Forum >> Dízelmánia

mreni27-11-2013 18:06:17 // 24952
főtengely jeladó is gyanús
Buddha27-11-2013 18:05:43 // 24951
"Indítózáskor halványan világít" az izzítás lámpája?
medcare27-11-2013 17:50:34 // 24950
Miként tudom leellenőrizni? Ma du próbáltam, elsőre indult, majd kb. 10 perc üzem után leállítottam a gépet. Tettem-vettem a kertben így tél előtt utoljára aztán új próba: megint nem indult. 5-6x-ra elindult, azóta nem műveli. Olajnyomás jó, légtömegmérőt kipucoltam alkoholban (mondjuk az 3000 fordulat felett a kell értél 3/4-ét méri kb.). Több ötletem nincs. Feleségem már többször cserben hagyta...
mreni27-11-2013 17:39:12 // 24949
nem fogja bírni ;)
.......................27-11-2013 17:33:42 // 24948
esteleg Rail nyomássabályzó
az tud még menet közben is motorleállást produkálni
medcare27-11-2013 17:22:11 // 24947
Kérdésem lenne, tisztelettel a Dízelmániásokhoz. 166 2.4 jtd-nk az utóbbi időben érdekes tüneteket produkál. Azt tudnotok kell, hogy az 5. henger izzítógyertyája halott, a jövő héten cseréljük. Hidegen nincs is nagy baj, egy kicsit lassabban válik egyenletessé a vas járása. Leállítás után, ha kicsit hűl a motor (pl. feleségem vásárol :-) ) nehezen indul. Izzítás szinte nincs is, majd indítózáskor halványan világít, az indítómotor szépen teker, de a vas nem indul. 5-6 próbálkozás után aztán elindul.

Ötlet?

