Forum >> Dízelmánia
Alfa GT-Csaba02-09-2014 20:34:49 // 27202
lehúzod a pipákat az izzitó gyertyákról ,és húzol gy kábelt az aksi + ról és hozzá érinted az izzitó gyertyák végeihez.Amelyik nem szikrázik az érintéskor az a kukás
szasza(SW)02-09-2014 20:25:28 // 27201
Nekem három éve villog az izzítás visszajelző indítás után,de ettől még pöcre indul télen is.Hogy lehet megnézni melyik rossz?
Föckös02-09-2014 20:18:37 // 27200
Nagy a csend itt, gondoltam megtöröm.
Holnap izzító gyertya csere, mert ilyen jófélék ezek, hogy télen már bohóckodtak.
Rosszul fogalmazok.
Úgy értem a csere utáni második télen már voltak hidegindítási gondjaim...
Holnap izzító gyertya csere, mert ilyen jófélék ezek, hogy télen már bohóckodtak.
Rosszul fogalmazok.
Úgy értem a csere utáni második télen már voltak hidegindítási gondjaim...
DobosHunor01-09-2014 05:29:21 // 27199
Sziasztok! Keresek utólagosan beszerelt intercoolerhez: csöveket es gumikönyököket. Ha van valakinek elfekvőben érdekelne vagy ha tudtok ajánlani oldalt ami baráti áron van annak is örülök. (156-os 2.4 jtd) köszi! Esetleg meg annyi, hogy ha valaki csinált ilyet pár info jól jönne. :)
Bull8826-08-2014 14:42:53 // 27198
Köszi a nem agyalok , viszont ha van valakinek egy olyan diagramm ami rossz szabályozó miatt van bitte töltse fel .
Föckös26-08-2014 14:17:53 // 27197
ne is nézd tempomattal, akkor is folyamatosan változik minden,
azért, hogy tartani tudja a sebességet
azért, hogy tartani tudja a sebességet
.......................26-08-2014 14:14:11 // 27196
El vagytok tájolva,
Ráég a kipufogóra belülről,persze 550 fokon,még a rozsa is leugrik
A vadi új turbo is könnyezik ,ha áll,mert a labirinttömítésen a fogás miatt tömít
Ráég a kipufogóra belülről,persze 550 fokon,még a rozsa is leugrik
A vadi új turbo is könnyezik ,ha áll,mert a labirinttömítésen a fogás miatt tömít
dev16626-08-2014 13:33:13 // 27195
az eleje kicsit fura, de utána majdnem sima, csak szőrösnek tűnik:))
ahogy lejjebb is írtam, ez egy eltolt görbe, a program csak az érdemi változó részt mutatja az alsó 33000-as értéktartomány nem látszik. ha kicsit utánaszámolsz (változó tartomány/középérték), egyből kijön, h a 2. görbéd szórása is kicsi (kb. 6%), úgyhogy szvsz semmi okod aggodalomra.
ahogy lejjebb is írtam, ez egy eltolt görbe, a program csak az érdemi változó részt mutatja az alsó 33000-as értéktartomány nem látszik. ha kicsit utánaszámolsz (változó tartomány/középérték), egyből kijön, h a 2. görbéd szórása is kicsi (kb. 6%), úgyhogy szvsz semmi okod aggodalomra.
Bull8826-08-2014 13:26:12 // 27194
dev16626-08-2014 12:51:56 // 27192
én több szerelőt is kérdeztem már erről és a saját tapasztalatom is az, h minden turbó kifröcsköl némi olajat a kompresszor oldalra, amit a nyomás végül a szívósorba juttat, így a motor megeszi. Valószínűleg a turbina oldalon még több megy ki, az meg ráég kipufogó felára a turbina lapátokra, stb. Az viszont, hogy mennyi a még elfogadható mennyiség nagyon nehéz számszerűsíteni, mert egészen kevés olajról van szó, ami kékes füstöt (ha lenne is kékes füst, a fekete korom elfedné) se nagyon tud okozni és a nívópálcán sem látszik az a pár cl-nyi fogyás.
Az biztos, hogy ha a szívósorban nem száraz fekete korom, hanem nedves kokszos olajsár van az erősen könnyező turbóra utal és nem érdemes így használni, mert szét fog repülni.
Az biztos, hogy ha a szívósorban nem száraz fekete korom, hanem nedves kokszos olajsár van az erősen könnyező turbóra utal és nem érdemes így használni, mert szét fog repülni.
