Forum >> Dízelmánia

Buddha16-01-2014 19:34:14 // 25652
Igen, ez a biciklilánc elég nyugtalanító. Ilyen picsa lánc van a Chrysler féle VM motorban is, sőt lehetne sorolni: Opel Corsa, Nissan-ok... Mindegyik nyűgös 90e után. Hullámzó alapjárat, változatos hibakódok, rejtélyes tünetek.
Nem értem, hogy a 21. században amikor a holdutazás is több mint negyven éves, képtelenek egy tartós megoldást nyújtani ezen a területen.
Erhard 242 (Pure Energy)16-01-2014 19:18:23 // 25651
nekem a 7en volt ügyfelem 3.2D 2008-as Pajero elszakadt a vezérműlánc....105e km van benne...jah sima egysoros biciklilánc ...vicc
Erhard 242 (Pure Energy)16-01-2014 19:17:00 // 25650
ilyen is van de 2.0HDI a blokk ugyan az van a Fordban is 150e-nél cserélgetik mindegyiknél és nem igazán szakadnak...minden márkánál kb 100-150e a csere periódus
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 19:01:16 // 25649
az fasza:D sose néztem...:D
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 18:09:53 // 25647
pedig már illő lenne...:D azok ugyanilyenek és láncosak? ezt nem tudtam...
Buddha16-01-2014 18:04:28 // 25646
Még nem tervezem a cserét mert bírja! ;-)
Érdekes viszont, hogy a Chrysler Voyager-ekbe épített átdolgozott, láncos VM motorok elég szépen szaggatják a láncokat.
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 17:56:55 // 25645
még szerencse:D bármire meghívlak a Becskei kocsmába ha kicseréled és megmutatod,az ezekszerint még eredetit:D
Buddha16-01-2014 17:55:39 // 25644
A VM32B-vel már 400-nál járok és még nem volt cserélve! :-D
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 17:45:50 // 25643
különben is könnyen beszélsz 250ezrekről,vezérműszíjad meg csak a polcon van:D
Buddha16-01-2014 17:43:35 // 25642
Szerencsém? Nekem nincs Fiestám, de mivel van néhány az ismeretségi körömben így van rálátásom, hogy mennyit bír ki. ;-)
Egyébként elég bejáratos vagyok egy itteni Ford szervízbe és hidd el, nem panaszkodtak még, hogy sorban állnak a vezérműszíjszakadt autók... Arról nem is beszélve, hogy egyébként az olaszokban hiszek, feltétlenül! :-)
.......................16-01-2014 17:33:06 // 25641
birja a lóf****t ,csak szerencséd volt
(a 3 hengeres ezres turbo Ford csodában 250 ekm ,és olajban fut,
azt mondják sosem kell cserélni,persze mert hamarabb kell majd motort cserélni)
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 17:33:04 // 25640
ezt nem feltételeztem volna:D
.......................16-01-2014 17:30:32 // 25639
állj
a TS ben és egyéb benzines Alfákban Fiatokban 60ekm
a JTD ,Multijet ben 100 e km
az ajánlás

ja a Jtd ben a vizpumpa általában a hunyó,vagy a generátorszíjak
(elszakadnak és viszik a vezérmüszíjat is magával)