Köszönöm.
Manky95627-11-2013 17:19:04 // 24946
Lehet bele fog boostolni , bele ugrik az 1.55 be és akkor már be is tilt. nekem így is néha beleugrik 1es 2es csőgáznál, bár már nagyon rég csinálta , és 1baros a nyomás. Hogy állítod be ?! Én próbáltam sok féle képen ,de tekergetni nem tekergettem. Különböző szelepekkel, más más méretű lyukas csővel ... :)
Marci16427-11-2013 17:14:02 // 24945
Tulajdonképpen mechanikusan emelem a turbónyomást de ha jól tévedek 1.5 bár körül letilt a map szenzor miatt (105 lovas nincs geometria), kicsit megpróbálom egyenlőre alálőni hátha így nem fog vacakolni aztán kitalálok valamit.
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2013 17:08:41 // 24944
Igen, ezért korrigáltam, kevertem a szezont a f..mal egy kicsit. A rail szenzor szerintem 2000Bar-ig mérhet, addig van a gyári duration tábla skálázva, csak nincs kitöltve a vége.
Mechanikus szelepről nem hallottam még. Azt el tudom képzelni, hogy egy "robbanó" szelep van benne, ami túl nagy nyomásnál átszakad. Ilyet vákuum és nyomás rendszerekben mi tanultunk anno.
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2013 17:04:42 // 24943
A kérdést innentől hogy rájöttem hogy turbonyomásról van szó, csak azért nem értem, mert a kolléga adatlapján 2000-res évjáratú jtd szerepel.
Az meg ha jól tudom csak 105 lovas fixcsigás lehet még. Vagyis nincs mi leragadjon, és nincs semmiféle mód arra, hogy túl nagyot töltsön, főleg nem 1.5 Bart. Az okb a turbo halála volna.
Szóval igazából a probléma ezen a szinten elméleti :-)
Manky95627-11-2013 16:08:54 // 24942
Rail nyomás még 1550 báron is vígan kegyereg, ha jól tudom valami mechanikus szelep is van ezekbe ami 1600barnal ki nyit ,de lehet ezzel csak kábítottak.
Manky95627-11-2013 16:07:29 // 24941
húh ügyes ennél pontosabban le sem lehetne írni .
Na kolléga nagyobb turbónyomást akar ,
azért tilthat be neki szerintem mert a geo le van ragadva , vagy nehezen mozog. Nálam is volt ez a jelenség mikor megvettem az autót és a boxal mentem , ez kb 1 hétig tartott . Miután megkergettem , nem dobta be a hibát.Én már a sajátomban cseréltem map sensort ami elmélteben 2 barig lát ,nem írtam át térképet , és ugyanúgy betiltott. De tudom hogy át kell írni a map sensor linearizációs táblát a progiban . Saját kocsimban meg is van a tábla ,de még amilyen map sensort vettem azét nem találtam meg a progiban , de időm sem volt vele foglalkozni meg ahogy emeltem a nyomást nagyon melegedett a kocsi , nagyobb cooler kéne . Ilyen 1.4bar környékén nagyon könnyel eléri a 3/4 et a hőfok mutató.Sajnálom is kicsit a teknikám , kuplung is simán megcsúszik ha ráteszek egy elég brutális progit. Ilyen sima utcai chippel még tök jó.(az is 170le környéke és majdnem 400nm)
Mindenféle képen egy jó progit ajánlok , az simán jobb lesz mint a box. Nyomást meg ha emelni akar akkor map sensor csere progi hozzá igazítás, de sok próba kell hozzá, és sok gázolaj :) Sajnos még én sem csináltam ilyet, de szerintem simán összehozható. Ezekkel a mechanikusan turbókkal ez elég nagy baj.
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2013 15:48:07 // 24940
Ja hogy turbonyomás...jóvan, nem gáz :-)
Én rail nyomáson agyaltam, minthogy a box csak azzal operál. De igaz, az semmilyen csövet nem vág szét. Jól benéztem :-)
Mellesleg annyit mégmegkevertem, hogy a rail szezor 2 barig kéne hogy mérjen. A MAP megy 1.5 bar-ig. Szóval már csak azt nem értem, hogy akkor mi a kérdés? :-)
Föckös27-11-2013 14:57:12 // 24939
azér az sejtőtik, hogy a box pont semmit sem csinál a turbónyomással közvetlenül???
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2013 14:06:33 // 24938
Nade vááárj. A box lényege pont az, hogy a vezérlő gyári értékeket lát, miközben a valós nyomás több. Ez nem csak a max nyomásról szól, hanem minden üzemállapotban nagyobb nyomást ad. A max amit a szenzor mérni tud a 1.5Bar. Az már a boxon múlik, hogy van e olyan "okos", hogy a 1.5Bar közelébe csalt max értéket képes 1350-nek láttatni, vagy túlszalad és az ECU észreveszi hogy gebasz van.
Egy jó box-szal nem kéne hogy betiltson. Egy jó program meg sokkal jobb a jó boxnál is :-)
Marci16427-11-2013 13:59:00 // 24937
1.5-1.6 bár elég lenne nem akarom a csöveket cserélgetni túl gyakran :) Van egy Küberl box a kocsiba ami közvetlen a vezérlő elé van kötve, tudni kéne hogy azzal tudok-e valamit kezdeni vagy egyből vezérlőt kell írni...
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2013 13:53:08 // 24936
Ki lehet cserélni nagyobb méréshatárúra a rail szenzort, csak hozzá kell írni a linearizációs táblát a programban. Vagyis hogy hány V szenzorjelhez mennyi railnyomás tartozik.
Plusz át kell írni a "rail mapot", "rail press. limitert" és a "duration" táblákban is meg kell adni, hogy mekkora nyomáson mennyi ideig tartson adott üzemanyagmennyiség befecskendezése. 1400-ig tartalmazza a gyári progi. Még 1500-as és 2000-es sor van (0-ákkal kitöltve), tehát helye van a módosításnak, egy exceles függvén illesztéssel viszonylag jól kitölthető az a két sor. Ha 2Bar fölé is mennél, akkor a teljes tengelyt módosítani kell.
Meg lehet csinálni, csak minek :-)
2000-res évjáratú a tied is ahogy látom az adatlapodon, nem a railnyomáson múlik, hogy meddig tudsz tuningolni.
mreni27-11-2013 12:08:33 // 24935
nekem nem tudom milyen van bent,de nem tilt be :D

