Forum >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)14-06-2012 11:44:04 // 19302
nálam 90e-nél lett cserélve először, most van benne 160e igaz szíj 110-nél lett cserélve mert szívósor le lett bombázva de biztos nem fogok hozzá nyúlni 180e-ig bírnia kell ruville görgők meg dayco szíj
gecsa14-06-2012 11:06:16 // 19301
pedig az biza 60...
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2012 10:23:19 // 19300
60e?? Te jó ég, állandóan cserélgetni kéne. Most mondjuk pont lehet megúsztam volna ezt a porvédős históriát (eredmény még nincs), de kétévente azért sűrűnek tűnik. 90e-nél tervezem a cserét, így szűk 3 év.
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2012 10:19:40 // 19299
Ja..így érthető :-)
gecsa14-06-2012 09:38:52 // 19298
mondjuk ez minimális lakott területet jelent,meg kizárólagosan hosszabb utakat..max 110-120al néha..egyszer toltam el neki 160ig,de az is csak rövid ideig volt tartva...
mreni14-06-2012 09:21:07 // 19297
nekem mostanában nem megy 6.3 alá városban,bár néha kikormolom :)
gecsa14-06-2012 08:55:50 // 19296
ez a csodás mol evo neo diesel nem volt valami jó tankolás,igaz volt rá 20ft/l kedvezményem,de 4.7ről 5.1re ugrott a fogyasztás...:(
GTPeti13-06-2012 21:56:53 // 19295
Akkor is van veszély, ha max. 60ekm-et érnek meg (az autóban) a vezérlés alkatrészei?
András bácsi13-06-2012 21:48:14 // 19294
Szétszedés nélkül nehezen látni a lógást, max. a nagyobb kopást.
GTPeti13-06-2012 21:17:52 // 19293
Nálam 60e-nél mindig vezérléscsere.
András bácsi13-06-2012 21:10:27 // 19292
Jaja, a nyomaték a 100 Nm körüli.
mreni13-06-2012 15:09:12 // 19291
szerintem a meghúzási nyomatékra gondolt :))
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2012 15:02:16 // 19290
Mármint 100e km után kéne meghúzni? Nekem az előző komplett vezérlést 90e után kukázni kellett olyan siralmas állapotban volt. A szíjak szétrepedve, a görgők kivállasodva. A főtengely szíjtárcsát cseréltük, akkor tűnt fel a szerelőmnek, hogy hogy néznek ki a görgők.
Vicces, de a hosszbordás szíjat is újat kell tenni most is 60e után, mert van rajta egy akkora repedés keresztben, hogy kérdés mi tartja össze a szíjat.
Amivel eddig nem volt bajom, az a Ricambi originale dobozból kikerülő alkatrész. Fura, de a kézifékem azóta tökéletes, mióta egy izmos összegért rendeltem a szalonból kézifék kötelet. Az extrém fagyos télen is használtam, egyszer sem fagyott be. Lényegében első telem az autóval amikor tudtam használni a kéziféket.
Vicces, de a hosszbordás szíjat is újat kell tenni most is 60e után, mert van rajta egy akkora repedés keresztben, hogy kérdés mi tartja össze a szíjat.
Amivel eddig nem volt bajom, az a Ricambi originale dobozból kikerülő alkatrész. Fura, de a kézifékem azóta tökéletes, mióta egy izmos összegért rendeltem a szalonból kézifék kötelet. Az extrém fagyos télen is használtam, egyszer sem fagyott be. Lényegében első telem az autóval amikor tudtam használni a kéziféket.
Dömpi (il dottore)13-06-2012 12:15:46 // 19289
Ha valakit érdekelne, van eladó a szervószivattyúm Alfa 159-be (sajnos feleslegesen cseréltük ki, nem az volt a bűnös). Irányár: 35 000 HUF
Dömpi (il dottore)13-06-2012 08:08:05 // 19288
Sziasztok!
Tegnap feltettem egy kérdést a 159... - topikban (HSZ 21856, 21826).
Kérem segítsen aki csak tud, eléggé sürgős lenne a válasz!...már 3 napja nem alszom az idegeségtől :(
Köszi előre is!
Tegnap feltettem egy kérdést a 159... - topikban (HSZ 21856, 21826).
Kérem segítsen aki csak tud, eléggé sürgős lenne a válasz!...már 3 napja nem alszom az idegeségtől :(
Köszi előre is!
gecsa13-06-2012 08:03:56 // 19287
ezek az injektortisztítós löttyök (stp,és társai) érhetnek valamit?érdemes vele foglalkozni?
