Forum >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 15:48:11 // 26602
aham és elektronikát hogy cserélnek?
Ferke30-04-2014 15:43:51 // 26601
Ja, én néztem be a hsz-t, bocs:)
Ferke30-04-2014 15:42:13 // 26600
Ja, én most kimondottan a generátor felújításnál tartok...csúcsról nem olvastam a hsz-ben.
Liquid30-04-2014 14:46:49 // 26599
van pár olyan cég akik beruháztak a megfelelő eszközökre, tudtommal az InterDiesel pont ilyen
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 14:23:41 // 26598
azért egy csúcs felújítását ne keverjük össze egy generátoréval... tudod deszkákat én is tudok össze szegelni de a tetőt nem vállalnám P
Ferke30-04-2014 13:55:08 // 26597
Azért a kettő között, pontosabban roberten túl is van élet, pláne ha csak a generátor felújításról beszélünk:) Az külön vicc, hogy pont Kiss Pistának hívják az egyik legjobb generátorost, akit ismerek!:))))
.......................30-04-2014 11:22:03 // 26596
az Interdiesel csinálta az injekrorfelújítást
gecsa30-04-2014 10:16:30 // 26595
oda-vissza 520km ;) de nekem még van gyanúm a klímára is... majd, ha most a hosszabbított hétvégén, ha az időm engedi.. :)
WarbiRunner (Gyuri)30-04-2014 10:05:47 // 26594
Amúgy izzít 13 fokban is, persze, szóval nem árt ha az izzítás rendben van. De be kell indulnia nélküle is szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)30-04-2014 10:03:35 // 26593
Amikor nem indul köpi a fekete füstöt közben? Mármint indítózás közben. Ha igen, akkor üzemanyag van. Ha nem, akkor akár üzemanyag hiány is lehet. Mármint az adagolóba nem jut el, vagy nincs elég nyomás pár tekerésig.
Ha beindult hogy viselkedik az autó? Egyenletesen jár, vagy fulladozik, dadog? Működik e a hidegindító (KSB) patron, vagy van e kézi "szivató"? Más kérdésem nincs :-)
Ha van üzemanyag, mégsem indul, akkor simán lehet kompresszió gond. A Kingáé télen csinál ilyesmit, abban a KSB tuti rossz. Mínusz 6-7 fok körül és alatta köp egy adag feketét és csak aztán döccen be. Józsibá szerint ne foglalkozzak vele amíg beindul. Ha már nem, akkor vigyem (értsd toljam át :-)).
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 09:03:37 // 26592
kis pista meg robert bosch között van némi különbség nem? :)
Ferke30-04-2014 08:40:18 // 26591
Mi a különbség a kettő között?:) Mindkettőt ember csinálja, nem?:)
Ferke30-04-2014 08:39:10 // 26590
Ha pl pesterzsébet nincs túl messze, akkor itt kész van pár óra alatt ki-beszereléssel együtt. Bejelentkezős a téma, mert először le kell rendelni a felújító készletet (csapágyak, csúszógyűrű, híd)
Alfa GT-Csaba29-04-2014 22:25:57 // 26589
valószinű a hosszbordás szíj,és amikor melegszik elhallgat egy idő után!!??
Hardy29-04-2014 21:39:03 // 26588
Es minek banyasznad ki. Nekem a helyen csereltek.
0Balazs29-04-2014 21:14:27 // 26587
Sziasztok!

Tücsök költözött a 147-be. 2005-ös 1.9JTDm 16V nyikorog indulásnál, és kiseb fordulaton ha terhelem a motort (indulok, gyorsítok). Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Próbáltam kifülelni honnan jöhet, de nem sikerült.
Mr. Z29-04-2014 20:23:57 // 26586
Ha sokatá áll az autó értem ez alatt hogy éjjel, regelre virradóan beülök indítok reszel-reszel-reszel semmi, indít reszel-reszel-reszel, semmi. Indít reszel-reszel, és nagy füst kíséretében beindul. Ha megállok valahol bemegyek tesco-ba kijövök pöc röf, hazajöttem fél 5-kor, este 8-kor pöc-röf. Nem értem. Olaj rendben, Víz rendben. Olaj nem habos, víz nem olajos. Minden ránézésre a legnagyobb rendben. Az izzító relé lógott a motorban alul a váltó mellett és mikor szétszedtem folyt ki a víz és ez a látvány fogadott.