GTPeti26-08-2014 12:44:26 // 27191
Ez melyik program?
dev16626-08-2014 12:42:08 // 27190
ez a görbe gyakorlatilag konstans. A peak-to-peak eltérés 600/26900=2,2%.
Bull8826-08-2014 12:27:19 // 27189
redbull9025-08-2014 19:00:43 // 27188
Anno én is megijedtem h olajos a csövem, nekem se ette az olajat de aztán tájékoztattak itt a fórumon h az olajgőz átjön simán a turbón :-)
0Balazs25-08-2014 16:42:14 // 27187
Egyelőre projekt lefújva, újabb kérdésem van, kicsit besz**tam most.
Nézegettem, hova lenne érdemes bekötnia mérőt, és felfedeztem egy kis vákuum vezérelt pöcköt, gondoltam megnézem. Valami pillangószelep féle (én tudatlan, azt hittema dízelben nincs). És hát gyanusan sötétnek tűnt. Gondoltam megsimogatom mi van benne. Hát olaj. Ez normális? Egyébként nem fogy az olaj belőle. Vagy ez normális, hogy kicsit olajos belül a turbócső? 147 1.9JTDm 2005
Nézegettem, hova lenne érdemes bekötnia mérőt, és felfedeztem egy kis vákuum vezérelt pöcköt, gondoltam megnézem. Valami pillangószelep féle (én tudatlan, azt hittema dízelben nincs). És hát gyanusan sötétnek tűnt. Gondoltam megsimogatom mi van benne. Hát olaj. Ez normális? Egyébként nem fogy az olaj belőle. Vagy ez normális, hogy kicsit olajos belül a turbócső? 147 1.9JTDm 2005
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2014 16:18:30 // 27186
Telóval még nem próbáltam hogy mennyire csúszik, de egy mini pc-vel bármikor logolni az extra hasznos egy öregedő dízelnél.
Szerintem még egy ilyen minimál pc-vel is használhatóan menne a FES/MES, ha más processz közben nem fut. Telón meg gondolom wi-fi vagy Bluetooth eszközzel érdemes próbálkozni. Aki próbálta majd megmonnya :-)
Egyébként a felső turbocsövet nem fúrkálnám, örülj hogy nem lyukas! :-)
Járvány van, kitudja hányan cserélünk mostanában ilyet. Ki nem fúrnám, az biztos. :-)
Szerintem még egy ilyen minimál pc-vel is használhatóan menne a FES/MES, ha más processz közben nem fut. Telón meg gondolom wi-fi vagy Bluetooth eszközzel érdemes próbálkozni. Aki próbálta majd megmonnya :-)
Egyébként a felső turbocsövet nem fúrkálnám, örülj hogy nem lyukas! :-)
Járvány van, kitudja hányan cserélünk mostanában ilyet. Ki nem fúrnám, az biztos. :-)
0Balazs25-08-2014 16:00:51 // 27185
Én is gondoltam androidos telóra is :)
Csak abban nem tetszik, hogy lassan frissíti az értékeket.
Csak abban nem tetszik, hogy lassan frissíti az értékeket.
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2014 15:45:47 // 27184
Ellenben valami óóccsó androidos telefont egy MES mobile-vel vagy torque-val beépíteni már nagyobb hype :-)
Sőt, igazából én egy ilyet építenék be.
nem car-pc helyett, én nem nézek autóban tévét, van ott elég izgalom.
Viszont lehetne róla vezérelni pár dolgot USB-s I/O illesztőkkel, és pl egy frankó kis Night (méginkább Fog) Visiont is lehetne varázsolni egy megfelelő kamerával.
A napellenzőbe egy kis monitor, vagy valahova ahol nincs amúgy útban, de használható ha kell. :-)
Sőt, igazából én egy ilyet építenék be.
nem car-pc helyett, én nem nézek autóban tévét, van ott elég izgalom.
Viszont lehetne róla vezérelni pár dolgot USB-s I/O illesztőkkel, és pl egy frankó kis Night (méginkább Fog) Visiont is lehetne varázsolni egy megfelelő kamerával.
A napellenzőbe egy kis monitor, vagy valahova ahol nincs amúgy útban, de használható ha kell. :-)
0Balazs25-08-2014 15:03:21 // 27183
Igazából a turbócső megcsapolásán gondolkodom, hogy azt hogy szokták és hol. Vagy szoktak adni hozzá valami speciális csatlakozót amihez kifúrom és akkor úgy lesz jó?
