Forum >> Dízelmánia
gecsa02-12-2013 11:45:16 // 25052
az utolsó 2 teletankolásom között 4931km utat tettem meg, amiben van munkába járás, rövidebb-hosszabb közúti menetek, és egy horvátországi kör. autópálya nem volt benne. ezalatt 263.34l gázolajat fogyasztottam el, így most az erre vetített átlagfogyasztásom 5.34l/100km.. szerintem ez egész jó.. ;)
zee02-12-2013 11:22:43 // 25051
Kérdés:
A 2.4-ben van víz előmelegítő gyertya is. Azok is az ízzító relébe vannak bekötve? Csak mert rámegy egy vastagabb vezeték,gondolom az a fő POWER,és 2db másik csatlakozó. Az egyikben 5 érintkező -> ízzítók,valamint egy 4 vezetékes. Ez utóbbi lehet az előmelegítőé? üdv
A 2.4-ben van víz előmelegítő gyertya is. Azok is az ízzító relébe vannak bekötve? Csak mert rámegy egy vastagabb vezeték,gondolom az a fő POWER,és 2db másik csatlakozó. Az egyikben 5 érintkező -> ízzítók,valamint egy 4 vezetékes. Ez utóbbi lehet az előmelegítőé? üdv
Ferke02-12-2013 11:09:50 // 25050
Áhhhááá! Itt lesz elásva az eb! Nagyon köszi! Ennek este nekiesek!:D
köszköszkööösz!:))
köszköszkööösz!:))
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2013 09:52:07 // 25049
Megnéztem, az ECU-n a C jelű csati 38-as (időzítő parancs) és 51-es (hőm. parancs) lábak mennek az izzítás vezérlőbe. Ha van toldó kábele, mint pl a gázpedál potinak, akkor kontakt spray-t neki. A feedback a B csatlakozó 1-es lábon megy vissza.
Az nem derül ki, hogy pontosan milyen hőmérsékleteket vesz figyelembe, de az igen, hogy az üzemanyag előmelegítőt is ez kapcsolja. Annak a hőgombáját nézted már?
Az nem derül ki, hogy pontosan milyen hőmérsékleteket vesz figyelembe, de az igen, hogy az üzemanyag előmelegítőt is ez kapcsolja. Annak a hőgombáját nézted már?
atis_166jtd02-12-2013 09:23:30 // 25048
Igen ez nagyon jó csak nem elég mert mi van ha hidegben jót mutat és amikor elkezdesz izzitani egy kis melegedés után szakadás lesz? Én ezt faterén eljátszottam azóta kipróbálom egy vezetékkel és legalább 5-7 másodpercig kap delejt. Ha utánna is jó akkor általában az jó.
Ferke02-12-2013 07:56:21 // 25047
Korábban külön meg volt vezetve, de azért ez mégsem egy olyan öreg szar, hogy ilyeneket gányoljunk rajta...szóval ezt meg sem hallottam!:)
A 16v igen jó volt, azt az időt visszasírom!:))
A 16v igen jó volt, azt az időt visszasírom!:))
Föckös02-12-2013 06:26:16 // 25046
nálam ez úgy megy, hogy szúszá, teljes csend, lemegyek legbelső önmagamban, míg meg nem hallom a saját szívdobogásomat, majd pozitív energialöketet sugárzok kifelé és indítok :-)
igazából Gyurikám én régi dízeles gyakorlatomat veszem elő, várok, és számolok.
-5ben meg már (bár lehet semmi értelme) rögtön 2x izzítok
igazából Gyurikám én régi dízeles gyakorlatomat veszem elő, várok, és számolok.
-5ben meg már (bár lehet semmi értelme) rögtön 2x izzítok
Föckös02-12-2013 06:16:20 // 25045
feküdj alá, és gázlámpával melegítsd a kartert :-)))
De Ferike, neked külön megvezetni az izzítórelét nem egy nagy meló, miért nem csinálod azt?
Laptoppal indítani nem olyan gáz mintha a jobb első ülésen lenne a 16v ecu :-)))
De Ferike, neked külön megvezetni az izzítórelét nem egy nagy meló, miért nem csinálod azt?
