Forum >> Dízelmánia

Ferke26-11-2013 19:34:57 // 24902
Tényleg megcsinálod egy huszasért? Mert akkor a reggeli melót átviszem hozzád!:)
DieselManiaco(NagyVad)26-11-2013 19:34:40 // 24901
az is egy megoldás:D
gecsa26-11-2013 19:31:06 // 24900
adok-veszek első hirdetéséből:

1.9 4db-os Valeo szett 132000ft

kb egy huszas a munkadíj..
DieselManiaco(NagyVad)26-11-2013 19:05:07 // 24899
ehhez a részéhez nem értek:D hála istennek kopasz szerelő révén ezt magamnak abszolválom,nem tudom ki hogy éli meg:D de az ilyen kaliberű dolgokat nem biztos hogy érdemes autodidakta módon próbálgatni:D
Buddha26-11-2013 18:45:31 // 24898
...hát ez az!
Aztán bekéredzkedsz egy haver műhelyébe egy gyors cserére, aztán kiderül, hogy úúú ez mégsem olyan! Persze a szerelő (ha Ő rendelte volna) azonnal visszaküldhetné, de így foglalod a műhelyt, nincs kocsid, az árut ki kellene cseréltetni, stb.
Ellenben ha elviszed egy jó helyre, akkor 200-230 lesz a komplett javítás és ebéd után már furikázhatsz!
...és ez nem normális?
DieselManiaco(NagyVad)26-11-2013 18:29:32 // 24897
egy 99-es 56-ba anyagáron kijön a 149 ezerből ha 40% kedvezményed van az unixnál. de ez csak anyagár:D
Buddha26-11-2013 18:24:27 // 24896
Akkor konkrétan: Mitől lesz egy műhely normális? ;-)
gecsa26-11-2013 18:08:23 // 24895
a normális műhely nem attól normális, hogy drága.
Buddha26-11-2013 17:06:21 // 24894
A kedvezményt azt értem, de akkor is. Pl egy 99-es 156-ba hogy jön ez ki? Én csak azért kérdezem, mert szerintem nem attól lesz egy műhely "normális", hogy kijön egy szettcsere 150-ből. Mert szerintem egy normális műhelyben nem jön ki! :-)
mex8626-11-2013 16:56:10 // 24893
attól függ milyen auto meg mekkora kedvezményed van itt-ott :D
Buddha26-11-2013 16:52:27 // 24892
150-ből? Ezt hogyan lehet kihozni? ;-)
Attika0126-11-2013 16:50:31 // 24891
323 000, és még nem volt a kuplunghoz nyúlva. Indításkor, illetve leállításkor már csattan, de ez még nem a vég. :)
Marci16426-11-2013 16:41:45 // 24890
Szakik! 1.9 JTD (105) mi kompresszió a jó? Köszi!
gecsa26-11-2013 15:45:07 // 24889
vezérlést vétel után illik, majd használatfüggően 60-80k körül..

én 263nál tartok, még nem volt kuplungozva, de ez meg előéletfüggő... nem kell tőle félni... :) nézesd át, és kiderül minden..

normális helyen 150ből meg kell állnia a kuplung cseréjének lendkerekestől..
mex8626-11-2013 15:43:46 // 24888
a kuplung lendkero nagyon hasznälatfüggö

volt mär OFF-os autom amiböl 330e-nél jött ki a gyäri kuplung, lendkerék még maradt mert hibátlan volt! ez a gép nagyrészt pályán járt.
városban egy chipes vasnäl sztem ki lehet nyirni simän 100e alatt is vagy ha vki botläbu, nyilvän autófüggö is.

