Néztem pár értéket de ezek nem nagyon mondanak nekem semmit sajnos. Nem igazán vagyok otthon ebben a témában, de hátha van okosabb aki nálam jobban ért hozzá.
A turbónyomásom 2233 ig megy fel a levegőm 255-1147 ig az előírt ha jól fordítom akkor 284-1200 ig terjed. Mi az amit még néznem kéne, vagy mitől nőhet meg a fogyasztás?
Forum >> Dízelmánia
Hardy30-11-2013 01:38:12 // 25002
Hardy29-11-2013 17:21:34 // 25001
Kiprobaltam most hosszabb tavon is de igy is 6,9 lett sajnos. Meg arra lettem figyelmes, hogy idaig ha tempomattal mentem vagy fix sebesseggel hosszabb tavon akkor ha nyomtam egy padlogazt elozesnel akkor nyomott egy fekete kis fustpamacsot es megindult. Most viszont nem nyom de nem is indul meg annyira. Meg ha lehül a motor es ugy indulok el akkor 2-3 alkalommal egy kicsit alig eszrevehetően megtorpan. Aztan tobbet nem.
Lehet az LMM kezd behalni, vagy esetleg a turbom adja meg magat?
Lehet az LMM kezd behalni, vagy esetleg a turbom adja meg magat?
Manky95629-11-2013 15:40:57 // 25000
Enyém is ilyen :)
PistaFR29-11-2013 15:25:38 // 24999
Nem a beszólás, Kasza Tibinek most nagyobb baja van ;)
mex8629-11-2013 13:19:35 // 24998
ja meg mostansäg sok kinti autot eleve motorkódosra papiroznak be otthon.
nem kinlodnak vele hogy megtaläljäk a szämot...
nem kinlodnak vele hogy megtaläljäk a szämot...
mex8629-11-2013 13:18:52 // 24997
nekem volt egy autom, täbläs AF motorszämmal :D (alväz is AF volt de az 3 helyre beütve)
a legnagyobb kirälysäg volt :)
mig nälam volt 3 motor volt benne, az utolso kis upgrade, 115le-röl 155-re :D
kivülröl is tök mäs volt a motor.
täbla a kesztyütartoban, lehetett azt fényképezni ott is ha vmi vizsga volt :D
a legnagyobb kirälysäg volt :)
mig nälam volt 3 motor volt benne, az utolso kis upgrade, 115le-röl 155-re :D
kivülröl is tök mäs volt a motor.
täbla a kesztyütartoban, lehetett azt fényképezni ott is ha vmi vizsga volt :D
mreni29-11-2013 12:47:24 // 24996
nem kell annak sem stimmelnie.
Amennyiben természetes korrozió okozta a motoszám olvashatatlanná válását,semmi para nincs vele,még eredetvizsgán sem :D
Amennyiben természetes korrozió okozta a motoszám olvashatatlanná válását,semmi para nincs vele,még eredetvizsgán sem :D
gecsa29-11-2013 10:16:40 // 24995
mi az utóbbinál tartunk.. :D
Hardy29-11-2013 09:45:01 // 24994
Lehet kap egy vizes álló fűtést. Mert a motornak se jó hosszabb tavon ha mindig így megy vagy minden hétvégén beiktatott egy hosszabb vidéki túrát.
gecsa29-11-2013 09:11:02 // 24993
nekem ekkora táv után éri el kb az 50 fokot.. :)
Föckös29-11-2013 08:23:02 // 24992
ne keresgélj, be sem melegszik rendesen
gecsa29-11-2013 08:08:39 // 24991
szerintem ez még belefér... folyamatosan hidegen, meg rövidtávon reálisnak tűnik..
Hardy29-11-2013 07:34:08 // 24990
Sziasztok!
Érdeklődnek hogy most csak városba használom az autót rövid 3-5 km tavon. Viszont megnőtt a fogyasztáson 7 literre. Normális ez egy 16V motornál vagy sok mert akkor neki állok keresgélni mitől nohetett meg. Idáig inkább vegyes üzemben használtam úgy 6-6,2 volt.