Laptoppal indítani nem olyan gáz mintha a jobb első ülésen lenne a 16v ecu :-)))
mex8601-12-2013 14:18:26 // 25044
én meg szoktam várni a kattanást izzításnál, de igazábol mindegy.
csak kemény hidegben (-5 alatt) érzek különbséget a kivárt kattanás és az elalvó lámpa utáni indítás között. mikor vettem a kocsit 1 gyertya halott volt, ugyanúgy indult mint csere után.
amúgy az hogy általában megvárom a kattanást, az beidegződés fossákopott kamrás dizel korszakomból (3 hétig bírtam aztán menesztettem azt a Foscht) :) az a kocsi 10 fok alatt igen nehezen indult, csak az volt a baj hgoy +10 alatt :D
asszony OFF-os adagolós TDI-jén 4ből 3 izzitó szar volt, 0-ig indult könnyen, -5ben már volt baj de nagynehezen elkapta csak sántán járt, most dobtunk bele 4 újat, fél fordulatra indul
csak kemény hidegben (-5 alatt) érzek különbséget a kivárt kattanás és az elalvó lámpa utáni indítás között. mikor vettem a kocsit 1 gyertya halott volt, ugyanúgy indult mint csere után.
amúgy az hogy általában megvárom a kattanást, az beidegződés fossákopott kamrás dizel korszakomból (3 hétig bírtam aztán menesztettem azt a Foscht) :) az a kocsi 10 fok alatt igen nehezen indult, csak az volt a baj hgoy +10 alatt :D
asszony OFF-os adagolós TDI-jén 4ből 3 izzitó szar volt, 0-ig indult könnyen, -5ben már volt baj de nagynehezen elkapta csak sántán járt, most dobtunk bele 4 újat, fél fordulatra indul
Ferke01-12-2013 14:15:29 // 25043
Igen, érdemes a csatin mérni, és akkor marad bőr a kezeden:)))
Ferke01-12-2013 14:14:32 // 25042
Ezt csinálom..nem kis derültséget csalva a kollegák arcára...csüt-pénteken már be se mentem dolgozni inkább, csak hogy ne adjak magas lasztit:))
Ferke01-12-2013 14:13:26 // 25041
A hatodik relét rakom bele Föcikém:D Egyébként a relé nem is szétszedhetős, de én szétszedtem, ez se segített:)) Más tipp?:)
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2013 13:43:10 // 25040
És te megvárod a kattanást, vagy ha az izzítás jel elmúlik a műszerfalon, indítassz?
Amúgy kimértem a gyertyákat, jók. Lehet cserélve voltak mielőtt vettem a gépet, de kutya bajuk ellenállás szerint.
A mérésre tipp. Elsőre készen lettem, mikor megláttam, hogy honnan kéne kihorgászni a pipákat. Úgyhogy gyertyapipa békénhagy, szem becsuk, öszpontosít...csííí.
Majd a kis fekete dobozból a gyertyáktól jövő csatlakozó ki, a csati érintkezőkön prímán mérhetőek a gyertyák mindenféle nőgyógyászati jellegű beavakozás nélkül. Biztos van aki így szokta, de hátha van akinek jól jön a tipp :-)
Amúgy kimértem a gyertyákat, jók. Lehet cserélve voltak mielőtt vettem a gépet, de kutya bajuk ellenállás szerint.
A mérésre tipp. Elsőre készen lettem, mikor megláttam, hogy honnan kéne kihorgászni a pipákat. Úgyhogy gyertyapipa békénhagy, szem becsuk, öszpontosít...csííí.
Majd a kis fekete dobozból a gyertyáktól jövő csatlakozó ki, a csati érintkezőkön prímán mérhetőek a gyertyák mindenféle nőgyógyászati jellegű beavakozás nélkül. Biztos van aki így szokta, de hátha van akinek jól jön a tipp :-)
Föckös01-12-2013 09:05:20 // 25039
ja hogy fessel működik? akkor pedig laptoppal kell izzítani :-))))
Föckös01-12-2013 09:04:27 // 25038
szét kell szedni a relét, és megpucolni a beégett pofákat kis Ferikém!
Föckös01-12-2013 09:03:37 // 25037
amikor az izzitógyertya gondjaim voltak, akkor kimértem a relét is. nekem 17 mp-ig volt behúzva -6 fokban. Meg lehet hallani, ha nagyon figyelsz...
Ma reggel 0 fok volt, izzított egy 10 mp-est, aztán indult pöciröfi, és szokásosan qvabüdös...
dehát a dízel az ilyen...
