Forum >> Dízelmánia
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:00:12 // 19452
Köszönöm ezt már olvashattam párszor,de valahogy még mindig nem győztél meg hogy ilyen célra beruházzak 2T olajra. :)
GTPeti28-06-2012 20:26:53 // 19451
A 2T olaj tisztábban ég el mint a gázolaj. Ezt is írtam.
Amúgy két észrevétel:
1. Ne használd!
2. Ha érdekel és nekünk nem hiszel, akkor olvass utána! Mellékeltem elég sok linket. Egyébként pedig lásd. 1. pont. ;)
Amúgy két észrevétel:
1. Ne használd!
2. Ha érdekel és nekünk nem hiszel, akkor olvass utána! Mellékeltem elég sok linket. Egyébként pedig lásd. 1. pont. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)28-06-2012 20:09:25 // 19450
4500-as fordulatnál maradéktalanul elég sőt még az üzemanyagtartály is behorpad :)
'''''28-06-2012 19:33:16 // 19449
Én próbáltam a spurit.Az enyémnél nem éreztem különösebb változást vele.
A 2t-t is kipróbáltam.Annál halkabb lett az autó és nem füstölt annyira.
A 2t-t is kipróbáltam.Annál halkabb lett az autó és nem füstölt annyira.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2012 17:18:34 // 19448
Gázolajat láttál már maradéktalanul elégni? :-)
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 16:55:52 // 19447
nem találtam semmi utalást hogy mik a jótékony hatásai,mindössze azt írta hogy : Azonban az injektoroknak és az üzemanyagszivattyúknak kifejezetten segít, a plusz kenés, amit a kis mennyiségű - üzemanyaghoz kevert - 2T olaj eredményez. Emellett a tisztítóhatása sem alábecsülendő.
Szóval nem tudom,milyen előnyei lehetnek,lehet hogy van a common rail rendszerre kivetített jótékony hatása,de mivel még nem láttunk 2T olajat lerakódás nélkül maradéktalanul elégni,így kérdéses számomra hogy a motor többi részére milyen hatással van.EGR,katalizátor,szelepek,turbo stb.Persze értem hogy nagyobb kompresszió és hőmérséklet,meg hogy kis mennyiség,de azért vannak kétségeim a tisztaság felől.
Szóval nem tudom,milyen előnyei lehetnek,lehet hogy van a common rail rendszerre kivetített jótékony hatása,de mivel még nem láttunk 2T olajat lerakódás nélkül maradéktalanul elégni,így kérdéses számomra hogy a motor többi részére milyen hatással van.EGR,katalizátor,szelepek,turbo stb.Persze értem hogy nagyobb kompresszió és hőmérséklet,meg hogy kis mennyiség,de azért vannak kétségeim a tisztaság felől.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2012 16:36:10 // 19446
Leírta a blogjában, érdemes ott elolvasni.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2012 16:29:56 // 19445
Hallgass meg egy új dízelt. Olyan...ronda, de egészséges :-))
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 16:12:06 // 19444
és mik a GTPeti által mondott valamint tapasztalt előnyök?
gecsa28-06-2012 15:31:41 // 19443
milyen az a friss motorhang??:D:D
lehet,hogy kipróbálom...
lehet,hogy kipróbálom...
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2012 15:02:10 // 19442
Az hogy nem jó, így erős. 90e-t levezettem Spurival, egyértelműen finomabb hangja van a motornak tőle. Mai napig használnám de....
Youri anno figyelmeztetett, hogy rendellenes kopásokat okozhat. Persze nem biztos, és nem akarom megkérdőjelezni a Spuri jóságát de ő olyan szervízben dolgozott ahol láthatott egykét dolgot. Ezért inkább leálltam vele.
Plusz GTPeti időközben a 2T olaj előnyeiről is meggyőzött, műszakilag hihetően hangzik. A tapasztalatom is jó vele. A motornak teljesen más hangja van mint spurival. A halkságról nem írok, mert az enyémnek van valami nyűgje, néha hangos. Amikor halk, akkor szokatlanul. Viszont a hang jellege is más. A Spurival tompábban morog. A 2T olajtól előjött egy kicsit keményebb, olyan friss motor hang.
