Forum >> Dízelmánia
gecsa05-07-2012 20:37:46 // 19502
dinamikusabb,vagy érezhetően erősebb???
mreni05-07-2012 20:36:51 // 19501
visszaolvasok :)
GTPeti05-07-2012 20:36:33 // 19500
"végülis ugyanazt csinálja mint a Novitec vagy bármely más"
Na ez a hatalmas tévedés. (De ezt az elmúlt hetekben már kifejtettem.)
Na ez a hatalmas tévedés. (De ezt az elmúlt hetekben már kifejtettem.)
mreni05-07-2012 20:35:29 // 19499
tudom tudom :) végülis ugyanazt csinálja mint a Novitec vagy bármely más,csak itt bele tudsz nyúlni picit a szabályzásba,nyilván ha ész nélkül tekergeti az ember lehet gond belőle,de így nem hiszem.
Skull-é volt használta a 156ban és a 159ben is.
Skull-é volt használta a 156ban és a 159ben is.
GTPeti05-07-2012 20:33:15 // 19498
Hú, ez elég "Kecskerágó-tuning"-gyanús box. Vigyázz vele, az ilyentől óvunk itt mindig mindenkit... B)
mreni05-07-2012 20:31:35 // 19497
Bekerült egy Power Jet box a 8v jtd-be,elég jó,sokkal jobban pörög és alul is nyomatékosabb,viszont nagy gázra dob egy korom pamacsot :)
WarbiRunner (Gyuri)05-07-2012 15:37:01 // 19496
Visszatérve a múltkori dolgokra, átnéztem a csöveket a motorérben.
Egy dolgot találtam, a turbora menő harmonikacső elég repedezett. Első gondolatom az volt, hogy mivel szívó oldali cső, nem is számíthat, ettől nem kéne hangosodnia a motornak. Aztán beugrott, hogy a múltkor mértem egy igényelt és valós légmennyiséget. Alapjáraton tökéletes volt, de padlógázon már 1300mg/i helyett csak 970 körül mért a LMM. A régi rossz LMM se változtatott ezen, csak az jól elforgatva hibát is betárol. Akkor valaki írta, hogy biztos a remap miatt, én meg belenyugodtam ,végülis az autó megy rendesen. Most viszont bevillant, hogy mivan ha falsot szív? Ahogy terhelem a motort, elkezd szipkázni a turbo, és a kis résen is szökik be a levegő amit a LMM nem mér meg.
Ez egy tippem.
A másik, hogy az egér csak ledugózva van, ha nincs tökéletesen zárva, ott is kaphat falsot elvileg. Szóval most két dolog lesz. Turbora menő cső cseréje, valamint egy lyuk nélküli tömítés az egér-szívócső csatlakozáshoz próbaképp.
Egy dolgot találtam, a turbora menő harmonikacső elég repedezett. Első gondolatom az volt, hogy mivel szívó oldali cső, nem is számíthat, ettől nem kéne hangosodnia a motornak. Aztán beugrott, hogy a múltkor mértem egy igényelt és valós légmennyiséget. Alapjáraton tökéletes volt, de padlógázon már 1300mg/i helyett csak 970 körül mért a LMM. A régi rossz LMM se változtatott ezen, csak az jól elforgatva hibát is betárol. Akkor valaki írta, hogy biztos a remap miatt, én meg belenyugodtam ,végülis az autó megy rendesen. Most viszont bevillant, hogy mivan ha falsot szív? Ahogy terhelem a motort, elkezd szipkázni a turbo, és a kis résen is szökik be a levegő amit a LMM nem mér meg.
Ez egy tippem.
A másik, hogy az egér csak ledugózva van, ha nincs tökéletesen zárva, ott is kaphat falsot elvileg. Szóval most két dolog lesz. Turbora menő cső cseréje, valamint egy lyuk nélküli tömítés az egér-szívócső csatlakozáshoz próbaképp.
gecsa05-07-2012 10:27:04 // 19495
én ezt az adatot csak arra használom,hogy tudjam mennyit kell tankolni,ha elmegyek valamerre..van néhány elvetemült,aki állandóan szélárnyékozik,stb..bele is őrülnék...:D
nekem az a néhány száz forint megér annyit,hogy mehessek gyorsabban is..
nekem az a néhány száz forint megér annyit,hogy mehessek gyorsabban is..
