Forum >> Dízelmánia

mreni18-09-2014 21:01:50 // 27352
nem egy szinten focizunk :D :)
'''''18-09-2014 20:58:37 // 27351
Hogy örülnék,ha ez lenne már csak a gond! :-)
mreni18-09-2014 20:57:32 // 27350
Elcsúszik az eddig hibátlannak tűnő kuplung... király.. :D :D
'''''18-09-2014 20:35:55 // 27349
Holnap kicserélem egy újra a vákuum szabályzó szelepet.Én jobban örülnék ha mechanikai hiba lenne.Sajnos osztom Erhard véleményét és inkább valami olyan hiba lehet aminél a comp belepofázik a progiba és nem tudja,mit kezdjen abban a pillanatban az értékekkel. Az a furcsa,hogy az első progisnál ez a hiba nálam csak később jött elő és erősödött de már ott is volt.Mivel azzal a progival több autó is ezt csinálta ezért hisszük most is ErHarddal,hogy nem mechanikai probléma van.

Amit leírtam,azzal nem szeretném sem Mankyt,sem a barátját okolni.Látom,hogy próbálnak a hiba okára rájönni csak még nincs meg.Nem is azért osztottam meg itt a fejleményeket,hogy őket szidjam (amit eddig sem tettem!),csak hátha valakinek beugrik valami hasonló hiba ami másnál volt és meglett a megoldása.
WarbiRunner (Gyuri)18-09-2014 12:45:33 // 27348
Jó kérdés, gondolom az imbusz elfogott benne..
Érdemesebb venni újat, szalonból sem vészes az ára, plusz még mágnes is van rajta.
Valahol elvileg megvan nekem a régi, ha megtalálom, megmérem.
Erhard 242 (Pure Energy)18-09-2014 09:12:41 // 27347
bakker nem hasonlítom a Te progidat semmihez mivel nem ismerem még...sajnos :) arról beszéltem, hogy az első chippes emberke programjánál mindenkinek hullámzott a gyorsulás...valakinek van mechanikai problémája elhiszem...két embernek is....ötnek ugyan az azt már nem, az szoftver lesz...
A többivel egyet értek :)))
Manky95618-09-2014 07:26:23 // 27346
Az első chipes emberke progijával ne hasonlítsd össze az enyém ,nagyon távol áll a kettő egymástól, aki egy kicsit ért hozzá az tudja miért. Ha kell meg is mutatom Neked is..
Oké ha program , akkor miért épp ALFA159 kocsija és Shadiné ?! A másik 25 autóval mi van amit írtam ? Nekik is hullámzik csak nem szólnak vagy mi ?:)))
Meg tudod abban vagyok más az első chipes emberkéhez képest engem elér mindenki , én felveszem a telefont és próbálok okoskodni rájönni a hibájukra , mert mind kettőjüknek már az előtte lévő chipekkel is gondjuk volt...
Föckös18-09-2014 06:56:15 // 27345
na azért mástól is hullámozhat, ne aggódj. elég tapasztalt, és nem buta srácok vakarják a fejüket ketten rajta, hogy mi az oka. komoly tudással, és hardverrel, hidd el, hogy nem rail hiba van ott. Csaba, hát Ákos neked is átírta a nagy tiszteletben álló gépészmérnök úr által írt progit, és nem panaszkodtál, hidd el, ezek a srácok tudják, hogy mit csinálnak ;-)
Föckös18-09-2014 06:52:58 // 27344
Tomi, tegnap beszélgettem Ákossal, szoktunk elég gyakran. Mondta, hogy volt map csere is, mindenfelé, de a légköri levegő leesik 800ra alapjáraton. Nagyjából ezt úgy tudom értelmezni, hogy a nagy turbó, a bővített csövekkel már túlzás lett, és emiatt nem tölt elég nyomással. Kisebb mint a légköri nyomás. Vagy valóban a geometria lamellák nem zárnak vissza rendesen. Olyanról még sosem hallottam,hogy vgt turbó alapjáraton nem tölt legalább nullát.
Szóval szerintem ez pedig még mindig gyanús, hogy mechanikai hiba, vagy rossz számolások a csövek átmérőjének növelése előtt.
Aki átcsövezte, nyilván előtte számolt megfelelő levegő mennyiséget, meg nyomást, cső hosszát, térfogatot, és ezek alapján kiszámolta, hogy mekkora csőre van szükség a bővítés miatt. (vagy nem számolt...)
Vagy geo hiba lesz az, vagy cső átmérő probléma.
A turbód brutál egyébként, sok gyári turbó képes ennek a levegő mennyiségnek a felét előállítani, számok alapján közel állsz a 300 lóhoz, úgyhogy kitartás.
Alfa GT-Csaba17-09-2014 21:34:12 // 27343
nekem is hullámzott,hiba kód nem volt,és végül kiderült hogy a nyomás szabályzó szelep volt a rossz!Egy Rail nyomás diagramnál kiderül hamar.
Erhard 242 (Pure Energy)17-09-2014 21:10:10 // 27342
biztos nem mechanikai hiba lesz...aki megkapta az első chippes emberke progiját, mindenkinek hullámzott a gyorsítás szinte...kezdetben nekem is utána eltűnt...
Selmak17-09-2014 20:57:45 // 27341
Üdv mindenkinek! Mik a méretei a 1,9 JTD (AR32302) motor olajleeresztő csavarjának. Szár átmérő, menetemelkedés stb. ?
'''''17-09-2014 20:34:44 // 27340
Ma és tegnap este Manky haverjával kínlódtunk a programmal.Sajnos nem tűnik el a hullámzás a gyorsulásban.Mérőórával is néztük a vákuum nyomást és az is úgy hullámzik ahogy a gyorsulás. Mehanikus hibára gyanakszik.A héten még megnézetem a turbó geometriát,lehet talán az szorul és kicserélem a vákuum szabályzó szelepet.Mást már nem tudunk. :-(
Manky95614-09-2014 22:27:22 // 27339
Ezekből nehéz megmondani ,de sztem légtömegmérő jó lesz. Csináld ezt is úgy ahogy mondtam sokkal jobb görbéket fogsz kapni.
dev16614-09-2014 22:09:33 // 27338
Egy régebbi mérés intenzívebb kigyorsítássokkal (de a régi akadozó EGR-rel):


