Forum >> Dízelmánia

Föckös15-08-2014 07:10:23 // 27152
ennél komolyabb járvány sose legyen Cartársak! Kivéve az Alfa vírust :-)
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2014 21:58:55 // 27151
Járvány van vazze :-)
road-hog14-08-2014 17:49:32 // 27150
Köszi a tippeket, beigazolódott: alsó turbócső adta meg magát. Holnap csere után gyártottra! :)
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2014 14:12:40 // 27149
Azzal nincs is gond, én sem tudom mióta lyukas az a cső :-) Szerintem elég rég, a cső alja merő trutyi, csak eddig azt se nagyon nézegettem. A ragasztószalag arra volt jó, hogy hallom amikor elkezd kifújni. Részterhelésen én is azt néztem, hogy húz rendesen, inkább fordulaton hiányoltam egy kis kraftot. Pályán simán 140-160 közt autóztam, gyorsítgattam. Kicsit hiányzott az erőből, de ennyi, ráfogtam a befoltozott kipufogóra :-)
Föckös14-08-2014 13:46:52 // 27148
nekem meg ki tudja hány km ment bele, úgy hogy lukas volt a cső, 0,8at töltött még így is, részterhelésen meg simán jól húzott.
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2014 12:41:56 // 27147
Nekem lefújta végül a ragasztószalagot :-) Mondjuk sokat nem maceráztam vele, csak ahogy hozzáfértem megragasztgattam. Biztos meg lehet csinálni "rendesen" is.

A porlasztókról és a résolajról írtam egy kis agymenést a blogomba, ha valakit érdekel. Vélemény, ellenvélemény, tapasztalat jöhet :-)
Föckös14-08-2014 07:02:51 // 27146
simán kibír 3000et ezzel a javítással, de azért nem baj, ha lesz nálad még powertape ;-)
road-hog13-08-2014 23:45:27 // 27145
Koszonom!:)
van egy napom alkatreszt szervalni,mert azert 3000kilometeres utnak nem vagnek neki foltozott csovel!:/
Alfa GT-Csaba13-08-2014 21:26:44 // 27144
vágd el a repedésnél és rakj közzé egy csövet 2 bilincsel,örökös lesz mint a nyomor !
GTPeti13-08-2014 21:21:25 // 27143
Jó eséllyel az lesz. Ha nincs más megoldás, átmenetileg megteszi a zsírtalanítás és powertape-el betekerés.
road-hog13-08-2014 21:18:12 // 27142
Sziasztok!
SOS kellene egy kis segitseg!147, 1.9 jtdm 16V rol lenne szo. Penteken utaznek el a kocsival es ma elojott egy kis problema igy este hazafele. egyszer csak azt vettem eszre hogy nagyon suvit,sziszego hangott hallatt a motor kornyekerol valami. ez gazadasra lep feles fordulatszamtol fuggetlen. allando sebessegnel vizszintees uton nem hallom 110-120 ig de amint gxorsitok elkezd sziszegni.
En turbocso lyukadasra gondolok mert kb akkor hallom ezt ahogy a turboban kialakulna a nyomasnovekedes.
1-2 kommentet most visszaolvatam es lehet nekem is az a problemam mint az elottem szolo markatarsnak?!
hozateszem h en megnovekedett kormozast nem vettem eszre.
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2014 12:38:57 // 27141
Asszem megoldva, hétfőn kapok egy ilyen csövet. Érdekes egyébként, hogy nem igazán lehetett észrevenni menetközben a hibát.
Jó 3-4 centis hasadás, mégis húz a gép és csak alacsony fordulaton okád füstöt, ott meg ritkán használom. Mentünk közel 800km-t és nem tűnt föl semmi. Illetve kicsit gyengébbnek éreztem 160-tól pályán és sokalltam a fogyasztást (7.6l). De füst az semmi komoly, ami volt, ráfogtam a nagy melegre. Haza is jöttünk simán így 150 körüli tempón.
A 140-et nem bírta a fülem, ott valamiért iszonyatosan búg. Remélem köze van ehhez a szakadáshoz.
A házunktól pár 100 méterre tűnt fel, hogy 4-esben gyorsítani akartam és akkorát kormolt, hogy megijedtem..:-) Vissza 3, úgy odaléptem, akkor meg gyorsított szépen. Kormot akkor is köpött, de nem az az utcabeterítős. Szóval érdekes, azt hittem egyértelműbb egy ilyen szakadás. Lehet akár hónapok óta így járok vele, csak nem tűnt fel :-)

