No egy kis érdekesség (legalábbis számomra) a George kontra Ferko ótója és a fogyasztás témához.
Érdekes dolgot vettem észre a fordulatszám figyelésekor a George és az én autóm között. Íme a tapasztalatok:
50 km/h sebesség, 3. sebességi fokozatban:
George autója - 1750
Ferko autója - 2000
90 km/h sebesség, 5. sebességi fokozatban:
George autója - 1800
Ferko autója - 2000
130 km/h sebesség, 6. sebességi fokozatban:
George autója - 2200
Ferko autója - 2450
160 km/h sebesség, 6. sebességi fokozatban:
George autója - 2800
Ferko autója - 3000
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2000-es fordulat, 6. sebességben a km/h állás:
George autója - 118 km/h
Ferko autója - 110 km/h
No ez vajon hogy lehet és mennyire meglepő ez a számotokra? Hiszen ugyanarról az autóról van szó; kivéve, hogy az enyém SW.
:-)
Forum >> Dízelmánia
Ferko06-05-2011 19:45:47 // 16402
WarbiRunner (Gyuri)06-05-2011 15:00:15 // 16401
Az 1800 az okés, de 1500-nél szinte látom a lelki szemeimmel ahogy kormolódik el minden. Ha meghallgatod a nem keveset futott autóm hangját, és megnézed hogy mennyire nem füstöl, akkor az meg engem igazol.
A dízelnek a légfelesleg a kulcsszó. 1500-nál nálam legalábbis a turbo még semmit nem csinál, max akadályoz. 1800-nál érződik hogy a gázpedál érintését is lereagálja a motor. Nekem ott "mondja" azt, hogy jól érzi magát. 1800 és 2200 közt a leghalkabb, onnan ugrik, és valószínűleg ott a legjobb a hatásfoka is. Senkit semmire nem akarok rábeszélni, nekem az 1500 körül autózás megszokhatatlan, nem esik jól.
A dízelnek a légfelesleg a kulcsszó. 1500-nál nálam legalábbis a turbo még semmit nem csinál, max akadályoz. 1800-nál érződik hogy a gázpedál érintését is lereagálja a motor. Nekem ott "mondja" azt, hogy jól érzi magát. 1800 és 2200 közt a leghalkabb, onnan ugrik, és valószínűleg ott a legjobb a hatásfoka is. Senkit semmire nem akarok rábeszélni, nekem az 1500 körül autózás megszokhatatlan, nem esik jól.
GEORGE06-05-2011 11:50:52 // 16400
A kollégának "dobozkája" van nem chiptuning.
Selmak06-05-2011 11:49:06 // 16399
Na meg a chiptuning teljesítményre van optimalizálva nem euro 4-5 re.
GEORGE06-05-2011 11:34:55 // 16398
Ha minden fokozatot 3.000 pörgetnék, akkor már 2.-ban megkeféltem a városi sebesség határt.......
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2011 11:32:04 // 16397
Teljesen egyet értek normál tempónál 2000-2500-nál váltok el mindig minek pörgetni 1800-tól jön meg a nyomaték váltásnál 500-at esik kb ...nem tudom mi lenne benne buszos...
GEORGE06-05-2011 11:15:07 // 16396
Abban mi a buszos, ha 1500-1800 haladok egy adott fokozatban ha amúgy sem lehet gyosabban menni?
Tényleg úgy a frankó ha forgatom a motort mikor a sorban haladok a többiek tempójával?
Ferkó gépével én "csak" 7.8-at tudtam megetetni 1380km alatt aztán a 0-230-ig volt minden:-)))))
Én értelmetlennek tartom, ha mindenkor minden körülmény közt 2.000 felett pörög a 2,4 diesel...ha menni kell az más.......
Igazamat alá támasztja a fogyasztás és a kettőstömegű élet tartama is :-)
Tényleg úgy a frankó ha forgatom a motort mikor a sorban haladok a többiek tempójával?
Ferkó gépével én "csak" 7.8-at tudtam megetetni 1380km alatt aztán a 0-230-ig volt minden:-)))))
Én értelmetlennek tartom, ha mindenkor minden körülmény közt 2.000 felett pörög a 2,4 diesel...ha menni kell az más.......
Igazamat alá támasztja a fogyasztás és a kettőstömegű élet tartama is :-)
GEORGE06-05-2011 11:10:10 // 16395
Itt nem az 5-ös kontra 6-os váltó köz van a különbség.
