Forum >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2009 21:15:35 // 13052
nekem túlfeszkó hibát jelzett aztán kb 2 év múlva kellett cserélni :D
ystuc12-08-2009 21:04:14 // 13051
Nekem is villog néha. Nem mindig. A 156-os topicban már rákérdeztem, ott mondtak még valamit, hogy mi lehet, de már nem emléxem. Mindegy, lényeg, hogy megnyugtató dolog volt, mert azóta sem idegeskedem emiatt.. :-)
sty12-08-2009 20:59:06 // 13050
skacok érdemes-e a turbonyomással szorakozni,valaki csinált-e már ilyet?
GTPeti12-08-2009 15:46:27 // 13049
OK, akkor lehet, hogy odahaza játszom meg a cserét.
Selmak12-08-2009 15:40:43 // 13048
Fél évig jártam úgy hogy villogot, mert tavasz elején halt be és ősszel a hideg eljöveteléve voltam csak hajlandó kicserélni, mert a 146-n némi nőgyógyász kulcslyuksebészeti előképzetség nem árt hozzá.
Selmak12-08-2009 15:38:32 // 13047
3-4 ezer körül volt a Bosch amikor az enyémben kiment, végül azért nem az került bele mert nem lehetett éppen kapni, csak valami nagyon gagyit (beru, brisk vagy hasonszőrűt), meg egy számomra addig ismeretlen spanyol márkát, de az eddig bevált.
GTPeti12-08-2009 15:36:29 // 13046
Amúgy mennyire égető ezt kicserélni? Várhatok vele, 1-2 hónapot? Nincsenek indítási nehézségek.
GTPeti12-08-2009 15:35:13 // 13045
Gondolom a kilóméteróra mutatója hőmérsékletet jelez, indexelni pedig a klíma tekerőjével lehet. :)
Selmak12-08-2009 15:33:48 // 13044
Okos-Skodások. XD.
GTPeti12-08-2009 15:32:09 // 13043
OK... ennyi belefér.

Milyet vegyek, mennyibe fog fájni? (Tessékmondani, nem lehetne olcsóbban? :) NGK-t? Denso-t? A gyári milyen?


(Amúgy az előbb egy Skodás fórumba tévedtem, ott azt írták, hogy ez féklámpa vagy fék-kapcsoló hibát jelez. Érdekesen hangzik...)
Selmak12-08-2009 15:29:44 // 13042
De pontosan azt jelenti.
GTPeti12-08-2009 15:28:07 // 13041
kru, sorry! ;)



Srácok lenne egy fontos kérdésem:

Mit jelez, ha indításkor fél percig 1mp-es ütemben villog az izzításjelző? Csak nem kipurcant egy gyertyám?
kru11-08-2009 22:43:33 // 13040
jaja, a felni 622-es... széles 2.3-as gumikkal
amúgy hogy Sheldon Brown-t idézzem, a 29"-es bicaj egy marketing szlogen a széles gumis 700C-s (28") kerekű bringákra.
kru11-08-2009 22:37:25 // 13039
Na jó de a fixi nem terepre való, hanem katlanba, max városi betyárkodásra (skidding).
Hát nem tudom, majd elmondom milyen, ha elkészül a bicaj...
WarbiRunner (Gyuri)11-08-2009 22:23:45 // 13038
Belegondolva a cyclocross (vékonykerekes crosscountry) is 28"-as amúgy...Már próbáltam 26-os vékonykerekű single speedet, nagyon jó! Kicsit nehéz elindulni, de aztán haladós, nagyon könnyűre meg lehet építeni. Persze ezt a műfaj királyai fék nélkül és fixi (örökhajtós) kivitelben nyomják...háát egészségükre :-)))) no ....bocs a sok offért :-)
WarbiRunner (Gyuri)11-08-2009 22:13:23 // 13037
A tehénkergetők csak 28"-asok, nem? :-DDD
kru11-08-2009 21:45:36 // 13036
fákkk....
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2009 21:37:57 // 13035
az baj ha lehúzod jeleznie kéne
GTPeti11-08-2009 21:35:25 // 13034
Egy biztos: az idős nénik a sokatlátott falubájkjaikkal, tuti befogadnak a community-jükbe. :)
kru11-08-2009 21:31:36 // 13033
OFF

