Forum >> Dízelmánia

gecsa10-01-2013 17:34:58 // 22102
hehh....:D vajon kipufogta? vagy még zörög valahol?:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster10-01-2013 16:42:46 // 22101
Köszi a LMM ellenállásos tippet. Ma végre sikerült kiszednem az LMM-et, az ellenállást nem kicserélni hanem pótolni kell :) El van tünve :D
gecsa10-01-2013 15:54:33 // 22100
közben utánanéztem, csak regisztrált FES/MES tudja a funkciót..:)
gecsa10-01-2013 15:53:52 // 22099
korrekt válasz, köszi..:D
gecsa10-01-2013 14:37:05 // 22098
önbeállító paraméterek nullázására gondolok..
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2013 14:31:54 // 22097
Jaaa, az benzineseknél van. Olvasgattam erről, nekem az alábbi kép állt össze, nem tudom mennyire pontos ez így. A benyásnak pontos keverési arány kell, ehhez korrekciós paramétereket iterál az ECU. A lambda jel(ek), gázpedál jel(ek)-et szorozgatja valami korrekciós faktorral hogy minél jobban közelítse az ideális levegő-benzin arányt. A dolog onnan eredhet, hogy az összes szezornak van egy gyári plusz mínusz tűrése.
Az ECU-ben valamilyen átlag értékhez számított program van, ami alapján a keverési arány létrejön. A valós alkatrészek eltérnek, így kicsit a keverési arány is el fog térni. Ezt próbálja működés közben korrigálgatni az autó. Gondolom egy lambda vagy LMM csere után érdemes kinullázni, mert idővel el tudja magát paraméterezni rendesen, főleg ha egy szenzor már nagyon határon üzemel.
Mivel a dízel légfelesleggel megy, nem pontos keverési aránnyal, erre nincs szükség. Tudtommal az EDC15-ben nincs korrekciós tényező tárolva és így az ECU resetnek sincs semmilyen hatása.
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2013 14:22:29 // 22096
Az meg mi a tök? :-) Tolod neki hadd szokja? :-)
Nálam ennyiből állt falazás után...nálam a FES sem dob fel semmiféle resetet.
gecsa10-01-2013 08:00:01 // 22095
egr falazás után érdemes tolni egy self-adaptation reset-et?
gecsa09-01-2013 11:18:41 // 22094
csakis wd40-el szoktam fújni, ha nyikorog..:D

de akkor most lehet maradi vagyok, de a fékrásegítőt mi hajtja?
Fairlane09-01-2013 10:37:17 // 22093
Kend meg zsírral... :P
gecsa09-01-2013 09:52:47 // 22092
nem, csak a kézit..:D a tárcsákhoz kinyúlok, és kézzel satuzom..:D kellene is egy kisebb tárcsa, mert nagyon fog..:D
Föckös09-01-2013 09:47:29 // 22091
mivvaaan, a te autódban nem a lábad mozgatja a féket? :-)))))
eldiablo15608-01-2013 20:23:25 // 22090
Hétvégén kicseréltük a termót is, behr került bele. Az 5 perces cseréből lett 1 órás, mert az egr hűtőtől nem bírtuk leszedni a termót, nemtudom miért nem lehetett megoldani hogy az egr hűtő tartófüle a termo mögött menjen el ahogy Vw eknél van, vagy legalább a csavar szára amin van a fül hagyták volna kisebbre ,hogy lelehessen róla szedni leszedés nélkül...

Kibaxtuk belőle az egr hűtőt....
eldiablo15608-01-2013 20:19:29 // 22089
egyhelyben állva fékre ráállva nem megy lejjeb baz alapjárat:DD
Ez akkor van ha elkezd forogni a kerék, pld ha lámpánál lassítok üresbe és megállok leesik kicsit az alapjárat, amikor elindulok megyek kirakom üresbe magasabb.

