Forum >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2009 15:43:34 // 13102
a Maserati azért más tészta az már prémium kategória ...
GTPeti25-08-2009 15:36:24 // 13101
"5-ös BMW kategóriája, az E Merci, A6, Phateon."
A Phaeton egyértelműen magasabb kategória, elég ha csak azt nézzük, hogy a Bentley-vel egy platformra épül. SZVSZ A8 kategória.
Poló25-08-2009 14:59:42 // 13100
A másik meg az, hogy ha a 166-ost hasonlítjuk az 5-öshöz, akkor figyelembe kell venni 1-2 dolgot. A 166 10 éves fejlesztés. A 166-os csúcsmodellje kb. 12 millába kerül / került. Ezzel szemben a BMW, A6, E Merci jóval magasabb áron kapható. Akkor már hasonlíthatjuk őket a 166 helyett egy Maseratihoz. Az meg elég különleges autó, nem jön belőle szembe az utakon egy sem, nem úgy mint a német kategóratársakból. És máris elkanyarodtunk a topic témájától, mert Maserati nincs dízelmotorral :)))
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2009 14:55:47 // 13099
én ezt tudom mindenki az ötöshöz hasonlítja ez zavar engem is :P
Wickey25-08-2009 14:43:43 // 13098
valami olyasmi. Motoros, fűthető-hűthető, masszírozós, leisszop. :-)
Poló25-08-2009 14:43:36 // 13097
Az 5-ös bömbi kategóriatársa a 166-os Alfa.
A 159-et a 3-as BMW-vel kell egy lapon említeni, meg a C Mercivel, A4 Audival, Passattal.
5-ös BMW kategóriája, az E Merci, A6, Phateon.
7-es BMW, S Merci, A8 Audi, Alfa sajna nincs :(
GTPeti25-08-2009 14:21:39 // 13096
8k két első ülés? Elmennek ezek a francba... :)))
Wickey25-08-2009 13:49:27 // 13095
mint ahogy a csapágyas és vezmódosítós ts motor se.
Selmak25-08-2009 12:50:38 // 13094
A lerobbanó hengerfej megint nem a gazdaságos üzemeltetés záloga.
Wickey25-08-2009 12:00:30 // 13092
Szóval maradjunk annyiban, hogy a hátsókerék a pozitívum, meg a láncos vezérlés kevéssé hajlamos elszakadni. Fenntartást meg forintra úgyse tudod kiszámolni de sanszos hogy a bajor többet kér enni e téren is.
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2009 11:26:06 // 13091
na jó még pozitívum a hátsókerék hajtás meg a lánc de az olajcsere zúzós ára behozza az mjet vezérlés cseréjét árban :)
Wickey25-08-2009 11:23:14 // 13090
hmm.. Az igaz, csak a két első ülés volt valami 8k eur az extralistán. :-)

Ja, a kormánykerékfűtés megvolt? :-))) nagy találmány télen. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2009 11:18:54 // 13089
jah csak a comfortline csomagos igen csak drága :) én hasonló árkategóriás autókat hasonlítottam össze, az 5ben az tetszett hogy nagyobb mint az 59 de ezzel ki is merült az összes plusz pozitívum...
Wickey25-08-2009 11:18:46 // 13088
hát most mit tagadjam, az a kurva faceliftes E60 egész megtetszett. :-)
GTPeti25-08-2009 11:18:11 // 13087
BMW-fan on board!! :)
Wickey25-08-2009 11:11:47 // 13086
bmw-ből meg elég sok különbség van a full fapad és a szépen fölszerelt között. Nemtom te miben ültél, de az aktív tempomattal, seggmasszírozós komfortülésekkel meg ilyesmikkel megrámolt ötössel szemben esélye nincs az 59nek.

A városi fogyi meg emlékeim szerint 9 fölött 10 alatt. Hol magasabb, hol alacsonyabb. Ha rendszeresen be kell állni dugóba, akkor simán megugorja a tizet is.
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2009 10:57:51 // 13085
városban mennyi az a rengeteg?
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2009 10:53:11 // 13084
vezettem mind a kettőt az 59 kényelmesebb s nem azért mert alfa párti vagyok ...
Wickey25-08-2009 10:04:38 // 13083
Aszongya a srác, hogy az 520d többet eszik, mint az 525xd. Mindkettő egy éves, újkoruk óta van ez. Annyi a különbség, hogy az egyik északról a másik meg délről jár be minden reggel Maastrichtba 20km-ről dolgozni :-)
Wickey25-08-2009 10:00:27 // 13082
ez a konkrét darab 525xd, autópályán jól eszik, városban viszont rengeteget. Legalábbis az én ízlésemhez képest. Viszont valami rettenet kényelmes :-)
atesssz25-08-2009 07:55:09 // 13081
de igen, az normális. csak ezelőtt szépen magashangon fütyült, most pedig olyan mintha süvítene.
kru25-08-2009 06:28:19 // 13080
Nincs rajta badge, de melegen ajánlom, hogy jó mély legyen a bili, alján egy 535i motorral :DDD
Attie24-08-2009 22:34:48 // 13079
Vicces ahogy alapjáraton megy szépen balra a kamera a rezegéstől :)))

