Forum >> Dízelmánia

GEORGE08-03-2011 08:09:57 // 16302
El tudod képzelni, hogy megy evvel a jtd 20v-vel az a "csónak"??

Pirinek egy 1,9 -es van a "csónakjában", hát ne tudd meg mit megy.....:-)
Wickey07-03-2011 18:19:03 // 16301
Először is, ötödikben 70-80nál nem túl esélyes, hogy megcsúszik a kuplung szinte zéró turbónyomásnál. Olyan 90-100 körül inkább elhiszem. Másrészt nem EMELKEDIK hanem ESIK a fordulatszám, és betorpan a motor. Tehát. Irány lehúzni a légtömegmérőt, és menni egy próbakört. Ha az, és nincs messze a köv. olajcsere (igazából a légszűrőcsere az érdekes) akkor úgyhagyni, majd LMM-et lekapni és féktisztítóval bőven meglocsolni.

Rohadjak el, de hetvenezerrel ezelőtt elkezdett cseszekedni nekem is az LMM-em hasonlóan, azóta 15ezrenként, amikor légszűrőt cserélek megáztatom karbi és/vagy féktisztítóval, azóta pipec. :-)))
Adrián07-03-2011 11:24:26 // 16300
én a vákum csöveket is átnézném de ford.sz növekedés padlógázas kigyorsít. sanszos a kulung megcsúszása! Ilyenkor meg is éghet ! Szag?
Liquid07-03-2011 11:23:43 // 16299
vagy inkább nemcsak traktor de hajómotoros a 156 :DDD
GEORGE07-03-2011 11:08:22 // 16298
Nem hiába mondom, hogy evvel a motorral SportDiesel a 156 :-))))
vienna07-03-2011 10:44:55 // 16297
Hali!

Pár napja furcsa tüneteket produkál a drágám. Nehéz pontosan leírni... Mondjuk ha haladok kb 70-80-al 5.ben és nyomok egy padlógázt, akkor 2000es fordulat környékén a motor "hörögni" (furcsa búgó hang) kezd, és egy pillanatra megtorpan. Volt már 1x, hogy a fordulatszám esett is 200-300 fordulatot, de 1x már emelkedett is ennyit. Miután megindul a "hörgés" akkor is megmarad csak már nem olyan erős a hangja.

Annyira nem értek a technikához, most nem tudom, hogy például a kuplungom csúszik-e, vagy a motorral van valami. Diagnosztika nem jelez semmilyen hibát... És a szervízben is annyit mondtak, hogy ennek sok oka lehet.

Volt már esetleg valaki, akinek hasonló tünetei voltak a motorral?

Most használom tovább, és próbálok rájönni, hogy a kuplung csúszást kizárhatom-e :)
zee04-03-2011 00:05:55 // 16296
Bocsi,azt nem láttam. Biztos frankó lenne,lehetne gyüjteni új kuplungra.(fejlesztetni kéne valami strapabíróbbat inkább) Pár helyen néztem még,de ott inkább mezőgazdasági gépekre,kamionokra ajánlják.
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2011 23:07:34 // 16295
Ezt írtam a múltkor én is. Tök jókat írnak róla. Egy pótkerék tartály nem volna rossz. Mekkorát menne a csippes JTD gázzal :-) Már ha igaz amit írnak. Leszaggatná a maradék kuplungomat az tuti :-)
GTPeti03-03-2011 20:56:50 // 16294
Alaposan megnézve a honlapjukat minden kétséget kizáróan bizonyított, hogy a csapat egy része (vagy egésze) előrehaladott stádiumban van. Súlyosan vírusfertőzöttek. :)

Még az utánfutó kerekein is Alfa dísztárcsák vannak. :)))
GTPeti03-03-2011 20:10:36 // 16293
Az is jól nézhet ki, mikor egy vízközeli Alfa szervízbe karbantartásra bevisznek egy ilyen hajót. :))
GTPeti03-03-2011 20:07:23 // 16292
Nagyon komoly... Szép és takarékos.

És szeretett motorunk ilyen luxuskörnyezetben is jól mutat.
zee03-03-2011 19:37:22 // 16291
WTF??? GÁZ-DIZEL!!

