Forum >> Dízelmánia
mreni01-08-2011 18:40:13 // 16852
erről van szó
[k i z z o]01-08-2011 18:36:50 // 16851
A coolert méretezni kell, ha vizes ha nem. A legtöbben csak bevarrnak egy nagyobb coolert, mint kis barátunk a linken, és utána azon gondolkodik, mi miért változott meg, pedig csak fizika :)
Ha jó a rendszer, nagyon sokat hozhat.
A vizes cooler nagyon jó dolog, a spriccelős megoldások viszont felejtősek. (MIért kellene alkohol a coolerre, hidegebb mint a víz? Azt a szívócsőbe szokás befecskendezni. )
Ajánlom Corky Bell: Maximum boost című könyvét, elég alapos e téren is. (Bentley Publishers 1997) Elég sok minden le van írva benne. Alap.
A cooler - re jó még a halon is, csak ne melegen fújjátok le, mert akkor végigreped :)
kizzo
Ha jó a rendszer, nagyon sokat hozhat.
A vizes cooler nagyon jó dolog, a spriccelős megoldások viszont felejtősek. (MIért kellene alkohol a coolerre, hidegebb mint a víz? Azt a szívócsőbe szokás befecskendezni. )
Ajánlom Corky Bell: Maximum boost című könyvét, elég alapos e téren is. (Bentley Publishers 1997) Elég sok minden le van írva benne. Alap.
A cooler - re jó még a halon is, csak ne melegen fújjátok le, mert akkor végigreped :)
kizzo
Vikking 31101-08-2011 17:31:22 // 16850
Délután négyig ennyit ittál? :D
WarbiRunner (Gyuri)01-08-2011 16:10:33 // 16849
Amúgy meg a legegyszerűbb ha a vízbefecsit az IC-re alkalmazod :-) Egy porlasztó fejjel hideg vizet/alkoholt nyomsz a coolerre és thats all...ez bevált megoldás.
Ha extrémet akarsz, arra is van ötletem. :-D A kipufogórendszer hőjéből Peltier elemekkel elektromos áramot állítasz elő, majd ezzel szintén Peltier elemeket hajtassz meg, csak hűtő módban. A meleg oldalt víz+ levegő hűtéssel tartod környezeti hőmérsékleten. Az generátorról is biztos fog kérni egy kis ampert, de hátha nem túl sokat. :-DDD
Ha extrémet akarsz, arra is van ötletem. :-D A kipufogórendszer hőjéből Peltier elemekkel elektromos áramot állítasz elő, majd ezzel szintén Peltier elemeket hajtassz meg, csak hűtő módban. A meleg oldalt víz+ levegő hűtéssel tartod környezeti hőmérsékleten. Az generátorról is biztos fog kérni egy kis ampert, de hátha nem túl sokat. :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)01-08-2011 15:51:47 // 16848
Szerintem meg dupla hőcserélőt neki :-)
A jelenlegi kúúlert körbedobozolni, és vizes hőcserélőként használni. Egy baszom nagy másik kúúlerrel (ami FMIC lehet mondjuk) meg a hűtővizet hűteni.
A jelenlegi kúúlert körbedobozolni, és vizes hőcserélőként használni. Egy baszom nagy másik kúúlerrel (ami FMIC lehet mondjuk) meg a hűtővizet hűteni.
Föckös01-08-2011 15:33:38 // 16847
inkább az, hogy jobban rúgja neki? :-)
hűtőventi a kúlerre?
(a furgonomban úgy van megoldva, így vmit segít azon, h ne legyen lusta a dugóban tötymörgés után)
hűtőventi a kúlerre?
