Forum >> Dízelmánia

Ferke21-10-2012 20:07:46 // 20952
Nem a szelepek számától függ, hanem az elektronikától.
Ferke21-10-2012 20:03:24 // 20951
A tiednél már jogosan dobálja a hibát, sokan keverik a különböző vezérlésű 8v-ket. A tied újabb szériás, ami már hibát dob.
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-10-2012 19:57:16 // 20950
Pedig azóta dobál hibát mióta le lett falazva az egr. Komáromba alfatalin kérdeztem pár dizeles 156 tulajjal ők azt mondták hogy ez már elektromos egr és azért dobál hibát. Próbáltam már azt is hogy bedobta a hibát akkor lehúztam az egr- ről a csatlakozóját akkor nem törölte a hibát, visszadugtam 6 indítás hiba megszűnt. majd keresek valakit a közelbe akivel ki tudom olvastatni hogy mi nem tetszik neki.
Hardy21-10-2012 19:37:27 // 20949
A környéken az nálam Szfvár, és 80 Km-s körzetet takar, tehát nem kell hogy a Gáz utcába legyen :-)
GTPeti21-10-2012 19:37:17 // 20948
Én eddig úgy tudtam, hogy lehúzni nem szabad, mert akkor hibakódot dob. Viszont ha nem húzod le ÉS ledugózod akkor elkattog magában. Ez senkit nem zavar, a lényeg, hogy a kipufogógáz nem megy vissza a szívócsőbe.
Hardy21-10-2012 19:36:10 // 20947
És hol tudják kiiratni, tudtok valakit, esetleg a környéken?
Totti (NagyVad)21-10-2012 19:27:28 // 20946
8V nél elég ha dugózva falazva van az Mjet nél ki is kell íratni!
Hardy21-10-2012 19:17:12 // 20945
Akkor nem elég csak ledugózni? Már teljesen meg vagyok kavarodva!
mreni21-10-2012 19:01:27 // 20944
pár embernek már ledugóztam,eddig mindenkinek pozitív tapasztalatai voltak, m-jet ben is,csak ott még okoskodni is kell az elektronikával.
Szűkítőt még nem próbáltam,de így nem is látom sok értelmét.
Hardy21-10-2012 18:01:21 // 20943
Van aki azt mondja le kell, van aki azt, hogy szűkítő kell, nekem Csöri azt mondta, hogy ne bántsuk! Marad így néha takarítom. A 159-nél a szívósorban lévő mozgó lamellák be tudnak ragadni de itt nincsen ilyen. Bár lehet van más!
Totti (NagyVad)21-10-2012 17:48:56 // 20942
A 8 V nél nem kell ki iratni semmit az EGR miatt ! Ott más probléma lesz!
Kristyon21-10-2012 17:43:25 // 20941
Én is ki szeretném íratni az ECU-ból, csak aki ezt nekem megtudná csinálni, sajna kórházban van, elvileg még egy hét mire hazaengedik, addig sajna néznem kell a motorhibát, amit nekem mióta bedobta azóta nem vette ki még rövid időre sem...
GTPeti21-10-2012 14:35:52 // 20940
Jól mondod, nem lehet, hanem le kell... Ha jót akarsz.
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-10-2012 14:33:41 // 20939
Nekem is hasonló a szitu, bár az enyém csak 8v. Ledugóztam én is az egr szelepet több okból is. A fő oka az volt hogy 2000 fordulatig olyan lomha volt hogy rendőrlámpánál egy babetta legyorsult volna , meg ha jobban odaléptem neki volt olyan füst mögöttem mint egy pokolgép koncerten :) Ledugózás után ezek a jelenségek megszüntek szedi a tappancsait szépen. De nekem is bedogálja a motorhibát valamikor 50 máskor 300km megtételével. 6 indítás után törli a hibát és pár km ig nincs.. Én úgy tudom hogy ki lehet ezt írni vagy kapcsolni az ecu jábol és akkor nem kiabál az egr miatt. Ha esetleg valaki tud erre megoldást Győr vagy Komárom vonzáskörzetében azt meg köszönném.
Hardy20-10-2012 23:54:00 // 20938
Én úgy tudom ezeknél az EGR-t nem lehet lefalazni. De nem csak azt kell tisztítani. Nézd meg a blogomat meg a képeket főleg, én is meglepődtem nagyon mit hoz a városi meg lassú közlekedés.
Kristyon20-10-2012 22:44:02 // 20937
Hali!

Már hosszabb ideje kezdtem kitapasztalgatni, hogy tudok-e alacsonyabb fogyasztást kihozni a gépből. Arra jutottam, hogy 5l-el is el lehet vele járkálni, ugyan akkor, jött nekem is egy ilyen jelenség, feltehetően a nyugdíjas közlekedésnek köszönhetően. Gondoltam televágta korommal az EGR környékét, ezért levettem ami nem volt különösen dzsuvás, ezért nem is takarítottam ki, de ha már kint volt gyártottam egy vékony lemezt és lefalaztam kíváncsiságból. A jelenség meg is szűnt, de a 3. indítás után dobott motorhibát az ECU, gondolom, hogy ezzel kapcsolatos, még nem volt alkalmam kiolvastatni, kb. egy hete már így járkálok vele, tetszik a motor karakterisztikája, és úgy érzem kicsit lejjebb költözött a motor nyomatéka is.