Amúgy az nem normális, hogy hallod ahogy süvít a turbó ha terheled?
Erhard 242 (Pure Energy)24-08-2009 22:00:09 // 13078
Te a barátom 320d je kajál 6-6,5L-et ...a 200lovat meg etetni kell :) 8,5 az átlag...
Adrián24-08-2009 21:49:18 // 13077
Ennek sajna ellent kell hogy mondjak! Az 520d az nagyon barátian csipeget 5 -6.lityóval beéri normál üzemmódban viszont az 525 1 hajszállal eszik kevesebbet az 530 nál akkor inkább a 3liter!;) 525 1 hétig volt nálam ótómata is mondjuk de bőven 8 föle volt a fogyi a 2.4 20V azért szebben kajolgat jóval modjuk nem is olyan dög nehéz!;)
atesssz24-08-2009 17:47:40 // 13076
szevasztok dízelesek!

Az imént szétkaptam a turbóhoz vezető levegő csöveket, mert 3 napja furcsa hangja van akkor, amikor a wastegate szelep ráereszti az összes kipu gázt a melegági lapátokra (magyarul terhelés alatt). Olyan, mintha süvítene, ill valahol falsot szívna. (De egyébként nem füstöl, se kéken, se feketén, se sehogy.) Erre az az egyetlen lehetséges eset adna magyarázatot, amikor elütöttem egy macskát, igaz csak 50-nel, de hát beleakadhatott az intercooler csövébe is.. bár azt majd akna alatt. Na mindegy. Mindenesetre leszedtem a szívócsövet, és a csövet, amely az intercooler felé megy. Vékony olajfilm réteg volt azon a csövön, amely a légszűrőtől a turbóig megy. Ezt a kartergáz eredményezheti, mert itt van a visszavezetés. Szerintem. Megnéztem a tegnelyt is, nem lötyög, nem lóg, tökéletesen siklik. Nem tudom, mért van ilyen hangja. Ötletek?

Lényeg, hogy kitakarítottam a csöveket, és megtörölgettem a turbót, valamint lőttem 1-2 képet is, és csináltam egy videót a hangjáról, nyitott turbóval :)

és a képek:

Átok79146TD24-08-2009 16:26:51 // 13075
Akkor megnyugodtam...:)))))
Erhard 242 (Pure Energy)24-08-2009 12:12:02 // 13074
az 530d sem eszik kevesebbet és még randább is belülről :) az 525d az már beéri 7L-rel
Wickey24-08-2009 12:06:59 // 13073
Najó, de ha már súlyra és fogyasztásra is az NB1-ben tartunk, akkor már inkább valami ilyesmin gondolkodom mikor belelóg a kezem a bilibe :-)

Erhard 242 (Pure Energy)24-08-2009 12:02:56 // 13072
nincs köszönő viszonyban az igaz de a felépítése sem :P menetzaj nulla, kopogás, nyekegés zéró :D
ystuc24-08-2009 12:01:26 // 13071
Jövő hónapban leteszteljük a hosszú távú fogyasztást. :-) Megyünk Görögországba, 5 személy, végig autópálya. Kíváncsi leszek mit fogok kihozni. :-) Itthon vegyesben 6,3 és 6,7 között ingadozik. :-)
Wickey24-08-2009 11:58:28 // 13070
az jó. Nekem ugyanúgy 6.8 lett 1800km, fele klíma fele nem, de 135-140-nél...

