Forum >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)11-06-2009 15:55:54 // 12402
Akkor asszem előcsalogatunk a tartalékból. Beszéltem az ATC-nél egy sráccal, nagyon korrektül elmondta miről van szó. Nyilván érdeke is rádumálni, de amit akartam megtudtam. Azt mondja, hogy a rail nyomást nem is biztos hogy emelik (tehát értelmezésem szerint nem nagyon :-)) , a turbon se lényegeset, inkább a befecskendezési időket variálja. Mostmár megvárom az olajcserét (3-4e km), és friss olajjal megyek majd oda megpiszkálni a gépet. Húú már alig várom :-))
GTPeti11-06-2009 11:43:48 // 12401
Szerintem nyugodtan belevághatsz. Azt mondják az okosok is, hogy az 1.9 8V JTD-ben van bőven tartalék.

Tuning ->
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2009 11:18:56 // 12400
Full time padlógázról szó nincs, sőt nem is igazán használom tartós nagy fordulatokon/sebességeken sem az autót. A max az a tartós 160 volt eddig, de inkább 140-150. Viszont (túlságosan?) gyakran padlózom le, szeretek gyorsan túlesni egy-egy forgalmi szituáción. Soha nem történt még olyan, hogy akár egy necces zöldlámpát is elengedtem volna, hogy "majd a következőre". Ilyenkor reflexből taposom. Szóval naponta elég sok padlógázt nyomok akár hosszabb úton vagyunk, akár csak itt a városban, de csak a szituáció erejéig. Ha ezt bírja tartósan, akkor kell a remap.
GTPeti11-06-2009 10:49:12 // 12399
(A Novitec box+szűrő hivatalosan 153LE-t csinál a 115-ből. Ami nem kicsit érezhető.)
GTPeti11-06-2009 10:48:02 // 12398
Nézd, sokunknak van boxa és még egyben vannak az autók. Az előbb csak azt akartam mondani, hogy ha vki fulltime padlógázzal megy, akkor magára vessen. (Vagy vegyen egy gyárilag erősebb autót.) Ha értelmesen van használva, akkor kicsi az esélye, hogy bármi túl gyorsan elhasználódik/tönkremegy.
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2009 10:43:48 // 12397
Aha..kérdés, hogy mennyire van kihasználva a megengedett max nyomás gyárilag, és mennyire remap után. Gondolom a remap sem 100%-ot enged.
A túrónyomáson meg még tekerni? Így is 1.1 Bar a max manual szerint. Nem sok az? Áá, most hogy már komoly az ügy, tiszta para vagyok...:-S Egy tuningautóm már volt/van, azon annyira megtanultam a leckét, hogy most meg nyúl vagyok egy csipphez is...:-))))
GTPeti11-06-2009 10:32:38 // 12396
(Legalábbis a kollégámék által tesztelt MB injektorok ennyi után totál kifeküdtek.)
GTPeti11-06-2009 10:31:56 // 12395
Annyira nem kell félned. Csak ha folyamatosan MAX nyomáson mennének, az viselné meg őket. (Akkor viszont 80 óra és csengettek...)
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2009 09:54:18 // 12394
Értem, de gondolom alapból meg szokták emelni a railnyomást is. Az ATC-hez tervezem vinni különben, csak gyűjtöm a lelkierőt. Nem akarom elqrni a jó kis autót, a pówer meg jól jönne.
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2009 09:51:58 // 12393
Ááá itt nem úgy van, nem futásteljesítménytől függ. Egy bizonyos idő után mindenképp meg kell gyűrűzni, különben vészprogramra áll az ECU :-)))
Wickey10-06-2009 22:30:06 // 12392
íííííííííígyvan. Vannak fix dolgok a világon és ez köztük van :DDDDDD
GTPeti10-06-2009 20:38:22 // 12391
Ez fájt! :))))))




Warbi,
"Kérdés: kezd komolyodni a remap gondolata. Gondolom elsősorban a befecskendező fúvókákat érinti érzékenyen a dolog. Mennyire várható ezek élettartam csökkenése?"