Na, egy szó mint száz, lényeg, hogy köze lehet az EGR-hez...
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2012 21:09:11 // 20936
szerintem nem ugyan az a társmodelleknél, a blokk ugyan az a többi mindig más lásd 3.0V6 TDI Opel VS Saab más a turbójuk, az olajzás stb, Fiat 1.3mjet VS Opel más a lendkerék, kuplung ugyan ez a helyzet a 156 mjet VS Vectra...változtatnak hogy ne legyen keresztbe járás :P
Erhard 242 (Pure Energy)20-10-2012 21:06:11 // 20935
nem kapsz külön tárcsát csak szettben van :(
GTPeti20-10-2012 11:10:55 // 20934
Pedig lehetne! "Alba coffeeshop and carparts" :))
Svéd20-10-2012 11:00:24 // 20933
Erhardnak nincs boltja Hollandiában.:)
GTPeti20-10-2012 10:23:36 // 20932
Erhardnál picit olcsóbb volt, úgy emlékszem. (Az igaz, hogy egyenlőre márkaszervízből több van. :)
eldiablo15620-10-2012 09:25:17 // 20931
Ennyi pénzért már csináltatok savállóból alsó, felsőt .És még pénzem is marad..:)
Wickey20-10-2012 09:10:45 // 20930
és elcsodálkoznál, ha tudnád, hogy szállítással együtt kábé 10€-t fizetnek érte a beszállítójuknak, akinek így is vastagon megéri legyártani belőle egyszerre 1-2 ezreket. Utána rádmelegítik 117€-ért, amiben a beépítés még nincs is benne.
Wickey20-10-2012 09:06:31 // 20929
ejgen. Hőálló. Szokott az többszáz fokos is lenni. :-)
.......................19-10-2012 19:13:43 // 20928
A turbón lévő kipufogó oldali tőcsavar szerintetek milyen anyagból van?
Hőàlló?
Svéd19-10-2012 18:10:56 // 20927
Nem is akartam ellent mondani.:)
mreni19-10-2012 18:03:42 // 20926
Erhard,ha jól emlékszem 15e Ft körül hozta
GTPeti19-10-2012 17:47:57 // 20925
Ez nem mond ellent annak, amit írtam. B)
Svéd19-10-2012 16:49:21 // 20924
Én most vettem egy alsó turbocsövet 117 €-ért,alfa márka szervizben,mindenhol ennyibe került,pedig néztem sok helyen.
WarbiRunner (Gyuri)19-10-2012 14:50:15 // 20923
A lelkem végtelenül nyugodt...bár nem attól, hogy másnak még szarabb :-))
Legközelebbi cserekor ha ez nálam történik meg, és még mindíg eltökélten megtartom a gépet, aláhajítom a 140 lovas kuplungját, meg egy kevesebbet futott bontott váltót. Lehet bontásból tűrhető árban összejönne, csak tárcsát és csapágyat vennék újat. Gyanítom nem lenne többet baj vele.
Wickey19-10-2012 09:33:26 // 20922
az szép.
Mi a múltkor a bömbi motoros Rover 75-höz kerestünk, le is ültünk az árától. Oszt gondoltuk - ha már bmw - hátha tudnak a bmw-sek valami okosat, ők meg közölték, hiába van BMW cikkszáma a lendkeréknek, nem hozza a katalógusuk, mert Rovarba szerelték, és mint olyat ők nem adhatnak el. Schön.
Selmak19-10-2012 09:05:12 // 20921
Dugattyúk is másak egy dieselben, kompressziós végnyomás, égési végnyomás jóval magasabb, benzines dugó rövid úton átégne.
Föckös19-10-2012 07:24:12 // 20920
kinek ALFA, kinek Omega ;-))))
Erhard 242 (Pure Energy)18-10-2012 20:12:12 // 20919
csak hogy megnyugtassam a lelked ma kerestek B omegához kettőstömegű lendkereket 2.2 benyás a kisker ára 750e ft
Wickey13-10-2012 09:02:54 // 20918
hmm. A kérdés jó. Szerinted mennyi, ha cikkszámra ugyanazt hozza rá? :-)
Mondjuk ha meg más lenne a cikkszáma, akkor meg pont azért lenne gyanús. Kipufogóból megvettem a Tipo kipuffot a 145-re, mert kevesebb mint feleannnyiba került. Bele is ver a hátsórugóba ahogy lengedezik. Mindig megtapsol az autó gödrös úton. Mivel erőteljesen hangos és kifelé is durván hallatszik, kissé ciki. Annyira mondjuk nem, hogy elmenjek egy kipufogó klinikára vagy dinamitdobos srácokhoz egy igazgatásra. :-) Ámbár az is lassan érik, a turbóba beletört az egyik kipufogócsavar.
