Forum >> Dízelmánia
gecsa23-07-2012 21:50:21 // 19752
érdekes módon,az egr az a találmány,amit az autósok nagy része kiiktat..:D nekem az előzőmben is ki volt..amíg nem lesz vele gond,ebben marad,de tuti nem tisztítgatom..:D
Alfa GT-Csaba23-07-2012 21:11:15 // 19751
A következő tisztitásom nekem is ledugózással fog végződni!!!
Alfa GT-Csaba23-07-2012 21:06:12 // 19750
Az Egr egy fantasztikus találmány ,tökéletes alkatrész arra a célra hogy a kocsid vissza kapja a kipufogó korom egy részét és rárakódjon mindenre ,csak azért hogy a környezetvédelmi normáknak megfeleljen a gép!!A motorra van rászerelve ,de ha jól körül nézel találsz olyan blogot ahol fényképpel együtt van leírás a tisztításáról!!kb fél órás művelet .
Svéd23-07-2012 21:01:21 // 19749
Mire való az EGR,hol van,és hogy lehet takaritani?Nemrég olvastam itt,hogy azt leszokták dugózni,vagy valami ilyesmi?:)
Svéd23-07-2012 20:59:01 // 19748
nincs hangja.
Svéd23-07-2012 20:57:42 // 19747
És az csinálhat olyat,hogy pár percen belül van hibajel,aztán nincs?
Alfa GT-Csaba23-07-2012 20:56:41 // 19746
nekem is volt vele gondom,de attól még ment a turbó csak marha szar süvítő hangja volt ,de amikor az EGR eltömődött ,nem volt turbóm ,bedobta a hibát és úgy is maradt !!Pont elötte vettem a gépet 2 héttel ,tök hülye voltam hozzá,de a Fia Szabó jót keresett rajtam :-)
Ferke23-07-2012 20:41:20 // 19745
EGR, de inkább turbocső szerintem. (cooler és a szívósor közötti cső szokott felhasadni pont azon a részen, ahol nem látni:)
Alfa GT-Csaba23-07-2012 19:22:22 // 19744
Szerintem pucold ki az EGR szelepet
Svéd23-07-2012 19:19:40 // 19743
Üdv mindenkinek.Én is átálltam a kormos oldalra.:)A hétvégén vásároltam egy 156 1.9 jtd 2002-es évjáratú 116 lovas gépezetet.vissza indultam vele hollandiába,és dobott nekem egy hiba jelet,és elment az erő,azután kialudt a hiba jelző,és vissza tért az erő,kicsit késöbb megint ugyanet,azután meg ugy maradt a hiba jelző,és nincs erő,olyan mintha nem kapcsolna a turbo,és 3200-as fordulatnál letilt,nem gyorsul,a végsebesség 140 km/h.valakinek esetleg valami ötlet?Mert én teljesen hülye vagyok a dizelhez,idáig csak benzines autóim voltak.
Ferke23-07-2012 18:31:11 // 19742
:DD
Ez övön aluli volt:DD
Ez övön aluli volt:DD
.......................23-07-2012 16:27:32 // 19741
akkut cseréltél?
azt nem nyírta ki?
azt nem nyírta ki?
Ferke23-07-2012 16:02:45 // 19740
Ez kemény sztorni. Úgy vettem, hogy mókolgatták a generátort, aminek a következtében valszeg fesszabályzás nélkül rádolgozott teljes krafttal a generátor az ecu-ra:)
Fairlane23-07-2012 15:51:24 // 19739
Egyáltalán hogy a brébe kapott akkora túlfeszt, ami mindent vitt? :S
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2012 15:34:51 // 19738
Huhh..ha le van engedve, akkor nem kéne kapcsolgatnia sehogysem, ha meg a klíma ki van kapcsolva akkor pláne. Van egy több fokozatú nyomáskapcsoló. Ez alapból be sem kapcsolja a klímát, ha nincs elég nyomás. Ahogy növekszik a nyomás (működés közben), úgy kapcsolja a venti 1-es, majd 2-es fokozatát. Nekem mikor elszökött a gáz, nem kapcsolt be a klíma, és a ventillátor sem.
