Sziasztok,
Segitsetek nekem légszives!
A beteg egy 1.9-es GT
Gyors események röviden:
1. kromoltunk mint az állat és nem akart menni 2200-as fordulat alatt
1.1. el volt tömödve az EGR-MAP szenzorom - tisztiva - egy darabig jó, de újra hasonlókat generál
2. ECU letiltott turbó tulnyomás miatt
3. Üzemi höfok nem megy feljebb 70foknál még 200km után sem! Csak "komolyabb" igénybevételnél, de akkor sem megy 90fok felé!
4. Rohadt módon kormol a gép, már lassan széntüzelésü a vas nem is diesel!
Kérdésem az lenne, hogy lehetséges hogy az "alacsony" hőfok miatt rossz az égés, marad égési maradvány és bekoszolta a turbót?! lehetséges ez? Esetleg egy thermostat csere és egy turbó tisztitás megoldná a dolgot?
Előre is köszönöm!
Forum >> Dízelmánia
Golyszi05-12-2011 15:02:17 // 17902
RoliQ405-12-2011 15:00:45 // 17901
én is jobban jártam volna ha anno Q4 et veszek, (lenne már 300lóerőm) de nem így alakult, több dolgot számításba kell itt venni:)
RoliQ405-12-2011 14:59:13 // 17900
meg nagycoolereztek itt... ami nagyobb turbó nyomás v nagyturbó nélkül semmit nem ér:) mert 3 év lesz mire feltölti a coolert... :)
RoliQ405-12-2011 14:57:25 // 17899
de még mindig nem érted... ő a cf3 nál is többet akart:)
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2011 14:55:40 // 17898
És lehet rá pakolni egy jó kis Q2-es váltót, ami önmagában többet ér mint a lóerő különbség az 1.9 és 2.4 köszt. Szerintem legalábbis. Nem is hagy nyugodni a dolog egy percig sem, csak épp idő sincs és pénz se ilyesmire most....
Föckös05-12-2011 14:49:50 // 17897
csak a nagytúró többe került, mintha vett volna egy egész cf3as mocit kábelekkel...
mreni05-12-2011 14:47:02 // 17896
mindent meg lehet csinálni,de kb sz@rt nem érne. :)
1. tapadásod nem lenne utcai gumival
2.valami komolyabb difi nélkül még harmadikban is füstölne alatta a kerék
3.nagyon komolyan meg kéne erősíteni az egész autót
4.ultramega sz@pás működőképes állapotba hozni :))
1.9 8v vagy m jet lenne ésszerű választás,szerintem
azért egy nagy cooleres,remap-os mjet-nek is brutál nyomatéka van :)
1. tapadásod nem lenne utcai gumival
2.valami komolyabb difi nélkül még harmadikban is füstölne alatta a kerék
3.nagyon komolyan meg kéne erősíteni az egész autót
4.ultramega sz@pás működőképes állapotba hozni :))
1.9 8v vagy m jet lenne ésszerű választás,szerintem
azért egy nagy cooleres,remap-os mjet-nek is brutál nyomatéka van :)
RoliQ405-12-2011 14:41:10 // 17895
ez így van... de amikor Anikó vette az alfát azt se tudta mi merre hány méter...
és a cf3 ra lépés lett volna a cél... de kimaradt... akkor lett volna értelme a nagytúrónak meg ilyesminek.
és a cf3 ra lépés lett volna a cél... de kimaradt... akkor lett volna értelme a nagytúrónak meg ilyesminek.
Föckös05-12-2011 14:31:05 // 17893
hát nekem ő maga mesélte, hogy mi kerül bele, és mikor lesz majd kész. azt is ő maga mondta, el, h monda neki DCS, h ne vegyen cf2-őt mert a cf3-at jobban lehet húzni.
árakat nem tudok...
csak eszembe jut ismét, h az enyémen mennyibe került a turbócsere az előző tulajnál.
az is lehet, hogy az enyémben is egy nagyobb turbó van, csak én nem tudok róla, és ezért került ennyibe.
;-)
árakat nem tudok...
csak eszembe jut ismét, h az enyémen mennyibe került a turbócsere az előző tulajnál.
az is lehet, hogy az enyémben is egy nagyobb turbó van, csak én nem tudok róla, és ezért került ennyibe.
