Forum >> Dízelmánia

stukker198706-11-2011 18:59:59 // 17302
Sziasztok!

Milyen típusú üzemanyag adalékot használtok újabb dieselek esetében? Van valami szabvány aminek meg kell felelniük és tudom nézni a flakonon?

159 1,9-be szeretnék valamilyen tisztító hatású anyagot rakni,de nem tudom mire essen a választás!

STP Diesel Treatmentet próbálta már valaki. Van itthon 1 felesleg flakon de nem tudom, hogy merjem-e belerakni?!
Zselé06-11-2011 18:30:18 // 17301
Hát igen, lehet hogy nyugatabbra már akkor se ütötték így fel a zabot a lovaknak, messzebb is jutottak volna! :D
Zselé06-11-2011 18:29:27 // 17300
Ja, egyébként egy kúttal van nagyon rossz tapasztalatom: ez az Auchan... Még a Feliciával próbáltam ki. Annak egy korszerűtlen motorja van, városba mindig 7 és 9 liter között jártam, attól függően, hogy mikor, merre mentem.. Na, beleszaladtam ebbe az Auchan kútba, még azt a hangyányi dinamikáját is elvesztette az autó, és 14 literes átlag jött ki! Utána "rendes" kutakon (OMV, Shell), még kétszer tankoltam bele, hogy visszaálljon a fogyasztás a normálisra... Ez egyébként a Savoya park melletti kút volt, 2006 körül.. (ez már persze kicsit off, mert diesellel már eszembe se jutott oda kanyarodni :D)
Nael06-11-2011 18:27:17 // 17299
Árpád apánk is odébb lovagolhatott volna egy cseppet anno :)))
Zselé06-11-2011 18:24:46 // 17298
Amilyen árak vannak itt, lassan megéri utánuk vonulni... :DDD
mreni06-11-2011 18:18:11 // 17297
sokat számít az alapanyag és az adalék is... én OMV párti vagyok :) de sajnos lehet hogy kivonulnak az országból...
Zselé06-11-2011 18:15:19 // 17296
Én elhiszem, hogy ugyanaz, csak akkor az autóm benzinkút-rasszista... :D Nem nagyok a különbségek, de pl. a Shell most kihozta ezeket a "Fuel Safe" üzemanyagokat... Nem nagy meglepetés, hogy ez csak egy marketing fogás, de egyszer, ha már Shell esett útba, kipróbáltam. Budapest-Pécs-Budapest, második nap ismét Budapest-Pécs-Budapest, de már Mol gázolajjal... Néha egy kis klíma, hegyi autózások követve a Mecsek Rally útvonalát.
A mol-ból annyit fogyasztott, amennyit kalkuláltam, a Shellből kb. fél literrel többet... Nem tudom, hogy mi a pontos oka, de mindig egy picit, alig észre vehetően elmaradtak a Shell-es üzemanyagok tulajdonságai a Molhoz és az OMV-hez képest, pedig több kocsiba is próbálkoztam: Skoda Felicia 1.3 MPI 8V, Fiat Bravo 1.4 T-jet, meg most az alfa diesel..
Persze az is igaz, hogy van egy haverom, Skoda Fabia 1.4 16V, és ő esküszik a Shellre, hogy az a legjobb, mindig ott tankol.. én inkább nem :)
Nael06-11-2011 17:17:56 // 17295
Ez is igaz! De az igazság odaát van :) Adalék az adalékhoz: valamikor 1994-96 körül egy 1.3-as Swiftet hajtottam. Egyszer a cégvezetés kitalálta, hogy MOL kártya nélkül nem érdemes élni. Na, onnantól gyakran nem indult a verda. Kiderült, hogy "túl száraz a benzin", azaz leállítás után az üzemanyagrendszerbe épített visszacsapó szelep ami nagyon finoman volt megmunkálva, beragadt a szintén ugyanolyan simaságú fészekbe, és indításkor az elektromágnes nem tudta kiemelni (így minden indításkor egy ember ütögette a szelepházat, egy pedig indított). Abban az időben minden tankoláskor adalékoltam felsőkenő olajjal és nem volt probléma. Na, dehát tudjuk minden kocsi olyan mint egy nő: hisztis, sértődékeny és duzzogó, de olyan imádnivalók!
mreni06-11-2011 17:01:05 // 17294
akkor csak nem ugyanaz :)
Szoszo™06-11-2011 16:33:30 // 17293
Remélem azt tudja mindenki,hogy a mol-s gázolaj,és a shell gázolaj ugyan az........csak más adalék van benne :)
Piritu - 1.000.00006-11-2011 15:59:12 // 17292
Egyetértek, végigtankoltam már fél Európa Shell kútját és a magyar MOL kutak nagy részét évi 50ezres futásteljesítménnyel, de sose vettem észre semmit.
"A kinti gázolaj jobb, mint a magyar" - témához:
A múlt héten voltam németbe, odafelé fél literrel kevesebbet fogyasztott a Párduc, mint hazafelé...
Mondjuk adalékot se használok.
Nael06-11-2011 15:34:33 // 17291
Uraim! Érdeklődve olvasom a hozzászólásokat kút/üzemanyag ügyben. Már-már félve írom le, hogy én már kb. 10 éve a Shellnél tankolok dízelt és benzint is. Semmi gondom nem volt, pedig a két kocsival éves szinten mintegy 60.000 km-t, a mocival meg kb. 8.000 km-t megyek. Útjaim során azért néha tankolok MOL, vagy ÖMV kútnál is. Nem vettem észre különbséget. A két kocsi dízel; egy VW Caddy, és egy általatok leszólt Picasso 1.6 HDi. Több más hasonló oldalt is néztem, és az a véleményem, hogy a karbantartás - és ide tartozik az üzemanyag rendszer is - az alapja a megbízható működésnek. Pl. én rendszeresen használok üza. adalékokat a befecskendező/adagoló védelmében. Ezen felül, ha egy hiba elindult, rögtön javíttatom. Amit leírtam nem urbánus legenda; most ahogy az új Giut vásároltam a Kelet-Pestnél, oda voltak meg vissza, milyen újszerű állapotban van a Picasso (amit beszámíttattam a saját erőbe). Ja, az új kicsike benzines.
Csosznorbert06-11-2011 14:46:17 // 17290
Kieg.