Wickey04-07-2012 19:17:15 // 19494
én meg leszarom, beletankolok 900-1000 litert, és elosztom azzal a 15-16ezer kilométerrel, oszt így ki is szokik gyünni az 5.8-6.2-es fogyi 30% város 40% előváros 30% autópálya viszonylatban. :-)
gecsa03-07-2012 21:31:13 // 19493
kipróbáltam a 2t-t,részletek a blogomban..:D
r.zozoka03-07-2012 19:13:41 // 19492
üdv
alfa 156 1.9jtd 2001-es model alkatrészei eladóak!
inkább emailban keressetek mert azt azonnal látom, ide meg ritkán jövök csak!
alfa 156 1.9jtd 2001-es model alkatrészei eladóak!
inkább emailban keressetek mert azt azonnal látom, ide meg ritkán jövök csak!
gecsa03-07-2012 14:55:07 // 19491
ha minden jól megy,akkor ma tudok beszerezni megfelelő minőségű 2t olajat...a tapasztalatokról majd írok később...:D
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2012 12:03:25 // 19490
Akkor az barátságos :-)
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2012 12:00:01 // 19489
az új természetesen
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2012 11:56:51 // 19488
Az az új is (gyári)felújított amúgy, nem?
mreni03-07-2012 11:03:12 // 19487
mennyi most egy új szett? 140?
mreni03-07-2012 11:02:44 // 19486
ezért kérdezem,hogy van-e tapasztalat vele:)
az újra pedig 1 év gari van ha jól tudom :D
az újra pedig 1 év gari van ha jól tudom :D
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2012 11:02:38 // 19485
nem rossz ár az biztos bár majdnem vetekszik az újéval ....156-nál mondjuk 59-re kivi lennék mennyi az annyi
gecsa03-07-2012 11:01:48 // 19484
tehát 2 éviet elméletileg kibír a dolog,ha nem akkor is..:D
és a 2 év után?
nem feltétlenül rossz döntés,de szerintem nagyban függ a használattól is...2 év alatt bővel le lehet rongyolni újból is párat..
és a 2 év után?
nem feltétlenül rossz döntés,de szerintem nagyban függ a használattól is...2 év alatt bővel le lehet rongyolni újból is párat..
mreni03-07-2012 10:42:50 // 19483
Próbálkozott már valaki kettőstömegű felújítással?
Az előbb felhívtam egy váci céget,ők megcsinálják a kettőstömegű felújítást,szerkezet felújítást(ha lehet) és kevlározzák a tárcsát,ez így mindennel együtt 74ezer Ft lenne.(futár hozza viszi,ez benne van az árban)
Elvileg van rá 2 év teljes körű garancia is.
Elgondolkodtató a dolog :)
Az előbb felhívtam egy váci céget,ők megcsinálják a kettőstömegű felújítást,szerkezet felújítást(ha lehet) és kevlározzák a tárcsát,ez így mindennel együtt 74ezer Ft lenne.(futár hozza viszi,ez benne van az árban)
Elvileg van rá 2 év teljes körű garancia is.
Elgondolkodtató a dolog :)
gecsa30-06-2012 00:28:13 // 19482
akkor mi a sátán üzemanyagát égetjük...:D:D
a diablo meg csak valami álnév..:D
a diablo meg csak valami álnév..:D
droberto29-06-2012 15:57:35 // 19481
Szerintem pedig ennél jobbat nemigen tudnék a robogómba tölteni: Castrol Power 1 Racing 2T
Selmak29-06-2012 14:07:09 // 19480
A 5. gear-ben megmondták: A diesel a sátán üzemanyaga...