Hanem azért írtam, mert ferkó nem kapcsol fel 6.-ba ha 90-100-al megy és közben csodálkozik, hogy majd 10 litert iszik a verdája...
Egy 6 seb. váltónál számít fogyasztásnál, ha mellőzik az utolsó fokozatot.
Továbbá az sem "egészséges" a fogyasztásra nézve, ha egyik fokozatban sem engedi sose engedi lejebb 2.000-nél a fordulatot........
Ez most be is bizonyosodott, mert az én vezetési stílusommal nálam l 7.8-at ivott Ferkó autója én nem "buszosan" vagy "öregurasan" haladtam vele.
De ha ép úgy hozta a szituáció akkor akár 1500-1800-on haladtam vele tartósan is.
Hanem azért írtam, mert ferkó nem kapcsol fel 6.-ba ha 90-100-al megy és közben csodálkozik, hogy majd 10 litert iszik a verdája...
Egy 6 seb. váltónál számít fogyasztásnál, ha mellőzik az utolsó fokozatot.
Továbbá az sem "egészséges" a fogyasztásra nézve, ha egyik fokozatban sem engedi sose engedi lejebb 2.000-nél a fordulatot........
Ez most be is bizonyosodott, mert az én vezetési stílusommal nálam l 7.8-at ivott Ferkó autója én nem "buszosan" vagy "öregurasan" haladtam vele.
De ha ép úgy hozta a szituáció akkor akár 1500-1800-on haladtam vele tartósan is.
GEORGE06-05-2011 11:04:49 // 16394
Igazi fogyasztás csökkenést a tempo mérséklésével lehet.
Valóban nem mindegy, hogy az adott súlyt mekkora lóerő mozgatja.......de a 175 lóerő előállításához kevesebb üzemanyag kell mint a 205 lóerő előállításához :-)
A chip tuning utáni fogyasztás csökkenés inkább attól van, hogy alacsonyabb fordulaton nem erölködik annyit a motor.
Mert ugye azt mindenki tudja, hogy a maximális lóerő sose áll rendelkezésre alacsony fordulaton....
A légzsák pedig ilyen.
Én is úgy vettem, hogy 12 légzsákos az autó....
Aztán mikor beépítettem a tetőmonitort megleltem a valóságot.
Azért nem kell elszomorodni, mert brutális felületet lefognak a légzsákok így is, láttam kinyílt függönylégzsákos 156-ot.
Valóban nem mindegy, hogy az adott súlyt mekkora lóerő mozgatja.......de a 175 lóerő előállításához kevesebb üzemanyag kell mint a 205 lóerő előállításához :-)
A chip tuning utáni fogyasztás csökkenés inkább attól van, hogy alacsonyabb fordulaton nem erölködik annyit a motor.
Mert ugye azt mindenki tudja, hogy a maximális lóerő sose áll rendelkezésre alacsony fordulaton....
A légzsák pedig ilyen.
Én is úgy vettem, hogy 12 légzsákos az autó....
Aztán mikor beépítettem a tetőmonitort megleltem a valóságot.
Azért nem kell elszomorodni, mert brutális felületet lefognak a légzsákok így is, láttam kinyílt függönylégzsákos 156-ot.
ALFI15606-05-2011 11:04:37 // 16393
200/ford. a különbség 5-ös meg 6-os váltó között.
GEORGE06-05-2011 10:58:58 // 16392
Tisztában vagyok vele :-)
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2011 22:32:26 // 16391
100-nál még nem hiányzik a 6-os ;-) 120 fölött kapcsolnám ha volna....Nem a fogyasztásra megyek amúgy sem, egyszerűen 2100-körül fut legsimábban a motor. Chip óta szoktam 1800 körül is használni, de alatta már inkább kapcsolok vissza. Nekem nem megy ez a buszvezetős stílus :-)
Selmak05-05-2011 10:59:58 // 16390
Warbirunner elég nehezen tudná 6.ba rakni.
BIW05-05-2011 10:24:50 // 16389
Hali. Nem vonom kétségbe amit írsz a Saját kocsidról. :)
Az enyémnél, a tankolás alapján számolt fogyasztási értékeket írtam. Nem megyek vele 140-150fölé, (már kétszer fizettem gyorshajtásért.. ) max mikor rámegyek a pályára felteszem 180-200ra, aztán vissza.
A fordulatszám tartomány amiben jellemzően használom, 1400-3500, ritkán 4000ig.
A fogyasztás amit utoljára mértem 6,4L, abszolút vegyesben, ha tetszik ha nem.
Az átlag 7-7,2L.