Szóval ez így még mindíg x-atka, de lehet köze a dologhoz.
Szóval ez így még mindíg x-atka, de lehet köze a dologhoz.
Ferke23-07-2012 14:47:20 // 19737
Ahhhhaa:D Na, akkor ez eddig a legnagyobb help:) A klíma ugyanis e van engedve, klímahűtő pedig nincs is benne...ki tudom iktatni azt, hogy a hűtőközeg nyomására kapcsolgasson?Sejtettem egyébként, hogy vlami ilyesmi lesz, mert mindkét venti ugye csak klímázva szokott pörögni.
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2012 14:14:27 // 19736
A klíma vezérlése nem lehet? Az a klíma hűtőközeg nyomása függvényében kéne hogy kapcsolgasson, függetlenül a motorhőfok jeladójától. A klíma működik rendesen?
Ferke23-07-2012 12:27:27 // 19735
Igen, az mintha egy külön sztori lenne. Az egy másik x-akta, most figyelj:)
Alapjáraton elindul mindkét venti, max fokozaton...gázadásra meg először kisebb fokozatra kapcsolnak, majd leállnak...közük nincs a jeladó által adott jelhez:))
Alapjáraton elindul mindkét venti, max fokozaton...gázadásra meg először kisebb fokozatra kapcsolnak, majd leállnak...közük nincs a jeladó által adott jelhez:))
Ferke23-07-2012 12:17:55 // 19734
Igen, én is innen indulnék, a 8V-tól. Az ecu lábain mérve mindenhol megvan a megfelelő pozitív és a test, bár csak az ecu-ba bemenő testeket mértem össze a bemenő pozitívokkal.
ABS lekötést kipróbálom, köszi!
Ejj...ezt a villanyászatot de úúútálom:)
ABS lekötést kipróbálom, köszi!
Ejj...ezt a villanyászatot de úúútálom:)
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2012 10:50:10 // 19733
Sőt, a hűtőventi az baromi gyanús hogy nem megy, lehet ott kezdeném.
WarbiRunner (Gyuri)23-07-2012 10:47:37 // 19732
Tapasztalat nyicsto, ötlet esetleg. Ha az ECU mond 8V alacsony feszültséget, akkor azzal kezdeném, hogy az az ECU tápját megmérném. Ha igaz a 13-mas láb, de nézd ki inkább a 156 manuáljából, nekem csak 46-hoz van.
Kicsit gyanús a dolog, mert az akksi ha hulla is többet ad, de mindenképp megnézném. Valamint a testkábelek bekötési pontjait is alaposan átnézném.
Ha ezek rendben vannak, akkor lehúznám az ABS vezérlő tápját ,és úgyis kiolvasnám. Hirtelen ennyi ötlettel indulnék neki, mindenképp a 8V feszültség okát kezdeném kutatni.
Kicsit gyanús a dolog, mert az akksi ha hulla is többet ad, de mindenképp megnézném. Valamint a testkábelek bekötési pontjait is alaposan átnézném.
Ha ezek rendben vannak, akkor lehúznám az ABS vezérlő tápját ,és úgyis kiolvasnám. Hirtelen ennyi ötlettel indulnék neki, mindenképp a 8V feszültség okát kezdeném kutatni.
Ferke23-07-2012 10:33:25 // 19731
Az abs-ben igen, biztos voltam...kérdés, hogy van-e más egység, ami meghallhatott, és a lenti hibákat, hiányosságokat okozhatja...
Tentacle23-07-2012 10:03:26 // 19730
Tentacle23-07-2012 09:45:19 // 19729
Az ABS-nek biztos, hogy külön van a verzérlőegysége. Viszont a ~8V-os tápfesz az érdekes ...