Youri anno figyelmeztetett, hogy rendellenes kopásokat okozhat. Persze nem biztos, és nem akarom megkérdőjelezni a Spuri jóságát de ő olyan szervízben dolgozott ahol láthatott egykét dolgot. Ezért inkább leálltam vele.
Plusz GTPeti időközben a 2T olaj előnyeiről is meggyőzött, műszakilag hihetően hangzik. A tapasztalatom is jó vele. A motornak teljesen más hangja van mint spurival. A halkságról nem írok, mert az enyémnek van valami nyűgje, néha hangos. Amikor halk, akkor szokatlanul. Viszont a hang jellege is más. A Spurival tompábban morog. A 2T olajtól előjött egy kicsit keményebb, olyan friss motor hang.
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 14:46:47 // 19441
kösz mreni nem a spurival szemben vagyok hitetlen,bár azt sem alkalmazom,nem vagyok az adalékolás híve... én a 2T olajjal szemben vagyok szkeptikus:)
mreni28-06-2012 14:35:06 // 19440
cetanszamot noveli,jobb kenokepesseg,dermedesgatlo stb.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2012 14:35:06 // 19439
Átnézem a vákuumcsöveket, kösz a tippet! Az enyém nem vgt-s, de ki tudja, lehet a wastegate-nél is hasonló gebasz.
Még mindíg olyan benyomásom van, hogy hőmérséklet függő a dolog. 20 fok körül szereti legjobban. Akkor megy legjobban és halk. 15 foknál kezd morogni, ahogy hül a levegő kifejezetten hangos lesz. Úgytűnik a nagyon meleget se szereti, főleg ha jól be van melegedve a motortér is párszáz km után. Ma csak itt városban közlekedtem, kint 22-23 fok, álom szépen duruzsol, semmi morgós hang.
Lehet lehúzom a lmm-t kíváncsiságból. A fogyasztásom is akkor legjobb, ha kint 20 fok van.
A motor csak a lmm hőmérőjét használja?
Még mindíg olyan benyomásom van, hogy hőmérséklet függő a dolog. 20 fok körül szereti legjobban. Akkor megy legjobban és halk. 15 foknál kezd morogni, ahogy hül a levegő kifejezetten hangos lesz. Úgytűnik a nagyon meleget se szereti, főleg ha jól be van melegedve a motortér is párszáz km után. Ma csak itt városban közlekedtem, kint 22-23 fok, álom szépen duruzsol, semmi morgós hang.
Lehet lehúzom a lmm-t kíváncsiságból. A fogyasztásom is akkor legjobb, ha kint 20 fok van.
A motor csak a lmm hőmérőjét használja?
gecsa28-06-2012 14:02:11 // 19438
a spurit értem,de a 2t még nem teljesen világos..:D
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 13:59:58 // 19437
én elfogadom a voksot mellette is,csak magyarázzák el hogy miért jó..:)
gecsa28-06-2012 12:54:06 // 19436
igen..mindig vannak pro- és kontra emberek..csak amikor valaki nem tudja elfogadni a másik véleményét,akkor jön a baj..
benzinesnél meg vizet permeteznek a szívócsonkba..azt is sokan ellenzik,és sokan használják...
én nyitott vagyok mindenre..főleg olyan dologra,aminek már vannak hosszabb távú tapasztalatai is...
viszont azért,hogy valamivel jobb legyen a károsanyag kibocsátás,ami amúgy sem rossz,na azért már nem macerázok vele..
benzinesnél meg vizet permeteznek a szívócsonkba..azt is sokan ellenzik,és sokan használják...
én nyitott vagyok mindenre..főleg olyan dologra,aminek már vannak hosszabb távú tapasztalatai is...
viszont azért,hogy valamivel jobb legyen a károsanyag kibocsátás,ami amúgy sem rossz,na azért már nem macerázok vele..