Lehet hogy van beépítve valami dinamó valamelyik kerékbe:DD

Mind1 lényegtelen. Nem idegesítő csak kiváncsi lennék hogy üres járatban lassításra fékezésre, hogy nőhet vagy csökkenhet az alapjárat..
Wickey08-01-2013 19:33:02 // 22088
oké, hogy a motornak tekernie kell a vákuumszivattyút, de ha már ezt se bírja el akkor ott nagy gáz van. Egy csapágyas klímakompresszorhoz több bicó kell... A fékhez meg mióta kell nagy erő? A szervófék nélküli autókat meg mind Popeye vezeti, vagy mi? :P
gecsa08-01-2013 18:53:50 // 22087
mittudomén, nekem fixen áll az alapjáratom..:D
atis_166jtd08-01-2013 18:48:12 // 22086
Áruljátok el mi köze van a féknek a motorfordulathoz egy dieselnél ahol nincs bekötve a vákumdob a szivocsöbe?
gecsa08-01-2013 18:38:36 // 22085
próbáld meg állóhelyben is, hogy benyomod a féket/kiengeded...akkor is ez lesz..valaminek mozgatni kell a fékeket, és az energiát vesz fel...ugyanez van lámakapcsoláskor, kormányszervónál, stb..elméletileg a comp korrigál, de egy minimálisat beleng a fordulat..
Föckös08-01-2013 18:30:42 // 22084
az tuti, hogy nagy áramfelvétele van indításkor az ablakfűtésnek.


aaaz meg úgy van, hogy az abs jeladó érzékeli a sebességet és a gázpedáljel illetve a féklámpakapcsoló állásának függvényében a komjúter megfeszíti a zinedkszlámpavisszahúzórugót, és emiatt belelóg a leffentyű a pillenpattyba.