A fúvókákat "csak" a railnyomás megemelése érinti érzékenyen. Ha pusztán csak a turbónyomáson és a befecskendezési időkön állítotok, az őket nem zavarja!!
Erhard 242 (Pure Energy)10-06-2009 20:38:10 // 12390
egy biztos a sör hidegen jó :)
Selmak10-06-2009 20:28:44 // 12389
Ennyire elhasználtátok már az asszonyt hogy gyűrüzni kell? :)
WarbiRunner (Gyuri)10-06-2009 20:14:02 // 12388
Hát néha én se tudom :-)))))
De összességében jó buli...eddig:-)
Wickey10-06-2009 20:09:49 // 12387
hja, néha nem is tudom, irígykedjek-e vagy röhögjek-e azokon a kollegoszokon, akiknek már volt bátorsága meggyűrűzni az asszonyt :PPPPPP
Wickey10-06-2009 20:08:22 // 12386
nekem az a legszimpibb a bajor hármasfogatból, szóval most, hogy 2012 utánra tolódott a 156SW kikukázása, egyre esélyesebb egy E61 kombi hacsak tényleg nemlesz valami kultúrált 169 addigra. :D
Wickey10-06-2009 20:07:27 // 12385
lehegesztett középső diffivel és kicsavarhúzózott első féltengelyekkel egész vállalható lenne. De az elektronyika hülyét kapna. Utálatos dolog ez a kurvasok elektron. :D
WarbiRunner (Gyuri)10-06-2009 20:06:49 // 12384
Kérdés: kezd komolyodni a remap gondolata. Gondolom elsősorban a befecskendező fúvókákat érinti érzékenyen a dolog. Mennyire várható ezek élettartam csökkenése? Üzemanyagot mindíg márkásat és adalékoltat kap, ellenben sokszor nehezül el a lábam, bár nem tartósan hajtom sose. Szóval így 160e km felé merjek belevágni? A plusz nyomaték és teljesítmény igencsak vonz, de az elkövetkező 50, vagy ha kell 100e km-t jó volna ha kibírnák a fúvókák gond nélkül.
Wickey10-06-2009 20:06:31 // 12383
gtv6 vagy 75 V6. Kisasszony meg telirakná a gatyót minden reggel. Vagy venne egy 75 Americát, mint a volt barátnőm :PPP
Wickey10-06-2009 20:05:08 // 12382
az asr az a bmw-ben is gombnyomásra kikapcsolható. De ha sokáig, asszem 3secnél tovább tiprod a DSC gombot, elvileg MINDENT ki kéne hogy kapcsoljon. Legalábbis fater 2003-as bmw-jének manualja szerint. Ezekszerint ez a 2009 februári autóknál már nem így van. :D
WarbiRunner (Gyuri)10-06-2009 19:56:04 // 12381
Jaja, "lestipistopiztam" magamnak a szőkémet már vagy 3 éve :-)))
GTPeti10-06-2009 19:20:25 // 12380
Ja, hogy nálatok már ilyen előrehaladott stádiumban van a dolog... :))
WarbiRunner (Gyuri)10-06-2009 18:07:41 // 12379
Ha "barátnő" lett volna, akkor meg a Jogi esetekben folytatódna asszem, vállóper, vagyonmegosztás témában...:-))
WarbiRunner (Gyuri)10-06-2009 18:05:42 // 12378
Kb. 9s 0-100 papíron. Nem állóhelyből és nem sík úton mentünk. Kifejezetten úgy tűnt, hogy az emelkedő tett be neki. Egy rossz fokozatválasztással hamar elbukja az 1 másodpercét, amit aztán soha nem hoz be. 140 valahány lótól látványos mellémjön, kikerül akcióra számítottam. Ehhez képest nokedli :-))
WarbiRunner (Gyuri)10-06-2009 17:59:44 // 12377
Nyugodt lehetsz, hogy akarta. Ugyanarról a benzinkútról indultunk, ő kezdett tolni már a pihenő kijáratától. Ott volt a seggemben végig, én meg gondoltam akkor megnézzük mit tud az 1-es dejzel. Szépen át is sorolt a belsőbe az emelkedő alján, de megelőzni nem tudott. Ennyit tudott az az autó azzal a sofőrrel.
GTPeti10-06-2009 15:19:26 // 12376
"Avval "haladni is kell majd" ..."