Érdekes, a Diablo ennek ellenére benzinnel megy. ;)
Érdekes, a Diablo ennek ellenére benzinnel megy. ;)
gecsa29-06-2012 12:27:12 // 19479
olvasgatok a 2t után,és ez a komment jött szembe:
A 5. gear-ben megmondták: A diesel a sátán üzemanyaga.. Úgyhogy kizárólag szenteltvizet keverjen hozzá a kérdező.. :))))))))))))
A 5. gear-ben megmondták: A diesel a sátán üzemanyaga.. Úgyhogy kizárólag szenteltvizet keverjen hozzá a kérdező.. :))))))))))))
gecsa29-06-2012 12:04:14 // 19478
tudom...csak a castrol minőségéhez tettem hozzá...
DieselManiaco(NagyVad)29-06-2012 11:34:36 // 19477
jajj nem autó,2T motorolajról volt szó:)
gecsa29-06-2012 11:27:30 // 19476
még nem vezettem olyan autót,ami ne ette volna a castrolt...két japán,egy német,és egy olasz,mint tapasztalati forrás...
DieselManiaco(NagyVad)29-06-2012 11:03:28 // 19475
én is hallottam castrollal kapcsolatos problémákról bár nekem hála istennek sose volt,mióta robogózom azóta repsol használok,mert olcsóbb és ugyanaz a teljesítmény szint.
Selmak29-06-2012 10:57:56 // 19474
2T olajoknak borzasztó nagy a szórása, állítólag API TC, JASO FC ISO EGD-L minősítésű Castrol olajtól úgy megragadt a robogóm ahogy az elő van írva. Boltban vettem gyári záras flakonban.
DieselManiaco(NagyVad)29-06-2012 10:57:54 // 19473
Érthető és kielégítő válasz volt,valóban nem helyes tapasztalatokra,és igen fontos technikai alapokat nem végiggondolva hasonlítottam össze az összehasonlíthatatlant.
Olvastam már ezt az oldalt,valóban igen nagy információtartalommal bír,és komoly szaktudást következtet.
Valóban kompromisszum,értem és átlátom.Köszönöm.
Olvastam már ezt az oldalt,valóban igen nagy információtartalommal bír,és komoly szaktudást következtet.
Valóban kompromisszum,értem és átlátom.Köszönöm.
WarbiRunner (Gyuri)29-06-2012 10:42:43 // 19472
Na várj...azért egy verseny enduro megint más tészta. Ha a Peti által említett dologtól eltekintünk, miszerint az általad használt szintetikus olaj eleve kevésbé tisztán ég el, még van egy másik tényező, maga a motor.
Azért a 2T motorok nem arról híresek hogy tökéletesen elégetik az üzemanyagot. A működési elvük miatt sem hasonlítható a dízelhez ilyen szempontból. A dízelnek sok levegő kell és ennyi, no és (gáz)olaj égetésre van tervezve, ez az üzemanyaga. A benzinesnek pontos benzin-levegő keverési arányra van szüksége a benzin(!) lehető legtökéletesebb elégetéséhez. Itt a kutyát nem érdekli, hogy az olajjal mi lesz, annak nem égni kell, hanem kenni a motort.
Ezen túl biztos tudod, hogy egy 2T-ben a gázcsere sem annyira tökéletes, a benzin sem ég el olyan nagyon hatékonyan. Persze elméletileg lehet ezt is hegyezni pl. forgattyúsház feltöltéssel, befecskendezéssel, de az enduro pont nem ez a kategória. Szóval erre a tapasztalatodra ne alapozz.
Javaslom olvasd el ITT a Delphi adagoló rendszernél leírtakat.
Itt javították legutóbb az autómat. Csaba, a főnökük olyan szinten ért a dízelekhez, hogy tátott szájjal hallgattam. Meg merem kockáztatni, hogy az egyik leghozzáértőbb szaki az országban, nem a levegőbe beszél. Úgyhogy megfontolandó a megjegyzése a hazai gázolaj rossz kenőképességével kapcsolatban.