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 12:44:21 // 19435
én sem vagyok hitetlen,sőt... de inkább nem szólok csak figyelek,mert ilyen témával nagy hisztit lehet kirobbantani:D
gecsa28-06-2012 12:37:28 // 19434
a belinkelt oldalakon kívül elolvastam...
kérdés,hogy milyen hatása van?fogyasztásra/teljesítményre hogy hat?
nem vagyok hitetlen a témában..:D
kérdés,hogy milyen hatása van?fogyasztásra/teljesítményre hogy hat?
nem vagyok hitetlen a témában..:D
gecsa28-06-2012 12:33:25 // 19433
nekem is,csak én benzinesbe használtam...
@kos28-06-2012 12:15:04 // 19432
Sziasztok!
Keresek 156 2.4 JTD-hez (2000 évjárat) sebességváltót! Aki tud ebben segíteni dobjon rám egy üzit! Köszi
Keresek 156 2.4 JTD-hez (2000 évjárat) sebességváltót! Aki tud ebben segíteni dobjon rám egy üzit! Köszi
Selmak28-06-2012 11:44:57 // 19431
Évek óta használom kb 130K km-e és nekem bevált.
.......................28-06-2012 11:41:17 // 19430
BIW28-06-2012 11:41:08 // 19429
Ez nálam is dettó, 5-5,3/100at szokott kiírni a fed.comp, tankolás alapján számolva 6,5-6,8L a valós vegyes. Mondjuk most klímával, meg sok várossal, rövidtávokon ~7,5L.
GEORGE27-06-2012 21:27:13 // 19427
Mikor Horvátba csapatunk általában éjjel indulunk. 150-160 tempomatos gurulással szokott 6,2 és 6.8 közt inni az autó.
Nagyon sokat számít az egyhuzamban azonos sebességgel megtehető távolság.
Ilyen keveset is csak ilyen hosszú távokon szokott inni, mikor Horvátba-Olaszba vagy Osztrákba megyek. Ha ettől rövidebb távok vannak akkor már nincs ilyen kedvező fogyasztás, igaz nem is megyek állandó utazóval.
Az én nagy átlagom 7 - 8 L közt adódik. De aki ismer az tudja, hogy nálam javarészt 3-en áll a mutató 6-ban :-)))) És sokszor élvezem a kigyorsításokat.
Nagyon sokat számít az egyhuzamban azonos sebességgel megtehető távolság.
Ilyen keveset is csak ilyen hosszú távokon szokott inni, mikor Horvátba-Olaszba vagy Osztrákba megyek. Ha ettől rövidebb távok vannak akkor már nincs ilyen kedvező fogyasztás, igaz nem is megyek állandó utazóval.
Az én nagy átlagom 7 - 8 L közt adódik. De aki ismer az tudja, hogy nálam javarészt 3-en áll a mutató 6-ban :-)))) És sokszor élvezem a kigyorsításokat.
Tentacle27-06-2012 21:22:01 // 19426
160-nál 2860-at forog elvileg, ha 140-nél 2500-at :) Viszont akkor már a comp is 7l körüli értéket írt, ami mondjuk nem mérvadó. de lehet, hogy pont eltalálja.
GEORGE27-06-2012 21:21:18 // 19425
Gyuri, nekem már kétszer volt olyan, hogy hangosabbnak kezdtem hallani a kipufogó felöl érkező hangokat. Ez azután volt miután átalakítottam a hátsó kipufogót. nos, napról napra hangosabb lett és mindig hiányzott egy kis teljesítmény is. majd egyik nap jött hiba üzi középre és elment az ereje az autónak. kidörgölődött a turbóra menő vákuum cső. Levágtam, visszadugtam. Hang egyből eltűnt és ment a gép. Ez még1szer ismétlődött, aztán a vége ugyan az lett. Kapott egy új csövet. Amúgy valahol tetszik, hogy így jelzi, hogy megadja magát egy vákuumcső :-)
GEORGE27-06-2012 21:15:36 // 19424
Nekem a 2,4 jtd 20V van. Más egy kicsit, és a váltó is más.