szóval 100ezrenként le az összes szíj+v pumpa +feszítö és akkor nem lesz baj
érdemes a gumipufferes ékszíjtárcsát is kivágni 200 ezrenként
és a generátorra is rá kell pillantani csapágy +szabadonfutó
Buddha16-01-2014 17:25:58 // 25638
Érdekes, hogy kibírja. Már a Focus benzinesekben is 150 volt az előírás ha jól emlékszem. ;-)
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 17:07:48 // 25637
akkor azon sose kell cserélni addig nem tart ki benne a motor...:P
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 17:07:21 // 25636
bennem van a hiba,egyszerűen nem merek annyit elmenni egy szíjjal ez van,pedig ebbe a vacakba még olcsóbb is a blokk-hengerfej-bármi mint egy JTD-Mjet-vagy bármi másba,úgyhogy én azt mondom hogy akkor mindenki menjen amennyit gondol,vagy a data ír,csak nehogy sírás legyen...:D
Buddha16-01-2014 17:06:47 // 25635
Ja, Fiesta 1.4 Tdci-ben 240e a csere vagy 10 év! ;-)
Buddha16-01-2014 17:04:40 // 25634
...ezért is lehet olcsón venni rengeteg külföldi Ulysse/Phedra/807/C8-at. Most is hozott haverom kettőt, mindkettő Zahnriemenshaden... ;-)
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 17:04:06 // 25633
úgy is lehet,a TD-ben is 120-anként kéne..
Erhard 242 (Pure Energy)16-01-2014 16:54:00 // 25632
hol? én 100e-nél cseréltem az mjetben, a Phedra-ban 180e előírás pl....
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 16:52:20 // 25631
az lehet,TS-el egy métert se, 160ezret meg nem biztos hogy nyugodtan beletennék bármibe is,talán ilyen zsiguli kategóriás autóba amibe 10ezer egy komplett motor..
Piritu - 1.000.00016-01-2014 16:49:19 // 25630
Hát ez így ebben a formában nem igaz.
A TS motorokra 60ezer a gyári ajánlás.
A feleségem OFF-jára 160ezer, 8 év
DieselManiaco(NagyVad)16-01-2014 16:46:41 // 25629
vezérlés csere 80eKm vagy 5év! általában...
WarbiRunner (Gyuri)16-01-2014 16:44:57 // 25628
60? Az szerintem elég sűrű. Bár nem tudom ki mit ajánl...Nekem 90e-nél volt az az állapot, hogy a szerelőm erősen javasolta a teljes cserét. Szerintem 70-80e-t nyugodtan el lehet menni vele, a 60e-ren már most túl vagyok megint. A vízpumpa bírja simán (ha az első pár ezren nem áll meg, akkor elmegy sokat :-)), a többi görgőt meg meg lehet nézni, hogy milyen állapotban vannak. Ha csak a szíj aggaszt, szíjjat önmagában is lehet cserélni akár sűrűbben.
Bomi16-01-2014 16:34:54 // 25627
Sziasztok,
Úgy tudom legtöbben 60 ezer Km -enként cserélitek a vezérlést a JTD-kben, pedig a gyár 120 ezr km-t ajánl...nem túl szigorú a 60 ezer? Jó tudom,hogy milyen károkat okoz a szíjszakadás/átugrás stb... én is lecseréltettem 60 ezer után, csak kíváncsi vagyok a tapasztalatokra, ki meddig húzta :)

