Forum >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)20-06-2010 08:46:06 // 15002
három dolog is lehet.... olajpumpa lánc, szíjtárcsa, vezérműszíj feszítő....
Piritu - 1.000.00020-06-2010 08:42:06 // 15001
Gratula a k-hoz! :-)
bilon19-06-2010 23:00:20 // 15000
olyan, mintha lánc lenne...
hétfőn vagy kedden megyek pusiékhoz...hogy mégis mi ez...
hétfőn vagy kedden megyek pusiékhoz...hogy mégis mi ez...
ALFI15619-06-2010 22:58:44 // 14999
Csináltasd meg a Pusiékkal garanciába ha olyan a gond.De mennyire csörgés az a csörgés?Nem kereplés szerü?Van 1 szíjtácsa ami gumiágyba van.Az a gumi szokott elöregedni,kirepedezni és onnan jön ez a hang.
Vikking 31119-06-2010 22:55:51 // 14998
/szedd ki belőle az aprópénzt.... bocs. nem aludtam két napja... :D /
bilon19-06-2010 22:44:27 // 14997
jah...2,4 jtd 10v
bilon19-06-2010 22:44:06 // 14996
skacok! ha csörög a motor gázadásra, akkor mi lehet a gond?
alapjáraton semmi, de gázadásra csörgés jön.
előre is köszi a tippeket.
alapjáraton semmi, de gázadásra csörgés jön.
előre is köszi a tippeket.
WarbiRunner (Gyuri)19-06-2010 22:43:06 // 14995
De korrekt levezetés...ez igen :-)
Erhard 242 (Pure Energy)19-06-2010 21:39:18 // 14994
attól hogy a rossz LMM több naftát ad nem következik hogy jobban kéne mennie mert a vákumszabályzó meg a változó geometrát baszkurálja szóval ha nincs meg a megfelelő turbónyomás hozzá akkor nem fog jobban menni...
Ferko19-06-2010 19:54:15 // 14993
Köszi szépen.:-)
[k i z z o]19-06-2010 19:11:06 // 14992
Bocsi, neked irtam, csak közben mással is foglalkoztam.
A lényeg, hogy ki kellene zárni az elektromechanikus - mechanikus elemeket, mérni egy befecskendezési nyomást, megnézni az milyen viszonyban van azzal, ami a szenzorok a motorvezérlőnek mondanak, illetve megnézni a befecskendezőidet.
Ha LMM lenne, akkor nem is mene úgy, mert elvileg sok a gázolaj, DE:a furcsa, hogy nem megy jobban. Ha 10et eszik kéne lenni annyi füstnek, hogy eltörje a turbódat, de ez a 10L valahogy szerul ég el, és nincs kipufogó nyomás, azaz megintcsak befecskendezés.
Azaz, ha rossz az LMM, és többet adna, lehet 10L, de akkor mennie is kellene neki, vagy nagyon kormolnia ha nem épül mellé turbónyomás, + a lambdán is kellene látni, ha 440mV alatt van a keskenysávú tartósan, azaz nincs szabályzás, mert folyamatosan dús és védelkezik ellene.
De a lényeg, hogy a kalkulált - a befecskendezési időből lineárisan származtatott rail nyomással lekorrigált fogyasztásod 6.5L, azaz valahol kivül romlik el, a befecskendezés mechanikus elemein.
A lényeg, hogy ki kellene zárni az elektromechanikus - mechanikus elemeket, mérni egy befecskendezési nyomást, megnézni az milyen viszonyban van azzal, ami a szenzorok a motorvezérlőnek mondanak, illetve megnézni a befecskendezőidet.
Ha LMM lenne, akkor nem is mene úgy, mert elvileg sok a gázolaj, DE:a furcsa, hogy nem megy jobban. Ha 10et eszik kéne lenni annyi füstnek, hogy eltörje a turbódat, de ez a 10L valahogy szerul ég el, és nincs kipufogó nyomás, azaz megintcsak befecskendezés.
Azaz, ha rossz az LMM, és többet adna, lehet 10L, de akkor mennie is kellene neki, vagy nagyon kormolnia ha nem épül mellé turbónyomás, + a lambdán is kellene látni, ha 440mV alatt van a keskenysávú tartósan, azaz nincs szabályzás, mert folyamatosan dús és védelkezik ellene.