GTPeti12-06-2012 22:27:36 // 19286
Lehet/érdemes esetleg valamit ellenőrizni? (Prevenciós céllal.)
András bácsi12-06-2012 22:24:55 // 19285
Pedig azt olyan 100 körül (azt hiszem 108) kell csak meghúzni. :(
Még jó, hogy elment annyit. Én két skf-fel is jártam úgy, hogy tizenezer után már vészesen lógott. Innentől a fém görgő nem annyira kell nekem. :) Minden egy fos minőség manapság.
Még jó, hogy elment annyit. Én két skf-fel is jártam úgy, hogy tizenezer után már vészesen lógott. Innentől a fém görgő nem annyira kell nekem. :) Minden egy fos minőség manapság.
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2012 22:17:53 // 19284
Aha, köszi az infót, így méginkább az a valószínű, hogy szerelés közben mászott el a jelről. Alig bírták leszedni a vezérműkereket, végül légkulccsal bányászták le :-S
De tény, hogy muszáj volt levenni, nem jött ki a jeladó másképp. Nagyon csodálkoznék, ha egy vacak kis alumínium karika amit kézzel tudtam kihajtogatni el tudná tenni a vezérlést 4 foggal.
Amúgy a vezérműszíj vezetőgörgője hullott szét, IMA feliratú, full fém. A görgőben kb 50-60e lehet, ennél tuti nem több. Veszettül lógott. A porvédő gyűrű meg kirepült. Még az is lehet, hogy így jártam jobban, hogy a porvédő állította meg a verdát, nem a lehervadt görgő.
De tény, hogy muszáj volt levenni, nem jött ki a jeladó másképp. Nagyon csodálkoznék, ha egy vacak kis alumínium karika amit kézzel tudtam kihajtogatni el tudná tenni a vezérlést 4 foggal.
Amúgy a vezérműszíj vezetőgörgője hullott szét, IMA feliratú, full fém. A görgőben kb 50-60e lehet, ennél tuti nem több. Veszettül lógott. A porvédő gyűrű meg kirepült. Még az is lehet, hogy így jártam jobban, hogy a porvédő állította meg a verdát, nem a lehervadt görgő.
András bácsi12-06-2012 22:04:23 // 19283
Sajnos a jtd könnyen össze tudja kócolni a szelepeket. Egyébként szerintem szerencséd lesz: a veztg olyan helyzetben áll jelen, hogy szíj nélkül azonnal elmászik. Ebben a potózícióban viszont nem bírod eltekerni a főtengelyt, mert a dugó beleér a szelepbe.
Milyen gergő volt az, ami széthullott?
Az ék elnyírása sem egyedi eset, és szerintem is inkább szerelési hiba. Akkor lehet, ha a tárcsán fognak ellen a vízpumpa cseréjekor, és nem a veztg dekli alatti lapításán.
Milyen gergő volt az, ami széthullott?
Az ék elnyírása sem egyedi eset, és szerintem is inkább szerelési hiba. Akkor lehet, ha a tárcsán fognak ellen a vízpumpa cseréjekor, és nem a veztg dekli alatti lapításán.
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2012 22:00:46 // 19282
Köszi mindenkinek :-)
Addig belinkelek egy videót, kapcsolódva kicsit a mennyit fog a kat. az autón témához. Dfg 60-160-as videójára: 60-160 146 jtd remap - 4-es fokozat
150-től egy lejtő kezdődött, 180-tól emelkedő hogy teljesen korrekt legyek.
Addig belinkelek egy videót, kapcsolódva kicsit a mennyit fog a kat. az autón témához. Dfg 60-160-as videójára: 60-160 146 jtd remap - 4-es fokozat
150-től egy lejtő kezdődött, 180-tól emelkedő hogy teljesen korrekt legyek.
GTPeti12-06-2012 21:13:54 // 19281
Mostantól még többen drukkolunk, hogy hamar és olcsón megoldódjon a gond!
Vikking 31112-06-2012 21:11:53 // 19280
Nagyon szívesen:) Mondjuk jobb lenne, ha ma már a vassal tudtál volna hazamenni, de talán a lehetö legjobb helyen van az autód ahogy ez kiderült ma...
