Forum >> Forma-1
Inner Circle18-10-2005 11:25:23 // 5158
"Olvastam egy hírt, hogy a Coca-Cola megvette az F1-t."
Ja, én meg megvettem a Nemzeti Múzeumot és mostantól csak Alfákat állítanak ki benne :DDD Szóval a hír igaz, csak nem osztogatnak hanem fosztogatnak... Az F1-et nem adhatta el Bernie, mert nem Bernie-é, sőt igazság szerint senkié, az F1 egy versenyszéria amit a FIA ír ki, ilyetén módon nem is lehet megvenni. Viszont ehhez kapcsolódó jogokat igen. Bernie asszem közvetítési meg hasonló jogokat vett meg sok-sok évre előre. A Coca-Cola most arra pályázik, hogy névadó szponzor legyen, nagyjából mint a Marlboro Magyar Nagydíj esetében. A Champ Car-nak már van is ilyen névadó szponzora, a teljes neve "Bridgestone Presents the Champ Car Championship Powered by Ford"; az F1, ha bejön a biznic, kb. "Coca-Cola Formula 1 Championship" lenne. Számunkra sok jelentősége nem lenne a dolognak.
Halesz18-10-2005 11:13:26 // 5157
És akkor minden autó rosso lesz? :)
SzJ18-10-2005 08:58:55 // 5156
Olvastam egy hírt, hogy a Coca-Cola megvette az F1-t. Kikötötték Berninek, hogy csak úgy adnak pénzt, ha rábeszéli Schuhamért, hogy 2008-ig versenyezzen. Még mindig neki van a legnagyobb reklámértéke, pedig az idén nem nagyot alakított a Ferrarival.
Mike.18-10-2005 08:35:29 // 5155
Fisichella nem érti miért büntették meg. Spa után egyértelműen megmondta a FIA, hogy az ilyen eseteket nem hagyják szó nélkül. Briatore és a Renault sem ált ki Fisico mellet, pedig szerintem ez inkább volt csapat érdek. Az ünneplésnél és a nyilatkozatokban is elfelejtették őt. Mert nem volt köze a csapat VB címhez?
Briatorehoz kapcsolódó hír, hogy ő segítette a Ferrarit a VB címekhez, mert anno 1996-ban elengedte az általa felfedezett Sumit. :-O
Nagyon jó ez a név, egy kis fantázáit is vittek bele. :)
Halesz17-10-2005 11:04:20 // 5153
Jól hangzik:
A Red Bull GMBH a hétvégén hivatalosan bejelentette, hogy a november 1-től a szárnyai alá vett Minardi Forma1-es csapat új neve "Squadra Toro Rosso" lesz. (Az olasz kifejezés magyarra fordítva: Red Bull Csapat)
A Red Bull két Forma 1-es csapatának tagjai David Coulthard, Neel Jani, Christian Klien, Vitantonio Liuzzi és Scott Speed.
Inner Circle17-10-2005 10:42:04 // 5152
Alonso látta, Rajkónak meg mázlija volt. Monty szívott...
Mike.16-10-2005 20:19:53 // 5151
Nincs nagy jelentősége. Sajnálom őket a sok baki miatt, de hát aki VB akar lenni annak kell egy kis szerencse is a tudás mellé. :-))
count M16-10-2005 20:16:41 // 5150
Ööö... közbe' rájöttem hogy hülyeséget mondtam, mert nem Alonso hanem Fisico... De, ettől függetlenül Rainak se volt több ideje kikerülni mint Montinak, mert őelőtte is mentek. Legalábbis úgy látszott. :)
Mike.16-10-2005 20:10:55 // 5149
Monty a másik kettőtől nem látta. De azért az is f@sza, hogy über szuper pálya és már omlik szét. Mintha itthon lettünk volna. :-)
count M16-10-2005 18:50:39 // 5148
A technikai malőrök az ő saruk volt, azokért csak magukat okolhatják, ez evidens. Nekem a pech-sorozat "fáj", mint pl. a mai rázókő-incidens. Bár csak egész halkan jegyzem meg: Alonso és Rai ki tudták kerülni, tehát Monti is hibás volt. :)
Tedi16-10-2005 18:28:05 // 5147
Az F1-ben SINCS más márka ;)))
csocsi16-10-2005 18:12:44 // 5146
Nemcsak a F1-ben :-)
GEORGE16-10-2005 18:02:51 // 5145
"Az én szememben egy igazi versenyautó vörös és Ferrari. :-)))"
igen, igen mondhatnánk ugyis hogy az F1-ben nincs más márka! :-))))
Tedi16-10-2005 17:58:07 // 5144
"Az én szememben egy igazi versenyautó vörös és Ferrari. :-)))"
Maximálisan egyetértek! :)))
Én sem kötexek :) Ahogy nézem kb. fele-fele arányban a technika és a balszerencse okozta azt, hogy most nem a Rai lett világbajnok és még csak a csapatbajnokságot sem tudták elhódítani. De hát az autósport már csak ilyen.