;-)
RoliQ405-12-2011 14:27:49 // 17892
Az a baj, hogy úgy alkottok véleményt, hogy nem is tudjátok egyáltalán mi van az autóban mikor miért mennyiért csináltatta:) csak hallottam valakitől aki látta azt aki mesélte, de az se biztos:) 136LE ből 200 at csinálni így kell máskülönben meg nem is a 200 Le volt a cél... hanem több de Anikó a nagyobb befecskendezésre már nem költött... ennyi! A megbízhatóságról meg annyit, hogy amit megcsináltak az mindig működött, sőt amikor Anikó elment odaadta valakinek aki elég durván lelakta... de még akkor is működött minden korrektül!
George, az lehet hogy akkor megverted... de én utána Lacházán kikaptam Anikótól igaz kicsivel de akkor is... azt meg tudjuk, hogy a mi autónk közt mennyi a különbség! Tehát akkor Lacházán megvert volna...! Hozzáteszem még azt is hogy Ysti autója is kormol rendesen... pedig gyári.... !
George, az lehet hogy akkor megverted... de én utána Lacházán kikaptam Anikótól igaz kicsivel de akkor is... azt meg tudjuk, hogy a mi autónk közt mennyi a különbség! Tehát akkor Lacházán megvert volna...! Hozzáteszem még azt is hogy Ysti autója is kormol rendesen... pedig gyári.... !
DieselManiaco(NagyVad)05-12-2011 14:23:55 // 17891
a 2.4 az sok,meg nehéz jó a kis 1.9:)
DieselManiaco(NagyVad)05-12-2011 14:23:14 // 17890
ááá nem mjet,sima 8V elsőgenerációs JTD felpiszkálva,emelt turbonyomás,chip,nagycooler és társaira gondoltam:D
Föckös05-12-2011 14:21:33 // 17889
ja hogy rögtön mjet 16v?
hát akkor jobbat mondok.
145 2,4 jtd 20v cf3 nagy kúler meg csip
tarsd az úton...
:-)
(nem láttam még élőben ilyet, de ha véhatos 145ös van, akkor ezt is meg lehet csinálni :-)
hát akkor jobbat mondok.
145 2,4 jtd 20v cf3 nagy kúler meg csip
tarsd az úton...
:-)
(nem láttam még élőben ilyet, de ha véhatos 145ös van, akkor ezt is meg lehet csinálni :-)
DieselManiaco(NagyVad)05-12-2011 14:17:53 // 17888
nahh meg persze ki kéne fogni egy olyat amit mondtál:)
DieselManiaco(NagyVad)05-12-2011 14:15:56 // 17887
Én is ezt mondtam Gyurinak,hogy nincs mire cserélni tulajdonképpen.Az egyetlen járható épp eszű út az átépítés,az tény hogy melós,de egy 150 ló környéke jobban hangzik mint a 90.Meg a JTD-k tudtommal nem szeretnek annyira repedni mint a TD.(hengerfej)
Föckös05-12-2011 14:13:50 // 17886
hát ha rám hallgatsz, akkor hagyod a tádét.
aztán ha nagyon melózni akarsz rajta, akkor jöhet egy külföldi bontandó jtd (azért láttam már 130ért olyan jtd 46ost, ami meglepően jó állapotban volt, járt a lábán), aztán lehet heckelni.
de sztem nem biztos, h megéri a rengeteg munkát ez a dolog.
aztán ha nagyon melózni akarsz rajta, akkor jöhet egy külföldi bontandó jtd (azért láttam már 130ért olyan jtd 46ost, ami meglepően jó állapotban volt, járt a lábán), aztán lehet heckelni.
de sztem nem biztos, h megéri a rengeteg munkát ez a dolog.
DieselManiaco(NagyVad)05-12-2011 14:13:09 // 17885
Hát az adagolóban a mágnesszelepek általában a háznyomást likvidálják,szóval igen utána fel kell tölteni az adagolót és esélyes hogy a magasnyomású részt is légteleníteni kell.