Ma reggel 0 fok volt, izzított egy 10 mp-est, aztán indult pöciröfi, és szokásosan qvabüdös...
dehát a dízel az ilyen...
Ferke01-12-2013 08:58:44 // 25036
És azzal a problémával mit kell csinálni mérnökként, hogy az izzítás led korrektül világít, nem villog, de az izzítás nem történik meg, vagyis a relé nem is kapcsol?:)) FES-sel az actuatorral indítható, működik, csak a normál üzemmódjában nem:) Most ilyennel küzdök...:)
GTPeti30-11-2013 22:20:11 // 25035
Ez v.mérnök nyelvre fordítva azt jelenti, hogy egy tranzisztort kéne még betenni az óracsoport mögé és egy szálat odavezetni az izzítógyertyáktól. Ezáltal az izzítás LED addig világítana, amíg az izzítás valójában tart.
Ferke30-11-2013 22:03:25 // 25034
Az biztos, hogy addig izzít, amíg a reléd le nem kattan...én tehát inkább azt várnám meg, főleg így 0 fok környékén:)
DieselManiaco(NagyVad)30-11-2013 20:59:50 // 25033
nem számít ennek a ksb... max 3-at ha fordít...nyáron meg felet...
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2013 20:58:09 // 25032
A relé az rendben, kattog, de csak nyitott motorháztetőnél egyértelmű, hogy azt hallom, eddig sosem figyeltem fel rá :-)
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2013 20:56:51 // 25031
Ez igaz... nem tudom, holnap multiméterrel minimum megnézem.
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2013 20:55:44 // 25030
Az 5-10 másodperc nekem már rengeteg a jtd-hez képest :-) Relékattogást nem hallok, de egy biztos, bármilyen hidegben, rossz KSB-vel olyan simán röffen, hogy hóóót iríígy vagyok az asszony verdájára :-)
DieselManiaco(NagyVad)30-11-2013 20:50:19 // 25029
órákat izzít? beb*sz:D kattanni kell benne a relének. most szoktam rá az 5-10 másodperces izzításokra,főleg hogy kint is állt az öreg,de nyáron nem ízzítunk...
GTPeti30-11-2013 20:41:03 // 25028
Szerintem az az első gyújtásráadás nem biztos, hogy az csatirádugással volt kapcsolatban. Ui., ha KH lenne, akkor pont, hogy időközben újra megnőtt volna az ellenállás és most villogna, nem a friss rádugás után.
medcare30-11-2013 19:53:15 // 25027
Fiat ecuscant ajánlom. Tesztelhető. Kattog a relé.
medcare30-11-2013 19:51:55 // 25026
Igazad van! Hétfőn kicserélem a maradék 2-t. Azok miatt még mindig villog az izzítás lámpa. :-(
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2013 19:32:49 // 25025
Ezaz, hogy nem valami szépen indul hidegben. Indul, csak olyan összeszedetlenül, néha meg is csörren egy pillanatra, ha éjszaka hideg volt. A múltkor itt -6 volt a hőmérő szerint hajnalban. Na azon a reggelen bár már 0 fokban indítottam, de csörrent.
Persze nem vártam csak a visszajelzők kihúnyásáig.
Holnap rámérek asszem, nekem is nagyon-nagyon gyanús már, hogy azok az izzítók nem működnek.
Remap után a friss programmal első gyújtásráadáskor villogott az izzítás lámpa.Másodjára már nem.Se előtte, se utánna. Lehet valami katyvasz van a visszajelzéssel, vagy valami kontakt hiba....Akkor ki volt véve a computer, lehet hogy frissen visszadugott csatikkal érezte hogy gáz van, aztán újra kontakt hiba lett? Nem tudom..
Persze nem vártam csak a visszajelzők kihúnyásáig.
Holnap rámérek asszem, nekem is nagyon-nagyon gyanús már, hogy azok az izzítók nem működnek.
Remap után a friss programmal első gyújtásráadáskor villogott az izzítás lámpa.Másodjára már nem.Se előtte, se utánna. Lehet valami katyvasz van a visszajelzéssel, vagy valami kontakt hiba....Akkor ki volt véve a computer, lehet hogy frissen visszadugott csatikkal érezte hogy gáz van, aztán újra kontakt hiba lett? Nem tudom..
Kristyon30-11-2013 19:32:18 // 25024
igen, én is így használom :)
Azt hiszem a kezelési útmutató is így írja...
Azt hiszem a kezelési útmutató is így írja...