T'om. :)) Csak Neked vannak olyan kényszerképzeteid, hogy GTP nem fedezte még fel a jobboldali pedált. :))

...amúgy avval haladni kell és LEHET is.
;)
GEORGE10-06-2009 15:00:42 // 12375
mondjuk abban mertem volna fogadni, hogy amit én elverek a 2,4 mjettel, az "hoootszar" motor a bömösben :-)))))
GEORGE10-06-2009 14:59:30 // 12374
olvastam lentebb, hogy 3.0 literes no meg duplaturbo....szóvbal minden csak nem méltó ellenfele egy 2,4 mjetnek.....

Amúgy nekem meg sose lesz bömösöm, ezért nem is érdekel annyira milyen motorokkal fut....
GEORGE10-06-2009 14:57:55 // 12373
egyenlőre 2,4 mjet van hátsókeresben ( 4x4 alapban hátulhajt )
GEORGE10-06-2009 14:56:03 // 12372
Te is3.0 mjet-re vágysz :-) Avval "haladni is kell majd" ...
GEORGE10-06-2009 14:51:52 // 12371
én is úgy gondoltam :-)
GTPeti10-06-2009 14:40:21 // 12370
Ez normális. Az asszonyok már csak ilyenek. :)

(Én anno az OFF Uno-val szoktam egy nagy, "letaposott" havas és lakatlan parkolóban kilinccsel előre közlekedni. Sokkal élvezetesebb (és érezhetőbb), mint a 156. És rendkívül sokat tanul az ember az ilyen akciókból.)
Piritu - 1.000.00010-06-2009 14:33:49 // 12369
Mondjuk a kikapcsolhatatlanságnak az asszony kifejezetten örül, mert nem nagyon bírta a kézifékes fordulókat :-)
GTPeti10-06-2009 14:30:58 // 12368
Óóó, hát egy biztosítékkal sorba kötött "automatikusan újra aktiválódó kismegszakító" (TM) megvalósítása szintén ujjgyakorlat kategória. Ha ennek a megoldásnak tényleg nincs egyéb hátránya.
Piritu - 1.000.00010-06-2009 14:26:50 // 12367
Amikor a szervízben emlegettem a kikapcsolási lehetőséget a biztosítékot ajánlották. AZ meg nem megy vissza minden indításkor.

Azóta mondjuk megtanultam az ESP-vel játszani. Tükörjég 40-el és kormányt hirtelen alászed balra, erre megfékezi a bal oldali kerekeket és mint egy csónak a vízen az autó befordul balra.
Piritu - 1.000.00010-06-2009 14:23:56 // 12366
Ha nem csalnak emlékeim, a céges 118d-ket hajtó kollégák is mondták, hogy az első szervíz után jobban ment a kocsijuk. Lehet hogy van bennük valami védelem a bejáratás alatt?

