Forum >> Forma-1
TarP14-03-2006 12:36:51 // 6509
Úgy lenne fair, ha apilókák versenyében nem jegyeznék meg az autó típusát, csak az adott autók összpontszámát.
Akkor nem számít, hogy mivel lett első, az évkönyvben pl ez lesz:
1. Kimi Rajkó
legjobb consructor: Ferrari
Holott Rajkó nem ült olyan ótóban...
Mike.14-03-2006 12:35:56 // 6508
Alonso-Kimi párosításra nem sok esély van, szerintem meg semmi. Kimi már elszólta magát párszor a jövőbeni Ferrarihoz igazolásáról.
Hogy ott mi lenne Sumival meg vele? Hát ...ezt előre megjósólni olyan mint megmondani a jövő évi búza termést. :-)))
Ferke14-03-2006 12:35:04 // 6507
Nevetséges próbálkozás...Érzik a vesztüket!:)))
BadBoy14-03-2006 12:30:04 // 6506
De milyen alapon lesz sorrend mondjuk a Ferrarinák vagy a McLarennél, ha ott lesz Schimi-Kimmi vagy Alonso-Kimmi duó. Ez még egy érdekes dolog lesz. Hogy lehet kordában tartani két olyan versenyzőt akik mindketten nyerni akarnak? Érdekes lesz még ez a Kimmis dolog.
Mike.14-03-2006 12:26:59 // 6505
Valami hasonló lehet. :-))
A Renault technikai vezetője, Pat Symonds. reklamált de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hosszas vizsgálódás után jóváhagyta azokat.
Todt mondta: „Jó hír számunkra, hogy az emberek ismét elkezdtek érdeklődni a Ferrari technológiája és fejlesztései iránt. Ezt az is bizonyítja, hogy ismét az élen vagyunk”
Mike.14-03-2006 12:26:53 // 6504
Valami hasonló lehet. :-))
A Renault technikai vezetője, Pat Symonds. reklamált de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hosszas vizsgálódás után jóváhagyta azokat.
Todt mondta: „Jó hír számunkra, hogy az emberek ismét elkezdtek érdeklődni a Ferrari technológiája és fejlesztései iránt. Ezt az is bizonyítja, hogy ismét az élen vagyunk”
TarP14-03-2006 12:22:49 // 6503
No jó, de Legtöbbször a 2. számú pilókának pöcsnyi esélye sincs a VB címre, ezért a 0 esélyét beáldozza a csapatért/csapattársért.
Ha az lesz, hogy van 4Ferrari, 4Mercedes, 4 Honda 4 BMW 4 Totota és a motorgyártók kapnak pontot, meg a pilókák, akkor rendben lesz.
Csak kérni kell :)
BadBoy14-03-2006 12:19:41 // 6502
Most olvastam,hogy milyen sikat tesztelik az alkatrészeket nehogy ugyan az forduljon elő Kimmivel mint az elmúlt szezonban,de ez valahogy még mindig nem jön össze.
Remélem nem lessz semmi gond a hétvégén és Kimmi megmutatja milyen az amikor ő indul az első sorból.
De azt is remélem szoros küzdelmeket fog hozni a verseny, meccsekkel a versenyzők között, na meg izgalmas befutót. Ezt szivesen nézem!!:)
Satti14-03-2006 12:15:31 // 6501
Most hétvégén,lehet bizonyítani Sepang-ban,mindenkinek avval kell .hogy foglalkozzon,nem a másikkal.Kimi lealázza a mezőnyt,csak bírja a rommerci.
Satti14-03-2006 12:11:16 // 6500
A VB cím,igazán egyéni VB cím,egy ember kapja,nem a csapat,az ővék lehet a konstruktőri VB cím.Ezért elméletileg egyedűl kellene elérni,de ez csak egy elképzelés.
BadBoy14-03-2006 12:09:23 // 6499
Most olvasom,hogy a Renault már kezdi az újjalmutogatást a Ferrarira, hogy szabálytelan a hátsó szárny. Mivan megijedtek,hogy nem csak ők a VB esélyesek?
BadBoy14-03-2006 12:01:03 // 6498
Azért a nézőszámon meglátszanak ezek csapaton belüli elegngedések.