DieselManiaco(NagyVad)05-12-2011 14:08:29 // 17884
Hát lehet hogy igen lehet hogy nem:) Először is nézzük az enyémet, 260-ért vettem,még 250-et ráköltöttem.Tudom mi baja,meg mi nem.Nem mondom hogy hű meg ha,de nem hagyott ott sehol. Aztán a cseredarab?! Mire is cseréljem? Nincs 145 JTD eladó. Az az egy mustársárga van,nem mondom mi a véleményem a képek alapján,meg a szöveg alapján inkább nehogy lássa a tulaj. Gondolom Te is tudod hogy az az autó nem ér annyit amiért hirdetik. 146-ot nem vennék,bezárult a kör:) donornak jó a 46 is a lényeget átrakom a többit szétadom...
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2011 08:55:25 // 17883
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2011 08:52:36 // 17882
Amelyik feléd néz, és két vezeték jön belőle. Az egy sima hőkapcsoló. A manual szerint 60 fok alatt a hőkapcsoló nyitott állapotban van, ilyenkor aktív az elkerülő ág az adagolóban. Ilyenkor kikerüli a nyomásszabályzót, így megemeli a nyomást.
60 fokon zár a hőkontakt, ekkor behúz alul a ksb-nek nevezett kis mágnes szelep és elzárja ezt a kerülő ágat.
Mivel 3 alkatrészből áll a rendszer (behúzó, cső, termokapcsoló), kissé csodálkozok, hogy pont ez képes megoldhatatlannak tűnő hibát produkálni :-)
Amit nem tudok: Az adagolóból ki lehet szedni ezt a mágnesszelepet büntetlenül, vagy valahogy légteleníteni kell utánna? Csak ezért nem mertem még szétkapni...
60 fokon zár a hőkontakt, ekkor behúz alul a ksb-nek nevezett kis mágnes szelep és elzárja ezt a kerülő ágat.
Mivel 3 alkatrészből áll a rendszer (behúzó, cső, termokapcsoló), kissé csodálkozok, hogy pont ez képes megoldhatatlannak tűnő hibát produkálni :-)
Amit nem tudok: Az adagolóból ki lehet szedni ezt a mágnesszelepet büntetlenül, vagy valahogy légteleníteni kell utánna? Csak ezért nem mertem még szétkapni...
Átok79146TD05-12-2011 04:43:37 // 17881
Gyuri, melyik is az a kapcsoló?
ha szemben állsz a mocival, akkor amelyik veled szemben van, vagy amelyik az akksi felé néz.?
Köszi....:)
ha szemben állsz a mocival, akkor amelyik veled szemben van, vagy amelyik az akksi felé néz.?
Köszi....:)
WarbiRunner (Gyuri)04-12-2011 23:03:40 // 17880
Szerintem jobban jársz ha cseréled átépítés helyett...:-)
DieselManiaco(NagyVad)04-12-2011 22:51:31 // 17879
Hát nem versenyautó,a fogyasztáshoz képest jól megy:) De ha lesz pénzem át fogom építeni JTD-re:)
WarbiRunner (Gyuri)04-12-2011 22:48:43 // 17878
Most cseréltem termosztátot, úgyhogy kizárt dolog, inkább szerkesztek oda valamit :-)
Én gyengének nem érzem, jó nyomatékos. Nem versenyautó, de könnyen viszi a bódét. Nem forgattam meg, de 2000-től szépen húz. Mióta a szelep kiemelés be lett állítva (lapkázás), azóta pláne jól megy.
Én gyengének nem érzem, jó nyomatékos. Nem versenyautó, de könnyen viszi a bódét. Nem forgattam meg, de 2000-től szépen húz. Mióta a szelep kiemelés be lett állítva (lapkázás), azóta pláne jól megy.
DieselManiaco(NagyVad)04-12-2011 22:35:49 // 17877
az is megoldás de lehet találni gyári bowdenes term házat is sztem bontóban tuti van:) De jó a te verziód is:) Jó kis gép a TD,de egy picit már öreg konstrukció meg nagy a bódé is a 90lónak:)
WarbiRunner (Gyuri)04-12-2011 22:27:50 // 17876
Kösz az infókat. A karral semmiképp nem állítottam volna alapjáratot, sejtettem hogy az nem illendő. Ha nem jövök rá mi baja a ksb-nek, akkor lehet szerkesztek egy behúzómágnest a mechanikus karra. Lerelézem és kapcsoltatom a termosztátban lévő hőkapcsolóval.