Jó kérdés, ez egyfajta kísérlet. Van benne egy adag kihívás (egyseb) és egy adag törekvés a minimalizmusra.
A 29-es kerekek jó ballonos gumikkal lehetővé teszik, hogy viszonylag kényelmes maradjon egy elöl-hátul merev vázas bicaj.
Persze amit megnyersz a telók hiányán, azt elveszted a kerekek súlyán. De ez inkább mondom a minimimalizmusra törekvés. Emellett jobb a tapadása is.

Az egysebesség meg egy hóbort, egyszerűség, megbízhatóság.

Na ez az elmélet, a gyakorlatot meg nem tudom, mert eddig 29er mtb-m nem volt, csak vékonykerekes crosscountry (ami szintén akkora kerék, a 700C, de vékonyabb gumikkal).

Amúgy meg idéznék egy klasszikust (Guitart Ted):

You see, we humans are all different. A 29"er won't work for everybody. A 29"er doesn't do "everything" better than a 26"er. Horses for courses. Some folks power output will be maximised on a 29"er at certain courses and on others it might be a 26"er. To make it painfully obvious: You wouldn't attack a DH course on a fully rigid cyclo cross bike, right? Of course not. There is a correct tool for that job.

Personally, I feel better on 29"ers. I like them much better for almost all of my riding. You might disagree, or have different needs. That's okay too.

ON
Cgo11-08-2009 13:20:50 // 13032
en barmit csinalok a LMM-el nem jelez a computer....
ystuc11-08-2009 12:47:30 // 13031
Sehol. Csak számomra egy bringa mérete a váznál kezdődik, és nem a keréknél. :-)
GTPeti11-08-2009 12:46:47 // 13030
Miért én hol írtam, hogy vázméret?
@kos11-08-2009 12:46:12 // 13029
ok, kiprobálom! köszi
Selmak11-08-2009 12:45:16 // 13028
Igen. LMM hibát nem szokta jelezni az ECU, viszont megfolytja a motort. Ha lehúzod viágítani fog engine check lámpa mert hiányozni fog a szenzor de LMM nélkül is működőképes lesz a motor, ha így normálisan működik akkor egyértelmű az LMM hiba.
@kos11-08-2009 12:40:23 // 13027
Tehát huzzam le, és menjek vele? És ha nem csinálja akkor az a gáz?
Selmak11-08-2009 12:36:00 // 13026
Az könnyen ki tudod, zárni, ha a LMM kábelének lehúzása után megszűnik akkor az volt a bűnös.
@kos11-08-2009 12:27:17 // 13025
Köszi az infot! Mondták páram hogy a légtöegmérő is csinál ilyet!
Selmak11-08-2009 12:11:39 // 13024
Sok minden lehet, egy diagnosztika nem ártana, de tünetekből ítélve könnyen elképzelhető egy főtengely jeladó hiba.
ystuc11-08-2009 11:42:19 // 13023
Gondolom, hogy nem a vázméret ekkora, hanem a kerékméret. :-)

Amúgy leginkább a városi ugrabugra, és dirt gépeken használnak egy sebességet, mint a BMX-eknél. Ezekről a lánc nem esik le, jobban megvan feszítve.
GTPeti11-08-2009 11:39:23 // 13022
(A 3. sorban az kérdés akart lenni.)
GTPeti11-08-2009 11:38:51 // 13021
ha már 1x OFF:

Mi az előnye egy 29" egyseb. MTB-nek egy hagyományos 26" többseb-bel szemben.

(Nem olyan elméleti előnyökre gondolok, hogy "alacsonyabb hajtási veszteség", hanem gyakorlatiakra.)