Innentől pedig felvetődik a kérdés, hogy bár nem tudjuk odabent a motorban mi történik pontosan, csak sejtjük. De ha tudjuk, hogy gyenge a hazai gázolaj kenőképessége, ami koptatja a szivattyút (a Bosch-t is, csak az jobban bírja), és fém részecskék repkednek át a rendszeren, akkor meggondolandó, hogy javítunk a kenőképességen, ami egyértelműen élettartam növelő, és az elhanyagolandó mennyiségű lerakódásra (ha van) áment mondunk.
Minden műszaki probléma és megoldása kompromisszum, itt többen ezt látjuk az értelmes kompromisszumnak és a jó megoldásnak. Követned nem muszáj. Peti alapos műszaki emberként utánna olvasott, erre a következtetésre jutott, és nincs egyedül a következtetésével.
Azért a 2T motorok nem arról híresek hogy tökéletesen elégetik az üzemanyagot. A működési elvük miatt sem hasonlítható a dízelhez ilyen szempontból. A dízelnek sok levegő kell és ennyi, no és (gáz)olaj égetésre van tervezve, ez az üzemanyaga. A benzinesnek pontos benzin-levegő keverési arányra van szüksége a benzin(!) lehető legtökéletesebb elégetéséhez. Itt a kutyát nem érdekli, hogy az olajjal mi lesz, annak nem égni kell, hanem kenni a motort.
Ezen túl biztos tudod, hogy egy 2T-ben a gázcsere sem annyira tökéletes, a benzin sem ég el olyan nagyon hatékonyan. Persze elméletileg lehet ezt is hegyezni pl. forgattyúsház feltöltéssel, befecskendezéssel, de az enduro pont nem ez a kategória. Szóval erre a tapasztalatodra ne alapozz.
Javaslom olvasd el ITT a Delphi adagoló rendszernél leírtakat.
Itt javították legutóbb az autómat. Csaba, a főnökük olyan szinten ért a dízelekhez, hogy tátott szájjal hallgattam. Meg merem kockáztatni, hogy az egyik leghozzáértőbb szaki az országban, nem a levegőbe beszél. Úgyhogy megfontolandó a megjegyzése a hazai gázolaj rossz kenőképességével kapcsolatban.
Innentől pedig felvetődik a kérdés, hogy bár nem tudjuk odabent a motorban mi történik pontosan, csak sejtjük. De ha tudjuk, hogy gyenge a hazai gázolaj kenőképessége, ami koptatja a szivattyút (a Bosch-t is, csak az jobban bírja), és fém részecskék repkednek át a rendszeren, akkor meggondolandó, hogy javítunk a kenőképességen, ami egyértelműen élettartam növelő, és az elhanyagolandó mennyiségű lerakódásra (ha van) áment mondunk.
Minden műszaki probléma és megoldása kompromisszum, itt többen ezt látjuk az értelmes kompromisszumnak és a jó megoldásnak. Követned nem muszáj. Peti alapos műszaki emberként utánna olvasott, erre a következtetésre jutott, és nincs egyedül a következtetésével.
GTPeti28-06-2012 21:42:55 // 19470
Tekintve, hogy dízel Alfa is van a képen, ez ON:
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:28:16 // 19469
megtenném szívesen csak sajnos nincs jtd szívósorom:D
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:27:36 // 19468
Engem nem kell győzködni,tévedsz.Megkérdeztem Warbit hogy mit tapasztal,aztán mondta hogy ott van a blogodban,ott végülis számomra semmi extra nincs,csak hogy hogyan adagold,meg egy rakat link hogy mit csinálnak a németek,meg hogy mik az elméletek.Nahh ez az a rész ami nem érdekel,engem az érdekelt,hogy miután alkalmazod a technikát x-ezer kilométer óta szétszedted-e és meggyőződtél-e a csodálatos jótékony hatásáról.Ha erre azt mondta volna hogy igen,tisztábbak a motor egyes részei,nincsenek lerakódások,saját szemeddel tapasztaltad esetleg fényképet is tudsz róla mutatni,akkor azt mondom hogy nem kételkedem.De eddig mint most is csak azt kaptam hogy olvassak el x oldalt németül és majd megtudom mert csillagvizsgáló doktor megmondja.