Érdeklődnek hogy most csak városba használom az autót rövid 3-5 km tavon. Viszont megnőtt a fogyasztáson 7 literre. Normális ez egy 16V motornál vagy sok mert akkor neki állok keresgélni mitől nohetett meg. Idáig inkább vegyes üzemben használtam úgy 6-6,2 volt.
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2013 22:53:49 // 24989
Saját kedvtelésből tanulom, hogy mi hogy működik. :-) Csak szabadidős hobbi egyelőre.
mex8628-11-2013 22:29:07 // 24988
te chippelsz is vagy csak saját kedvtelésből a saját autódon kisérletezel?
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2013 22:27:34 // 24987
Nem hiszem hogy 100%-ig egyezik a blokk.
mex8628-11-2013 22:25:06 // 24986
nekem egy gyárilag 110 lovas off-ra (TDI) került rá, kemény 7e ft-ért ütötték fel a kuplungot
170-180 lovon megy (hidegben) már kb 90e km óta (látókörömben maradt) de azon még nem csúszik pedig kapja az ívet
persze nem mindegy mekkora az átmérő stb stb stb.
azért ahhoz elég kemény tuning kell sztem hgoy azt is elcsusztasd vagy kva kicsi átmérőjű kuplung vagy más hiba a rendszerben :)
170-180 lovon megy (hidegben) már kb 90e km óta (látókörömben maradt) de azon még nem csúszik pedig kapja az ívet
persze nem mindegy mekkora az átmérő stb stb stb.
azért ahhoz elég kemény tuning kell sztem hgoy azt is elcsusztasd vagy kva kicsi átmérőjű kuplung vagy más hiba a rendszerben :)
mex8628-11-2013 22:21:55 // 24985
a gyári vezérlésére gondoltam a turbónak.
nem arra hogy rádobunk akár egy nyomásos labdát aztán közvetlenbe megvezéreljük. úgy persze h meg lehet oldani, de arra megint akit találsz hogy irjon programot
pár éve ezeket a játékokat eljátszottam, többet nem fogom
nem arra hogy rádobunk akár egy nyomásos labdát aztán közvetlenbe megvezéreljük. úgy persze h meg lehet oldani, de arra megint akit találsz hogy irjon programot
pár éve ezeket a játékokat eljátszottam, többet nem fogom
DieselManiaco(NagyVad)28-11-2013 21:45:33 // 24984
a motorszám/kód csak eredetiség vizsgán érdekes amúgy a kutyát sem,mezei műszakin meg sem próbálta megkeresni az ürge...
Föckös28-11-2013 21:21:21 // 24983
Te Pisti
Kasza Tibi hogy áll a leckéjével? :-)
Kasza Tibi hogy áll a leckéjével? :-)
PistaFR28-11-2013 21:02:18 // 24982
Ha a forgattyúház (gondolom azon van a motor azonosító) az eredeti marad? Csak a műanyagról kell eltávolítani a 16V jelzést :) Vagy ez nem ilyen egyszerű?
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2013 21:01:35 // 24981
Asszem elégedett volnék elsőre egy jól működő gyári 150 lóval. Aztán megírnám egy lájtos 170 pacira. :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2013 20:59:41 // 24980
Azt hogy mi merre? A forgalmiban csak az AR32302 van benne eleve. De ennek illene stimmelni azért, nem?
Egyébként nagy kedvem volna megcsinálni az átalakítást, de bennem van a Wartburg para. Annak a műszakiztatásával többet szívtam mint az átépítéssel.
Szóval ha úgy megoldható, hogy gyárinak látszik, és műszakin is sima ügy, akkor felpiszkáltad az érdeklődésem :-)
Egyébként nagy kedvem volna megcsinálni az átalakítást, de bennem van a Wartburg para. Annak a műszakiztatásával többet szívtam mint az átépítéssel.