szal ezt igy nem tudod kikalkulälni
zozo14526-11-2013 15:22:09 // 24887
Sziasztok!
Ha veszek egy 200.000 km körüli dízel autót, amiben még nem volt kuplung vagy lendkerék cserélve, akkor az már bármikor esedékes lehet?
A vezérlést dízeleknél mikor kell cseréltetni?
Köszi a válaszokat!
Attika0125-11-2013 23:04:11 // 24886
Nem tudom mennyire különbözik a 2.4 az 1.9-től. Lehet az előző gazdi valami oknál fogva lehúzta a helyéről, de lehet nincs is helye. (ez utóbbit nehezen tudom elképzelni) Nekem a lecsapató tartály a motor hátulján jobb oldalon van, egy műanyag tartály. Ebbe van visszavezetve. Irányként említettem hogy nekem hol helyezkedik el. Kérdezd mreni-t, vagy ferke szerelő urakat. Szerintem segítenek neked. Nincs baj, ha engem kérdezel :)
Azzurro25-11-2013 22:55:22 // 24885
Most sikerül egy kicsit megnyugtatnod, mert már azt gondoltam baj van. Én is csodálkoztam rajta, mivel eddig nem csinált ilyet. Ma kezdte. És ha megtoldom egy kicsit, hogy ne a motortérbe nyomja? Mivel ha fűtők akkor lehet érezni a kabinba is.
Akkor ez normális?
Attika0125-11-2013 22:48:27 // 24884
Az nem füst, hanem gőz. Olajgőz. Nekem van lecsapató tartályom, és nekem nem látszik, de ha lelógatnám a végét, biztos gőzölne az enyém is. Hűl a levegő, és szerintem ezért tűnt most fel jobban.
Azzurro25-11-2013 22:40:40 // 24883
Igen a szabadba megy. :-))) De mitől fűstől? Ez a kérdés.
Attika0125-11-2013 22:38:09 // 24882
Ha a szabadba megy a vége, akkor az a karter csöved lesz (szerintem)
Azzurro25-11-2013 22:35:25 // 24881
Azért füstölne? De akkor miért nem a repedésnél füstöl, miért a végénél. Fehért füstről van szó. Olyan illata van, mint ha rántott hús sütnék.
Attika0125-11-2013 22:32:49 // 24880
Nem a karter csöved van véletlen kirepedve?
Azzurro25-11-2013 22:30:27 // 24879
Sziasztok!
Olyan jelenséget vettem észre a vasamnál ( 166 JTD ), hogy a motor mögött lévő lefele hajló gumi cső fűstől. Mitől lehet ez??? :-(((
B.László25-11-2013 22:18:57 // 24878
persze :D de ez csak kíváncsiság ! :D
Manky95625-11-2013 21:54:38 // 24877
Kolléga próbálja bonyolítani az életét :)) a mi kocsink úgy jó ahogy van , ha minden kóser vele utcára több mint tökéletes , sokkal nagyobb értékű autók a nyomába sincsenek ;)
SanyiJTD25-11-2013 21:44:31 // 24876
de persze, gondolhatod :D már a 99 és 2001-es között is tök más a turbo ,hiába 136lovas mindkettő.
B.László25-11-2013 21:22:59 // 24875
Hali ! 1 kérdésem lenne mégpedig az h az 59 es turbóját fellehet rakni a 136 lovasa ? a leömlőnél a az illesztések stimmelnek e ?
Ferke25-11-2013 09:00:37 // 24874
Hallod úgyis ha nem jó. Terhelésnél csattog...
Ferke25-11-2013 08:59:51 // 24873
Egyszerű a képlet: a hengerenkénti 2 szelepesek korongos szelepemelő tőkések, a hengerenkénti 4 szelepesek hidronyuszival szereltek...
Mr. Z24-11-2013 23:03:22 // 24872
Sziasztok 1.9 TD-ben tudtok segíteni?

Az olajszűrő mellett közvetlen van egy gomba, az melyik? Tudtommal 3 van, olajnyomás mérő, az olajhőfok mérő , és a minimum olajnyomás jelző . Ez melyik? Illetve hol van az olajhőfok jelző?
Bati24-11-2013 19:10:34 // 24871
akkor legközelebb ellenőriztetem 230K után ezek szerint időszerű
forrasr24-11-2013 19:02:43 // 24870
2,4es 10szelepes az korongos, 60.000km enkent ellenorzest irnak elo. Nem feltetlenul kell allitani is
Bati24-11-2013 09:21:16 // 24869
meg van a megoldás

a GT hez nincs önnáló használati a 147-ét adják hozzá kiegészitő füzettel a 147-ben meg van 8 szelepes motor amit ezekszerint kell állitani azért van benne a használatiban