A héten lemérem 4-edikben a fokozatos kigyorsítást, ahogy kérted, de hátha ebből is le tudsz valamit szűrni.

LMM, ez mai mérés. alapjárat aztán elindulás és 2 megállás:
Manky95614-09-2014 21:48:44 // 27337
Jaja azt néztem először , nekem is úgy tűnt , első ránézésre nem tűnik annyira rossznak ,de máshogy kéne mérni, 4dik padlón 1800tól 3500ig legalább. Ugyanezeket rögzítsd , és akkor előrébb leszünk sokkal.
dev16614-09-2014 21:45:11 // 27336
az 1. kép lehet, h végig álló helyzet
dev16614-09-2014 21:42:05 // 27335
van benne olyan is és normál kigyorsítások, lassítások is.
Manky95614-09-2014 21:38:52 // 27334
Ez hogy készült ,csak állóhelyben gázt adsz neki ?!
dev16614-09-2014 21:31:07 // 27333
Ezt produkálja menet közben (van benne piros lámpa is). Sajnos a minták elég ritkák, úgyhogy néhol pont a csúcsértékek hiányoznak. Nincs másik 20V a közelemben, így nem tudom mivel összehasonlítani. Lusta a turbó vagy más szenzorral van a gond?

n

Az LMM elég összevissza mér (kb 1 éves a szenzor), de fordulaton terhelésen némi késssel leköveti az elvárt értéket.
Manky95614-09-2014 21:11:44 // 27332
menet közbe terhelésen nézd, 1700 tól 1.2 bar ,de szerintem ott még nem épül fel teljesen , 2000 nél 1,23bar 3ezernél 1,27 egészen 3700ig onnantól pedig csökken.
dev16614-09-2014 19:29:10 // 27331
sztem a turbód gyengélkedik, fordulaton szorul.
dev16614-09-2014 19:27:51 // 27330
A 2.4 JTD 20v-ben chipelés nélkül mekkora turbónyomást kell tudnia előállítani a turbónak és kb mekkora fordulaton menet közben illetve üresben? Előre is köszi.
Manky95614-09-2014 16:22:02 // 27329
Enyém füstős ,de gyári nyomással megyek ami 0,9-1bar ,nem akarok zaklatni szegényt :) de a JAP az most már 1.5bar és nagyobb cooler , elindulásnál van füst mivel légtömegmérő ki van írva utána egyáltalán nem durva , Kaposon ott leszünk ott majd meglehet nézni .A videón Dév kocsija van.
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2014 15:49:28 // 27328
Akkor annak baja van. Pl LMM hiba.
.......................14-09-2014 14:57:01 // 27327
Nekem 2000 _3500 ig húz,utána csak füstöl
WarbiRunner (Gyuri)14-09-2014 14:52:01 // 27326
Ha kell a kraft, akkor 4000-4500 közt váltom el. Gyári programmal inkább 4000 volt, remappolva egyértelműen 4500 körül van a teljesítmény max., Ez 5-ösben szépen kijön, 4500 fölött áll a mutató mikor beáll a végsebesség.
.......................14-09-2014 14:48:16 // 27325
A füstre azért kíváncsi lennek
redbull9014-09-2014 12:56:58 // 27324
Ez azért már húzza az igát kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul 100ra :D

