Forum >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)11-05-2011 21:25:07 // 16452
akkor lehet porlasztó hiba is...
Haro11-05-2011 21:02:20 // 16451
7-8 litert az 5-6 helyett :(
Erhard 242 (Pure Energy)11-05-2011 21:01:34 // 16450
mennyit fogyaszt?
Haro11-05-2011 21:01:03 // 16449
Turbo rendesen dolgozik, porlasztóval még nem foglalkoztunk.
Amugy megy rendesen csak sokat fogyaszt....
Amugy megy rendesen csak sokat fogyaszt....
Erhard 242 (Pure Energy)11-05-2011 20:59:00 // 16448
porlasztókat beméretted? turbó rendesen teker?
Haro11-05-2011 20:56:41 // 16447
a magas nyomású szelepet kicseréltük,illetve a jeladót is,de semmi:((((
Erhard 242 (Pure Energy)11-05-2011 20:48:28 // 16446
turbó vagy magas nyomású vagy a magasnyomású szelepe vagy a közös nyomócső szelepe de lehet más is ...
Haro11-05-2011 20:43:18 // 16445
Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan hiba jelenséggel,hogy egy 147 1.9 JTD 8V alapjáraton szépen megvan a 300 bar üzemanyagnyomás,viszont teli gáznál max 500-600 bar.
Merre kéne elindulni?
Segítségeteket előre is köszönöm :)
Találkozott már valaki olyan hiba jelenséggel,hogy egy 147 1.9 JTD 8V alapjáraton szépen megvan a 300 bar üzemanyagnyomás,viszont teli gáznál max 500-600 bar.
Merre kéne elindulni?
Segítségeteket előre is köszönöm :)
WarbiRunner (Gyuri)09-05-2011 12:28:21 // 16444
Ja tényleg..akkor lehet úgy van, mint régen a zsigáknál. A Ferkoéban "kombi diffi" van, ami rövidebb. :-)) Az ePer nem mondja meg alvázszám alapján a különbséget? Mindkettőhöz nézni kell egy difit, aztán remélhetőleg nem ugyanazt hozza majd a két autóra :-))
GEORGE08-05-2011 23:45:55 // 16443
Na de a Ferkóé 1455kg az enyém 1380kg......
Wickey08-05-2011 18:58:43 // 16442
csak simán lehúzod a csatiját a 115 lovasnál. A hibakódot tárolja, de a pániklámpát (MIL) nem gyújtja ki a műszerfalon tehát hibbbátlan. :-)
WarbiRunner (Gyuri)08-05-2011 15:37:03 // 16441
Én a 136-ból 120-at elhiszek bemondásra is :-). A 115 lovas 300Nm-es Focus dízelt simán fogom, 170-től kikerülöm. Régen nem így volt...
WarbiRunner (Gyuri)08-05-2011 15:35:42 // 16440
Lehet, de akkor a Ferkoé jobban kéne hogy gyorsuljon..;-)
WarbiRunner (Gyuri)08-05-2011 15:34:26 // 16439
Tény, hogy chip óta én is lentebb használom kicsit, mert már 1600-tól használható. Igazán 1800 nál hallom simának és csendesnek motort, azért szeretem ott használni, vagy felette. Ez nem azt jelenti, hogy sosem engedem alá, de tipikusan inkább visszakapcsolok. Nekem így otthonos :-)
GEORGE08-05-2011 13:52:23 // 16438
Nos, azt itt leírtakat ajánlom mindenki figyelmébe, aki bemondásra elhiszi, hogy egy-egy chip dobozkától vagy chiptuningtól ennyi meg annyi lóerős lesz a verdája.....
GEORGE08-05-2011 13:28:10 // 16437
Ha egyforma lenne a két váltó és Ferkó 400 lóerős lenne akkor sem tudna ugyan avval a váltóval gyorsabban menni....
GEORGE08-05-2011 13:20:29 // 16436
Szerintem simán lehet, hogy más a végáttétel.