Szeretek gyorsítgatni, de nem nyomom ki a szemét folyamatosan.
Az alacsonyabb fogyasztást talán az okozza, hogy az 1380kg-ot nálam kb 205Le mozgatja. Kíváncsi vagyok mint mond erre egy gépész, szakmai szemmel.
Az első két fokozatban ritkán padlózom, mert egyszerűen annyira akar menni, hogy elkapar, az ASR hiába tartja meg csúszáshatáron, a gumi hamar fogyik.. Ez a második dízelem, amiben chip-tuning van, és a benzines Hondám is "fel volt programozva". Tapasztalatból állítom - az előbbi autókkal megtett kb 150e km után - hogy mindegyiknek csökkent a fogyasztása az elektronika átprogramozása után.
Talán, hogy ugyanazt a súlyt könnyebben mozgatja a nagyobb motorerő, nem tudom. De a dízelnél és a benzinesnél is átlag 0,7L--1Lel csökkent a fogyasztás. Amúgy az egy kis 1,4tdci Fiesta volt, a Honda meg 1.8VTi.
A fogyasztási adatokat nem kozmetikáztam, meg szépítgettem, semmi okom nincs rá, a nagyotmondáshoz már öreg vagyok :)
Ez ennyit fogyaszt ilyen használat mellett és kész.
Ui: a légzsákokon viszont ledöbbentem...a gépkönyvében nem találtam erről írást. Ekkora vakítást ezzel a 12 db SRS Airbag felirattal... :-/
Az enyémnél, a tankolás alapján számolt fogyasztási értékeket írtam. Nem megyek vele 140-150fölé, (már kétszer fizettem gyorshajtásért.. ) max mikor rámegyek a pályára felteszem 180-200ra, aztán vissza.
A fordulatszám tartomány amiben jellemzően használom, 1400-3500, ritkán 4000ig.
A fogyasztás amit utoljára mértem 6,4L, abszolút vegyesben, ha tetszik ha nem.
Az átlag 7-7,2L.
Szeretek gyorsítgatni, de nem nyomom ki a szemét folyamatosan.
Az alacsonyabb fogyasztást talán az okozza, hogy az 1380kg-ot nálam kb 205Le mozgatja. Kíváncsi vagyok mint mond erre egy gépész, szakmai szemmel.
Az első két fokozatban ritkán padlózom, mert egyszerűen annyira akar menni, hogy elkapar, az ASR hiába tartja meg csúszáshatáron, a gumi hamar fogyik.. Ez a második dízelem, amiben chip-tuning van, és a benzines Hondám is "fel volt programozva". Tapasztalatból állítom - az előbbi autókkal megtett kb 150e km után - hogy mindegyiknek csökkent a fogyasztása az elektronika átprogramozása után.
Talán, hogy ugyanazt a súlyt könnyebben mozgatja a nagyobb motorerő, nem tudom. De a dízelnél és a benzinesnél is átlag 0,7L--1Lel csökkent a fogyasztás. Amúgy az egy kis 1,4tdci Fiesta volt, a Honda meg 1.8VTi.
A fogyasztási adatokat nem kozmetikáztam, meg szépítgettem, semmi okom nincs rá, a nagyotmondáshoz már öreg vagyok :)
Ez ennyit fogyaszt ilyen használat mellett és kész.
Ui: a légzsákokon viszont ledöbbentem...a gépkönyvében nem találtam erről írást. Ekkora vakítást ezzel a 12 db SRS Airbag felirattal... :-/
GEORGE04-05-2011 23:28:15 // 16388
OFF
Néztem az adatlapod.
Látom, hogy más márkából ültél át. Szerintem nem bánod meg, sokkal jobb autók mint azt tartja róla bárki is.
Ugye tudod, hogy a max 6db légzsák van egy 156-ban, és a lépcsős hátú verzióban 12db SRS airbag csavartakaró fedél :-)
Kormányban 1db és műszerfalban 1db
Az első ülésekben 1-1 db
A jobb és bal oldalon, az "A" oszloptól a "C" oszlopig tartó 1-1db függöny légzsák.
ON
Néztem az adatlapod.
Látom, hogy más márkából ültél át. Szerintem nem bánod meg, sokkal jobb autók mint azt tartja róla bárki is.
Ugye tudod, hogy a max 6db légzsák van egy 156-ban, és a lépcsős hátú verzióban 12db SRS airbag csavartakaró fedél :-)
Kormányban 1db és műszerfalban 1db
Az első ülésekben 1-1 db
A jobb és bal oldalon, az "A" oszloptól a "C" oszlopig tartó 1-1db függöny légzsák.
