te, hol találtad meg a turbókapcsolót? Én kerestem mindenhol, de sehol nem találtam, így meg szerintem az életben nem fogom tudni kikapcsolni :-)))
pedig ha elmegyek szabira, lehet kikéne, három hétig mégse álljon bekapcsolt turbóval a garázsban :-))))))))
Forum >> Dízelmánia
Wickey24-07-2009 14:33:05 // 12902
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2009 13:31:11 // 12901
Szerintem ennyire nem kell görcsösen figyelni amúgy. Hallatszik az, hogy mit szeret. Az enyém 2200-nál kéri a váltást hidegen, érzik minden porcikáján, nomeg a Selmak által említett 2-es 3-mas közti lyuk miatt muszáj is addig felpörgetni. Semmi baja nem lesz attól se, ha 2500-nál váltassz. Turbo szempotból hidegen többet számít az egyenletes használat, mint a fordulatszám. 2000 körül gurulva, semmi erős gyorsítás talán a legjobb a turbonak. de közben azt is figyelembe kell venni, hogy melegedjen is az olaj. Most mi árt jobban? Hidegen 2200 ig forgatom 1800 helyett, elvileg egy hajszálnyit jobban kopik a motor, ellenben hamarabb melegszik. 1800-on forgatom és lassabban melegszik be. Kevesebbet kopik, de tovább. Szóval szerintem nem is lehet megmondani mi a legjobb, mindenki esküszik valamire és megnyugtatja a lelkét. Amúgy meg úgy vannak ezek a motorok tervezve, hogy a falábat is kibírják, szóval ha meg oda is figyelsz és érzéssel használod, tuti nem lesz baja :-DD
A turódízel két dologra érzékeny alapvetően. A hengerfej nem egyenletes melegedésére; ez történik, ha hidegen agyatlanul nyomjuk neki, illetve a turbo kenésére (hidegen nem kihasználni az autó nyomatékát, melegen visszahűteni).
A turódízel két dologra érzékeny alapvetően. A hengerfej nem egyenletes melegedésére; ez történik, ha hidegen agyatlanul nyomjuk neki, illetve a turbo kenésére (hidegen nem kihasználni az autó nyomatékát, melegen visszahűteni).
WarbiRunner (Gyuri)24-07-2009 13:19:25 // 12900
van benne egy kis gödör, de kókadásnak azért nem nevezném
Attie24-07-2009 13:16:53 // 12899
Ez már 2500-tól kókad :)
Piritu - 1.000.00024-07-2009 12:37:58 // 12898
Nem, valahol találtam még anno a neten, amikor megvettem az olajkályhát.
Selmak24-07-2009 10:13:41 // 12897
5s váltónál ha 2ből elváltod 2000nél 3.ba kb 1200ra esik vissza a fordulat.
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2009 08:38:10 // 12896
ma megnéztem a hatos váltót hogyan viselkedik szóval 1-2-3-4 be 2000nél 1500re esik vissza 4-5ben viszont ha elváltok 1700-nál akkor csak 1500re esik vissza 1500-1600-tól kezdem érezni a turbó jótékony hatását ....a 8V-s teljesen másként viselkedett a box-szal majdnem úgy mint az Mjet ...
kru24-07-2009 08:30:19 // 12895
No azért az 5 sebességes dejzelt máshogy kell vezetni, ott aztán tényleg nem lehet 3-ból 4-be rakni sima városi tempónál (50-60km/h), úgy látom.
ALFI15624-07-2009 08:30:06 // 12894
Ez a te kocsid mérése?
Ferko24-07-2009 08:29:43 // 12893
Ahammmmm. Ha így van, akkor hidegen tutkó, hogy nem ogom 2.000-re felnyomni a fordulatot, hanem csak 1700-1800-ra.
kru24-07-2009 08:28:36 // 12892
Szvsz a kettőstömegűnek alacsonyabb fordulat a gáz, 1000-1200 meg ilyesmi.
Ferko24-07-2009 08:24:20 // 12891
Igen igen. Nem is nyomom neki hidegen. De ha 2.000 alatt pörgetem (csak hidegen), akkor az nem tesz jót a kettőstömegűnek. Ha meg felette 100-200-al akkor az meg a motornak. Kicsit olyan az, mint amikor valamelyik ujjadat harapnod kellene, de nem tudod, hogy melyiket.:-)
András bácsi24-07-2009 08:18:29 // 12890
Nincs olyan, hogy bekapcsol, meg nem kapcsol be. Hajtja a kipufogógáz: az a kérdés, hogy mennyire. Ha nem tartósan pörgeted nagy fordulaton, akkor nem kell visszahűteni, mert nincs mit. Inkább hidegen ne pörgesd 2000 fölé lehetőleg.