De reggel azért már 13 fok is van kell , vagy kéne a TD-nek izzítani ilyen időben?
Esetleg tipp?
Az a furcsa, hogy melegen pöc röf. Minden fordulaton húz jól megy. Nem rángat nem gyenge.
Fater (Norbi)29-04-2014 19:42:12 // 26585
A Bravo kívül még jó, de belül kicsit ingerszegényke lett. A páromnak lenne a kocsi, de leghamarabb a nyáron lenne megvalósítható a csere. Az alábbiakat néztük ki, mint potenciális utód, de a 170 lovast időközben sajnos eladták..., így ez maradt:
szalonautó
mreni28-04-2014 13:56:28 // 26584
csakúgy mint az Alfa..
Piritu - 1.000.00028-04-2014 12:26:12 // 26582
Azért az Alfánál a jelenlegi új modell megjelenési sűrűséget ismerve nem árt, ha ennyit kibír :-(
.......................28-04-2014 11:43:36 // 26581
elsö Motor Volt benne,
de ismerek sok 1,6 os jtdm es Fiat ot,akiknek 300 körül van benne ,de meg Sem bontották az injektorokat se
WarbiRunner (Gyuri)28-04-2014 11:30:33 // 26580
A gyártónak azért annyira nem rossz ha sokáig elfutnak az autói. Az alkatrészeken szép haszon lehet. És azzal semmit nem kell csinálni a gyárnak. Biztos optimalizálják már ezt is :-) Kiszámolják okosok, hogy mennyit kell/érdemes elfutnia egy autónak, hogy megérje.
Azért 3-400e-t el lehet ma már várni szerintem komolyabb gondok nélkül, gyári előírás szerint szervizelve. Azért sok autóba belekerül ez a méter 5 éves korára (lásd céges /ügynök/területi képviselő autók akár itthon is). Ezeket fogják új autóra cserélni, úgyhogy onnantól már tényleg mindegy a gyárnak hogy hova, kihez kerül. Jó eséllyel olyanhoz aki úgysem vesz új autót anyagi, vagy elvi vagy bármilyen okból.
gecsa28-04-2014 11:20:22 // 26579
azért a kérdés felmerülhet, hogy hányadik motorral... :D nem érdeke már a gyártóknak a 4-500ezres biztos futás, mert akkor ki venné meg az 1-2 évente megjelenő új modelleket?
.......................28-04-2014 09:18:54 // 26577
láttam már 1,6 multijetet Fbravoban 450 ezer km errel,
és még simán jó volt ,nem dölt orrán száján semmi olaj,
nem is ette ,
persze ez userfüggő

szerintem az 1,6 és 2,0 jtdm is bírja addig mint az 1,9 2,4 jtdm ,sőt talán tovább is mivel ezek nem küszködnek Dpf ,kis pillangó Egr gondokkal

de a nagynyomású ugyanaz a Bosch CP3,és Bosch solenoid injektorokkal
WarbiRunner (Gyuri)28-04-2014 09:03:54 // 26576
Tervezés kérdése. Anno ugyanezt kérdeztük a common rail megjelenésekor. Atyaég ezer bááár, mennyit fog ez kibírni? Melyik mennyit, de egyik se keveset.
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-04-2014 17:14:51 // 26575
Vajon mennyire lesznek tartósak ezek az agyon ki hegyezett motorok ?
.......................27-04-2014 15:55:26 // 26574