Pár éve a tőlünk nem messze levő nevenincs kúton egy tartálykocsi mellé pár kanyiszter viz is becsurgott, mior töltötték a kutat. Amióta Total lett, jobb, de a híre megmaradt.
Csosznorbert06-11-2011 14:44:48 // 17289
Biztos, hogy a magyar üa. a legszarabb a környéken. Ha nagy ritkán itthon tankolok, észrevehetőbben lustább a kocsi. A sógorok dieselje nagyon tetszik neki, és egy nevenincs faluszéli kútra járok. Ja és olcsóbb is. :)
mreni06-11-2011 12:19:46 // 17288
ukrán anyaggal 5.9 re jött ki a fogyasztás 400km pálya 130-140 között,100km pest, 260km országút 90-110 tempóval... nem látom nem hiszem el :D
Föckös06-11-2011 08:50:28 // 17287
Na végül pnteken próbaképp leesett az agr csati.
aztaqúúúúúúú hogy megindult!
aztán leparkoltam, és visszadugtam.
kb 2 órával később indultam az asszonyért, ugyanúgy jól húzott a kocsi
(??????)
aztán tegnap kicseréltük az első futóművet, és épp ott volt Föci Papa, hogy mindenféle segítő tanáccsal lásson el minket.
aztán elment egy próbakört vele, és úgy szállt ki, h valami nem lehet okés az övével, mert az enyém jobban megy.
hát most jól megy, de ettől függetleneül végül megint lecsúszott a csati...
biztos vagyok benne hogy seni nem pucolta ki még ezt a motort/szívósort/egr stb, még az is lehet, h a turbolapátok is le voltak/vannak ragadva, mert durván húz, de 3500nál elfogy
DeezL06-11-2011 00:05:44 // 17286
mondjuk van 1-2 jó!
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2011 22:56:47 // 17285
Mert gondolod teljesen irreális a feltevés? :-) Itt tartja magát az urban legend, hogy valakinek a valkije ukrajnából benzines autóval csempészett gázolajat (és fordítva), a benzint (ill afordított sztorinál a gázolajat) az ablakmosóból szivattyúzta. Ki tudja mi igaz ebből :-)) De tudom most beszólsz, hogy a keleti gépek ablakmosója 1 literes :-D
Ellenben kiterjeszthető a fémhálós téma a Góf 1 dízelekre és hasonló rettentőségekre.
Zselé05-11-2011 22:32:16 // 17284
Az Agipról még sose hallottam semmit... lehet, hogy kipróbálom, mert közel hozzánk a Budafoki út elején van egy, és nem is drága mert mindig a szemben lévő lukoillal árháborúznak :D A kézi mosójuk jó, ez biztos :)
ALFI15605-11-2011 22:23:29 // 17283
Azért nem rossz kocsiak azok.
Sporter05-11-2011 22:18:08 // 17282
Nincs baj a Mol-al, bár én ha tehetem már kb. 1,5-2 éve Agip-on tankolok. Azt vettem észre, hogy 1-2 decivel kevesebbet fogyaszt a kocsi.
DeezL05-11-2011 14:11:55 // 17281
de egyébként énse járok shell kútra benzinessel sem! de valóban rosszabb mint az OMV vagy a MOL!
DeezL05-11-2011 14:08:18 // 17280
erre csak annyit tudok mondnai hogy Mazda..... Ford csoprt része első hiba....2. hiba ami benne van diesel vagy Ford motor vagy a csodálatos HDI francia tifusz.... mert a Ford és a PSA együtt működik a DIeselek terén! Faterom Citroen Peuegot szervízben dolgozik ismerjük ezeket az autónak csúfolt vmiket és rengeteg ford is be megy javításra röviden tömören NO COmment! ezt azért mondom mert nagyapám Grandéja csak Shell V-Power diesellel megy és semmi baja sohasem!!!!!
DeezL05-11-2011 14:06:17 // 17279
én ha éppen diesellel megyek mert van családban akkor csak OMV vagy MOL! semmi baj nem szokott belőle lenni!
Zselé05-11-2011 10:18:02 // 17278
A Shell-el nekem sincsenek jó tapasztalataim se dieselben, se még a benzines korszakomból. Bár szerencsére nem tett tönkre semmit, jóval többet fogyasztott minden autóm Shellből, mint pl omv-ből... bár egy helyen azzal is megszívtam, a hozzám legközelebbivel nincs gond, csak drága...