Föckös25-08-2014 12:06:52 // 27182
viszonylag könnyen beépíthető, ha megvan a helye. úgy értem, hogy becsövezni meg kábelezni nem nagy ügy, ha viszont még műanyagozni, meg azt burkolni kell, akkor már nagyobb. na meg azért írtam, hogy minek, mert sokat nem lehet értelmezni belőle, mozog a mutató bizonyos értékek között, és akkor látod, hogy jósok, vagy hogy nagyon kevés, vagy, hogy épp elég. miközben a beszívott levegő mennyiségéről meg semmi infó...
és igazából rájön az ember, hogy nem elég a levegő :-))
és igazából rájön az ember, hogy nem elég a levegő :-))
Erhard 242 (Pure Energy)25-08-2014 11:32:51 // 27181
szoktad nézegetni? sose néztem szinte :)
0Balazs25-08-2014 11:21:06 // 27180
Ertem en sracok, de azt kerdeztem, hogy epitett-e mar be valaki :) Nekem ez olyan szep mint masnak egy ultetes. En meg pl annak nem latom ertelmet. Hogy kopogjon alattam az auto ha lemegyek az autopalyarol.
Liquid25-08-2014 10:54:46 // 27179
nem sok értelme van szerintem, 159-ben van jó nézegetni, de nem építeném be utólag
Kócosw25-08-2014 10:50:42 // 27178
En is megvettem oszt utana meg eladtam ... enis a vegen erre jutottam h. minek... :)
0Balazs25-08-2014 10:23:48 // 27177
En csak szeretem a muszereket.
0Balazs25-08-2014 09:40:23 // 27175
Sziasztok! Epitett mar be valaki turbonyomas merot? Engem felizgatott most a tema :)
Alfamessiah21-08-2014 16:06:31 // 27174
Köszi! Ha esetleg van valakinek eladó írjon :)
dev16621-08-2014 14:17:29 // 27173
EURO3-ig nem para a 2.4. Tény, hogy minden kicsit drágább hozzá (görgők, feszítők, szíjak, kuplung, féltengelyek, stb.), mint az 1.9-ekhez, de nem egetrengető a különbség és megbízható konstrukció a 10V és 20V is, mindamellett, ha mindenük rendben van piszkosul szedik a lábukat. Ez 156-ra hatványozottan igaz, mert könnyű autó.
redbull9021-08-2014 13:59:23 // 27172
Hát nem tudom 2.4 se olyan éhes max 1literrel ehet többet cserébe viszont bika nagyon..
Legalább is nekem a régi 1.9 105 lovas után nagy váltás volt 2.4mjetre 175Le...
Erőbe hátbaverős fogyasztásba nem sok különbséget vettem észre..
Legalább is nekem a régi 1.9 105 lovas után nagy váltás volt 2.4mjetre 175Le...
Erőbe hátbaverős fogyasztásba nem sok különbséget vettem észre..
Alfamessiah21-08-2014 13:53:49 // 27171
Esetleg van valakinek jó állapotban eladó?
Alfamessiah21-08-2014 13:36:01 // 27170
Igazából a 2.4 nyomatéka tettszik nekem.Csak azt nem tudom,hogy nem szerviz igényesebb-e?
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2014 13:31:26 // 27169
Szerintem amelyikbôl jobb állapotút találsz azt válaszd. Általánosságban mind jó konstrukció. Egy 115 lovast is fel lehet programozni később, hogy nagyon szaladjon, de gondolom ha a minél nagyobb erő a cél, nem is tetted volna fel a kérdést.:-) Az összes jtd jó, csak ne legyen lehajtva.
Liquid21-08-2014 13:21:57 // 27168
az attól függ mi a célod :) ha keveset fogyasszon akkor minél gyengébb 1.9 ha meg menjen akkor 1.9mjet, vagy a 2.4
Alfamessiah21-08-2014 12:52:27 // 27167
Hali! Elgondolkodtam,hogy benzinesről dieselre váltanék. 156-osba gondolkodok az 1.9-est vagy a 2.4-est érné meg nézegetni?Melyikkel járnék jobban?
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2014 15:21:31 // 27166
Olyan lelkesen ígérték nekem itt ismerősök, de mindjárt hívlak...
