Forum >> Dízelmánia

GTPeti06-07-2012 19:09:55 // 19552
A FES-sel kéne nézni a sebességet. Ha ott nincs beszakadás, akkor is két lehetőség van. Hogy az ECU valami okból ilyen jelet küld az órának, vagy kontakthiba.
mreni06-07-2012 19:08:32 // 19551
erre a mutató ugrálásra nincs ötleted?
mreni06-07-2012 19:08:08 // 19550
tudom,köszi :)
GTPeti06-07-2012 19:07:04 // 19549
Ennyire LE-re emlékeztem, de utánanéztem még1x. És tényleg. :) Az előbbivel csak azt akartam mondani, hogy légy óvatos, akkor is ha jól megy... B)
mreni06-07-2012 19:04:48 // 19548
ezek szerint megtaláltad :D
GTPeti06-07-2012 19:04:06 // 19547
143-at. ;)
mreni06-07-2012 19:02:06 // 19546
elvileg 140-et tud a box-al 335nm-t asszem
GTPeti06-07-2012 18:59:35 // 19545
A Novitec is valami 140-150LE-t mond az 1.9 8V-re. Ha Renié többet tud, az is lehetséges. Ott volt pl. Süti "Passatgyilkos" 8V-je -saját bevallása szerint - 180LE-re felhúzva. Szintén saját bevallása szerint eléggé rendszeres volt nála a turbócsere... Csodák tényleg nincsenek.
mreni06-07-2012 18:58:34 // 19544
Video

Ezt mondja meg valaki,hogy miért játszik néha ilyet a mutató? még nem sikerült rájönni...

Egyébként ez volt az első próba a box-al szintén 37fokban.
mreni06-07-2012 18:57:29 // 19543
ilyet szerintem senki sem írt
GEORGE06-07-2012 18:53:41 // 19542
Nem konkrétan rád értettem :-)
GTPeti06-07-2012 18:52:56 // 19541
"Egyik sincs még csak a közelébe sem a jtd 20V-nek."
Na várjál, hol írtam én ilyet? A kép, amit betettem is max. egy 1.9 16V szintet mutat.
GEORGE06-07-2012 18:51:52 // 19540
Én vezettem Blacky és Ferkó barátom 156SW-it, amik 1.9 jtd 8V voltak. mind kettőben Novitec dobozka van-volt. Egyik sincs még csak a közelébe sem a jtd 20V-nek.
Ezek tények és kész.

Az általad belinkelt képen is max 50Nm a "hozomány" .....

Na mindegy is, nem tudtok meggyőzni és csupán csak azért mert próbáltam ilyen autókat.
mreni06-07-2012 18:49:50 // 19539
jaja,én is erősnek érzem :)
ha összefutunk megmutatom ;)
mreni06-07-2012 18:48:56 // 19538
írtam hogy stopperes mérés,de 9alatt van az tuti ;)

azért egy 20v mjet-et ne hasonlíts egy 8v-hez, a 0-100 egy dolog,utána elfogy a 8v,akármi is van benne.

Ráadásul 0-100nál elég sok tényező játszik a motor erőn kívül is.
GTPeti06-07-2012 18:12:56 // 19537
Úgy látom nem működik a link, szóval ilyen:
GTPeti06-07-2012 17:55:18 // 19536
"tehát valamit hoz az eszköz, de csodára nem képes." Így van, ez a lényege.