Váltásoknál a Ferkóé is cirka 500-kat ejt.
Nekem elsőre nem is tűnt fel, hogy más lenne.
A hideg fázisban tűnt fel, hogy 6.-ban 2.000-en nem megy majd 120-at......meg, hogy 160-nál nincs 3.000 alatt a fordulat.....
Úgy néz ki, hogy cirka 200-as fordulattal tér el a két váltó......
Ferkó autója a legelsők közül való evvel a kasznival és motorral.
Enyém cirka 1,5 évvel utána jött ki a gyárból már a MY2005-ös. Többek közt a 159-es anyagaival ( műszerfal, ülések, kárpit is mind olyan mint a 159-ben.)
Ennyi idő alatt simán variálnak akár a váltón is.
A 159-nek egyébként még az enyémtől is hosszabb a váltója........
Váltásoknál a Ferkóé is cirka 500-kat ejt.
Nekem elsőre nem is tűnt fel, hogy más lenne.
A hideg fázisban tűnt fel, hogy 6.-ban 2.000-en nem megy majd 120-at......meg, hogy 160-nál nincs 3.000 alatt a fordulat.....
Úgy néz ki, hogy cirka 200-as fordulattal tér el a két váltó......
Ferkó autója a legelsők közül való evvel a kasznival és motorral.
Enyém cirka 1,5 évvel utána jött ki a gyárból már a MY2005-ös. Többek közt a 159-es anyagaival ( műszerfal, ülések, kárpit is mind olyan mint a 159-ben.)
Ennyi idő alatt simán variálnak akár a váltón is.
A 159-nek egyébként még az enyémtől is hosszabb a váltója........
GEORGE08-05-2011 13:13:30 // 16435
Szerintem a végáttétel más lehet....
GEORGE08-05-2011 13:09:30 // 16434
Mi köze a turbónak a váltó áttételhez?
GEORGE08-05-2011 13:08:41 // 16433
Azért vedd figyelembe, hogy neked 1.9 105 ló nekem 2,4 175 ló. azért mindkettővel más 1500-al haladni.
Nálam még nem "fulákol"....
Továbbá nem az 1.500 nálam sem a jellemző fordulatszám.
Tegnap kikaptam a MAP szenzort és az EGR-t egy pucolásra.......A MAP koszos volt, viszont az EGR meglepő módon újfent koromtalan.
Csavarhúzóval megkapargattam ahol csak tudtam és durván 2 db 200Ft-nak megfelelő felületre szóródott ki belőle ki valamicske korom
AZ EGR alatt található csőben sincs lerakódás......
Jó múltkor cirka 1,5 éve, amikor mindenki pánik szerűen szedte le az EGR-t és pucolta ki amikben rendre fél marék korom volt, nekem akkor sem volt benne "semmi sem"
Nálam még nem "fulákol"....
Továbbá nem az 1.500 nálam sem a jellemző fordulatszám.
Tegnap kikaptam a MAP szenzort és az EGR-t egy pucolásra.......A MAP koszos volt, viszont az EGR meglepő módon újfent koromtalan.
Csavarhúzóval megkapargattam ahol csak tudtam és durván 2 db 200Ft-nak megfelelő felületre szóródott ki belőle ki valamicske korom
AZ EGR alatt található csőben sincs lerakódás......
Jó múltkor cirka 1,5 éve, amikor mindenki pánik szerűen szedte le az EGR-t és pucolta ki amikben rendre fél marék korom volt, nekem akkor sem volt benne "semmi sem"
WarbiRunner (Gyuri)07-05-2011 18:48:38 // 16432
Ez így van, ezért haragszom egy kicst az Alfára, hogy nem tudott összehozni egy szebb fogyasztású benzinest, vagy egy könnyebb dízelt. A 2.4 dízel, ha nem 1700, csak 1500 kilót vonszolna, nem kicsit lenne ütősebb...Vagy ugyanez az 1500 kiló egy 3.0 v6 dízellel...az volna még csak az igazi...