Eddig legtöbbször molnál tankoltam, azzal nem volt semmi gondom, se fogyasztás, se ár, se teljesítmény, viszont jobban kormol, mint az omv-stől

Nektek mi a véleményetek a molról?
Sporter05-11-2011 10:09:09 // 17277
Shell gázolajjal már én is szívtam meg....a nagynyomásúm bánta. Azóta messziről kerülöm a Shell kutakat.
ALFI15605-11-2011 10:02:40 // 17276
Miért állna meg?Szerinted más mint az ithoni?Lehet még jobb!Egyik rokon új mazda 6-ja állt meg.A kocsiba még nem volt 60ezer.Csak is shel abból is prémium üzemanyag.Az összes számla eltéve mert céges kocsi.Így kis vita után a shel állt mindent.600ezer volt a javítás.Ennyit a magyar üzemanyagról.És ez mondom a prémium volt nem is a sima gázolaj.
Wickey05-11-2011 09:58:28 // 17275
Tudom én, hogy síkhülyék a fináncok, de azért megnézném azt a konkrét példányt, aki nekilát pancsolt gázolajat keresni egy zsigulátorban, dákóban vagy varnyúban. :-PPP
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2011 22:14:22 // 17274
Nem jársz túl sokat városban? Nekem Egér pusztítás előtt jellemző volt, hogy 300km városozás után lusta lett a gép. Autópályán első rendes gázra köpött egy nagy kormot, és úgy 60km után kezdett észhez térni, hazafelé (230km után) meg már formában volt ahogy kell. Egérpusztítás után kevésbé drasztikus a jelenség. Még mindíg megvan az, hogy első erős gyorsításra sok városozás után nyom egy konkrét felhőt, de nem olyan kontrasztosan gyenge. Általában visszafelé jövet érzem meg, hogy aha, csak jobban megy ez, de nincs az a konkrét hiányérzetem..
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2011 22:01:38 // 17273
Ja azok lehet, de a régi Ladák,Daciák, Wartburgok amiket a tulaj preparált mindenféle fémháló segítségével a lakótelepi négerek ellen, azok nem veszik be a pipettát hiába tömködik.
mreni04-11-2011 18:50:37 // 17272
láttam kifelé egy fehér giu-t,fekete 59 2.4 mjet-et 2 45öt és egy GTV-t hazafelé :)
mreni04-11-2011 18:49:41 // 17271
ha neki 8 év alatt nem állt meg nekem se fog első tankolás után :D
Föckös04-11-2011 18:05:57 // 17270
nekem van ismerős, akinek 3adik tankolás után nagynyomású szivattyú csere következett, ezért írom ezt.
Roll198304-11-2011 17:59:40 // 17269
Ha megáll drága lesz. :)
mreni04-11-2011 17:55:25 // 17268
nem bátorság,csak van ismerős aki már 7-8éve ezzel használja a 2.4 jtd-t...érzetre semmi különbség a magyar-ukrán között.
Föckös04-11-2011 17:54:18 // 17267
bátor vagy!
mreni04-11-2011 17:51:48 // 17266
ukrán gasoline 258... 60 liter fért bele :)
Föckös04-11-2011 17:24:52 // 17265
a gyanú a légtömegmérő volt, de egy bizonyos helyen kiolvastuk a böszmét, és semmi hiba:-S
mindenesetre az is meg lesz tisztítva a hétvégén, meg lehet, h megbotlok, aztán leesik az egr csatija a helyéről...
Ferke04-11-2011 17:22:38 // 17264
Na az könnyen meglehet:) De miért nem kérdezed meg egy bizonyos helyen?:)
Föckös04-11-2011 17:11:23 // 17263
más a helyzet.
most épp be kellett mennem egy autós boltba, ott voltam vagy 10 pericg.
totál meleg motorral értem oda.
kijöttem, beindítottam, kb a 3adik sarok után elrúgtam, és durván megindult.
na akkor most mivannn???

