sziasztok
van egy problémám.
Adott egy autó amiben egy 2,4td vm, blokk volt amiben tegnap motort cseréltünk.
Kapot egy alfa 75 ből származó 2,4 td blokkot.
A probléma a következő iszonyatosan rezgeti a kasznit a motor.
Alapjáraton és fordulaton is. Ahogy emelem a fordulatot egyre jobban rezeg.
Egy ismerős azt mondta hogy biztos benne hogy lendkerék probléma (vagy rossz kiegyensúlyozás vagy felszerelés) igazából nem hiszem hogy rosszul tettük volna fel,de nem volt ilyen baja a régi blokkal sem. Van-e ilyesfajta tapasztalatotok ezzel a motorral?
a segítségeteket megköszönöm:)
Forum >> Dízelmánia
BuBu.09-11-2009 16:51:27 // 13652
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2009 14:42:39 // 13651
hűha nagyon hétfő van :DDD ezt nagyon benéztem....megyek is haza aludni :DDDD
Satti09-11-2009 14:32:16 // 13650
A 2.4-ben nem 20 szelep van? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2009 14:23:28 // 13649
miről miről hát a 2,4-ről vagy csak 16 szelep van benne??? :DDD
Wickey09-11-2009 13:47:59 // 13648
milyen huszonnégy szelep?! Te most miről beszélsz, a sajátodról és beleszámoltad a négy kerékben is a szelepeket, vagy a 12V V6-ról? :-DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2009 07:26:46 // 13647
inkább legyen tüdőpestises a gép mint hogy a 24 szelepet összekócolva lássam :P
Wickey08-11-2009 23:02:37 // 13646
nem hát, csak 209-et. Annyit viszont biztos. Különben se versenyautó, hiszen dízel. Mondjuk... megint más kérdés hogy benzines autón ilyen kevéssé egyértelmű hibajelenséget még nem produkáltam. Jó-jó, szakadt már el vezműszíjam, de bazze, ott nem tartott napokig a hibaanalízis... felnyitottam a géptetőt, és ott mosolygott a szíj az arcomba :-P
Délután már vettem is egy másik motort, ennyi. :D
Délután már vettem is egy másik motort, ennyi. :D
GTPeti08-11-2009 16:49:14 // 13645
Mondom én, hogy nem megy a JTD 210-et, mert nem röpülő az! :)
Nem hittél nekem. Most tessék. :)
Nem hittél nekem. Most tessék. :)
Erhard 242 (Pure Energy)08-11-2009 16:39:44 // 13644
vákumcsőre természeresen :) ott van pech lámpa....
Wickey08-11-2009 13:37:27 // 13643
nade a csőrepedésre sincs check engine (tudom, mert csövet is most cseréltem felül), másrészt az nem javul meg néha magától.
illetve... vákuumcsőre gondolsz? Az lehet. Majd kedden kiderül. Hétfőt elszabotálom, nemmegyek sehova. Kedden meg becserélem a munkagépet 75-re (TS vagy V6, majd attól függ melyik hogy áll). Oszt a szívódízel 3200nál leszabályozó jtd meg elmegy hibakódolvasásra. Mint a villám. :-)
illetve... vákuumcsőre gondolsz? Az lehet. Majd kedden kiderül. Hétfőt elszabotálom, nemmegyek sehova. Kedden meg becserélem a munkagépet 75-re (TS vagy V6, majd attól függ melyik hogy áll). Oszt a szívódízel 3200nál leszabályozó jtd meg elmegy hibakódolvasásra. Mint a villám. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)08-11-2009 12:09:13 // 13642
csőrepedés még a gyakori :DDD ennyi, más ötlet nincs most amitől szívódízel üzemmódba kapcsolna :P
Wickey08-11-2009 12:03:07 // 13641
MÉG nincs. De tervezem.
De gondolom a hibakódolvasás egyből kiköpi majd mi a bánata a polgártársnak...
Osztakkor megyek bontózni egyet. Hozok bele egy komplett mjetet ha arra járok :-P
De gondolom a hibakódolvasás egyből kiköpi majd mi a bánata a polgártársnak...
Osztakkor megyek bontózni egyet. Hozok bele egy komplett mjetet ha arra járok :-P
Adrián08-11-2009 09:33:17 // 13640
Nincs is jobb az onlájn servicénél !!!:))))
Erhard 242 (Pure Energy)08-11-2009 08:36:40 // 13639
szívócső nyomás érzékelő vagy a nagynyomású nyomás érzékelője mehet még el...egr szeleped le van dugózva? :)
Wickey07-11-2009 23:09:24 // 13638
na közben visszaszaladtam kivenni a tizes csillagvillát a motorháztető alól. Amíg még megvan. :-)
Wickey07-11-2009 23:05:55 // 13637
vagy már rég az árokparton heverésztem. Ámbár ennél csúfabb dolgok is estek meg.