Mike.16-10-2005 17:44:53 // 5143
Nem kötexek csak....
Egy kis rövid emlékeztető.
-Az év elején Monty lesérül és két versenyt kihagy
-Olasz: Rai autója elromlik
-Eu:Rai kereke az utolsó körben leszakad
-Kanada: Montyt kizárják
-Francia: Monty autója elromlik
-Német:Rai autőja elromlik
-Magyar: Monty autója elromlik
-Török:Montyba belehajt Monteiro
-Belgium:Montyba belehajt Pizzonia
-Japán:Montyt ki tolta Villeneuve
-Kína:Monty autója elromlik(rázókő)
És akkor még a motorcseréket nem említettem. Igazad van, mert egy része a kiállásoknak, a rossz motor miatt volt, de a balszerencse is besegített néha.
Az én szememben egy igazi versenyautó vörös és Ferrari. :-)))
Tedi16-10-2005 16:15:07 // 5142
Nem csak a balszerencséről van szó. Sajna nem voltak képesek strapabíró motorokat csinálni. Ha valamiben, akkor ebben a Renault jobb volt idén.
Mike.16-10-2005 16:12:30 // 5141
Az idei év nem csak a Ferrarinak felejthető, hanem a McLarennek is. Nem sok ilyen balszerencsés csapat van mint ők az idén.
Mike.16-10-2005 16:07:08 // 5140
Az idei évet a Ferrarinak el kell felejteni. :-(
1 jó futamuk volt. Az pedig az USA nagydíj. :-))))))))))
count M16-10-2005 15:58:42 // 5139
Nem hiszem el, hogy mindig az Ezüstökkel történik vmi balfaszság... ejjj. Rönyőnak gratula!
Cipész hiper-dekoncentrált volt, ilyennek még nem is láttuk. A "verseny" amúgy egy kalap szar volt, jó hogy nem keltem fel reggel. ;)
Egy kicsit javult a helyzet. :)
Az a felvezető körös nem figyelés, MS már máhol járt a mai futamon.
Nézzünk előre !!! Máshová nem is lehet. :)
Don Gombóc16-10-2005 09:55:53 // 5136
Hali! Vagy jót spóroltak ebben az évben. Nem baj, lesz még szöllő lágy kenyér. :))
Mike.16-10-2005 09:53:22 // 5135
Azt hiszem a Ferrarinak, megváltás ez az év vége. :-(
Don Gombóc16-10-2005 09:48:26 // 5134
Szar volt!
GEORGE15-10-2005 22:23:15 // 5133
Holnap reggel 08:00tól Forma 1 Kinai futam aki nem tudná!!! :-)
Inner Circle14-10-2005 13:49:26 // 5132
Hagyjuk az "én-vagyok-a-szegény-meg-nem-értett-tifosi" melodrámát. El kell olvasni a cikket és világosan látszik, mi történik: mindenki megegyezett valamiben, ami mindenkinek jó. Ameddig a Ferrari mindenki fölött állt, addig a többiek nem rúgták fel, megpróbálták így megverni őket. Most hogy meg is verték őket, a Ferrari képtelen ugyanerre a sportemberi magatartásra, mint ahogy mindig is képtelen volt.
