Forum >> Dízelmánia

cseko7631-03-2011 11:31:31 // 16352
Hogyha normálisan használod és nem padlózod akkor nem lesz vele problémád.
prat00231-03-2011 11:02:23 // 16351
Mondjatok pár tippet, hogyan lehet a kuplungot kímélni? Nekem csippes a verdám, és sokan paráztattak, hogy így hamarabb elszáll majd a kuplungom. Ezért szeretném okosan használni.
WarbiRunner (Gyuri)31-03-2011 10:32:23 // 16350
Szóval aszondod szétrúgtam a kuplungomat...jóvan, megjegyeztem :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2011 08:57:14 // 16349
a fék használat függő meg nagy csodák nincsenek 90e km az jónak számít vagy mész gyök kettővel meg 30m-es követési távolsággal, motorfékkel de az hogy az autópályán 150-nél bele fékezgetsz azt semmi nem bírja 100e-ig, a kuplung megint lábfüggő...
Ferke31-03-2011 08:49:48 // 16348
De jó Neked, nálam a fékek nagyon maximum 50-60ezret bírnak:)
GTPeti30-03-2011 22:47:11 // 16347
Az automataváltók robosztusabb (tartósabb) mivoltával azért vitatkoznék egy picit... :)
GTPeti30-03-2011 22:46:07 // 16346
"A fékem komplett elkopott 90e alatt tárcsástól, betétestől."
Ugyanmár, ez nem gáz.

HA a DMF és a kuplung is kibírnak 200-250e-t, abba sem kötnék bele. Fájó kiadás, de ennyinél érthető.

Az 50ekm egy kuplungszett esetén viszont gyalázatos.
WarbiRunner (Gyuri)30-03-2011 22:07:10 // 16345
Engem csak az zavar, hogy az elvileg "gyári minőség" is gázos. A fékem komplett elkopott 90e alatt tárcsástól, betétestől. Ez határeset mondjuk.. A kormányösszekötő bírt 50-et, a kuplung 50-et. A vezérlésem 90e alatt fossá kopott...Kicsit keveslem ezeket, főleg, hogy sose spóroltam az alkatrészen. Lehetőleg jót, és időben belerakattam mindíg.
Wickey30-03-2011 14:33:48 // 16344
az rendben. De jelen esetben az ötsebességes LSD-s kréziváltót kéne egy hosszú végáttételű háromsebességes automatával összehasonlítani. Elég nagy hendikep. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2011 13:38:21 // 16343
nézd a normális automata ami nincs szétdurálva simán elmegy 3-4 kilót és nincs kuplung, lendkerék probléma :) helyette van kardáncsapágy :DDD
Wickey30-03-2011 13:21:37 // 16342
Aszondod, nincs is jobb mint a 3sebességes automata, mi? :-P
Erhard 242 (Pure Energy)30-03-2011 13:10:36 // 16341
vagy az automata :DDD
Wickey30-03-2011 12:31:43 // 16340
Naja. Innentől kezdve csak annyi értelme van a kevlárkuplungnak, mint indexkarnak az Audikon. Vandeminek. :-P