(a furgonomban úgy van megoldva, így vmit segít azon, h ne legyen lusta a dugóban tötymörgés után)
.......................01-08-2011 15:10:16 // 16846
..ez egy barbár munka a guicsö alá az acélcsöre kell egy gyürü alakú nagyobb átméröjü rész,egyébként a nyomás levágja majd
WarbiRunner (Gyuri)01-08-2011 14:52:59 // 16845
A tapasztalatommal egybevág, hűvös estéken morgósabb, ércesebb hangú a gép, de olyan idegbajjal reagál a gázpedálra, hogy kész élmény. Tegnap pont tetszett neki a hőfok odakint, este hazafelé Csengerből alig győztem visszafogni. 5-ben is egész lentről indulna meg. 2200-nál kifejezetten van egy hangos fázisa, ott morog nagyon, ha meg eltaposom, akkor tolós váltós Ladához hasonló (csak jóval halkabb) szép éneklős hagja van a motornak. Ha meleg van kint, akkor is megvan ez a hang, de nem ennyire karakteresen.
A FMIC-nél én attól tartanék, hogy a hosszabb csőrendszer miatt esetleg rosszabb lesz a gázreakció. Olvasgattam én utánna, de nem merném megcsinálni, mert legalább akkorát lehet rontani vele mint javítani. Asszem egy Marea átalakításnál olvastam, hogy még rosszabb lett tőle. Ha viszont a gyári helyre bemenne egy nagyobb hőleadó felületű IC, azt gondolkodás nélkül beépíteném, szerintem javítana a teljesítményen/gázreakción.
A FMIC-nél én attól tartanék, hogy a hosszabb csőrendszer miatt esetleg rosszabb lesz a gázreakció. Olvasgattam én utánna, de nem merném megcsinálni, mert legalább akkorát lehet rontani vele mint javítani. Asszem egy Marea átalakításnál olvastam, hogy még rosszabb lett tőle. Ha viszont a gyári helyre bemenne egy nagyobb hőleadó felületű IC, azt gondolkodás nélkül beépíteném, szerintem javítana a teljesítményen/gázreakción.
Haro31-07-2011 23:27:14 // 16844
persze:))) előbb a tiéden:)
Föckös31-07-2011 16:27:38 // 16843
vizbefecsit neki! :-)
mreni31-07-2011 16:21:03 // 16842
teljesítmény szempontjából mindenképp van
GTPeti31-07-2011 16:11:53 // 16841
OK, ha addig más cartárs nem írja le, leírom.
Haro31-07-2011 16:02:10 // 16840
Ha végigolvastad légyszi ird le a lényegét,nagyon érdekelne...:)
GTPeti31-07-2011 15:56:42 // 16839
Épp olvasom azt a topicot. Most ott tartok, hogy jobban megy, viszont hangosabb, ércesebb hangú a vas. És 6 literről felment 7re a fogyasztás. Emberünk éppen keresi, hogy mi lehet az oka. (Pontosabban, hogy tényleg a hidegebb levegő okoz ekkora változást. A teljesítménnyel arányosan persze.)
Haro31-07-2011 15:54:29 // 16838
Szerinted van értelme? Mi is ezen gondolkozunk pont:)))
GTPeti31-07-2011 15:17:59 // 16837
GTPeti31-07-2011 15:17:37 // 16836
Nem biztos, hogy jó, de az eLearnból származik. Vagyis valószínüleg az. :)
Wickey31-07-2011 08:27:59 // 16835
ez de érdekes, biztos jó ez a táblázat? Mi a francnak rövidebb egyes és 10%-kal rövidebb hatos a 20V-nek, mint a 16V-nek? :-)
Rövidebb 1-ben a 20V, mint a 3,2V6, az milyen már... :-) Amikor a V6 eltolja egyből kettőbe 7500nál, annál a tempónál már négyezret forog kettőben a dejzel? Ez erősen érdekes. De nem. Má' megvan mié' a dejzel az állat pályaversenygép, hiszen rövid váltó van alatta. :D
Rövidebb 1-ben a 20V, mint a 3,2V6, az milyen már... :-) Amikor a V6 eltolja egyből kettőbe 7500nál, annál a tempónál már négyezret forog kettőben a dejzel? Ez erősen érdekes. De nem. Má' megvan mié' a dejzel az állat pályaversenygép, hiszen rövid váltó van alatta. :D
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2011 23:50:56 // 16834
Köszi, ez nekem jól jön, holnap he lesz időm visszafejtem váltóáttételekre és beírom a táblázatomba :-))
GTPeti28-07-2011 23:46:41 // 16833
Érdekes meglátás. SZVSZ nem ez az oka.