Ferke23-07-2012 08:47:30 // 19728
Na, valaki segítsen, aki talán mélyebbre ásott már:)
156 1.9 jtd (105le).
Milyen elektronikai egységek lehetnek a gépben az ecu-n kívül, amiket egy túlfesz. esetlegesen ki tud nyírni?
Az ecu-t korábban kinyírta valami túlfesz. Ez most cserélve lett, de így sincs abs + seességmérés, légzsák, hűtőventi.
Kiolvasásnál a tünet: gyújtáson olvassa az ecut és a légzsákot, az abs-t egyáltalán nem.
Hibát dob a feszültségre, a paramétereknél a battery voltage 7,993 V, a ~12V helyett.
Szinte biztos vagyok benne, hogy kell legyen még valami dobozka, ami megsült, de hátha másnak más a tapasztalata...Ötlet?
156 1.9 jtd (105le).
Milyen elektronikai egységek lehetnek a gépben az ecu-n kívül, amiket egy túlfesz. esetlegesen ki tud nyírni?
Az ecu-t korábban kinyírta valami túlfesz. Ez most cserélve lett, de így sincs abs + seességmérés, légzsák, hűtőventi.
Kiolvasásnál a tünet: gyújtáson olvassa az ecut és a légzsákot, az abs-t egyáltalán nem.
Hibát dob a feszültségre, a paramétereknél a battery voltage 7,993 V, a ~12V helyett.
Szinte biztos vagyok benne, hogy kell legyen még valami dobozka, ami megsült, de hátha másnak más a tapasztalata...Ötlet?
Piritu - 1.000.00020-07-2012 22:17:37 // 19727
Megnéztem a FES-ben. Az újabb motoroknál olvassa az én TRA-m helyett. Van belőle 1-es és 2-es is.
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2012 22:04:29 // 19726
Nem tudom, a guglival találtam hogy van ilyen is. A hibakódok magyarázatánál rendszeresen hozza mint self adaptive parameter.
Piritu - 1.000.00020-07-2012 17:07:27 // 19725
Ehhez a DTV-hez hogy lehet hozzáférni? Tudja a FES, mert nekem csak a TRA/FRA párost sikerült megtalálni? (euro2-es a motor)
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2012 16:31:25 // 19724
Sőt még van egy DTV is TS-nél. De JTD-nél szerintem nincs (mert nincs értelme), illetve az alábbi fórum moderátora szerint sincs:
ITT
Nem is logikus. A TS-nél nagyon valószínű, hogy a keverési arány minnél pontosabb "kitalálásáról" szól a dolog. Van egy O2 szenzor (lambda) és egy LMM. Ezeknek a jeléből kell kikövetkeztetnie azt, hogy mennyi üzemanyagot juttasson be a motorba. A LMM és annak hőfok jeladója ad egy bemenő O2 mennyiséget, a lambda egy kimenőt. Ebből kell keverési arányt kitalálni (figyelembevéve a fordulatszámot, gázpedál állást stb...).Valószínű az érzékelők gyári paramétereiből elvileg számolt eredménynél lehet jobbat kihozni úgy, hogy az ECU iterál. Próbálja a legkisebb kimenő O2 jelet kihozni, ami javuló keverési arányt jelent. Ez csak az én következtetésem, szerintem így működik. Ezért tanulja meg a vezetési stílust. Ha tiporva van rendszeresen, akkor ott iterálgat, a "high load" paraméter nem félgázhoz, hanem teli gázhoz lesz optimalizálva. Így nyilván nagyobb lambda értékhez, vagyis dúsabb keverékhez iterál az ECU. Ergo jobban fog menni, többet fog enni.
JTD-nél ilyennek nincs értelme, mert a dízel légfelesleggel dolgozik.
