Jaja, ez így van.
De az új bódé már nem is pöffent soha, olyan makulátlan a kipuf vége, mint egy benzines. :D
Forum >> Dízelmánia
kru25-07-2009 01:24:02 // 12952
kru25-07-2009 01:11:35 // 12951
Jaja, most nézem a másutt istenített Total Quartz Ineo ECS 5W30 is ACEA 2004 C2 és A5/B5
kru25-07-2009 01:04:36 // 12950
Egész pontosan 5. fokozat volt :DDD
Selmak24-07-2009 23:00:31 // 12949
Nem a korom, a hamutartalom ami megöli a részecskeszűrőt, a részecskeszűrősökhöz csak alacsony hamutartalmú olajat szabad használni amit az ACEA C minősítési osztályok jeleznek.
Adrián24-07-2009 22:48:49 // 12948
Amúgy füstölést illetően ha fellövöd olyan 190 környékére az már 3500 körül vagy az felett van akkor egy idő uán szépen elhagyja a pipálást ! Tartósan mentem 2kilót és nyista füst! Persze ez nem itthon volt ugyem mert itt ennyivel nem szabad menni!:))
Ferko24-07-2009 22:36:59 // 12947
Da szzííp az az első ótóóó.:-)))))
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 22:32:03 // 12946
áh heggesztettem a webet :)
Adrián24-07-2009 22:27:50 // 12945
Ferko24-07-2009 22:24:51 // 12944
Már megyek is.:-)
Adrián24-07-2009 22:23:21 // 12943
Az ne tévesszen meg hogy ez nem alló helyzetbőli gyorsítást lelent hanem szépen feldobálta 3 ig és onnan padló!
Kócosw24-07-2009 22:22:45 // 12942
nemvòt idö ra mi? :D
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2009 22:19:11 // 12941
A lila görbe szerint vétek 2200 alatt közlekedni vele :-)
Amúgy a Ferkoét próbálva nem éreztem a lentről húzást. Pedig csak 1700 körültől próbáltam érzéssel gyorsítani, de egész egyértelműen 2000-nél lódult meg, figyeltem a fordulatszámmérőt. A kettesben gurulásból elindulást meg aztán nagyon nem szereti. 2000-4000 motor ez is :-D
Amúgy a Ferkoét próbálva nem éreztem a lentről húzást. Pedig csak 1700 körültől próbáltam érzéssel gyorsítani, de egész egyértelműen 2000-nél lódult meg, figyeltem a fordulatszámmérőt. A kettesben gurulásból elindulást meg aztán nagyon nem szereti. 2000-4000 motor ez is :-D
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 22:14:53 // 12940
biztos igaza van :) neked meg nekem csak jobb lenne....
Csöri24-07-2009 22:12:58 // 12939
A múltkor voltam egy olajos okításon, és ott azt mondta az okos mérnök, hogy 10W40 olajjal az autók 90% gond nélkül elmenne bármilyen károsodás nélkül.::)
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 22:11:30 // 12938
elhiszem de ott nem is tapadt le a változó geometria ...a 10w gondolom még jobban kormól az ásványi adalék miatt...
Adrián24-07-2009 22:09:52 // 12937
a blogomban is van 1-2 szösszenet!;)
Csöri24-07-2009 22:07:47 // 12936
Amikor kijött 97-ben az első JTD még sehol nem volt a WR.
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 22:06:21 // 12935
nekem azt mondták hogy a magasnyomású dejzelekhez fullsyntetic olaj köll...
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 22:02:17 // 12934
egy olyan dejzel típust sem ismerek ami részecske szűrős és nem xW30-as olaj kéne bele gyárilag
Csöri24-07-2009 22:02:12 // 12933
Mondjuk baja nem lesz tőle.
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 22:00:44 // 12932
már a második stilo könyvben láttam beírva a TD-t...tőlem aztán azt is bele rakhatják...
Csöri24-07-2009 21:58:38 // 12931
Itt nem a könyv írta, hanem valami fenti "szakember".
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 21:57:48 // 12930
vannak érdekes dolgok az 1.9jtd stilo könyvében selenia TD ről írnak....