http://fiatveszprem.hu/szerviz/VEZERMU_fiat_alkatresz_kampany%5B1%5D.pdf
WarbiRunner (Gyuri)16-01-2014 15:30:22 // 25626
El is bizonytalanodtam én hogy kell e az nekem. :-) Nincs meg még mindíg az a fíling ami a 146-nál volt, hogy mindenáron nagyon akarooom. A 46-nál szinte nulla észérv tényező volt. Annyi "észérv" működött, hogy a dízelekkel érzett akkori ellenszenv ellenére jtd-t vettem, hogy a családnak be tudjam adni, hogy ez bizony családi autó. Mindenáron akartam ezt az autót. A 159-nél ez még hiányzik, az észérvek és a 146-hoz való ragaszkodás még lazán legyűrik a vágyakozást.
Amíg azon agyalok hogy ér e 2/3 millát, akarom e a drága alkatrészeket, a sztreccs szíj cseréket, addig ez még nem vírus, nem szerelem. :-)
Úgyhogy most nem is gondolkozok ezen, megkuplungozzuk a jtd-t aztán majd lesz valahogy.
Föckös16-01-2014 15:13:53 // 25625
megveszem majd a régi csigád jóárasítva ;-)
Föckös16-01-2014 15:13:08 // 25624
(like és respect)
'''''16-01-2014 12:27:42 // 25623
A 159-ed többet fog enni! :-)
WarbiRunner (Gyuri)16-01-2014 09:58:45 // 25622
Mostanában szerdánként úgy adja az időbeosztásunk, hogy estefelé együtt konvolyozunk haza Kingával. A városon "formációban" végigjönni a két dízel 146-tal, ahol csak lehet egymás mellett, ahol kell, egymás mögött, nagy feeling :-) Szerintem kívülről sem nézhet ki rosszul.
Nade tegnap, leesett az arcom kicsit. Az utolsó lámpánál épp nem fogtuk meg a zöldet, persze egymás mellett álltunk, mert úgy látványos. Mikor nekünk következett a zöld, már láttam hogy finoman kúszik a TD, úgyhogy én is gyorsan 1-be húztam, aztán go. Elsőre lazára vettem, nem alázásról szól, hanem közönség játék. Hát basszus a chipes jtd-vel igen megizzadtam mire a kezdeti lazaságot ledolgoztam. 3-masban bírtam csak erőfölénybe kerülni, ott már elhúzott a jtd, nade ahogy az a tádé megy... Mondjuk így kívülről látva hogy mekkorát kormol hozzá, hát nem egyszerű, de baromira lép. :-) Bentről is érződik hogy van ereje, de így fej fej mellett picit meglepő volt.
Szóval ennyit a 8l-es városi fogyasztásról, ezen sem aggódok többet, jóó ez így, így marad :-)
Az országúti fogyasztása meg egész kultúrált. Az sem az álom 5l, de legalább megy.
'''''15-01-2014 19:27:32 // 25621
Írtam pár turbóval és azok átépítésével foglalkozó cégnek de nem is válaszoltak.Természetesen a srácot azért még leinformálom jobban.
[k i z z o]15-01-2014 18:26:53 // 25620
Ha ezeket kérdezi, állj tovább!
'''''15-01-2014 18:15:56 // 25619
Van itt helyben egy srác aki bmw-ket tuningol.Elég jól benne van a turbó átépítésben.Persze az alfát nem ismeri,így nem tudja,befér-e a 2260-as a gyári helyére.Jó lenne minél több adatot összegyűjteni a két turbó méretéről és kialakításáról.
Sajnos eddig a neten nem találtam leírást eddig. :-(
mex8615-01-2014 17:53:37 // 25618
nem kis melo
ha mäs csinälja se :D

én is faragtattam/faragtam gtb turbot anno az 1.9 tdi-mre, egy kisebbet de szintén ku*vän nem gyärit.
hät volt ott minden, sikmaräs, flansni vägatäs + öntvényhegesztetés, olajcsö gyärtatäs, turbocsö csere speckora, el kellett forgatni a házakat (ez nem nagy melo csak mig kitalälod hogy älljon jol), geometriaällitäst ätvariälni mert a feltett turbo elektromos VGT-s volt, mäsik kart csinältatni hozzä, vizhütést ledugozni....

nem biztos hogy megint nekiällnék.
hozott igaz a konyhära, meg ez volt a legolcsobb uj megoldäs még igy is, de ällt 1 honapot a kocsim mire a lego kiadta... ha nem robbant volna fel a rajta levö csiga sose älltam volna neki. viszont jo lett a konstrukcio azota is lätokörben van a kocsi mär 100e-et lefutott rajta a csigusz 1,6on megy meg minden meg vna húzva mellette is.
mreni15-01-2014 17:46:58 // 25617
2260-at előszeretettel használnak még 1.9eken is,én is azt akartam aztán inkább nem vágtam bele,sok idő és pénz...
Szóval ez nyugodtan mehet a Tiédre