Mondjuk az a kezdeményezés, ha jól tudom az F1.com-on hogy a nézők irják meg véleményüket mit szeretnének látni nem volt rossz ötlet.
TarP14-03-2006 11:57:12 // 6497
A nézők vagy megértik, hogy csapatverseny, vagy kérjék a sport szabálykönyv módosítását, hogy ők egyéni viadalt akarnak látni.
Ekkor a versenyzők saját életet/versenyt élhetnének. Nekem jó:)
BadBoy14-03-2006 11:50:18 // 6496
Lehet igazad van abban a dologban, hogya Ferrari nem akart kockáztani, de azért ha magunkat a nézőket vesszük figyelembe nem lett volna rossz néhány próbálkozás, meg egy kis hajsza.
Nem az a bajom,hogy taktikáznak, ez normális dolog. Csak egy lehet a győztes. De ilyen esetben valami más megoldással adják át a helyet nem mindenféle lelassitással,ami elveszi a nézők kedvét
Alonso pedig egy mázlista, aki jól tud imádkozni :). Amilyen szerencsével megnyerte a VBt az nem volt semmi. Nekem az a véleményem, hogy Briattore a csapaton belül leosztotta a lapokat, és mindennek úgy kell lenni ahogy elképzelte. Má olvastam arról,hogy lehet szabotőr a Renaulton belül, ezt a lehetőséget is fennt lehet tartani,mert a két versenyző hibastatisztikája között nagy az eltérés.
TarP14-03-2006 11:39:02 // 6495
Egy kicsit tényleg úgy tűnik, hogy Sucahérból kifogyott a motiváció, de lehet az is, hogy első versenyen nem akart lezúgni a vörös köd, mert itt be kellett hozni jól az autót, keményebb küzdelmet amjd utána, ha már megvan az ingyenes szállítás...
Én Kimi-t tartom még igen higgadt, jó versenyzőnek. Múlt évben tényleg túl sokat veszített az autótn, meg a mázlimentességen.
Alonso Fisicellához képest extra plusz mázlista... Azt már tényleg nehéz elintézni, hogy kb 85%-15% a műszaki hibák aránya kettőjük között...Állítólag azonos autóban.
Harmadik dolog: Mivel az F1 csapatverseny is egyben, így az egy csapatbeli versenyzők szerintem mindenkor úgy taktikáznak, ahog nekik jó. Ha nem akarja ezt a FIAA, akkor ne legyen csapoatverseny, hanem, mint pl a 147-es Coupa-ban, mindenki egyénileg szerez szponzort és versenyez.
TarP14-03-2006 11:30:56 // 6494
A dátum nem lesz meg, de a riporter ki is emelte, hogy az autót az angol TVR cég tervezte és építette.
Végülis logikus, csak átverés szaga van...
A TVR egyébként nagyon kis rugalamas cég, én is építtetnék velük autót, ha megőrülnék :)
Mike.14-03-2006 10:39:57 // 6493
Tényleg többször nyomtam mert már idegesít, hogy percekbe tellik néha, hogy egy hsz. elmenjen. Elvileg nem szabadna neki mert megcsinálták, hogy egy hsz. csak egyszer legyen elküldve.
Bocsi mindenkitől. :-)
zolee14514-03-2006 10:36:48 // 6492
az egy dolog hogy egy hírt sokszor olvasol el, de miért kell sokszor kommentálni? :DDD
Mike.14-03-2006 10:29:37 // 6491
Hoppá! :-)) Kicsit lassú... vagy én gyors? :-)))
Mike.14-03-2006 10:28:28 // 6490
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O
Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.14-03-2006 10:28:27 // 6489
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O
Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.14-03-2006 10:28:27 // 6488
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O
Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.14-03-2006 10:28:26 // 6487
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O
Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.14-03-2006 10:28:26 // 6486
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O
Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.14-03-2006 10:28:23 // 6485
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O
Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.14-03-2006 10:25:45 // 6484
Kb annyira érthetet egyet mint Bari. Nehogy azt akard bemagyarázni, hogy egy versenyző jó szívvel, nevetve válik meg a kiharcolt elsőségétől!