Szóval ha úgy megoldható, hogy gyárinak látszik, és műszakin is sima ügy, akkor felpiszkáltad az érdeklődésem :-)
mreni28-11-2013 20:50:16 // 24979
engedély? :D
motorkódoztatni kell a vasat és mehet be az mjet... semmi para nem lesz vele még műszakin sem ;)
motorkódoztatni kell a vasat és mehet be az mjet... semmi para nem lesz vele még műszakin sem ;)
Föckös28-11-2013 20:41:38 // 24978
főleg, h létezik füstmentes padon mért 231 lóerős m jeti 16 v,
urak be kell vallani, hogy elismerendő tény, az hogy az összes sornégy jobban tuningolható, és több tartalék van bennük, mint a gyönyörűhangú nagytestvéreikben.
pl ugyanaz a nagynyomású szivattyú van az 1,9ben és a 2,4 ben is, vajon melyik tud több üzemanyagot hengerenként...
urak be kell vallani, hogy elismerendő tény, az hogy az összes sornégy jobban tuningolható, és több tartalék van bennük, mint a gyönyörűhangú nagytestvéreikben.
pl ugyanaz a nagynyomású szivattyú van az 1,9ben és a 2,4 ben is, vajon melyik tud több üzemanyagot hengerenként...
Jorjie28-11-2013 20:40:06 // 24977
Engedély az mi az? :-D Mondjuk egy 1.9 16V Jtd (mjet) természetesen húzva fincsi lehet, tán még be is fér :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2013 20:23:37 // 24976
Egy 150 lovas m-jet nekem jobban bejönne :-) Q2 difivel. Csak az megint illegál, sose kapnék rá engedélyt. Pedig jó kis autó lenne vele a 146 ..:-)
mreni28-11-2013 18:01:56 // 24975
jaja,csak simán a vákumot egy szeleppel is lehetne vezérelni,talán ez a legegyszerűbb megoldás.Nem lesz pont olyan mint a gyári vgt-s,de nem sok különbség van közte
Marci16428-11-2013 17:58:06 // 24974
Nincs mese be kell faragni a 2.4-et :)
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2013 17:55:47 // 24973
Vedd le a motorburkolatot és nézd meg az injektorok környékét. Egy gyengén meghúzott hollander és áll a gázolaj a porlasztó körül. Csak ötlet :-)
Marci16428-11-2013 17:55:15 // 24972
Nagynyomású szivattyúnál szaglásztál már?
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2013 17:54:23 // 24971
A nyomásvezérelt kétállású geometriás oldható meg viszonylag kis kínok árán. Tehát ami programból vezérelt nyitású, azzal jobb nem próbálkozni.
Amelyik kétállású, és nyomás hatására átbillen egyik állásból másikba, ott a szívócsőből vett nyomással úgy ahogy megoldható a geometria vezérlése.
Gondolkoztam ezen, de nem biztos hogy érdemes.
A kis fix csiga gyári nyomása mellett is a lendkerés kevés. 130-140 ló körül járhat az enyém, jókedvében inkább a 140-hez közel. A kettőstömegű halovány kevés hozzá alacsony fordulaton, úgyhogy ezt is ésszel, óvatosan kell használni, hogy ne remegjen be és csússzon meg.
Szóvalkomolyabb tuninghoz első lépés DMF upgrade, kuplung upgrade. Aztán turbo upgrade és ha minden mechanika szépen üzemel, egy jó progit rá. 165 lóig számolgatásom szerint el lehet menni gond nélkül. Aztán jön, hogy injektor csere, mert kimegy az időablakból a befecskendezési idő. Új injektorok, full újraprogramozni a befecs. időket, és egyáltalán mindent.
Szóval el lehet játszani vele, csak épp ha gyártottak eleve erősebbet, lehet olcsóbb autót cserélni.
A 146-nál az a limitáció, hogy erősebb dízel 146-ra nem tudok cserélni :-) Különben már én is megtettem volna :-)
Amelyik kétállású, és nyomás hatására átbillen egyik állásból másikba, ott a szívócsőből vett nyomással úgy ahogy megoldható a geometria vezérlése.
Gondolkoztam ezen, de nem biztos hogy érdemes.
A kis fix csiga gyári nyomása mellett is a lendkerés kevés. 130-140 ló körül járhat az enyém, jókedvében inkább a 140-hez közel. A kettőstömegű halovány kevés hozzá alacsony fordulaton, úgyhogy ezt is ésszel, óvatosan kell használni, hogy ne remegjen be és csússzon meg.