Ferko24-07-2009 08:09:30 // 12889
Sziasztok!
Ismét kérdésem lenne.
Az autót nem pörgetem 2.000 alatt ha tehetem, mert nem tesz jót neki. De ekkor már bekapcsol a turbó is; ugye? VAgyis ha 2.000 felett pörög a moci városban is, akkor mindig hűteni kell a turbót, mert az meg megy. Jól gondolom?
Ismét kérdésem lenne.
Az autót nem pörgetem 2.000 alatt ha tehetem, mert nem tesz jót neki. De ekkor már bekapcsol a turbó is; ugye? VAgyis ha 2.000 felett pörög a moci városban is, akkor mindig hűteni kell a turbót, mert az meg megy. Jól gondolom?
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 23:10:52 // 12888
Nyomatékgörbe kell :-)
Az ATC oldalán ha összehasonlítod a 2l-es Seat Altea tdi-t az 1.9 mjettel, szépen mutatja is, hogy miről van szó. Csúcsértékben hasonlóak mindkettő 145ló és 320Nm körül. De az Altea háát nem sokáig tartja a maximumot, szinte egyből fittyed a görbe. Az Alteát meg is fogom az áttételezés és a súlyelőnyöm miatt, Az MJetet aligha :-)
Szóval több tényezős, de egy nyomatékgörbe sokat elárul.
Az ATC oldalán ha összehasonlítod a 2l-es Seat Altea tdi-t az 1.9 mjettel, szépen mutatja is, hogy miről van szó. Csúcsértékben hasonlóak mindkettő 145ló és 320Nm körül. De az Altea háát nem sokáig tartja a maximumot, szinte egyből fittyed a görbe. Az Alteát meg is fogom az áttételezés és a súlyelőnyöm miatt, Az MJetet aligha :-)
Szóval több tényezős, de egy nyomatékgörbe sokat elárul.
LeZo23-07-2009 22:45:37 // 12887
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 22:45:33 // 12886
Ezt vedd inkább alapul, ez mért görbe. Link itt, ha nem jelenne meg jól :-)
Attie23-07-2009 22:37:43 // 12885
Na, mégsem csapott be az érzékem. :)
3000 alatt már elkezdi ejteni a nyomatékot.
3000 alatt már elkezdi ejteni a nyomatékot.
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 21:53:42 // 12884
Elég kis visszafogott tuning :-)
Selmak23-07-2009 21:53:13 // 12883
1/3 biotartalmat visel el a JTD, amit még nem biora terveztek, ezért kár parázni és prémium dieselt használni. A magasnyomású rendszernek meg egy minimális mennyiségű kén, mert keni.
Piritu - 1.000.00023-07-2009 21:10:22 // 12882
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 19:18:46 // 12881
Elégedett is vagyok most a fogyasztással..végre. Nekem azelőtt valahogy mindíg sok volt, és emlékszem, hogy állítgattam a spuri adagot, hogy halk legyen 140-nél. Most meg qvára mindegy neki, szép halkan jár fél decivel is, két decivel is.
ystuc23-07-2009 19:17:27 // 12880
Én már évek óta csak Shell-t tankolok. Kb 10 éve... :-)
Wickey23-07-2009 19:11:26 // 12879
hmm. Ez nagyjából annyi, mint nekem.
140-160 közt volt 6.2 a nyáron 1300km-en.
140-160 közt volt 6.2 a nyáron 1300km-en.
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2009 19:08:58 // 12878
Én pont idén évelején álltam át a kagylósra két horror fogyasztás után. Valamit elkutyultak azon az OMV-n (a sprintet spuriztam) ,azóta sokkal nehezebb lábbal sem tudtam összehozni 8 litert, de még a múltkori végig szembeszél (nem kicsi, a múltkori országos vihar) 150-es tempó plusz némi város is megállt 7.5-ben ja, végig klímával :-) Most a szélcsendes 140-150 klímával 6.5 körül...
LeZo23-07-2009 11:27:41 // 12877
Na most már írtunk itt sok mindent a dizelvilágról meg hogy ki mikor vált.
