hát ilyen alapjárat leesést nekem is produkál néha,
generátor szabadonfutója nekem is szorult, februárban generátorral együtt cserélve lett.
ettől még néha csinál ilyet
(szerintem nekem nincs ehhez köze)
nagyon ritkán megtörtént olyan, hogy gyorsítottam fokozatosan, majd lepadlóztam, gyengébben húzott, és kivilágitott a mil
visszább vettem a gáz, és újra jól húzott, mil elaludt.
utána vagy fél évig semmi ilyesmi.
aztán volt egy kiolvasás, ott turbónyomás gondot írt, de nem tartósan.
Forum >> Dízelmánia
Föckös24-09-2012 15:41:21 // 20702
eldiablo15624-09-2012 15:18:17 // 20701
csinálok egy diagramos mérést, mi legyen benne akkor? 1 diagramon legyen a mért levegő és lmm jel? vagy még a fordulatszám?
gecsa24-09-2012 15:15:34 // 20700
és előtte is megvolt a jelenség??
eldiablo15624-09-2012 15:02:11 // 20699
Kupplung 1.5 hónapja lett cserélve .
eldiablo15624-09-2012 15:00:46 // 20698
Igazatok lehet, mert hasonló jelenséget csinál az autó mint ami neked volt, hogy kigyorsításból való fékezésnél esik le az alapjárat, kb 1 secre és utána helyreáll. Csörgést viszont nem tapasztalok , de már megnézem....
eldiablo15624-09-2012 14:56:43 // 20697
Igen, láthatod hogy az én esetemben 1.3v ról felugrik 3.2v ra is akár....:S
Viszont menetközben a fordulatszám növekedésével nő a feszültség is ahogy kell neki, és nem ingadozik, gondolom ezért nem vehető észre menet közben semmi változás, de alapjáraton megbolondul....
Végülis mit sem változtat a dolgon... megkell venni...
Viszont menetközben a fordulatszám növekedésével nő a feszültség is ahogy kell neki, és nem ingadozik, gondolom ezért nem vehető észre menet közben semmi változás, de alapjáraton megbolondul....
Végülis mit sem változtat a dolgon... megkell venni...
WarbiRunner (Gyuri)24-09-2012 14:48:37 // 20696
Nekem volt full beragadva a generátor szabadonfutó, az égvilágon semmit nem okozott, csak csörgött a vezérlésoldalon valami. Mintha egy hővédőlemez rezegne, olyan hangot adott, azt is hidegen leginkább. A szerelő szerint nem aznap ragadt be, és a csere után feltűnt hogy eltűntek hangok. :-)) Alapjáratom kőstabil volt, egyedül az fordult elő többször a szokásosnál, hogy gyorsításból hirtelen fék és üresbe téve 850 alá ment egy pár másodpercre az alapjárat. Ettől még persze érdemes lehet megnézni, végülis szíj le, és kéznél van. Sőt szíj nélkül meg kell nézni hogy jár a motor. Legalább behatárolja a dolgokat, lehet ennyi erővel klíma kuplung körüli anomália.
Sőt ekkora ugrálást (+-50) akár okozhat egy nem teljesen kiemelő kuplung, nem?
Újra megnézve a kiolvasást, nincs is ott akkora ingadozás az alapjáratban. A LMM jel mászkál összevissza, de az alapjárat 848-851 közt van. Kéne mérni egy rendeset igényelt levegő, mért levegő, LMM jel, fordulat szépen ábrázolva idő függvényében kicsit jobb időfelbontásban. A görbéről hamar látszana ha pl azért ugrik a LMM jel, mert előtte pillanatban felugrott a fordulatszám, vagyis a fordulat jel és a LMM jel kis időeltolással együtt mozog.
Sőt ekkora ugrálást (+-50) akár okozhat egy nem teljesen kiemelő kuplung, nem?
Újra megnézve a kiolvasást, nincs is ott akkora ingadozás az alapjáratban. A LMM jel mászkál összevissza, de az alapjárat 848-851 közt van. Kéne mérni egy rendeset igényelt levegő, mért levegő, LMM jel, fordulat szépen ábrázolva idő függvényében kicsit jobb időfelbontásban. A görbéről hamar látszana ha pl azért ugrik a LMM jel, mert előtte pillanatban felugrott a fordulatszám, vagyis a fordulat jel és a LMM jel kis időeltolással együtt mozog.