Ollah14-10-2005 13:11:45 // 5131
Ejj, a Suhamér nem váltott 3-as fölé? Baromi gáláns és nagyvonalú ember, ezért is kedvelem. Annyi VB-t nyert már, most hagyja a kicsiket a húscafatokért mérkőzni, miután a nagyját már bekebelezte. De legalább valamennyit ad a pórnépnek is. Mátyás király jut eszembe... Tisztára elérzékenyültem... :PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
zolee14514-10-2005 12:56:20 // 5130
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps
1. 35 DE LA ROSA McLaren Mercedes M 1'32"834 211.384 Km/h
2. 38 ZONTA Toyota M 1'32"977 + 0'00"143
3. 9 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'34"092 + 0'01"258
4. 5 ALONSO Renault M 1'34"226 + 0'01"392
5. 10 MONTOYA McLaren Mercedes M 1'34"541 + 0'01"707
6. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'34"618 + 0'01"784
7. 6 FISICHELLA Renault M 1'34"932 + 0'02"098
8. 7 WEBBER Williams BMW M 1'35"035 + 0'02"201
9. 3 BUTTON BAR Honda M 1'35"072 + 0'02"238
10. 12 MASSA Sauber Petronas M 1'35"196 + 0'02"362
11. 14 COULTHARD RedBull Cosworth M 1'35"201 + 0'02"367
12. 37 LIUZZI RedBull Cosworth M 1'35"306 + 0'02"472
13. 4 SATO BAR Honda M 1'35"397 + 0'02"563
14. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'35"567 + 0'02"733
15. 15 KLIEN RedBull Cosworth M 1'35"613 + 0'02"779
16. 8 PIZZONIA Williams BMW M 1'35"709 + 0'02"875
17. 11 VILLENEUVE Sauber Petronas M 1'35"894 + 0'03"060
18. 17 R.SCHUMACHER Toyota M 1'36"051 + 0'03"217
19. 16 TRULLI Toyota M 1'36"079 + 0'03"245
20. 39 KIESA Jordan Toyota B 1'36"644 + 0'03"810
21. 20 DOORNBOS Minardi Cosworth B 1'36"993 + 0'04"159
22. 21 ALBERS Minardi Cosworth B 1'37"173 + 0'04"339
23. 18 MONTEIRO Jordan Toyota B 1'37"435 + 0'04"601
24. 19 KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 1'37"467 + 0'04"633
kezd visszaállni a rend:)
Az elmúlt szabadedzéseken rendszerint hátul végeztek, remélem most jobbak lesznek. :)
Mike.14-10-2005 08:04:11 // 5128
Ne most villogjanak. Majd holnap, az időmérőn. :-)))
Whiteskull13-10-2005 22:43:13 // 5126
Hát ha valaki nem szeret korán kelni, akkor az én vagyok. Ráadásul vasárnap! De ezért érdemes volt.
Miért lenne ez sportszerűtlen? Mert a Ferrari csinálja .... ???
Mike.13-10-2005 19:29:19 // 5124
"védjegyükké vált a sportszerűtlenség" Mii vaan??
A többi csapat meg szent? Bebizonyosodott már nem egyszer, hogy mindegyik rafinált és amit a szabályok engednek ők kihasználják. Akkor meg miről beszélünk? Most ők, holnap a másik.
Inner Circle13-10-2005 15:04:22 // 5123
A Ferrari hozza a formáját, az utóbbi években a védjegyükké vált sportszerűtlenséget:
"Ferrari to Ignore Winter Testing Ban
By Jonathan Noble Thursday, 13 October 2005 10:34
Ferrari look set to cause further controversy with their testing plans over the next two months, as they look set to ignore Formula One's annual winter testing ban.
The Maranello outfit, who have operated outside of the 30-day agreement that has operated with the other nine teams during the course of the season, are now also not planning to fall in line with the end of year break that will be taken by their rivals.
With the other teams traditionally not testing before the first week of December to allow team members the chance to rest after the season, Ferrari are instead planning major tests in Italy and Bahrain over the next few weeks.
A Ferrari spokesman told Autosport-Atlas: "We will test at Vallelunga on October 26 and 27 and again in early November then head to Bahrain in the middle of November."
As well as the Vallelunga test in October, the team will also test there from November 1-3, prior to a test at Bahrain on November 18-22.