a Guli ban a multijet 2 van
amiben más az inkektor ,optimalizált

a Fiat Bravo 300 Nm eres 1,6 osa Multijet 1
SaLL27-04-2014 15:18:11 // 26573
Szia ,
ugyan ez a gondom a 147-essel, igaz egy idő után már nem "rögtön" jött be a hiba hanem minnél később . Azóta kiderült hogy a kormányszögjeladó rosszalkodik.
Alfa GT-Csaba27-04-2014 13:38:22 // 26572
Azért az jó üzleti fogás volt a gt-nél is hogy a q2 150 és 170 lovas közt árban közel 1 milla volt az ár különbözet ,mert kicsit módosított a program benne ,ami ugye 40 ezerért is elérhető manapság!!
.......................27-04-2014 13:34:59 // 26571
ez igaz,a Bravoban 300 Nm ert tud "csak"
A Fater t hálistennek a Guli érdekli
Alfa GT-Csaba27-04-2014 13:27:43 // 26570
De bravoba ,nem raktak ilyen motort!
Alfa GT-Csaba27-04-2014 12:14:29 // 26567
Hengerürtartalom:
1598
ccm
Maximális teljesítmény:
120
LE /
4000
ford./perc
Maximális forgatónyomaték:
300
Nm /
.......................27-04-2014 12:11:26 // 26566
Annyi van benne,
Egy más konstrukció,
Nagyobb turbó van rajta
.......................27-04-2014 12:09:49 // 26565
az csak úgy érezted,
megy az mint a szél
Tény hogy az 1,6 nem pörgős ,inkább nyomatékos
Alfa GT-Csaba27-04-2014 12:08:32 // 26564
hogy lenne már az 1,6ba 320Nm amikor ugyan az a motor 1,9 305nm?
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-04-2014 11:43:14 // 26563
Még nem volt szerencsém egyik motort sem próbálni. Annyi hogy haverom rendőr és kaptak kölcsön egy 120 pacis 1.6 m-jet Bravot ő azt mondta szép kényelmes csak éppen a 120 pacihoz képest nem megy. A 320Nm azért derék az 1.6-tol
.......................27-04-2014 11:15:44 // 26562
1.6 320 Nm 105ló
2.0 350 Nm 170 ló

én nyugodt szívvel ajánlom az 1,6 ot is ,magyar autópályára bőven elég
ha német pályára kell akkor inkább a 170 lovas
.......................27-04-2014 11:12:24 // 26561
az 1.6 tartós simán el lehet vele menni gond nélkül 300 ezret
nincsenek kis pillangók többé a szívócsőben,
nincs rail nyomás szabályzószelep a rail cső végén (szívóoldalon szabályozzák)

ami viszont típushiba a
Denso generátor ,az 4..5 évesen megadja magát az 1,6 oknál
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-04-2014 10:27:01 // 26560
2.0 jtd :) 1.6 az kevés lenne, gondolom a 20.e km-et nem városba rakod bele :)
Fater (Norbi)27-04-2014 10:03:26 // 26559
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy a Giuliettánál melyik dízel motor a jobb, tartósabb és megbízhatóbb? Az 1.6 jtd (105 Le) vagy a 2.0 jtdm (170 Le)? Lassan váltanánk és e két motor között vacillálok. A dízel azért lenne jobb, mert hosszútávon gondolkodunk a kocsit megtartani és évente legalább 18-20 000 km menne bele.

Segítségeteket előre is köszönöm!
Alfa GT-Csaba26-04-2014 20:09:10 // 26558
Bosch vagy a beru
gecsa26-04-2014 20:06:56 // 26557
én nem tudom, amióta nálam van, sosem izzított... :D
Mr. Z26-04-2014 20:00:41 // 26556
melyik a legjobb izzítógyertya?
Mr. Z26-04-2014 20:00:38 // 26555
melyik a legjobb izzítógyertya?
csikszu23-04-2014 18:56:37 // 26554
Sziasztok!
Nem rég vagyok alfa tulaj ezért a segítségeteket szeretnémkérni
156 jdm van 2004-es. elindulás után kb. 1 km megtétele után ABS hibát jelez a computer és a műszerfalon is. Szerelőnél volt már, diagnosztika érdekes módon nem ABS hibát jelzett(mellesleg az ABS működik satuféknél a pedálon érezhető és a kerekek sem csúsznak meg) Idézem a következő hibaüzenet volt olvasható: A fékrendszerbe nem megfelelő a hidraulika nyomás. Ezért rögtön fékolaj csere légtelenítés, egy kicsivel valóban keményebb lett a pedál. Próbakör következett de megint jelentkezett a hiba.
Vissza a műhelybe megint rádugtuk a laptopot és most, a fékpedál kapcsoló hibát jelzett tudtommal az működteti a féklámpát? de az is rendben van. jelenleg itt tart a dolog.
ja és az ASR kapcsolónál is folyamatosan világit a kis led, ha bedobja a hibát, addig nem.
Előre is köszi az ötleteket, válaszokat.
gecsa23-04-2014 15:51:32 // 26553
erről majd még beszélgetünk nyáron, most műszakira készülgetünk.. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.