ON
GEORGE04-05-2011 23:19:12 // 16387
Én azért ettől többet is meg tudok etetni vele.
pl mikor 6,5 óra alatt hazaértem Milánoból akkor 9,2 volt a fogyasztásom...
Aztán az M7 lévő 193km-es kúttól Bp-ig 180-230 közt végig tempózva 9.8 L/100km volt.
Nekem eddig ez volt a legtöbb.
Amúgy dinamikus használattal 7-és 8.5 közt bármi.
ha valóban nem mész 140-150 főlé és döntően ezek kevés alkalommal vannak, akkor elhiszem a 7.6-os max fogyasztást, ellenkező esetben nem lehetséges.
1380kg-ot mozgató 175 lovas motor meg fogja kérni az üzemanyagot akkor is, ha gázolajjal működik. Fizikát megkefélni nem lehet, max szépíteni-kozmetikázni az adatokat.
pl mikor 6,5 óra alatt hazaértem Milánoból akkor 9,2 volt a fogyasztásom...
Aztán az M7 lévő 193km-es kúttól Bp-ig 180-230 közt végig tempózva 9.8 L/100km volt.
Nekem eddig ez volt a legtöbb.
Amúgy dinamikus használattal 7-és 8.5 közt bármi.
ha valóban nem mész 140-150 főlé és döntően ezek kevés alkalommal vannak, akkor elhiszem a 7.6-os max fogyasztást, ellenkező esetben nem lehetséges.
1380kg-ot mozgató 175 lovas motor meg fogja kérni az üzemanyagot akkor is, ha gázolajjal működik. Fizikát megkefélni nem lehet, max szépíteni-kozmetikázni az adatokat.
GEORGE04-05-2011 23:16:17 // 16386
Én azért ettől többet is megtudok etetni vele.
pl mikor 6,5 óra alatt hazaértem Milánoból akkor 9,2 volt a fogyasztásom...
Aztán az M7 lévő 193km-es kúttól Bp-ig 180-230 közt végig tempózva 9.8 L/100 volt.
Nekem eddig ez volt a legtöbb.
Amúgy dinamikus használattal 7-é 8.5 közt bármi.
ha valóban nem mész 140 főlé és döntően ezek kevés alkalommal vannak akkor elhiszem a 7.6 max fogyasztást, ellenkező esetben nem lehetséges.
1380kg mozgató 17 lovas motor meg fogja kérni az üzemanyagot akkor ha gázolajjal működik. Fizikát megkefélni nem lehet, max szépíteni-kozmetikázni az adatokat.
pl mikor 6,5 óra alatt hazaértem Milánoból akkor 9,2 volt a fogyasztásom...
Aztán az M7 lévő 193km-es kúttól Bp-ig 180-230 közt végig tempózva 9.8 L/100 volt.
Nekem eddig ez volt a legtöbb.
Amúgy dinamikus használattal 7-é 8.5 közt bármi.
ha valóban nem mész 140 főlé és döntően ezek kevés alkalommal vannak akkor elhiszem a 7.6 max fogyasztást, ellenkező esetben nem lehetséges.
1380kg mozgató 17 lovas motor meg fogja kérni az üzemanyagot akkor ha gázolajjal működik. Fizikát megkefélni nem lehet, max szépíteni-kozmetikázni az adatokat.
GEORGE04-05-2011 23:07:05 // 16385
Azért ne mond, hogy nem eszik többet ha 5.-ben mész 100-al mintha 6.-ba tennéd ugyan ezt.....
GEORGE04-05-2011 23:03:16 // 16384
Ferkó barátom.
Megmondtam már, hogy hagyd a picsába ezt a 2,000 alatt nem használom dolgot.
KRU is így használta majd te is, és az elmélet megdölt, mert a hiedelem ellenére nem bírta sokáig a kettős tömegű.
Neked kb 155e-nél volt a csere, nekem meg 240e és még nem cseréltem.
Szerintem ettől nincs nagyobb bizonyíték arra, hogy értelmetlen dolog 2.000 felett járatni.
90-100-nál országúton nyugodtan haladhatsz 6.-ban.
Szóval ha az új kettős tömegűdet sokáig akarod használni, akkor felhagysz evvel a "buta" szokással és még üzemanyagot is spórolsz vele.
Megmondtam már, hogy hagyd a picsába ezt a 2,000 alatt nem használom dolgot.
