Forum >> Dízelmánia

Wickey24-07-2009 14:33:05 // 12902
te, hol találtad meg a turbókapcsolót? Én kerestem mindenhol, de sehol nem találtam, így meg szerintem az életben nem fogom tudni kikapcsolni :-)))
pedig ha elmegyek szabira, lehet kikéne, három hétig mégse álljon bekapcsolt turbóval a garázsban :-))))))))
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2009 13:31:11 // 12901
Szerintem ennyire nem kell görcsösen figyelni amúgy. Hallatszik az, hogy mit szeret. Az enyém 2200-nál kéri a váltást hidegen, érzik minden porcikáján, nomeg a Selmak által említett 2-es 3-mas közti lyuk miatt muszáj is addig felpörgetni. Semmi baja nem lesz attól se, ha 2500-nál váltassz. Turbo szempotból hidegen többet számít az egyenletes használat, mint a fordulatszám. 2000 körül gurulva, semmi erős gyorsítás talán a legjobb a turbonak. de közben azt is figyelembe kell venni, hogy melegedjen is az olaj. Most mi árt jobban? Hidegen 2200 ig forgatom 1800 helyett, elvileg egy hajszálnyit jobban kopik a motor, ellenben hamarabb melegszik. 1800-on forgatom és lassabban melegszik be. Kevesebbet kopik, de tovább. Szóval szerintem nem is lehet megmondani mi a legjobb, mindenki esküszik valamire és megnyugtatja a lelkét. Amúgy meg úgy vannak ezek a motorok tervezve, hogy a falábat is kibírják, szóval ha meg oda is figyelsz és érzéssel használod, tuti nem lesz baja :-DD
A turódízel két dologra érzékeny alapvetően. A hengerfej nem egyenletes melegedésére; ez történik, ha hidegen agyatlanul nyomjuk neki, illetve a turbo kenésére (hidegen nem kihasználni az autó nyomatékát, melegen visszahűteni).
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2009 13:19:25 // 12900
van benne egy kis gödör, de kókadásnak azért nem nevezném
Attie24-07-2009 13:16:53 // 12899
Ez már 2500-tól kókad :)
Piritu - 1.000.00024-07-2009 12:37:58 // 12898
Nem, valahol találtam még anno a neten, amikor megvettem az olajkályhát.
Selmak24-07-2009 10:13:41 // 12897
5s váltónál ha 2ből elváltod 2000nél 3.ba kb 1200ra esik vissza a fordulat.
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 08:38:10 // 12896
ma megnéztem a hatos váltót hogyan viselkedik szóval 1-2-3-4 be 2000nél 1500re esik vissza 4-5ben viszont ha elváltok 1700-nál akkor csak 1500re esik vissza 1500-1600-tól kezdem érezni a turbó jótékony hatását ....a 8V-s teljesen másként viselkedett a box-szal majdnem úgy mint az Mjet ...
kru24-07-2009 08:30:19 // 12895
No azért az 5 sebességes dejzelt máshogy kell vezetni, ott aztán tényleg nem lehet 3-ból 4-be rakni sima városi tempónál (50-60km/h), úgy látom.
ALFI15624-07-2009 08:30:06 // 12894
Ez a te kocsid mérése?
Ferko24-07-2009 08:29:43 // 12893
Ahammmmm. Ha így van, akkor hidegen tutkó, hogy nem ogom 2.000-re felnyomni a fordulatot, hanem csak 1700-1800-ra.
kru24-07-2009 08:28:36 // 12892
Szvsz a kettőstömegűnek alacsonyabb fordulat a gáz, 1000-1200 meg ilyesmi.
Ferko24-07-2009 08:24:20 // 12891
Igen igen. Nem is nyomom neki hidegen. De ha 2.000 alatt pörgetem (csak hidegen), akkor az nem tesz jót a kettőstömegűnek. Ha meg felette 100-200-al akkor az meg a motornak. Kicsit olyan az, mint amikor valamelyik ujjadat harapnod kellene, de nem tudod, hogy melyiket.:-)
András bácsi24-07-2009 08:18:29 // 12890
Nincs olyan, hogy bekapcsol, meg nem kapcsol be. Hajtja a kipufogógáz: az a kérdés, hogy mennyire. Ha nem tartósan pörgeted nagy fordulaton, akkor nem kell visszahűteni, mert nincs mit. Inkább hidegen ne pörgesd 2000 fölé lehetőleg.
Ferko24-07-2009 08:09:30 // 12889
Sziasztok!
Ismét kérdésem lenne.
Az autót nem pörgetem 2.000 alatt ha tehetem, mert nem tesz jót neki. De ekkor már bekapcsol a turbó is; ugye? VAgyis ha 2.000 felett pörög a moci városban is, akkor mindig hűteni kell a turbót, mert az meg megy. Jól gondolom?
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 23:10:52 // 12888
Nyomatékgörbe kell :-)
Az ATC oldalán ha összehasonlítod a 2l-es Seat Altea tdi-t az 1.9 mjettel, szépen mutatja is, hogy miről van szó. Csúcsértékben hasonlóak mindkettő 145ló és 320Nm körül. De az Altea háát nem sokáig tartja a maximumot, szinte egyből fittyed a görbe. Az Alteát meg is fogom az áttételezés és a súlyelőnyöm miatt, Az MJetet aligha :-)
Szóval több tényezős, de egy nyomatékgörbe sokat elárul.
LeZo23-07-2009 22:45:37 // 12887
Kösz Piritu!