GTPeti12-10-2012 22:02:10 // 20917
(korr.: előreprogrammozok=előreprogrammozott)
GTPeti12-10-2012 21:52:38 // 20916
Főleg a második. Kb. 100 euró ráfordítással keresnek 500-at, amikor tönkremegy és a t. nyugati autótulaj elviszi márkaszervízbe megjavíttatni... És abból is profitálnak, ha valaki pont az ilyen előreprogrammozok meghibásodások miatt adja el korábban az autóját. Stb., stb.
gecsa12-10-2012 21:13:33 // 20915
és a tipohoz mennyi?
Wickey12-10-2012 08:02:30 // 20914
a 145TD-be meg kábé a duplája. Örültem neki amikor kicseréltem... de megérte. Most patent. :-P
gecsa12-10-2012 07:55:35 // 20913
pl marketing,bevételorientáltság?vagy mire gondolsz?
GTPeti11-10-2012 21:50:08 // 20912
Hány okot mondjak erre?...
WarbiRunner (Gyuri)11-10-2012 21:49:05 // 20911
Tudom mire való a kettőstömegű, ezen el lehet még filozofálni egy darabig..:-)
gecsa11-10-2012 20:03:16 // 20910
valószínű nem véletlen lett kitalálva...miért bonyolítanák az egyszerűt,ha az megfelelne?
mreni11-10-2012 17:15:52 // 20909
attól hogy erősebb főtengelyt alkalmaznak még a kettőstömegű feladata nem szűnik meg
WarbiRunner (Gyuri)11-10-2012 15:41:45 // 20908
Ez még valahol a zőccséges előtti időkben lehetett, ezt a sztorit is hallottam egy nagy Mercistől, hogy át lehetett pakolni a hengerfejet, adagolót a benzinesre és viszonylag egyszerűen dízelesíteni lehetett. Lehet csak az törte a főtengelyt amit így átmókoltak? Nem tudom, majd megkérdem tőle.
szeda11-10-2012 15:14:00 // 20907
Hát én olyan merci motort nem ismerek amiben a paraméterek megegyeznek...
WarbiRunner (Gyuri)11-10-2012 14:35:53 // 20906
Ja, mellesleg megint csodás fogyasztásom lett. KUL-t 6.5-ből jártuk meg. Autópályán amíg lehet, aztán tempós országút. Szóval nem spórólósan. Visszafelé figyeltem, a reptérről Diósdig másfél óra alatt értünk vissza (gps szerint 2ó11perc:-)) Ilyen keveset rég evett, fél literrel jobb a szokásos pályafogyasztásoknál. Megint luk-nál tankolva. Viszont kicsit morgós tőle a verda, egyértelműen nagyobb a motorhang vele. De megy, amit meg is mutatott a kifutó betonon, simán ott mozgott a 2.4 ligában mindhárom futamban amit mentem vele.

Hazafelé a diósdi MOL-on tankoltam, ahol pedig azzal szembesültem immár sokadszor, hogy a Dunától nyugatra normális gázolajat lehet tankolni. Hazafelé 40-50km alatt elkussolt a motor, háttérbe vonult a harsány morgás. A fogyasztás pedig hasonlóan jól indul a mutató alapján.
WarbiRunner (Gyuri)11-10-2012 14:25:20 // 20905
Nem mondtam hogy szar lenne. A régi merciknél jött elő ez a probléma, amiknél a benzin és a dízelmotor közt csak a hengerfej különbözött. A benzines bármeddig elment, a dízelek törték a főtengelyt.
Amit mondok csak annyi, hogy egy erősebb főtengellyel elérhető hogy ne kelljen kettőstömegű. Nem szereltem teherautót, de nagybátyám igen, elhiszem neki hogy voltak sima hagyományos lendkerékkel megoldottak szépszámmal. Mondjuk van 20 éve minimum, vagy még több...de ami akkor jó volt, ma is jó.
Szóval nekem mindegy, csak működjön. Nekem nem is a kettőstömegűvel van igazán bajom, bár lehetne az is komolyabb minőségű alkatrész. A szerkezet és a húzócsapágy az ami nálam problémás. Ami miatt érdekel ez a kit, hogy talán jobb minőségű cuccok vannak benne és kibír 40e km-nél többet gond nélkül.
WarbiRunner (Gyuri)11-10-2012 14:18:24 // 20904
Simán tapasztalatból 2.45-re fújom, nálam ez vált be fogyasztás/stabilitás szempontból. A gyári asszem 2.1 v. 2.2, de az kevés. Városba országútra nayjából tökmindegy, pályán számít.
atis_166jtd11-10-2012 14:15:48 // 20903
Srácok ha valaki cserél 2.4 en termosztátok a rosszat átvenném tőle jutányosan.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.