Lehet hogy meg fogom ezt lépni, gondoltam rá. Csak elég hülyén hangzik már megint ennyit költeni egy "ócska' Alfára. Hifi nekem nem kell, nekem tiszta motorhang, nulla mellékzörej és mormolás. Ennyi az igényem. A szélzajjal sem vagyok nagy harcban :-)
Egyébként lett egy teóriám. Nézegettem a spritmonitor-t, miközben utód Alfán filózgattam. Ott belebotlottam pár hollandus, belga tesztelőbe. Te ezek nem véletlenül tesznek vonóhorgot az autóra! Pályán milliónyi km utánfutóval. Beugrott a kép ahogy rángatják maguk után a böszme lakókocsikat. És ugye az autóm Holland eredetű, elég masszív felszerelhető vonóhoroggal. Simán benne van a kalapban hogy az első 100-150e km-en mozdonynak használták, szóval nem lenne akkora csoda ha az amúgy bármennyit kibíró jtd váltóm mégis simán csak kopott lenne. Én meg még adtam neki egy pofont a chippel.
Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)19-05-2014 14:06:53 // 26752
.......................19-05-2014 12:22:14 // 26751
a Guli kb ugyanolyan zajos mint a 146 Volt
ha nem zakosabb
nekem pont ezért nem tetszik ,és nem venném,
söt a Mito után semmi külöbség Sem Volt átülve,söt gyengébb a müanyag minöség ,az elsö kerék felveri a vizet a nyovályúkból ,és az a lemezen úgy zúg ,mintha nem lenne hangszig
a 159 az egyetlen ami belül sokkal halkabb mint a Guli,Mito,vagy akár a 146
ha nem zakosabb
nekem pont ezért nem tetszik ,és nem venném,
söt a Mito után semmi külöbség Sem Volt átülve,söt gyengébb a müanyag minöség ,az elsö kerék felveri a vizet a nyovályúkból ,és az a lemezen úgy zúg ,mintha nem lenne hangszig
a 159 az egyetlen ami belül sokkal halkabb mint a Guli,Mito,vagy akár a 146
VKG231!!! (156+75)19-05-2014 12:10:38 // 26750
Dynamat a megoldás Gyuri! Kiegészítve egy kis lakatolással... Kerékjárati ívekhez két réteg, meg a tűzfalra, mindenhová máshová csak 1 réteg. Csodát tesz. Ja az ajtóba is mehet és akkor még hifid is lesz :)
Engem egy Dynamatos autó meghallgatása győzött meg arról, hogy nem kell újabb autó a 155-nél :)
Engem egy Dynamatos autó meghallgatása győzött meg arról, hogy nem kell újabb autó a 155-nél :)
WarbiRunner (Gyuri)19-05-2014 10:47:02 // 26749
Vannak érveim és ellenérveim, persze. Most mentünk megint 700km-t, ezalatt ülepedtek, tisztultak a dolgok. Nálam előbb volt a JTD, aztán a TD. A jetit már csak városon kívül használjuk (ismét intenzívebben megy bele a méter), a TD a városi autó, ilyenek az adottságaik. Országútra egyformán alkalmas bármelyik, autópályán viszont kidomborodik az erőfölény, a jobb fék, az alacsonyabb futómű, illetve az hogy a 7 éve nálam teljesítő autóban 100%-ig bízok.
Mégis pont az autópálya komfort a kritikus pont. Kizárólag a zajkomfort az amivel így 7 év után elégedetlen vagyok. Amit nem tudok, hogy az én igényem változott ennyit, vagy az autó öregedett meg alattam, és még mindig javítható a dolog alkatrészek cseréjével. Már komolyan elgondolkoztam egy kis utólagos hangszigetelésen is.
Egyértelmű, hogy a motorhang már nem nagy. A szélzaj tisztességes, de tipikusan nem ez fárasztja az embert, hanem a sok egyéb moraj. Sajnos tényleg olyan idióta fülem van, hogy egyessével kihallom a különböző búgásokat, morajokat.
Mivel fordulatszám, terhelés és sebesség függő hangok (és még mindíg hőmérséklet függő is), továbbra is gyanús nekem, hogy vagy a váltó, vagy a lendkerék, vagy mindkettő ami felelős ezekért.