KRU is így használta majd te is, és az elmélet megdölt, mert a hiedelem ellenére nem bírta sokáig a kettős tömegű.
Neked kb 155e-nél volt a csere, nekem meg 240e és még nem cseréltem.
Szerintem ettől nincs nagyobb bizonyíték arra, hogy értelmetlen dolog 2.000 felett járatni.
90-100-nál országúton nyugodtan haladhatsz 6.-ban.
Szóval ha az új kettős tömegűdet sokáig akarod használni, akkor felhagysz evvel a "buta" szokással és még üzemanyagot is spórolsz vele.
GEORGE04-05-2011 22:57:48 // 16383
7.8 L/100km jött ki nekem. Az 1380km alatt dinamikusan használtam, volt benne dugózás is és haladós tempó bőven.
Aki 6L ír egy 175 lovas 2,4-es autó fogyasztására, az max 100-al megy vele.
Aki 6L ír egy 175 lovas 2,4-es autó fogyasztására, az max 100-al megy vele.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2011 22:53:02 // 16382
Mert? Én is 2000 fölött használom a sajátomat..sőt, pályán kizárólag 3000 fölött...
BIW04-05-2011 12:31:19 // 16381
Hali, csak információmegosztásként, nekem is 2,4MJet, igaz chipes:
A legtöbb amit meg tudtam vele etetni 60%város - 40% autópálya max 150kmh = 7,6L
Akármennyire nyomtam gyorsítgattam, ettől többet egyszerűen nem hajlandó enni.
A legutóbbi mérésem:
30% város - 30% pálya 140kmh -40% országút 100-110kmh = 6,4L
Ezeket tankolás alapján számoltam ki.
S a vezetési stílusom nem nyugdíjas jellegű, szeretem amikor a kocsi belenyom az ülésbe, és az is jó mikor 3-ban még kivillan az ASR szárazon, de pl 3500rpm-nél csak ritkán forgatom feljebb.
Itt említem meg a fedélzeti komputer csalását, az ugyanis 5,1L-t írt , miközben a valós 6,4L volt a full tankra vetítve, tehát a komputer kb másfél litert csal lefele, de ez gondolom Nektek nem újdonság.. :)
A legtöbb amit meg tudtam vele etetni 60%város - 40% autópálya max 150kmh = 7,6L
Akármennyire nyomtam gyorsítgattam, ettől többet egyszerűen nem hajlandó enni.
A legutóbbi mérésem:
30% város - 30% pálya 140kmh -40% országút 100-110kmh = 6,4L
Ezeket tankolás alapján számoltam ki.
S a vezetési stílusom nem nyugdíjas jellegű, szeretem amikor a kocsi belenyom az ülésbe, és az is jó mikor 3-ban még kivillan az ASR szárazon, de pl 3500rpm-nél csak ritkán forgatom feljebb.
Itt említem meg a fedélzeti komputer csalását, az ugyanis 5,1L-t írt , miközben a valós 6,4L volt a full tankra vetítve, tehát a komputer kb másfél litert csal lefele, de ez gondolom Nektek nem újdonság.. :)
Erhard 242 (Pure Energy)04-05-2011 12:03:04 // 16380
80-90-nél tolom a hatodikat :)
Grando04-05-2011 10:55:47 // 16379
Ferko04-05-2011 08:36:59 // 16378
MOnnyuk egy v6 még így is kétszer ennyi enne:-))
Ferko04-05-2011 08:35:36 // 16377
Mittomén; véhat nem volt:-DDD
Most majd pörgetem alacsonyabban; legalább rendesen ki volt kormolva:-)))
Most majd pörgetem alacsonyabban; legalább rendesen ki volt kormolva:-)))
Erhard 242 (Pure Energy)04-05-2011 08:18:15 // 16376
az fain :) akkor neked minek dejzel autó? :P
Ferko04-05-2011 08:04:36 // 16375
Pedig szerintem leírtam párszor, hogy hidegen nem pörgetem, csak 2000 alatt, miután elmelegszik meg 2000, vagy a fölött. Pl városon kívül is úgy mentem mindig, hogy ha csak 90-100-al mentem, akkor ne kapcsoltam fel 6-osba.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)04-05-2011 08:01:46 // 16374
na jó de eddig nem mondtad hogy állandóan 2000 felett pörgeted naná hogy zabrál :) főleg városban...
Ferko04-05-2011 07:47:49 // 16373
Igeeen, két hete most már ezt is tudom:-)))
De azért köszi.
Tudod nem vagyok szaki, azt sem tudom, hogy működik.:-)))
De azért köszi.