mreni28-06-2012 21:22:34 // 19467
azt,hogy hogy néz ki pl egy jtd szívósor belülről 2t nélkül és 2t-t huzamosabb ideig használva
GTPeti28-06-2012 21:20:50 // 19466
Még annyit, hogy a segítség amúgy számomra nem egyenlő a győzködéssel.
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:20:45 // 19465
mit nézzek meg?
GTPeti28-06-2012 21:20:00 // 19464
Szerinted a blogomat mi célból írtam?
mreni28-06-2012 21:18:43 // 19463
nézd meg te is,utána beszélgessünk...
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:17:42 // 19462
Neked hiszek,mert ismerlek,tudom hogy szerelő vagy,és hogy szétszedted,és megnézted.
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:16:29 // 19461
Segíteni próbál? GTPeti 2012-06-28 21:00:37 // 19453
Nem is akarlak meggyőzni.
ez valahogy nem tűnik annak...
Nem is akarlak meggyőzni.
ez valahogy nem tűnik annak...
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:15:28 // 19460
Tisztában vagyok vele hogy szintetikus,nagy teljesítményű motorokban nem igazán szoktunk mást használni. Az FD-s jobban ken,nagyobb a viszkozitási indexe,nagyobb a sűrűsége,alacsonyabb a lobbanáspontja,ugyanakkora a hamutartalma.
mreni28-06-2012 21:11:56 // 19459
nem kell itt vitatkozni,ha nem győzött meg ne használd,amit Peti mond/ír azok tények,többek is igazolják itt és és máshol is,többek között nekem is jó tapasztalatom van vele,használom is.
És hidd el tisztábban ég el ;)
Láttál már lekormolt EGR szelepet?:)
mióta 2t-t használok jóval kevésbé mocskos a szívósor a jtd-n(EGR és Cat nem játszik már :))
És hidd el tisztábban ég el ;)
Láttál már lekormolt EGR szelepet?:)
mióta 2t-t használok jóval kevésbé mocskos a szívósor a jtd-n(EGR és Cat nem játszik már :))
GTPeti28-06-2012 21:08:59 // 19458
"mert ami itt megy az sovány vigasz." Látom értékeled, ha valaki segíteni próbál...
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:07:54 // 19457
Holnap megkérdezek egy szakavatott embert,viszem adagolóshoz apám vasát,kifaggatom a 2T-olajos témáról.Hátha ő tud valami közelebbit mondani,mert ami itt megy az sovány vigasz.
GTPeti28-06-2012 21:06:28 // 19456
"egyel jobb teljesítmény szintűt használtam bele,szóval FD-s"
Ha vetted volna a fáradtságot, hogy elolvasd a blogom, akkor tudnád, hogy az FD az szintetikus, ennélfogva kevésbé tisztán ég el, mint a félszint/ásványi FC. Node mindegy.
Ha vetted volna a fáradtságot, hogy elolvasd a blogom, akkor tudnád, hogy az FD az szintetikus, ennélfogva kevésbé tisztán ég el, mint a félszint/ásványi FC. Node mindegy.
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:05:05 // 19455
a vége lemaradt: Ott sem ég el lerakódás nélkül ahova tervezték!
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2012 21:03:47 // 19454
Nem,de minek kell az el nem égett anyagok számát fokozni? Volt versenyendurom,a Peti által említett olajénál egyel jobb teljesítmény szintűt használtam bele,szóval FD-s,1:45-ös keveréssel,és így is látványos volt az el nem égett lerakódás,rezonátor,power szelep mechanika,stb. Szóval ott sem ég el lerakódás nélkül!
GTPeti28-06-2012 21:00:37 // 19453
Nem is akarlak meggyőzni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
424
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?