Forum >> Dízelmánia
zalan12-01-2012 00:15:49 // 18152
ugyanez volt a bajom a turbóból csöpögő olaj kimarta a szívó csövem, azóta fém szívó cső van benne
Hermész 8811-01-2012 19:53:07 // 18151
De jò volna tudni, hogy az enyém jòl megy e? Még sosem volt dizelem, főleg ekkora. :-) Valaki kipròbàlhatná aki konyìt hozzá.
silver09-01-2012 21:14:52 // 18150
A nyomócső volt lelazulva a hűtőről.
Gtaati09-01-2012 15:36:29 // 18149
Turbó nyomócső vagy a coller nyílt szét!
GEORGE08-01-2012 23:52:13 // 18148
Turbócső el van repedve.
jroobi08-01-2012 23:31:39 // 18147
Sziasztok!
Az 1,9 Jtd 16v motornál 2000-es fordulat fölött egy furcsa szuszogó, süvítő hang jön a motor felől, és nem is megy rendesen az autó, erőtlen. Mi lehet a hiba?
Köszi
Az 1,9 Jtd 16v motornál 2000-es fordulat fölött egy furcsa szuszogó, süvítő hang jön a motor felől, és nem is megy rendesen az autó, erőtlen. Mi lehet a hiba?
Köszi
jati15908-01-2012 19:16:11 // 18146
Köszönöm a gyors választ!
A vákuumcső volt laza, vagy a nyomócső?
Szívósorban a nyomásszenzor takarítva lett, utána jobb lett egy fokkal.
Tiszta olajos trutyi volt! Szívósor is így nézet ki...
A vákuumcső volt laza, vagy a nyomócső?
Szívósorban a nyomásszenzor takarítva lett, utána jobb lett egy fokkal.
Tiszta olajos trutyi volt! Szívósor is így nézet ki...
silver08-01-2012 17:48:02 // 18145
Az enyém megoldódott az egyik turbócső volt laza ha elérte a 0,7 bar nyomást leeset majd vissza csúszott. A bilincs meghúzassa után minden probléma megoldódott.
jati15908-01-2012 10:57:53 // 18144
Hello!
Nekem 159 2.4 JTDm alfám van! Enyém is hasonlót művel. A turbó nyomást látom a műszerfalon, hogy 0,5-0,6bar-t libeg másodpercenként 2szer miután eléri a 1,5bart. De csak padló házon vagy ha nagy terhelést kap a motor. Padlón 160 jobban nem megy, de óvatos gázpedállal 180 kihoztam belőle.
Holnapután viszem a fiatszervizbe... Szólok ha kiderül a turpisság! Apropó nem tudom, hogy az enyém dobe feketét!
Nekem 159 2.4 JTDm alfám van! Enyém is hasonlót művel. A turbó nyomást látom a műszerfalon, hogy 0,5-0,6bar-t libeg másodpercenként 2szer miután eléri a 1,5bart. De csak padló házon vagy ha nagy terhelést kap a motor. Padlón 160 jobban nem megy, de óvatos gázpedállal 180 kihoztam belőle.
Holnapután viszem a fiatszervizbe... Szólok ha kiderül a turpisság! Apropó nem tudom, hogy az enyém dobe feketét!
Gtaati04-01-2012 07:51:56 // 18143
Helló mindenki! Köszönöm szépen a hasznos információkat és válaszokat! Az autót se fogyasztás se alapjárat probléma nem volt inkább csak magam megnyugtatása végett kérdeztem meg hát érdekel is ez a téma! Még egyszer köszönöm!
Üdv!
Üdv!
GTPeti03-01-2012 22:39:15 // 18142
De kár (ismét), hogy nem lehet tag-ekkel ellátni a hozzászólásokat. Ezt a hasznos infót most pl. meg lehetne jelölni...
GTPeti03-01-2012 22:37:51 // 18141
Ebben teljesen igazad van.
(Ettől még a pados mérés mutat egyedül 100%-os eredményt.)