Otthon benézve a motortérbe csak az látszott, hogy nedves a LMM csöve, de még a szervotartályon is vannak olajpöttyök. Na mondom ez rohadtul gyanús. Pont a cső hátoldalán a LMM takarásában van szépen kinyílva a cső. Mert hol máshol....

Ideiglenesen körbe powertape-eztem, így legalább hallom amikor elengedi a levegőt. Pontosan olyan hangja van mint egy lefújószelepnek, nagyon állat :-)
.......................13-08-2014 07:11:55 // 27140
A PD TDI kevesebbet fogyasztott,és ott a motorolaj kente az egészet,
Nem véletlenül van még sok hadzongépjárműben és ipari dieselben a mai napig ,
Föckös13-08-2014 06:43:59 // 27139
na kb ennyiből csöveztem újra az egész rendszert rozsdamentes csővel, meg 3x szövött szilikon könyökökkel, igaz volt vele egy kis meló
WarbiRunner (Gyuri)12-08-2014 23:32:49 // 27138
Egyelőre csak nagyságrendileg érdekelt, holnap nézek pár lehetséges megoldást :-)
147jtd12-08-2014 22:01:00 // 27137
nekem most az alsó repedt ki, ami a cooler és a turbó között van, jobb híján beleraktam egy kipucsövet idéglenesen, és teszteltem, hogy nyomja e a levegőt, szerencsére nem, viszont a legszűrő alján van egy kerek valami amin jött kifelé levegő, nem folyamatosan hanem ahogy a motor ketyegett, ez normális jelenség?

tudja valaki mi az a lyuk. szerű valami?mint egy lohere olyan
Alfa GT-Csaba12-08-2014 22:00:53 // 27136
Kérdezd Erhardot,hátha tud valamit szerezni
147jtd12-08-2014 21:58:43 // 27135
a 147 hez 24 volt tavaly, originali ricambi 4 nap unixnál.
WarbiRunner (Gyuri)12-08-2014 20:54:39 // 27134
Felső turbócső kb milyen árban mozog? Unix webshopban nem is találom. Remélem nem ez is egy beszerezhetetlen alkatrész a 146 jtd-hez...kirepedt ugyanis
Grando11-08-2014 14:04:27 // 27133
Ebben én nem tudok nyilatkozni, nem is volt a beszélgetés tárgya. Érdekes információ, nem tudtam. Amiről megemlékezni voltam bátor: CR nem egyenlő PD. Ennyi. ;)
satya11-08-2014 13:42:23 // 27132
csak a siemens rendszert erőltetik, aminek a minőségéről szakértők nyilatkoztak :" Rettenetesen gagyi elektronika. Ha egy injektor meghibásodik akkor tönkrevágja elektromosan a többit, és Az ECU-nak is megadja a kegyelemdöfést. Valószinűleg kb. 45Ft-ból lehetett volna védelmet szerelni bele de mérnökök valószínűleg csak szabadidős tevékenységből terveztek diesel befecskendező rendszert.