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:43:23 // 16832
Na tényleg jó éjt! :-)
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:42:55 // 16831
Passzol :-)
Az 50%-al erősebb mjet elbír még egy fokozatot, mert többlet teljesítmény miatt nagyobb a végsebessége. A nagyobb végtempót meg többfelé kell elosztani, a szűk használható fordulatszám tartomány miatt, hogy váltás után ne a turbó lyukba kerüljünk :-))
Az 50%-al erősebb mjet elbír még egy fokozatot, mert többlet teljesítmény miatt nagyobb a végsebessége. A nagyobb végtempót meg többfelé kell elosztani, a szűk használható fordulatszám tartomány miatt, hogy váltás után ne a turbó lyukba kerüljünk :-))
GTPeti28-07-2011 23:35:39 // 16830
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:35:17 // 16829
No, jó éjt mindenkinek. Megyek alukálni, hogy holnap kb. 550 km-en élvezhessem a kormost :-))
GTPeti28-07-2011 23:33:54 // 16828
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:33:34 // 16827
"Ez számomra nem magyarázat arra, hogy miért kéne egy 6 fokozatú váltó értelmét elvenni azzal, hogy ugyanannyi végáttétele, mint az 5 fokozatúnak." - Pedig ez a magyarázat, az Alfa nem a spórolásról szól, hanem a sportos karakterisztikáról. Arról, hogy váltás után ismét az erőzónában legyél :-)
Csosznorbert28-07-2011 23:31:08 // 16826
nekem annyi a tapasztalatom, hozzáfüznivalóm még: volt benyás autóm 1.4 sima 75 ló
annak az tetszett ha 3000-3500 fölött pörgött, autópályán 4 személlyel rakottan vigan ment, mig a JTD megcsinálja nekem ugyanezt 1500-1700-es fordulattól kb. 3000-ig.
annak az tetszett ha 3000-3500 fölött pörgött, autópályán 4 személlyel rakottan vigan ment, mig a JTD megcsinálja nekem ugyanezt 1500-1700-es fordulattól kb. 3000-ig.
GTPeti28-07-2011 23:31:03 // 16825
"Mert a gyakorlatban az összes gyári Alfa kormos az utolsó fokozatban éri el a végsebességét."
Ez számomra nem magyarázat arra, hogy miért kéne egy 6 fokozatú váltó értelmét elvenni azzal, hogy ugyanannyi végáttétele, mint az 5 fokozatúnak. Kieg.: Ez a kérdés amúgy nagyon egyszerűen eldönthető. Vmikor utánanézek és beírom ide az 5ös és 6os váltó végáttételét.
Ez számomra nem magyarázat arra, hogy miért kéne egy 6 fokozatú váltó értelmét elvenni azzal, hogy ugyanannyi végáttétele, mint az 5 fokozatúnak. Kieg.: Ez a kérdés amúgy nagyon egyszerűen eldönthető. Vmikor utánanézek és beírom ide az 5ös és 6os váltó végáttételét.
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:30:37 // 16824
Érthető. Egy gond, hogy a gyakorlatban továbbra sem láttam még olyan mjet Alfát, amelyikkel városban 50-el gurulni tudtam az utolsó fokozatban :-)
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:28:02 // 16823
'"Az össz áttételnek ugyan annyinak kell lennie"
Miért kéne annyinak lennie?"
Mert a gyakorlatban az összes gyári Alfa kormos az utolsó fokozatban éri el a végsebességét.
Miért kéne annyinak lennie?"