És egyik sem saját elhatározásból engedte el a másikat, hanem utasításra. Hogy ezt előre beszélték meg, táblán tudatták vele vagy rádión szóltak, szerintem tök mindegy.
Mike.14-03-2006 10:25:33 // 6483
Kb annyira érthetet egyet mint Bari. Nehogy azt akard bemagyarázni, hogy egy versenyző jó szívvel, nevetve válik meg a kiharcolt elsőségétől!
És egyik sem saját elhatározásból engedte el a másikat, hanem utasításra. Hogy ezt előre beszélték meg, táblán tudatták vele vagy rádión szóltak, szerintem tök mindegy.
BadBoy14-03-2006 10:18:17 // 6482
Na ezzelo azt értettem,ha betudják tankolni azt az egy környi üzemanyagot akkor a boxtatktika egyforma lett volna,és a német nyerte volna meg a versenyt,de minthogy ez nam igy történt és szerintem ő már csak a boxban tud nyerni de előzni már nem tud, vagy elfelejtett de lehet csak a küzdelem lángja aludt ki benne (gyönyörű megfogalmazás) ezért a spanyolt intették le elsőnek
MEGFELEL???????????????????????????????????????
zolee14514-03-2006 10:18:01 // 6481
sőt, Senna nem utasítást kapott, csak a két pilóta közti megállapodással kapcsolatban kapott információt, vagyis hogy Berger már vezetett annyit, hogy ő nyerjen. Ez a megállapodás a két pilóta közt köttetett, és a csapat csak számolta a köröket.
Amúgy az első számú pilóta kérdése a gyorsaságon múlott, ha Berger meg tudta volna előzni Sennát akkor megtehette volna, Barri szerződésében meg ha igaz volt egy olyan pont, hogy az első 3 futamon van esélye, ha azok után nem vezeti a vb-t akkor hali.
Inner Circle14-03-2006 10:11:22 // 6480
Ja, hát nagy vonalakban hasonlítanak, ez igaz, végülis Montgomery és Hitler is egyenruhát viselt, kb. ugyanakkor éltek és sok katonának parancsoltak, szóval alig van különbség... :D Annyi a különbség, hogy az egyik pilóta a saját döntése alapján engedte el a másikat, a másik pedig a csapat utasítására és csaknem sírógörcsöt kapott a dobogón. Senna esetét Coulthard és Hakkinen 1998-as Melbourne-i helycseréjéhez hasonlíthatod, ott is jó előre le volt beszélve hogy egymással nem vívnak. MS-nél és Birkánál semmi ilyesmiről nem volt szó. Senna úgy kapta az utasítást, hogy azzal ő is egyetértett!
Inner Circle14-03-2006 10:08:09 // 6479
"(Pl Nissan a 24 órás versenyeken TVR-ral építtetett versenyautót, a zuperokos Japók csak a Nyissan matricát küldték hozzá.)"
Mikor volt ez? Néhány éven belül, vagy régebben?
Inner Circle14-03-2006 10:06:49 // 6478
6396, könyörgöm! Igaza volt az előbb az olvtársnak, ne menjünk már le az A5.hu szintjére! Ne legyünk már write onlyk, basszus... vagy ha nem értünk egyet, azt tessék érvekkel megindokolni.
Inner Circle14-03-2006 10:04:41 // 6477
Nem, ez egy nagy hülyeség... Nem tudom, hol él Symonds, de aki látott életében mondjuk három F1-es futamot, az tudja, hogy a kerékcserékből az szokott jobban kijönni, aki később megy ki, aki néhány kört még bent tud maradni, és a könnyű autóval gyorsabb köröket tud futni. Ez kb. 2002-2003-ban kezdett megváltozni, amikor élesben kezdett menni a gumiháború. A Williams-ek kezdtek jobb köröket menni az új gumikon, mint a régieken. Azóta láttunk furcsa dolgokat, például MS leggyorsabb szektorát a hétvégén, egyből a kerékcsere után. Ettől függetlenül az ökölszabály továbbra is az maradt, hogy a könnyebb autó gyorsabb.