A prémium hajóra nem vágyom annyira. A 166 tetszik, a kényelme is biztosan tetszene, de nekem otthonosabb egy kisebb autó, sőt azt mondom, hogy még mindíg tökéletesen megfelelne a jelenlegi, a zajon kívűl minden más szempontból.
Csere vagy halkítás? Jelenleg ott járok, hogy még egy kört lehet megér, még egy váltóleszedés belefér. Olcsóbb is mint autót cserélni és benne a rizikó, hogy azzal kezdem elölről a szervízelgetést, csak egy olyan autóval amit nem biztos hogy ennyire szeretnék.
Műszakilag csábitanak a 2000 és azelőtti autók, szeretem az egyszerűségüket. Mégis valahol tovább kell lépni, nem hiszem hogy van értelme időcsapdában maradni pl egy 166-ossal bármennyire jó autó is.
Szóval most ott járok, hogy még mindig egy darabig a 146, aztán venni kell egy olyan Alfát ami ismét 7-8 évre jó társ lesz. Egy modern, korszerű autót. Szóval csak arra jutok, hogy még lehet hogy minden kezdeti ellenszenvem ellenére előbb-utóbb Giuliettába ülök. Még nem tudom :-)
Mégis pont az autópálya komfort a kritikus pont. Kizárólag a zajkomfort az amivel így 7 év után elégedetlen vagyok. Amit nem tudok, hogy az én igényem változott ennyit, vagy az autó öregedett meg alattam, és még mindig javítható a dolog alkatrészek cseréjével. Már komolyan elgondolkoztam egy kis utólagos hangszigetelésen is.
Egyértelmű, hogy a motorhang már nem nagy. A szélzaj tisztességes, de tipikusan nem ez fárasztja az embert, hanem a sok egyéb moraj. Sajnos tényleg olyan idióta fülem van, hogy egyessével kihallom a különböző búgásokat, morajokat.
Mivel fordulatszám, terhelés és sebesség függő hangok (és még mindíg hőmérséklet függő is), továbbra is gyanús nekem, hogy vagy a váltó, vagy a lendkerék, vagy mindkettő ami felelős ezekért.
A prémium hajóra nem vágyom annyira. A 166 tetszik, a kényelme is biztosan tetszene, de nekem otthonosabb egy kisebb autó, sőt azt mondom, hogy még mindíg tökéletesen megfelelne a jelenlegi, a zajon kívűl minden más szempontból.
Csere vagy halkítás? Jelenleg ott járok, hogy még egy kört lehet megér, még egy váltóleszedés belefér. Olcsóbb is mint autót cserélni és benne a rizikó, hogy azzal kezdem elölről a szervízelgetést, csak egy olyan autóval amit nem biztos hogy ennyire szeretnék.
Műszakilag csábitanak a 2000 és azelőtti autók, szeretem az egyszerűségüket. Mégis valahol tovább kell lépni, nem hiszem hogy van értelme időcsapdában maradni pl egy 166-ossal bármennyire jó autó is.
Szóval most ott járok, hogy még mindig egy darabig a 146, aztán venni kell egy olyan Alfát ami ismét 7-8 évre jó társ lesz. Egy modern, korszerű autót. Szóval csak arra jutok, hogy még lehet hogy minden kezdeti ellenszenvem ellenére előbb-utóbb Giuliettába ülök. Még nem tudom :-)
J-Imi17-05-2014 13:06:13 // 26748
korábban volt 6-6,5 között, sztem most több lesz mivel a komp többet mutat a megszokottnál.
Alfa GT-Csaba17-05-2014 12:44:56 // 26747
Az a 6-6.5 reális.mégis csak egy közel 1400kilós bódét visz .Chippelve lehet csökkenteni a fogyasztáson ,tapasztalatból mondom
J-Imi17-05-2014 12:40:38 // 26746
ténylegesen 6 és 6,5 között, komp szerint ekkor az átlag 4,3-4,5 között volt. Most 5 körül van. aktuális fogyasztás pedig soha nem ment 10fölé... most pedig igen. Egyelőre szokatlannak tűnik, kíváncsi leszek ha tankolok
Alfa GT-Csaba17-05-2014 12:30:23 // 26745
Mennyit fogyaszt?