Ez a 159 dolog macerál picit, nem először hallom, hogy köszönőviszonyban sincs fogyasztásilag a 156-tal... kénytelen leszek 156 20V SW-t venni még a végén a legfrissebből...
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2009 00:14:28 // 13069
Észreveszi, naná. Még a szívó benyás motor is észrevette, a turbodiesel meg sokkal hisztisebb mindenféle külső körülményre. Az enyém az esti hűvöset szereti legjobban, olyankor nagyon megy :-)
Amúgy meg többet számít, hogy hol használom. 400km város után már annyira szar hangja volt, hogy keztem aggódni, bekapcsolt klímánál rendesen pörgetve kellett elindulni, nem is ment úgy ahogy szokott. Mentünk 250km-t országúton, elhalkult, kisímult a hangja, és a gázpedál pöccentésére már rugaszkodik, nem érdekli a klíma se. Egyszerűen ezek a dízelek teljesen alkalmatlanok városi autónak..
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2009 22:02:40 // 13068
kis fogyasztás adatok :) 1500km-en 150km/h tempomat, klíma, 4 személy átlag fogyi 6,8L lett a 156-tal...a 159 ugyan ezt 8,2L-rel tudja...a könyv szerinti 7L átlagot lehetetlen kihozni szerintem...
Zsolesz22-08-2009 21:04:13 // 13067
Nem jelzi nekem sem, viszont konkrétan nem LMM hibát tárol hanem pár dolgot ami LMM miatt alakult ki. Levegő hőfok, kipufogó gáz érték, mittomén. Nem emlékszem már rá vissza, de múltkor a szervízben elfelejtették visszadugni a csatit, és nem jelzett csak nagyon nem ment a gép. Mikor visszamentem és kiolvasták a szerelő a hibák alapján egyből az LMM-et nézte meg és egy pattintással meg is oldotta a gondom :D
Selmak22-08-2009 20:53:01 // 13066
Akkor tavaj én is beleraktam párszáz hibakódot :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-08-2009 20:48:44 // 13065
jah tárolja de van puffer ahová elfér :PPP
Kócosw20-08-2009 20:10:27 // 13064
elhiszem :D
ensem szivesen utazok vonaton..
itt a bahnon is ugyanaz a helyzet...
meleg,dögmeleg...
Wickey20-08-2009 19:49:57 // 13063
nekem mondod? Három órát rohadtam a vonaton úgy, hogy a kallert az istennek nem lehetett meggyőzni arról, hogy ittenmárpedig kurvára nemmegy a klíma és okozzon valamit. Amikor sokadjára se volt hajlandó, akkor megfenyegettem, hogy kiütöm a gecibe a vészkijáratot hogy akkor az gibt ein bisschen Zug, akarom mondani huzat, na akkor kikulcsolta a vagon elején és végén található kis pöcsfing méretű ablakocskákat. És ez a jónak mondható ÖBB volt, nem is a máv vagy a gysev. Az jó kurva élet hogy sohatöbbet nem ülök Railjeten kívül másra.... :)
Wickey20-08-2009 19:45:43 // 13062
Nekem tavaly nyár végén kezdte el, végigkattogtam vele a telet, és voltak elég kemény mínusz tizek, most, hogy megjött a jóidő és nem gémberedik el az ember keze, április elején lett cserélve mind a négy. :-)))

szóval dontpánik, a munkagép egy szar izzítóval is négyhengerrel indul ha a helyzet megköveteli. :-)
Wickey20-08-2009 19:43:59 // 13061
nekem se jelez, megnyugtatlak, hibakódnak viszont eltárolja. Legalábbis Szamosiék szerint. Még megvétel előtt átvizsgáláskor vakargatták a fejüket emiatt... :-)
Kócosw20-08-2009 16:10:11 // 13060
az hagyjan hogy az auto eszreveszi,demeg enis...
32 fokban seggelek eppen az irodaban .. a teljesitökepessegem hatärän vok :)))
GTVili20-08-2009 16:07:37 // 13059
Az autók nagy többsége(gyakorlatilag az összes belsőégésű motor) szereti a hűvösebb,párás levegőt.....ilyenkor jobbak a termikus viszonyok....a beszívott pára nagyobbat tágul...és ráadásul hűti a henger belsejét is....
Jorjie20-08-2009 15:59:27 // 13058
Az enyém észreveszi. Sajna kicsike a cooler és ha melegebb van nem tud vele megbirkózni. Ezért a comp is más adatokat eszközöl, így lesz teljesítménycsökkenés a vége. Nagyobb cooler megoldaná a helyzetet. De olyan 10fok körül megy mint a meszes:-)
Zsolesz20-08-2009 14:19:46 // 13057
Ugyan ez. És időnként megjavul magától, de nem örökre sajnos.
Átok79146TD20-08-2009 14:14:02 // 13056
Sziasztok.

körkérdés:mindenkinek észreveszi az autója ha reggeli órákban, vagy a nappali hőségben egy vele az ember??
GTPeti13-08-2009 17:44:59 // 13055
"Életem legjobb döntése volt eladni a pcsába...."
:))
WarbiRunner (Gyuri)12-08-2009 21:53:54 // 13054
Wehehe...sokoda...típushiba a féklámpa kapcsoló, én is cseréltettem 10e-ért 23e km-nél. Onnan vettem észre, hogy 25-en faszkalapdudáltak már rám, csak megnéztem mi lehet :-))) Ennyit erről :-) Életem legjobb döntése volt eladni a pcsába....
Selmak12-08-2009 21:18:20 // 13053
Ki kell mérni az össze gyertyát, ha valamelyik ellenállása végtelen akkor az a hunyó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.