6-ban nem pörög 3ezret 160-nál,
6-ban nem pörög 3ezret 160-nál,
gecsa27-06-2012 21:06:15 // 19423
én 5.2-5.3al eljárok nagyfelnivel (225/45 r17),igaz ebben minimális a város,viszont azért lépni is szoktam neki sokszor..
eleinte amikor még barátkoztunk,és nem hajtottam,4.7-4.8as átlagot is tudtam csinálni..igaz én csak 105 lovat etetek..:D
eleinte amikor még barátkoztunk,és nem hajtottam,4.7-4.8as átlagot is tudtam csinálni..igaz én csak 105 lovat etetek..:D
Tentacle27-06-2012 21:05:05 // 19422
Egyébként 6-6.5-et vártam tőle, ami akár reális is lehetne (az országút nem versenypálya ... esetleg csak néha :)))
GEORGE27-06-2012 21:04:59 // 19421
érdekes a 156-os kijelzője. Nekem pl ha egy tankból több Tárnok-Paks-Tárnok szerepel, akkor inkább csak 0.8-at kell hozzá adni, hogy nagyjából a valós érték jöjjön ki. Na persze a pályán 160 alatt ritkán megyek, legtöbbször inkább annyival amennyit a tempomat elbír :-)
Ha nem megyek hosszan pályára és csak Tárnok-Bp-Tárnok ingázom, akkor meg 1.2-1,5 L kell a kijelzőn látható értékhez hozzáadnom.
Ha nem megyek hosszan pályára és csak Tárnok-Bp-Tárnok ingázom, akkor meg 1.2-1,5 L kell a kijelzőn látható értékhez hozzáadnom.
Tentacle27-06-2012 21:02:51 // 19420
Én is 140-el mentem, de nekem van 6. is, ott csak 2500-as a fordulat. Mondjuk valamivel jobban eszik a comp (kb 2dl) szerint (aktuális fogyasztás) 5-ben ~3200-on (szintén 140, tempomattal).
Tentacle27-06-2012 20:59:38 // 19419
5.2+1.5 az még mindig nem 7.5 :)
GEORGE27-06-2012 20:56:29 // 19418
156 esetében a kompjuter szerinti értékhez 0,8 -1.5L közti értéket kell hozzá adni.
GEORGE27-06-2012 20:55:18 // 19417
Srácok, most komolyan, mit vártok fogyasztás terén?? Egy 15-os kb 1300-1400kg és az 1.9 jtd 16V 140-150 lóerő. Ezt nem lehet 5 literből kihozni....max fix 80-90km/h tempóval klíma és minden elektromos fogyasztó nélkül.
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2012 20:55:01 // 19416
Pályán nekem sose evett 6-ot. Nem is reális. 140-150-nel közlekedek, az 3000 körüli fordulat, de inkáább felette kicsivel. Régebben kihoztam 6.8-ból, azóta kopott már vagy 140e km-t, plusz azóta szélesebb és nem Energysaver kerekei vannak, így 7-7.2. Ehhez hozzá tartozik, hogy nem épp tempomat jellegű lábam van. Sokáig eldöcögök egyenletes tempón, de ha kezd egymásragyűlni több hasonló tempóban közlekedő, onnan általában kicsit ellépek amíg üres terepet nem találok megint. Általában gázzal oldom meg a helyzeteket, nem nagyon fékezek. :-)
Tentacle27-06-2012 20:52:39 // 19415
Ja, nekem a comp szerint 5.2 ... kicsit lefelé kerekít ...
Föckös27-06-2012 20:46:55 // 19414
múlt 7vége:
500 km főleg autóúton, klímával. 7 lityi.
(ecu szerint 5,9...)
Decemberben 500 km csak pálya, no klíma, 5,9 lityi
(ecu szerint 5,8...)
500 km főleg autóúton, klímával. 7 lityi.
(ecu szerint 5,9...)