Mióta megvan a TD, alig vezettem városban, fuvaroztatom magam :-) Tök jó autó, nagyon bejön.:-)
Mióta megvan a TD, alig vezettem városban, fuvaroztatom magam :-) Tök jó autó, nagyon bejön.:-)
DieselManiaco(NagyVad)04-12-2011 18:12:46 // 17875
vagy inkább 21.dia:D
DieselManiaco(NagyVad)04-12-2011 18:11:43 // 17874
http://siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu_uzemanyagellatas/GUB2008_11EA_I.pdf
Ez a biztos J-Imi 22.dia:) 3-as számmal jelölt alkatrész:) Legalábbis nekünk diesel laborban ezt mondták:D
Ez a biztos J-Imi 22.dia:) 3-as számmal jelölt alkatrész:) Legalábbis nekünk diesel laborban ezt mondták:D
DieselManiaco(NagyVad)04-12-2011 17:59:41 // 17873
Köszönöm az infot:)
J-Imi04-12-2011 13:39:30 // 17872
Jó, hogy mindenki mást mond amúgy:) Voltam már egy két diesel szakértőnél... senki sem tudott igazán okosat mondani:) Hol kell akkor állítani az alapjáratot?
zee04-12-2011 13:31:57 // 17871
Működik,mert azon még a leömlő tetején van az EGR.
GTPeti04-12-2011 13:25:47 // 17870
A FL előtti, régebbi 156-oknál ugyan eltárol hibakódot az ECU, de semmit nem befolyásol. (Nem megy vészüzemmódba, meg ilyenek.)
GTPeti04-12-2011 13:24:40 // 17869
Az EGR-t nem tisztítani kell, hanem ledugózni. (Bár szerintem nálad még a csatlakozólehúzás is működik.)
DieselManiaco(NagyVad)04-12-2011 12:12:33 // 17868
EGR?:D Felejtsd el:D kikötni ledugózni....mindenhol...mondjuk ez nálunk járható csak neked dobja a hibakódot:) Nem láttam még a 2.4-es ezen részét érdemben nem tudok róla beszélni,de általában úgy van hogy turbo kipufogó oldalán van egy szelep,és össze van kötve a szívósorral,ott engedi vissza a kipufogógázt.A turbonal lévő szelep peremén szokott lerakódni a korom és nem zár el.Valaki javítson ki ha tévedek,én még nem láttam a 2.4-est közelről:)
Szoszo™04-12-2011 12:02:10 // 17867
Sziasztok,minden jtd-s nagyon írja ezt az egr tisztítást,na most nekem 10szelepes van még,azon hol az egr?
DieselManiaco(NagyVad)03-12-2011 23:00:15 // 17866
A kar üközőjén nem szabad alapjáratot állítani,mert az alapjárat üzemmeleg motorhoz van kitalálva,amikor az a kar el van húzva az fokozott előtöltés(dúsítás),az előtöltésnek fixnek kell lennie,ez a kar és az ütköző között mérve 5mm,asszem manual szerint.
DieselManiaco(NagyVad)03-12-2011 22:57:17 // 17865
Az a helyzet hogy az elektromágneses elkerülős részt még nem láttam szétszedve,így érdemben nem tudok nyilatkozni róla,hülyeséget meg nem szeretek beszélni...:D
DieselManiaco(NagyVad)03-12-2011 22:54:40 // 17864
Persze hogy van olyan kar,mint ahogy asszem Átok mondta az a mechanikus termosztát házhoz van,ott egy bowden húzza a kart,és engedi el a melegedés függvényében.Ezek az adagolók úgy vannak ki találva hogy mind a két term.ház jó hozzá:)
pb_03-12-2011 22:19:41 // 17863
Ez jött le, de így akkor már vágom. Ok.)))