Ez egy 110 lovas Marea diagrammja egy TÜV-engedélyes, minőségi dobozzal. (Ami nem olcsó.)
GEORGE06-07-2012 17:33:23 // 19535
Látod Gyuri, ezért csipázom ezeket a boxokat. A gyár kiad egy 156 SW-t 1.9 jtd-t 115 lovas 275Nm-es motorral, ami 0-100-ra 10.7mp alatt gyorsul a végsebessége 195 km/h, meg kiad ugyan abban a kaszniban egy 2.4-es jtd-t ami 20szelepes és 175 lovacska és 385Nm lakozik benne, ami evvel a teljesítménnyel 8.3 alatt van 100-on és 225km/h végsebességre képes.
A két verzió közt 60 lóerő és 110Nm, 2,4 mp diferencia, de ha beraksz egy ilyen egy csatlakozós cigarettás doboz méretű eszközt, akkor máris tudja a legkisebb verzió a legnagyobb verzió gyorsulását dinamikáját. Mi ez ha nem csoda??? Valamit a gyárban kibaszottul nem vágnak, ha egy ilyen eszközzel ilyen komoly mértékben lehet módosítani egy adott motor teljesítményét, a kérdés, hogy akkor az 1.9 jtd8V miért nem 175 lovas gyárilag és a 2,4 jtd 20V miért nem 262? már ha 50% javulást feltételezünk. . . . . .
Gondolkodjunk már ez kicsit a valóság talaján emberek.


Ferkó barátom 1.9 jtd 8v van Novitec box, használtam nemegyszer, de azt kell mondanom, hogy közelébe sincs a gyári 2,4 jtd 20V-nek. Ha kivesszük a dobozt, akkor érezni dinamikában csökkenést, tehát valamit hoz az eszköz, de csodára nem képes.
GTPeti06-07-2012 17:08:03 // 19534
Mi most "egycsatlakozós" boxokról beszélgettünk. Amik helyesebben mondva kétcsatlakozósak, tekintve az ECU és a szenzor közé kötöd be őket. A régebbi Novitec boxok is ilyenek. (PR II). Attól függetlenül, hogy DPF-kompatibilis (vagyis turbónyomást is befolyásoló-e), vagy "sima" egy box, hatalmas különbségek vannak az egyes termékek között. A turbóhalált szerintem a legjobban a használat (hidegen hajtás / forrón leállítás) eredményezi. (A box persze rátesz egy lapáttal.)
Piritu - 1.000.00006-07-2012 16:06:48 // 19533
Az, hogy esetleg hidegen nem hagyja pörgetni a turbót...
WarbiRunner (Gyuri)06-07-2012 14:54:38 // 19532
Csippnél más a helyzet azért, ha jól van megírva. Ha jól sejtem egy ilyen potis box valamilyen egyszerű függvény szerint növeli a rail nyomást úgy, hogy az ECU nem a valódi nyomást látja. Ahogy én elképzelem az eseményeket:

A gyári időzítésekkel mennek az injektorok, csak a nagyobb nyomás miatt több üzemanyag kerül be ugyanannyi nyitási idő alatt. De hogy mennyi, azt nem tudja senki. Ha van elég levegő, akkor nem füstöl és jobban megy. Több üzemanyag elegendő levegő = nagyobb csúcsnyomás, nagyobb sebességű kipufogógáz kiáramlás = nagyobb nyomaték, hamarabb felpörgő turbo. A MAP szenzor figyel, legfeljebb teker egyet a geometrián ha sok a nyomás, ekkor visszább vesz a turbo a pörgésből.
Remapnál ha jól van megírva, követhető, hogy mikor mi történik. Nagyobb a railnyomás, de pl kisebb gázpedál álláshoz emiatt rövidebb nyitási idő is elegendő lehet, vagy más időzítés. Nálam abszolut érezhető, hogy fél gázpedál állásig igazából csak könnyebben indul el, de nem lényegesen erősebb, mint 105 lovas állapotában félgázig. Onnan ahogy nyomom beljebb, van egy pont ahol érezhetően erősebben át van már programozva, ráharap és tol. Így el lehet vezetni úgy is mint régen, nyugisan, gurulósan, hidegen turbo kímélő módon. Az átmenet persze nem "megy/nem megy" jellegű, egész kultúrált.
WarbiRunner (Gyuri)06-07-2012 14:23:41 // 19531
A tied 115 lovas gyárilag? Kicsit erősnek érzem azt a 8.4-et. Bár én sose mértem a sajátomat, de 9 kicsivel fölött gondolnám reálisnak. És már ezért is leszedik a fejem egyes remapot elvből elutasítók :-) A 8.4 jobb volna mint a 2.4 Mjet gyárilag, ami azért necces, mert egy 175 lovas 385Nm-es motorról beszélünk.
Én szoktam mondjuk pedzeni hogy a 2.4-től annyira azért nem esett le az állam, de mindíg meg is kapom a magamét ezért :-) Mindenesetre a 8.4 az szerintem nem reális.
.......................06-07-2012 11:13:00 // 19530
csak a Novitec powerrail 5 ös
mreni06-07-2012 11:05:14 // 19529
egyébként nem mindegyik powerrail megy a map-ra is meg a rail-re is
mreni06-07-2012 11:01:15 // 19528
ja az megemeli a turbo nyomásod is :))
.......................06-07-2012 10:55:03 // 19527
.egy ismerösömnem is kimet a KIA ban a turbó
neki is ilyen 80 eurós egycsatlakozós "gagyi" box volt benne..
(de neki megcsináltág gariba)