ITT
Nem is logikus. A TS-nél nagyon valószínű, hogy a keverési arány minnél pontosabb "kitalálásáról" szól a dolog. Van egy O2 szenzor (lambda) és egy LMM. Ezeknek a jeléből kell kikövetkeztetnie azt, hogy mennyi üzemanyagot juttasson be a motorba. A LMM és annak hőfok jeladója ad egy bemenő O2 mennyiséget, a lambda egy kimenőt. Ebből kell keverési arányt kitalálni (figyelembevéve a fordulatszámot, gázpedál állást stb...).Valószínű az érzékelők gyári paramétereiből elvileg számolt eredménynél lehet jobbat kihozni úgy, hogy az ECU iterál. Próbálja a legkisebb kimenő O2 jelet kihozni, ami javuló keverési arányt jelent. Ez csak az én következtetésem, szerintem így működik. Ezért tanulja meg a vezetési stílust. Ha tiporva van rendszeresen, akkor ott iterálgat, a "high load" paraméter nem félgázhoz, hanem teli gázhoz lesz optimalizálva. Így nyilván nagyobb lambda értékhez, vagyis dúsabb keverékhez iterál az ECU. Ergo jobban fog menni, többet fog enni.
JTD-nél ilyennek nincs értelme, mert a dízel légfelesleggel dolgozik.
Piritu - 1.000.00019-07-2012 19:19:32 // 19723
Már a Spideremben is van két "öntanuló" paraméter, az FRA és a TRA. Annyit sikerült eddig megtudnom, hogy az egyik az LMM, a másik a lambda jelét korrigálja. Reset után nulláról indulnak és lehet is érezni a kocsin, hogy az első pár km-en valami nem az igazi, aztán az lesz.
Föckös19-07-2012 17:44:48 // 19722
nem vagyok én krojszosz, hogy olyan boxom legyen, ami a mapra is van kötve:-)))
de akkor mitől lehetett ez? az első 2-3 gyorsításnál egyszerűen "uáááááááá bazmmmmm odalesz a kuplung" feeling volt!
addigra már volt vagy 1000 km a valeo kuplungban.
de akkor mitől lehetett ez? az első 2-3 gyorsításnál egyszerűen "uáááááááá bazmmmmm odalesz a kuplung" feeling volt!
addigra már volt vagy 1000 km a valeo kuplungban.
WarbiRunner (Gyuri)19-07-2012 14:09:46 // 19721
Áááá...nem nem. Amikor feltetted a boxot, az ECu számára semmi sem változott, hisz ez a lényege. A gyári értékeket próbálja láttatni az ECU-val. Vagyis tegyük fel eddig pl 3V-ot olvasott egy adott nyomáshoz a rail szenzorról. Most a box azt fogja csinálni, hogy a rail szenzor 3.3V jelénél ad 3V-ot az ECU-nak. Ergo megnövelte a nyomást, az ECu meg azt hiszi hogy a 3V-nak megfelelő nyomás van. A nagyobb nyomás miatt ugyanahhoz a nyitási időhöz több üzemanyag jut. Ha a MAP szenzorra is kötve van a box, akkor levegőt is lehet többet adni ugyanígy.
Föckös19-07-2012 12:58:11 // 19720
pl rail nyomás szenzor.
kap egy testet, egy fix 5v-ot, és abból nyomás függvényében visszaküld egy vmilyen feszültséget (elvileg 0-5 voltig).
amikor feltettem a boxot, akkor megváltozott ez a körülmény.
első 3 gyorsításnál a kuplungot is elcsavarta, majd további kb 5 km autózás után már nem olyan nagy nyomaték jött, és nem olyan hirtelenséggel.
ebből azt tudom következtetni, hogy a változtatott rali szenzor végállásokat megtapasztalta, és utána már tudott rajta korrigálni.
ez csak egy tapasztalat, nem mondom, h így is van valójában, de az biztos, h az első pár gyorsításnál elgondolkodtam, h kell-e nekem az a box, ha ennyire durva a nyomaték.