Bár én is úgy érzem minden olajcsere után mintha jobban szaladna a Vas. Lehet hogy csak a ráköltött forintok okozzák a plusz mentális lóerőket? :-)
GTPeti10-06-2009 14:23:40 // 12365
Jaja, az az ESP lesz.
Ami legyen defaultban minden indítás után bekapcsolva, de maradjon má' csöndben, ha a júzer azt explicite kéri!!! Na.
Piritu - 1.000.00010-06-2009 14:20:29 // 12364
Bejáratós autóval jaszkariznunk? Ejnye-bejnye! :-))

Amit nem tudsz ott se kikapcsolni az a menetstabilizátor lesz, az SW-mben se lehet, oda a kézifékes kanyaroknak :-((
Wickey10-06-2009 14:07:43 // 12363
én 318-vel mentem most tavasszal, lehet az egyedileg fos volt, vagy még az a 700km nem volt túl sok, ami bennevolt, de hogy az rohadtul nemment, arra megesküszöm.

Arról nem is beszélve, hogy kikapcsolt kipörgésgátlóval sem hajlandó elmenni elinduláskor keresztbe. Egyesben kinyomott kuplunggal padlógázt adva se pörög csak valami 2000-2500ig fel a motor, dobott kuplungra meg ez kevés, hogy kitegye a seggét, esős aszfalton +10 fokban téligumikkal. Azért mondjuk én vagyok a keményebb, harmadikra találtam olyan kereszteződést, ahol 10 méterről megindultam padlóval kikapcsolt kipörgésgátlóval, berángattam balra-jobbra, és így pillanatokra el tudtam tenni keresztbe. De hiába a kikapcsolt kipörgésgátló, van benne valami hülyegyerekdetektor, mert csak-csak beavatkozott.
Piritu - 1.000.00010-06-2009 13:50:20 // 12362
Az ilyeneket el szoktam engedni, aztán a következő előzéseknél a seggében villogni hogy menjen már!
Piritu - 1.000.00010-06-2009 13:46:41 // 12361
Mióta normális motor van elöl én is "ráérek", leszoktam az oktatásról. Tempomat ahol lehet és nyugalom. A 120 lovas TS-ekkel többször bocsájtkoztam párbajokba. Boxozás óta még inkább...

Na jó, néha előbújik a kisördög...
GTPeti10-06-2009 13:42:42 // 12360
Talán mert addig tartott az előzés, amíg a turbónyomás felépül(t). :)
Piritu - 1.000.00010-06-2009 13:42:17 // 12359
Két megjegyzésem lenne:
- a bömbik az alfához képest csendesebbek, nincs akkora menetzaj, emiatt az ember ha benne ül hajlamos alábecsli a dinamikát ( 118d-vel mentem vagy 1500 km-t, ez alapján mondom, a gyári gyorsulási adatot hozza) 160 felett tényleg nyögvenyelősen megy, előjön a dejzel kókadtf@sz effektus
- 320d-vel elég sokat szoktam fogócskázni a német autópályán, a "gyári" 150 lovas mjet-et 140-160-ig simán legyorsulják (nem véletlenül jobb a 100-as gyorulási adatuk több mint 1 mp-el ) onnan viszont majdnem partiban vagyunk
Scott10-06-2009 13:28:21 // 12358
Igen, mert ezekben nagyon rövid fokozatú váltók vannak. Az 1.1-es 50 lovas Unomnak sem volt ellenfele 40-ig :DDDD
Liquid10-06-2009 13:20:22 // 12357
simán :D
Cgo10-06-2009 13:17:44 // 12356
engem multkor 3x korbeszivatott egy 50 eves neni valami dobozforma akarmivel, atos 1.0 volt a hatara irva. a dugo miatt mindig csak 0-40, 0-50 gyorsultunk es egyszer balrol, egyszer jobbrol korbeautozott. eselyem se volt. sirjak? :)
Cgo10-06-2009 13:16:02 // 12355
oooo, ebbol en mar nagyon kinottem.
Liquid10-06-2009 13:11:00 // 12354
alapvetően én sem figyelek rájuk, ezért is írtam azt hogy időnként (amikor elgurul a gyógyszerem :))
András bácsi10-06-2009 12:58:32 // 12353
Azokra meg nem kell figyelni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.