Na, leszedtem ezt a cuccot. Ha a vac részbe fújok, akkor átömlik, ha az out részbe fújok, akkor érzek valami kotyogást. Na, az lesz a membrán. Megfújkáltam lájtos 3 barral mindkét csöcsöt, visszatettem, és no change. Csak ki kell olvastatni azt a hibakódot. De mostmár nincs buzi hangja a cuccnak leállítás után, igaz csak kábé fél percet mentem vele föl-alá az utcában.
Na, leszedtem ezt a cuccot. Ha a vac részbe fújok, akkor átömlik, ha az out részbe fújok, akkor érzek valami kotyogást. Na, az lesz a membrán. Megfújkáltam lájtos 3 barral mindkét csöcsöt, visszatettem, és no change. Csak ki kell olvastatni azt a hibakódot. De mostmár nincs buzi hangja a cuccnak leállítás után, igaz csak kábé fél percet mentem vele föl-alá az utcában.
GTPeti07-11-2009 22:39:59 // 13636
Jah. Úgy is lehet. :) Fiatalkorodban ilyenkor meg éppen útban voltál a dizsibe. :)
Wickey07-11-2009 22:35:51 // 13635
Neem nem.
A jó hozzáállás (szerintem) az az, hogy előkotrom a mínusz 16 fokos agancsos kólát a fagyóból, leküldök egy decit motivációnak, felcsattintom a hat neont a garázsban, és előkotrom a megfelelő kulcsot. Oszt megtekintem ezt a motyót közelebbről. :)
A jó hozzáállás (szerintem) az az, hogy előkotrom a mínusz 16 fokos agancsos kólát a fagyóból, leküldök egy decit motivációnak, felcsattintom a hat neont a garázsban, és előkotrom a megfelelő kulcsot. Oszt megtekintem ezt a motyót közelebbről. :)
GTPeti07-11-2009 22:22:57 // 13634
Helyes. Ez a jó hozzáállás. :)))))
Wickey07-11-2009 22:22:07 // 13633
nyalogassa a tököm azt a redvás szart, beleküldök a kompresszorral :-P
akkor tuti szar lesz. :D
akkor tuti szar lesz. :D
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2009 21:18:13 // 13632
az :) van benne egy membrán az szabályozza a nyitott és zárt állapotával a változó geometriát...mindegyik jtd-n ez van fent szólj egy alfás ismerősödnek a környékről 2 csavar fogja aztán cseréljétek át....ha meg mindenki elutazott akkor ha leveszed a hosszabb csöcsön fújj át ha átmegy a levegő úgy is hogy már vörösödik a fejed akkor nem teljesen jó :D
Wickey07-11-2009 21:01:30 // 13631
Ott legelöl a zárhídon felül?
Na, az nagyon lehet, annak pár hónapja leállítás után iszonyat durva hangja van hosszú másodpercekig.
Na, az nagyon lehet, annak pár hónapja leállítás után iszonyat durva hangja van hosszú másodpercekig.
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2009 12:54:21 // 13630
akkor nézd meg az elektromos vákumszabályzót ott van kereszttartón az szabályozza a változógeometriát azok is elhánnyák magukat......
Wickey07-11-2009 12:14:55 // 13629
LMM-ről lehúztam a csatit, és ugyanaz. Pedig lehúzott csatival is mászkáltam egy jó csomót, tudom milyen az. Egyrészt lehúzott LMMnél nem világít a check engine, másrészt meg egész kultúráltan megy (a jelen állapothoz képest mindenképp). Harmadrészt meg most volt légszűrő csere pár ezer km-el ezelőtt, és akkor megpucoltam az LMM-et féktisztítóval.
Additional infó. Egész estére lennvolt az akksisaru, persze nem segített. Elinduláskor pár másodpercig kussba volt, akkor megindult rendesen, és fütyült a turbó ahogy szokott. Utána kigyulladt, és onnantól nem volt semmi turbófütyülés. Szóval arrafele lesz valami. Mechanikailag valszeg nem rossz a túró, inkább valami szenzor gondot vízionálok. A wastegate elektromos vezérlésű, ugye? Ott elengedheti szándékosan a fölös kipuffgázt ha valami miatt rájön az ötperc és nem engedi pörögni a turbót, ez helyes feltevés?
Additional infó. Egész estére lennvolt az akksisaru, persze nem segített. Elinduláskor pár másodpercig kussba volt, akkor megindult rendesen, és fütyült a turbó ahogy szokott. Utána kigyulladt, és onnantól nem volt semmi turbófütyülés. Szóval arrafele lesz valami. Mechanikailag valszeg nem rossz a túró, inkább valami szenzor gondot vízionálok. A wastegate elektromos vezérlésű, ugye? Ott elengedheti szándékosan a fölös kipuffgázt ha valami miatt rájön az ötperc és nem engedi pörögni a turbót, ez helyes feltevés?