Amúgy csak programon múlik
gecsa27-11-2013 10:26:16 // 24934
kérdezd őt!
Marci16427-11-2013 10:14:52 // 24933
Van valami ötletetek a map szenzor hogy lehet becsapni hogy ne tiltson le 1.5 bárnál? Pl. van pdtdi map ami 2.5bárig mér. Azzal nem lehet megügyeskedni?
Attika0127-11-2013 10:12:12 // 24932
Igen, mechanikusan vezérelt, és 0,8-0,9 most. Keveslem, ezért kérdeztem. Köszönöm. :)
WarbiRunner (Gyuri)27-11-2013 10:06:18 // 24931
A 105 lovasnál (a tied is ilyen évjárat alapján) maximum 1.15Bar, ez mechanikusan ennyi, tehát nem a program vezérli ki.
Bati27-11-2013 09:57:46 // 24930
köszi
de elfelejtettem irni Budapesten vagy környékén
Attika0127-11-2013 09:54:02 // 24929
Sziasztok. Tegnap előtt már kérdeztem, nekifutok mégegyszer. Mennyinek kell lenni a töltőnyomásnak 1.9 jtd-nek, 8-szelepes?
gecsa27-11-2013 09:48:42 // 24928
róluk csak jót hallottam eddig, de szerintem akad nekes közelebb eső is, főleg budapesten.. ;)
Bati27-11-2013 09:41:53 // 24927
Helló
szeretném ellenöriztetni a 2.4-es 156-osom befecskendezöit,tudtok ajánlani valami szervizt ?
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2013 21:15:13 // 24926
egy hivatalos szerviz akinek kell fizetni alkalmazottat, fizet netán még Áfa-t is meg járulékokat olyan 40-50e...
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2013 21:13:33 // 24925
az annyi :P jah és nem a felújított lendkerék...
Attika0126-11-2013 21:12:08 // 24924
Ha már a közösség tagjai lehetnek....... :D Legalább csak nekünk tagoknak :DD
mreni26-11-2013 21:10:30 // 24923
miert Te mennyit kersz el egy ilyen mokaert? :-o
mreni26-11-2013 21:09:07 // 24922
ennyiert gyarit is lehet venni,jo helyrol..
Erhard 242 (Pure Energy)26-11-2013 21:07:26 // 24921
azt hittem ingyé dolgoztok pedig :)
Attika0126-11-2013 20:59:09 // 24920
Az a baj, nem nagyon szokott hengerfejes lenni. Viszont hüvelyrepedéses sem. Nem tipushibálya. Ez a két dolog indokolná a rendszerbe való kipugáz bejutását. Meg kell szondázni, üzemmeleg motornál, van e benne kipufogógáz. Ha nincs, máshol keresendő a hiba. Én így indítanám a hibafeltárást.
Ferke26-11-2013 20:57:59 // 24919
Nem. Simán elmondható, hogy ez kizárt a jtd esetén. Ha akarod, se könnyű hf-esre hajtani... hányan jöttek már a vízfogyással itt amore-n, és hány esetben igazolódott be hfej para?:) Kb annyi ilyen van, mint csapágyas jtd:)
GTPeti26-11-2013 20:52:33 // 24918
Arra gondolok én is, amitt Attika írt. Szokott egy ilyen 1.9-es motor "csak úgy" hengefejes lenni? (Vagy legalábbis új HF-tömítést kérni 150ekm-nél?)
Attika0126-11-2013 20:49:41 // 24917
Gondolom megnövekszik a nyomás a rendszerben, majd buborékokat ereget mint a delfin. Hengerfejtömítés, vagy hengerfejes.
Ferke26-11-2013 20:49:04 // 24916
A jtd nem nagyon tud levegősödni, elég jól légtelenítődik (legtöbbször a hűtő légtelenítőjét nem is kell használni), szóval hacsak nincs valami ganéj a vízkörben, vagy pl nem töltöttek bele hűtő tömítő fasságot, akkor nem levegősödik...
GTPeti26-11-2013 20:39:40 // 24915
Fogalmam sincs, FB-n beszélgetünk. :)))