kérdezzük meg Kollárt, ő biztosan meg tudja válaszolni ezt.
kap egy testet, egy fix 5v-ot, és abból nyomás függvényében visszaküld egy vmilyen feszültséget (elvileg 0-5 voltig).
amikor feltettem a boxot, akkor megváltozott ez a körülmény.
első 3 gyorsításnál a kuplungot is elcsavarta, majd további kb 5 km autózás után már nem olyan nagy nyomaték jött, és nem olyan hirtelenséggel.
ebből azt tudom következtetni, hogy a változtatott rali szenzor végállásokat megtapasztalta, és utána már tudott rajta korrigálni.
ez csak egy tapasztalat, nem mondom, h így is van valójában, de az biztos, h az első pár gyorsításnál elgondolkodtam, h kell-e nekem az a box, ha ennyire durva a nyomaték.
kérdezzük meg Kollárt, ő biztosan meg tudja válaszolni ezt.
Erhard 242 (Pure Energy)19-07-2012 12:28:54 // 19719
hát nem egy biorobot mit tanulna? adja a jeleket és ennyi ...a kínai meg a fars jeleket :)
WarbiRunner (Gyuri)19-07-2012 12:10:09 // 19718
Erre lennék én kíváncsi, hogy ez igaz, vagy urban legend?
Egyrészt a reset másrészt a tanulás dolog. A LMM-nél is terjedt hogy be kell tanulnia. Szerintem meg fix map van. feltételezzük hogy adott kimenő jel adott levegőmennyiséget jelent, ehhez a map szerint paraméterez mindent. Nem nagyon van mit tanulnia. Vagy...?
Egyrészt a reset másrészt a tanulás dolog. A LMM-nél is terjedt hogy be kell tanulnia. Szerintem meg fix map van. feltételezzük hogy adott kimenő jel adott levegőmennyiséget jelent, ehhez a map szerint paraméterez mindent. Nem nagyon van mit tanulnia. Vagy...?
Föckös19-07-2012 08:15:00 // 19717
elmélet és gyakorlat... :-))))
Föckös19-07-2012 08:14:05 // 19716
jaaaa bocsi nem okoskodni akartam, csak egy reggeli poén volt ;-)
okoskodásból azt írnám, hogy ne lepődj majd meg, ha az első 20 km-en túl jól vagy túl tompán húz az autó.
az ecunak meg kell újra "tanulnia".
azt nem írom le, hogy mit jelent, mert az már okoskodás:-)
okoskodásból azt írnám, hogy ne lepődj majd meg, ha az első 20 km-en túl jól vagy túl tompán húz az autó.
az ecunak meg kell újra "tanulnia".
azt nem írom le, hogy mit jelent, mert az már okoskodás:-)
gecsa19-07-2012 08:03:45 // 19715
ha az ecu ugyanaz,akkor elméletben működnie kell...
Grando19-07-2012 07:35:48 // 19714
De ez a 166-nál nem biztos, hogy működni fog, igaz? ;))
redbull9019-07-2012 07:11:57 // 19713
Ecu reset... remelem nem okoskodni probaltal(:
Szep napot!
1. Disconnect battery for 45 mins
2. Reconnect battery, and turn ignition to MAR
for 90 secs
3. Turn off and leave 90 secs
4. Start engine WITHOUT pressing throttle and
let the car idle for 15 mins (I repeat, do not
touch the throttle whilst the car is idling)
5. Turn engine off and leave for 10 minutes
6. Start the car and go for a drive, using a
num.
Szep napot!
1. Disconnect battery for 45 mins
2. Reconnect battery, and turn ignition to MAR
for 90 secs
3. Turn off and leave 90 secs
4. Start engine WITHOUT pressing throttle and
let the car idle for 15 mins (I repeat, do not
touch the throttle whilst the car is idling)
5. Turn engine off and leave for 10 minutes
6. Start the car and go for a drive, using a
num.