Tudod nem vagyok szaki, azt sem tudom, hogy működik.:-)))
Ferko04-05-2011 07:46:36 // 16372
Mit?:-)))
Nehogy már ezt is megmondtátok:-))))))))))))
Nehogy már ezt is megmondtátok:-))))))))))))
Erhard 242 (Pure Energy)04-05-2011 07:22:14 // 16371
kis szösszenet.... a lendkerék nem attól megy tönkre ha 60-nal 5-ben gurulsz ha nem ha vissza kapcsolás nélkül akarsz a belső sáv bajnoka lenni vagy emelkedőnek nem gangolsz vissza stb, stb....
Haro03-05-2011 23:27:53 // 16370
Na mit mondtunk neked drága testvirem?:))))))))))))))))))
Ferko03-05-2011 23:17:38 // 16369
Sziasztok!
Mint emlékeztek egy páran, volt már korábban, hogy a fogyasztásom miatt kértem segítséget Tőletek és nem értette senki sem, hogy mi a fenétől zabál annyit az autóm (2.4 Mjet, 156).
George Barátom volt olyan jó és belement abba, hogy az autóinkat elcseréljük pár hétre, hogy megnézzük, hogy mit eszik nekem az övé és mit eszik neki az enyém.
Nos a jó hír az, hogy az autómnak úgy tűnik, hogy semmi baja (kopp-kopp-kopp). Ugyanis rendre hasonlót kajál a George autója, mint amennyit az enyém eszik, ha nálam van és az én autóm hasonlót eszik George keze-lába alatt, mint az övé, ha ő vezeti.
Ma tankoltam full város után és 9.85-re jött ki a fogyasztás. Ennyit kajált az enyém is városban. Ennek a következő oka lehet:
1 - Debrecenben nincsenek nagy távolságok. Van, hogy fel sem melegszik a motor, mire elmegyek egyik helyről a másikra. És itt azért csak egy 2.4-ről van szó.
2 - Ha bemelegszik a motor én 2000/1900 alatt nem nagyon járattam a motort a kettőstömegű miatt.
3 - Nehéz lehet a lábam? Fene tudja. Nem szoktam kitaposni az autó belét, de a benne lévő potenciált ki szoktam használni olykor olykor.
George ma írta, hogy abszolút vegyes használatban az autóm 7,8-at evett (vagy 7.3-at? - nem emlékszem). Ebben volt város, autópálya, országút, végsebesség teszt nem egyszer. Neki ugye nem volt gond a meleg motorral, hiszen nagyobb távolságokat ment az autóval; akár városon belül is mint én; ergo nem az volt, hogy nem tudott felmelegedni a motor mire elért A-ból B-be.
Örülök neki, hogy így van, mert nem kell vizsgálódni tovább, nem kell idegeskedni, okokat keresni, hogy miért zabál ennyit az autó. Egyszerűen Debrecenben az én lábam alatt ennyit eszik az autó. Lehet, hogy másabb egy kicsit a vezetési stílus is és az is biztos, hogy nincs két egyforma autó.
Lesz még egy érdekes dolog, mert össze fogjuk hasonlítani adott sebesség fokozatban, adott sebességnél a fordulatszámokat. Mint ha az enyém ugyanannál a sebességnél magasabb lenne picit, de ez még nem biztos. Minden esetre, ha így van, akkor az is egy érdekes dolog lesz.:-)))
Mint emlékeztek egy páran, volt már korábban, hogy a fogyasztásom miatt kértem segítséget Tőletek és nem értette senki sem, hogy mi a fenétől zabál annyit az autóm (2.4 Mjet, 156).
George Barátom volt olyan jó és belement abba, hogy az autóinkat elcseréljük pár hétre, hogy megnézzük, hogy mit eszik nekem az övé és mit eszik neki az enyém.
Nos a jó hír az, hogy az autómnak úgy tűnik, hogy semmi baja (kopp-kopp-kopp). Ugyanis rendre hasonlót kajál a George autója, mint amennyit az enyém eszik, ha nálam van és az én autóm hasonlót eszik George keze-lába alatt, mint az övé, ha ő vezeti.
Ma tankoltam full város után és 9.85-re jött ki a fogyasztás. Ennyit kajált az enyém is városban. Ennek a következő oka lehet:
1 - Debrecenben nincsenek nagy távolságok. Van, hogy fel sem melegszik a motor, mire elmegyek egyik helyről a másikra. És itt azért csak egy 2.4-ről van szó.