J-Imi17-05-2014 12:28:14 // 26744
levegőszűrő nem olyan rég lett cserélve, azzal nem lehet gond. Üzemanyag minőség már kérdéses... Viszont egyelőre csak a compon látom a magasabb fogyasztást, a megszokottól többet mutat, tankolásnál derül ki hogy ténylegesen többet fogyasztott az autó. Lehet a comp kezd el "pontosabban" mutatni :)
Alfa GT-Csaba17-05-2014 12:04:17 // 26743
De lehet hogy az egr is számit ,hogy mennyire van eltömődve korommal.
Alfa GT-Csaba17-05-2014 12:03:11 // 26742
levegő szűrő állapota és üzemanyag minősége!
J-Imi17-05-2014 11:30:17 // 26741
értem, köszi. a turbó csöveket megnéztem, nincs kidurranva, mi okozhat még tipikusan fogyasztásnövekedést?
Mr. Z16-05-2014 19:32:21 // 26740
Hát én ha megfordult a fejedbe az eladás gondolom akkor más is van az érvek közt, hát nekem ha lenne egy jó TD-ém ( van is :-) ) akkor mellé nem egy jtd-t tartanék akkor már valami prémium kategóriást pl 166
DieselManiaco(NagyVad)15-05-2014 21:08:38 // 26739
hát Gyurikám én ha már ennyit beleinvesztáltam nem adnám el,mert ennyire üzembiztos és "tudomhogymivanvele" autót nem biztos hogy találok. Szemet hunynék felette a zörejek felett,mégis csak egy dízel és nem premium zajszigeteléssel,meg nem premium futóművel.
az hogy ezer év alatt ér át a nyomaték,az pedig az hogy az ön készülékében van a hiba,vagy beképzeled vagy torziós rúdból van a féltengelyed,nem tudom hátrafelé is csinálja?
holnap itthon vagyok,ha gondolod adok érte egy fekete 45-öt 5.-ben remegve megcsússzanó kuplunggal,de legalább TD..:D
az hogy ezer év alatt ér át a nyomaték,az pedig az hogy az ön készülékében van a hiba,vagy beképzeled vagy torziós rúdból van a féltengelyed,nem tudom hátrafelé is csinálja?
holnap itthon vagyok,ha gondolod adok érte egy fekete 45-öt 5.-ben remegve megcsússzanó kuplunggal,de legalább TD..:D
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2014 20:51:01 // 26738
Hát ja...Eddig 300e-t költöttem a kuplungra 100e km alatt, és még nem jó. Bár tudnám, hogy mi nem. 3 opció van:
Veszek egy új kettőstömegüt, és vagy jó, lesz, vagy nem. Nagyon nem bízok ebben. 140e Ft
SMF konverzió, 140e. Fingom nincs megoldja e, vagy kiderül hogy a váltóval is van valami, szedhetjük szét újra.
Eladom, és veszek valami mást. A bukó minimum ennyi. Te mit csinálnál? Részemről teljesen passz.
Veszek egy új kettőstömegüt, és vagy jó, lesz, vagy nem. Nagyon nem bízok ebben. 140e Ft
SMF konverzió, 140e. Fingom nincs megoldja e, vagy kiderül hogy a váltóval is van valami, szedhetjük szét újra.
Eladom, és veszek valami mást. A bukó minimum ennyi. Te mit csinálnál? Részemről teljesen passz.
Alfa GT-Csaba15-05-2014 20:12:57 // 26737
a map szenzor csak a levegő nyomást méri ,nincs köze az üzemanyaghoz.
J-Imi15-05-2014 19:46:10 // 26736
Üdv!
A map szenzor okozhat magasabb fogyasztást anélkül, hogy nem dobna hibaüzit?
A map szenzor okozhat magasabb fogyasztást anélkül, hogy nem dobna hibaüzit?