As well as the controversy caused by testing during October and November, Ferrari's decision to run in Bahrain will only add to disquiet among their rival teams.
Teams agreed several years ago not to test outside of Europe because of the huge costs that entailed."
zolee14512-10-2005 12:08:12 // 5120
gondolom már jól kitárgyaltátok a japán nagydíjat, de csak most jutottam nethez.
Ilyen versenyeket szeretnék látni mint a mostani volt! Ez már emlékeztetett az F1-re! Ha kicsit jobb a ferrari az még dobott volna rajta, mert azért nagyon durva volt a különbség a mclaren-renault páros, és a ferrari közt.
Tommi10-10-2005 23:29:08 // 5119
Jenkiknél is 1 ember/kerék a menő :)))
Nemrég néztem valami műsort a 80-as évek Forma-1-éről, nagyon komoly volt :) A szerelők rövidgatya, póló, napszemüveg szerkóban cseréltek kereket. Fehér zokni természetesen szépen felhúzva sípcsontig :)))
Tedi10-10-2005 23:18:36 // 5118
Szerintem ez csak jót fog tenni a versenynek. Végre lesz egy kis izgalom is :)
Inner Circle10-10-2005 16:10:27 // 5117
Azért én megnézném azt is, hogy mit fog alakítani egy-egy ember a kerékcserékkel. 5 mp alatt általában készen volt a 3 fős csapat, egyetlen palinak ezentúl 10 mp is kevés lesz, ami át fogja alakítani kissé a boxtaktikát.
Tedi10-10-2005 15:46:29 // 5116
A Stodartnak szvsz kissebbségi komplexusa van :)
Ami nekem ezek közül tetszik, az a KO-s időmérő, meg a gumicsere. A többi meg nem mozgat :)
Mike.10-10-2005 15:19:03 // 5115
Érdekes szabályok. Kíváncsi vagyok mi lesz a tárgyalások vége? :-)
A nekem nem szimpatikus Stoddart, csak hozta a formáját. Neki mindent és mindenkit fikáznia kell.
Inner Circle10-10-2005 15:13:00 // 5114
A BAR nem hiszem, hogy veszni hagyja majd a 3. autót, hiszen nekik az jövőre sokat jelentene. Briatore is akar 3. autót, igaz hogy nem tesztelni, hanem hogy mindig legyen egy autója a garázsban :-) Frankón, panaszkodott hogy ha nem lehet 3. autója, akkor nem tud mit mutogatni a szponzoroknak, amikor a versenyautók a parc fermé-ben vannak :-)
Gabi15910-10-2005 15:05:34 // 5113
Van amikor még 1-2 előzés sincs az még unalmasabb..:)
Tedi10-10-2005 14:45:48 // 5112
Hmmmm. Fincsi :)e-mail üzenetet küldött szét a sportot irányító szövetség a csapatok vezetőinek szombat délelőtt, mely már egyfajta előkészítése is volt a két hét múlva esedékes Formula-1 Világ Tanács ülésének, ahol a jövő évre vonatkozó esetleges szabálymódosításokat fogják megvitatni, hogy minél érdekesebbé tegyék a küzdelmet a királykategóriában.
A levél tartalmazta mindazon javaslatokat, melyeket a FIA a jövő évben be szeretne vezetni. A felvetésekről, és azok elfogadásáról az október 24-én, Londonban ülésező Formula-1 Világ Tanácson résztvevő csapatvezetők fognak majd szavazással dönteni.
A részletek a következők:
- Átalakított versenyhétvége - a pénteki két szabadedzés időpontja helyi idő szerint délelőtt 10 órától 11 óráig, valamint délután 1 órától 2 óráig tart majd. A szombati edzések száma megcsonkul, és csak egy tréning kerül megrendezésre reggel 10 órától 11 óráig, míg az időmérő edzés délután 1 órától 2 óráig kerül lebonyolításra.
- A kiütéses időmérő rendszer, mely három részre tagolódik. A leglassabb öt versenyző az első 15 perc után búcsúzik a küzdelemből úgy, ahogy azt a második tizenöt percben teszi a még versenyben maradt öt leglassabb. Az utolsó 20 percben már csak tíz autó van versenyben, akik a rajtrács első tíz helyét osztják meg egymás között - ám ezek a versenyzők már a versenyre feltankolt autókkal köröznek. A többiek, tehát a rajtrács második felét elfoglaló pilóták, a futamot megelőzően még vételezhetnek üzemanyagot.