GTPeti30-11-2013 19:27:25 // 25023
"Elvileg indítható ahogy kialudt a lámpa?" Igen. Szerintem ez a lényege.
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2013 19:25:09 // 25022
Na megnéztem gyorsan, és tényleg. 2-3másodperc múlva kialszik a visszajelzés, viszont 16sec múlva kattant a relé. Hogy ennek mi értelme...
Akkor hogy illik indítani? Megvárni a relékattanást? Merthogy eddig lazára vettem, ahogy a fények kialudtak, én indítóztam, tehát kb 4sec izzításra volt ideje.
Nagyon hidegben (-15 körül) rémlik mintha az izzítás ikon kicsit tovább virítana. Mi a logika? Elvileg indítható ahogy kialudt a lámpa?
Akkor hogy illik indítani? Megvárni a relékattanást? Merthogy eddig lazára vettem, ahogy a fények kialudtak, én indítóztam, tehát kb 4sec izzításra volt ideje.
Nagyon hidegben (-15 körül) rémlik mintha az izzítás ikon kicsit tovább virítana. Mi a logika? Elvileg indítható ahogy kialudt a lámpa?
GTPeti30-11-2013 19:21:29 // 25021
Gyuri, engem meglepne, hogyha ennyi év után még ne lenne hibás gyertyád. Lehet, hogy a 146-ban még nem érzékeli az elektronika a kiégést? (Csak tipp.) Az indításon egy JTD-nél nem nagyon veszed észre, jó kis motorok ezek. (No meg a CR miatt is.)
Kristyon30-11-2013 19:18:39 // 25020
Hali!
Az izzó aránylag hamar pár másodperc alatt kialszik, de a relét kb fél perc után lehet hallani, hogy kattan...
Az izzó aránylag hamar pár másodperc alatt kialszik, de a relét kb fél perc után lehet hallani, hogy kattan...
GTPeti30-11-2013 19:17:49 // 25019
Nekem max. 1mp, nagy hidegben (-10fok alatt) max. 2mp dereng.
(Bár nálam már lassan a visszajelző is kiég, a sok eltávozott és még nem cserélt gyertyától. Ugye villogva panaszkodik vagy 5mp-ig. De ami késik... :)
(Bár nálam már lassan a visszajelző is kiég, a sok eltávozott és még nem cserélt gyertyától. Ugye villogva panaszkodik vagy 5mp-ig. De ami késik... :)
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2013 19:15:12 // 25018
Ezzel kapcsolatban egy kérdés. Nektek ilyen 0 fok körül hány mp-ig izzít? Nekem baromi gyanús az öreg verda. A sok év és km alatt én még csak olvastam izzító problémáról, de nekem sose villogott hogy baja lenne. Kicsit már gyanús az egész, hogy működik e egyáltalán, vagy működött e valaha benne :-) A műszerfalon jelzi hogy izzít, bár elég rövid időre. Relékattanás...az mi? Hallani kéne az utastérben, vagy csak nyitott géptetőnél fülelve? Ha jól tudom, az a kis fekete doboz az izzítás vezérlő a szívócső hátán..?
Egy tuti. A TD órákat izzít a jtd-hez képest. Relét abban sem hallok kattogni, pedig ott tuti jól működik a cucc.
Egy tuti. A TD órákat izzít a jtd-hez képest. Relét abban sem hallok kattogni, pedig ott tuti jól működik a cucc.
GTPeti30-11-2013 19:11:46 // 25017
Egy jó izzítógyertya maximum pár ohmos ellenállású hidegen. (Értsd: kb. olyan ebből a szempontból, mint egy 100-as szög...)
Szóval tök mindegy, hogy 170kOhm-ot mérsz, vagy 7-8MOhm-ot. Ugyanúgy kuka.
Szóval tök mindegy, hogy 170kOhm-ot mérsz, vagy 7-8MOhm-ot. Ugyanúgy kuka.