Bgabor07-05-2011 18:43:20 // 16431
Nem vagyok egy spórolós típus, de ezt a qrva üzemanyagot nagyon emelik ,meg olcsóbb már biztos nem lesz , úgyhogy a benzinest én már elvetettem .Ez főleg télen hidegben izgalmas, ilyenkor a benzines azért sokkal többet bever mint a dizel .Meg ameddig el tudunk menni nyaralni addig is azt számoltam ,hogy majdnem felébe van mint egy benyással .
WarbiRunner (Gyuri)07-05-2011 18:36:04 // 16430
Tegyél Selénia WRD-t, itt sokunknak bevált már. A teljesítményen megéri felpiszkálni, nagyon sokat dob. Előbb azonban mindenképp használnám alap állapotban, hogy bukjon ki úgy ha hibája van. Csak 100%-os autónál csinálnék remapot. A 159 nekem is cél, de nekem fehérben és limuzinban tetszik :-) És még a benzines sem kizárt, egyedül a tbi van versenysúlyban, a többi kicsit tankszerű. :-)
Bgabor07-05-2011 18:26:37 // 16429
Ja az egr-t szétszedtem apróra :) Kitakarítottam ,meg a pillangószelep házát is volt mit takarítani mindkettőben . Kéne egy kicsit még a teljesítményén feljebb vinni :) Bár nem tudom van e értelme belemélyedni, a benzinesnek is megcsináltam minden hibáját ,aztán meg eladtam :) A végcél az fekete 159 es kombi dijzel .)
Bgabor07-05-2011 18:21:33 // 16428
Hali igen Diesel lett ! Nagyon tetszik főleg a nyomatéka ,meg a fogyasztása. Amit észrevettem a szelepdekni tetején lévő szellőzőn olajpára csapódik ki ,nincs túl nagy kartergáz inkább arra gondoltam hogy valami nem túl jó minőségű olajat tettek bele ,nagyon hígnak találtam és kidolgozza !? Még pár napja van nálam a gép , most cserélek benne olajat meg szűrőket remélem megoldódik ennyivel ez a probléma .
WarbiRunner (Gyuri)07-05-2011 18:03:52 // 16427
Hoogy? Vettél egy dízelt? :-)))
No mindenesetre az olajkicsapódás nem igazán normális dolog. Alul a turbo és a cooler közt mondható normálisnak, hogy a cső "átizzadja" az olajat és idővel ronda koszos lesz. A karter cső az a kicsi derékszögben becsatlakozó cső a nagy nyomócső mögött jobboldalt? Ott nem kéne olajnak lenni. Kartergázt néztél?
Ha 105 lovas a motor, akkor csak le kell húzni a kipufogóöntvénynél a vákuumos vezérlő vákuumcsövét, és ledugózni. Ezzel egér kiiktatva. Ha már 115 lovas, akkor Wickey vagy GTPeti megmondják a frankót. Szerintem ott is kiiktatható, csak betárolja a hibakódot, tehát észreveszi. Egyébként motorikusan csak előnyt jelent az egértelenítés úgy tapasztalom.
No mindenesetre az olajkicsapódás nem igazán normális dolog. Alul a turbo és a cooler közt mondható normálisnak, hogy a cső "átizzadja" az olajat és idővel ronda koszos lesz. A karter cső az a kicsi derékszögben becsatlakozó cső a nagy nyomócső mögött jobboldalt? Ott nem kéne olajnak lenni. Kartergázt néztél?
Ha 105 lovas a motor, akkor csak le kell húzni a kipufogóöntvénynél a vákuumos vezérlő vákuumcsövét, és ledugózni. Ezzel egér kiiktatva. Ha már 115 lovas, akkor Wickey vagy GTPeti megmondják a frankót. Szerintem ott is kiiktatható, csak betárolja a hibakódot, tehát észreveszi. Egyébként motorikusan csak előnyt jelent az egértelenítés úgy tapasztalom.