Decemberben 500 km csak pálya, no klíma, 5,9 lityi
(ecu szerint 5,8...)
Tentacle27-06-2012 20:38:11 // 19413
Szerintem is. Mondjuk meg állítólag van piszkálva az ECU, meg 16V, de akkor is annak tűnik. Lehet, hogy meg kell nézetnem valami hozzáértővel, mert a dízel nekem még egy új világ.
mreni27-06-2012 20:36:05 // 19412
nekem télen volt 7 liter tisztán városban,folyamatosan indítgatva
gecsa27-06-2012 20:34:39 // 19411
szerintem az sok...
Tentacle27-06-2012 20:29:48 // 19410
7.2 az átlagos ? :o A akkor 6l-es fogyasztás csak városi legenda ? Elsőre most nekem is 7.5 körül lett, de szerintem a fele távot lukas turbócsővel tettem meg, füstölt is (amit nem is értettem, hiszen az elején mikor megvettem még nem tette :))
Föckös27-06-2012 20:29:10 // 19409
FÜLÉRZÉKENYSÉÉÉÉÉG!!!!! ;-)
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2012 20:03:18 // 19408
Tudtok nekem ötleteket adni, hogy mitől lehet hangosabb az autó néha? Teljesen elvesztettem a fonalat. Eddig ráfogtam ,hogy hidegben hangosabb, mert erősen így tapasztaltam. Mostanában tök halk volt. Bp-re menet ma is, 145-tel mentem, csendben suhantunk. Hazafelé már Dunakeszin hallottam, hogy kicsit morog, aztán a pályán egyértelmű lett, hogy megint hangos.
A múltkor a görgő porvédős sztori végén hazafelé halk volt, városban is szolid hangja volt, a fogyasztás is 6.9 lett ami 3 decivel jobb a szokásosnál.
Hibakód nincs, erő van. Nem értem..:-S
Üzemanyag érzékenység? Vagy mi lehet?
A múltkor a görgő porvédős sztori végén hazafelé halk volt, városban is szolid hangja volt, a fogyasztás is 6.9 lett ami 3 decivel jobb a szokásosnál.
Hibakód nincs, erő van. Nem értem..:-S
Üzemanyag érzékenység? Vagy mi lehet?
gecsa25-06-2012 12:53:26 // 19407
terjeszkednek azok,amerre csak tudnak...nem valami sokmindent lehet találni ma már a piacokon,amihez nincs köze kínának,ha csak közvetve is..
mindenki ott fog vásárolni,ahol a számára a legkedvezőbb árat ajánlják..ha márkához köt valamit az ember akkor is azt fogja választani,aki azt a terméket a legkedvezőbb áron tudja adni..természetes dolog ez,árversenynek hívják.
mindenki ott fog vásárolni,ahol a számára a legkedvezőbb árat ajánlják..ha márkához köt valamit az ember akkor is azt fogja választani,aki azt a terméket a legkedvezőbb áron tudja adni..természetes dolog ez,árversenynek hívják.
Selmak25-06-2012 12:41:45 // 19406
Az oil szvsz még nem, lévén hogy nem egy olaj nagyhatalom, Putyin is csak így tudja pórázon tartani őket.
gecsa25-06-2012 12:25:33 // 19405
reagálva az előzményre...:D:D:D
a lényeg,hogy ma már minden kínai...:(
a lényeg,hogy ma már minden kínai...:(
vm25-06-2012 12:17:37 // 19404
Ezt háromszor is elolvastam, de nem vágom, miért is írtad ;-)
Selmak25-06-2012 09:23:16 // 19403
Egy nagy büdös csődörkolbászt! Az fáj a hivatalos disztribeknek hogy a webshopok a depókból közvetlenül nagyker áron jutnak a termékhez kikerülve több léhűtő lépcsőt. Az általam használt webshopból a Selenia legutóbb "konzervdobozban" érkezett, amit elég nehéz lenne pancsolni, hacsak vki direkt ennek nem szerez be egy töltősort.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
551
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?