Mert a gyakorlatban az összes gyári Alfa kormos az utolsó fokozatban éri el a végsebességét.
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2011 23:27:19 // 16822
És igen, végsebességnél a teljesítmény az érdekes paraméter, de ez is előállítható nagy nyomatékkal alacsonyabb fordulaton, illetve kisebb nyomatékkal nagyobb fordulaton. És ez is váltóáttétel kérdése a kopeleket szeretik hosszúra áttételezni 5-ben, hogy 140-nél legyenek nyomatékcsúcson. Így fogyaszt ott keveset, és még képes gyorsítani még 1.4 (vagy 1.2 T.P.) motorral is. Más kérdés, hogy 160-nál emiatt bepusztul.
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2011 23:23:47 // 16821
Nem az áttétel lesz ugyanannyi, hanem az eredő nyomaték! Ez is látható a lenti görbéken, hogy vissza van korrigálva a 255 ill.300Nm nyomaték a váltóáttételnek megfelelően. Azt kell megérteni, hogy a motornak van egy nyomaték karakterisztikája, amit a sebességváltó (avagy nyomatékmódosító) áttételei módosítanak. A keréken megjelenő nyomatékot a váltó szabályozza. Lehet hosszabbítani a "görbét", ezesetben csökken a maximum értéke. Lehet rövidíteni, ekkor nő a max értéke.
GTPeti28-07-2011 23:19:56 // 16820
"Az össz áttételnek ugyan annyinak kell lennie"
Miért kéne annyinak lennie? Éppen hogy 6 sebességnél betehetnek egy spórfokozatot, az első 5 minden másra elég.
"de ott már nem bírt tovább gyorsítani"
Mondom, ez ott már nem számít, a lényeg, hogy konstans sebességnél csökkenjen a fordulatszám.
"Sajna nem az áttétel szabja meg a végsebességet, hanem a max teljesítmény"
Ha jól emlékszem kb. 5 perccel ezelőtt én is ezt írtam. De az elvi (légellenállástól eltekintő) végsebességet váltóvégáttétel határozza meg.
Miért kéne annyinak lennie? Éppen hogy 6 sebességnél betehetnek egy spórfokozatot, az első 5 minden másra elég.
"de ott már nem bírt tovább gyorsítani"
Mondom, ez ott már nem számít, a lényeg, hogy konstans sebességnél csökkenjen a fordulatszám.
"Sajna nem az áttétel szabja meg a végsebességet, hanem a max teljesítmény"
Ha jól emlékszem kb. 5 perccel ezelőtt én is ezt írtam. De az elvi (légellenállástól eltekintő) végsebességet váltóvégáttétel határozza meg.
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:14:55 // 16819
Az össz áttételnek ugyan annyinak kell lennie. Ennyi erővel betehetnék egy kormos váltót a TS-be és 300-al mennénk a más áttétel miatt. Sajna nem az áttétel szabja meg a végsebességet, hanem a max teljesítmény. (Anno az Opeljeim voltak a jó példák, a végsebességét 4-ben érte el, az ötödik, a fogyasztás miatt volt hosszú, de ott már nem bírt tovább gyorsítani. Az Alfi kormosok utolsó fokozata "igazi", ott éri el a végét.)
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:09:53 // 16818
Nem hiszem el (próba nélkül sem), hogy kb 1500-as (annyit pöröghet ott) fordulatszámon nem üzemel rezzenéstelenül egy benzines.
Kirobbanó gyorsulásról nem beszélünk, öreguras autózásról van szó.
Kirobbanó gyorsulásról nem beszélünk, öreguras autózásról van szó.
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2011 23:07:14 // 16817
Naugye....:-P
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:05:53 // 16816
Hogy Petit idézem, más a motorok karakterisztikája.
Ugyan úgy bűn elvárni egy benzinestől 2000-es fordulaton a max nyomatékot, mint egy dízeltől az 5000 feletti üzemet.