GTPeti03-12-2011 22:17:27 // 17862
Ilyenek a dízel Alfák. B)
Föckös03-12-2011 21:58:14 // 17861
koppkoppkopp
naggyonjó a kis kocsikám most télen, jól indul, jól harap, könnyedén megy alul is:-)
naggyonjó a kis kocsikám most télen, jól indul, jól harap, könnyedén megy alul is:-)
J-Imi03-12-2011 21:54:52 // 17860
fogalmam sincs:S Melegebb időben nincs ezzel gond, mert hidegen kicsit alacsony az alapjárat, de pár km után beáll a rendes 800-850-re. Viszont valószínűleg neked azért megy fel melegen az alapjárat 1100-re mert ezzel elkerülöd, hogy mínuszban ne legyen alapjáratod:) Egyébként jó megoldás a hidegindító kar mechanikus behúzása. Annak a karnak az ütközőjén tudsz állítani az alapjáraton is.
Föckös03-12-2011 21:50:43 // 17859
papa én vágom, de igazából nem is a képről beszéltem én, hanem a "tuning group"ról:-))
nem akarom én a DCS-t bántani, csinált pár ige ütős autót annó, hiszen neve is lett belőlük.
aztán egyre több dolgot hallott az ember, h mit hogyan miért, és mennyiért...
neked magyarázom? te tudod jól
nem akarom én a DCS-t bántani, csinált pár ige ütős autót annó, hiszen neve is lett belőlük.
aztán egyre több dolgot hallott az ember, h mit hogyan miért, és mennyiért...
neked magyarázom? te tudod jól
WarbiRunner (Gyuri)03-12-2011 21:42:36 // 17858
Jó jó, de mi a hiba? dugulás a kerülőcsőben? felragad a szelep, és csak a mozgató tengelye csattog?
Átok79146TD03-12-2011 21:34:23 // 17857
sajna igen....:)
J-Imi03-12-2011 21:32:01 // 17856
Szerintem ez egy örök probléma...:)
Átok79146TD03-12-2011 21:22:23 // 17855
Ödv, ne hari, h bele szolok, nekem hasonnlo problémám van..:)
az a kar a bowdenes termosztátházas megoldáshoz van, ha szerzel olyan termosztátházat, meg gombát akkor mechásra átalakitod és kész..:)
az a kar a bowdenes termosztátházas megoldáshoz van, ha szerzel olyan termosztátházat, meg gombát akkor mechásra átalakitod és kész..:)
WarbiRunner (Gyuri)03-12-2011 20:58:54 // 17854
Állítólag..én semmi ilyenre nem emlékszek, bár tény hogy 3 napja estem egy 3 métereset. Lehet törlődtek a sokkoló emlékek :-))
WarbiRunner (Gyuri)03-12-2011 20:57:46 // 17853
Aha. Itt valószínű ez a helyzet. Ugyanis az adagolón van alul egy behúzómágnes egy kerülő üzemayagcsővel, ezt azonosítottam ksb-ként.
A termosztátban lévő kapcsoló hidegen is rövidzárban van, ami a manualnak ellentmobd, úgyhogy fogtam és alapjáraton széthúztam (kő hidegen). Így elvileg elengedett a szelep és növelte az előtöltést. Gyakorlatilag viszont égvilágon semmi nem történt, nem emelkedett meg az alapjárat. A behúzómágnes az kattog, az hallatszik, csak épp semmit nem csinál ezen kívül, nincs hatása.
Ellenben van a ksb cucc felett egy használaton kívüli mechanikus kar (ilyen van a tiedben?), amit ha hideg motornál átbillentek, akkor felmegy a fordulatszám. Vagyis ha erre egy bowdent kötnék, kézi dúsítósként működne a masina.
Azért jobb szeretném ha menne az automata...csak nem tudom mi baja lehet.
A termosztátban lévő kapcsoló hidegen is rövidzárban van, ami a manualnak ellentmobd, úgyhogy fogtam és alapjáraton széthúztam (kő hidegen). Így elvileg elengedett a szelep és növelte az előtöltést. Gyakorlatilag viszont égvilágon semmi nem történt, nem emelkedett meg az alapjárat. A behúzómágnes az kattog, az hallatszik, csak épp semmit nem csinál ezen kívül, nincs hatása.
Ellenben van a ksb cucc felett egy használaton kívüli mechanikus kar (ilyen van a tiedben?), amit ha hideg motornál átbillentek, akkor felmegy a fordulatszám. Vagyis ha erre egy bowdent kötnék, kézi dúsítósként működne a masina.
Azért jobb szeretném ha menne az automata...csak nem tudom mi baja lehet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
312
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?