DieselManiaco(NagyVad)15-05-2014 18:00:20 // 26735
vagy ha esetleg végképp nem bírod vele az együttélést adok érte egy TD-t:D
DieselManiaco(NagyVad)15-05-2014 17:59:32 // 26734
ennyit problémázni rajta,ha ennyire ellene vagy tegyél bele egy sima lendkereket,a leírtak alapján hogy ez szar,nem megszokható,zörög csattog,ettől már igazán csak jobb lehet:D
.......................15-05-2014 16:55:43 // 26733
ki mondta ,hogy a JTD ,vagy a JTDm nek finommabban kelle járnia ?
az EURO 4 és a kevesebb fogyasztás kényszeríti ki ezt
a direkt befecsk. benzinesek is alapjáraton hangosan járnak(olyan dieseles)
a szivocsöbefecsk. meg mint az álom ziiiiiiiiiiiiiiiiii
az EURO 4 és a kevesebb fogyasztás kényszeríti ki ezt
a direkt befecsk. benzinesek is alapjáraton hangosan járnak(olyan dieseles)
a szivocsöbefecsk. meg mint az álom ziiiiiiiiiiiiiiiiii
Buddha15-05-2014 16:45:53 // 26732
Ezt a korrekciót már én is néztem valamikor, de nálam más is hibás volt.
A négyszögjellel kapcsolatban gondolkodom... Elméletileg a fordulatszám bárhogyan is ingadozik, akár egy fordulaton belül is a jelnek illene mindig négyszögnek maradni. Ha nem így lenne nem kellene hibát tárolnia? Mikor kiméred oszd meg velünk a képet! :-)
Arra gyanakszom még, hogy az autóddal valami más bibi is lehet ha ennyire elégedetlen vagy vele. Mondjuk nincs két autó aminek egyformán jár a motorja, mindenben megegyező autók is okoznak meglepetéseket. ;-)
A négyszögjellel kapcsolatban gondolkodom... Elméletileg a fordulatszám bárhogyan is ingadozik, akár egy fordulaton belül is a jelnek illene mindig négyszögnek maradni. Ha nem így lenne nem kellene hibát tárolnia? Mikor kiméred oszd meg velünk a képet! :-)
Arra gyanakszom még, hogy az autóddal valami más bibi is lehet ha ennyire elégedetlen vagy vele. Mondjuk nincs két autó aminek egyformán jár a motorja, mindenben megegyező autók is okoznak meglepetéseket. ;-)
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2014 16:33:11 // 26731
Letőtöd netről :-)
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2014 16:30:47 // 26730
Azt én tudom hogy működik, az ezredmásodpercekről is tudok, az érzet mégis ez. Valójában meg az történik, hogy a két tömeg egymáshoz képest folyamatosan mozog ide-oda, a fordulatszámtól és a rugóállandóktól függ, hogy épp milyen frekvencián oszcillál az egész. Legjobban elinduláskor érezhető, hogy finoman, de remeg. Ez viszont képes nyomatékot elnyelni.
Minden egyes egyensúlyi állapotban beáll egy frekvencia, ezek hol morgásként, hogy búgásként, hol így, hol úgy hallatszanak. Ugyanis a motor vezérlése ezt azonnal megpróbálja lereagálni. A lendkerék hol erre, hol arra tér el az egyensúlyi helyzetétől.Így esélytelen, hogy a fordulatszám jeladó egyenletes négyszögjelet kapjon. Lehet felpiszkál annyira a dolog, hogy szkóppal kimérem majd :-)
Hol rövidebb, hol kicsit hosszabb lesz a kitöltés. Az ECU megpróbálja tartani a fordulatot, így hol elvesz, hol ad még egy kicsit. Pulzálni fog a befecskendezett mennyiség. Na erre még plusz reagál valamit a lendkerék , és majd szépen beáll valami egyensúly, ami igen távol áll az egyenletes szép alapjárattól.
Nem a levegőbe beszélek, mérj MES-el egy Total Fuel Q-t alapjáraton. Tökéletesen látszik, az üzemanyag mennyiség ingadozása nagyobb, mint az amúgy megengedett injektor korrekció! Kész is a dohogó vibráló, idegesítő alapjárat.
Fordulaton ugyanez megtörténik, nyilván kisebb hatással a mennyiség ingadozásra, de ki tudja akár lemodellezni is, hogy milyen rezonancia állapotok keletkeznek. Keletkeznek, ez teljesen biztos.