(Ettől még a pados mérés mutat egyedül 100%-os eredményt.)
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2012 21:47:39 // 18140
-0.4 és 0.15 értékekkel nem aggódnék, de nem is vinném sehova vizsgálni. Minden szétszedés egy potenciális hibaforrás. Egy szétszedett nagynyomású rendszer már nem "pormentes" zárt rendszer, hacsak nem tisztaszobában szedik szét. Lehet túlzás, de a hazai autószerelők többsége nem érti meg, hogy egy ilyen rendszert nem szerelgetünk csak úgy szét össze, nem takarjuk le átmenetileg olajos ronggyal a lekötött cső végét, hogy ne legyen koszos. Elég egy bármilyen kosz szemcse ami nagyobb az injektor illesztési hézagánál....
Piritu - 1.000.00003-01-2012 20:49:00 // 18139
Megtaláltam a leírását, ebben a topikban hsz17487:
"...max 2.0 illetve -2.0 értékig korrigálhat. Alatta vagy felette gondok vannak a motorral. "
"...max 2.0 illetve -2.0 értékig korrigálhat. Alatta vagy felette gondok vannak a motorral. "
Piritu - 1.000.00003-01-2012 20:43:47 // 18138
Keresd Bilux cartársat,ő volt méretni a szakiknál. Emlékeim szerint valami határértéket is mondtak neki anno.
GTPeti03-01-2012 17:11:32 // 18137
Szerintem ha ennyire tudni akarod a valóságot, akkor add be az összes injektorodat egy Bosch Dízelszervízbe (tehát nem simába!), ahol padon bemérik őket és adott esetben fel is tudják újítani. Ezt a diagnosztikát NEM pótolja semmilyen kiolvasás.
(Ha pedig óvni akarod a CR-rendszert, ajánlom a "Sokáig éljen..." c. posztomat a blogomban. Ami pont erről szól. ;)
(Ha pedig óvni akarod a CR-rendszert, ajánlom a "Sokáig éljen..." c. posztomat a blogomban. Ami pont erről szól. ;)
Gtaati03-01-2012 15:02:20 // 18136
Hát nálam amiről szó van az a 150lovas 1.9-es 16 szelepes Mjet 937A500-es kódú motor! Az alapjáratom hidegen melegen nagyon stabil semmit nem ingadozik! Ha jól emlékszem a 4 injektornál a két legszélsőbb érték -0.4és0.15 volt! Köszi a válaszokat!
mreni03-01-2012 14:41:48 // 18135
a fiat ecu scan-nek sem szabad mindent elhinni :)
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2012 14:36:57 // 18134
A gugli és a Bosch szerint a -0.9 től 0.9 -ig tartomány az elfogadható korrekció. A 105 lovas jtd kivételével az Alfa dízelekben is kód van rendelve az injektorokhoz, áteresztő képesség szerint. Van 1-es, 2-es, 3-mas kategória, legalábbis legutóbb ilyesmit találtam.
Ezen kívül ha jó tudom az alapjárat egyenletessége a támpont, úgy korrigál, hogy az alapjárat egyenletes legyen.
Ezen kívül ha jó tudom az alapjárat egyenletessége a támpont, úgy korrigál, hogy az alapjárat egyenletes legyen.
Ferke03-01-2012 13:32:15 // 18133
Nagyon is!:) Nekem már olyan szinten nem hiányzik egy 70ezer ft-os kormánymű anyagár egy újabb típus esetén...ráadásul ezen el sem romlik semmi bakker (kopp-kopp)
Gtaati03-01-2012 13:31:07 // 18132
Oké, de gondolom van egy számított érték amihez pluszban vagy mínuszban korrekciózik az ecu! Csak az lenne számomra lényeges hogy milyen határokon belül számít normálisnak ez az érték! Tehát honnatól lehet valószínűsíteni hogy gond lehet a cr injektorkkal tehát tisztításra vagy épen csúcs cserére vagy teljes injektor cserére van-e szükség! Köszi!