(Nade komolyra fordítva. Szerintem ezt ő is csak az eladótól hallotta. Ennyit tud.)
Buddha26-11-2013 20:29:52 // 24914
Velem ugyanezt csinálták off-os SuperB-vel! Akkoriban mondtam 98k a legolcsóbb használható lengőkarszett. Ááááá Ők tudnak 50k-ért. Oks, legyen, gari nuku, munkadíj szorozva 1.5-el. Kettő azaz 2 hónap múlva kotyogott a gömbfej! Egy kalap sz*rt ért a nyolc darab alu lengőkar...
Ferke26-11-2013 20:28:36 // 24913
Miből lehet látni, hogy levegősödik??
GTPeti26-11-2013 20:25:27 // 24912
Ferke, Reni, többi szakik.
Mitől lehet, hogy "levegősödik a hűtővíz" egy 1.9 8V-nál?
(A VW-s barátom Stilo-kat nézeget.) Megírtam neki, hogy én eddig ilyenről nem hallottam, mert nem tipikus hiba. (HF-probléma feltételezem, hogy max. "hidegenversenyzéstől" jöhet, ha valaki nagyon pedálozik...)

Köszönöm előre is!
Ferke26-11-2013 20:21:23 // 24911
Nemrég jött egy 147-essel egy szett kínai lengőkar, angliából rendelve, 40e-ért...bazz, méretbeli problémák voltak, az alsó lengőkar cseréje után a kerék fenn beért az öntvénycsonk villába:)
De ez a jobbik eset, erről tudjuk hogy kínai. De amikor a gyári cucc is hibádzik + a garija is, az már tényleg para....
Buddha26-11-2013 20:11:52 // 24910
Ámen!
Hozott anyagból én el sem vállalnám... ;-) Szerencsére leszoktam az ilyenekről. :-D
Ferke26-11-2013 20:08:46 // 24909
Csak nehogy ez a szett egy felújított, furagaris szett legyen!:))
mreni26-11-2013 19:59:51 // 24908
120 a szett kb, 30ert meg meg szoktak csinalni ;-)
Buddha26-11-2013 19:56:50 // 24907
"normális helyen 150ből meg kell állnia a kuplung cseréjének lendkerekestől"

Akkor ingyen kellene megcsinálnunk, hogy a Te szavaiddal élve "normálisak" legyünk? Két ember több mint félnapos melója (ha valamivel beszopsz akkor jóval több), a szerszámok, a tapasztalat az semmi? Ez nem egy krómkarika a műszerfalon hanem az autó szívének a kettéválasztása! Futóművet, minden anyámkínját szét kell szedni, és biztonsággal össze is rakni! Csak a nyomatékkulcs 40k amivel lehúzom a lendkerék csavarjait! Jaaa, és még hitelesíteni is kell nem kevés pénzért. ;-)
DieselManiaco(NagyVad)26-11-2013 19:55:43 // 24906
biztos hogy 2-3 óra az?:D
Buddha26-11-2013 19:44:02 // 24905
...meg az a 2-3 óra! :-)
gecsa26-11-2013 19:37:20 // 24904
én nem... :D
gecsa26-11-2013 19:36:57 // 24903
tehát beszerzik az unixnál 149k, akkor munkadíj 50-80k.. jó órabér egy 2-3 órás melóért...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.