a Novitec powerrail 2 kábeles
egy megy a MAP szenzorra
egy a Rail nyomásméröre,
és nem nyírja ki a turbót,DPF et se
gecsa06-07-2012 10:32:01 // 19526
mondjuk így elolvasva elég elrettentő a dolog...de,ha az okozta,hogy télen is bent volt a box,akkor egy chip esetén mi a helyzet? az is bent van télen is..akkor elméletileg azzal is széthullott volna? szerintem egy,vagy több más dolog is közre játszhatott..
Piritu - 1.000.00005-07-2012 21:30:00 // 19525
A kormat az EGR "tüntette" el. Amikor szarakodott jött is néha a korompamacs. Kat is volt természetesen.
mreni05-07-2012 21:28:24 // 19524
érdekes :) bár mondjuk nekem kat sincs bent és EGR sem
Piritu - 1.000.00005-07-2012 21:21:35 // 19523
Az enyém sehol sem kormolt. A dadogással csak azt jelezte, hogy most már sok az üzemanyag :-))
mreni05-07-2012 21:12:40 // 19522
nekem 100 % nál sem csinál semmi rendellenes dolgot,nem is kormol jobban mint 75 ön
Piritu - 1.000.00005-07-2012 21:10:35 // 19521
Van ugye a max állás, ami 100%. No ehhez képest volt a fél potiállás alatt, kb a harmadnál :-P
Bár igazából 100-nak azt a kicsivel kétharmad feletti állást kellett volna tekinteni, ahol elkezdett "dadogni" a motor.
GTPeti05-07-2012 21:04:18 // 19520
Ha nincs támpont, akkor nem mindegy, hogy hol áll?... :)))
Mihez képest 75%? És mi a 100%? :)
mreni05-07-2012 21:01:55 // 19519
akkor jó :)
Piritu - 1.000.00005-07-2012 21:01:15 // 19518
Az enyém fél alatt volt :-P
mreni05-07-2012 21:00:35 // 19517
75% ra van tekerve :)

ezért is mondtam,hogy holnap megyek egy olyan kört mint a múltkor(mentettem fes-el az adatokat) és összehasonlítom a gyári és mostani állapotot
mreni05-07-2012 20:59:08 // 19516
0-180 at mértünk 9 másodpercel fut most jobbat,mint box nélkül,most ~33.9