Minden egyes egyensúlyi állapotban beáll egy frekvencia, ezek hol morgásként, hogy búgásként, hol így, hol úgy hallatszanak. Ugyanis a motor vezérlése ezt azonnal megpróbálja lereagálni. A lendkerék hol erre, hol arra tér el az egyensúlyi helyzetétől.Így esélytelen, hogy a fordulatszám jeladó egyenletes négyszögjelet kapjon. Lehet felpiszkál annyira a dolog, hogy szkóppal kimérem majd :-)
Hol rövidebb, hol kicsit hosszabb lesz a kitöltés. Az ECU megpróbálja tartani a fordulatot, így hol elvesz, hol ad még egy kicsit. Pulzálni fog a befecskendezett mennyiség. Na erre még plusz reagál valamit a lendkerék , és majd szépen beáll valami egyensúly, ami igen távol áll az egyenletes szép alapjárattól.
Nem a levegőbe beszélek, mérj MES-el egy Total Fuel Q-t alapjáraton. Tökéletesen látszik, az üzemanyag mennyiség ingadozása nagyobb, mint az amúgy megengedett injektor korrekció! Kész is a dohogó vibráló, idegesítő alapjárat.
Fordulaton ugyanez megtörténik, nyilván kisebb hatással a mennyiség ingadozásra, de ki tudja akár lemodellezni is, hogy milyen rezonancia állapotok keletkeznek. Keletkeznek, ez teljesen biztos.
VKG231!!! (156+75)15-05-2014 16:05:12 // 26729
Nekem a hang hiányozna... :)))
Buddha15-05-2014 15:57:56 // 26728
Olvasom amit írsz és a zörejekkel kapcsolatban teljesen egyetértek veled, dohogás, morgás meg egyebek. Viszont azt, hogy a lendkerék rúgói megeszik a nyomatékot sajnos nem fedik a valóságot. ;-) A kéttömegű lendkerék nem úgy működik, hogy holtjátékod ad és kivárod míg "összekoppan" a hajtáslánc. A váltó fogaskerekei között több a holtjáték mint amit kéttömegű enged, ráadásul a lánc két végén, a kerék és a főtengely között kellene mérni a különbségeket.
Ráadásul néhány fokról beszéünk, 20-30mm rosszabb esetben egy kb 300mm kör kerületén. Legyen 5 fok, vagy 10... Ezt mennyi idő alatt teszi meg a főtengely? Ezredmásodpercekről van szó... ;-)
Ráadásul néhány fokról beszéünk, 20-30mm rosszabb esetben egy kb 300mm kör kerületén. Legyen 5 fok, vagy 10... Ezt mennyi idő alatt teszi meg a főtengely? Ezredmásodpercekről van szó... ;-)
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2014 15:41:06 // 26727
Még az sem lehetetlen, bár nekem már hiányozna a pincéből tolós karakter. A jtd motorral semmi bajom, az jó cucc. :-)
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2014 15:33:50 // 26726
Nem feltétlenül. Tény ami tény, a gyári szerelésű lendkerekekről anno semmit nem lehetett hallani, kutya bajuk nem volt. Az enyémből a gyári amikor kikerült 250e km volt az autóban. Semmi jelét nem mutatta vezetés közben hogy csereérett, csak mivel 1 centinél többet kottyant, tettünk bele újat. Azóta küzdök az autómmal, nem bír jó lenni. Remeg, rezeg, dohog. Hozzám úgy került az autó, hogy mindene gyári volt, kivéve a légmennyiség mérőjét. Tudom milyennek kellene lenni, hogy milyen finoman kéne neki működni. Ez az idétlen dohogás különböző fordulatszámokon bemorgás, csattogás nem normális. Vagy én nem vagyok az, hogy elvárom egy 360e-t futott dízeltől, hogy szépen járjon.
Szóval nagy baj nincs, használható az autó, kivéve ha te is meg vagy áldva azzal a hülyeséggel amit műszaki fülnek hívnak. Nem is csak fül, érzet. A mostani lendkerék így az évek távlatából olyasmi állapotú mint a gyári amit hülye fejjel kicseréltettem. Azzal semmiféle rezgés remegés nem volt, tisztán csak a motorhangot hallottam, amiből finoman kifütyült a turbo. Ezt szeretném valahogy visszakapni, de bármit küzdök, zsákutca.