Föckös19-07-2012 06:59:15 // 19712
van reset gomb??? :-)))
redbull9018-07-2012 23:42:41 // 19711
most reseteltem ha vissza jön a hiba akkor olvasok... Azért köszi!
WarbiRunner (Gyuri)18-07-2012 23:31:07 // 19710
Ki kell olvasni, addig csak tippelgetni lehet, annak meg nem sok értelme van.
redbull9018-07-2012 22:21:22 // 19709
sziasztok lenne egy kis problemam leallitottam az autot (156 1.9jtd 99evj) es nem indul az injektor visszajelzo piros lampa ég levettem aksirol vartunk 1 orat elindult leallitottam ujra nem indul...
mi lehet a problema valaki?!
valaszokat elore koszonom!!!
mi lehet a problema valaki?!
valaszokat elore koszonom!!!
gecsa17-07-2012 20:42:18 // 19708
Az ilyen dolgok megesnek.. :-)
Tentacle17-07-2012 12:48:00 // 19707
A másik (vezető) görgő amit vettem - szintén Ruville - az INA ...
gecsa17-07-2012 12:40:40 // 19706
jaja....sok érdekesség van...főleg az utángyártott termékeknél..erről talán az tudna jókat mesélni,aki dolgozik velük..:D
van,amikor ugyanabban a csomagolásban,ugyanannál a cikkszámnál is akad eltérés a gyártó között...bárdinál találkoztam többször ilyennel,de unix esetén is előfordult már..többivel nincs tapasztalatom..:D
a made in "távolkelet"-en meg nem kell meglepődni..manapság minden ott készül..még az is,amire minőségileg nem panaszkodnak.. (pl: a németországban,márkaboltban vásárolt adidas cipőmön ott figyelt a made in vietnam.2000ben vettem,és a múlt hónapban váltam meg tőle...)
a bárdinál pl. találkoztam azzal, hogy a corteco dobozban rendszeresen NOK van csomagolva szimering esetében,ami azért nem nevezhető rossz márkának..:D
van,amikor ugyanabban a csomagolásban,ugyanannál a cikkszámnál is akad eltérés a gyártó között...bárdinál találkoztam többször ilyennel,de unix esetén is előfordult már..többivel nincs tapasztalatom..:D
a made in "távolkelet"-en meg nem kell meglepődni..manapság minden ott készül..még az is,amire minőségileg nem panaszkodnak.. (pl: a németországban,márkaboltban vásárolt adidas cipőmön ott figyelt a made in vietnam.2000ben vettem,és a múlt hónapban váltam meg tőle...)
a bárdinál pl. találkoztam azzal, hogy a corteco dobozban rendszeresen NOK van csomagolva szimering esetében,ami azért nem nevezhető rossz márkának..:D
WarbiRunner (Gyuri)17-07-2012 12:11:12 // 19705
Cseles ez a dolog, minden a hozzáadott érték arányától függ. A know-how német, vagyis ott tervezték az alkatrészt, csak ennyi áll a dobozon. A hordozólemez Kanadai, a csapágy Koreai. Elképzelhető, hogy az összeépítés is az EU-ban történik.
Ha pl. a know-how és az import alkatrészek összeszerelése a termék hozzáadott értékében több mint 50%-ot jelent, akkor rá is írhatják hogy made in EU. A hozzáadott érték meg egy elég képlékeny dolog...
Ha pl. a know-how és az import alkatrészek összeszerelése a termék hozzáadott értékében több mint 50%-ot jelent, akkor rá is írhatják hogy made in EU. A hozzáadott érték meg egy elég képlékeny dolog...
Tentacle17-07-2012 11:50:52 // 19704
WarbiRunner (Gyuri)17-07-2012 10:38:50 // 19703
Mindenre egy tuti megoldás: N2O
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
377
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?