"Rettenetes volt, sehogy nem akart menni, 4000 alatt vánszorgott, kínlódott" - tehát írhatnám, hogy rettenetes volt, sehogy nem akart menni, 4000 felett...
Ugyan úgy bűn elvárni egy benzinestől 2000-es fordulaton a max nyomatékot, mint egy dízeltől az 5000 feletti üzemet.
"Rettenetes volt, sehogy nem akart menni, 4000 alatt vánszorgott, kínlódott" - tehát írhatnám, hogy rettenetes volt, sehogy nem akart menni, 4000 felett...
Piritu - 1.000.00028-07-2011 23:00:55 // 16815
Soha nem mondtam, hogy meg fogja emelni az orrát, "ép hogy elbirkózott vele". Próbáld meg ezt a kormossal, de előbb rendelj egy kettős tömegűt, biztos, ami biztos alapon.
Vannak emberek, akik nem csak max gyorsulással kocsikáznak, hanem néha kényelmesen is.
Két hete a Garda tó körüli 40 km városi forgalmat le tudtam tudni a TS-el 2-ben. 20-80 között jó voltam vele a tengernyi körforgalom közt. A kormossal nem győztem volna váltogatni. Ennyiről szól a dolog.
Vannak emberek, akik nem csak max gyorsulással kocsikáznak, hanem néha kényelmesen is.
Két hete a Garda tó körüli 40 km városi forgalmat le tudtam tudni a TS-el 2-ben. 20-80 között jó voltam vele a tengernyi körforgalom közt. A kormossal nem győztem volna váltogatni. Ennyiről szól a dolog.
GTPeti28-07-2011 22:59:13 // 16814
Erről van szó kéremszépen! B)
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2011 22:58:12 // 16813
Vicces az olyan vita ami érzelmekre alapoz. Két motort valahogy így lehet megpróbálni objektív módon összehasonlítani:
Ezt már linkeltem anno, én így választottam a jtd-t. És a valóság hasonló képet fest, a görbe, ha nem is a legkorrektebb, de jó közelítés. A dízel van a görbéken váltóáttételekkel hozzákorrigálva a benzineshez. vagyis a 8000-es skálára ábrázoltam a dízel görbéjét annyival korrigálva, amenyivel hosszabb az áttétel (5. fokozatra ábrázolva).
Így a fordulatszám kérdése ki van küszöbölve...kivéve az áhított hangot persze :-D
Ezt már linkeltem anno, én így választottam a jtd-t. És a valóság hasonló képet fest, a görbe, ha nem is a legkorrektebb, de jó közelítés. A dízel van a görbéken váltóáttételekkel hozzákorrigálva a benzineshez. vagyis a 8000-es skálára ábrázoltam a dízel görbéjét annyival korrigálva, amenyivel hosszabb az áttétel (5. fokozatra ábrázolva).
Így a fordulatszám kérdése ki van küszöbölve...kivéve az áhított hangot persze :-D
GTPeti28-07-2011 22:57:19 // 16812
Maradjunk annyiban, hogy ha a 6. fokozat áttétele más, akkor 140-nél a hosszabb végáttételűvel kevesebbet pörög. (Az elvi végsebesség is magasabb vele, ha a motor teljesítménye vs. légellenállás dologból az előbbi kerül ki győztesen.)
Piritu - 1.000.00028-07-2011 22:55:13 // 16811
Ezzel csak az a baj, hogy a 6-os váltós is és az 5-ös is a max fordulaton éri el a végsebességét, tehát adott tempónál ugyan annyit pörög a motor :-)
GEORGE28-07-2011 22:55:12 // 16810
javaslom próbálj ki egy 159-et amibe 1,8-as 140 lovas motor van, aztán majd beszéljünk arról a nem kell visszakapcsolni dologról....