Ha csak használni akarod az autót, nem lesznek gondjaid...remélhetőleg. Volt már erre is ellenpélda sajnos nem egy.
A mostani lendkerék meglepő módon puha. Pedig erősebb autóból származik. Odalépsz, és érzésre évek telnek el mire a nyomaték átvergődi magát rajta. Ha 1-esben letalpalod, majd elveszed a gázt, nem megugrik és vissza, hanem SEMMI nem történik. Megesznek mindent a rugók.
2-esben csak azt érzed, hogy a motor dolgozik és ahhoz képest nem indul el az autó. Főleg félgázon van ez. Ha letalpalod és kivárod míg összekoppan minden, akkor húz, de félgázon olyan mintha egy utánfutót húznál rajta hat balatoni vitorlással.
Szerencsére már halk. De érzetben ott maradt az a fura egyenetlenség, látszik is, hidegen 1700-nál remeg a belső tükör, alapjáraton piciket ugrik a fordulatmérő. Szerintem nem normális dolog, a TD-ben érdekes, de nem remeg semmi. 1200-on se.
A motor tudná nyújtani azt a sportos érzetet ami nekem kell. Ha forgatom, gyönyörű hangon dolgozik, tol, szuszog, hibátlan. Nem hiszem hogy normális az sem, hogy a TD 120-nál sokkal kevesebb mellékzörejt produkál. Az olyan tényleg kellemes, csak egy finom motorhang van a háttérben. A jtd-nél meg lehet számolni a rezonancia frekvenciákat, ki tudja mikor mi morog, búg éppen. Mostmár nem hangosan, de számomra idegesítően.
Szóval nagy baj nincs, használható az autó, kivéve ha te is meg vagy áldva azzal a hülyeséggel amit műszaki fülnek hívnak. Nem is csak fül, érzet. A mostani lendkerék így az évek távlatából olyasmi állapotú mint a gyári amit hülye fejjel kicseréltettem. Azzal semmiféle rezgés remegés nem volt, tisztán csak a motorhangot hallottam, amiből finoman kifütyült a turbo. Ezt szeretném valahogy visszakapni, de bármit küzdök, zsákutca.
Ha csak használni akarod az autót, nem lesznek gondjaid...remélhetőleg. Volt már erre is ellenpélda sajnos nem egy.
A mostani lendkerék meglepő módon puha. Pedig erősebb autóból származik. Odalépsz, és érzésre évek telnek el mire a nyomaték átvergődi magát rajta. Ha 1-esben letalpalod, majd elveszed a gázt, nem megugrik és vissza, hanem SEMMI nem történik. Megesznek mindent a rugók.
2-esben csak azt érzed, hogy a motor dolgozik és ahhoz képest nem indul el az autó. Főleg félgázon van ez. Ha letalpalod és kivárod míg összekoppan minden, akkor húz, de félgázon olyan mintha egy utánfutót húznál rajta hat balatoni vitorlással.
Szerencsére már halk. De érzetben ott maradt az a fura egyenetlenség, látszik is, hidegen 1700-nál remeg a belső tükör, alapjáraton piciket ugrik a fordulatmérő. Szerintem nem normális dolog, a TD-ben érdekes, de nem remeg semmi. 1200-on se.
A motor tudná nyújtani azt a sportos érzetet ami nekem kell. Ha forgatom, gyönyörű hangon dolgozik, tol, szuszog, hibátlan. Nem hiszem hogy normális az sem, hogy a TD 120-nál sokkal kevesebb mellékzörejt produkál. Az olyan tényleg kellemes, csak egy finom motorhang van a háttérben. A jtd-nél meg lehet számolni a rezonancia frekvenciákat, ki tudja mikor mi morog, búg éppen. Mostmár nem hangosan, de számomra idegesítően.