Kiváncsi lennék már hogy néz ki egy eredeti 140 LE motor nyomaték és lóerőkarakterisztikája, és a 6 fokozat hogy van elosztva....
Csak kiváncsiság, nem vagyok gépészmérnők:)
Kiváncsi lennék már hogy néz ki egy eredeti 140 LE motor nyomaték és lóerőkarakterisztikája, és a 6 fokozat hogy van elosztva....
Csak kiváncsiság, nem vagyok gépészmérnők:)
Ferko23-07-2009 10:48:18 // 12876
Én a 146-ba is OMV-t tankolta és a 156-ba is azt teszek. Meg vagyok elégedve nagyon.
Vikking 31123-07-2009 10:17:31 // 12875
Hát a Crosswagonhoz meg a Q4-hez adták is a GTA fékeket gondolkozás nélkül... :)
Tibe23-07-2009 09:39:32 // 12874
A végét nem rakja be sorry.... szal ez a vége :
Havonta 1x 2x jön Schwechatból a fentebbiekből is nekünk
(lefoglalt anyag feletti rendelések esetén)
Saját osztrák anyag:
C100 100-as oktánnal, gyak kénmentes
Premium Dízel -> kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
Havonta 1x 2x jön Schwechatból a fentebbiekből is nekünk
(lefoglalt anyag feletti rendelések esetén)
Saját osztrák anyag:
C100 100-as oktánnal, gyak kénmentes
Premium Dízel -> kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
Tibe23-07-2009 09:38:17 // 12873
Nálunk:
Százhalombattáról jön a:
- Sprint dízel (OMV által adalékolt magyar finomítású gázolaj 4,4%feletti biotartalommal, 10ppm alatti kéntartalommal),
- Szuper95 (Esz95+1000literenként 0,5l adalék, >4,4%bio, kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
(e kettő dolog együttállása miatt rakom ezt a passatba.)
Százhalombattáról jön a:
- Sprint dízel (OMV által adalékolt magyar finomítású gázolaj 4,4%feletti biotartalommal, 10ppm alatti kéntartalommal),
- Szuper95 (Esz95+1000literenként 0,5l adalék, >4,4%bio, kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
(e kettő dolog együttállása miatt rakom ezt a passatba.)
Tibe23-07-2009 09:37:42 // 12872
Bocsi az előző nem teljes :
"Helytálló írás! Annyival egészíteném ki, hogy az OMV az, akinek adalékolója van Szhbattán.
OMV kutakat is vállalkozók üzemeltetik (leszámítva egy pár VIVA kutat, ami az OMV sajátja), DE nincs lehetőség a mókolásra. Az üzemanyagot előre bekeverve küldik, NEM mi adalékoljuk, NEM mi rendeljük (nincs az, hogy máshonnan rendelek ócsót). Ők látják a tartályszinteket, a szerint küldik az anyagokat.
Nálunk:
Százhalombattáról jön a:
- Sprint dízel (OMV által adalékolt magyar finomítású gázolaj 4,4%feletti biotartalommal, 10ppm alatti kéntartalommal),
- Szuper95 (Esz95+1000literenként 0,5l adalék, >4,4%bio, kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
(e kettő dolog együttállása miatt rakom ezt a passatba.)"
"Helytálló írás! Annyival egészíteném ki, hogy az OMV az, akinek adalékolója van Szhbattán.
OMV kutakat is vállalkozók üzemeltetik (leszámítva egy pár VIVA kutat, ami az OMV sajátja), DE nincs lehetőség a mókolásra. Az üzemanyagot előre bekeverve küldik, NEM mi adalékoljuk, NEM mi rendeljük (nincs az, hogy máshonnan rendelek ócsót). Ők látják a tartályszinteket, a szerint küldik az anyagokat.
Nálunk:
Százhalombattáról jön a:
- Sprint dízel (OMV által adalékolt magyar finomítású gázolaj 4,4%feletti biotartalommal, 10ppm alatti kéntartalommal),
- Szuper95 (Esz95+1000literenként 0,5l adalék, >4,4%bio, kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
(e kettő dolog együttállása miatt rakom ezt a passatba.)"
Tibe23-07-2009 09:35:23 // 12871
Egy kis érdekesség, gondolom benneteket is érdekel :)
"Helytálló írás! Annyival egészíteném ki, hogy az OMV az, akinek adalékolója van Szhbattán.