Erről nem tudtam...
.....03-03-2011 16:15:51 // 16290
Az bizony és így készült ! :)
Ferke03-03-2011 16:12:51 // 16289
Hű de szééép:)
.....03-03-2011 15:59:29 // 16288
Ezt már biztosan láttátok Yacht AR 233 SL 2.4 JTD 20V Multijet motorral
Szoszo™03-03-2011 15:47:39 // 16287
Elég szarul néz ki :) nem kis munka lehetett megcsinálni.
ALFI15603-03-2011 12:19:41 // 16286
Egyel lejebb olvasd el.
Goodboy03-03-2011 07:33:01 // 16285
én a kéket használom,ugy hijják viagra ddddd.miaz a spuri?? mire jooo??
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2011 06:50:46 // 16284
Tesóm rakatott ilyet, tényleg jó! Alig lehet észrevenni, lényegében színtelen, és rendesen könnyítit a klíma dolgát.
GEORGE02-03-2011 23:47:35 // 16283
Van egy újfajta fólia. Azt még az első szélvédőre is lehet tenni. A 156-ra 25ezer az első szélvédőre. Brutál hővisszatartása van! Kipróbáltam.
Ahogy elmennek a éjszakai fagyok már rakatom is fel.
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2011 23:16:42 // 16282
Most épp nem. Időről időre felmerül bennem, hogy tán kéne újítani, de igazából nincs miért. Formára a 146 full bejön így 4 év után is, műszakilag teljesen okés. Így felhúzva meg eléggé megy is. Fogyasztani meg nem fogyaszt így se. Kicsit hangosabb, keményebb, butuskább mint egy modernebb kiadású Alfa műszer, de valahogy mégis ebben érzem jól magam. Persze álmodozok néha más gépekről, de nincs még új szerelem, ez tetszik még mindíg és kész :-)
ALFI15602-03-2011 22:36:03 // 16281
Mi a pirosat használjuk.Ezt
ALFI15602-03-2011 22:34:14 // 16280
Üzemanyagadalék.Itt láthatod
vienna02-03-2011 22:30:34 // 16279
Mi az a spuri? Prémiun dízel?
ALFI15602-03-2011 22:28:25 // 16278
Cserébe gondolkozol?
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2011 22:26:00 // 16277
Az már tuti, 90e óta öntöm. Egy vagyon volt így belegondolva :-S. Kárt nem tett. Viszont egyértelműen halkabb tőle a motor, hidegen kevésbé élesen csetteg, melegen meg egészen kultúrált hangja lesz, már majdnem emdzset :-). Nekem ez elég is.
ALFI15602-03-2011 22:21:40 // 16276
Nyomom én is ebbe is.Ártani bizts nem árt.
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2011 22:19:10 // 16275
Rendületlenül :-) Anélkül továbbra sem tetszik a hangja, túl morgós. Így meg olyan szép finoman jár.
ALFI15602-03-2011 22:10:46 // 16274
Spurit nyomod még?
ALFI15602-03-2011 22:10:20 // 16273
Elnyűhetetlen jó kis JTD.
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2011 13:46:22 // 16272
jaja...terhelve nem sajnálom néha az 5k-t tőle én sem, de üresen forgatva máshogy esik a dolog. Szerintem nem tesz jót. De végülis ennyitől baja nem kéne hogy legyen, már nem aggódok ilyenek miatt.
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2011 13:42:25 // 16271
Így nem volt gond a műszakin. Bevittem, aztán kerültem még egyet a franc vonóhorogért (szólhattak volna előre, hogy kell), megrázatták, megforgatták, adták a papírokat, kulcsokat.
Másrészt már öreg fólia, szeretném lecserélni amúgyis, mert pereg néhol. Nomeg a zsernyák 2 hete megállított miatta. Fölösleges lett volna tolni a műszakin, inkább holnap reggel felrakatok egy kicsit világosabb, de jobb hővédelmű fóliát.
Azt még nem tudom, hogy belül akarok e maradni a szabályos 70%-on. Így most nagyon szokatlan, hogy csak a gyári színezés van. Ellenben sötétben tükörből tolatni álom vele :-D
Szóval még nem tudom, lehet hogy egy sima 78%-os áteresztésű 42%-osnak mondott hővédelmű Llumart kap. Holnapig kitalálom.
Alfa GT-Csaba02-03-2011 12:34:21 // 16270