VKG231!!! (156+75)15-05-2014 12:38:44 // 26725
8V Twin Spark... :D :P
159 Indigo Gray 2.4 Monster15-05-2014 12:37:13 // 26724
Most akkor ha egy jtd lendkerék cserés lesz akkor utána már ilyen problémák lesznek vele? Csak mert nekem is kezd le térdelni a kettőstömegűm, akkor nem alkatrészt kell cserélni hanem autót :(
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2014 09:26:05 // 26723
Azt azért kiadja egy erősebb kanyarnál, ha az orra nehezebb, de nekem igazából mindegy :-) Tetszik ez is, az is, felesleges vita.
És egyébként meg akkor felgyútom a jtd-t, mert nem bírom kihozni belőle azt amit szeretnék. Van egy nyomatékos, mégis pörgős motor, tényleg jó gázreakció, egy kemény stabil futómű, és nem lehet igazán élvezni. 100e km-t lenyomtam a nyomorult hulladék felújított lendkerékkel. Bánom hogy egy métert is megtettem vele, teljesen megölte az autózást. Ez volt a hajszál amibe kapaszkodtam, hogy majd egyszer kicserélem gyárira és jó lesz. Jó a francot...Sokkal jobb, de még mindíg egy nehézkes, kolompoló, klattyogó, nyekklő-nyakló kelletlen szar az egész. Hogy finoman fogalmazzak. :-)
És egyébként meg akkor felgyútom a jtd-t, mert nem bírom kihozni belőle azt amit szeretnék. Van egy nyomatékos, mégis pörgős motor, tényleg jó gázreakció, egy kemény stabil futómű, és nem lehet igazán élvezni. 100e km-t lenyomtam a nyomorult hulladék felújított lendkerékkel. Bánom hogy egy métert is megtettem vele, teljesen megölte az autózást. Ez volt a hajszál amibe kapaszkodtam, hogy majd egyszer kicserélem gyárira és jó lesz. Jó a francot...Sokkal jobb, de még mindíg egy nehézkes, kolompoló, klattyogó, nyekklő-nyakló kelletlen szar az egész. Hogy finoman fogalmazzak. :-)
Buddha15-05-2014 04:03:13 // 26722
Az érzés biztosan nem attól más, hogy egy szerkezet nyomó vagy húzó! Ugyanakkora erőkarral működik, ez inkább csak placebóhatás... :-)
GTPeti14-05-2014 23:18:16 // 26721
Mikor a szerelő barátom megtudta, hogy húzókuplung van a JTD-ben, a fejét fogva rohangált fel-le közben nem kimondottan dícsérő szavakkal illette az Alfát. :))))
mreni14-05-2014 22:45:50 // 26720
mondjuk ahhoz hogy érezd a 1.9-2.4 súlykülönbséget,már közel pálya tempót kellene menni :)) szóval igazából szerintem ez sem elfogadható példa. :D
kuplung témáról csak annyit hogy szerintem nagyon befolyásolja a lendkerék is,de a húzókuplung miatt soha nem lesz az az érzésed mint a td-ben :)
kuplung témáról csak annyit hogy szerintem nagyon befolyásolja a lendkerék is,de a húzókuplung miatt soha nem lesz az az érzésed mint a td-ben :)
mreni14-05-2014 22:43:24 // 26719
tehát akkor a 175 lovat nem tudod kihasználni a 2.4 ben,ezért van 190 lovas 1.9-ed... biztos csak én nem értem az "érveidet" :D :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2014 21:51:01 // 26718
és a harmadik, hogy még nincs 169.....
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2014 21:50:27 // 26717
a második hibája, hogy az 59-be nem rakott 3.0-át ...
Erhard 242 (Pure Energy)14-05-2014 21:49:12 // 26716
mit el nem harcoltok 4 vagy 5 henger....az Alfa első hibája, hogy a GT-be nem rakott 2,4-et :)
Alfa GT-Csaba14-05-2014 21:39:52 // 26715
2 okból!jobb a fogyasztásom ,és ha néha össze akadok 1-2 műmájerrel aki emberkedni akar ,akkor ha egy mód van rá megmutatom neki hogy az alfa nem szar olasz!!!