De a lényeg, hogy a kalkulált - a befecskendezési időből lineárisan származtatott rail nyomással lekorrigált fogyasztásod 6.5L, azaz valahol kivül romlik el, a befecskendezés mechanikus elemein.
Ferko18-06-2010 23:19:25 // 14991
Erő a van. Hát meglátjuk mi lesz. Remélem csakhamar kiderül most már.
ALFI15618-06-2010 23:10:31 // 14990
Igen mert beáll egy köztes értékre.Ha lehúzod jobban megy mint rossz légtömegmérővel de nem megy úgy mint jó légtömegmérővel.Ha beszarik teljessen elmegy az erő.
Ferko18-06-2010 23:06:00 // 14989
Jaja, ugyanaz a szám.
Ha lmm lenne, akkor nem menne? Na de ha meg lehúzom, akkor meg mégis megy, nem?
Ha lmm lenne, akkor nem menne? Na de ha meg lehúzom, akkor meg mégis megy, nem?
ALFI15618-06-2010 22:57:44 // 14988
Belevaló?Hasonlítsd össze egyezik e a bosch szám.De szerintem nem az lessz a gond.Akkor nem menne.
Ferko18-06-2010 22:52:31 // 14987
NA úgy van, hogy Kru adta ezt is az autóval Ő kicserélte, mert füstölt az autó és azt go9ndolta, hogy ettől van. Tehát nem azért lett kicserélve, mert kifingott.:-)
ALFI15618-06-2010 22:46:17 // 14986
Használt ami lehet,hogy jó?Ezt nem értem.Ha jó akkor miét volt kicseélve az elöző kocsiba.Milyen kocsiba volt benne?
Ferko18-06-2010 22:45:25 // 14985
Köszi szépen.:-))))
Neked is Kizzo!:-)
Neked is Kizzo!:-)
GTPeti18-06-2010 22:42:48 // 14984
Az a lényeg, hogy menet közben de legalábbis - járó motornál - kéne nyomon követni, hogyan (milyen jelek alapján) dolgozik az ECU. (És ezekre mit reagál.)
Egy insider (kizzo) által nyújtott információk amúgy aranyat érnek!
Egy insider (kizzo) által nyújtott információk amúgy aranyat érnek!
Totti (NagyVad)18-06-2010 22:37:33 // 14983
A minenk is éppen igy áll !
Ferko18-06-2010 22:37:23 // 14982
Gondolom ezt nekem írtad.:-)
Mennyi a real rail pressure, illetve milyen állapotban vannak a nozzle -k azt kellene megnézned. Illetve egy szélessávú mérés kellene, hogy amikor 10 L - t eszik, akkor tényleg pl. 8 -as AFR el jár e.
Meg kellene mérni, hogy 10L fogyasztásnál, fekszik e szegényitésre a lambda jel. Azaz 440mV alatt van e folyamatosan. ha igen akkor nem is kell a szélessévú mérés.
Sajna ez nekem héber.:-)
Mennyi a real rail pressure, illetve milyen állapotban vannak a nozzle -k azt kellene megnézned. Illetve egy szélessávú mérés kellene, hogy amikor 10 L - t eszik, akkor tényleg pl. 8 -as AFR el jár e.
Meg kellene mérni, hogy 10L fogyasztásnál, fekszik e szegényitésre a lambda jel. Azaz 440mV alatt van e folyamatosan. ha igen akkor nem is kell a szélessévú mérés.
Sajna ez nekem héber.:-)
Ferko18-06-2010 22:33:42 // 14981
Azt, hogy tanácstalan. MOst kicseréltük az LMM-et (volt egy használt, ami lehet, hogy jó). Meglátjuk mit produkál.
ALFI15618-06-2010 22:30:01 // 14980
Na így kell állnia.A szerelő mit mond a töbletfogyasztásról?
[k i z z o]18-06-2010 22:20:42 // 14979
Neked ahogy nézem, majd 2x a fogyasztásod ahhoz képest amekkora mennyiséget a vezérlő kiszámol...