Egyelőre beleütöttem azt a csövet, így nem 5 centin fúj ki, úgyhogy nem kormolom tele a környéket. Mondjuk érezhetően gyengébb a szűkítéstől, de végigforog tűrhető füsttel. Vagyis legalább használható a vas. Bár már idegből majdnem fejgyújtottam az előbb :-)
Egyelőre beleütöttem azt a csövet, így nem 5 centin fúj ki, úgyhogy nem kormolom tele a környéket. Mondjuk érezhetően gyengébb a szűkítéstől, de végigforog tűrhető füsttel. Vagyis legalább használható a vas. Bár már idegből majdnem fejgyújtottam az előbb :-)
Erhard 242 (Pure Energy)19-08-2014 14:51:32 // 27165
megint nem jó helyen keresel :)
WarbiRunner (Gyuri)19-08-2014 14:42:10 // 27164
146 jtd-hez felső turbocső kerestetik! Az ígért darab nem az ami kell, újban meg nem találok.
Ideiglenesen be tudok tenni egy alucső darabot a szakadt csőbe, de leszűkíti a keresztmetszetet. Plusz tele van belül lépcsőkkel (projektor lencse csöve), nem az az ideális áramlás :-)
Ideiglenesen be tudok tenni egy alucső darabot a szakadt csőbe, de leszűkíti a keresztmetszetet. Plusz tele van belül lépcsőkkel (projektor lencse csöve), nem az az ideális áramlás :-)
mreni17-08-2014 21:21:01 // 27163
no problemo :))
Dusapista16-08-2014 23:13:10 // 27162
Köszönöm a tippeket, ezek alapján a féltengelyt tartom gyanúsnak, nagyobb sebességnél gyorsításkor is jelentkezik, és 2000-től felfelé végig. Kedden viszem szerelőhöz, akkor kiderül a tuti:)
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2014 19:54:12 // 27161
Ok, igaz.Nem ellenkezni akartam, csak kiegészítésnek szántam :-)
mreni16-08-2014 16:46:10 // 27160
Igen,de egy olyan embernek aki nem ert hozza kommyen megtévesztő lehet,mert eddig csak a lendkerékrol volt szo.
mreni16-08-2014 16:44:29 // 27159
Az is a feltenhely része. 😊
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2014 14:26:17 // 27158
Attól függ. Ha csak alacsony fordulaton (1700-2300) akkor inkább a kettőstömegű remeg be (főleg ha chip vagy méginkább box van az autóban). Ha fentebb is és országúti tempón pl. emelkedőn is, akkor inkább féltengely, de mondjuk azt viszonylag egyszerű ellenőrizni :-)
Ilyen remegő lendkerékkel autóztam le 100e km-t :-)
Ilyen remegő lendkerékkel autóztam le 100e km-t :-)
Alfa GT-Csaba16-08-2014 12:28:28 // 27157
Az is lehet ,de inkább a féltengely csillag szokott ilyet produkálni !
mreni16-08-2014 08:52:18 // 27156
Vagy feltengely..
Alfa GT-Csaba16-08-2014 08:29:51 // 27155
kettős tömegüd rezonál be ,nekem ugyan ez volt a boxal amikor feltekertem a potmétert rajta és sokat kapott a gép!
Föckös15-08-2014 09:06:25 // 27154
hááát a kezdődő kuplung csúszás pont ilyen, először csak darál, aztán megcsúszik később...
Dusapista15-08-2014 08:06:15 // 27153
Sziasztok!
Két hete a 2002-es 1.9 jtd 147-esemben észrevettem, hogy nagyobb gázadásnál, 3., 4. és 5. sebességben ráz, rezonál az autó (kormány, gázpedál, középkonzolban az apró). A computer nem ír ki semmit, a fogyasztás nem nőtt, gyengébb nem lett, de zavar, hogy nem tudom mi okozza. Motortartó bak? Befecskendezés? Vagy a futómű rezonál be? Jövő hétre beutaltam a hatvani Bosch Car Service-be, de ha vannak tippjeitek, szívesen várom!
Két hete a 2002-es 1.9 jtd 147-esemben észrevettem, hogy nagyobb gázadásnál, 3., 4. és 5. sebességben ráz, rezonál az autó (kormány, gázpedál, középkonzolban az apró). A computer nem ír ki semmit, a fogyasztás nem nőtt, gyengébb nem lett, de zavar, hogy nem tudom mi okozza. Motortartó bak? Befecskendezés? Vagy a futómű rezonál be? Jövő hétre beutaltam a hatvani Bosch Car Service-be, de ha vannak tippjeitek, szívesen várom!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
540
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?