egészen másképpen néz ez ki, ha az egr le van falazva, és jó az összes izzítógyertya :-))))
eldiablo15608-01-2013 17:36:47 // 22083
Azt mondja már meg nekem valaki hogy miért van az, hogy ha az autó dombon lefele elkezd gurulni üresben! akkor miért megy feljebb az alapjárat:DD ha fékezek lassítok akkor meg leesik:D nem nagyon de érezhetően Nem most kezdte , volt már róla szó. Érdekes jelenség:D
A másik hogy ha ráadom a hátsó ablakfűtést leesik az alapjárat egy pillanatra, utána visszaáll... ilyen áramfelvétele lenne? vagy már nem az igazi a generátor?
gecsa08-01-2013 08:28:16 // 22082
úgy igen..:)
Alfa GT-Csaba07-01-2013 22:00:49 // 22081
Szerintem ha hidegen nincsenek meghajtva ,egy kicsit melegítik ha jég hideg a motor téli reggeleken, akkor nagyon sokat elmennek!!
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2013 21:54:34 // 22080
Az enyém kint áll, majd kiderül :-))
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2013 21:49:56 // 22079
Saját tapasztalat, 350e-nél jár a gép: generátor 340e km-nél felújítva (szabályzás, csapágy, szabadonfutó, 42e Ft), klíma kompresszor még egy tömítést kapott eddig, ill klímacsövet kellett hegeszteni (30e Ft). A turbo gyári, semmi jele hogy csere közeledne. Mondjuk nagyon vigyázok rá hidegen és ez fix turbos. A befecskendező rendszerhez nem kellet még nyúlni, ellenőrizve sem volt, lassan lehet illene.
Alfa GT-Csaba07-01-2013 21:39:24 // 22078
De ez azon is múlik hogy fütött garázsba állt e vagy a csillag garázsba -15 fokba !!Gondolom ami nem kint áll az talán tovább birja, mert nincs olyan nagy igénybevételnek kitéve !
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2013 21:29:20 // 22077
Hehe :-) A 146-ban csak itt van powertape beépítve :-) Munkához használom, de ezt jobb ha nem fejtem ki..mert az még súlyosabb eset :-))
DieselManiaco(NagyVad)07-01-2013 19:30:15 // 22076
hajaj:D powertape:D szegény 146:D miket élhet meg:D
GTPeti07-01-2013 18:54:09 // 22075
Tudunk olyanról, akinek 450+ ekm van már benne. NAGYON stabil, jó konstrukció maga a motor. A generátort természetesen 200e körül illik felújíttatni. A klímakompresszor sem fog sokkal többet bírni, mint 250ekm. A turbó is "kopóalkatrész", ám ennek is meghosszabbíthatod az élettartamát a szokásos kíméléssel.
gecsa07-01-2013 18:14:24 // 22074
normál használat mellett, rendszeresen szervizelve sokat, mint minden autó esetében..jó minőségű olaj, gyári, vagy jobb minőségű alkatrészekkel szerintem el kell mennie félmilkót simán komolyabb generál nélkül..
hering*dani07-01-2013 18:05:29 // 22073
Átlagos használat melett értem hogy nem végig padlógázzal közlekedve:)
Alfa GT-Csaba07-01-2013 17:52:19 // 22072
Attól is függ mennyire taposod neki!
hering*dani07-01-2013 17:50:05 // 22071
Sziasztok. Mennyi kilómétert bírnak az 1.9 JTDm 8v 120 lovas motorok. ha rendszeresen és gyári alkatrészekkel van szervízelve mindig időben.
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2013 16:26:22 // 22070
Na ja, azt tudom hogy kárt nem tesz. Kontakt sprayt nem tartok itthon, jó a WD is mint az alábbi ábra mutatja :-D Rendszeresen használom kontakt javításra (de lusta vagyok erre sprayt venni). Amúgy fúráshoz, maráshoz, forgó pontok kenéséhez is megy rendesen, a power tape mellett a másik fogyó anyag :-))
DieselManiaco(NagyVad)07-01-2013 15:22:17 // 22067
a kontakt spray is jó,de a wd40 az korroziógátló is....szóval kárt nem csináltál:D
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2013 15:01:57 // 22066
Hirtelen ötlettől vezérelve kipróbáltam valamit...fogtam a flakon WD40-et és befújtam a befecskendezők, hőmérséklet jeladó, LMM, és MAP és vez.tengely szenzor csatlakozó érintkezőit. A rail szenzor és a főtengely jeladó kimaradt, mert a szomszéddal közben beszélgetni kezdtünk :-) Onnan jött az ötlet, hogy a gázpedál jeladóm konkrétan így javult meg. A csatlakozó befújása óta gyári értéken van a két potipálya kimenő fesz. aránya, nincs hibaüzenet és érzékenyebb a gázpedál.
Mintha kevésbé morogna a motor most, de nem mernék megesküdni rá, lehet hogy csak jobb idő van, vagy placebo. Még az ECU-nál is lekezelem valamikor a csatikat, ártani biztos nem fog.
A testelési pontokat kéne még átnéznem, reggeli első indításkor lassabban teker így 0 fokban is az önindító, és az ablaktörlő/ablakemelő sem száguld ha nem jár a motor. Az akksi egy éves, úgyhogy az rendben lesz.
Apró dolgok, de lehet érdemes ezekkel foglalkozni még mielőtt valami tényleges hiba jön elő.
gecsa07-01-2013 12:02:02 // 22065
kell egy egyedi rendszer, ami kikerüli..:D
mreni07-01-2013 11:03:49 // 22064
akár :D
gecsa07-01-2013 10:11:14 // 22063
flex?:D
mreni07-01-2013 09:48:12 // 22062
pedig de :)
gecsa07-01-2013 07:49:14 // 22061
szerintem csak pár csavar kérdése, nem hinném, hogy kiput le kellene szedni hozzá...:D
Alfa GT-Csaba06-01-2013 22:12:02 // 22060
Tök mindegy mit öntesz bele ,korom mindig képződik és az le is rakódik!!aki ultra light cigit sziv az is sziv füstöt nem csak az aki mezítlábas munkást szív!!!
Trumpf (NagyVad)06-01-2013 21:26:12 // 22058
Akkor is eldugul ha adalékolom a naftát? Használ valaki adalékot? Pl. Castrol TDA-t?
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-01-2013 16:56:22 // 22057
Hali. 156 1td 8v olajteknő leszedése bonyolult mutatvány? Gondolom a kipuff vagy valami tuti útba van nehogy könnyű legyen :)
Alfa GT-Csaba06-01-2013 16:43:43 // 22056
Szerintem minden egr folyamatosan dugul el ,egyszerre nem kerül bele egy lapát korom!!Da ha eldugul rendesen ,mind hibát hoz!!
Hardy06-01-2013 16:40:47 // 22055
Ebben lehet okossag, mert az enyem se hirtelen dugult el, hanem gondolom szepen lassan, de teljesen viszont nem jelzett hibat. Ha most lefalazom gondolom kiabalni fog....
Alfa GT-Csaba06-01-2013 16:39:18 // 22054
Le kell dugózni ,azt had sípoljon néha,ki nem sz....ja le !!!!
mreni06-01-2013 16:38:04 // 22053
ez nem megoldás
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.