ON
kru11-08-2009 10:52:00 // 13020
Bocsánat az OFF-ért :D
kru11-08-2009 10:51:45 // 13019
Az jó!!!
Hát nekem nem lett meg a bicajom. Ráadásul a feleségemé sem, a kettő együtt már nagy érvágás volt. Mondjuk az XC volt, 700-as kerékkel, nem fért be rendes MTB gumi, csak vékonyabb.
Most 29"-es MTB építésébe fogtam, ráadásul egysebességes lesz, igazi spártai cucc. Csak sajnos nem haladok. De ha végre kész lenne...
Kg-kat én sem számolok, minden gramm csökkentés horror árba kerül :D
tipoatti11-08-2009 09:15:35 // 13018
Légtömegmérő, EGR-szelep tisztítás csodákat tehet szvsz.. ... Múltkor tisztíttattam ki a vasamban az EGR-t, hihetetlen mennyiségű korom jött ki belőle.
@kos11-08-2009 08:26:37 // 13017
Sziasztok! Egy kérdés?
Mitöl lehet az hogy megyek az autoval és megtorpan, alig akar gyorsulni, szinte semmit, szenved a motor! Aztán magához tér és mi se történt volna semmi. Turbo kezd haldokolni vagy más? (156 2.4 JTD) Ha valaki tud valamit akkor irjon! Köszi
Selmak10-08-2009 21:42:28 // 13016
Egy lokomotív elbújna szégyenében ezt látva. XD
GTPeti10-08-2009 20:11:42 // 13015
Jó. Remek. A fickóval (a böszmeség büszke tulajával) szagoltatnám a füstjét. Szerintem egy idő után értené a "célzást".
Az egy dolog, hogy alacsonyan van a kerítés, de még ilyen gépszörnyekre is futja nekik...
WarbiRunner (Gyuri)09-08-2009 23:00:25 // 13014
Az első jobbacska MTB-met nekem is ellopták, félév múlva találták meg a vázat, alumíniumig tisztítva egy részeg csávó alatt, tök másik bringának összeépítve. Öcsémnek lett belőle bringa :-) A mostanimat 9 éve építettem, azóta mindíg kicsit alakul. Most jár 11kg-nál cakkpakk, úgy, hogy a váz még a 9 éve vett Mali 2 kilós aluváz. Fél kiló még simán leugrana ha kicserélném, csak ilyen használat mellett amit mostanában összehozok tök felesleges...
Attie08-08-2009 10:37:43 // 13013
Ja, ez valami ismert ember? :))
Én csak rákerestem a googleben egy dízelfüstös képre :)
atesssz08-08-2009 09:08:05 // 13012
a kép lemaradt:

atesssz08-08-2009 09:06:05 // 13011
CUMMINS rules :)))))
kru08-08-2009 08:09:09 // 13010
A minap vonatoztam a Balaton északi partján és sajnos ez a realitás, az ősöreg dízelmozdonyok még ennél is több kormot és füstöt okádtak elinduláskor...
GEORGE08-08-2009 07:43:26 // 13009
Ez már túl sok füst....
kru08-08-2009 07:36:32 // 13008
Jaja, pedig kell rá idő! Én is most építek épp egy bicajt egy ideje, az előző helyett, amit elloptak :(
Az mondjuk nem lesz dízel, az biztos :DDDD

Nincsenek még képek, nem értem rá.
WarbiRunner (Gyuri)07-08-2009 22:02:46 // 13007
Jaja Crosscountry....cc, vagy újabban xc. Nagyon jó kikapcsolódás, tüdőtisztítás, fejtisztítás. Kár hogy tunyulok, és egyre kevesebb időt szánok rá :-(

Milyen képek? Megvan a családi verda? Lássuk! :-))
GTPeti07-08-2009 20:10:42 // 13006
Azannyát!! Erre a teljesítményre a tulaj helyében nem lennék olyan büszke. Gyak. azt kívánom a tagnak, hogy találkozzon egy csoport környezetvédővel egy kietlen sikátorban. Csak, hogy megbeszéljék a dolgokat...
Attie07-08-2009 20:03:53 // 13005
Füstmániásoknak :)
Piritu - 1.000.00007-08-2009 17:08:39 // 13003
Gratula a k-hoz!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.