WarbiRunner (Gyuri)07-05-2011 17:53:00 // 16426
Az üzemanyagról jut eszembe, keletmagyarország különösen sújtott terület. A múltkor Siklóson tankoltam a Mol-nál, lényegében a kamion kúton (csak dízel volt azon a beállón, egy vastag, meg egy vékony cső). Vajh hogy lehet, hogy a szokásos 7.2 helyett 6,5 lett a fogyasztásom? Mindezt úgy, hogy az autóban csomagok, család, pályán 150+ tolósan végig (540km), M3-mason szembeszél, és még egy 190-ig eltolás is volt benne. Következő tank itt Debrecenben a szokásos helyen, vissza is állt a 7.2...
Tankoltam már az Agipnál, na attól még morog is a motor, és még rádob vagy 2 decit a fogyira. Hulladék sz@r kutak vannak itt Debrecenben...Már majdnem elcsábultam, hogy belelököm a lukoilt oszt' kész, ha rossz, legalább olcsó,de végül azt bele se mertem önteni...
Tankoltam már az Agipnál, na attól még morog is a motor, és még rádob vagy 2 decit a fogyira. Hulladék sz@r kutak vannak itt Debrecenben...Már majdnem elcsábultam, hogy belelököm a lukoilt oszt' kész, ha rossz, legalább olcsó,de végül azt bele se mertem önteni...
Wickey07-05-2011 17:41:48 // 16425
elvileg igen. Én gyakorlatilag keféltem már rá. Igaz, az hidegben volt.
Ne büntesd magad biodízellel. Olcsóbb valamivel, de csótány egy anyag. Másrészt Európában eleve olcsóbb az üzemanyag szinte mindenhol, ráadásul kiválóbb is, jutalmazd meg magad azzal, hogy rendes gázolajat tankolsz. Úgyis kevesebbet fog enni belőle plusz még olcsóbb is, nem mindegy? :-P
Ne büntesd magad biodízellel. Olcsóbb valamivel, de csótány egy anyag. Másrészt Európában eleve olcsóbb az üzemanyag szinte mindenhol, ráadásul kiválóbb is, jutalmazd meg magad azzal, hogy rendes gázolajat tankolsz. Úgyis kevesebbet fog enni belőle plusz még olcsóbb is, nem mindegy? :-P
Bgabor07-05-2011 16:17:09 // 16424
Srácok 1,9 jtd ,a motorblokk tetején lévő kartercsőnél kicsapódik az olaj, aztán le a turbóhoz és a szívótorokba áll meg , ez normális jelenség ? A másik kérdés az egr-t le lehet vakolni a pillangószelepnél ,lesz valami probléma ? Thx.
GTPeti07-05-2011 10:47:17 // 16423
(Nekem ezt dízelspecialisták mondták.)
WarbiRunner (Gyuri)06-05-2011 23:58:36 // 16422
Fura, hogy pl 6-osban a sebesség növekedésével csökken a fordulat különbség. Ha a difid lenne rövidebb, ez nem így volna! Vagy leolvasási hiba.
A sebességet asszem az abs jeladó méri (?), gondolom az kb ugyanazt mutatja a két autóban a gps-hez képest, különben feltűnt volna végsebesség méréskor.
A fordulatszám jeladó a főtengely fordulatát méri lent egy lyuggatott/fogazott tárcsán. Nehéz elképzelni, hogy a négyszögjel frekvenciáját így mellélője a comp, de nem elképzelhetetlen.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem feltétlen mechanikus különbségről van szó, hanem esetleg szoftveres különbségről, vagy hibáról. Főleg amiatt gyanús, hogy növekvő sebességnél csökken a különbség. Olyan, mintha a fordulat jeladód félre lenne kalibrálva. Nem tudom létezik e ilyen jelenség.
A sebességet asszem az abs jeladó méri (?), gondolom az kb ugyanazt mutatja a két autóban a gps-hez képest, különben feltűnt volna végsebesség méréskor.