Már csak azért is érthetetlen Pat Symonds-tól ez a mondat, mert tavaly egy guminak 60 kört kellett kibírnia, most megy csak 20-at; nyilvánvalóan más összetételűek az idei gumik, de akkor se olyan nagy csoda, hogy 20 kör után még leggyorsabb kört lehet velük futni. Ha Kimi futotta volna a leggyorsabb kört BÁRMIKOR a versenyben, arra már én is felkapnám a fejem...
BadBoy14-03-2006 10:04:26 // 6476
Ha az a büntetés nincs akkor forditott a sorrend az első két helyen.
Inner Circle14-03-2006 10:00:38 // 6475
Persze hogy jól jött, de inkább azt kéne figyelni, hogy nem ezen múlt :D
TarP14-03-2006 09:32:05 // 6474
Toyotás témához: Akkor lesz jó autójuk, ha átjönnek Európába és megvesznek egy csapat mérnököt.
Sok Japó így csinálja (Pl Nissan a 24 órás versenyeken TVR-ral építtetett versenyautót, a zuperokos Japók csak a Nyissan matricát küldték hozzá.)
Szóval Toyota ennyi pénzből kb 3.- 4. helkyre lenne várható.
Ferke14-03-2006 09:14:46 // 6473
Még egy érdekes mondat Symonds-tól, a gumikkal kapcsolatban: "A Williams-t csak a szemem sarkából figyeltem, de nagyon jónak tűntek. Érdekes, hogy (Nico) Rosberg közvetlenül a kerékcseréje előtt futotta a leggyorsabb kört. Nem, ez inkább félelmetes."
Ferke14-03-2006 09:12:50 // 6472
Lááám, a dácsiások is elismerték...:)))"Jól jött Schumacher büntetése, ismeri el a Renault"
Hakuna14-03-2006 09:05:56 // 6471
Senna versenyzoi kepessegeinek es eredmenyeinek vitatasa nelkul azert megjegyeznem, hogy viszont is igaz, Piquet is villantott olyan roncsokkal, amibe Senna addigra mar nem szallt volna be. Mindossze a ket pilota maskor volt a csucson. Ehhez kepest Senna feltorekvo ifjonckent villantott, Piquet pedig nyugdijba vonulni keszulo oregkent. Es ez nem ugyanaz a kategoria. Schumira valoban hasonlit Senna annyiban, hogy az elso par jo eredmeny utan elkezdtek felkapni.
No de mikor mar Sennanak jutott a csucsmodell, akkor azert Piquet nyert Lotussal is futamot, majd visszavonulasa elott az utolso kettot Jordannel, ami kozel sem volt akkor meg jo, igaz azota sem. Es a Senna csucsmodellje nem annyival volt jobb a mezonynel mint a Piquet-é, ha emlékszel, épp akkor kezdett a mezőny szétesni, elszakadni csucsmodellek a tobbitol.
Ettol fuggetlenul kemenyen megdolgozott erte, azt nem vitatom.
Mellesleg Mansell is ott ult abban a legjobb autoban par evet.
Akkoriban meg felvaltva volt divat nyerni a versenyekent csapaton belul es azok kozott is. Egyebkent eppen Senna volt a szememben az, aki miatt a kulonbsegtetel csapaton belul megujhodott. S azota tavalyelottig altalaban volt mindenhol egy elso es egy masodik pilota.
Mike.14-03-2006 09:02:59 // 6470
Van még 1-2 Indy, CART és egyébb bajnok, mégsem kötnek ki az F1-ben, vagyha mégis, akkor leszerepelnek. Pl. Andretti
pb_14-03-2006 09:00:21 // 6469
Azért a Lotus nem volt annyira rossz abban az időben. Igazából, akkor kezdődött a mélyrepülés, mikor Piquet odament, és a Camel lett a főszponzor. + talán valami ilyesmi is rémlik, hogy a Reneult lett a motorszállító, de ez 1általán nem biztos.
Mike.14-03-2006 08:59:39 // 6468
Én is az Ausztriai esetre gondolok.
És mi a különbség? Nagy vonalakban itt is ott is csapatutasítás szerinti döntés történ ami alapján az egyik autós elengedte a csapattársát. Egyik helyen sem a VB cím sorsa dölt el.
A különbség ott van, hogy Sennánál senki sem szólt egy negatív szót sem, míg az utóbbinál mindenki Sumit, Barit fikázta, pedig ők is csak egy utasítást hajtottak végre.