ennyi elég is lesz,nem lesz tovább piszkálgatva,nem arra való :)
Piritu - 1.000.00005-07-2012 20:58:55 // 19515
Az került az enyémbe :-))
Piritu - 1.000.00005-07-2012 20:58:21 // 19514
Engem se érdekelt...
Azt mondják, hogy az okos a más kárán tanul, ezért írtam anno le ezt a tapasztalataimról.
Ja és 7,9-et tudott 100-ra :-)
GTPeti05-07-2012 20:56:41 // 19513
"Egyébként ez a cucc is Tüv papíros,bár valószínű hogy valóban nem látott még 156ot sosem a tesztek alatt." Reméljük TÜV-labort igen... :)
GTPeti05-07-2012 20:55:21 // 19512
Ami igazán nagyot lépett, az Erhard ex-hullaszállítója volt... 8V-s létére kapaszkodtam, mikor Budaörsön vitt egy kört. :))
mreni05-07-2012 20:54:35 // 19511
elvileg német ez is,szlovák forgalmazóval,ha jól működik akkor nem nagyon érdekel hogy márkás vagy sem
mreni05-07-2012 20:53:45 // 19510
jaja nyilván Kollár lenne a legjobb megoldás,előbb utóbb úgyis az esz belőle,szerintem :)

Egyébként ez a cucc is Tüv papíros,bár valószínű hogy valóban nem látott még 156ot sosem a tesztek alatt.
Ezért is tekertem csak kb 75%-ra,így is bőven elég :)

8.4alatt futotta a 0-100 at 37 fokban,box nélkül 30fokban 9.8(stopperes mérés,de viszonyítási alapnak jó,többszöri próbálkozások eredménye)

nem versenyautó,de így már tényleg kellemesen megy,klímával is lehet jót autózni,nem kell kikapcsolgatni :D :D
Piritu - 1.000.00005-07-2012 20:53:10 // 19509
A gugli se dob rá semmit, tényleg "márkás" cucc lehet :-(
GTPeti05-07-2012 20:49:48 // 19508
A dobozok csúcsa szerintem amúgy a Carlsson cucca (khm. aminek fejlesztésében én is részt vettem). Ez az összes (fontos) szenzor jelét figyeli és az ECU kimeneti oldalán avatkozik be. EDC16-hoz jó a csatija miatt. Viszont 1200 ojró, ha jól emlékszem.
GTPeti05-07-2012 20:46:25 // 19507
Diszkriminálok... Neked leírom.

Számomra abszolút elképzelhető, hogy ennek a boxnak a gyártója még csak nem is látott 156-ot közelről, nemhogy padon mérte volna, illetve mérlegelte volna, hogy hol van a józan igénybevétel határa. Ezt mutatja a poti is.
Másrészről pedig az szenzor jelének manipulációját el lehet végezni egy analóg és "kennliniengesteuert" módon. Magyarul mappelt digitálisnak fordítanám. Értelemszerűen az utóbbinál sokkal kifinomultabb beavatkozási görbét lehet megvalósítani. Nem utolsó dolog még a nyomás változás sebességének a kiértékelése és az arra való reagálás minősége.
Szóval ez sem doboz-doboz alapon működik...
A Novitecnek, G-Tech-nek vagy a Steinbauernek van fékpadja, nyomásmérője, stb., stb. magyarul minden, ami ennek a kompromisszumos megoldásnak a megfelelő kivitelezését lehetővé teszi. (A TÜV-tanusítvány is ezt bizonyítja.)

Nyílvánvaló, hogy egy Kollár-os látogatás meg még jobb... :)
mreni05-07-2012 20:42:11 // 19506
oké :)
mreni05-07-2012 20:41:59 // 19505
nem sok új infót találtam,a novitec box is csak a rail nyomással játszik nem?
holnap meló után rádugom a gépet és elmerülök az adatok elemzésében kicsit :)
töltőnyomást nem emel(kivéve a powerrail V az meg nem 8v jtd kategória:))
gecsa05-07-2012 20:41:41 // 19504
hmm...elgondolkoztató,de még megvárom a tapasztalataidat..:D
mreni05-07-2012 20:38:24 // 19503
érezhetően erősebb,főleg 2500felett.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.