azért az alábbi cikk is érdekes....

Nyomaték kell vagy lóerő....
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 22:45:33 // 12886

Ezt vedd inkább alapul, ez mért görbe. Link itt, ha nem jelenne meg jól :-)
Attie23-07-2009 22:37:43 // 12885
Na, mégsem csapott be az érzékem. :)
3000 alatt már elkezdi ejteni a nyomatékot.
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 21:53:42 // 12884
Elég kis visszafogott tuning :-)
Selmak23-07-2009 21:53:13 // 12883
1/3 biotartalmat visel el a JTD, amit még nem biora terveztek, ezért kár parázni és prémium dieselt használni. A magasnyomású rendszernek meg egy minimális mennyiségű kén, mert keni.
Piritu - 1.000.00023-07-2009 21:10:22 // 12882
A 150LE 320Nm-esé így néz ki:

A fekete görbe az eredeti, a kék egy tuningé.
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 19:18:46 // 12881
Elégedett is vagyok most a fogyasztással..végre. Nekem azelőtt valahogy mindíg sok volt, és emlékszem, hogy állítgattam a spuri adagot, hogy halk legyen 140-nél. Most meg qvára mindegy neki, szép halkan jár fél decivel is, két decivel is.
ystuc23-07-2009 19:17:27 // 12880
Én már évek óta csak Shell-t tankolok. Kb 10 éve... :-)
Wickey23-07-2009 19:11:26 // 12879
hmm. Ez nagyjából annyi, mint nekem.
140-160 közt volt 6.2 a nyáron 1300km-en.
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 19:08:58 // 12878
Én pont idén évelején álltam át a kagylósra két horror fogyasztás után. Valamit elkutyultak azon az OMV-n (a sprintet spuriztam) ,azóta sokkal nehezebb lábbal sem tudtam összehozni 8 litert, de még a múltkori végig szembeszél (nem kicsi, a múltkori országos vihar) 150-es tempó plusz némi város is megállt 7.5-ben ja, végig klímával :-) Most a szélcsendes 140-150 klímával 6.5 körül...
LeZo23-07-2009 11:27:41 // 12877
Na most már írtunk itt sok mindent a dizelvilágról meg hogy ki mikor vált.

Kiváncsi lennék már hogy néz ki egy eredeti 140 LE motor nyomaték és lóerőkarakterisztikája, és a 6 fokozat hogy van elosztva....