2 - Ha bemelegszik a motor én 2000/1900 alatt nem nagyon járattam a motort a kettőstömegű miatt.
3 - Nehéz lehet a lábam? Fene tudja. Nem szoktam kitaposni az autó belét, de a benne lévő potenciált ki szoktam használni olykor olykor.
George ma írta, hogy abszolút vegyes használatban az autóm 7,8-at evett (vagy 7.3-at? - nem emlékszem). Ebben volt város, autópálya, országút, végsebesség teszt nem egyszer. Neki ugye nem volt gond a meleg motorral, hiszen nagyobb távolságokat ment az autóval; akár városon belül is mint én; ergo nem az volt, hogy nem tudott felmelegedni a motor mire elért A-ból B-be.
Örülök neki, hogy így van, mert nem kell vizsgálódni tovább, nem kell idegeskedni, okokat keresni, hogy miért zabál ennyit az autó. Egyszerűen Debrecenben az én lábam alatt ennyit eszik az autó. Lehet, hogy másabb egy kicsit a vezetési stílus is és az is biztos, hogy nincs két egyforma autó.
Lesz még egy érdekes dolog, mert össze fogjuk hasonlítani adott sebesség fokozatban, adott sebességnél a fordulatszámokat. Mint ha az enyém ugyanannál a sebességnél magasabb lenne picit, de ez még nem biztos. Minden esetre, ha így van, akkor az is egy érdekes dolog lesz.:-)))
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2011 22:54:20 // 16368
Még nem. Még egyelőre pont megfelel a célnak. És sajnálnám is. Majd ha kinőjük (hamarosan) és az egyéb projektek összejönnek, akkor lesz autócsere. Egy év még biztos. De a következő tulaj tuti jól jár :-))
Jorjie17-04-2011 22:50:00 // 16367
Akkor végülis nem adod el? :-)))
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2011 22:41:46 // 16366
Miközben csinálgattam a kárpitot, nem egészen ezt gondoltam. Az ablakemelőt mire beállítottam lemerült az akksi (világítást elfelejtettem levenni), közben felleltem az előző lelkes de spórolós tulaj javításnyomait. Ezt tetőzte a ventillátor előtétellenállás ami magyar módra szanaszétösszevissza volt kókányolva, forrasztva, mondjuk ez gyors csere volt. Az akksi alig jött ki, mert kiskanállal van berakva...ezután még nekiálltam beállítani a hűtőrácsot, hogy szépen illeszkedjen. Ezzel is szanaszét idegeltem magam, hála az utángyártott sárvédőnek és a rossz helyre visszahegesztett sárvédő/lökhárítótartó vasnak. Végül beállítottam, és a hézagok se lettek csúnyák, de sokszor eszembejutott, hogy nekem 0km-es autó kell...aztán ma kiengesztelt, mert csendben, halkan, szépen, ment mint a barom :-D
Jorjie17-04-2011 22:27:06 // 16365
Akkor mostmár sosene add el :-))
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2011 22:23:20 // 16364
Le merem írni: megoldódott az örök problémám, a vátáskori klattyanás! És nem a váltó volt a hibás. Csak végig kellett cserélni az összes motortartót. A jobb első cseréjével totál megszűnt az a nagy zakkanás érzet váltáskor. MInden sebesség pontosan betalál, nem kell jógázni a kuplunggal. Még a jobboldalt a felső tartórúd nem volt cserélve, de ezek után asszem lesz. Olyan szinten fiatalodott meg az autó érzetre, hogy hihetetlen. Csendes, finoman kattannak be a fokozatok, nem kopog döcögős úton, teljesen egyben van. Főleg, hogy a kárpitot ma levettem és összeraktam rendesen (hangszigetelés később). Tiszta újautó fíling :-)))
maninblack15-04-2011 19:49:37 // 16363
Igen az EGR ki lett cserélve. Ami azt illeti új fejlemények vannak. Túl vagyok a harmadik szerízen, akiknek megmondtam csak olvassák ki a hibát és ha az az LMM-et dobja ki leggyengébb láncszemnek akkor ne csináljanak semmit csak rajkák vissza az eredeti, gyári LMM-t az új helyébe. Megtörtént, hiba törölve és az állás eddig bíztató: 1, eddig nincs hibajel, ami csúcsnak számít, mert már legalább 7-8szor indítottam azóta a kocsit és semmit + 2, az alapjárat gyenyerű + 3, nem akarom elkiabálni de jobban húz mint EGR szelep csere előtt... Lehet, hogy EGR volt a gond és az új LMM meg hibás volt?? Egyébként kérdésedre válaszolva "természetesen" elhoztam a régi EGR-t, ami elég sz..ul nézett ki, le volt kormolódva rendesen ergó lehet, hogy egy alapos tisztítás is segített volna de sztem így 140e km után lehet nem is baj, hogy kicseréltem egy gyárira. Na majd meglátjuk mit tartogat számomra a következő pár nap... :)) Ennyit tényleg nem sajnálok az ügy érdekében a kocsira költeni, de most már MUKODJ (rendesen)!