Ferko24-07-2009 21:49:21 // 12929
Tenx.:-)
Tanulmányozom a képet.:-)
Tanulmányozom a képet.:-)
Csöri24-07-2009 21:47:47 // 12928
Ez is érdekes, mert Ofi 159-e részecskeszűrős, megsem a P.E kell bele.
Adrián24-07-2009 21:31:54 // 12927
A képen 4 számunkra érdekes görbe van !A felső zöld a turbo nyomásé term. minden a fordsz . függvényében!
A sötétebb piros ami a motor teljesítmény!
A kék a keréken leadott teljesítmény!
A lila pedig a füstölés!
A sötétebb piros ami a motor teljesítmény!
A kék a keréken leadott teljesítmény!
A lila pedig a füstölés!
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 20:01:18 // 12926
ja az elsőre is tudom a választ ugyan azért mint a 156 1.9MJET WS 159 1.9MJET :)
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 19:58:35 // 12925
ja ma a bolt előtt ült egy pár kérdeztem tőlük miben tudok segíteni mondták megnézhetnék e az autóm mert tetszik nekik ...mondtam nem eladó még :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 19:56:16 // 12924
csak de :D
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 19:55:45 // 12923
majd megnézem de az biztos ha részecskeszűrős akkor nem a wrd kell bele ha nem a wr pure energy, az 5w40-es olaj eldugítja a részecskeszűrőt :P
kru24-07-2009 19:45:47 // 12922
És azt is tudod, hogy a Lancia Phedra, amiben koppra ugyanaz a motor, mint a Pug807, miért 120e a csereperiódus, míg a PSA 160e, illetve olajcsere ugyanarra a motorra Lancianal 20e, Selenia WRD, míg az ikertesónál 30e, igaz az Total 5W-30?
Nem értem meg soha...
Nem értem meg soha...
kru24-07-2009 19:43:35 // 12921
Ezen együtt voltunk Adriánnal, én akkor (mint utólag kiderült) lyukas turbócsővel és félig rossz légtömegmérővel. Ha tudom, akkor nem dobom ki a pénzt az ablakon, hanem előbb azokat cserélem :D
De az ott végérvényesen megnyugtatott, hog Adriáné is füstölt rendesen 3500 körül/felett.
De az ott végérvényesen megnyugtatott, hog Adriáné is füstölt rendesen 3500 körül/felett.
atesssz24-07-2009 18:13:48 // 12919
szivesen, használd egészséggel :P
Ferko24-07-2009 18:06:42 // 12918
Tenkjúúú az okítást.:-DDD
atesssz24-07-2009 18:02:22 // 12917
Szia!
A turbó mindig "be van kapcsolva" hiszen a kipufogó gáz hajtja. Az már más téma, hogy milyen terhelésnél ill fordulatszámnál mennyire "tölt". Ezt nevezik változó geometriájú turbófeltöltőnek. Azt, hogy ténylegesen mennyi kipufogó gáz hajtja a meleg oldalt, azt a wastegate szelep állítja. Ha nagy a terhelés, és nagy teljesítmény kell, a wastegate szelep zárva marad, hogy az összes kipufogó gáz a turbina lapátjain keresztül hagyja el a turbót. Ha nem szükséges a turbó nagy mértékű töltése, akkor a szelep nyitva van, így a kipu gáz egy része nem a lapátokon keresztül megy. Remélem érthető volt :)
ittvan egy frankó kis ábra, hogy miről is beszéltem:
A turbó mindig "be van kapcsolva" hiszen a kipufogó gáz hajtja. Az már más téma, hogy milyen terhelésnél ill fordulatszámnál mennyire "tölt". Ezt nevezik változó geometriájú turbófeltöltőnek. Azt, hogy ténylegesen mennyi kipufogó gáz hajtja a meleg oldalt, azt a wastegate szelep állítja. Ha nagy a terhelés, és nagy teljesítmény kell, a wastegate szelep zárva marad, hogy az összes kipufogó gáz a turbina lapátjain keresztül hagyja el a turbót. Ha nem szükséges a turbó nagy mértékű töltése, akkor a szelep nyitva van, így a kipu gáz egy része nem a lapátokon keresztül megy. Remélem érthető volt :)
ittvan egy frankó kis ábra, hogy miről is beszéltem:
Ferko24-07-2009 17:56:42 // 12916
Az alsó sötét zöld? MErt mint ha fent is látnék egyet. :-)
Ferko24-07-2009 17:55:54 // 12915
Hihi.:-DDD Kezdtem sejteni, hogy nekem szól.:-DDDD
Gondolom alul a fordulatszám van skálázva. És mi a többi görbe?:-)
Gondolom alul a fordulatszám van skálázva. És mi a többi görbe?:-)
Kócosw24-07-2009 17:24:54 // 12914
csaknem?