A fordulatszám jeladó a főtengely fordulatát méri lent egy lyuggatott/fogazott tárcsán. Nehéz elképzelni, hogy a négyszögjel frekvenciáját így mellélője a comp, de nem elképzelhetetlen.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem feltétlen mechanikus különbségről van szó, hanem esetleg szoftveres különbségről, vagy hibáról. Főleg amiatt gyanús, hogy növekvő sebességnél csökken a különbség. Olyan, mintha a fordulat jeladód félre lenne kalibrálva. Nem tudom létezik e ilyen jelenség.
J-Imi06-05-2011 22:53:31 // 16421
A biodieselhez én úgy tudom nem kell semmilyen átalakítás, teljesen nyugodtan lehet tankolni.
Alfa GT-Csaba06-05-2011 22:33:01 // 16420
Szerintem ha felesbe keveri gázolajjal semmi baja nem lesz a kocsinak,
GTPeti06-05-2011 22:28:43 // 16419
Én nem tenném a helyedben. Tönkreteszi a motort (csöveket, tömítéseket), ha nincs rá gyárilag felkészítve...
Haro06-05-2011 22:15:07 // 16418
Skacok! Júniusban kint leszünk jó pár napot Európában,szerintetek mi van akkor ha BIODIESELT rakok a gépembe???? Milyen árban van kint?
Ferko06-05-2011 21:34:50 // 16417
Lehet:-))) De én is nagyon hidd el:-)
ALFI15606-05-2011 21:32:41 // 16416
Komolyan mondom szerintem már kiváncsibb vagyok mint te.
Ferko06-05-2011 21:29:27 // 16415
Zsír, akkor ide kell elvinnem majd:-)
ALFI15606-05-2011 21:23:12 // 16413
És lessz 156 2.4m-jet összehasonlítási alap mert Adrián is itt mérette be.
Ferko06-05-2011 21:08:22 // 16410
Bizony. Be is fogom méretni az tuti. Csak kellene egy korrekt szakember, aki faszán be tudja mérni.:-)
ALFI15606-05-2011 20:59:45 // 16409
Beszéltünk egyszer beméretésről a kiváncsiság kedvéért.Ezen gondolkoztál azóta?
Ferko06-05-2011 20:54:54 // 16408
Nem, mert megy az autóm nekem is. Georgeval nem egyszer mentünk egymás mögött és mint ha dróton húzott volna.
Ezen kívül vezettem 150 lovasat is, mikor a fim forgatás volt. Akkor egy hétre egy ilyen SW-t kaptam, cska 1.9.el. Na az sem ment annyira, mint az enyém és 200-nál meg is állt.
Biztos, hogy 175 LE-s az enyém.:-)
Ezen kívül vezettem 150 lovasat is, mikor a fim forgatás volt. Akkor egy hétre egy ilyen SW-t kaptam, cska 1.9.el. Na az sem ment annyira, mint az enyém és 200-nál meg is állt.
Biztos, hogy 175 LE-s az enyém.:-)
ALFI15606-05-2011 20:43:28 // 16407
Az nem lehet,hogy a tiéd ténleg nem csak forgalmiba 150ló hanem valójába annyi?George meg 175 és azért van ez a különbség?
Ferko06-05-2011 20:33:10 // 16406
Kiében?:-DDDD
Mert az enyém megy rendesen, annyi szent. A George autójával sincs gond:-DDDD
Mert az enyém megy rendesen, annyi szent. A George autójával sincs gond:-DDDD
Ferko06-05-2011 20:32:29 // 16405
Na igen; de fura, hogy ugyanabban a típusban előfordul ilyen. :-o
Grando06-05-2011 20:26:42 // 16404
(...az nem lehet, hogy a túró nem dolgozik rendesen? Lehet hülyeség, csak úgy eszembe jutott... ;))) )
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2011 20:17:33 // 16403
más a váltó áttételezése más nem lehet :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
545
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?