Velem is leszedették a fóliát ott ahol eddig gond nélkül átengedték +5ezerért.A vizsgás srác azt mondta hogy már nekik sem éri meg vele rizikózni,mert ha a vizsga után rögtön megállít a rendőr és kiderül hogy 5perce vizsgázott a gép akkor ő tőlük is bevonhatják a működési engedélyüket ez miatt,és ráadásul a kocsi is félig lehúzott ablakkal vizsgázik hogy a kamera is lássa hogy van -e fólia.Én ezen nem álltam le a sráccal vitázni mert bízom benne,amit ő tud azt eddig mindig elintézte nekem,egyszóval a szar is hibátlan volt:-))
ALFI15602-03-2011 09:29:19 // 16269
Igen sajnos így megy.Én nagyon sajnáltam a kocsit.Legközelebb nem így lessz.Miért szedted le a fóliát?
Goodboy02-03-2011 09:16:35 // 16268
ha az enyémet leforgatnák 5000 ig akkor kifestené a mühelyt ,de min költözhetnének ,mert 2 évig füstben élnének! ja max 4500 rpm a ford:-)
Goodboy02-03-2011 09:10:36 // 16267
neten löttem, nem tudom ,h ketyeg e!
ALFI15602-03-2011 09:08:25 // 16266
Rissz-rossz 2.4-es JTD motor :)
Tán ketyeg is?
Goodboy02-03-2011 09:05:37 // 16265
kis csemeg dizelpártiaknak:-)
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2011 08:34:15 // 16264
Ja, hogy véletlenül kiszámolják, hogy több a ló mint kéne...mérjék csak így..:-)
Wickey02-03-2011 08:12:33 // 16263
Ez a legnagyobb balfaszság, terheletlenül ötezerig forgatni a dízelt, melyik fog ilyenkor füstölni? Ahelyett, hogy terhelve mondjuk harmadik padlót forgatnának ki üvegig és úgy mérnék. Jaaa, hogy ahhoz pad kell? Bocsánat... Még a Tipo 1.9TD is hamarabb leforog ötezerig, minthogy elérné a töltőnyomás az 1 bart.
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2011 22:08:45 // 16262
Akkor jó, ha jó :-) Jól megtiporták szegény autót, úgy forgatták mint valami benzinest. Szerencse, hogy tisztességgel bemelegítettem előtte, 100km-t rohangáltam városon belül ma. Kissé ámokfutó stílusban, egész nap időre...
GTPeti01-03-2011 21:57:17 // 16261
Egy kis 2T-vel megspékelve megkérdezték volna, hogy van-e DPF az autóban...
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2011 21:50:14 // 16260
Más. Sikeresen leműszakizott a gép. MIndenféle előkészület nélkül. Illetve levakartattam a két első oldalablakról a fóliát :-)
Viszont most valami új környezetvédelmi mérés van. Eddig ppm-et mértek, most meg k érték van. És nem fix fordulaton, hanem "szabadgyorsításos füstkibocsátás" van a lapon. Megküldték 5000-ig az adatlap szerint, így kiköhögött 0.79 1/m kormot(?). De hogy ezt hogy kell értelmezni? Van valakinek ötlete? értem hogy abszorpció, de hogy ez sok, vagy kevés, azt nem tudom. Bőven belül van az előírt 2.5-ön, de érdekel, hogy valójában mit mértek.
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2011 21:44:24 // 16259
...lenne, ha 5-ös váltó lenne a gépben. Én kissé sokallom, szerintem 7 alatt kéne ennek lenni, hisz 6-ban 130-nál alig forog a motor.
Szoszo™01-03-2011 14:10:10 // 16258
Nemá,van ilyen?
Bazsa14528-02-2011 20:52:35 // 16257
Ferko27-02-2011 01:03:03 // 16256
Találtam pár képet. Ezeket anno akkor készítettem, amikor megvettük az autót. Ebben a fogyasztásban volt autópálya rendesen. Megtunkoltuk az autót, majd hazavittük Kru-t (Sóskút), onnan meg vissza Debrecenbe; mindez 2009.07 hó. Skubi a km óra állását meg az üzemanyag mutatót.



A tegnapi 585 km (Debrecen-Dobogókő oda vissza) után a mutató az utolsó negyedet kezdte meg; az utolsó vonalon volt a mutató.
Ferko26-02-2011 21:06:49 // 16255
Ühümm, értem.:-)
Piritu - 1.000.00026-02-2011 21:04:54 // 16254
Pontosan :-)
Ferko26-02-2011 21:01:42 // 16253
Nem vagy semmi.:-)))))


Az eltérés simán lehet több, ha gyakrabban "változott" a gázpedál állása,
Hogy érted ezt, hogy változott? Úgy érted, hogy nem tempomatos haladás, hanem pl. város, országút előzésekkel megtarkítva?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.