Csak kiváncsiság, nem vagyok gépészmérnők:)
Ferko23-07-2009 10:48:18 // 12876
Én a 146-ba is OMV-t tankolta és a 156-ba is azt teszek. Meg vagyok elégedve nagyon.
Vikking 31123-07-2009 10:17:31 // 12875
Hát a Crosswagonhoz meg a Q4-hez adták is a GTA fékeket gondolkozás nélkül... :)
Tibe23-07-2009 09:39:32 // 12874
A végét nem rakja be sorry.... szal ez a vége :

Havonta 1x 2x jön Schwechatból a fentebbiekből is nekünk
(lefoglalt anyag feletti rendelések esetén)

Saját osztrák anyag:
C100 100-as oktánnal, gyak kénmentes
Premium Dízel -> kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
Tibe23-07-2009 09:38:17 // 12873
Nálunk:
Százhalombattáról jön a:
- Sprint dízel (OMV által adalékolt magyar finomítású gázolaj 4,4%feletti biotartalommal, 10ppm alatti kéntartalommal),
- Szuper95 (Esz95+1000literenként 0,5l adalék, >4,4%bio, kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
(e kettő dolog együttállása miatt rakom ezt a passatba.)
Tibe23-07-2009 09:37:42 // 12872
Bocsi az előző nem teljes :

"Helytálló írás! Annyival egészíteném ki, hogy az OMV az, akinek adalékolója van Szhbattán.

OMV kutakat is vállalkozók üzemeltetik (leszámítva egy pár VIVA kutat, ami az OMV sajátja), DE nincs lehetőség a mókolásra. Az üzemanyagot előre bekeverve küldik, NEM mi adalékoljuk, NEM mi rendeljük (nincs az, hogy máshonnan rendelek ócsót). Ők látják a tartályszinteket, a szerint küldik az anyagokat.

Nálunk:
Százhalombattáról jön a:
- Sprint dízel (OMV által adalékolt magyar finomítású gázolaj 4,4%feletti biotartalommal, 10ppm alatti kéntartalommal),
- Szuper95 (Esz95+1000literenként 0,5l adalék, >4,4%bio, kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
(e kettő dolog együttállása miatt rakom ezt a passatba.)"
Tibe23-07-2009 09:35:23 // 12871
Egy kis érdekesség, gondolom benneteket is érdekel :)

"Helytálló írás! Annyival egészíteném ki, hogy az OMV az, akinek adalékolója van Szhbattán.

OMV kutakat is vállalkozók üzemeltetik (leszámítva egy pár VIVA kutat, ami az OMV sajátja), DE nincs lehetőség a mókolásra. Az üzemanyagot előre bekeverve küldik, NEM mi adalékoljuk, NEM mi rendeljük (nincs az, hogy máshonnan rendelek ócsót). Ők látják a tartályszinteket, a szerint küldik az anyagokat.

Nálunk:
Százhalombattáról jön a:
- Sprint dízel (OMV által adalékolt magyar finomítású gázolaj 4,4%feletti biotartalommal, 10ppm alatti kéntartalommal),
- Szuper95 (Esz95+1000literenként 0,5l adalék, >4,4%bio, kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
(e kettő dolog együttállása miatt rakom ezt a passatba.)"

Nagyon is sok különbség van a Prémium és a Sprint dízel között az ÖMV-nél. A srác ott melózik szal ez az infó tuti.
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2009 08:47:45 // 12870
na ezt sosem mondtam de 6ban 60nál az kb 1200 fordulat nálam az viszont nagyon jót tesz :P
András bácsi23-07-2009 08:45:17 // 12869
Én meg azt néztem, hogy a kis jtd ötödikben közel 100-zal viszi a 156-os bódét 2000-es fordulaton. Ergo 90-nél még 4-ben kéne lenni, hogy ne hulljon szét idő előtt? ;)
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2009 08:43:16 // 12868
na ma én is megnéztem a reggeli indulás után 2000nél váltok el akkor 1500ra esik vissza a fordulat az autó 1700tól meg is indul rendesen......
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2009 08:36:26 // 12867
vagy nagyobb tárcsát mondjuk 300-ast csak akkor meg a 17-es kerék sem férne el....
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2009 08:34:00 // 12866
az a baj hogy a 284es tárcsához ilyen nagy dugós féknyerget rakni faxság volt az Alfa részéről inkább rakott volna vagy kisebbet vagy több dugóst ...
kru23-07-2009 06:41:33 // 12865
Igen, sokfélét. Az alap (Ultimax) ráadásul nem is drága. Azt néztem, hogy olyan Textar árban van, vagy alatta.
http://www.ebc-brakes.co.uk/

Erhard tud árakat mondani.