Javítástechnológia nincs, borsos alkatrész árak vannak. Az elektronikus hiba mellett a delphi rendszerhez hasonlóan spénesedésre hajlamos a nagynyomású szivattyú. A szivattyú javítása, kissé akadozó alkatrész ellátás mellett megoldottnak mondható."

forrás: http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html
WarbiRunner (Gyuri)11-08-2014 13:39:46 // 27131
A kuplungnak bírni kell, ugyanaz mint a 150 lovasé.
Grando11-08-2014 12:11:15 // 27130
A hétvégi találkozón egy beszélgetés során szóba került a "híres" PD TDI rendszer. Ahogy észrevettem, nem mindenkinek tiszta, hogy ez nem azonos az Alfákban a JTD-vel megjelenő, és azóta is sikeresen alkalmazott közös nyomócsöves, azaz Common Rail technológiával (amit azóta már egyébként a VW konszern is átvett, és CR rövidítéssel jelöl).
Legyetek hát büszkék! :)
Alfa GT-Csaba09-08-2014 20:00:57 // 27129
Kérdezd Manky-t ,ő ebben nagyon ott van!Esetleg a kuplungod fog elhalni hamar 160 pacitól!
Bull8809-08-2014 19:42:53 // 27128
Pontosan ez volt nekem is csak fentebb és bizonyos terhelésnés check e . hiba is jön ha nincs elég nyomás , de tény h majdnem sszíódízel érzet volt csak valamennyi behúzott
Bull8809-08-2014 19:35:49 // 27127
Meg lett a hiba :D ekkora véletlent hogy pont akkor reped ki mikor ki veszem a boxot..... Am vakum cső volt a nyomás szabályozó szelep előtti résznél ahogy a fémcsőre megy .
Föckös09-08-2014 18:43:59 // 27126
135-140 közt biztonságosan.
Föckös09-08-2014 18:42:17 // 27125
turbocsere, nagy cooler, egr off, decat, meg remap.
(mondjuk így többre is van sansz)
Föckös09-08-2014 18:40:17 // 27124
hát nálam biztos nem, valami fura esemény miatt azt írj a mes, hogy not active ;-)
szuhi16409-08-2014 18:25:15 // 27123
Sziasztok!
156 1,9jtd 116le-ből, hogy lehet 160le körülit csinálni? :)
Illetve mennyi az amit max chipből kilehet hozni, hogy nehulljon szét?:)
Ferke09-08-2014 15:58:59 // 27122
Az lehet a map-tól is!
Bull8809-08-2014 10:34:43 // 27121
Hat most ez a vákumcső fel keltette az erdeklődésemet , p0236 os hiba van nálam (turbo ertéktartományon kívül ) ha jól emlékszem. Remélem ez jelenthet túl alacsony nyomást is
Alfa GT-Csaba08-08-2014 22:41:02 // 27120
ha a vákumcső kireped akkor a geokart nem húzza rendesen vagy egyáltalán nem a vákum labda és persze hogy hibát dob .
redbull9008-08-2014 22:30:42 // 27119
Hát hozta a hibát de most nem volt szívódízel érzet. Turbo nem volt olyan kormos geo kalantyúját is megmozgattam ja ami rámegy cső erre a kalantyúra az szétvolt repedve szval.sztem bese tudta húzni rendesen...
Alfa GT-Csaba08-08-2014 22:20:48 // 27118
de ha betilt akkor ott valami nem frankó
redbull9008-08-2014 22:06:06 // 27117
Én kaptam is rendesen...:D de most öröm van és táltos lovak :D
redbull9008-08-2014 21:54:00 // 27116
Hát nekem jótt tett a tisztítás :D elmúlt a szívódízel lustaság és újra érezhettem a lovakat. Mentem vele nem hozta a hibát aztán beáltam udvarba pár percig még menettem a kocsit alapjáraton aztán hirtelen alapjárat fel le és dobja a hibát újra... pedig mentem vele vagy fél órát addig semmi baj nem volt... kitöröltem újra vártam még egy picit semmi ,felpörgettem párszor 3ezer picit fölé nem hozta... kiváncsi vagyok meddig..
Alfa GT-Csaba08-08-2014 21:27:00 // 27115
enyémen akkora szardomb volt hogy nem fért ki a szivósór lyukán ,és mégis jól érzékelt ,pedig azon keresztül biztos levegő sem ment a galacsin miatt
Wickey08-08-2014 21:17:47 // 27114
ha totál megretkesedett volna akkor azt bezzeg észreveszitek, egyből kapja a motor kontrol faliórát meg a szívódízel üzemmódot.
Föckös08-08-2014 20:16:14 // 27113
Nekem se :-))))))))))))))
Alfa GT-Csaba08-08-2014 19:07:13 // 27112
És jelentett valamit a tisztitás?Nekem semmit sem változott utána !!
redbull9008-08-2014 13:40:11 // 27111
Nekiáltam leszedni az egrt ott nem volt gond kicsi korom de semmi több aztán megnéztem a mapszenzort, hát raktam fel képet nézzétek meg, még jó hogy nem mért semmit.... :D
Kitakarítottam mindent, most jön a próba kör ebéd után.