GTPeti03-01-2012 13:10:57 // 18131
SZVSZ az előjel az a kerekítésből adódik. (A programm szándékosan csak adott pontossággal jelenít meg.) Annak SZVSZ nincs jelentőssége. A nulla az nulla.
Gtaati03-01-2012 12:52:14 // 18130
Helló! Köszönöm a gyors választ! Ezt értem amit írtál! De azt jó lenne tudni h mekkora eltérés számít normálisnak stb? Illetve mit csinál az ecu akkor maikor azt látjuk h az e egyik cr injektor 0.0akármit csinál a másik meg előjelesen tehát -0.0valamit csinál! Köszi Még egyszer!
GTPeti03-01-2012 12:45:12 // 18129
Mi pedig lassan kezdjük értékelni az egyszerűbb megoldásokat, ugye. :)
András bácsi03-01-2012 12:43:03 // 18128
A 105 lovason nem jellemző eme úri hóbort. :)
GTPeti03-01-2012 12:33:06 // 18127
Két egyforma injektor nincs. Tudtommal két út van a különbségek kompenzálására:
1. Az injektorokat lemérik a gyárban és feliratozzák az "áteresztőképességet". Pl. cserekor ezt be kell írni az ECU-ba. (A Ford szereti ezt a megoldást. Gondolom ez az olcsóbb út, mert szoftveresen kompenzálják a gyártási toleranciákat.)
2. Az injektorok már eleve csekély eltéréssel kerülnek forgalomba (v. gyárilag beépítésre). A minimális eltéréseket az ECU adaptívan megtanulja. (Idővel simább lesz az alapjárat, pl.)
Ha nagy eltérések vannak a nyitási időben, akkor érdemes az injektorokat kitisztít(t)a(t)ni.
(A magam részéről kíváncsian várom Kizzo cartárs infóit, esetleg korrigálását. :)
1. Az injektorokat lemérik a gyárban és feliratozzák az "áteresztőképességet". Pl. cserekor ezt be kell írni az ECU-ba. (A Ford szereti ezt a megoldást. Gondolom ez az olcsóbb út, mert szoftveresen kompenzálják a gyártási toleranciákat.)
2. Az injektorok már eleve csekély eltéréssel kerülnek forgalomba (v. gyárilag beépítésre). A minimális eltéréseket az ECU adaptívan megtanulja. (Idővel simább lesz az alapjárat, pl.)
Ha nagy eltérések vannak a nyitási időben, akkor érdemes az injektorokat kitisztít(t)a(t)ni.
(A magam részéről kíváncsian várom Kizzo cartárs infóit, esetleg korrigálását. :)
Gtaati03-01-2012 12:26:18 // 18126
Helló Mindenki!
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki fiat ecu scannel jtd motort nézett-e már? A kérdésem pontosan az lenne h meg lehet nézni a program segítségével élő adatokat és ha egyszerre nézem a négy injektort, porlasztot van köztük eltérés és van ami minuszban van ami pluszban megy ez pontosan mit jelent? Mekkora eltérés lehetséges illetve normális ezeknél a CR injektoroknál? Ha valaki tud erre választ vagy segíteni azt megköszönném! Válaszotokat várom! És köszönöm!
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki fiat ecu scannel jtd motort nézett-e már? A kérdésem pontosan az lenne h meg lehet nézni a program segítségével élő adatokat és ha egyszerre nézem a négy injektort, porlasztot van köztük eltérés és van ami minuszban van ami pluszban megy ez pontosan mit jelent? Mekkora eltérés lehetséges illetve normális ezeknél a CR injektoroknál? Ha valaki tud erre választ vagy segíteni azt megköszönném! Válaszotokat várom! És köszönöm!
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2012 00:18:58 // 18125
Halvány fingom nincs...holnap megpróbálom lokalizálni a hang forrását, aztán januárban úgysem tervezek hosszabb utat, ma letudtam a Bp körömet.
GEORGE02-01-2012 23:00:48 // 18124
A generátorodnak van szabadonfutója???