Erhard 242 (Pure Energy)07-11-2009 09:11:55 // 13628
előbb szedd le a LMM-őt és pucold meg féktisztítóval...nagyon gyanús a teljesítmény csökkenés...aztán ha ugrik paripa nem kell menni sehova majd csak ha végleg beadja a kulcsot :P
Wickey06-11-2009 23:58:58 // 13627
na a helyzet fokozódik, mostmár nem csak be-bevillan a check engine, hanem folyamatosan világít, és egy felhergelt trabant teljesítményét produkálja a gépállat. Légtömegmérőt próbáltam lehúzni, de no change. Hétfőn mehetek hibakódot olvastatni. Csodás.
Wickey06-11-2009 11:32:11 // 13626
na vazzeg, mareggel nekem is beállított valami faliórát valaki az autóba. Asszongya motor kontrol system falióra go to díler.
Nem tudja ez az ostoba gépmadár, hogy a díleremhez nemjárok mióta lejöttem a cuccról, a falióra nem kell mer' már van otthon egy, most ügethetek el valahova hibakódot kiolvastatni és törölni. Nájsz.
Nem tudja ez az ostoba gépmadár, hogy a díleremhez nemjárok mióta lejöttem a cuccról, a falióra nem kell mer' már van otthon egy, most ügethetek el valahova hibakódot kiolvastatni és törölni. Nájsz.
Wickey06-11-2009 11:30:16 // 13625
Íííííígy van :D
WarbiRunner (Gyuri)06-11-2009 11:28:25 // 13624
180 fölött én se szeretem eröltetni, de a 180 az sima ügy azért, addig nincs mit sajnálni rajta szerintem. 170-el meg simán kimenne a világból is, legalábbis mióta nincs egér, olyan szépen szól a motor még ott is.
GTPeti05-11-2009 20:46:01 // 13622
Én már 180-nál sajnálom, nálam nem fog 210-re kúszni a mutató (pedig Passau-ig lenne rá ideje). :)
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2009 20:38:05 // 13621
max 1 óra...egyszer csak nem fog elindulni az autó ha már annyira szar lesz az EGR :(
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2009 20:36:05 // 13620
frankfurt után tele van lejtővel a pálya nem nehéz elérni a 209-et :P
Cro16605-11-2009 00:12:46 // 13619
Nekem 1 órát akartak felszámolni a tisztításra szakszervízben ( kb.8000 Huf.)
Wickey04-11-2009 23:40:56 // 13618
hát, gyúrjál rá szorgalmasan. Össze fog az jönni.
Tavaly júniusban nekem sikerült Frankfurt után egy szimpatikusabb helyen a gps szerint 209-et beleküldeni az 1.9be, úgy, hogy a két kisasszony fel se ébredt, úgy hortyogtak.
Mondjuk sok választásuk nem volt, tájékoztattam őket, hogy 04:00kor indulunk, 11,5 óra az út és egyszer állunk meg negyed órára tankolni, ehhez tartsák magukat. Ausztriáig szunyáltak, Linztől Passauig végigdumálták az utat, onnantól jobb ötletük nem lévén Aachenig megint szunyáltak. Mondjuk megörültek a szabad levegőnek amikor megérkeztünk elterültek mint két pocok. :-P
még azt a rohadt grillt is nekem kellett lesikálni. :D
Tavaly júniusban nekem sikerült Frankfurt után egy szimpatikusabb helyen a gps szerint 209-et beleküldeni az 1.9be, úgy, hogy a két kisasszony fel se ébredt, úgy hortyogtak.
Mondjuk sok választásuk nem volt, tájékoztattam őket, hogy 04:00kor indulunk, 11,5 óra az út és egyszer állunk meg negyed órára tankolni, ehhez tartsák magukat. Ausztriáig szunyáltak, Linztől Passauig végigdumálták az utat, onnantól jobb ötletük nem lévén Aachenig megint szunyáltak. Mondjuk megörültek a szabad levegőnek amikor megérkeztünk elterültek mint két pocok. :-P
még azt a rohadt grillt is nekem kellett lesikálni. :D
GTPeti04-11-2009 22:19:50 // 13617
(Ezt mire írtad?)
Jata04-11-2009 22:08:17 // 13616
Különben az enyém se ne aggódj!