Amúgy sem az a gond, hogy csúszik, hanem hogy szar, csótány, fos, ócska a szerkezet. Attól nem lesz jobb, ha kevlár tárcsát kap. Sőt, attól még a kinyomócsapágyam se törik kevésbé ketté. Kibaszott fogyasztói társadalom. Régen a hátsókerekes V6-osok 10-15 éveket elmentek a gyári húzókuplunggal. A nyomó persze ott is szar volt, de nincs is jobb, mint az America húzó, vagy méginkább a gtv6 kéttárcsás (!!) húzókuplungja.
Roll198330-03-2011 11:15:02 // 16339
Nem is mondtam, hogy van benne.
Wickey30-03-2011 11:12:31 // 16338
abban pusztán csak kéttömegű lendkerék nincs, teljesen más a kuplungja is. :-P
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2011 21:20:34 // 16337
Az komoly egy hely. Ott találkoztam a sráccal aki átírta az ECU-t. Nem rossz látvány volt a szanaszét heverő turbok közt pákázó emberke :-)
Roll198329-03-2011 21:18:20 // 16336
Nem, ez nem az, de krézi adagolós. :)
Roll198329-03-2011 21:17:28 // 16335
Igen, a tárcsát. Csúszást megoldja az tuti.
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2011 21:15:32 // 16334
ok, átgondolom a dolgot... Csak nem az a zöld golf amit a krézidízelnél láttam?
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2011 21:14:15 // 16333
Nomeg ott a tárcsát kevlározzák, nem? Itt most a szerkezettel lehet valami. Nem tudom, valahogy be kéne oda látni...
Roll198329-03-2011 21:12:14 // 16332
Aki ezt tanácsolta, az napi szinten kerget egy tdi golfot a városban kevlár kuplunggal, kb. 200-250 lovas a gép, és semmi gondja.
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2011 21:07:45 // 16331
Az asszony meg városban szétugrasztja a kettőstömegűt, ha épp le nem fullad a gép...a kevláros nem városi forgalom barát ahogy tudom.
Roll198329-03-2011 21:03:53 // 16330
Egy tdi fanatikus itt mögöttem azt magyarázza, hogy kevlároztasd fel a kuplungot, aztán nem lesz vele jó idegi gond.
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2011 20:46:22 // 16329
az enyémben gyárilag LUK lakik most mit mondjak? van aki cserélte már 7X ezer km-nél .. kíváncsi lettem volna chip nélkül mit bír a valeo-d mert ez így nem gyári állapot ugyi... van még ACDelco ami nem a gagyi kategória és ennyi...
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2011 20:40:23 // 16328
A Luk milyen? Vagy van egyéb márka ami minőségi? Ez a ropogás nem sok jót sejttet, és a szerkezet széthullását még a csippelés rovására se lehet írni, nomeg nem is ütöm-vágom. 55e km-nél járok vele, és nem sok lehet neki hátra ezek alapján. Egy ismerős pugójában ilyen ropogás után szakadt ki a szerkezet... Persze lehet pont egy beteg darabot fogtam ki, de ezek után nem sok bizalmam van hozzá. 2 évente meg nem cserélném ha nem muszáj.
Mellesleg a csúszás szerű remegés is rapszodikus, úgyhogy lehet, hogy a tárcsának nincs is baja, nem tudom. Mivel a difim holtjátéka is már elég nagy, és a csapágyai is szerintem lefutották amit kell (kicsit lógnak a féltengely kihajtások, de olaj még nem jön) majd akkor szedetem szét, ha szereztem csere váltót. Csak bírja ki addig...
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2011 15:08:54 // 16327
nézd nekünk sachsal volt rengeteg garis problémánk....nekem egyébként mind1 kinek mi kell
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2011 14:48:04 // 16326
háát...ebben biztos vagy? Nekem a kérdésem az lett volna, hogy Valeon kívül mit rakjak bele. Nem tudom mi lehet a gáz vele, mert van amikor puhán, tökéletesen működik. Felmegyek Bp-re 150-nel, egész úton ha kettőt váltok, akkor sokat mondtam. Beérek pestre és ropog, nyöszörög a talpam alatt a szerkezet mikor nyomom be a kuplungot. Rendesen hallatszik ahogy ropog, és nehéz is nyomni. És ez már háromszor történt így, mindíg hosszú autópálya után. Legutóbb egy padkáról a szokásos finomkodást elhagyva döccentem le, valami koppant a váltó körül, és megint normálisan lehetett kuplungolni immár hazáig.
Ma totál beidegelt, mert akkorákat zakkan váltáskor, hogy hihetetlen. De mire elvinném a szerelőig, szép finoman váltana megint..már ismerem, ilyen.
Szóval Sachs, vagy LUK?
Másik kérdés, ismertek e valami váltó gurut, ha felmegy rá, feltennék egy m-jet váltót, lehetőleg kevés km-rel. Nagyon szeretem ezt az autót, de amikor a váltó-kupplung elkezdi a parádét, fel bírnám gyújtani...
[k i z z o]12-03-2011 19:44:49 // 16325
Az elv működik, de inkább ezzel: http://www.coolingmist.com/pagedisplay.aspx?feature_key=diesel

Azonban, gyári rendszerhez nem igen van ilyenre szükség.

Beszerelni nem veszélyes, paraméterezni sem, de jól el kell találni a fecskendezett mennyiségeket.