Volt egy megérzésem, hogy vontatás lesz már amikor rájöttem, hogy nem tudok felmenni a kúthoz csak a pályán keresztül:D Ilyenkor csöstül jön a mulatság:DDD
Ha két héttel késöbb vagyunk, ittunk volna tegnap este, de így...;) Majd bepótoljuk Markazon:D
Volt egy megérzésem, hogy vontatás lesz már amikor rájöttem, hogy nem tudok felmenni a kúthoz csak a pályán keresztül:D Ilyenkor csöstül jön a mulatság:DDD
Ha két héttel késöbb vagyunk, ittunk volna tegnap este, de így...;) Majd bepótoljuk Markazon:D
gecsa12-06-2012 21:07:24 // 19279
Azert ez nagy szivas,remelem holnap mar kormolja tovabb az utakat!
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2012 20:51:20 // 19278
Mindenekelőtt köszönet "broáfka" fedőnevű cartársunknak, illetve szüleinek a rengeteg baráti segítségért!
Ami történt: tegnap hazafelé Bp-ről kivillant az injektor piktogram, illetve valamiféle búgó hangot hallottam a motortérből. Az felhívtam no most mit írjak...broáfkát :-), hogy tudna e hozni egy laptot kiolvasni, pont az ő közelükben jártam. Az első benzinkútnál kiálltam, leállítottam a vasat, hogy újraindításra hátha törlődik a hiba. Hát nem...nm indult be többet. Ebből már sejtettem, hogy vez.tengely jeladó. Ami ma kiderült azt viszont nem sejtettem.
Egy jónevű dízelszervízben vették kezelésbe a gépet. hibakóz vez. tengely jeladó. Elkezdték lebontani. Hamar kiderült, hogy valami extrém dolog történt, mert a jeladó le volt törve.
Ahogy bonották tovább, találtunk egy fém darabot, valamint kiderült, hogy a vezérlés vezetőgörgője durván lóg. Meglett a fémdarab eredete is, a vezetőgörgő porvédője volt. Lerepült, és lekaszálta a jeladót.
A vezérműkerék levételekor még ráadásként szembesültünk egy elnyíródott vezérműkerék ékpályával. Tudva, hogy milyen kis alumíniumdarab okozta a gondot, nem tartom valószínűnek hogy az ütötte meg úgy, hogy elnyíródott. Inkább leszereléskori sérülésnek gondolnám.
Mindenesetre ma ott állt a dolog, hogy szereztünk bontott vezérműkereket, jeladót és új görgőt. Összerakva nem fordult át a motor (kézzel próbálták). Holtpontot dróttal kikeresve 4 fog elcsúszást találtunk. Remélem tényleg a vezérműkerék leszedésekor fordult el valami.
A hiba bekövetkeztekor biztosan nem, mert a motor nem megállt, hanem kiálltam a parkolóba és én állítottam le. Esetleg a kiolvasáskori önindítózgatás közben ugorhatott, de nem hinném hogy az 4 foggal el tudja rakni.
Holnapra lesz Fiat szervízből szerszám a jelreállításhoz, akkor minden kiderül. ha indul, akkor megúsztuk. Ha nem....
Mégegyszer köszönet mindenkinek aki segített, tanácsot adott, vagy akár csak drukkolt nekem :-)
Ami történt: tegnap hazafelé Bp-ről kivillant az injektor piktogram, illetve valamiféle búgó hangot hallottam a motortérből. Az felhívtam no most mit írjak...broáfkát :-), hogy tudna e hozni egy laptot kiolvasni, pont az ő közelükben jártam. Az első benzinkútnál kiálltam, leállítottam a vasat, hogy újraindításra hátha törlődik a hiba. Hát nem...nm indult be többet. Ebből már sejtettem, hogy vez.tengely jeladó. Ami ma kiderült azt viszont nem sejtettem.
Egy jónevű dízelszervízben vették kezelésbe a gépet. hibakóz vez. tengely jeladó. Elkezdték lebontani. Hamar kiderült, hogy valami extrém dolog történt, mert a jeladó le volt törve.
Ahogy bonották tovább, találtunk egy fém darabot, valamint kiderült, hogy a vezérlés vezetőgörgője durván lóg. Meglett a fémdarab eredete is, a vezetőgörgő porvédője volt. Lerepült, és lekaszálta a jeladót.
A vezérműkerék levételekor még ráadásként szembesültünk egy elnyíródott vezérműkerék ékpályával. Tudva, hogy milyen kis alumíniumdarab okozta a gondot, nem tartom valószínűnek hogy az ütötte meg úgy, hogy elnyíródott. Inkább leszereléskori sérülésnek gondolnám.