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2012 22:44:18 // 18123
jobb félni mint megijedni
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2012 22:31:16 // 18122
Ok, mindenképp ránézünk, igazából a kérdés hogy addig mennyire izguljak, hogy szétrepül a vezérlés.
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2012 22:20:01 // 18121
nézzetek rá a feszítőgörgőre nagyritkán el szokott törni a feszítő része pl....
mreni02-01-2012 22:17:10 // 18120
nem mindenkinél sajnos....
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2012 22:16:43 // 18119
Volt, igen! Ez alap.
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2012 22:14:38 // 18118
Hidegindítás után volt hogy hallottam egy két csörrenést...
mreni02-01-2012 21:11:41 // 18117
öcskösnek meg nyüszög valami,pedig az összes görgő és feszítő cserélve volt,a szíjtárcsára gyanakszok
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2012 20:56:14 // 18116
alapjáraton csörgés?
mreni02-01-2012 20:48:12 // 18115
vízpumpa is volt cserélve?
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2012 20:47:31 // 18114
Valami fura csapágyzörgés szerű hang jön a (37e km-e cserélt) vezérlés felől. Mennyire nyugtalanítsam magam ezzel? Már vagy 1000km-e hallom, hasonló surrogó hang mint amikor a kinyomócsapágy rossz. Szokása ezeknek beállni, vagy azért pánikra nincs ok?
DieselManiaco(NagyVad)29-12-2011 13:54:33 // 18113
Köszönöm:)
András bácsi29-12-2011 12:19:43 // 18112
Olajszivattyú lánca ne csörögjön nagyon. Ez a fő gyenge pontja.
Meg a szokásos lendkerékbajok, főtengely-szíjtárcsa, rugós hosszbordás-feszítő. Ezek a drága mutatványok.
Meg a szokásos lendkerékbajok, főtengely-szíjtárcsa, rugós hosszbordás-feszítő. Ezek a drága mutatványok.
szasza(SW)29-12-2011 11:26:42 // 18111
Nézesd meg nem feltétlen cserés.Évi kétszer háromszor nekem is csinál ilyet meg Zsolesznak is és jó a gyertyánk.Általában párás időben csinálja.Ha nem csinálja mindig lehet csak valami pontakt a párától.
Diny29-12-2011 08:54:31 // 18110
köszi
Piritu - 1.000.00029-12-2011 08:05:57 // 18109
Valamelyik izzító gyertya a halálán van. Csere.
Diny29-12-2011 07:57:46 // 18108
hello
ma reggel szokásosan beindítottam a motort. járt, de aztán kivillant, és villogni kezdett az izzítógyertya visszajelzőm. pedig ment a motor. kb 20 mp múlva kialudt.
ez mi volt?
ma reggel szokásosan beindítottam a motort. járt, de aztán kivillant, és villogni kezdett az izzítógyertya visszajelzőm. pedig ment a motor. kb 20 mp múlva kialudt.
ez mi volt?
DieselManiaco(NagyVad)25-12-2011 10:40:22 // 18107
Szóval semmi extra:) Köszönöm uraim:)
GEORGE25-12-2011 10:35:03 // 18106
igazából az egyik legjobb jtd variáns.
Föckös25-12-2011 09:02:10 // 18105
qvajó motor, ha nincs végtelenségig húzva, akkor igazán sok gond nem lehet vele.
zümi16624-12-2011 16:25:17 // 18104
166-ba nagyon király:-)
DieselManiaco(NagyVad)24-12-2011 09:49:50 // 18103
Sziasztok Dízelmániások!
Olyan kérdésem lenne hogy a 2.4JTD 10V-ről mit lehet tudni? Nyűgök szoktak lenni? Vásárlásnál mire kell figyelni? Konkrétan 156-ről lenne szó:)
Olyan kérdésem lenne hogy a 2.4JTD 10V-ről mit lehet tudni? Nyűgök szoktak lenni? Vásárlásnál mire kell figyelni? Konkrétan 156-ről lenne szó:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
457
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?