Jata04-11-2009 22:07:35 // 13615
A tied az más téma! :)
Trisz04-11-2009 22:04:06 // 13614
bazzeg a sima jtd egy szar sehogy sem sikerül az 1.9-el 210-et mennem
GTPeti04-11-2009 21:54:25 // 13613
A TBi-vel szerintem lazán meg lenne a 750, nem csak max-ba. (Főleg, ha rövidek az utak.-)
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2009 21:50:59 // 13612
A 6l alatti átlag az remek :-) Én mostanában inkább 7 körül járkálok. Sietős pesti utak, hideg, városozás tuti recept. Úgyhogy nekem se sokkal kevesebb a havi számla, 40-körüli.
Egy év alatt fél milla gázolajra....rettenetes...a tbi-vel meg lenne 750e (max). Számoljuk bele, hogy nem dohányzok és csak mérsékelten vagyok alkoholista. Így évente spórolok alsóhangon 200e-t a nemdohányzással (napi egy 550Ft-os doboz), egy 50-est meg a napi egy el nem fogyasztott sörrel :-DDD
Amit megiszok, azt a napi egy mellé is meginnám...no ennek örömére bontok is egy Nastro Azurro-t....:-)
Egy év alatt fél milla gázolajra....rettenetes...a tbi-vel meg lenne 750e (max). Számoljuk bele, hogy nem dohányzok és csak mérsékelten vagyok alkoholista. Így évente spórolok alsóhangon 200e-t a nemdohányzással (napi egy 550Ft-os doboz), egy 50-est meg a napi egy el nem fogyasztott sörrel :-DDD
Amit megiszok, azt a napi egy mellé is meginnám...no ennek örömére bontok is egy Nastro Azurro-t....:-)
DrB04-11-2009 20:51:16 // 13611
Ez egybevág...
Mennyire bonyolult, mennyi ideig tarthat az EGR szelep kipucolása egy szervíznek? Teszem azt, a motor diagnosztika nem mutat majd semmit, de én ragaszkodom hozzá, hogy pucolják meg. S ha nem csinálnak vele semmit, károsíthatja a motort? Vagy csak egyre gyakrabban fog előjönni?
Mennyire bonyolult, mennyi ideig tarthat az EGR szelep kipucolása egy szervíznek? Teszem azt, a motor diagnosztika nem mutat majd semmit, de én ragaszkodom hozzá, hogy pucolják meg. S ha nem csinálnak vele semmit, károsíthatja a motort? Vagy csak egyre gyakrabban fog előjönni?
Jata04-11-2009 16:59:40 // 13610
Pörögjenek a benyások! A fordulat azoknak való! :)
Wickey04-11-2009 16:41:58 // 13609
vennék én ha rendesen dotálná valaki az üzemanyagot.
Van olyan ismerősöm ahol cégautó ugyan nincs, de kicsengetik a 35 forintot kilométerenként. Nyilván ilyenkor is ésszerűbb a dejzel, de a 35-be belefér a fenntartás és a maradékból 6-7 liter benga 100km-re. :-)
Van olyan ismerősöm ahol cégautó ugyan nincs, de kicsengetik a 35 forintot kilométerenként. Nyilván ilyenkor is ésszerűbb a dejzel, de a 35-be belefér a fenntartás és a maradékból 6-7 liter benga 100km-re. :-)
Tibe04-11-2009 16:31:52 // 13608
Akkor Te pláne ne vegyél ilyen mocis Alfát! :))
Wickey04-11-2009 15:53:12 // 13607
hja.
Munkagép. Évente kétszer, tavasszal és ősszel cserélek olajat 15k km-enként.
Idén ápr. eleje és szept eleje volt a két szerencsés időpont :-P
Munkagép. Évente kétszer, tavasszal és ősszel cserélek olajat 15k km-enként.
Idén ápr. eleje és szept eleje volt a két szerencsés időpont :-P
ALFI15604-11-2009 15:49:59 // 13606
Itt akkpr csak is diesel.
Wickey04-11-2009 15:46:45 // 13605
Akörül. 64ezerrel vettem 2006ban, most 185 van benne. A múltkor el is csodálkoztam hogy mivanmá', soha nem szoktak "vadonat új" gumijaim lenni, most meg már a második garnitúra új nyári és az első garnitúra új téli is elfogyott a kocsiról. Jelenleg a gtv6 téligumijait fogyasztja, azt is újonnan vettem anno 2004ben rá, az úgyse fog sehova menni egy ideig még, főleg nem télen.
ALFI15604-11-2009 15:42:22 // 13604
Több mint 3000km.-ert mész 1 hónapba?Azért az ténleg nem kevés.
Wickey04-11-2009 15:31:50 // 13603
Most nemazért, de nekem így is havi 50 körül van az üa. költségem a jtd-vel, úgy, hogy tartósan 6 liter alatt van az átlagom (1030-1100km-enként tankolok). Vélhetően ezért sem volt rossz ötlet letennem a V6-ot, az 10 körül evett városban.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
514
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?