Piritu - 1.000.00028-07-2011 22:52:33 // 16809
Semmi köze az alul motorizáltsághoz a turbó lyuknak, meg az euro 5-nek, meg a max nyomaték alatt használhatatlan motornak. A múltkori Amorés cikk is pont erről szólt...
Én egy 170 lovas gépről beszélek 360Nm nyomatékkal.
"a 159-ben milyen az 1.8 benzines??" - pl olyan, hogy a faluba beérve nem kell visszakapcsolnom kettőt :-)
Én egy 170 lovas gépről beszélek 360Nm nyomatékkal.
"a 159-ben milyen az 1.8 benzines??" - pl olyan, hogy a faluba beérve nem kell visszakapcsolnom kettőt :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2011 22:50:30 // 16808
Én a 6-os váltón nem azért gondolkozok, de ha visszaolvasol, rájössz. A végáttételt átcserélném, ha lehet. Ha nem lehet, nem valószínű hogy lesz 6-os váltó, mert csökkentem vele a használható sebességtartományokat. a 6-os azért kell, hogy 150-nél halkabb legyen.
Az enyém 1600-tól húz, de 1500-nál sem tragédia a dolog. Egy TS meg 4000-től húz. Nemrég akartunk venni egy 75e-t futott 1.6 Bravot (régit), persze nem TS, de benzin üzem. Rettenetes volt, sehogy nem akart menni, 4000 alatt vánszorgott, kínlódott, 4000-től mintha történne valami. 103 ló. Nekem a 105 lovas dízelem gyári állapotában sem ment ilyen sz@rul ...:-S
Az enyém 1600-tól húz, de 1500-nál sem tragédia a dolog. Egy TS meg 4000-től húz. Nemrég akartunk venni egy 75e-t futott 1.6 Bravot (régit), persze nem TS, de benzin üzem. Rettenetes volt, sehogy nem akart menni, 4000 alatt vánszorgott, kínlódott, 4000-től mintha történne valami. 103 ló. Nekem a 105 lovas dízelem gyári állapotában sem ment ilyen sz@rul ...:-S
satya28-07-2011 22:47:41 // 16807
mivanmivanmivan?? :))) azonos tudásút hogy lehet utolérni TEEEEEEEEEE! :DDDD
Piritu - 1.000.00028-07-2011 22:46:50 // 16806
mjet az a jtd :-)
Egy szóval sem mondtam, hogy rossz. :-)
Egy szóval sem mondtam, hogy rossz. :-)
GEORGE28-07-2011 22:45:19 // 16805
nekem is volt 2.0 TS 16v az még 5.-ben semmilyen aktivitást nem mutatott amikor 50-nél oda léptem neki......ép hogy elbirkózott vele.
GTPeti28-07-2011 22:43:50 // 16804
SZVSZ amit írtam, visszafelés is igaz. Miért rójuk fel egy V6-nak, hogy más a karakterisztikája, mint egy dízelnek. A megfelelő fokozat használatát szabjuk feltételnek, így már lehet hasonlítgatni. És kiderül, hogy ízlés kérdése a dolog. B)
(A Balcsi vs. Bali hasonlat nagyon jó volt. :))
(A Balcsi vs. Bali hasonlat nagyon jó volt. :))
Piritu - 1.000.00028-07-2011 22:43:06 // 16803
Stimmel.
Én se döntök, hogy melyik jobb, csak megpróbálok egy szempontot megvilágítani. A fordulatszámtól függetlenül: a 2,0TS-t gyakorlatilag 50-215-ig tudom használni az utolsó fokozatban, a kormost 70-től.
Ettől függetlenül holnap a kormossal fogok 550km fülig érő szájjal autózni :-))
Én se döntök, hogy melyik jobb, csak megpróbálok egy szempontot megvilágítani. A fordulatszámtól függetlenül: a 2,0TS-t gyakorlatilag 50-215-ig tudom használni az utolsó fokozatban, a kormost 70-től.
Ettől függetlenül holnap a kormossal fogok 550km fülig érő szájjal autózni :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
510
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?