Ki csinálja amúgy?
'''''15-01-2014 17:29:43 // 25616
Egy kis segítség kéne.Szűkül a kör turbó tuning ügyben.
Tudtok valahol leírást méretekről,felépítéséről és esetleg szállított légmennyiségről ennek a két turbónak?
garett gtb2056v (159gyárija)
garett gtb2260 (ez lenne az új)
A szakinak még ennyit kéne tudni az átépítéshez.
DieselManiaco(NagyVad)14-01-2014 20:52:10 // 25615
jahh el tudom képzelni,most volt nemrégiben a TC-n egy video,lengyel rallysokról,kb minden második autó döntetlen(1.1) Sporting Seicento volt,nagyon felkapták,kicsi a bódé na ez egy elég nagy előny...
gecsa14-01-2014 20:45:34 // 25614
már az 1.1en is meglepődtem anno...
Marci16414-01-2014 16:48:02 // 25613
Egy kis korom szerintem is kell :)
DieselManiaco(NagyVad)13-01-2014 21:00:48 // 25612
nem is merek rá gondolni:D
gecsa13-01-2014 20:55:19 // 25611
a csinkucsentóból az egyhárom azért nem olyan, mint aminek sokan gondolják... ;)
DieselManiaco(NagyVad)13-01-2014 18:58:40 // 25610
egy hatezres tádéban? hát egy cinquecento-val biztos fejet menne,vagy kikapna?:D
Mr. Z13-01-2014 18:56:16 // 25609
azért ebbe mi kraft lehet? :)
Mr. Z13-01-2014 18:54:48 // 25608
akkor bocsi de én bírom a füstöt :) én szeretném az enyémet is rendes megcsinálni na azért ne alapjáraton füstöljön de kicsit megpiszkálni csak kéne valaki aki tényleg ért hozzá én csak kibic vagyok alapismeretekkel. szóval aki nem él túl messze tőlem és profi az jelentkezzen :)
DieselManiaco(NagyVad)13-01-2014 18:46:29 // 25607
látom te csíped a füstöt:D ezért küldök neked egy alapjáratot:D
DieselManiaco(NagyVad)13-01-2014 18:45:07 // 25606
nahh ezért leszedik a fejed:D ez nem az a topic:D vagyis nem tudom mire jó ez a topic:D
Mr. Z13-01-2014 18:41:45 // 25605
nekem tetszik hogy füstöl, főleg a gyorsulási versenyek "gyárkéményei". A vontató versenyek királyai a legjobbak.

truck race

de a legnagyobb király a scania turbós diesel mercedes drift kombi:

Drift diesel
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2014 14:37:43 // 25604
Nekemis van kérdésem. Lendkerék cseréhez fontos új csavarokat keríteni, vagy nyugodt szívvel felrakható a régiekkel? Egyelőre nem sikerült csavart rendelni, csak azért kérdem.
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2014 14:21:57 // 25603
Hát ja, nyomásvezérelt vgt-s re. A gond ott van, hogy ahhoz még írni kell egy nagyon korrekt programot ahhoz, hogy tényleg jobb legyen az eredmény mint a fixcsigással. A 105 lovashoz írt egyenprogram az eddigi vizsgálódásaim alapján meglehetősen jól sikerült. Agyaltam én is turbo upgraden, de 146-nál komolyabb limit a kuplung, és úgy egyáltalán a sima egyenchip olyan szörnyet varázsol belőle, hogy nem biztos hogy van értelme többnek.
Most épp folyamatban a kuplung erősítés, hogy egyáltalán átmenjen a nyomaték. Már itt a kuplungszett, a héten pakoljuk össze. Nade ha az megvan, akkor is egy TI fékrendszer minimum kéne még alá ha még gyúrni szeretnék rajta. Mert ugye turbocserénél már 350Nm körül és 160 paci körül beszélgetünk. Ha valaki jól megírja azt a progit. És háát igen, a porlasztók valahol 160 ló környékén szintén a végüket érik el, úgyhogy lehet nekifeszülni berakni olyat, ami nagyobb szállítást tud rövidebb idő alatt, hogy a növelt mennyiség egyáltalán befecskendezhető legyen az adott időablakban. Ezzel még durvább lesz a programozási feladat.
Az ekkora belenyúlás már hobbiautó szint. Nálam egyelőre marad a nagy kuplung, és ha az beválik, akkor tavasszal beépítem a wmi-t és ennyi.
Onnantól már sokkal többet számít egy esetleges 6-os váltó, vagy egy q2 mint még 10 ló. De ez a jövő zenéje :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.