A JTD keskeny sávú lambda korrekció +22% maximum, a totál hőmérsékleti korrekció sem okozhat ekkora fogyasztást. A beszivott levegő hőm. a post pilot helyébe szól bele.
Amiből ki kell indulnod, amit Peti is ír, hogy a kontroller kalkulált üzemanyaga megfelelő, azaz PARANCS van 6.5L fogyasztásra.
Mennyi a real rail pressure, illetve milyen állapotban vannak a nozzle -k azt kellene megnézned. Illetve egy szélessávú mérés kellene, hogy amikor 10 L - t eszik, akkor tényleg pl. 8 -as AFR el jár e.
Meg kellene mérni, hogy 10L fogyasztásnál, fekszik e szegényitésre a lambda jel. Azaz 440mV alatt van e folyamatosan. ha igen akkor nem is kell a szélessévú mérés.
A JTD keskeny sávú lambda korrekció +22% maximum, a totál hőmérsékleti korrekció sem okozhat ekkora fogyasztást. A beszivott levegő hőm. a post pilot helyébe szól bele.
Amiből ki kell indulnod, amit Peti is ír, hogy a kontroller kalkulált üzemanyaga megfelelő, azaz PARANCS van 6.5L fogyasztásra.
Mennyi a real rail pressure, illetve milyen állapotban vannak a nozzle -k azt kellene megnézned. Illetve egy szélessávú mérés kellene, hogy amikor 10 L - t eszik, akkor tényleg pl. 8 -as AFR el jár e.
Meg kellene mérni, hogy 10L fogyasztásnál, fekszik e szegényitésre a lambda jel. Azaz 440mV alatt van e folyamatosan. ha igen akkor nem is kell a szélessévú mérés.
Ferko18-06-2010 21:45:26 // 14977
Akkor kérlek világosíts fel. :-)
(faszom, de jó lenne ennyit tudni, mint Ti)
(faszom, de jó lenne ennyit tudni, mint Ti)
Ferko18-06-2010 21:44:39 // 14976
NA igen, én is csak lestem. De vacsi új rugó, gondolom előbb utóbb enged 1 centit..:-)
GTPeti18-06-2010 21:32:54 // 14975
Egy két cementeszsák megoldja a problémát. :)
András bácsi18-06-2010 21:30:12 // 14974
Amit kikormolásnak gondolsz, az nem biztos, hogy az. :)
András bácsi18-06-2010 21:29:41 // 14973
Ez meg kissé terepjárós. :)
Ferko18-06-2010 21:21:34 // 14972
Áhh, nem hinném. Nem ért hozzá; épphogy persze.:-DD
GTPeti18-06-2010 21:15:14 // 14971
Lehet, a kerék súrolta a dobot és ez okozta a többletfogyasztást. :)
Ferko18-06-2010 21:10:50 // 14970
A múltkor ebbe a topicba tettem be, hogy mennyire lent van az autó segge. Nos ma sikerült orvosolni a problémát. Belement két gyári rugó. A fura az, hogy nem gyári volt benne. Ezt alvázszám alapján rendeltem, ami meg benne volt az kisebb volt ezeknél.
Most így néz ki és végre csillapít ás nem jön ki a gyomrom a huppanóknál.:-)))
Mikor érte mentem az autóért, akkor ez a látvány fogadott.:-)
Most így néz ki és végre csillapít ás nem jön ki a gyomrom a huppanóknál.:-)))
Mikor érte mentem az autóért, akkor ez a látvány fogadott.:-)
Ferko18-06-2010 20:56:40 // 14969
Tenksz.:-)) Valóban; most már emlékszem.:-)
Piritu - 1.000.00018-06-2010 20:52:26 // 14968
A lámpának semmi köze a megtehető km-hez. Akkor kezd világítani, ha kb 7-9 lityi van a tankban. HOgy ezzel mennyit mehetsz a lábadtól függ. A comp meg az utolsó km-ek átlagfogyasztésával kalkulál.
50 km-alatt nem ír ki már semmit a comp :-)
50 km-alatt nem ír ki már semmit a comp :-)
Ferko18-06-2010 20:49:20 // 14967
Korom nem sok lehet benne, mert kikormolom; arra ügyelek.