Mindenesetre ma ott állt a dolog, hogy szereztünk bontott vezérműkereket, jeladót és új görgőt. Összerakva nem fordult át a motor (kézzel próbálták). Holtpontot dróttal kikeresve 4 fog elcsúszást találtunk. Remélem tényleg a vezérműkerék leszedésekor fordult el valami.
A hiba bekövetkeztekor biztosan nem, mert a motor nem megállt, hanem kiálltam a parkolóba és én állítottam le. Esetleg a kiolvasáskori önindítózgatás közben ugorhatott, de nem hinném hogy az 4 foggal el tudja rakni.
Holnapra lesz Fiat szervízből szerszám a jelreállításhoz, akkor minden kiderül. ha indul, akkor megúsztuk. Ha nem....
Mégegyszer köszönet mindenkinek aki segített, tanácsot adott, vagy akár csak drukkolt nekem :-)
mreni12-06-2012 20:49:30 // 19277
Te tudod,de én nem hiszek a mesékben :)))
Roll198312-06-2012 20:40:32 // 19276
Létezik egy Suzuki szörny, amihez kevés lennél nitróval is.
910 lovas sx4, amivel a Pikes Peak-en száguldoznak. :D
Link
910 lovas sx4, amivel a Pikes Peak-en száguldoznak. :D
Link
'''''12-06-2012 20:34:23 // 19275
Csak vicc volt! :-)
Roll198312-06-2012 20:32:23 // 19274
Milyen suzuki lenyomásához van szükséged a nitróra? :D
'''''12-06-2012 20:31:13 // 19273
Amit itt leírtál az alsó szinten is a duplája árban a nitrónak.Egyébként a vezérlésem már át van írva és a kipuffrendszerem is üres.Így is jól megy az autó.
A nitróra azt mondták,hogy megbízható tartósan is.Az én motoromnál (2.4jtdm) 20-100le között én állítom be a plusz lovakat.
Egyébként csak néha használnám,max találkozókon meg egy -két szutyukis ellen. :-)
A nitróra azt mondták,hogy megbízható tartósan is.Az én motoromnál (2.4jtdm) 20-100le között én állítom be a plusz lovakat.
Egyébként csak néha használnám,max találkozókon meg egy -két szutyukis ellen. :-)
mreni12-06-2012 20:20:43 // 19272
elég sokat hoz a cooler is,jó kipuff valamivel nagyobb csiga,és egy egyedi program,nem tudom a csúcsok bírják-e ha nem akkor még azokat cseréled.
Nem olcsó,de ez a legbiztosabb konfig lehet,a nitro nagyban csökkenti a motorod élettartamát is.
El kell dönteni,hogy mire szeretnéd használni az autót,pl gyorsuláson szokták hűteni a coolert,illetve vannak olyan megoldások mely különböző folyadék porlasztásával bármikor hűteni tudja.
Nem olcsó,de ez a legbiztosabb konfig lehet,a nitro nagyban csökkenti a motorod élettartamát is.
El kell dönteni,hogy mire szeretnéd használni az autót,pl gyorsuláson szokták hűteni a coolert,illetve vannak olyan megoldások mely különböző folyadék porlasztásával bármikor hűteni tudja.
'''''12-06-2012 20:15:02 // 19271
Nagyobb cooler nem hoz ennyit és csak menet közben érvényesül,pl egy gyorsulási versenyen nem.Nagyobb turbón gondolkodtam,de akkor nagyobb lesz a turbójuk is.Ráadásul nehéz olyat találni ami stimmelne is.Még egy kisebb turbóval ki lehetne játszani a turbójukat de az már árban is kemény lenne és nem nagyon lenne aki beépíti.
Ezért gondolkodom a nitrón.kb300-ból meg is lenne.
Ezért gondolkodom a nitrón.kb300-ból meg is lenne.
gecsa12-06-2012 20:06:46 // 19270
nagyobb turbo,nagyobb cooler.....stb...
Mondhatni a szokasos...:-)
Mondhatni a szokasos...:-)
gecsa12-06-2012 19:34:49 // 19268
Veled vagyok...
Nem megnyero a dolog..