Inner Circle14-03-2006 08:53:48 // 6467
Villeneuve CART és Indy 500 győztes volt, mellesleg kanadai születésű és soha életében nem foglalkozott mással, mint autóversenyzéssel, úgyhogy túlzás lenne Sir Frank felfedezettjének nevezni :D
Inner Circle14-03-2006 08:52:25 // 6466
"Nézd, Senna idejében csak egyedül neki volt versenyképes autója. Kivéve, amikor Prost volt a csapattársa -na akkor kettőnek -, de egyébként unalmas volt, hogy minden időmérőt a Senna nyert..."
Juuuujjj. A Toleman, mint legjobb autó? Vagy a Lotus? Senna olyan roncsokkal villantott, pl. a legjobb autóban ülő Piquet-vel szemben, amibe most még Ide is szégyellne beszállni. Ayrton nagyon keményen megdolgozott azért, hogy a legjobb autóba ülhessen, ugyanúgy mint MS most.
Inner Circle14-03-2006 08:50:53 // 6465
A Ferrari viszont elérte, amit eddig senki: hogy a győztest is kifütyüljék.
Inner Circle14-03-2006 08:50:10 // 6464
Akkoriban még nem néztem sok F1-et, de Senna egy jelenség volt, az biztos.
Inner Circle14-03-2006 08:49:41 // 6463
Dehogynem. Csak különbség van köztük. Amihez hasonlít, az kb. Indy 2004 vagy Sepang 1999, de nem is ezekért fikázzák a Ferrarit, hanem 2001 és 2002 Ausztriáért.
Inner Circle14-03-2006 08:48:14 // 6462
Valahogy úgy szeretem a mai F1-et, mint a mai Alfákat. Külsőre vannak köztük nagyon szépek, műszakilag viszont csak messziről ugatják a régieket. Azokat még mérnökök tervezték, nem közgazdászok. Elfogadom hogy egy mai autónak ilyennek kell lennie, de a szívem ottmaradt a '60-as, '70-es, '80-as években, amikor McPherson helyett volt képük torziós rugót tenni egy autó alá és megengedhette magának az Alfa Romeo, hogy legyártson egy utcai szupersportkocsiból 18 darabot...
Mike.14-03-2006 08:32:48 // 6461
És ezt senki sem fikázza, fikázta pedig nem sok különbség van az emlékezetes Sumi/Bari + csapatutasításos esetéhez.
zolee14514-03-2006 08:28:23 // 6460
Senna a kedvencem volt, így elég sokat olvastam róla. Természetesen lehet mind hazugság is, de azért érdemes más szemszögből megnézni a Senna-Berger esetet. Kettőjük közt volt egy megállapodás, hogy aki a futam nagyobb részében vezet az győz. Berger szépen elkapta a rajtot, Senna pedig maradt vívni Mansell-el. Ha jól emlékszem egy jobbosban elszállt a jó öreg Nigel, és ekkor Senna megnyerte a vb-t, de a futamból még volt hátra. Elindult Berger után. Azt tudni kell Sennáról, hogy mindig győzni akart (ahogy azt egy versenyzőnek kell) így most is. Utolérte Bergert, majd meg is előzte, és száguldott a cél felé, csak szóltak neki rádión, hogy elkésett, Berger már vezetett annyit, hogy győznie kell. Ezt Senna alig hallotta a nagy zajban, de tudta, hogy ezt soha senki nem hinné el neki, így visszavett a gázból, és rákérdezett, hogy tényleg el kell-e engednie. Ekkor újra mondták, hogy igen, és ő elengedte...
Ezt persze akkor a futamon Palik úgy kommentálta, hogy megmutatta Bergernek, hogy nagyon meg tudja verni, majd elengedte, hogy ezzel is megköszönje az egész éves támogatást. Az igazság viszont az, hogy Senna győzni akart, mert az hogy bármilyen legyen is a helyzet, de ő ne próbáljon nyerni az nem fért bele a versenyzéshez való hozzáállásába.
Mellesleg a fenti történetet maga Senna nyilatkozta, sőt, talán a Senna emlékfilmben is benne van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
373
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?