Sajnos Magyarországon nem nagyon ismerik.
atesssz12-03-2011 18:53:43 // 16323
Komplett kuplung szettből Valeo,vagy Sachs?
'''''09-03-2011 21:59:40 // 16322
Nem találtam senkit,aki Magyarországon árulná és beszerelné.
'''''09-03-2011 21:02:38 // 16321
Jó cucc lehet,csak a rozsdásodás gáz.
GTPeti09-03-2011 20:41:34 // 16320
Az biztos jó lehet. :))
Wickey09-03-2011 20:32:25 // 16319
Hogyne. Főleg, ha négypólusú izzítógyertyát is beleteszel :-)))))))))))))
vienna09-03-2011 20:18:59 // 16318
http://www.snowperformance.de/boost-cooler-wassereinspritzung/boost-cooler-wassereinspritzung-turbodiesel/boost-cooler-stage-i-kit-diesel-3.html

erről a szerkezetről hallott már valaki? Elég jól hangzik a leírás alapján, de azért szkeptikus vagyok. Töltőlevegő hűtéssel el lehet érni 15-25%-os erőnövekedést?
Ferke09-03-2011 09:03:40 // 16317
Hááát, kiderül délután. Ha nincs a töltőlevegővel para, akkor valszeg az lesz az.
ALFI15609-03-2011 08:45:18 // 16316
Nem lehet,hogy a turbó megadta magát?
Ferke09-03-2011 08:40:46 // 16315
Kérdezgettem a füstről, fura, mert azt mondja, hogy nem füstöl, csak hidegen, de akkor sem feketén, inkább szürkén :)) És nagyon büdösen:) És melegen is nagyon büdös:)
Én is azt várnám, hogy kormoljon, de állítólag nem kormol...fura.
Ferke09-03-2011 08:38:58 // 16314
Ebben van valami:) Délután hozzák, remélem egy turbocsővel megoldódik:)
ALFI15609-03-2011 08:34:45 // 16313
Farsot szív.Füstől is?
Erhard 242 (Pure Energy)09-03-2011 08:34:26 // 16312
mivel átment szívódízel üzemmódba az 1300kg-ot mozgatni kell
Ferke09-03-2011 08:28:25 // 16311
Erre tippelek én is....van egy sima 1.9 8v, ami állítólag elkezdett fixen 10 körül enni, és elmondás alapján furán szuszog, és gyenge, amikor nyomja neki (gondolom turbocső).
A 10-et kicsit sokallom, de ezek szerint lehet, hogy ennyire megdobja...(?)
Erhard 242 (Pure Energy)09-03-2011 08:23:37 // 16310
biztos mert nem kap annyi levegőt amennyi kéne
Ferke09-03-2011 08:22:25 // 16309
1 gyors kérdés ahhoz, aki biztosan tudja:
töltőnyomás probléma (sérült cooler hűtő vagy cső) okozhat fogyasztás növekedést vajon??? Ha igen, akkor mennyire?
BeeGee08-03-2011 21:57:54 // 16308
A kuplung lehet hogy örök lesz, a kettőstömegű lendkerék életéhez képest biztosan :)
Adrián08-03-2011 21:49:48 // 16307
nem tudom miért írtam ford.sz növekedést ;) pedig nem arra gondoltam de ott a pont!
ALFI15608-03-2011 19:35:53 // 16306
Csak forgalomba nem tudsz vele menni.Azt csúsztatni nem tudod.Szépen lassan csorogni nem tudsz.Így vagy felengeded vagy lent tartod.Szóval felugrassz az elötted lévő hátára.
GTPeti08-03-2011 19:29:29 // 16305
Őszintén? Nekem fogalmam nincs, hogy mehet egy csónak egy ilyen motorrral. :)

Annyit tudok, hogy a jobb csónakokban egy kövér (V6? V8?) benzintemető szokott dohogni. Ami feltételezem 300-400LE-s. Ehhez képest egy 2.4 annyira nem erős. (Persze ugyanannyiból sokkal tovább lehet élvezkedni.)
Goodboy08-03-2011 09:12:30 // 16304
Kuplung?erösitett szerkezet egy y jo kevlárral örök,utcára tökéletes!
Liquid08-03-2011 08:18:13 // 16303
valszeg megy mint állat
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.