Föckös30-11-2013 19:07:36 // 25016
nem nem tiltja le csak tipikusan xarul indul. ha indul... izzítók cseréje után már nem volt gond;-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster30-11-2013 18:45:00 // 25015
Hát nem. De ezért is kapta a patkány nevet :)
mreni30-11-2013 18:33:36 // 25014
az valószínűleg nem izzatás problem akkor
159 Indigo Gray 2.4 Monster30-11-2013 18:19:31 // 25013
Akkor szerencsés vagy, nekem +5-nél új gyertyákkal is szarul indul.
mreni30-11-2013 17:54:50 // 25012
nem.
nekem is cserélnem kéne -5ben már picit nehezebben indult,de nem volt vele gond (még)
egyik gyertya sem jó már :D
nekem is cserélnem kéne -5ben már picit nehezebben indult,de nem volt vele gond (még)
egyik gyertya sem jó már :D
medcare30-11-2013 17:47:07 // 25011
De ugye ez nem tiltja le az indítást?
Föckös30-11-2013 17:38:26 // 25010
like! nekem anno 5ből 1 működött, úgy már nem akart beindulni mínusz 7ben
medcare30-11-2013 17:35:27 // 25009
Ma bedühödtem. Állandóan könyörögni kell, hogy valaki foglalkozzon az öreggel. (11 év)
Fogtam egy 10-es csőkulcsot, egy régi T-kulcsot, némi fémrudat s összehegesztettem izzítógyertya cserére. 3-at kellett kicserélni: az egyik 8 MOhm, a másik 1 MOhm volt. Ezeket tudtam (korábban kimértem). A harmadik egy 170 kOhm ellenállást produkált, ez jelzett hibát még e kettő kicserélése után is. Szerintem a maradék kettőt is kidobom csak hamar beesteledett s a fűtetlen garázsban fáztam.
Amúgy paráztam, mint állat. Mindenki elijesztett, hogy beletörhet. Az első mozdulat volt kritikus: kis nyikkanás. Megmozdult. Huhhhhhh. Kis csavarlazítót is öntöttem a tövébe, segített. Utána nem igazán szerette a motor, de kidolgozta szépen. Aztán a 2. cseréje kissé nehezebb volt, de emlékeztem, a szerelő azt mondta: oda-vissza mozgassam lassan. Meg, hogy indítsam el a vasat, melegedjen. Ez is segített. Most nincs hibajel s indul rendesen.
Holnap reggel újra tesztelem.
Fogtam egy 10-es csőkulcsot, egy régi T-kulcsot, némi fémrudat s összehegesztettem izzítógyertya cserére. 3-at kellett kicserélni: az egyik 8 MOhm, a másik 1 MOhm volt. Ezeket tudtam (korábban kimértem). A harmadik egy 170 kOhm ellenállást produkált, ez jelzett hibát még e kettő kicserélése után is. Szerintem a maradék kettőt is kidobom csak hamar beesteledett s a fűtetlen garázsban fáztam.
Amúgy paráztam, mint állat. Mindenki elijesztett, hogy beletörhet. Az első mozdulat volt kritikus: kis nyikkanás. Megmozdult. Huhhhhhh. Kis csavarlazítót is öntöttem a tövébe, segített. Utána nem igazán szerette a motor, de kidolgozta szépen. Aztán a 2. cseréje kissé nehezebb volt, de emlékeztem, a szerelő azt mondta: oda-vissza mozgassam lassan. Meg, hogy indítsam el a vasat, melegedjen. Ez is segített. Most nincs hibajel s indul rendesen.
Holnap reggel újra tesztelem.
Föckös30-11-2013 16:23:33 // 25008
Azzal sincs baj, Attika is írta.
Nem lehet. hogy a jobb lábbal van a "gond"? ;-)
Nem lehet. hogy a jobb lábbal van a "gond"? ;-)
Attika0130-11-2013 15:07:53 // 25007
Pont egy hete néztünk rá Enyémre is Reni-vel, 82-fok. Nincs azzal baj.
sty30-11-2013 14:56:21 // 25006
Skacok honnan tudnék normális áron ,1.9Jtd-ez alsó turbó csővet szerezni?
Hardy30-11-2013 11:58:41 // 25005
Használom azzal nincs gond. :-) valamikor csak kiforja magát. Meg ahogy néztem lehet talán a hőfok. Óra szerint az első vonás elott van folyamatosan. FES szerint ez 82 fokot jelent. Nem tudom az normális vagy mar kezd kevés lenni? Annál feljebb nem megy és ilyenkor mar nyitva a termosztát ahogy néztem. Pedig tavasszal lett cserélve.
Föckös30-11-2013 10:46:10 // 25004
úgyúgy. használni kell ;-)
Föckös30-11-2013 10:45:32 // 25003
ez így rendben van, máshol lesz a bibi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
521
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?