OMV kutakat is vállalkozók üzemeltetik (leszámítva egy pár VIVA kutat, ami az OMV sajátja), DE nincs lehetőség a mókolásra. Az üzemanyagot előre bekeverve küldik, NEM mi adalékoljuk, NEM mi rendeljük (nincs az, hogy máshonnan rendelek ócsót). Ők látják a tartályszinteket, a szerint küldik az anyagokat.
Nálunk:
Százhalombattáról jön a:
- Sprint dízel (OMV által adalékolt magyar finomítású gázolaj 4,4%feletti biotartalommal, 10ppm alatti kéntartalommal),
- Szuper95 (Esz95+1000literenként 0,5l adalék, >4,4%bio, kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
(e kettő dolog együttállása miatt rakom ezt a passatba.)"
Nagyon is sok különbség van a Prémium és a Sprint dízel között az ÖMV-nél. A srác ott melózik szal ez az infó tuti.
"Helytálló írás! Annyival egészíteném ki, hogy az OMV az, akinek adalékolója van Szhbattán.
OMV kutakat is vállalkozók üzemeltetik (leszámítva egy pár VIVA kutat, ami az OMV sajátja), DE nincs lehetőség a mókolásra. Az üzemanyagot előre bekeverve küldik, NEM mi adalékoljuk, NEM mi rendeljük (nincs az, hogy máshonnan rendelek ócsót). Ők látják a tartályszinteket, a szerint küldik az anyagokat.
Nálunk:
Százhalombattáról jön a:
- Sprint dízel (OMV által adalékolt magyar finomítású gázolaj 4,4%feletti biotartalommal, 10ppm alatti kéntartalommal),
- Szuper95 (Esz95+1000literenként 0,5l adalék, >4,4%bio, kénmentes és 0% biotartalommal rendelkezik
(e kettő dolog együttállása miatt rakom ezt a passatba.)"
Nagyon is sok különbség van a Prémium és a Sprint dízel között az ÖMV-nél. A srác ott melózik szal ez az infó tuti.
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2009 08:47:45 // 12870
na ezt sosem mondtam de 6ban 60nál az kb 1200 fordulat nálam az viszont nagyon jót tesz :P
András bácsi23-07-2009 08:45:17 // 12869
Én meg azt néztem, hogy a kis jtd ötödikben közel 100-zal viszi a 156-os bódét 2000-es fordulaton. Ergo 90-nél még 4-ben kéne lenni, hogy ne hulljon szét idő előtt? ;)
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2009 08:43:16 // 12868
na ma én is megnéztem a reggeli indulás után 2000nél váltok el akkor 1500ra esik vissza a fordulat az autó 1700tól meg is indul rendesen......
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2009 08:36:26 // 12867
vagy nagyobb tárcsát mondjuk 300-ast csak akkor meg a 17-es kerék sem férne el....
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2009 08:34:00 // 12866
az a baj hogy a 284es tárcsához ilyen nagy dugós féknyerget rakni faxság volt az Alfa részéről inkább rakott volna vagy kisebbet vagy több dugóst ...
kru23-07-2009 06:41:33 // 12865
Igen, sokfélét. Az alap (Ultimax) ráadásul nem is drága. Azt néztem, hogy olyan Textar árban van, vagy alatta.
http://www.ebc-brakes.co.uk/
Erhard tud árakat mondani.
DE! Én soha nem próbáltam. Most fogom majd. Egy biztos, Subarusok mind erre esküsznek.
http://www.ebc-brakes.co.uk/
Erhard tud árakat mondani.
DE! Én soha nem próbáltam. Most fogom majd. Egy biztos, Subarusok mind erre esküsznek.
WarbiRunner (Gyuri)22-07-2009 23:19:56 // 12864
Betétet is gyárt ez az EBC? Mert a tárcsáim szerintem jók, habár Brembok (de nem max), viszont a betétek borzasztó sz@rok (Remsa). Csak melegen fog jól, de akkor nagyon. Ősszel, esős hűvös időben képes kihűlni és az első fékezés 0-val egyenlő. Melegben, amikor fog, akkor meg nyikorog, de csak pont normál fékerőnél, amit ált. használok. És szerintem kissé jobban eszi a tárcsát mint kéne, ellenben a betét maga alig kopik. Valamint néha rájön a 10 perc és megállás előtt morog...