gecsa24-09-2012 13:58:31 // 20695
ja,igaz..pont akartam írni,hogy az hosszabb távon hamar kijön,de aztán visszaolvastam,hogy csak mostanában van a jelenség...:D
Ferke24-09-2012 12:04:31 // 20694
Én a számolgatás előtt lecsekkolnám a generátor szíjtárcsát, hogy rendben van-e:)
gecsa24-09-2012 10:59:17 // 20693
ja...megfordult a világ..:D
Föckös24-09-2012 10:38:13 // 20692
menetirányt váltott a csavar:-)
WarbiRunner (Gyuri)24-09-2012 10:32:10 // 20691
Az nem stimmel szerintem. Nálam alapjáraton (850) a beszívott levegő 430 mg/i körül van, ehhez a LMM jel nem ingadozik, ami görbém van mentve, azon 2.134-2.155V közt ingadozik csak, ami 435-445 közti légmennyiségeket jelent az Intake air quantity görbén. 2.8-at akkor éri el, ha kap egy gázfröccsöt.
Ja és a legfontosabb, nagyobb légmennyiségekhez tartozik a nagyobb LMM feszültség, míg nálad így ránézésre fordított az arány. Csak ránézésre mondom, excelben érdemes volna ábrázolni a LMM jel vs beszívott levegőt. Tuti nem 100%-as valami.
Ja és a legfontosabb, nagyobb légmennyiségekhez tartozik a nagyobb LMM feszültség, míg nálad így ránézésre fordított az arány. Csak ránézésre mondom, excelben érdemes volna ábrázolni a LMM jel vs beszívott levegőt. Tuti nem 100%-as valami.
gecsa24-09-2012 08:21:40 // 20690
a 20 perc nem kevés? asszem 45öt ír a könyv...
atis_166jtd23-09-2012 21:19:19 // 20689
Mi ezzel küzdöttünk egy fiatban és egy porlasztót kellett cserélni. Olyan kopogós, kicsit csörgős hangja volt. Nézd meg a résolajat a porlasztóknál hátha mutat valamit.
Ferke23-09-2012 20:07:27 // 20688
Ez íg erősen az a kategória, amit nem a neten kell keresni. Személyesen kéne meghallgatnia egy hozzáértőnek, itt még csak tapogatózni sem tudsz.
GTPeti23-09-2012 19:31:50 // 20687
"nagyobb próbakör eléri a motor a 70 fokot észhez tér"
Bgabor23-09-2012 19:30:03 // 20686
Ezt nem gondolnám ?? Mivel egy idő után észhez tér, ha eltört volna akkor ,mindig hibásan működne .Bár ezt inkább kérdem mint kijelentem. Arra is Gondoltam hogy akksi saru le 20 perc "pause" ,aztán egy nagyobb kört menni . A két próbakör kb 5 km volt.
GTPeti23-09-2012 19:18:44 // 20685
Lehet, hogy eltört az LMM-ben a hőmérsékletszenzor. Szeret elkorrodálni és akkor a legkisebb mech. behatásra is kész a baj. Hogy lásd, ki kell szedni az érzékelőt a "műanyagcsőből".
Bgabor23-09-2012 19:07:02 // 20684
Levegő,meg nagyon finom szőrű kicsi ecset.
GTPeti23-09-2012 18:44:53 // 20683
Mivel takarítottad az LMM-et?
Bgabor23-09-2012 18:00:36 // 20682
Tippet kérnék . Ráértem gondoltam karbantartom a kocsit (hibátlan volt )Megtakarítottam a légtömegmérőt ,erősen szennyezett, poros volt.Összerakom ,próbakör csiga módjára gyorsul a ,nagyobb próbakör eléri a motor a 70 fokot észhez tér megy mint a bolond.Másnap reggel kezdi megint. Meleg motornál tökéletes ,hidegnél szórakozik.Mi a ... csináljak neki.
Föckös23-09-2012 17:18:48 // 20681
jó a jtd, csak qvabüdös...
GTPeti23-09-2012 16:23:45 // 20680
Azért olvasni ezt-azt azokról qva jó ódi és béemvé dízelekről. Olyan cifra dolgokat, amiket JTD-ről gyak. soha...
Wickey23-09-2012 16:17:56 // 20679
Jó, ezt már sokszor megállapítottuk, ha én 2006-ban nem JTD-vel próbálkozom először, hanem mondjuk valami pillanatnyi elmezavartól vezérelve dci vagy hdi motoros kombi dejzellel megyek egy kört, akkor a jtd alfákat már véletlenül se nézem meg és mászkálnék B/G-s V6 166-tal... Egyszerűen a jtd az elmúlt 10 évben a középkategória legjobbja. Egy 2002-es dci rönyóra, vagy egy 2002-es hdi pugra nem bírtak volna rábeszélni a legmarekebb kereskedők se az qrvaélet. A BMW meg Ódi dízeleket hagyjuk, azok hagyományosan kurvajók, de drágák is.