DE! Én soha nem próbáltam. Most fogom majd. Egy biztos, Subarusok mind erre esküsznek.
WarbiRunner (Gyuri)22-07-2009 23:19:56 // 12864
Betétet is gyárt ez az EBC? Mert a tárcsáim szerintem jók, habár Brembok (de nem max), viszont a betétek borzasztó sz@rok (Remsa). Csak melegen fog jól, de akkor nagyon. Ősszel, esős hűvös időben képes kihűlni és az első fékezés 0-val egyenlő. Melegben, amikor fog, akkor meg nyikorog, de csak pont normál fékerőnél, amit ált. használok. És szerintem kissé jobban eszi a tárcsát mint kéne, ellenben a betét maga alig kopik. Valamint néha rájön a 10 perc és megállás előtt morog...
Ferko22-07-2009 23:18:11 // 12863
Igazán nincs mit. És legalább Kru is megnyugodhat, mert nagyon a szívére vette a dolgot.:-DDDDDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)22-07-2009 23:14:51 // 12862
Hát hogy a fenébe ne...tényleg jól megy (Kru, vissza is vonom amit mondtam :-DDD) :-) És köszi mégegyszer a próbát!

Ezek után egy 1.8TBi 159-re lennék iszonyúan kíváncsi. Hasonló kilóra, mint a 2.4Mjet 156sw, csak ott a 200 paci és a turbo. A dízeles karakterisztika meg főleg nem baj. Szerintem elkezdek gyűjteni rá :-)
Ferko22-07-2009 23:00:31 // 12861
Jaja, a gyerekekkel max 140-150-et megyek. Bár a mostani bünti rendszer miatt inkább a 140 a nagyon max. MEg kölkökkel mögöttem nem felelőtlenkedek.

Én az EBC-ről még nem hallottam. De ha beválik Neked, akkor jöhet majd nekem is.:-D
Ferko22-07-2009 22:57:56 // 12860
NA ja, egy jó kis hátulkaparós; az tutkó.:-D
kru22-07-2009 22:53:16 // 12859
No igen, és mondjuk átlagban gondolom te sem mész 140 felett nagyon, ott meg jó még. De párszor megbeszéltük, hogy a brembo max egy fos.

Most majd Erhard által favorizált EBC-t fogom kipróbálni.
AMúgy röhej, hogy nem sokkal olcsóbban lehet csak kihozni egy Jurid+Textar kombót, mint az EBC-t és utóbbi tényleg elég neves.
kru22-07-2009 22:51:29 // 12858
Na de az elment elég hamar, mert inkább lakás kellett :DD

Tény viszont, hogy 300LE hátsókeréken teljesen más, mint akármennyi elsőn... :D
Ferko22-07-2009 22:49:37 // 12857
Így könnyű.:-)
Ferko22-07-2009 22:49:09 // 12856
Na az tutkó. Van olyan hangja, amikor féket nyom az ember.:-DDD De ez nekem most mellékes.:-DD
Ferko22-07-2009 22:46:52 // 12855
Tényleg. Ugyanaz a moci.:-DDD NA akkor tudod mit érzek most.:-DD
kru22-07-2009 22:44:43 // 12854
Igen, azért ez alapvetően egy országúti autó és nem street racer.
Az 1 és 2 gyorsítások amúgy sem finomak az enyhén alulméretezett féltengely belső csuklók miatt.
Viszont 3-4-5-6-ban rettentő rugalmas és ha csendre vágysz úgy is megy, ha meg kicsit kell a sor5 hangja, akkor feljebb engeded a fordulatot.

Nálunk mondjuk a gyerkőcök miatt meg amúgy is a 140 tempomat volt a divat, szerintem az az utazója inkább, nekem a 180 már kicsit hangos volt benne.
kru22-07-2009 22:41:30 // 12853
Nekem is, 1.6Ts 156, mondjuk azzal párhuzamosan állt a garázsban egy 300zx TT élvezkedni :D Úgy kibírtam az 1.6TS-t :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.