Aztamindenit :D
Manky95613-09-2014 23:54:11 // 27323
4éve bírja :) csak kuplung váltó csere volt más semmi.
.......................13-09-2014 23:51:53 // 27322
A szelepek nem olvadnak el?
gondolom bőven túllépi a hőterheléshatárt magas fordulaton
.......................13-09-2014 23:03:32 // 27320
Nem tudom nektek milyen, de én sose pörgetem 3500 felé
Ott már úgysem húz annyira
Föckös13-09-2014 21:26:09 // 27318
volt Croma a kezeim között, imádtam, marhajól ment:-)
'''''13-09-2014 21:09:27 // 27317
Az enyém 5200-nál szabályoz le.Az előbb próbáltam. :-)
WarbiRunner (Gyuri)13-09-2014 20:35:14 // 27316
Az enyém light remappal 5200-nál áll meg 2-esben. Mondjuk 5000 fölött kínzás, de program kérdése amúgy. Az ecu 6000- ig kezeli, ha jól tudom, csak a VE miatt nincs értelme addig kitolni a fordulatszámot.
Manky95613-09-2014 19:00:14 // 27315
Ja és ez a 10v , 16v 20v 2x még fürgébb...
Manky95613-09-2014 18:54:30 // 27314
2,4 5600nal szabályoz addig vígan szalad.
GTPeti13-09-2014 18:28:34 // 27313
Miért nem? Tudtommal a max. fordszám nem a bef.rendszertől, hanem a motor mech. felépítésétől függ.
.......................13-09-2014 18:09:19 // 27312
Az örvénykamrás mercdiesel simán elpörög 5000 ford ig ,
Ezt egy direkt befis CR diesel sosem fogja tudni,ott az alacsony ford on a nyomaték a lényeg
'''''13-09-2014 16:22:37 // 27311
Kapcsolható! :-) Most még játszok kicsit vele aztán ha megunom akkor benne marad de kikapcsolom.
GTPeti13-09-2014 14:01:36 // 27310
Tomi, nem biztos, hogy egy Alfának szüksége van erre. Csak egy vélemény. ;)
GTPeti13-09-2014 14:00:10 // 27309
Ilyen tuninggépet csak az csinál meg adagolósra, aki nem akar programozással bajlódni. Mert amúgy minden a CR mellett szól. Szerintem. :)
'''''13-09-2014 13:05:06 // 27308
Semmi szerepe nincs.Csak a hang miatt. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2014 12:40:46 // 27307
hm lamdaszonda hibát ír a gép...de szerintem semmi baja hidegen sokszor füsttel indul gondolom nyitva marad az egr és kapja a kipuffgázt még 1x...
redbull9013-09-2014 12:37:32 // 27306
"Lefújószelep" Diesel autóba?
'''''13-09-2014 11:32:08 // 27305
Tegnap este kész lett végre a vas.Már csak a helyzetjelző ledsort kell visszakötni és a lefújó szelepnek nézni a motortérben egy indító áramot amit még nem talált a srác.
Persze kell megint egy új program,úgyhogy eljött megint Manky ideje. :-)
VMate13-09-2014 08:43:36 // 27304
Ez nem az audi100/a6 "hangyász" kasztnis autó ? :)
DieselManiaco(NagyVad)13-09-2014 07:32:00 // 27303
a nagynyomású rendszert egyszerűbb tuningolni,de sokkal érzékenyebb is. Attól hogy valami régivágású attól még lehet benne potenciál,főleg 3 literrel megtámogatva komp+turbo... ha belegondolsz nem tudom volt-e a kezed között 2.5TD Croma,azért a maga korában nem ment rosszul,sőt ma is tud meglepetéseket okozni.Attól hogy egyes emberek lenézik mert kolompolva jár,és füstöl-pamacsol még lehet jó:) Az adagolós dízelek sosem lesznek elfelejtve,mert ez a szar gázolaj oda fog b@szni mindennek,és azok jobban bírják a szar anyagot. Itt azok a nagy környezetszennyezéses mizéria miatt fognak eltűnni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.