Ferko22-07-2009 23:18:11 // 12863
Igazán nincs mit. És legalább Kru is megnyugodhat, mert nagyon a szívére vette a dolgot.:-DDDDDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)22-07-2009 23:14:51 // 12862
Hát hogy a fenébe ne...tényleg jól megy (Kru, vissza is vonom amit mondtam :-DDD) :-) És köszi mégegyszer a próbát!
Ezek után egy 1.8TBi 159-re lennék iszonyúan kíváncsi. Hasonló kilóra, mint a 2.4Mjet 156sw, csak ott a 200 paci és a turbo. A dízeles karakterisztika meg főleg nem baj. Szerintem elkezdek gyűjteni rá :-)
Ezek után egy 1.8TBi 159-re lennék iszonyúan kíváncsi. Hasonló kilóra, mint a 2.4Mjet 156sw, csak ott a 200 paci és a turbo. A dízeles karakterisztika meg főleg nem baj. Szerintem elkezdek gyűjteni rá :-)
Ferko22-07-2009 23:00:31 // 12861
Jaja, a gyerekekkel max 140-150-et megyek. Bár a mostani bünti rendszer miatt inkább a 140 a nagyon max. MEg kölkökkel mögöttem nem felelőtlenkedek.
Én az EBC-ről még nem hallottam. De ha beválik Neked, akkor jöhet majd nekem is.:-D
Én az EBC-ről még nem hallottam. De ha beválik Neked, akkor jöhet majd nekem is.:-D
Ferko22-07-2009 22:57:56 // 12860
NA ja, egy jó kis hátulkaparós; az tutkó.:-D
kru22-07-2009 22:53:16 // 12859
No igen, és mondjuk átlagban gondolom te sem mész 140 felett nagyon, ott meg jó még. De párszor megbeszéltük, hogy a brembo max egy fos.
Most majd Erhard által favorizált EBC-t fogom kipróbálni.
AMúgy röhej, hogy nem sokkal olcsóbban lehet csak kihozni egy Jurid+Textar kombót, mint az EBC-t és utóbbi tényleg elég neves.
Most majd Erhard által favorizált EBC-t fogom kipróbálni.
AMúgy röhej, hogy nem sokkal olcsóbban lehet csak kihozni egy Jurid+Textar kombót, mint az EBC-t és utóbbi tényleg elég neves.
kru22-07-2009 22:51:29 // 12858
Na de az elment elég hamar, mert inkább lakás kellett :DD
Tény viszont, hogy 300LE hátsókeréken teljesen más, mint akármennyi elsőn... :D
Tény viszont, hogy 300LE hátsókeréken teljesen más, mint akármennyi elsőn... :D
Ferko22-07-2009 22:49:09 // 12856
Na az tutkó. Van olyan hangja, amikor féket nyom az ember.:-DDD De ez nekem most mellékes.:-DD
Ferko22-07-2009 22:46:52 // 12855
Tényleg. Ugyanaz a moci.:-DDD NA akkor tudod mit érzek most.:-DD
kru22-07-2009 22:44:43 // 12854
Igen, azért ez alapvetően egy országúti autó és nem street racer.
Az 1 és 2 gyorsítások amúgy sem finomak az enyhén alulméretezett féltengely belső csuklók miatt.
Viszont 3-4-5-6-ban rettentő rugalmas és ha csendre vágysz úgy is megy, ha meg kicsit kell a sor5 hangja, akkor feljebb engeded a fordulatot.
Nálunk mondjuk a gyerkőcök miatt meg amúgy is a 140 tempomat volt a divat, szerintem az az utazója inkább, nekem a 180 már kicsit hangos volt benne.
Az 1 és 2 gyorsítások amúgy sem finomak az enyhén alulméretezett féltengely belső csuklók miatt.
Viszont 3-4-5-6-ban rettentő rugalmas és ha csendre vágysz úgy is megy, ha meg kicsit kell a sor5 hangja, akkor feljebb engeded a fordulatot.
Nálunk mondjuk a gyerkőcök miatt meg amúgy is a 140 tempomat volt a divat, szerintem az az utazója inkább, nekem a 180 már kicsit hangos volt benne.
kru22-07-2009 22:41:30 // 12853
Nekem is, 1.6Ts 156, mondjuk azzal párhuzamosan állt a garázsban egy 300zx TT élvezkedni :D Úgy kibírtam az 1.6TS-t :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
492
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?