Szóvalkomolyabb tuninghoz első lépés DMF upgrade, kuplung upgrade. Aztán turbo upgrade és ha minden mechanika szépen üzemel, egy jó progit rá. 165 lóig számolgatásom szerint el lehet menni gond nélkül. Aztán jön, hogy injektor csere, mert kimegy az időablakból a befecskendezési idő. Új injektorok, full újraprogramozni a befecs. időket, és egyáltalán mindent.
Szóval el lehet játszani vele, csak épp ha gyártottak eleve erősebbet, lehet olcsóbb autót cserélni.
A 146-nál az a limitáció, hogy erősebb dízel 146-ra nem tudok cserélni :-) Különben már én is megtettem volna :-)
redbull9028-11-2013 17:46:17 // 24970
Üdv!
Ma reggel arra lettem figyelmes mikor melegítettem a kocsit és bekapcsoltam a ventilátort
hogy erősen jött be gázolaj szag megnézegettem a csöveket de nem látok semmi repedést
gázolajszűrőnél se ereszt hol keressem? Vagy egyáltalán ez mitől lehet?
Valakinek volt már ilyen vagy tapasztalat?
Ma reggel arra lettem figyelmes mikor melegítettem a kocsit és bekapcsoltam a ventilátort
hogy erősen jött be gázolaj szag megnézegettem a csöveket de nem látok semmi repedést
gázolajszűrőnél se ereszt hol keressem? Vagy egyáltalán ez mitől lehet?
Valakinek volt már ilyen vagy tapasztalat?
mreni28-11-2013 17:35:36 // 24969
a geometria vezérlése megoldható,gyári fix csigáson is,de tény hogy nem annyi a dolog hogy régi csiga le,új fel és mehetünk..
mreni28-11-2013 17:34:27 // 24968
tévedés.... a kevlárt simán lehet csúsztatni mint az utcai-t csak jóval később(melegszik) csúszik el,mint a gyári,a szinter az amit már necces csúsztatni,de van abból is olyan ami vállalható utcán
B.László28-11-2013 17:01:37 // 24967
Hát igen kicsit farigcsálni kell h felmenjen de ha maga az illeszkedése nem jó akkor lényegtelen max az m64... Annyira nem vágom a kevláros kuplungot h érted h nem lehet csusztatni annyira feltapad?
mex8628-11-2013 16:27:56 // 24966
nem valoszinü hogy a geometriäjät tudod vezérelni a 159-es turbójának.
hacsak ät nem faragod azt is.
ha nem vägod annyira miröl beszélek akkor ezt a tervet vesd el mert nem túl egyszerü és több problémát is felvet.
kevlärozäs müködö bevält megoldäs, kezdö vezetöknek nem ajänlott.
nekem volt OFF_on, kuplungcsúsztatäs utäna nem lehetséges, ill. a kéttömegünek nem vitamin de nem fog elcsuszni.
egy gyenge vältora viszont nem megoldäs innentöl fogva sztem olyan sok létjogosultsäga utcära 2.4jtd-nél nincs mert a välto is gyenge keresztmetszet (bär lehet h az 5gangos 156-näl mäshogy van nemtom)
hacsak ät nem faragod azt is.
ha nem vägod annyira miröl beszélek akkor ezt a tervet vesd el mert nem túl egyszerü és több problémát is felvet.
kevlärozäs müködö bevält megoldäs, kezdö vezetöknek nem ajänlott.
nekem volt OFF_on, kuplungcsúsztatäs utäna nem lehetséges, ill. a kéttömegünek nem vitamin de nem fog elcsuszni.
egy gyenge vältora viszont nem megoldäs innentöl fogva sztem olyan sok létjogosultsäga utcära 2.4jtd-nél nincs mert a välto is gyenge keresztmetszet (bär lehet h az 5gangos 156-näl mäshogy van nemtom)
gecsa28-11-2013 16:10:37 // 24965
szvsz 99%, hogy nem...