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 17:07:30 // 12913
Piritunak szolgálati közlemény :D már tudom hogy a 159Mjet-nél miért 150e km a szíjcsere periódusa :)
Adrián24-07-2009 16:14:19 // 12912
Ferko nak címezve! amúgy a lila görbe pedig a korom:)))a füstölés!
Adrián24-07-2009 16:11:10 // 12911
András bácsi24-07-2009 15:36:52 // 12910
Fals tanácsokat adtom neki: ez egy tök más motor, más görbével és főleg tök más váltóval. Már az 1.9-es 156-ra sem igazak, amit írtok.
Ferko24-07-2009 15:25:34 // 12909
Lelke van; kímélni kell, de néha megadni neki ami jár.:-DDD
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2009 15:23:21 // 12908
Ja, igen én a gyári görbére értettem, a TDi összehasonlítást is.
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2009 15:19:20 // 12907
Tudom én, hogy vigyázol rá, nem is lesz ott semmi gond :-)) Ha érzed, vagy hallod mit szeret, az a legjobb :-DD Az autóhasználók nagy %-ának fingja nincs arról, hogy mikor szép a hangja, mikor jár simán, és mikor "hurutosan harákol" , mégis százezreket mennek mindenféle autókkal.
Ferko24-07-2009 15:14:04 // 12906
Tudod nem vagyok egy szaki. Anno, mikor elhoztuk a Bravot a kereskedésből ott mondta a csóka, hogy 2500-től van turbo alatta nem. Innen a kapcsoltam szó; még ha nem is szó szerinte értendő.:-)
No de minden nap tanul valami újat az ember.
No de minden nap tanul valami újat az ember.
Ferko24-07-2009 15:12:22 // 12905
Ezekkel nem lesz gond, mert hidegen nem nyomom neki, mint gy hülye..-DDD Vigyáztam az elsőre is. A turbót meg mindig hűtöm.:-DDD Úgy vagyok vele, hogy hidegen inkább előbb váltok és 1800 as fordulat az elég neki (pont a hangja miatt gondolom), melegen meg már 2000 fölött.:-)
BeeGee24-07-2009 14:46:09 // 12904
Ebbe inkább a gyári állapotban lévő "ejtés" az érdekes.. Teljesítmény és nyomatékban is gödör van.
Wickey24-07-2009 14:39:26 // 12903
valahogy így ahogy mondani tetszik.
Nem kell félni a hidegen 2000-2500aktól. Sőt, hidegen én is emelem az üzemi fordulatot: elinduláskor egyes 2500, kettes 2500, hármas 2000, és úgy négy, hatvannal utazóba városszélig. A titok inkább az, hogy nem padlógázzal gyorsítok, hanem rásimítva.
Többet árt a kisfordulaton teljes terheléssel erőltetés mint a nagyfordulaton részterheléssel járatás. Különösen hidegen. Szóval hidegen kerülendő az 1300 alatti fordulatszám. Főleg padlógázt nem illik adni neki ilyenkor.
Nem kell félni a hidegen 2000-2500aktól. Sőt, hidegen én is emelem az üzemi fordulatot: elinduláskor egyes 2500, kettes 2500, hármas 2000, és úgy négy, hatvannal utazóba városszélig. A titok inkább az, hogy nem padlógázzal gyorsítok, hanem rásimítva.
Többet árt a kisfordulaton teljes terheléssel erőltetés mint a nagyfordulaton részterheléssel járatás. Különösen hidegen. Szóval hidegen kerülendő az 1300 alatti fordulatszám. Főleg padlógázt nem illik adni neki ilyenkor.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
822
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?