de még mindig nem tudom hogy akkor 10 szelepes 2.4-en kell állitani ??
Ferke23-11-2013 22:07:08 // 24868
Gt-ből szerintem nem volt 8v. Akkor viszont nem lehet korongos...
WarbiRunner (Gyuri)23-11-2013 20:51:22 // 24867
Elvileg kell. Gyakorlatilag meg nekem 340e-nél volt ellenőrizve, egyet kellett korrigálni minimálisan, csak azért ha már szétszedtük... A GT nem hidrotőkés amúgy? Meglep.
Bati23-11-2013 18:49:14 // 24866
sziasztok

a kérdésem az lenne,hogy a jtd motoroknál szelephézagot kell állitani ??
mert én ugy tudom nem, de vettem egy Gt- t pár hete és olvasgattam a használati utasitását és ott 60k nél szelephézag állitást ir elő
a régi vas 2.4-es 140Le 230 000 km tettem bele de sohasem állitattam szelephézagot de most kicsit elbizonytalanodtam

??????

Bati
mreni23-11-2013 17:02:10 // 24865
elvonási tünetek :S :D :D
mreni23-11-2013 17:01:50 // 24864
no problem,előfordul :)
Hardy23-11-2013 15:25:04 // 24863
Igaz 1500 körül használom.
Hardy23-11-2013 15:23:34 // 24862
De ahogy látom írni se tudok és a kez is remeg. Ez mar a vég. :-(
Hardy23-11-2013 15:19:35 // 24861
Aha így mar értem. Én vagyok a balf@sz nem tudok olvasni. Pedig mar elsőbeeg kellett volna tanulnom. Így mar teljesen logikus. Bocsi;-)
Hardy23-11-2013 15:19:34 // 24860
Aha így mar értem. Én vagyok a balf@sz nem tudok olvasni. Pedig mar elsőbeeg kellett volna tanulnom. Így mar teljesen logikus. Bocsi;-)
WarbiRunner (Gyuri)23-11-2013 14:17:56 // 24859
Szerintem meg konstrukció, program és vezetési stílus függő, ezért a sok eltérő tapasztalat, hogy kinek hogy melegszik hamarabb.
1. hatás: a visszavezetett kipufogógáz meleg, tehát a szívósort melegíti
2. hatás. a motort NEM melegíti, mert pont az égési hőmérséklet csökkentése a célja, tehát emiatt a motor később melegedne
3. hatás: ha a befecskendezési idő egr-hez hangolt (program függő), kiiktatott egr-nél romolhat a hatásfok, több hő, kevesebb mozgási energi keletkezik.

Azt hogy ki mit tapasztal, kb ennek a 3 (de főleg a 2-es 3-mas) hatásnak az eredménye. Tippem, hogy akinek lassabban melegszik, hidegen alacsony fordulaton jár. Akinek nincs különbség, szereti 2000 körül tartani a fordulatot :-) Persze csak tipp.
mreni23-11-2013 13:38:29 // 24858
kartergázt írtam,nem egr-t
Hardy23-11-2013 10:28:07 // 24857
Lehet éjszaka a gonosz egrmanók atlapátoljak.
Hardy23-11-2013 10:21:47 // 24856
Akkor viszont nem értem amit írtál. Hogyan lehet az egr tol koszos a képen látható rész ha az utána van és visszafelé se áramlik a gáz illetve a koormos levegő :-)))))
mreni23-11-2013 08:52:57 // 24855
Nekem sehogy nem megy vissza ;)
Nézd meg jobban, két helyen is vissza van vezetve ;)
Alfa GT-Csaba22-11-2013 22:27:29 // 24854
Na akkor csak nem mondtam hülyeséget :-)
Selmak22-11-2013 22:27:08 // 24853
Tévedés nem fog a motorod gyorsabban melegedni, annyi történik hogy hidegben nem kopog annyira ha van EGR, mert hidegben lassabban éri el az égéstérben a lobbanási pontot a levegő hőmérséklete ha nincs EGR, de ha elérte akkor gyorsabban ég a gázolaj ez okozza a kopogó hangot hidegen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.