- A kerékcsere ismét engedélyezett lesz a versenyek alatt.
- A tartalék autó betiltása, illetve a konstruktőrök versenyében az utolsó hat helyen végzett csapat harmadik autójának likvidálása a pénteki szabadedzésekről.
- Mindössze csak 14 tagú szervizcsapat a boxkiállások alkalmával, illetve abroncsonként egy ember a kerékcserére.
- A gumimelegítők eltörlése.
- A verseny előtti ceremónia megváltoztatása. A boxutcát 45 perccel a versenyt megelőzően nyitják meg, mindössze csak öt perc erejéig. A versenyzői parádé akkor veszi kezdetét, mikor már a versenygépek a rajtrácson állnak.
Bár a változtatások többségét mindenki támogatja, mint például a kiütéses időmérő szisztémát, illetve a kerékcsere visszatérését, vannak olyan javaslatok is, melyeket egyesek nagyon nem szeretnének.
Azok a csapatok, akiknek eddig lehetőségük volt a jövő évben a pénteki edzéseken harmadik autót pályára küldeni, mert a konstruktőrök versenyében az utolsó hat helyen végeztek, nyilvánvalóan nem támogatják az extra autó betiltását még akkor sem, ha a FIA a levelében megnyugtatta őket, nincsen értelme engedélyezni a harmadik autó használatát, ha a tartalék autót betiltják.
"A harmadik autó futtatását mindenképpen be kellett tiltanunk, ha a tartalék autót sem engedélyezzük." - állt a dokumentumban.
A harmadik autó betiltásáról a közleményben a következőket lehetett olvasni: "Vitatható, hiszen engedélyezhetnénk mindenkinek, azonban ha az élen álló négy élcsapat is használhatna extra autót a pénteki edzéseken, akkor még nagyobb előnyre tehetnének szert a többiekkel szemben."
A tartalék autóval kapcsolatban a következőket lehetett olvasni: "A tartalék autót manapság már nagyon ritkán használják, és mivel a jelenlegi szabályok szerint a versenyt már meg sem állítják, éppen itt az ideje annak, hogy betiltsuk a tartalék autó alkalmazását."
A FIA ugyan már leírta javaslatait, azonban cáfolta, hogy a csapatokat rákényszerítenék ezek elfogadására, hiszen az október végén megrendezésre kerülő ülésen fogják majd csak megvitatni a különböző ötleteket.
"Azt már most megerősíthetem, hogy az új kvalifikációs szisztémáról mindenképpen beszélni fogunk." - mondta a FIA sajtószóvivője.
Mikor arról kérdezték, mit szól Stoddart azon kijelentéséhez, hogy a javaslatok egy rakás szarral érnek fel, a sajtószóvivő készségesen a következőket válaszolta: "Elkerülhetetlen, hogy a szókimondó Stoddart Úr még a sportból való kivonulása előtt ne tegyen ilyen megjegyzéseket. A Formula-1 vesztesége egyben az Ausztrál V8 Bajnokság felemelkedését is jelenti."
Ugyanis Stoddart OZ Jet cége szponzorálja az Ausztrál V8 Supercar Bajnokságot.
Inner Circle10-10-2005 11:33:38 // 5111
"Sato is produkált két "látványos" esetet. :-)))"
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy Szató produkált egy dühös kieset(t)et :D
Mike.10-10-2005 11:16:38 // 5110
Amit én néztem versenyt ott több előzés volt. És az előzési kisérleteket már nem is számoljuk? Sumi is vitézen védte a pozicióját az idén már sokadszorra is fos Ferrarival. Fisico, Weber és a többi szintén. Sato is produkált két "látványos" esetet. :-)))
Mike.10-10-2005 11:09:34 // 5109
Trulli azt is gyilatkozta, hogy amikor meglátta a tükörben Satot, tudta itt a vége a versenyének.
Viccesen hangzik, de talán nem az.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
569
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?