B.László28-11-2013 16:05:37 // 24964
Érdemes kevlároztatni a kuplungot am? van 1 ismerős aztán mondta h.ragasztanak rá valami kevlár réteget és.sokkal jobban bírja a gyűrődést :) am 1 chip én én is gondolkodom de eleinte csak box :) am gondolkodtam.rajta h beszerzek 1 200 lovas 59 és turbojat és ráépítem mert az m64 est rá lehet rakni ami ugye már elektromos :D de senki se válaszolt h megegyezik e az illesztés v sem ...
gecsa28-11-2013 15:10:43 // 24963
röviden erre gondoltam én is, hogy ott már nem árt némi alkatrész cserebere..
a mezei chip olyan, mint a külvárosi.. :D
ki lehet belőlük hozni sokkal többet is, de szerintem nincs értelme, akkor inkább egy erősebb kombó kell, mondjuk egy 20v... bár ott is a váltó a szűk keresztmetszet...
a mezei chip olyan, mint a külvárosi.. :D
ki lehet belőlük hozni sokkal többet is, de szerintem nincs értelme, akkor inkább egy erősebb kombó kell, mondjuk egy 20v... bár ott is a váltó a szűk keresztmetszet...
Föckös28-11-2013 14:41:49 // 24962
nálam sajna még a gyári... :-S
a szokásos apróságok sokat dobnak, mint decat, megfelelő méretű cooler, egr falazva
300eur egy stage1 kuplung hollandiából, ami már több nyomatékot elbír.
a szokásos apróságok sokat dobnak, mint decat, megfelelő méretű cooler, egr falazva
300eur egy stage1 kuplung hollandiából, ami már több nyomatékot elbír.
Föckös28-11-2013 14:38:54 // 24961
egyébként milyen a mezei chip? :-))) (az enyémben külvárosi van :-))))
DieselManiaco(NagyVad)28-11-2013 14:38:52 // 24960
és gyári kuplung helyett mi bírja? Mi társul a remap mellé?
Föckös28-11-2013 14:37:28 // 24959
dehogy rövidül, csak a gyári kuplung nem szereti a nagy nyomatékot. a140esből 200 pacit problémák nélkül ki lehet hozni. csak nem elég egy remap
gecsa28-11-2013 14:25:50 // 24958
a 2.4 10v-ből egy mezei chip is 170lovat, és ~400nm-t hoz ki... tovább értelme sincs nagyon húzni, mert a váltó élettartama 400nm felett mondhatni kissé lerövidül...
Föckös28-11-2013 14:24:53 // 24957
Tudok egy 200 lovasról ;-)
B.László28-11-2013 13:41:31 // 24956
És a 136 lovas 2.4 re mit tippeltek mint tuning? Kíváncsiság :D vnt25 ön nyomás emelés ?
Marci16428-11-2013 12:05:59 // 24955
Köszi a jótanácsokat! Megfogadom!
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2013 09:46:19 // 24954
1.5Bart akarsz a kis GT1544-ből? Gondolom neked is az van a 105 lovason. Felejtsd el. Ne tekergesd sehova. 1.2-ig talán. Én rákérdeztem hozzáértőktől, hogy nyúljak e hozzá, nem javasolták. MÁr az 1.3-ra is azt mondták, hogy nem bírja hosszútávon.
Egy rendes programmal, amiben le van szorítva a légfelesleg 20%-ról 10%-ra nyersz annyit mint a kendácsolással és a box-al. Emelt cr nyomás, nagyobb mennyiségek és már suhan is a vas. 130-140 ló között kihozható egy jó programmal. Ha 1.25-re mondjuk felhúzod a nyomást, 145 lóig is elmehetsz :-) Ha többet akarsz cserélj turbot, méginkább autót :-)
Egy rendes programmal, amiben le van szorítva a légfelesleg 20%-ról 10%-ra nyersz annyit mint a kendácsolással és a box-al. Emelt cr nyomás, nagyobb mennyiségek és már suhan is a vas. 130-140 ló között kihozható egy jó programmal. Ha 1.25-re mondjuk felhúzod a nyomást, 145 lóig is elmehetsz :-) Ha többet akarsz cserélj turbot, méginkább autót :-)
medcare27-11-2013 18:22:01 // 24953
Ezaz!! Igen, tisztelt Buddha! (Buddá) Tehát...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
562
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?