Nem megnyero a dolog..
mreni12-06-2012 19:33:33 // 19267
ja hallottam,de én nem igazán preferálom ezt a féle tuningot,főleg ha van más lehetőség is
'''''12-06-2012 19:22:01 // 19266
Valaki hallott már dízelben nitróról?Esetleg van valakinek beépítve itt az oldalon?Lehet,bepróbálnám de szeretném azért körbejárni a témát.Egyébként tőlük lenne.
Vikking 31112-06-2012 15:24:38 // 19265
elvileg gyógyul... a részleteket majd Warbi megosztja.
gecsa12-06-2012 15:00:41 // 19264
hát ez szomorú hír...
Vikking 31112-06-2012 13:34:17 // 19263
Az lehet, de ha öneröböl nem megy a dolog, akkor valahogy meg kell mozdítani, tolni meg durva lett volna 5 km-t a Warbi jtd-jét:)
Így hát marad a vontatás az öreg 8v ts-sel:)))
Így hát marad a vontatás az öreg 8v ts-sel:)))
gecsa12-06-2012 13:07:21 // 19262
JTD nem vontatásra való...:D
Vikking 31112-06-2012 11:58:10 // 19261
Bazzeg, szerintem most ne foglalkozz a szürkés pamaccsal :DDD
Bár tudom, hogy nem látod addig a hsz-t, míg hazaérsz, de azért nah...
Jó kis JTD, kivéve ha vontatják :D
Ja és szólhattál volna, hogy nem ég a jobbos féklámpám... :D
Bár tudom, hogy nem látod addig a hsz-t, míg hazaérsz, de azért nah...
Jó kis JTD, kivéve ha vontatják :D
Ja és szólhattál volna, hogy nem ég a jobbos féklámpám... :D
Föckös11-06-2012 21:18:50 // 19259
a tízvé megy tökjól:-)
Tentacle11-06-2012 20:23:59 // 19258
Valamit valamiért ... a TSnél "sokkal rosszabbnak" állították be a 16V-t, de le kell kopognom nem tapasztaltam semmi hátrányt az eddigi 5 év alatt, max a kezdeti vezérléscsere húzósabb árát (ami 8V-nél a lánc miatt 0).
Kösz mindenkinek a segítséget :-)
PS: a 16V sokkal sobban megy sztem :-)
Kösz mindenkinek a segítséget :-)
PS: a 16V sokkal sobban megy sztem :-)
Ferke11-06-2012 17:22:19 // 19257
Könnyebben szerelhető/olcsóbb a 8v valamivel. Van néhány dolog, ami a 8v-n egyáltalán nincs, vagy egyszerűbben van megoldva, a 16v-n pedig van, összetettebb és meg tud dögleni...(pl egr)
DieselManiaco(NagyVad)11-06-2012 15:39:21 // 19256
Persze,válaszoltál:D
BIW11-06-2012 15:20:23 // 19255
- én nem tartom őket "trágyadomb brigádnak"
- alapból lesz.rom a reklámokat, tehát NEM reklámcélból linkeltem be a cikket, hanem mert segíteni akartam az infóval
- nem olvastam a fórumszabályzatban sehol, hogy tiltva lenne a TC linkelése, úgyhogy ha nem haragszol, alkalom és apropó kapcsán újra linkelem - vagy őket, vagy ahol értelmesnek tűnő információt találok.
Azt hiszem, mindenre válaszoltam.
:-j
- alapból lesz.rom a reklámokat, tehát NEM reklámcélból linkeltem be a cikket, hanem mert segíteni akartam az infóval
- nem olvastam a fórumszabályzatban sehol, hogy tiltva lenne a TC linkelése, úgyhogy ha nem haragszol, alkalom és apropó kapcsán újra linkelem - vagy őket, vagy ahol értelmesnek tűnő információt találok.
Azt hiszem, mindenre válaszoltam.
:-j
gecsa11-06-2012 14:56:33 // 19254
mondjuk dízelbe nem tudom van-e...
gecsa11-06-2012 14:54:19 // 19253
manapság elég jó minőségű katalizátorokat lehet kapni..sőt,már feltalálták a sport célokra használhatót is,aminek állítólag sokkal nagyobb az áteresztő képessége...persze olcsóbb megoldás egy csődarab a helyére,és micsoda tuning a súly,amitől megszabadulsz!!:D
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_elmelet/benzines_sportkatalizator1SPORTKAT.
és emberi áron is adják...
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_elmelet/benzines_sportkatalizator1SPORTKAT.
és emberi áron is adják...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
500
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?