3-4 gyorsítás után újra a régi, lustább változat...
lehet, h kicsi a kúler?
(mondjuk mindig úgy gondoltam, h az kicsi...)
Wickey04-11-2011 15:48:18 // 17262
most mivan, nem tudsz elvonatkoztatni? :-) Aki ki akar valamit szedni a tankból az ki is fogja, igaz személyautónál egész trükkös reteszek csappantyúk meg felhabzásgátlók vannak már a betöltőcsonkban. De a legrosszabb esetben fog egy gázolajos pisztolyt, és azt preparálja meg, ezt még a legújabb BMW-k is megeszik.
Bgabor04-11-2011 13:26:36 // 17261
Gondolom hogy csak teherautóknál csinálják.
DeezL04-11-2011 13:18:05 // 17260
azfasza mondjuk én sohsaem láttam hogy ezek valahol kint állnának e célból pedig sokat kocsiztam sok úton
Bgabor04-11-2011 12:46:42 // 17259
Tehát nem pipetta, megnéztem a vikipédiát :-)Vékony szívócső amivel a kannából is ki lehet szívni a nedüt, szerintem mindenki látott már ilyet .Rángatni kell és felszívja az üzemanyagot .
Bgabor04-11-2011 12:43:01 // 17258
Pedig valami olyasmi volt, csak vékonyabb .
cseko7604-11-2011 12:00:56 // 17257
bocs, de láttál már pipettát? vagy milyen pipettát nyom le a tankba? :)
cseko7604-11-2011 11:59:59 // 17256
és ez a szívás, hogy történt? :)
Bgabor04-11-2011 11:43:38 // 17255
Iveco Daily C-35, kisteher ,adott az út szelén a parkoló ott állt a VPOP-s autó(bár ezt messziről meg nem mondtam volna),leintettek,megmondták hogy üzemanyag mintavételezés csinálnak(én magamban anyáztam őket, mert szokás szerint rohantam). Egy átlátszó mérőedénybe leszívtak kb egy-két decit aztán bevitték a kocsijukba,bent számítógépet láttam a többit nem is néztem ,eltelt 2-3 perc és jött a mókus hogy minden oké mehetek , a gecik persze nem adták vissza amit leszívtak.Az egész művelet nem volt több 10 percnél.
Föckös04-11-2011 11:14:00 // 17254
mitől lehet, hogy bemelegedési fázis végén, óra szerint kb 80 fokos motornál úgy megy a paripa mint akit seggberúgtak, de ha már melegebb, akkor érezhetően ellustul.
nem kormol.
illetve melegen is van, hogy egyszercsak úúúúbaaaaz megindul, máskor meg olyan semmilyen.
ecuscan szerint semmi.
Föckös04-11-2011 11:04:31 // 17253
pipettázza az apukája f@szából.
aztán egyébként, ha pl szabálytalan gázolajat talál az autómban, én meg csak kúton tankoltam, akkor azt meg hogy a répába bizonyítom be???
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.