 90e-nél elkopott alkatrészeken is csodálkozott, de őszintén én is.
GTPeti14-06-2012 13:46:59 // 19308
Ezen topic 1755-ös hozzászólása:
"Erhard 242 (Dark Side)2007-01-14 09:34:18 // 1755
én 60ezrenként cserlélem a vezérlést + vízpumpát.... 1x beállat a vízpumpa egy faúvében alattam, vezérlés szakadtt, 2, 3-as dugó beégett.... az ördög sosem alszik"
B)
Az ezt megelőző kérdés Piritutól jött, miszerint mikor érdemes 1.9 mJet-ben vezérlést cserélni. :)
"Erhard 242 (Dark Side)2007-01-14 09:34:18 // 1755
én 60ezrenként cserlélem a vezérlést + vízpumpát.... 1x beállat a vízpumpa egy faúvében alattam, vezérlés szakadtt, 2, 3-as dugó beégett.... az ördög sosem alszik"
B)
Az ezt megelőző kérdés Piritutól jött, miszerint mikor érdemes 1.9 mJet-ben vezérlést cserélni. :)
gecsa14-06-2012 13:46:13 // 19307
azért,ha 10 nem is,de 100at nem mernék vele menni...ismerem a jobb lábam...;)
GTPeti14-06-2012 13:33:27 // 19306
Ja. És ez az ajánlás innen származik. B)
Erhard 242 (Pure Energy)14-06-2012 13:16:43 // 19305
akkor cserélgessétek 10e-ként én csak örülnék neki :P
gecsa14-06-2012 13:01:00 // 19304
én nem tudom...mi van,ha mégsem bírja ki addig? kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban..
Erhard 242 (Pure Energy)14-06-2012 11:47:36 // 19303
benzines sem jobb csajom puntoja most lett HF-es az vigasztal hogy ott a fenntartási költségek elég barátiak a HF nyomáspróbája+ síkolás meg szelep becsiszolás 1db fészek csere 14 rugó, a tömítések meg apróságok meg fillérek szinte holnap pöcc-röff
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
356
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?