Wickey23-09-2012 16:14:43 // 20678
és mennyibe lenne rajta egy kéttömegű csere! :-PPP
Martinxa23-09-2012 13:50:18 // 20677
Üdv! 145 1.9 jtd (105 le). Olyan problémám van, hogy amikor nagyobb gázt adok elkezd egy kis kattogás jelentkezni kb 1500-as fordulattól, az erő megvan benne, bár magas fordulaton 3500.. mintha elmenne a turbónyomás. fogyasztás tökéletes, a füst mögötte dízelhez méltó. nem kopog. mi lehet a gond? Remélem valaki tud segíteni.
Föckös22-09-2012 20:48:56 // 20676
ne is mondd, tegnap volt szerencsém vezetni egy 2,2 d4d mocival áldott gépezetet.
1000től-2000ig semmi, de tényleg semmi..
aztán meg durván lép, kb 1000 fordulaton keresztül húz, és annyi neki
ja az autóban 4 évesen van 22k km, de olyan a motor járása hangra, mint anno apám 1es golfjának...
nyomaték???
ha még egyszer dieselt vennék, akkor is csak jtd!
NYOMATÉK
:-)
1000től-2000ig semmi, de tényleg semmi..
aztán meg durván lép, kb 1000 fordulaton keresztül húz, és annyi neki
ja az autóban 4 évesen van 22k km, de olyan a motor járása hangra, mint anno apám 1es golfjának...
nyomaték???
ha még egyszer dieselt vennék, akkor is csak jtd!
NYOMATÉK
:-)
GTPeti22-09-2012 20:40:31 // 20675
Nyomaték, kolléga úr, nyomaték! :))
Föckös22-09-2012 20:28:08 // 20674
bakker mekkora lendkerék, ez kell a százas alapjárathoz:-)
GTPeti22-09-2012 12:42:19 // 20673
Vajon lehet-e kapni Erhardnál ehhez a motorhoz főtengely-jeladót? :)
eldiablo15622-09-2012 11:17:55 // 20672
fuck,kicsit összekuszálódtak a számok, remélem kivehető azért.
eldiablo15622-09-2012 10:50:02 // 20671
Halihó!
Mostanába hidegen jobban, de melegen is ingadozik az alapjárat, 850es alapjárat +- 50 ... érdekessége, hogy amikor benyomom a kuplungot vagy üresbe rakom menetközbe , és lelassítok akkor mindig leesik az alapjárat, 60as tempóba ha gurulok üresbe akkor nem ingadozik... LMM hibára gyanakodok, kitakarítottam már 2x,talán 1-2napig mintha job lett volna, de lehet h csak bebeszélem magamnak. ma rádugtam gépre, és kiolvastam alapjáraton, hidegen 1-2 adatot.Íme
idő m fordulat Mért levegô mennyiség Névl. levegô AD/C levegôtömeg
sec rpm mg/i mg/i V
0 848 501,9 280,2 2,859
1,03 851 503,5 280,3 1,862
2,06 848 505,4 280,5 2,17
3,09 849 501,9 280,3 2,038
4,14 848 503,9 280,1 2,4
5,17 851 508,8 280,3 1,373
6,19 849 503,9 280,3 1,54
7,22 848 507 280,2 1,862
8,23 850 504,8 280,1 2,053
9,27 851 505,4 280,1 1,735
10,28 849 505,4 280,3 2,727
10mp-t raktam be , de ez így ment végig..
A kérdés az, hogy normális e hogy a lmm jele alapjáraton így ingadozik.Ez okozhatja e a hibát?
Ha elkezdtem nyomni neki a gázt , és nőtt a fordulat, a jel fokozatosan, egyenletesen ment feljebb nem ingadozott, de amint váltottam, vagy kiraktam üresbe és leesett az alapjárat , újra ingadozni kezdett a jel... a fordulatszámmal együtt..