Wickey15-04-2011 17:40:40 // 16362
multijetnél az EGR szokott ilyet csinálni, viszont azt cserélték elvileg. Rosszindulatú kérdés: a régi EGR-ed elhoztad? Vallásos tisztelettel szokás pucolgatni, plusz a multijet ilyen, nem illik padlózni sűrűn, mert a korom pikkpakk megöli. A jó öreg 8-10V JTD-ken csak a csatit kell lehúzni, és insallah. :-)
Élőadat elemzés sem árthat, különös tekintettel az EGR státuszra, beszívott levegő mennyiségre, aktuális és kívánt turbónyomásra etc.
Élőadat elemzés sem árthat, különös tekintettel az EGR státuszra, beszívott levegő mennyiségre, aktuális és kívánt turbónyomásra etc.
zee15-04-2011 12:19:45 // 16361
Megvolt a csere. Megizzasztott,de végül minden rendben volt. Most végre egy hibával kevesebb... már "csak" az LMM van vissza.
maninblack15-04-2011 10:07:49 // 16360
Sziasztok! Vajon ki tud nekem vmi okosat mondani? A probléma forrása: MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE hibaüzenet a display-en. Az áldozat egy 1.9 JTD-vel szerelt GT. A gyakorlatban semmi jele nem volt a hibának (nem volt teljesítmény vissza- vagy kiesés stb) Két szervízben voltam már, mindkét helyen a következő hibákat diagnosztizálták: P1238 - Levegőmennyiség és P0101 - Levegőmennyiségmérő. Amint túl vagyok már: fojtószelepház tisztítás, légtömegmérő csere, EGR szelep csere. A jelenlegi állás: a hibajelet 1 órával az új EGR beszerelése után visszakaptam, plussz az alapjárat sza..akszik. Egy pár ezrembe már fájt a dolog és kezd az az érzésem lenni, hogy FOGALMATLAN az összes szervízes Szegeden az Alfához. Szóval akinek volt már hasonló problémája, vagy hallott ilyenről, netán van bárminemű javaslata, mindent szívesen fogadok, mert kezdek kétségbe esni.... :( Előre is köszönöm!
GTPeti10-04-2011 19:18:10 // 16359
Szerintem izzítógyertyacserekor mindenképpen használj nyomatékkulcsot és rézzsírt.
Tibe10-04-2011 19:01:48 // 16358
Nah már csak ez hiányzik.... :P
ystuc10-04-2011 17:23:53 // 16357
zee04-04-2011 11:47:25 // 16356
Sziasztok
Közvetlenül indítás után néhány másodperccel villogni kezd az izzításjelző.
Multival mértem és a 3-as henger kivételével mindegyik pár ohm körüli értéket muatott. A 3-as hengernél kb 800-1Kohm vot az érték,tehát gondolom cserés.
Mennyire macerás a csere? Gondolom vmi hosszított 10-es fejű szár kell ahogy néztem. Mennyire jellemző a beleszakadás? (alfáéknál?) végül milyen márkát vegyek?
köszi
Közvetlenül indítás után néhány másodperccel villogni kezd az izzításjelző.
Multival mértem és a 3-as henger kivételével mindegyik pár ohm körüli értéket muatott. A 3-as hengernél kb 800-1Kohm vot az érték,tehát gondolom cserés.
Mennyire macerás a csere? Gondolom vmi hosszított 10-es fejű szár kell ahogy néztem. Mennyire jellemző a beleszakadás? (alfáéknál?) végül milyen márkát vegyek?
köszi
Tabi7531-03-2011 20:32:02 // 16355
Hali 2,5td 155ösben adagolót cserélt már vki? Konkrétan az érdekel, h a vezérlést mennyire kell megbontani, és a motort ki kell e venni? (vm system)
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2011 11:36:40 // 16354
lehet gyári hibás is :)
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2011 11:34:03 // 16353
nem szereti az alacsony fordulat, nagy fokozat telitalp, ha rugdosod a kuplungot pl
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
534
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?