Egyébként az a fura, hogy kivillant ma is már a sárga lámpa, hogy kevés az üzemanyag. Ilyenkor elvileg 50 km a megtehető út; kb. A computer meg simán kiír 150-et, 120-at, 170-et. :-o
Egyébként az a fura, hogy kivillant ma is már a sárga lámpa, hogy kevés az üzemanyag. Ilyenkor elvileg 50 km a megtehető út; kb. A computer meg simán kiír 150-et, 120-at, 170-et. :-o
George Lownoise18-06-2010 15:59:29 // 14966
Szevasztok skacok,156 1.9 JTD 16V motorvezérlőre lenne szükségem ha tud valaki bontottat írjon a falamra előre is köszi!
GTPeti18-06-2010 15:35:13 // 14965
Igen, valóban érdekesek, ehhez nem fér kétség.
(Budafokon amúgy tudok egy becsületes autóvillamosságist.)
(Budafokon amúgy tudok egy becsületes autóvillamosságist.)
WarbiRunner (Gyuri)18-06-2010 15:28:53 // 14964
Érdekesek az írásaik. Ez is tanulságos, sokmindent leír a dízelekről.
Szervizeltetni meg úgysem ott fogom az autómat :-)
Szervizeltetni meg úgysem ott fogom az autómat :-)
GTPeti18-06-2010 15:23:05 // 14963
Ferko, manapság az ECU-k már mind tudnak olyat, hogy menet közben real-time-ban közlik az adatokat, ami alapján kiszámolja a befecskendezési időt, stb-t. Ez a diag. interfészen keresztül történik. A durvább fals adatok ilyenmódon kiszűrhetők.
Számomra az lenne a legfontosabb, hogy mi okozza a befecskendezett üzemanyag többletmennyiségét. Vagy az üzemanyagnyomás, vagy a hosszabb befecskendezési idő. Ezenkívül még a porlasztás hatásfoka teheti szükségessé. (Pisilő fúvókák.)
Számomra az lenne a legfontosabb, hogy mi okozza a befecskendezett üzemanyag többletmennyiségét. Vagy az üzemanyagnyomás, vagy a hosszabb befecskendezési idő. Ezenkívül még a porlasztás hatásfoka teheti szükségessé. (Pisilő fúvókák.)
GTPeti18-06-2010 15:11:19 // 14962
Ismerek vkit aki ebben a szervízben dolgozott. Ezeknél nincs olyan, hogy "kis hiba"...
WarbiRunner (Gyuri)18-06-2010 15:09:49 // 14961
András bácsi18-06-2010 12:04:48 // 14960
Nekem nem rémlik, hogy a bármilyen kipuff-levételnél ki kellett volna tekerni valamit.
bilon18-06-2010 12:01:28 // 14959
hmmm...a jtd-ben nincs lambdaszonda? :O
András bácsi18-06-2010 12:00:30 // 14958
Nem lehet, hogy simán nem tudja a koromtól felismerni, hogy mi van? Egyáltalán van benne korom? Vagy a kormon kívül van benne más? Mondjuk levegőjárat? :)
Egyébként a korom káros. :)
Egyébként a korom káros. :)
András bácsi18-06-2010 11:58:29 // 14957
Ott ezekben még nincs.
Ferko18-06-2010 11:53:09 // 14956
Van aki azt mondta, hogy van benne van aki meg azt, hogy nincs benne. Én nem tudom. :-o
Skodra18-06-2010 11:51:34 // 14955
az enyémben tuti nincs,már nemegyszer lebontottam......!
Erhard 242 (Pure Energy)18-06-2010 11:33:20 // 14954
van a leömlős katalizátorban...
Ferko18-06-2010 11:04:52 // 14953
A 156 2.4 Mjet-ben van lambdaszonda? :-o
Én ezt sem tudtam.:-)
Oké, köszi a tippet.
(MI az a MAP?)
És köszi mindenkinek a segítséget!:-)
Én ezt sem tudtam.:-)
Oké, köszi a tippet.
(MI az a MAP?)
És köszi mindenkinek a segítséget!:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
572
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?