Mostanába hidegen jobban, de melegen is ingadozik az alapjárat, 850es alapjárat +- 50 ... érdekessége, hogy amikor benyomom a kuplungot vagy üresbe rakom menetközbe , és lelassítok akkor mindig leesik az alapjárat, 60as tempóba ha gurulok üresbe akkor nem ingadozik... LMM hibára gyanakodok, kitakarítottam már 2x,talán 1-2napig mintha job lett volna, de lehet h csak bebeszélem magamnak. ma rádugtam gépre, és kiolvastam alapjáraton, hidegen 1-2 adatot.Íme
idő m fordulat Mért levegô mennyiség Névl. levegô AD/C levegôtömeg
sec rpm mg/i mg/i V
0 848 501,9 280,2 2,859
1,03 851 503,5 280,3 1,862
2,06 848 505,4 280,5 2,17
3,09 849 501,9 280,3 2,038
4,14 848 503,9 280,1 2,4
5,17 851 508,8 280,3 1,373
6,19 849 503,9 280,3 1,54
7,22 848 507 280,2 1,862
8,23 850 504,8 280,1 2,053
9,27 851 505,4 280,1 1,735
10,28 849 505,4 280,3 2,727
10mp-t raktam be , de ez így ment végig..
A kérdés az, hogy normális e hogy a lmm jele alapjáraton így ingadozik.Ez okozhatja e a hibát?
Ha elkezdtem nyomni neki a gázt , és nőtt a fordulat, a jel fokozatosan, egyenletesen ment feljebb nem ingadozott, de amint váltottam, vagy kiraktam üresbe és leesett az alapjárat , újra ingadozni kezdett a jel... a fordulatszámmal együtt..
Föckös21-09-2012 13:18:00 // 20670
örökkévalóságnak...
Ferke21-09-2012 11:28:34 // 20669
Te kezdted, ombre:))
gecsa21-09-2012 11:14:04 // 20668
lehet,de az az 5 hét három hónapnak tűnt,nem??:D:D
Föckös21-09-2012 10:17:41 // 20667
köccögök! :-)
nem 3 hónap volt, hanem 5 hét.
és igazából a végére derült ki, hogy a fele cucc hiányzik:-)
nem 3 hónap volt, hanem 5 hét.
és igazából a végére derült ki, hogy a fele cucc hiányzik:-)
gecsa21-09-2012 09:22:44 // 20666
jaa...a saját szervíz az más...nekem is van olyan apróság,ami már hónapok óta készül,és még mindig nincs kész..:D
Ferke21-09-2012 08:23:26 // 20665
Saját magától nem tudja elhozni....mondjuk én büntiből elvettem volna a kulcsot, és csak évvégén adtam volna vissza:)))))
gecsa20-09-2012 13:43:38 // 20664
én ilyen helyre tuti nem mennék..:D
nomeg biztos,hogy 1 hét után el is hoztam volna az autót...
nomeg biztos,hogy 1 hét után el is hoztam volna az autót...
Ferke20-09-2012 13:15:43 // 20663
Hát ja...mégse engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy 3 hónapig tartson egy klíma beszerelés készre jelentése, mint egyeseknek:)))
Föckös20-09-2012 12:31:24 // 20662
legóból:-)))))))))))
gecsa20-09-2012 11:07:53 // 20661
egy nap alatt szétszerel,és össze egy egész autót..:D
Föckös20-09-2012 10:15:33 // 20660
nyugodtan, és gyors is a Ferike:-)
meg is mondta anno, hogy 146 boxin egy váltócsere 2 óra alatt megvan...
(innen is üdvözletem vazzzeeee! :-))
meg is mondta anno, hogy 146 boxin egy váltócsere 2 óra alatt megvan...
(innen is üdvözletem vazzzeeee! :-))
gecsa20-09-2012 08:01:58 // 20659
mindenki hozzád viszi majd az autót,hogy formában maradj...:D
Ferke20-09-2012 07:10:24 // 20658
Olajcserekor minden +munka nélkül végigmérhetőek. De Te sose jársz erre úgyse!:)))
GTPeti19-09-2012 22:07:13 // 20657
Esetleg majd az enyémre is rápillanthatsz vmikor. Csak, hogy ki ne ess a gyakorlatból. :))
Ferke19-09-2012 21:51:14 // 20656
95 km-rel még illik:)
gecsa19-09-2012 15:25:45 // 20655
hehe...:D és naponta 3 szíjat veszel?:D:D használtat nem illik felrakni..:D:D:D
Ferke19-09-2012 14:38:54 // 20654
8v-n?:) Neviccelj, naponta 3x szedem le, már hobbiból:))
De már kész a kötsög korongozás..:))
De már kész a kötsög korongozás..:))
gecsa19-09-2012 09:04:02 // 20653
nemsokára szíjcsere...király..:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
418
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?