WarbiRunner (Gyuri)07-08-2014 22:00:14 // 27110
Lehet észre se veszi hogy valami nem ok, csak beírja a népítéletbe, hogy kicsit hangos olasz, de keveset kér..:-)
Ma 300 km alatt a motor csendes volt, de nagyon! viszont a búgás maradt, és a csörgés is. De végre utaztunk egy "beszélgetõset".Más normális ember megoldja egyszerűen, eladja, vesz újabbat.
Nekem tetszik ez az autó, ezért próbálom tökéletesre hozni. Ha lenne másik szerelem autó, biztos cserélnék, de nem jön az újabb nagybetűs VAS :-)
Alfa GT-Csaba07-08-2014 21:54:15 // 27109
Ezért vagyunk itt :-)
redbull9007-08-2014 21:53:22 // 27108
érthető nagyon szépen köszönöm segítséged!
Alfa GT-Csaba07-08-2014 21:49:14 // 27107
amikor vészüzembe áll a gép olyankor ninsc turbó nyomás azért lusta
redbull9007-08-2014 21:47:21 // 27106
uhhh akkor lesz melóm holnap is.

Köszi szépen :) eddig egyszer volt alkalmam érezni a lovakat mikor anyut vittem de akkor hallottam a turbo hangját is h sipol de azóta semmi... az lehet h el se indul ilyenkor?
Alfa GT-Csaba07-08-2014 21:42:04 // 27105
magamtól jöttem rá ,mert már más variáció nem volt a hibára csak a geo kar.Létezik turbó tisztitó spray,de ki tudja az ér e valamit!!??Sajnos a turbó tisztitáshoz le kell szedni a turbót ,ami 1 órás móka volt.Map szenzort a szivó sor hátuljába találod jobb oldalon 1db torx csavar fogja.
redbull9007-08-2014 21:36:07 // 27104
Igen igen olvastam tovább most találtam meg én a geo turbos cikket is ja meg még valaki map szenzort, holnap letisztítom a turbo lapátokat is, mondjuk az még kérdés hogy hogyan nem akarom leszedni a kocsiról a turbot.... meg hogy mi oldja le jól a kormot meg a ráégett olajat... brigéciol vagy még hideg zsíroldóra gondoltam pár óráig áztatni néha néha megforgatni legalább is külföldi fórumokon ezt írják...
Holnap megtisztítom egrt is turbot is aztán tesztelem... és erre a geo karra hogyan jöttél rá vagy hol jöttek rá??
Alfa GT-Csaba07-08-2014 21:19:45 // 27103
vagy turbó geometria hiba is lehet !Én 4 évig szivtam ezzel a hibával,bármit csináltam vele mindig ezt a hibát dobta ha megkergettem a gépet!EGR ki lett irva ,turbó kitisztitva ,turbó nyomás szabályzó cserélve és még akkor is dobta a hibát!Végén kidrült hogy a geo karon kellett 1mm-t állitani,azóta nincs hiba!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.