WarbiRunner (Gyuri)14-05-2014 21:37:09 // 26714
Élvezhetőbb egyenesben. Merthogy az a motor meg nehezebb azért, ami kanyarban számít egy elsőkerekes autónál. A hang vitathatatlan :-)
A kuplungja meg mindnek hulladék egy sima TD-hez képest :-P
Ma is szembesültem ezzel, nem hagy nyogodni a dolog. Élvezet volt rárúgni a gázra és úgy visszagangolni, pedig csak egy nyamvadt adagolós dízel. Most épp a jtd-t hajtom többet, hát komolyan ha kell, ha se gangolgattam fel-le szegény Tádét, olyan jól esett.
Ha biztos lennék benne hogy fix lendkerékkel ilyen lenne a jtd, holnap pakoltatnám szét.
Szerintetek a lendkeréken múlik csak, vagy a húzó kuplung miatt ilyen béna marad akármit szenvedek vele?
A kuplungja meg mindnek hulladék egy sima TD-hez képest :-P
Ma is szembesültem ezzel, nem hagy nyogodni a dolog. Élvezet volt rárúgni a gázra és úgy visszagangolni, pedig csak egy nyamvadt adagolós dízel. Most épp a jtd-t hajtom többet, hát komolyan ha kell, ha se gangolgattam fel-le szegény Tádét, olyan jól esett.
Ha biztos lennék benne hogy fix lendkerékkel ilyen lenne a jtd, holnap pakoltatnám szét.
Szerintetek a lendkeréken múlik csak, vagy a húzó kuplung miatt ilyen béna marad akármit szenvedek vele?
mreni14-05-2014 21:31:21 // 26713
Ha igy gondolod minek irattal ra programot? Erdekes hozzaallas.
mreni14-05-2014 21:31:21 // 26712
Ha igy gondolod minek irattal ra programot? Erdekes hozzaallas.
Alfa GT-Csaba14-05-2014 21:16:09 // 26711
ha elég lenne egy suzuki akkor az enyém sem lenne közel 190 le,de ezt sem tudom kihasználni!!Hol ?Itt ahol minden bokorból mérnek és tele van kamerával minden pálya??Ezért nem is vennék 2,4 et !Ha meg mindenki úgy gondolkodna hogy hangja legyen meg hatalmas nyomaték akkor ebbe az országba csak 2,4 től lenne kocsi 6,8-ig
mreni14-05-2014 20:52:29 // 26710
Ez igy van,ez nem is vita targya :)
mreni14-05-2014 20:51:20 // 26709
Nekem van 1.9 es 2.4 is,raadasul megfordult mar nalam par tipus,en nem vagyok elfogult.
Az altalad emlitett szitura pedig 1.0 swift valo... nem eletszeru amit irsz
Az altalad emlitett szitura pedig 1.0 swift valo... nem eletszeru amit irsz
Alfa GT-Csaba14-05-2014 20:31:37 // 26708
Mivel??Ti nem vagytok elfogultak az 5 hengerrel??minek az? 3 ba 50-el gyilkolni a városban,tényleg nagy értelme van!!
Föckös14-05-2014 20:28:56 // 26707
viszont tuning téren több lehetőség van a sornégyben gyári alkatrészekkel. (najó turbócsere után)
mizooo14-05-2014 20:28:45 // 26706
Mindenki annyi hengereset vesz, amire van pénze/lehetősége. :) A remapolt 1.9 az itt olvasottak szerint tud úgy menni mint a széria 2.4 de, ha a 2.4 van megpiszkálva akkor nincs miről beszélni :) Kollégám most kapott egy 30 ezres és egy 40 ezres csekket, a 100 lovas mittudoménmijével ment gyorsabban a kelleténél.
Föckös14-05-2014 20:27:36 // 26705
na ezek aztán a valós adatok:-)
mreni14-05-2014 20:27:01 // 26704
Szerintem elfogult vagy,nem kicsit :)
mreni14-05-2014 20:25:58 // 26703
Tokmindegy valosagban nincs kozte szamottevo kulonbseg.
Teljrsotmenyben es hangban szinten nem vitas... karbantartasnal szinten nincs kulonbseg,szoval no para,mindketto jo,de en valahogy a 2.4et elvezhetobbnek tartom.
Teljrsotmenyben es hangban szinten nem vitas... karbantartasnal szinten nincs kulonbseg,szoval no para,mindketto jo,de en valahogy a 2.4et elvezhetobbnek tartom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
490
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?